Die wordt uitgereikt door de vereniging tegen kwakzalverij.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Ontken je dat de award voor kwakzalverij bestaat?
Zoals?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:52 schreef erodome het volgende:
[..]
En dan doe je dat, dan kom je erachter dat je schoolboeken heerlijk incorrect zijn, van regelrechte leugens tot een verdraaien van de waarheid tot een vertellen van halve waarheden.
How come, je gebruikt toch de wetenschappelijke methode om de boel onderuit te halen?quote:Dan ga je je verdiepen in die medicijnen en dan kom je me daar toch een paar prachtige schandaaltjes tegen, waaruit blijkt dat al die wetenschappelijke methoden nogsteeds niet goed genoeg zijn om misbruik echt uit te bannen.
[..]
Het is een complotquote:Voor de meeste mensen blijft het bij een aannemen van, leuk dat het controleerbaar is, als je dat niet kan door een gebrek aan kennis of aan geld(want kleine onderzoekjes zijn niet betrouwbaar weet je nog) dan houdt het snel op, dan mag je dus gewoon hopen dat degene die onderzocht heeft geen misbruik heeft gemaakt, wat niet ondenkbaar is.
[..]
En jij kan dat controleren en je haalt dat er uit, dat is toch keurig?quote:Vreemde reactie op wat ik zei...
Je hebt een set van onderzoeken in dezelfde lijn, hierop wordt een meta-analyse losgelaten, beter gezegd, 3 zelfs.
Alle 3 geven ze compleet verschillende conclusie's terwijl de gebruikte onderzoeken dezelfde zijn.
Statestieken, zo beinvloedbaar als de pest, betrouwbaaheid, erg laag, heeft niets met onderuit willen halen te maken, heeft niets met vooruitgang in kennis te maken, dat heeft te maken met het persoon en wat dat persoon eruit wil halen.
Eerste hit op google, http://home.kpn.nl/hoek0153/groep8p5d.htmlquote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je nou eens wat voorbeelden gebruikt geloof ik dit gewoon eerder. Welke schoolboeken zijn fout? Waar en wat is er fout? Laat eens wat zienAls jij later kinderen hebt stuur je ze dan ook niet naar school vanwege al die leugens?
Dat is economie.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:41 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Behalve als grote bedrijven met veel geld zich hiermee bemoeien.
Tuurlijk zal er wel eens een foutje in een schoolboek staan.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:59 schreef Bastard het volgende:
[..]
Eerste hit op google, http://home.kpn.nl/hoek0153/groep8p5d.html
Schooboek groep 8
Oude discussietechniek - als je het niet wint op het punt waar het om gaat ga je er gewoon andere dingen bij betrekken tot je de discussie compleet ontspoord hebt.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:02 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Waarom komen mensen aan met politiek en economie in een discussie over wetenschap?
En dat is best schokkend te noemen! Mensen willen gewoon niet leren maar enkel een discussie winnenquote:Op donderdag 19 november 2009 12:05 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Oude discussietechniek - als je het niet wint op het punt waar het om gaat ga je er gewoon andere dingen bij betrekken tot je de discussie compleet ontspoord hebt.
Heb jij de verandering op het middelbare onderwijs van de oude stijl naar de 2de fase meegemaakt?quote:Op donderdag 19 november 2009 11:56 schreef Flammie het volgende:
[..]
Als je nou eens wat voorbeelden gebruikt geloof ik dit gewoon eerder. Welke schoolboeken zijn fout? Waar en wat is er fout? Laat eens wat zienAls jij later kinderen hebt stuur je ze dan ook niet naar school vanwege al die leugens?
Nu verwar je wetenschap op zich met je subjectieve zelf , ik zie jou niet als representatief voor de wetenschapquote:Op donderdag 19 november 2009 11:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Het bizarre is dat Summers altijd laat blijken wetenschap precies voor het omgekeerde te zien van wat het is : ze denkt dat de wetenschap geen verandering wil, en wetenschappers nieuwe ontdekkingen tegen proberen te houden.
No true Scotsmanquote:Op donderdag 19 november 2009 12:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Nu verwar je wetenschap op zich met je subjectieve zelf , ik zie jou niet als representatief voor de wetenschap
Het grootste probleem van de wetenschap is mijns inziens het aloude verhaal van commercie en idealisme. Ik merk dit ook op bij veel religies overigens, je hebt religies die gemaakt zijn om macht te hebben, en religies die gemaakt zijn om iets toe te voegen aan een menselijk leven. Eenzelfde verschil lijkt mij.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
Eigenlijk verwijt Erodome wetenschap dat het geen religie is, het is geen absolute onveranderbare waarheid die niet voor discussie open staat. Ja, in wetenschap worden fouten gemaakt, en dat is controleerbaar en corrigieerbaar, dat is nu juist het verschil met religie en onzin als homeopatie, waar het nu eenmaal zo is en men niet open wil staan voor verbetering,
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:14 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het grootste probleem van de wetenschap is mijns inziens het aloude verhaal van commercie en idealisme. Ik merk dit ook op bij veel religies overigens, je hebt religies die gemaakt zijn om macht te hebben, en religies die gemaakt zijn om iets toe te voegen aan een menselijk leven. Eenzelfde verschil lijkt mij.
Daarbij is de wetenschap grootendeels niet zo gecentraliseerd als religie, oftewel de vraag weer, is er een systeem waar je alle wetenschappelijke onderzoeken zonder kosten kunt inkijken?
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.quote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.
waarom zonder winstoogmerk?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.
Kosten en verdiensten liggen dan ook ver van elkaar af. Warempel, het zijn tegenpolen!
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:21 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Uiteraard heeft alles zijn kosten, daarom doel ik ook op het winstoogmerk. De commercie.
Kosten en verdiensten liggen dan ook ver van elkaar af. Warempel, het zijn tegenpolen!
Waar gebruikte ik het woord kosten overigens?
quote:Daarbij is de wetenschap grootendeels niet zo gecentraliseerd als religie, oftewel de vraag weer, is er een systeem waar je alle wetenschappelijke onderzoeken zonder kosten kunt inkijken?
Je wil toch iets doen voor de mensheid?quote:Op donderdag 19 november 2009 12:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
waarom zonder winstoogmerk?
Nee, ik wil wat doen voor mijzelfquote:Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wil toch iets doen voor de mensheid?
Ok.quote:
Geld is alleen maar een ruilmiddel en afspraak. Het kan ook zonder geld, maar dan moet je aardig out-of-the-box denken. http://www.marshallbrain.com/manna1.htmquote:Op donderdag 19 november 2009 12:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Waarom zonder kosten? Alles kost geld, je internet verbinding, je stroom, je studieboeken, waarom kom je met de eis zonder kosten? Zonder kosten voor jou betekend dat iemand anders het moet betalen.
Doe me even de management versiequote:Op donderdag 19 november 2009 12:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geld is alleen maar een ruilmiddel en afspraak. Het kan ook zonder geld, maar dan moet je aardig out-of-the-box denken. http://www.marshallbrain.com/manna1.htm
quote:Op donderdag 19 november 2009 12:24 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Je wil toch iets doen voor de mensheid?
Fucking google it,quote:Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Ok.
We hebben toegang tot veel informatie, echter geeft dit weer een hindernis om tot een conclusie te kunnen komen, oftewel zou het fijn zijn als wetenschap op dit gebied meer gecentraliseerd werd. Oftewel dat er meer overzicht komt in het geheel.
Dat is dan ook erg belangrijk om te weten. Je wil als mensheid vooruit, en dat zal niet sneller gaan door een dergelijke manier van handelen. Uiteindelijk doe je het namelijk ook voor jezelf als je het voor de mensheid doet. De wereld word er beter door!quote:Op donderdag 19 november 2009 12:26 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, ik wil wat doen voor mijzelf
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |