Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:11 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Er zullen nederzetting worden opgegeven, mark my words. Maar pas op basis van een vredesverdrag en niet meer unilateraal zoals in Gaza is gebeurd. We weten allemaal wat dat gebracht heeft.
noem eens een licht puntje in het tijdperk rabien ?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ook een hoge militair kan vredesidealen bezitten. Rabin was blijkbaar een positieve uitzondering. Netanyahu en condorten zijn overduidelijk opgefokte oorlogsmannetjes, dat ziet een blinde nog.
onderhandelingspositie verbeteren. Bovendien zullen ze niet alle nederzettingen willen opgeven, maar uitruilen voor land aan de Israëlische zijde van de groene lijn of mogelijk andere zaken die voor de Palestijnen interessant zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
onderhandelingspositie verbeteren. Bovendien zullen ze niet alle nederzettingen willen opgeven, maar uitruilen voor land aan de Israëlische zijde van de groene lijn of mogelijk andere zaken die voor de Palestijnen interessant zijn.
gilo is geen nederzetting .quote:Op woensdag 18 november 2009 14:15 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik deel je optimisme niet. Kun je verklaren waarom Israël dan ondertussen doorgaat met het uitbreiden ervan; dat duidt niet op een streven naar verbeterde relaties.
wat moet israel volgens jou doen /quote:Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.
Alle nederzettingen opheffen, fatsoenlijk de ruimte geven aan een Palestijnse staat, en de Palestijnen als gelijkwaardige buren behandelen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:22 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat moet israel volgens jou doen /
Rabin streed voor vrede, zn opvolgers niet.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:18 schreef telavivnick het volgende:
[..]
noem eens een licht puntje in het tijdperk rabien ?
Die zullen het niet meer nodig vinden protest in raketten te vertalen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef telavivnick het volgende:
en wat moeten de palastijnen doen
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:25 schreef telavivnick het volgende:
en wat moeten de palastijnen doen
Moeten is 1, of ze het doen is 2.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.
wat heb hij dan gedaan ??quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rabin streed voor vrede, zn opvolgers niet.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bezet van wie? Waarom is de groene lijn zo heilig? Omdat de Jordaniërs toevallig niet verder kwamen in 1948/9? Het is één land en op dat ene land maken twee volkeren aanspraak.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Oorlogszuchtige bezettingspolitiek en expansiedrift dus. Ik begrijp niet waarom je het woord antisemiet in de mond neemt als iemand zich terecht kwaad maakt over deze onmenselijke manier van handelen.
Resteert: Jeruzalemquote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Stoppen met het plegen van aanslagen en de Israelische staat erkennen.
Ik weet, maar dat moeten wel voorwaarden zijn. Waar twee vechten hebben immers twee schuld en zullen beiden water bij de wijn moeten doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:27 schreef Matteüs het volgende:
[..]
Moeten is 1, of ze het doen is 2.
De van van de Muur vergelijken met de situatie aldaarquote:Op woensdag 18 november 2009 14:28 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Daar ben ik het dus niet mee eens. Bezet van wie? Waarom is de groene lijn zo heilig? Omdat de Jordaniërs toevallig niet verder kwamen in 1948/9? Het is één land en op dat ene land maken twee volkeren aanspraak.
We waren 20 jaren geleden met z'n allen zo blij dat de Berlijnse muur viel? Waarom zouden we nu weer een stad gaan opsplitsen? Laat Ramallah of Gaza hun hoofdstad zijn.
oke en toen werd je wakker . je snap het echt nog niet he .niet iets geleerd van de terug trekking van libanon en gazza .quote:Op woensdag 18 november 2009 14:26 schreef Disana het volgende:
[..]
Die zullen het niet meer nodig vinden protest in raketten te vertalen.
Een beetje relativisme is jou ook vreemd, niet?quote:Op woensdag 18 november 2009 14:27 schreef telavivnick het volgende:
[..]
wat heb hij dan gedaan ??
buiten dat hij met een asso en terrorist praaten die gelukkig na een tekleine lijdensweg naar het hiernamaals is gegaan
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:30 schreef Disana het volgende:
[..]
De van van de Muur vergelijken met de situatie aldaar
Ja daarover kunnen we het eens zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.
idd zo niet zal hij daar lekker blijven staan . en terechtquote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het veiligheidshek mag van mij ook zo snel mogelijk weer verdwijnen, ja. Als er maar vrede is.
Relativisme is moeilijk in het Midden-Oosten. De gemiddelde Israëlier is behoorlijk gedesillusioneerd door het mislukken van het vredesoverleg in de jaren '90. Dus hoor je veel geluiden zoals telavivnick laat horen.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een beetje relativisme is jou ook vreemd, niet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |