Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:05 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb geen enkel problemen mee om te betalen om vervolgens minder in de file te hoeven staan. Alle voorgaande rekeningrijden projecten hebben aangetoond dat dit het geval is.
Als je even de moeite hebt genomen had je gezien dat ik alles onderbouwd heb. Alleen de allerlaatste stap (totaal onzinnig) heb ik aangegeven om maar zelf te zoeken. Zijn genoeg onderzoeken geweest en voldoende te zoeken op google (kleine moeite). Ik heb het een keer of 2-3 gedaan en nu mag eenieder zelf gaan zoeken. Voor de rest vind ik je mening weinig interessant.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:26 schreef cosmosis het volgende:
Het gezond verstand van Kdijkstra is sowieso ver te zoeken. Afgezien van het brullen, ga zelf maar zoeken voor bewijs op stellingen die hij doet, kun je zijn onderschrift ook al niet serieus nemen.
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:10 schreef Tijn het volgende:
Wedje leggen dat het in 2018 alleen maar drukker is geworden op de snelweg en er meer files zijn dan nu?
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Zal vast wel iets op gevonden worden. Als je kilometer teller (digitaal) teveel afwijkt van zo'n kastje dan is er al voldoende onraad. Bovendien staat er langs de weg al duizenden camera's dus je zal ergens wel worden geregistreerd. Ongetwijfeld zal er ook wel iets van signalering op het kastje komen die aangeeft dat er een storing is opgetreden en zul je wel verplicht worden om er naar te kijken.
Technisch lijkt me het niet zo'n uitdaging om gps-blockers te detecteren. Dan is het enkel kwestie van de overtreder flink te straffen.
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:45 schreef Boris_Karloff het volgende:
Volgens mij moeten de mensen die 's ochtends en 's middags in de file staan gewoon naar hun werk, die hebben weinig keuze. En praat maar niet over het openbaar vervoer tijdens de spits, dat heb ik een tijd gedaan en het was allesbehalve een pretje, of je moest aan het begin van de lijn instappen, dan kon je nog zitten.
En snelheid maken in de spits gaat je niet lukken.
Als jij daar gelukkig van wordt vooral doen. Ik denk dat het achteraf altijd makkelijk te controleren is of iemand met het systeem heeft geknoeid. Ook wanneer je iets erom heen bouwt. Maar suc6 ermee.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Het is wettelijk verplicht om een werkende kilometer teller te hebben. Vanaf 1999 wordt de kilometer stand bijgehouden tijdens de APK keuring. Daarbij is het nu ook strafbaar wanneer je een kilometer teller terugdraait.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:16 schreef JoPiDo het volgende:
volgens mij is het niet wettelijk verplicht om een werkende kilometerteller in je auto te hebben?
want het was ook niet illegaal om de kilometerstand terug te draaien
maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen?
Oh jawel hoor. Ze houden bijvoorbeeld een steekproef met al die leuke cameraatjes die je langs de weg ziet. Ze gaan van alle kentekens die op een bepaald tijdstip langs reden controleren of die wel signalen uitzonden. En voila: je bent gepakt met je kooi van Faraday. Kunnen ze je niet met 1984 middel 1 pakken, pakken ze je wel met 1984 middel 2. Vroeg of laat loop je tegen de lamp en ben je crimineel omdat je in actie gaat tegen een schandalig privacybeperkend en geld kostend door een incompetente (r)overheid ingevoerd systeem.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:18 schreef JoPiDo het volgende:
gps-blokkers zijn wel illegaal, maar als ik een kooi van fahrenheit in mijn auto inbouw, daar kunnen ze moeilijk wat tegen doen lijkt me?
het kastje klinkt te eenvoudig om er niet legaal mee te kunnen fokken
Daar had ik nog niet eens over nagedacht. Maar het snijdt aardig hout als je er zo over nadenktquote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Daffodil31LE het volgende:
En nu weten we ook meteen waarom de Nederlandse overheid zo zwaar heeft ingezet op die slooppremie van een paar grijpstuivers. Zo blijven er minder auto's over die geen kutkastje hoeven te krijgen.
Als ik nog in NL zou wonen, trok ik speciaal daarvoor wel een klassieker uit de opslag.
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:34 schreef ThaMadEd het volgende:
Plus als mensen net ff dat extra zetje krijgen om een nieuwe auto te kunnen betalen, profiteert onze roverheid daar ook weer van mee via de BPM die straks afgeschaft gaat worden (maar in een andere vorm gewoon weer terugkomt).
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Daarbij wordt het nu opeens voordelig om echt te gaan carpoolen. Behalve brandstof kosten bespaar je ook rekeningrijden. Alle voorgaande projecten hebben aangetoond dat rekeningrijden werkt. Lijkt me dan ook buitengewoon zinnig om dit vooral snel in te voeren.
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:31 schreef Revolution-NL het volgende:
De VVD gaat actie voeren tegen de kilometerheffing
Dat vaccin is er juist voor bedoeld om eerst de psychologische weerstand tegen het rekening rijden weg te nemen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:35 schreef mstx het volgende:
[..]
Die zit toch al in het vaccin voor de mexicaanse griep?
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef kawotski het volgende:
De planeet Onzin vraagt of je terugkomt..
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:41 schreef huhggh het volgende:
[..]
Goh, wat prachtig.....maar dit doen ze hooguit voor de extra stemmen.....die ze hard nodig hebben.
En ze doen dit echt niet uit nobele privacy-overwegingen, maar alleen het kostenplaatje.
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:44 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Heb een aantal jaren geduld en be amazed.
Welcome in the world of New-speak bitch.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:45 schreef kawotski het volgende:
[..]
ehh, ja, CDA en PvdA beloofden ook niet aan de AOW te komen.. dus tegenwoordig maakt het echt niet uit wat je stemt of welke partij je boeit.. ze doen toch precies datgene waarop je niet gestemd hebt.. In die zin kun je beter op een partij stemmen die alles doet wat je niet wil, grote kans is dat je dan krijgt wat je wel wil.
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Millieuvriendelijke auto's betalen veel minder. Elektrische auto's de komende 5 jaren niets. Met deze maatregelen snijdt de overheid juist in eigen vinger.
In de toekomst komt er ook een variabele voor de millieuvriendelijke auto's. Oftewel een kleine zuinige auto is voordeliger dan een brandstofslurper. Heel terecht.....
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:46 schreef kawotski het volgende:
Ik ben al amazed dat er mensen zijn als jij die voor een verbod op vrijheid zijn.
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?quote:Op donderdag 19 november 2009 18:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
2018 is geen 2009. Ik wil wel een weddenschap afsluiten dat 2 weken na introductie van kilometer heffing het rustiger is dan 2 weken ervoor. Daar gaat het uiteindelijk om.
Is goed.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:53 schreef Tijn het volgende:
Nou, die durf ik ook wel aan hoor. Al die mensen zullen toch 2 weken na het invoeren nog steeds naar hun werk moeten, niet dan?
NOx komt in hoge mate van auto's op diesel. Laat nu juist Europese autobouwers in diesel technologie hebben geinvesteerd. Een benzine auto stoor veel minder NOx uit. LPG of nog beter aardgas zou veel betere alternatieven zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 18:48 schreef ThaMadEd het volgende:
Minder, maar nog steeds niet niks. Bovendien is de allergrootste hoax nog wel dat "milieuvriendelijke" auto's ook daadwerkelijk milieuvriendelijk zijn. Er wordt namelijk maar één factor meegenomen en dat is de directe CO2 uitstoot. NOx uitstoot (evenals andere schadelijke gassen), CO2 uitstoot tijdens het productieproces en andere schade aan het milieu worden niet meegenomen. Dan is die "milieuvriendelijke" auto opeens niet zo milieuvriendelijk meer.
Valt wel mee.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:04 schreef Bankfurt het volgende:
Ik voorspel dat autorijden levensgevaarlijk wordt met dat kastje, omdat die politici zoals gewoonlijk niet hebben nagedacht over de wijze van signaalverwerking en zend-puls-frequentie van het kastje.
quote:Op donderdag 19 november 2009 18:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Waar heb ik dat gezegd? Quote me plz.
Werkelijk, Who TF bepaalt er wie zich waar op welk tijdstip mag begeven in dit land..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:20 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Er zijn nog altijd meer dan genoeg mensen die helemaal niets te zoeken hebben tijdens de spits. Ik denk al alleen aan de enorme groepen vakantie gangers. Auto's die overduidelijk op weg zijn op vakantie bestemming (denk aan caravans, fietsen achterop, ski's, etc). Verder zie ik ook nog voldoende oudjes (koppels) die in de file staan (allang in de vut). Een niet onbelangrijke groep zijn de studenten. Bijna alle afstudeerders maar ook stagiares komen met de auto. Lijkt me ook een groep die beter met openbaar vervoer kan komen.
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:10 schreef Tijn het volgende:
[..]
TomTom houdt ook van hun klanten bij waar ze zich wanneer bevinden en slaat dit jarenlang op?
Het GSM signaal is niet altijd veilig, zeker niet in een metalen kooi als de auto.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:07 schreef _VoiD_ het volgende:
het kutte is dat de overheid straks gewoon altijd met een zogenaamde reden het nog duurder kan maken dan het bij introductie wordt. Iedere josti kan aanvoelen dat iedereen gewoon net zo hard in de file blijft staan. Ik ken namelijk niemand die voor zijn lol om 8 uur 's ochtends in de file staat.
TomTom weet ook niet wie je bent hoor. Bovendien kan een TomTom niks sturen. Misschien dat het met zo'n TrafficHD-systeem anders werkt, dat weet ik niet precies.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
[..]
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:12 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Bullshit. Alle voorgaande km-heffing projecten waren een suc6 en hebben een reductie in file opgeleverd.
Voor de rest gaan er ook ideeen op om de prijs variabel te maken. Variabel in de zin dat wanneer je in de file staat niets gaat betalen. Dan is de overheid verplicht om actief te zoeken naar mogelijkheden om files te verminderen. Doen ze het niet dan lopen de inkomsten terug. Of dit ooit wordt ingevoerd is onbekend maar het idee zelf is helemaal niet verkeerd.
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:11 schreef kawotski het volgende:
Daarom heb ik een Garmin.. en Garmin weet niet wie ik ben.
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:15 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
En Garmin helpt jou tegen het positie bepalen van een GSM signaal?
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:13 schreef Bankfurt het volgende:
Sterker nog, de overheid heeft jaren moeite gedaan om de files niet op te lossen, opdat de overheid dit km-kastje eindelijk zouden kunnen invoeren.
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:16 schreef Tijn het volgende:
Dat het via een andere methode al mogelijk is om te bepalen waar iemand is, is natuurlijk geen argument om dan nog maar een methode in te voeren waarbij deze gegevens worden verzameld en bewaard.
Zoals iemand anders al eerder zei: alsof je iemands ruit in slaat, want z'n band is toch al lek.
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..quote:Op donderdag 19 november 2009 19:18 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik geloof niet zozeer in de onwil van de overheid. Veel meer in een handje vol 'groene' fanatiekelingen die de wegenbouw op alle mogelijke manieren vertragen. Het is juist dit kabinet die voortvarend aan het werk is gegaan en ook in al die jaren eindelijk iets van de grond krijgt. Nog onvoldoende maar in ieder geval heel wat meer dan de afgelopen jaren.
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik zie geen verschil in het opvragen van GSM positie of de GPS positie van km rijden.
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kawotski het volgende:
Als de overheid zou hebben gedaan wat ze initieel beloofd hadden en daarna zou blijken dat de files nog niet afnemen, pas dan zou ik in bepaalde mate met een bepaalde vorm van rekeningrijden eens kunnen zijn. Dat kan je niet afschuiven op wat groenen..
Bron?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:26 schreef Tijn het volgende:
Ik wel. Ik denk dat GPS-data door veel meer partijen is in te zien dan GSM-data (verkeerspolitie, werkgevers, etc) en daardoor veel meer privacyproblemen met zich meebrengt.
Volgens bericht van TS en ook wat door nieuwssites en kranten is gepubliceerd is dat zeer zeker niet het geval. De GPS-data en GSM-data mag alleen in dezelfde gevallen worden geraadpleegd. Je werkgever zal geen toegang krijgen. Verkeerspolitie zou in theorie nu al de GSM-data mogen raadplegen.quote:Als de "veiligheid van de staat" in het geding is, of in het geval van "voorkoming, opsporing en vervolging van strafbare feiten", mag de recherche of de inlichtingendienst AIVD gewoon meekijken in de auto. Dat blijkt uit de uitleg bij het wetsvoorstel kilometerprijs.
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:08 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Valt wel mee.
Bestaande technologie. Taxi chauffeurs, truckers, bussen, ambulances, politie auto's, etc zijn er al mee uitgerust. Bovendien kan de overheid al veel van deze gegevens achterhalen door enkel je GSM signaal te volgen. TomTom doet niets anders.
Eurlings heeft beloofd eerst de files op te lossen en daarna te gaan heffen. Ook ten tijde van die beloftes bestonden die groenen al dus dat is geen argument.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:28 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ben ik niet mee eens. Als je ziet hoe de bouw wordt vertraagd door een stel groenen dan dragen zij wel degelijk schuldt aan de huidige files. De groenen moeten o.a. realiseren dat staan in de file ook een millieubelasting is en mogelijk groter dan wanneer een weg die ze blokkeren doorgang krijgt.
Ik meen dat er een spoedwet is aangenomen waarbij wegen met een versnelde procedure kunnen worden aangelegd. Geld niet voor alle projecten maar zou wel betekenen dat binnenkort (2010) met de bouw kan worden begonnen.
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:32 schreef McKillem het volgende:
Dat is echt dikke bull, niet in de laatste plaats omdat dit lang niet zo accuraat is als GPS en ten tweede omdat ik geen verplichting heb mijn telefoon aan te hebben als ik me voortbeweeg.
GSM-data is niet altijd gebonden aan een persoon. Het is niet voor niks dat criminelen vaak prepaid gebruiken.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:21 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Oftewel je bent bang op misbruik van gegevens die momenteel toch al voorhande is en op dezelfde manier verkregen kan worden.
Ik heb er 2 hoor vriend, tweede punt is zoals je kan lezen dat ik mijn telefoon niet aan hoef te hebben, of zelfs bij me hebben.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Techniek is al behoorlijk doorontwikkeld. TomTom gebruikt een simkaart van Vodafone om data te verzamelen. O.a. om de live updates uit te voeren wat volgens TomTom een nauwkeuriger en actueler beeld geeft dan TMC. Er zou ook sprake zijn om dezelfde techniek te gaan gebruik om roaming in de buurt van landsgrenzen tegen te gaan.
Je hoeft niet op de seconde nauwkeurig systeem te hebben (ook niet op de 5cm). Maar als je op afstanden van 10km gaat kijken dan heb je de onnauwkeurigheid al sterk gereduceerd.
Met nieuwe argumenten komen?
En jij vindt het acceptabel dat je de auto uit geforceerd wordt en dan maar met de trein moet, waar je geen korting kan krijgen als je ook daar niet gevolgd wil worden?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voor de rest hoef je niet in de auto te stappen. Er zijn genoeg alternatieven qua transport.
Eurlings heeft iets heel anders beloofd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:36 schreef kawotski het volgende:
Eurlings heeft beloofd eerst de files op te lossen en daarna te gaan heffen. Ook ten tijde van die beloftes bestonden die groenen al dus dat is geen argument.
Ohja? OV, zeker. oeps, ov chipkaart.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:37 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Voor de rest hoef je niet in de auto te stappen. Er zijn genoeg alternatieven qua transport.
Lekker makkelijk voor Eurlings om iets te beloven wat pas controleerbaar wordt als hij er allang niet meer zit.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Eurlings heeft iets heel anders beloofd.
Hoppa gevonden:
http://www.mdweekly.nl/92(...)iles-helpen-oplossen
Wat doen we als we straks massaal MET km-kastje in de file staan ?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:41 schreef McKillem het volgende:
[..]
Ohja? OV, zeker. oeps, ov chipkaart.
Fiets? oeps, RFID in je fiets.
Benenwagen zeker, ja dat is een heel goed alternatief op een auto.
Ik heb totaal geen problemen mee om mijzelf te registreren. Ik doe niets verkeerds, ga ook niets verkeerds doen en heb dus niets te verbergen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:40 schreef Tijn het volgende:
En jij vindt het acceptabel dat je de auto uit geforceerd wordt en dan maar met de trein moet, waar je geen korting kan krijgen als je ook daar niet gevolgd wil worden?
Doe normaal man.
Ik hoop dat ze die variabele invoeren. In de file dan geen kosten. Overigens denk ik niet dat het gaat gebeuren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:43 schreef Bankfurt het volgende:
Wat doen we als we straks massaal MET km-kastje in de file staan ?
Je zou een brave DDR-burger zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen mee om mijzelf te registreren. Ik doe niets verkeerds, ga ook niets verkeerds doen en heb dus niets te verbergen.
We gaan in een nog veel raarder land leven als we denken alle problemen te kunnen voorkomen door iedereen voortdurend in de gaten te houden.quote:We leven in een raar land en dan zijn draconische maatregelen helaas het gevolg.
Vergeet ook niet dat de provincies een nieuwe belasting mogen bedenken om dit gemis aan inkomsten te compenseren.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:47 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Vergeet niet dat de wegenbelasting volledig komt te vervallen en de BPM ook.
Jij niet nee, ik wel. En heb op criminele grond net zo min wat te verbergen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen mee om mijzelf te registreren. Ik doe niets verkeerds, ga ook niets verkeerds doen en heb dus niets te verbergen.
Hoofd in het zand gestopt?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:47 schreef Tijn het volgende:
Als het echt zo'n goed idee was, waarom voert dan alleen Nederland zoiets in?
Vertel, welke landen registreren al waar de auto's van hun burgers zich op ieder moment bevinden?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:49 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Veel landen hebben al zo'n systeem.
Interesse is iets heel anders dan dat het al draait.quote:Deze week in het nieuws dat de Belgen interesse hebben in het Nederlandse systeem. Mogelijk dat het in heel de Benelux dit wordt ingevoerd.
Nederland loopt achter in de aanpak van files. Waar Nederland koploper is, is het schenden van de privacy van haar burgers.quote:Nederland loopt hierin eerder achter.
Ligt eraan wat je onder privacy verstaat. Zolang de politie alleen bij mogelijke strafbare feiten inzage mag hebben dan heb ik er geen problemen mee. Wat denk dat de provider momenteel doet met je internet gegevens? Ook keihard loggen en dat voor 2 jaar lang. Ze mogen telefoons en gsm's aftappen. Er staan ik weet niet hoeveel duizend camera's langs de weg en ook in het straatbeeld staan veel camera's. Er bestaat wetgeving over het gebruik van die data. Onrechtmatig gebruik van die informatie is strafbaar en daarbij wordt de zaak die gebruik maakt van die data geseponeerd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:48 schreef McKillem het volgende:
Jij niet nee, ik wel. En heb op criminele grond net zo min wat te verbergen.
Dat noemen ze in de volksmond ook wel gewoon gehecht zijn aan je privacy. Je hebt ook mensen die dat niet zijn en daar ben jij op jou beurt weer een prima voorbeeld van.
Ja, het valt me op dat dit treurige en niet meer grappige juist met steeds meer politieke besluiten het geval is,quote:Op donderdag 19 november 2009 19:48 schreef Tijn het volgende:
[..]
...
Als het niet zo treurig was, was het grappig
Vertel hoe dit systeem dat zou doen? Volgens mij heb je geen flauw benul hoe het systeem werkt en roep je maar wat.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:51 schreef Tijn het volgende:
Vertel, welke landen registreren al waar de auto's van hun burgers zich op ieder moment bevinden?
haha. Vertel dat aan een Chinees, Amerikaan, Ethiopier, Syrier, Myamarees, Indonesier, etc. Nederland is de land bij uitstek waar je ongekend veel vrijheden kent en je eigen mening mag geven. Probeer in de land als VS eens hardop te roepen dat je een communist bent. Denk dat je beeld wat betreft Nederland als koploper op het gebied van schenden van privacy ernstig vertekend is.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:51 schreef Tijn het volgende:
Nederland loopt achter in de aanpak van files. Waar Nederland koploper is, is het schenden van de privacy van haar burgers.
Dit weet ik en ben ik net zo hard op tegen en heb ik ook gewoon tegen geprotesteerd.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder privacy verstaat. Zolang de politie alleen bij mogelijke strafbare feiten inzage mag hebben dan heb ik er geen problemen mee. Wat denk dat de provider momenteel doet met je internet gegevens? Ook keihard loggen en dat voor 2 jaar lang.
Wetten kunnen ongedaan gemaakt worden. Helemaal als er weer met woorden als terrorisme en kinderporno gegooid word.quote:Ze mogen telefoons en gsm's aftappen. Er staan ik weet niet hoeveel duizend camera's langs de weg en ook in het straatbeeld staan veel camera's. Er bestaat wetgeving over het gebruik van die data. Onrechtmatig gebruik van die informatie is strafbaar en daarbij wordt de zaak die gebruik maakt van die data geseponeerd.
Nee, ik vertrouw de regering er inderdaad niet nee, en gelukkig ben ik zo te zien verre van de enige.quote:Oftewel privacy is gewaarborgd en er is geen enkel probleem. Dat jij het allemaal niet vertrouwd is een heel ander verhaal. Ik zou zeggen: migreer naar de Noord Pool of zo (Zuid Pool is denk ik beter). Ik denk dat de vrijheden die we in dit land hebben ongekend is en ook met dit systeem loopt het geen enkel gevaar.
Ik wel. Wie erbij mag en kan geloof ik allemaal wel, het probleem is dat deze gegevens uberhaupt op worden geslagen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:54 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je onder privacy verstaat. Zolang de politie alleen bij mogelijke strafbare feiten inzage mag hebben dan heb ik er geen problemen mee.
Ja, omdat dat verplicht is, niet omdat providers dat zo graag willen. Sterker nog, XS4All heeft er flink bezwaar tegen gemaakt, omdat het gewoon nergens op slaat. Je hebt tonnen data en je kan er helemaal niks mee. Zeker niet nu de trend is dat steeds meer zaken van encryptie worden voorzien, dan sla je alleen maar willekeurige eentjes en nulletjes op waar je letterlijk niets mee kan.quote:Wat denk dat de provider momenteel doet met je internet gegevens? Ook keihard loggen en dat voor 2 jaar lang.
En dat vind jij een goede zaak? Ik niet.quote:Ze mogen telefoons en gsm's aftappen.
Ditto.quote:Er staan ik weet niet hoeveel duizend camera's langs de weg en ook in het straatbeeld staan veel camera's.
En hoe weet jij of die data onrechtmatig bekeken wordt? Er werken weet ik veel hoeveel mensen om ervoor te zorgen dat de systemen die die gegevens opslaan blijven werken. Die kunnen er allemaal bij. Het is een kwestie van 1 malafide persoon in de hele keten en alle data ligt op straat.quote:Er bestaat wetgeving over het gebruik van die data. Onrechtmatig gebruik van die informatie is strafbaar en daarbij wordt de zaak die gebruik maakt van die data geseponeerd.
Dat vind ik erg naïef.quote:Oftewel privacy is gewaarborgd en er is geen enkel probleem.
Je hoeft niet naar de Zuidpool om in een land te leven waar de overheid niet alles wat je doet in kaart brengt en centraal opslaat. Nederland is hierop eerder uitzondering dan regel.quote:Dat jij het allemaal niet vertrouwd is een heel ander verhaal. Ik zou zeggen: migreer naar de Noord Pool of zo (Zuid Pool is denk ik beter). Ik denk dat de vrijheden die we in dit land hebben ongekend is en ook met dit systeem loopt het geen enkel gevaar.
Ben ik niet mee eens. Deze week nog een aanslag op school voorkomen. De jongen in kwestie was afgetapt door de politie met het gevolg dat de jongen zijn geweer heeft gedumpt en gevlucht.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:03 schreef Tijn het volgende:
Ja, omdat dat verplicht is, niet omdat providers dat zo graag willen. Sterker nog, XS4All heeft er flink bezwaar tegen gemaakt, omdat het gewoon nergens op slaat.
En dat vind jij een goede zaak? Ik niet.
Hoe vaak heb jij gehoord dat het mis is gegaan? Gaarne links.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:03 schreef Tijn het volgende:
En hoe weet jij of die data onrechtmatig bekeken wordt? Er werken weet ik veel hoeveel mensen om ervoor te zorgen dat de systemen die die gegevens opslaan blijven werken. Die kunnen er allemaal bij. Het is een kwestie van 1 malafide persoon in de hele keten en alle data ligt op straat.
In Nederland wordt relatief weinig gelogd. Onze directe buren gaan op een groot aantal terreinen heel veel verder op misschien Duitsland na.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:03 schreef Tijn het volgende:
Je hoeft niet naar de Zuidpool om in een land te leven waar de overheid niet alles wat je doet in kaart brengt en centraal opslaat. Nederland is hierop eerder uitzondering dan regel.
Uhuh... dream on.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:14 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
In Nederland wordt relatief weinig gelogd. Onze directe buren gaan op een groot aantal terreinen heel veel verder op misschien Duitsland na.
Telefoontaps staat gelijk aan kampioen loggen?quote:
Daarom is het ook belangrijk om waakzaam te zijn en niet zomaar alle privacy uit handen te geven. Het wordt hoe langer hoe gekker. Vingerafdrukken in paspoorten, gps op de auto, chips in de OV kaarten, straks ook chips in de fiets... echt niet te filmen dit. Zeer kwalijke ontwikkelingen.quote:Op donderdag 19 november 2009 19:40 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Eurlings heeft iets heel anders beloofd.
Hoppa gevonden:
http://www.mdweekly.nl/92(...)iles-helpen-oplossen
Ja.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:23 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Telefoontaps staat gelijk aan kampioen loggen?
Daar noem je dan ook een land...quote:In Verenigd Koninkrijk wordt km registratie gedaan op basis van maken van foto's die achteraf worden gecontroleerd. Oftewel een foto maken en later op de dag de foto bekijken. Dit voor alle auto's. Dan worden behalve de ritprijs ook gekeken op uitstaande boetes, etc.
Zeggen ze ja, maar intussen kan het ook weer niet gegarandeerd worden vanwege het volume mensen dat er toegang tot heeft.quote:Dat gaat heel veel verder dan het Nederlandse systeem wat veel meer gesloten is en realtime. Voor de rest mag er ALLEEN gekeken worden onder speciale condities en niet altijd. Ook de camera beelden langs de weg hebben niet de vrijheid wat de Britse camera's wel hebben.
Dus waarom zou je dat paranoïde eiland als vergelijkingsmateriaal willen gebruiken. "want daar is het erger" ja lekker boeiend, we hebben het over Nederland.quote:Als je het echt over big brother wilt hebben dan moet je naar de Britten kijken en dan zijn onze telefoon taps peanuts. 1681 taps staat in geen verhouding met de gegevens die de Britten dagelijks verzamelen.
Ja, dat is kdijkstra-logica: omdat het in Engeland en China erger is, is het prima dat in Nederland het recht op privacy geschonden wordt.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:56 schreef McKillem het volgende:
[..]
Dus waarom zou je dat paranoïde eiland als vergelijkingsmateriaal willen gebruiken. "want daar is het erger" ja lekker boeiend, we hebben het over Nederland.
Zodat je nog beter kunt zien welke agent iemand doodschiet?quote:Op donderdag 19 november 2009 19:45 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen mee om mijzelf te registreren. Ik doe niets verkeerds, ga ook niets verkeerds doen en heb dus niets te verbergen.
Zolang situaties zoals in Hoek van Holland mogelijk is in dit land heb ik geen problemen mee om dit land helemaal vol te plempen met camera's. We leven in een raar land en dan zijn draconische maatregelen helaas het gevolg. De goeden zullen moeten bloeden voor de fouten van anderen. Altijd zo geweest en (helaas) nu ook het geval.
een gemiddelde toerist wordt in Londen in 1 dag op zo'n 300 camera's vastgelegd.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:23 schreef kdijkstra het volgende:
[..]
Telefoontaps staat gelijk aan kampioen loggen?
In Verenigd Koninkrijk wordt km registratie gedaan op basis van maken van foto's die achteraf worden gecontroleerd. Oftewel een foto maken en later op de dag de foto bekijken. Dit voor alle auto's. Dan worden behalve de ritprijs ook gekeken op uitstaande boetes, etc.
Dat gaat heel veel verder dan het Nederlandse systeem wat veel meer gesloten is en realtime. Voor de rest mag er ALLEEN gekeken worden onder speciale condities en niet altijd. Ook de camera beelden langs de weg hebben niet de vrijheid wat de Britse camera's wel hebben.
Als je het echt over big brother wilt hebben dan moet je naar de Britten kijken en dan zijn onze telefoon taps peanuts. 1681 taps staat in geen verhouding met de gegevens die de Britten dagelijks verzamelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |