Die wordt uitgereikt door de vereniging tegen kwakzalverij.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ontken je dat de award voor kwakzalverij bestaat?
Zoals?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef erodome het volgende:
[..]
En dan doe je dat, dan kom je erachter dat je schoolboeken heerlijk incorrect zijn, van regelrechte leugens tot een verdraaien van de waarheid tot een vertellen van halve waarheden.
How come, je gebruikt toch de wetenschappelijke methode om de boel onderuit te halen?quote:Dan ga je je verdiepen in die medicijnen en dan kom je me daar toch een paar prachtige schandaaltjes tegen, waaruit blijkt dat al die wetenschappelijke methoden nogsteeds niet goed genoeg zijn om misbruik echt uit te bannen.
[..]
Het is een complotquote:Voor de meeste mensen blijft het bij een aannemen van, leuk dat het controleerbaar is, als je dat niet kan door een gebrek aan kennis of aan geld(want kleine onderzoekjes zijn niet betrouwbaar weet je nog) dan houdt het snel op, dan mag je dus gewoon hopen dat degene die onderzocht heeft geen misbruik heeft gemaakt, wat niet ondenkbaar is.
[..]
En jij kan dat controleren en je haalt dat er uit, dat is toch keurig?quote:Vreemde reactie op wat ik zei...
Je hebt een set van onderzoeken in dezelfde lijn, hierop wordt een meta-analyse losgelaten, beter gezegd, 3 zelfs.
Alle 3 geven ze compleet verschillende conclusie's terwijl de gebruikte onderzoeken dezelfde zijn.
Statestieken, zo beinvloedbaar als de pest, betrouwbaaheid, erg laag, heeft niets met onderuit willen halen te maken, heeft niets met vooruitgang in kennis te maken, dat heeft te maken met het persoon en wat dat persoon eruit wil halen.
Eerste hit op google, http://home.kpn.nl/hoek0153/groep8p5d.htmlquote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je nou eens wat voorbeelden gebruikt geloof ik dit gewoon eerder. Welke schoolboeken zijn fout? Waar en wat is er fout? Laat eens wat zienAls jij later kinderen hebt stuur je ze dan ook niet naar school vanwege al die leugens?
Dat is economie.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Behalve als grote bedrijven met veel geld zich hiermee bemoeien.
Tuurlijk zal er wel eens een foutje in een schoolboek staan.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eerste hit op google, http://home.kpn.nl/hoek0153/groep8p5d.html
Schooboek groep 8
Oude discussietechniek - als je het niet wint op het punt waar het om gaat ga je er gewoon andere dingen bij betrekken tot je de discussie compleet ontspoord hebt.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom komen mensen aan met politiek en economie in een discussie over wetenschap?
En dat is best schokkend te noemen! Mensen willen gewoon niet leren maar enkel een discussie winnenquote:Op donderdag 19 november 2009 12:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oude discussietechniek - als je het niet wint op het punt waar het om gaat ga je er gewoon andere dingen bij betrekken tot je de discussie compleet ontspoord hebt.
Heb jij de verandering op het middelbare onderwijs van de oude stijl naar de 2de fase meegemaakt?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je nou eens wat voorbeelden gebruikt geloof ik dit gewoon eerder. Welke schoolboeken zijn fout? Waar en wat is er fout? Laat eens wat zienAls jij later kinderen hebt stuur je ze dan ook niet naar school vanwege al die leugens?
Nu verwar je wetenschap op zich met je subjectieve zelf , ik zie jou niet als representatief voor de wetenschapquote:Op donderdag 19 november 2009 11:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het bizarre is dat Summers altijd laat blijken wetenschap precies voor het omgekeerde te zien van wat het is : ze denkt dat de wetenschap geen verandering wil, en wetenschappers nieuwe ontdekkingen tegen proberen te houden.
No true Scotsmanquote:Op donderdag 19 november 2009 12:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Nu verwar je wetenschap op zich met je subjectieve zelf , ik zie jou niet als representatief voor de wetenschap
Het grootste probleem van de wetenschap is mijns inziens het aloude verhaal van commercie en idealisme. Ik merk dit ook op bij veel religies overigens, je hebt religies die gemaakt zijn om macht te hebben, en religies die gemaakt zijn om iets toe te voegen aan een menselijk leven. Eenzelfde verschil lijkt mij.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk verwijt Erodome wetenschap dat het geen religie is, het is geen absolute onveranderbare waarheid die niet voor discussie open staat. Ja, in wetenschap worden fouten gemaakt, en dat is controleerbaar en corrigieerbaar, dat is nu juist het verschil met religie en onzin als homeopatie, waar het nu eenmaal zo is en men niet open wil staan voor verbetering,
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het grootste probleem van de wetenschap is mijns inziens het aloude verhaal van commercie en idealisme. Ik merk dit ook op bij veel religies overigens, je hebt religies die gemaakt zijn om macht te hebben, en religies die gemaakt zijn om iets toe te voegen aan een menselijk leven. Eenzelfde verschil lijkt mij.
Daarbij is de wetenschap grootendeels niet zo gecentraliseerd als religie, oftewel de vraag weer, is er een systeem waar je alle wetenschappelijke onderzoeken zonder kosten kunt inkijken?
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.
waarom zonder winstoogmerk?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.
Kosten en verdiensten liggen dan ook ver van elkaar af. Warempel, het zijn tegenpolen!
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.
Kosten en verdiensten liggen dan ook ver van elkaar af. Warempel, het zijn tegenpolen!
Waar gebruikte ik het woord kosten overigens?
quote:Daarbij is de wetenschap grootendeels niet zo gecentraliseerd als religie, oftewel de vraag weer, is er een systeem waar je alle wetenschappelijke onderzoeken zonder kosten kunt inkijken?
Je wil toch iets doen voor de mensheid?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zonder winstoogmerk?
Nee, ik wil wat doen voor mijzelfquote:Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wil toch iets doen voor de mensheid?
Ok.quote:
Geld is alleen maar een ruilmiddel en afspraak. Het kan ook zonder geld, maar dan moet je aardig out-of-the-box denken. http://www.marshallbrain.com/manna1.htmquote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.
Doe me even de management versiequote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geld is alleen maar een ruilmiddel en afspraak. Het kan ook zonder geld, maar dan moet je aardig out-of-the-box denken. http://www.marshallbrain.com/manna1.htm
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wil toch iets doen voor de mensheid?
Fucking google it,quote:Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok.
We hebben toegang tot veel informatie, echter geeft dit weer een hindernis om tot een conclusie te kunnen komen, oftewel zou het fijn zijn als wetenschap op dit gebied meer gecentraliseerd werd. Oftewel dat er meer overzicht komt in het geheel.
Dat is dan ook erg belangrijk om te weten. Je wil als mensheid vooruit, en dat zal niet sneller gaan door een dergelijke manier van handelen. Uiteindelijk doe je het namelijk ook voor jezelf als je het voor de mensheid doet. De wereld word er beter door!quote:Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil wat doen voor mijzelf
Wat als ik specifieke informatie vind via google, en ik kan deze informatie alleen inzien na betaling? Voor het gemak dan maar een conclusie trekken zonder dat onderzoek erbij te betrekken, omdat ik er niet voor wil of kan betalen?quote:
De som van alle egoismen heeft heel veel vooruitgang gebracht. Meer dan alle goedbedoelde ideologieen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:29 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat is dan ook erg belangrijk om te weten. Je wil als mensheid vooruit, en dat zal niet sneller gaan door een dergelijke manier van handelen. Uiteindelijk doe je het namelijk ook voor jezelf als je het voor de mensheid doet. De wereld word er beter door!
Mijn punt is dat JIJ moet zoeken, en je niet moet verwachten dat alles je maar op een blaadje wordt aangereikt.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:31 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Wat als ik specifieke informatie vind via google, en ik kan deze informatie alleen inzien na betaling? Voor het gemak dan maar een conclusie trekken zonder dat onderzoek erbij te betrekken, omdat ik er niet voor wil of kan betalen?
Kennis is macht, vergeet dat niet.
De maatschappij is gemaakt met ideeën, niet op basis van meningen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De som van alle egoismen heeft heel veel vooruitgang gebracht. Meer dan alle goedbedoelde ideologieen.
Jah, wat als belangrijke kennis die je vind dan bewaakt word door een som geld die je ervoor moet betalen? Of moet je het wiel telkens weer opnieuw uit gaan vinden?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mijn punt is dat JIJ moet zoeken, en je niet moet verwachten dat alles je maar op een blaadje wordt aangereikt.
De meeste mensen die informatie nodig hebben kunnen 'm wel krijgen hoor.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok.
We hebben toegang tot veel informatie, echter geeft dit weer een hindernis om tot een conclusie te kunnen komen, oftewel zou het fijn zijn als wetenschap op dit gebied meer gecentraliseerd werd. Oftewel dat er meer overzicht komt in het geheel.
Ik denk dat als we onszelf wat minder hadden afgeleid met geld we allemaal nog boeren zouden zijn.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:33 schreef mediaconsument het volgende:
Ik denk dat als we onszelf wat minder hadden afgeleid met geld, dat we allang naar Mars zouden kunnen.
Ben jij er zeker van dat ze daar alle informatie hebben dat maar te vinden is over een bepaald onderwerp?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
De meeste mensen die informatie nodig hebben kunnen 'm wel krijgen hoor.
Jij kunt ook een universiteitsbieb in stappen, toch gok ik dat je dat nooit gedaan hebt.
Nee, er is niet 1 plek op de wereld waar alle informatie netjes bij elkaar ligt met een bordje "speciaal voor mediaconsument".quote:Op donderdag 19 november 2009 12:38 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ben jij er zeker van dat ze daar alle informatie hebben dat maar te vinden is over een bepaald onderwerp?
Yup. Wat wil je daarmee zeggen ?quote:Om het naar TRU te trekken, hoe zit het met de informatie over de onderzoeken die in Area 51 uitgevoerd worden? Voor zover we uberhaupt al weten wat ze daar onderzoeken? Die informatie wordt erg streng bewaakt, top secret meestal.
Die conclusie kun je niet trekken. Samenwerking heeft ervoor gezorgd dat we zijn waar we zijn, geld heeft hierin een marginale rol gespeeld. Daarom is mijn mening dan ook dat door het grote geld veel samenwerking verloren is gegaan, om duidelijke redenen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:36 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik denk dat als we onszelf wat minder hadden afgeleid met geld we allemaal nog boeren zouden zijn.
Dat jij een pauper bent die niets kan of wil betalen ligt aan jou, niet aan de wetenschap.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:34 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Jah, wat als belangrijke kennis die je vind dan bewaakt word door een som geld die je ervoor moet betalen? Of moet je het wiel telkens weer opnieuw uit gaan vinden?
Net zo min als jij jouw conclusie, toch ?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:40 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Die conclusie kun je niet trekken.
Geld een marginale rol gespeeld ? Ik denk dat je je geschiedenisboeken nog eens moet nalezen.quote:Samenwerking heeft ervoor gezorgd dat we zijn waar we zijn, geld heeft hierin een marginale rol gespeeld. Daarom is mijn mening dan ook dat door het grote geld veel samenwerking verloren is gegaan, om duidelijke redenen.
Je kunt nergens zeker over zijn op deze manier. Oftewel het wantrouwen mbt. wetenschap wordt hiermee gevoed. Oftewel kun je geen conclusies trekken dat alles dat wij geleerd hebben, klopt. Wij zijn namelijk ook afhankelijk van de informatie die wij te verwerken krijgen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:40 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, er is niet 1 plek op de wereld waar alle informatie netjes bij elkaar ligt met een bordje "speciaal voor mediaconsument".
We hebben dan weliswaar internet, maar daar zit geen kwaliteitscontrole op.
[..]
Yup. Wat wil je daarmee zeggen ?
Je zwelgt wel heel erg in je passiviteitquote:Op donderdag 19 november 2009 12:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt nergens zeker over zijn op deze manier. Oftewel het wantrouwen mbt. wetenschap wordt hiermee gevoed. Oftewel kun je geen conclusies trekken dat alles dat wij geleerd hebben, klopt. Wij zijn namelijk ook afhankelijk van de informatie die wij te verwerken krijgen.
Niet alles klopt altijd nee, er zijn geen zekerheden in het leven.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:47 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je kunt nergens zeker over zijn op deze manier. Oftewel het wantrouwen mbt. wetenschap wordt hiermee gevoed. Oftewel kun je geen conclusies trekken dat alles dat wij geleerd hebben, klopt. Wij zijn namelijk ook afhankelijk van de informatie die wij te verwerken krijgen.
Dan vergeten we voor het gemak maar even dat je met geld macht kunt uitoefenen, en dat dergelijke romantische verhalen precies laten zien hoe onbetrouwbaar dat fenomeen is. Wat heb je dan liever? Mensen die hun vak beoefenen, omdat ze het leuk vinden, en bepaalde zaken willen bereiken? Of mensen die geld willen verdienen, en het liefst zoveel mogelijk, oftewel dat ze binnen de wetenschap waarin ze werken, geen doelen hebben, anders dan het geld dat het opbrengt?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:44 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Net zo min als jij jouw conclusie, toch ?
[..]
Geld een marginale rol gespeeld ? Ik denk dat je je geschiedenisboeken nog eens moet nalezen.
Geld heeft het mogelijk gemaakt elkaar te belonen zonder direct in goederen te moeten betalen.
Hierdoor hoeven we niet alles meer zelf te doen, en hoeven we ook niet op zoek naar precies hetgeen dat de timmerman wil hebben (een schrijfrem voor z'n Honda SS50 uit 1973) voor we hem iets voor ons kunnen laten doen.
Geld heeft dus heel veel tijd bespaard en mogelijkheden geboden, en is de reden dat je nu niet zelf je groenten verbouwt en schapen hoedt.
Waar heb ik deze zwartgallige opmerking aan te danken?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je zwelgt wel heel erg in je passiviteit
Dat wordt dan ook door niemand in dit topic gezegd.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Niet alles klopt altijd nee, er zijn geen zekerheden in het leven.
Dat is geen reden om dan maar te zeggen "Fuck wetenschap, ik ga vanaf nu iedereen geloven die met een fantastisch verhaal aankomt !".
Weleens een geschiedenisboek op de lagere school of middelbare school open geslagen, informatie is zeer beperkt en gekleurd, zo uitgekozen dat het mooi uitkomt, maar niet al te dicht bij de waarheid zit vaak.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dat jij niet begrijpt wat ik schrijf, moet je niet mijn probleem maken. We leven in een informatie-tijdperk, en wat leveren beperkingen van informatie op in een dergelijk tijdperk, juist, moeilijkheden.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat jij een pauper bent die niets kan of wil betalen ligt aan jou, niet aan de wetenschap.
Dat is een heel andere kwestie dan zeggen dat we zonder geld al op Mars hadden gezeten.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dan vergeten we voor het gemak maar even dat je met geld macht kunt uitoefenen, en dat dergelijke romantische verhalen precies laten zien hoe onbetrouwbaar dat fenomeen is. Wat heb je dan liever? Mensen die hun vak beoefenen, omdat ze het leuk vinden, en bepaalde zaken willen bereiken? Of mensen die geld willen verdienen, en het liefst zoveel mogelijk, oftewel dat ze binnen de wetenschap waarin ze werken, geen doelen hebben, anders dan het geld dat het opbrengt?
Je legt nog steeds niet uit hoe we zonder geld dan in bobsnaam zo veel vooruitgang hadden geboekt,quote:Daarbij heeft geld ook bepaald wat er in de geschiedenisboeken is komen te staan en wat niet, net zoals macht dat heeft gedaan. Ik zou haast zeggen, welkom in de wereld van de propaganda!
Je zegt dat je afhankelijk bent van de informatie die je aangeboden krijgt. Dat is onzin, je kan ook zelf informatie verzamelen door onderzoek te doen en na te denken en conclusies te trekken.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:52 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Waar heb ik deze zwartgallige opmerking aan te danken?
En gebeurd het met of zonder steuin van de overheid, met subsidie voor die stichting en een terugtrekken van subsidie e.d. als die stichting brult?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Die wordt uitgereikt door de vereniging tegen kwakzalverij.
Iedereen kan een vereniging oprichten, iedereen kan prijzen uitreiken.
Em wat heeft je frustratie met het schoolsysteem te maken met de wetenschappelijke methode?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Weleens een geschiedenisboek op de lagere school of middelbare school open geslagen, informatie is zeer beperkt en gekleurd, zo uitgekozen dat het mooi uitkomt, maar niet al te dicht bij de waarheid zit vaak.
Ik heb al een kind en mijn tenen krommen regelmatig van de onvolledige info of de niet kloppende info ja, maar het moet maar geslikt worden omdat het zo is.
Ik probeer op die vlakken waar ik wel kennis heb bij te spijkeren met gedegen info, maar dat is maar beperkt, want in tegenstelling tot sommige hioer durf ik wel gewoon toe te geven dat ik niet alles weet.
Het schoolsysteem is een doorn in mijn oog, gelukkig heb ik een kind die zich er goed in red(hij is een heerlijke rationele kwast, wiskunde knobbeltje zit er nu al in, wordt misschien wel een wetenschapper, wil graag leren klonen, dat is in zijn kinderfantasie een van de meest coole dingen, maarja, hij wilde ook steve irwin worden toen hij nog wat kleiner was), maar ik vind het een slecht systeem vol met aanname's, leugens en een naar vast systeem dat maar voor een beperkt aantal mensen werkt.
Lees je bv eens in over leren, stephanie burns is erg interresant in deze, gespecialiseerd in het aanleren van leren zeg maar, die mensen met dyslectie die hun hele leven er last van hadden en zogenaamd niet geholpen konden worden in 2 weken van hun probleem afhielp bv.
Ik kan niet voor elk schoolboek presies zeggen wat er mis is, maar ik weet wel dat de info die mijn zus bv had in haar studie geschiedenis niet overeenkwam met de stof die ik toen op de middelbare school kreeg.
Ik weet ook dat ik op school regelmatig discussie's heb gehad over dat dingen in de praktijk zo niet meer werkte, dat je geleerd werd bepaalde ontsmettingsstoffen te gebruiken die bijna nergens meer gebruikt werden om wat goede redenen e.d. tot medicijnen die allang verbeterd waren e.d.
Vam dom gezanik dat je een koe niet zwanger mag noemen(dat is geen mens, dat heet drachtig, fijne christelijke inbreng) tot oermannetjes die oervrouwtjes met een knuppel slaan en meeslepen, van hoe ver de oude meergoden stammen nu eigenlijk zijn tot het enorme gebrek aan goede info over deze stammen(de kelten die zo barbaars en wild waren, de germanen die alleen maar een beetje oorlogszuctig waren en zo dom als het achtereind van een varken enzo) en ga zo nog maar even door...
Nou ? Zeg eens ?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:57 schreef erodome het volgende:
[..]
En gebeurd het met of zonder steuin van de overheid, met subsidie voor die stichting en een terugtrekken van subsidie e.d. als die stichting brult?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |