Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er zullen nederzetting worden opgegeven, mark my words. Maar pas op basis van een vredesverdrag en niet meer unilateraal zoals in Gaza is gebeurd. We weten allemaal wat dat gebracht heeft.
noem eens een licht puntje in het tijdperk rabien ?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook een hoge militair kan vredesidealen bezitten. Rabin was blijkbaar een positieve uitzondering. Netanyahu en condorten zijn overduidelijk opgefokte oorlogsmannetjes, dat ziet een blinde nog.
onderhandelingspositie verbeteren. Bovendien zullen ze niet alle nederzettingen willen opgeven, maar uitruilen voor land aan de Israëlische zijde van de groene lijn of mogelijk andere zaken die voor de Palestijnen interessant zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
onderhandelingspositie verbeteren. Bovendien zullen ze niet alle nederzettingen willen opgeven, maar uitruilen voor land aan de Israëlische zijde van de groene lijn of mogelijk andere zaken die voor de Palestijnen interessant zijn.
gilo is geen nederzetting .quote:Op woensdag 18 november 2009 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.
wat moet israel volgens jou doen /quote:Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.
Alle nederzettingen opheffen, fatsoenlijk de ruimte geven aan een Palestijnse staat, en de Palestijnen als gelijkwaardige buren behandelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat moet israel volgens jou doen /
Rabin streed voor vrede, zn opvolgers niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef telavivnick het volgende:
[..]
noem eens een licht puntje in het tijdperk rabien ?
Die zullen het niet meer nodig vinden protest in raketten te vertalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef telavivnick het volgende:
en wat moeten de palastijnen doen
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef telavivnick het volgende:
en wat moeten de palastijnen doen
Moeten is 1, of ze het doen is 2.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.
wat heb hij dan gedaan ??quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rabin streed voor vrede, zn opvolgers niet.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bezet van wie? Waarom is de groene lijn zo heilig? Omdat de Jordaniërs toevallig niet verder kwamen in 1948/9? Het is één land en op dat ene land maken twee volkeren aanspraak.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.
Resteert: Jeruzalemquote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.
Ik weet, maar dat moeten wel voorwaarden zijn. Waar twee vechten hebben immers twee schuld en zullen beiden water bij de wijn moeten doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Moeten is 1, of ze het doen is 2.
De van van de Muur vergelijken met de situatie aldaarquote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bezet van wie? Waarom is de groene lijn zo heilig? Omdat de Jordaniërs toevallig niet verder kwamen in 1948/9? Het is één land en op dat ene land maken twee volkeren aanspraak.
We waren 20 jaren geleden met z'n allen zo blij dat de Berlijnse muur viel? Waarom zouden we nu weer een stad gaan opsplitsen? Laat Ramallah of Gaza hun hoofdstad zijn.
oke en toen werd je wakker . je snap het echt nog niet he .niet iets geleerd van de terug trekking van libanon en gazza .quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Die zullen het niet meer nodig vinden protest in raketten te vertalen.
Een beetje relativisme is jou ook vreemd, niet?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:27 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat heb hij dan gedaan ??
buiten dat hij met een asso en terrorist praaten die gelukkig na een tekleine lijdensweg naar het hiernamaals is gegaan
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:30 schreef Disana het volgende:
[..]
De van van de Muur vergelijken met de situatie aldaar
Ja daarover kunnen we het eens zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.
idd zo niet zal hij daar lekker blijven staan . en terechtquote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.
Relativisme is moeilijk in het Midden-Oosten. De gemiddelde Israëlier is behoorlijk gedesillusioneerd door het mislukken van het vredesoverleg in de jaren '90. Dus hoor je veel geluiden zoals telavivnick laat horen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje relativisme is jou ook vreemd, niet?
Nee, maar de woordkeuze van Weltscherz wel, en daar ging het me om.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja daarover kunnen we het eens zijn.
Met antisemitisme heeft de verontwaardiging over het handelen van de Israëlische regering niets te maken. Het volk wordt ook maar gegijzeld in oorlogsretoriek.
Das de houding van de linksen he? Ze vinden van alles en denken dat het wel gaat lukken, maar hebben weinig inschattingsvermogen hoe de werkelijkheid is.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik weet, maar dat moeten wel voorwaarden zijn. Waar twee vechten hebben immers twee schuld en zullen beiden water bij de wijn moeten doen.
Treffende metafoor voor hetgeen dat er is gebeurd in 1948. Alleen waren het niet de linksen die de joden naast de palestijnen flikkerden.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:35 schreef Matteüs het volgende:
Tis alsof ze kippen in een leeuwenhok gooien en verwachten dat die 2 soorten in harmonie kunnen leven. Als de kippen verslonden zijn, gooien ze er nieuwe bij onder het mom dat het ooit wel een keer zal lukken.
Idioten.
Het helpt ook niet als het westen over het algemeen zn hoofd in de reet van israel blijft steken.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:34 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Relativisme is moeilijk in het Midden-Oosten. De gemiddelde Israëlier is behoorlijk gedesillusioneerd door het mislukken van het vredesoverleg in de jaren '90. Dus hoor je veel geluiden zoals telavivnick laat horen.
Ik zie liever de boze verontwaardiging van Weltschmerz dan onze regering die nog steeds de ogen sluit voor de wandaden van dit 'bevriende' land.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar de woordkeuze van Weltscherz wel, en daar ging het me om.
(return to begin).
Dan weet jij weinig van de Israëlische politiek. In weinig westerse landen heeft links zoveel macht gehad over de jaren als in Israël.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Treffende metafoor voor hetgeen dat er is gebeurd in 1948. Alleen waren het niet de linksen die de joden naast de palestijnen flikkerden.
Ik heb het toch ook niet over de linksen in Israel. De joden kregen hun huidige woongebied toegewezen door wie? Juist; de westerse mogendheden.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dan weet jij weinig van de Israëlische politiek. In weinig westerse landen heeft links zoveel macht gehad over de jaren als in Israël.
En terecht. In de jaren '90 hebben Peres, Rabin en later op het allerlaatste moment nog Barak enorm hun best gedaan om vrede te sluiten. De Palestijnen bij monde van Arafat wilde echter niet begrijpen dat ook zij concessies moesten doen. Over Jeruzalem en over het vluchtelingenprobleem [sic]. Hoe kun je na 2000 en de tweede intifada van Israël verwachten dat ze met hetzelfde optimisme weer onderhandelingen aangaan. Zeker als je bedenkt dat i.t.t. de jaren '90 er niet elke week een bus ontploft.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het helpt ook niet als het westen over het algemeen zn hoofd in de reet van israel blijft steken.
Jammer dat er alleen andere redenen ten grondslag liggen aan de bevooroordeelde houding van de westerse landen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:43 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En terecht. In de jaren '90 hebben Peres, Rabin en later op het allerlaatste moment nog Barak enorm hun best gedaan om vrede te sluiten. De Palestijnen bij monde van Arafat wilde echter niet begrijpen dat ook zij concessies moesten doen. Over Jeruzalem en over het vluchtelingenprobleem [sic]. Hoe kun je na 2000 en de tweede intifada van Israël verwachten dat ze met hetzelfde optimisme weer onderhandelingen aangaan. Zeker als je bedenkt dat i.t.t. de jaren '90 er niet elke week een bus ontploft.
Zoals?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:45 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jammer dat er alleen andere redenen ten grondslag liggen aan de bevooroordeelde houding van de westerse landen.
Ken je dat boek waar ze elke week uit voorlezen in de kerk?quote:
Alleen het origineelquote:Op woensdag 18 november 2009 14:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ken je dat boek waar ze elke week uit voorlezen in de kerk?
Ook. Het is een culminatie van factoren. Toevallig staat er ook een passage in de bijbel dat jezus spoedig wederkeert wanneer de joden weer in Israel wonen. Dat heeft ook geholpen bij de creatie van een Isrealische staat.quote:
Zelden zo'n slechte vergelijking gelezen. Oost-Berlijners riepen "wir sind ein Volk". Israëli's en Palestijnen kunnen niet genoeg benadrukken dat ze verschillend zijn. Een vreedzame 'hereniging' van de twee zit er dan ook niet in.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
We waren 20 jaren geleden met z'n allen zo blij dat de Berlijnse muur viel? Waarom zouden we nu weer een stad gaan opsplitsen? Laat Ramallah of Gaza hun hoofdstad zijn.
Nee, maar de stad verdelen lijkt mee ook geen goed plan.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:54 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:
[..]
Zelden zo'n slechte vergelijking gelezen. Oost-Berlijners riepen "wir sind ein Volk". Israëli's en Palestijnen kunnen niet genoeg benadrukken dat ze verschillend zijn. Een vreedzame 'hereniging' van de twee zit er dan ook niet in.
Ik schat in dat de gemiddelde burgerbevolking van beide zijden niet zoveel problemen met elkaar zal hebben zoals ook nu het geval is waar men elkaar tegenkomt.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:55 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar de stad verdelen lijkt mee ook geen goed plan.
Klopt: dus wederom, waarom zou je de stad verdelen? Wat is er mis met Ramallah als hoofdstad? Of Gaza, de stad die gebouwd is door hun naamgevers de Filistijnen, alhoewel ik daar ook wel de praktische bezwaren bij zie.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:56 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik schat in dat de gemiddelde burgerbevolking van beide zijden niet zoveel problemen met elkaar zal hebben zoals ook nu het geval is waar men elkaar tegenkomt.
Dat is Arabische retoriek om hun eigen problemen af te schuiven. Hoe vaak hebben Saddam Hoesein, Achmadinidjad, Bashir, Nasser, Assad, Nassralah en Kadaffi dat wel niet beweerd? Het is allemaal de schuld van de joden (Israël).quote:Op woensdag 18 november 2009 14:56 schreef Todesschwalben het volgende:
Hoe je er ook naar kijkt, ik denk dat Israel overduidelijk een destabiliserende factor is in het wereldlijke geheel. Het is een land dat controversieel tot stand is gekomen, nog steeds controversieel is en dat voorlopig ook zal blijven. Het is een land dat gebruikt wordt als frontlinie door veel Westerse staten en zo wordt het ook gezien door overige staten in de wereld, dat doet het imago van Israel weinig goeds.
Dat is het verschil tussen een poging en een schijnvertoning. Als je het oneens bent ga je praten, geen redenen verzinnen waarom je niet zou hoeven praten met degenen met wie je het oneens bent, zoals Israel al jaren doet.quote:
Welke concrete inspanning heeft Israël gedaan om vrede te bewerkstelligen sinds de beveiliging van Rabin faalde? Welke opoffering heeft Israël willen doen voor de vrede?quote:Waar baseert hij dit op? Omdat er nog steeds geen vrede is? Dus blijkbaar willen de Palestijnen, Syrië en Libanon ook geen vrede. Totale crap dus.
Wat is het verschil, leg dat eens even concreet uit en ik zal het woord niet gebruiken. Leg ook even concreet het verschil uit tussen een uitverkoren volk en een Herrenvolk, en ik zal ook dat woord niet meer gebruiken.quote:Taalgebruik is schokkend, en ook zo bedoeld. Israël wil een land om in te wonen. Niet het Lebensraum als je daar geil van wordt.
En dat bleek uit welke daden...?quote:Als W. de geschiedenis had gekend, had hij geweten dat de opvolger van Rabin, Peres, een nog grotere voorvechter voor vrede was dan Rabin.
De Israelische bevolking is ook zeker niet vrij te pleiten, en van de slachtoffers is dan ook maar een heel klein deel onschuldig. Ze kozen voor een Lebensraum zoeker, die zijn kont afveegde met het nobelprijswinnende vredesakkoord ten bate van meer land.quote:De enige, ENIGE, reden dat hij niet verkozen is komt door een zeer succesvolle serie zelfmoordaanslagen door Hamas, waardoor men voor Netanyahu koos. Liever veilig zonder vrede dan vrede zonder veiligheid.
Gelul, elke keer dat er tijd tussenzit, moet er weer opnieuw onderhandeld worden vanwege de opzettelijk gecreeerde nieuwe facts on the ground. Telkens krijgt Israel er wat bij en moeten de Palestijnen wat inleveren, dat gaat al zo vanaf het begin. Het voorstel van Barak was beschamend.quote:Barak heeft het meest genereuze vredesaanbod gedaan ooit, meer dan Rabin bereid was te geven. Weer complete onzin dus.
Mensen die met Lieberman in een kabinet gaan zitten zijn niet veel beter. Zoveel verschillen ze ook niet van elkaar, alleen is Lieberman wat uitdrukkelijker. De doelen zijn hetzelfde, dat is ook waarom ze met elkaar in een kabinet kunnen zitten. Als je in Nederland in een kabinet gaat zitten samen met een neonazipartij geldt je eigen partijprogramma ook niet als excuus. Je verborgen agenda is dan duidelijk.quote:Met Lieberman kan ik dat laatste idd moeilijk ontkennen. De rest is W's gekleurde werkelijkheid.
Dat zeg ik, niks nieuws onder de zon. Dat is het patroon van ruim 60 jaar, Israel heeft schijt aan de vrede, en streeft naar gebiedsuitbreiding. De vredesbesprekingen zijn een farce om intussen landjepik te kunnen spelen.quote:Welke feiten heeft hij het over? Israël is over een aantal dingen duidelijk, Netanyahu iig: ze willen vrede, maar Jerusalem wordt niet opgegeven. Dat hebben ze nooit ontkend en daar passen deze bouwplannen gewoon in. Geen nieuws onder de zon dus.
Waarom zou je de stad aan Israël geven?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Klopt: dus wederom, waarom zou je de stad verdelen? Wat is er mis met Ramallah als hoofdstad? Of Gaza, de stad die gebouwd is door hun naamgevers de Filistijnen, alhoewel ik daar ook wel de praktische bezwaren bij zie.
dat klopt bij zijn opvolgers kom de veiligheid van de staat israel voorop . bij rabien was het landje weggeven .quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rabin streed voor vrede, zn opvolgers niet.
Omdat juist Jeruzalem ook door de eeuwen heen altijd een joodse stad is geweest en gebleven. Zoek de statistieken er maar op na.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:03 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom zou je de stad aan Israël geven?
Dat is altijd grappig, en mijnzinsziens het typische beeld dat de Westerling heeft om zo dus inderdaad van Israel een frontlinie te maken. Claimen dat het "typische Arabische retoriek is". Hoewel het allemaal ongure figuren zijn die je opnoemt, kan ik mij nooit herinneren dat een van deze leiders het over Joden heeft gehad - het gaat altijd over Israel of Israeliers. Dat is vrij apart, als je nagaat dat een aantal van hen nooit de staat Israel hebben erkend.quote:Op woensdag 18 november 2009 15:01 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat is Arabische retoriek om hun eigen problemen af te schuiven. Hoe vaak hebben Saddam Hoesein, Achmadinidjad, Bashir, Nasser, Assad, Nassralah en Kadaffi dat wel niet beweerd? Het is allemaal de schuld van de joden (Israël).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |