Zucht...quote:Op donderdag 19 november 2009 11:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals?
[..]
How come, je gebruikt toch de wetenschappelijke methode om de boel onderuit te halen?
[..]
Het is een complot
[..]
En jij kan dat controleren en je haalt dat er uit, dat is toch keurig?
Als er dan een paar boeren waren die bedachten dat hun ploegen verbeterd zouden moeten worden, dan gingen ze samenwerken om dit voor elkaar te krijgen. Daarbij zijn er meer mensen op de wereld, dan alleen boeren. Daarom doel ik ook op het werken zonder winstoogmerk. Oftewel je werkt samen om zaken te verbeteren in je omgeving, en om doelen te bereiken. Geld heeft dan ook niet voor ideeën gezorgd, eerder voor een tekort aan ideeën.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is een heel andere kwestie dan zeggen dat we zonder geld al op Mars hadden gezeten.
[..]
Je legt nog steeds niet uit hoe we zonder geld dan in bobsnaam zo veel vooruitgang hadden geboekt,
als we geen eenvoudig ruilmiddel hadden.
Dan waren we OF de hele dag bezig geweest op onze boerderij, OF we waren de hele dag kwijt aan het zoeken van speciale zaken die andere mensen graag willen hebben om tegen te ruilen.
Omdat die in de praktijk met elkaar verweven zijn?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is economie.
Waarom komen mensen aan met politiek en economie in een discussie over wetenschap?
Heerlijk stompzinnig weer led, waarok altijd van het ene extreme naar het andere?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:03 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tuurlijk zal er wel eens een foutje in een schoolboek staan.
Maar dat lijkt me anders dan Erodome het bedoelde - en om zo'n foutje dan gelijk als reden te zien wetenschap te verfoeien en voortaan enkel nog naar kundalini-chakra-masserende swami's te luisteren die oncontroleerbare verhalen verkondigen gaat mij wat ver
"O jee, er is ooit een foutje gemaakt ergens, nou, flikker de hele wetenschap dan maar bij het vuil !"
Wel gedacht & gedaanquote:Op donderdag 19 november 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:
Dat wordt dan ook door niemand in dit topic gezegd.
Tuurlijk, alle medicijnen op de markt hadden er niet mogen zijn, en de medicijen die werken zijn teruggetrokken.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef erodome het volgende:
[..]
#
Het bewijs is er, medicijnen die op de markt komen die achteraf helemaal niet op de markt hadden mogen komen, andere medicijnen die uitgewezen supergoed zijn zijn eruit gehaald omdat ze niet genoeg opleverde.
klopt, dat is wat hij persoonlijk gelooft nav eigen ervaring en wat hij mogelijk acht .quote:Op donderdag 19 november 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan nog ben je afhankelijk van de informatie die je aangeboden word. Je hebt dan ook gelijk dat je op deze manier onderzoeken uitvoert, en gaat dit verhaal ook voor de meeste onderwerpen op. Echter als het onderwerp wat groter word, en er meer belangen bij spelen. Dan kan dit onderzoek erg lastig zijn, oftewel dan is het moeilijk om aan de informatie te komen die je zoekt, oftewel de conclusie mbt. je vraagstuk. Hoe meer informatie je over een bepaald onderwerp krijgt, hoe meer zekerheid je kunt uiten.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zegt dat je afhankelijk bent van de informatie die je aangeboden krijgt. Dat is onzin, je kan ook zelf informatie verzamelen door onderzoek te doen en na te denken en conclusies te trekken.
Fijn al die mensen die voor je willen denken, maar je zou moeten weten dat dat niet echt werkt, dat je dan vaak heeeeeeeeeeeeeel erg fout zit.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk verwijt Erodome wetenschap dat het geen religie is, het is geen absolute onveranderbare waarheid die niet voor discussie open staat. Ja, in wetenschap worden fouten gemaakt, en dat is controleerbaar en corrigieerbaar, dat is nu juist het verschil met religie en onzin als homeopatie, waar het nu eenmaal zo is en men niet open wil staan voor verbetering,
Ik denk dat we er goed aan zouden doen een duidelijke scheidingslijn te trekken tussen commerciële zaken, en idealistische. Zo zijn er wetenschappers die zaken onderzoeken uit opdracht van het bedrijf waarvoor ze werken, en de wetenschappers die 10tallen jaren als kluizenaar leven, om hun doel te bereiken. Deze mensen werken met een andere motivatie, en die motivatie is hetgeen dat geld beïnvloedt.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Wel gedacht & gedaan![]()
Overigens, bedoel je volgens mij niet zo zeer dat 'geld' het probleem is, want dat is zoals _Led_ al uitlegde niets meer dan een universeel ruilmiddel waar we onze huidige leef-wereld aan te danken hebben.
Wat je eigenlijk bedoelt, denk ik, is winst bejag, aka kapitalisme (?)
DAT is een ziekelijk iets wat inderdaad 'mensen' (individuen) aanzet tot verachterlijke daden en het spuien van onwaarheden, maar dat is geen specifiek probleem van de 'wetenschap', de 'pseudo-wetenschap' & andere sprookjes verhalen leiden daar nog veel meer onder.
Denk je echt dat een 'char' of 'Yuri Geller' of ... vul maar in, exact hetzelfde deed als nu, indien er geen cent mee te verdienen viel ???
Hartsikke leuk, en nog waar ook, maar wat heeft medicijn productie in 'mijn naam' met het bedrijven van wetenschap te maken ???quote:Op donderdag 19 november 2009 13:00 schreef erodome het volgende:
<snip>
Het bewijs is er, medicijnen die op de markt komen die achteraf helemaal niet op de markt hadden mogen komen, andere medicijnen die uitgewezen supergoed zijn zijn eruit gehaald omdat ze niet genoeg opleverde.
Veel, want daar begint de basis van de kennis die je denkt te hebben...quote:Op donderdag 19 november 2009 12:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Em wat heeft je frustratie met het schoolsysteem te maken met de wetenschappelijke methode?
Je weet het antwoord, kan er heerlijk omheen lullen, maar je weet het, ondersteund door de overheid, naar geluisterd door de overheid.quote:
Jezus, hoe irritant is het om met figuren zoals jullie te praten zeg.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tuurlijk, alle medicijnen op de markt hadden er niet mogen zijn, en de medicijen die werken zijn teruggetrokken.
suuuuuuuuuure
De testen voor medicijnen zijn wetenschap lieverd, je kent ze wel, dubbelblinde testen, je weet wel, die zo veelvuldig aangehaald worden in dit formonderdeel...quote:Op donderdag 19 november 2009 13:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Hartsikke leuk, en nog waar ook, maar wat heeft medicijn productie in 'mijn naam' met het bedrijven van wetenschap te maken ???
Producenten leveren zo vaak een ondeugdelijk product. Medicijnen zijn daar geen uitzondering op.
Dat heeft met die ziekelijke drang naar 'véél geld, ten koste van alles' te maken, dat beinvloed alles, niet alleen wetenschap. De gehanteerde methode biedt tenminste nog enige objectieve zekerheid. 'geloof' typeerd zich juist als iets zonder ook maar enige zekerheid, is dus nog vele malen vatbaarder voor geld geile kwakzalvers.
Zoals in vele industrieen, maar wat heeft dat met de wetenschappelijke methode te maken?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Jezus, hoe irritant is het om met figuren zoals jullie te praten zeg.
Waar zeg ik alle?
Ik heb de ervaring dat ik met medicijnen heb gewerkt, dierenarts assistente geweest, daar mijn opleiding, stage's en werk in gehad.
Ik ken dit van dichtbij, goedwerkende medicijnen die zo van de markt afgehaald werden en vervangen werden door minder goede medicijnen, het gebeurd vaker dan je denkt, maar ook echt niet met elk medicijn.
Ook heb ik medicijnen in handen gehad die nu als bar slecht worden neergezet, die waren toch echt wetenschappelijk getoetst.
Ook ben je vast wel bekend met wat schandaaltjes hier en daar(wat was het ook alweer, anti depressivia die een nogal barre werking hadden, meer slecht dan goed?) waar er echt een probleem bleek te zijn terwijl het wel gekeurd was zogenaamd.
Het gebeurd gewoon, geld is een machtige factor die zelfs een weg vindt langs wetenschappelijke methoden, het gebeurd vaker dan je denkt, zonder de hele markt daarmee te bedoelen.
Dat doen ze met geld toch ook ?quote:Op donderdag 19 november 2009 13:02 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Als er dan een paar boeren waren die bedachten dat hun ploegen verbeterd zouden moeten worden, dan gingen ze samenwerken om dit voor elkaar te krijgen.
Ja, en dat komt doordat sinds geld bestaat niet iedereen dagelijks meer op jacht hoeft of de boerderij moet onderhouden maar we aan makkelijke ruilhandel kunnen doen.quote:Daarbij zijn er meer mensen op de wereld, dan alleen boeren.
Ik zie nog steeds niet wat geld hiermee te maken heeft, je kunt nu toch ook samenwerken en zaken verbeteren ?quote:Daarom doel ik ook op het werken zonder winstoogmerk. Oftewel je werkt samen om zaken te verbeteren in je omgeving, en om doelen te bereiken.
Ik zie geen enkele onderbouwing hiervoor.quote:Geld heeft dan ook niet voor ideeën gezorgd, eerder voor een tekort aan ideeën.
quote:Mjah, geld is makkelijk, net zoals jouw mening over dit onderwerp. Waarom moeilijk doen, als het makkelijk kan toch?
Daarom probeer ik uit te leggen dat geld dat samenwerken op vele manieren beïnvloed heeft, en dat helaas de mindere invloeden ook zijn uitwerkingen hebben gehad.quote:
Oh, dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:39 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daarom probeer ik uit te leggen dat geld dat samenwerken op vele manieren beïnvloed heeft, en dat helaas de mindere invloeden ook zijn uitwerkingen hebben gehad.
Voor zover ik weet krijgen ze geen subsidie en hebben ze geen (directe) invloed op het terugtrekken van subsidies van andere groepen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
En gebeurd het met of zonder steuin van de overheid, met subsidie voor die stichting en een terugtrekken van subsidie e.d. als die stichting brult?
Jawel hoor. Wetenschap is ook maar een geloof en bewijs maar dat er geen universeel bewustzijn is. Blader maar terug.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Oh, ja, ook maar even een kleine edit gedaan in die post. Foei ledje, blijf eens van die knopjes af.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:17 schreef _Led_ het volgende:
...en precies terug op het punt waar MC uit zijn dak flipte
[..]
Voor zover ik weet krijgen ze geen subsidie en hebben ze geen (directe) invloed op het terugtrekken van subsidies van andere groepen.
Weet jij daar meer over ?
Die zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden vaak, uitgebreid en gedegen onderzoek is namelijk niet zo heel goedkoop, dat wordt vaak gefinancieerd door bedrijven die hele fikse belangen hebben in de uitkomsten.quote:Op donderdag 19 november 2009 13:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals in vele industrieen, maar wat heeft dat met de wetenschappelijke methode te maken?
Je haalt juist het punt weg : dankzij geld hoeven we niet meer dagelijks ons eigen voedsel bij elkaar te zoeken, of moeizaam exact de spullen te zoeken die iemand anders wil hebben in ruil.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Oh, ja, ook maar even een kleine edit gedaan in die post. Foei ledje, blijf eens van die knopjes af.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |