Kom maar eens met een voorbeeld van een karakter zonder zintuigen (te hebben gehad)quote:Op woensdag 18 november 2009 20:25 schreef SG-sam het volgende:
[..]
Iemand kan ook leven zonder dat hij of zij hoort, proeft, ziet, ruikt, of lichamelijke prikkels voelt.
Edit: En bezit dat eveneens een karakter.
Iemand die zodanig verbrand is dat hij of zij zijn of haar zintuigen niet gebruiken kan.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kom maar eens met een voorbeeld van een karakter zonder zintuigen (te hebben gehad)
Mensen zijn subjectieve wezens, daarom denk ik dat wetenschap niet objectief kan zijn.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:13 schreef SG-sam het volgende:
[..]
Maar eigenlijk verandert het geloof niet; we zijn enkel aan het herontdekken. Hetzelfde geldt voor de (in de mens zijn beleefde) wetenschap, de wetenschap vermengt zich met het geloof en het geloof zich met wetenschap, logischerwijs zal dit vanaf een gegeven moment door de mens erkent worden.
Maar daarom kun je wel proberen een methode op te stellen die zo objectief mogelijk is.quote:Op donderdag 19 november 2009 07:52 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Mensen zijn subjectieve wezens, daarom denk ik dat wetenschap niet objectief kan zijn.
Zo is het maar net , mensen maken onderscheid terwijl ze geen haar beter zijn terwijl hun hele bestaan is gebaseerd op goed geloof en acceptatie en vertrouwen en vergelijken van ervaringen van anderen en net zo goed op hun eigen ervaringen vertrouwen en dat als realiteit zien of zelfs als algemene realiteit voor andere mensen .quote:Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Voor mij is het:
wetenschap is ook maar 'geloof'. Wetenschappelijke "bevindingen" zijn namelijk veranderlijk, ze werken ook als ze later niet juist blijken te zijn. Enkelt doordat mensen erin geloofden maakten zij iets werkend en waar. Ik ben voor mijzelf ervan overtuigd dat mensen niet zonder geloof kunnen als dier.Omdat ons hele bestaan is gebasseerd, voor zever het ons eigen perspectief op leven enzo aangaat, op geloof. Hele subjectieve meningen die het 'em voor een ieder individu' doen. Ons hele wezen en opvoeding is ook gebasseerd op 'goed-geloof' en acceptatie dat iets maar waar is of goed is of niet. Ik zeg altijd dat mens-zijn en geloof één-zijn kunnen. En dat geloof, al durft de wetenschap dat niet te onderbouwen uit vrees (ook een soort geloof) zelfs een levensbehoefte is. Veiligheid wordt weer wél erkend als levensbehoefte door de wetenschap. En ik zeg dat geloof die veiligheid bieden. Die "anker", rust. En dan heb ik het niet over godsdienstige geloven maar alle geloof op zich. Wat is jouw levens-instelling, waar ligt jou anker. Bij erodome ligt die anker op seks en het bevrijden van je chakras middels seks denk ik.
Mijn conclusie is dat geloof dus heel tastbaar is, dat wetenschappers over het algemeen schijterds zijn, dat mensen die de wetenschap achterna lopen en niks aannemen zonder 'bewijs" maar achter feiten aan blijven lopen. En zo heel wat aan realiteit missen. Een lekker zonnetje in mijn nek vind ik ook al spiritueel omdat het mijn geest beroerd en tegelijkertijd rust brengt. Daar heb ik geen wetenschappelijk onderbouwd bewijs voor nodig dat dat goed zou zijn voor mijn welzijn.
Dat maakt niet alle methodes om kennis te vergaren en te verwerken gelijkwaardig aan elkaar. Rare manier van alles op 1 hoop gooien, als je het mij vraagt.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Zo is het maar net , mensen maken onderscheid terwijl ze geen haar beter zijn terwijl hun hele bestaan is gebaseerd op goed geloof en acceptatie en vertrouwen en vergelijken van ervaringen van anderen en net zo goed op hun eigen ervaringen vertrouwen en dat als realiteit zien of zelfs als algemene realiteit voor andere mensen .
Wat een nonsensquote:Op donderdag 19 november 2009 09:47 schreef Summers het volgende:
[..]
Zo is het maar net , mensen maken onderscheid terwijl ze geen haar beter zijn terwijl hun hele bestaan is gebaseerd op goed geloof en acceptatie en vertrouwen en vergelijken van ervaringen van anderen en net zo goed op hun eigen ervaringen vertrouwen en dat als realiteit zien of zelfs als algemene realiteit voor andere mensen .
Dan heeft hij voor de verbranding wel zintuigen gehad? Dan hebben de hersenen toch input gehad?quote:Op donderdag 19 november 2009 07:09 schreef SG-sam het volgende:
[..]
Iemand die zodanig verbrand is dat hij of zij zijn of haar zintuigen niet gebruiken kan.
Wat heeft onze definitie van 'millimeter' in bobsnaam te maken met "rekbaarheid van wetenschap" ?quote:Op donderdag 19 november 2009 10:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt een centimeter een centimeter. Omdat dat bestaat uit tien milimeter. En een milimeter is maar 'zo groot' omdat wij dat aannamen. Als een milimeter vandaag ietsjes groter was geweest dan we nu kennen, dan had al het meetwerk nog gewerkt. Ik vind wetenschap zeer rekbaar.
Wetenschap is geen geloof, wetenschap is het streven naar zo zeker mogelijke, objectieve, controleerbare en verifieerbare kennis van de werkelijkheid. Wetenschap veranderd niet, het verbeterd, het komt met steeds betere beschrijvingen van de werkelijkheid en hoe deze functioneert.quote:Op woensdag 18 november 2009 19:26 schreef Schenkstroop het volgende:
Voor mij is het:
wetenschap is ook maar 'geloof'. Wetenschappelijke "bevindingen" zijn namelijk veranderlijk, ze werken ook als ze later niet juist blijken te zijn. Enkelt doordat mensen erin geloofden maakten zij iets werkend en waar. Ik ben voor mijzelf ervan overtuigd dat mensen niet zonder geloof kunnen als dier.Omdat ons hele bestaan is gebasseerd, voor zever het ons eigen perspectief op leven enzo aangaat, op geloof. Hele subjectieve meningen die het 'em voor een ieder individu' doen. Ons hele wezen en opvoeding is ook gebasseerd op 'goed-geloof' en acceptatie dat iets maar waar is of goed is of niet. Ik zeg altijd dat mens-zijn en geloof één-zijn kunnen. En dat geloof, al durft de wetenschap dat niet te onderbouwen uit vrees (ook een soort geloof) zelfs een levensbehoefte is. Veiligheid wordt weer wél erkend als levensbehoefte door de wetenschap. En ik zeg dat geloof die veiligheid bieden. Die "anker", rust. En dan heb ik het niet over godsdienstige geloven maar alle geloof op zich. Wat is jouw levens-instelling, waar ligt jou anker. Bij erodome ligt die anker op seks en het bevrijden van je chakras middels seks denk ik.
Mijn conclusie is dat geloof dus heel tastbaar is, dat wetenschappers over het algemeen schijterds zijn, dat mensen die de wetenschap achterna lopen en niks aannemen zonder 'bewijs" maar achter feiten aan blijven lopen. En zo heel wat aan realiteit missen. Een lekker zonnetje in mijn nek vind ik ook al spiritueel omdat het mijn geest beroerd en tegelijkertijd rust brengt. Daar heb ik geen wetenschappelijk onderbouwd bewijs voor nodig dat dat goed zou zijn voor mijn welzijn.
Bullquote:Op donderdag 19 november 2009 10:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Wat maakt een centimeter een centimeter. Omdat dat bestaat uit tien milimeter. En een milimeter is maar 'zo groot' omdat wij dat aannamen. Als een milimeter vandaag ietsjes groter was geweest dan we nu kennen, dan had al het meetwerk nog gewerkt. Ik vind wetenschap zeer rekbaar.
Dat is omdat je nu een definitiekwestie erbij pakt.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:36 schreef Schenkstroop het volgende:
Precies, daarom werk je met dubbelblind testen bijvoorbeeld, en dan werkt bv Homeopatie niet.quote:Op donderdag 19 november 2009 09:27 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar daarom kun je wel proberen een methode op te stellen die zo objectief mogelijk is.![]()
Daarbij moet je misschien onderscheid maken tussen de methode en haar boefenaars.
Jawel: je verwacht dat je theorie niet van je beschrijving afhangt. Als ik sterrenkunde bedrijf maakt het niks uit of ik in parsecs of in lichtjaren de zaak beschrijf. Desnoods doe ik het in millimeters.quote:
Ik snap even niet wat je bedoelt tov de conventie wat een meter isquote:Op donderdag 19 november 2009 10:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel: je verwacht dat je theorie niet van je beschrijving afhangt.
Inderdaad, dat maakt niet uit, de wetenschapelijke conclusies blijven hetzelfde of we nu millimeters of yards gebruiken, net zoals het niet uitmaakt of we het in het engels of duits beschrijven.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Jawel: je verwacht dat je theorie niet van je beschrijving afhangt.
Als ik sterrenkunde bedrijf maakt het niks uit of ik in parsecs of in lichtjaren de zaak beschrijf. Desnoods doe ik het in millimeters.
Schenkstroop noemt wetenschap "rekbaar" waarop hij een definitievoorbeeld erbij paktquote:Op donderdag 19 november 2009 10:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik snap even niet wat je bedoelt tov de conventie wat een meter is
Ah, okay, jep, klopt.quote:Op donderdag 19 november 2009 10:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Schenkstroop noemt wetenschap "rekbaar" waarop hij een definitievoorbeeld erbij pakt
mensen gooi ik op 1 hoop , dat je meer de waarheid ziet in wetenschappelijk bewijs maakt jequote:Op donderdag 19 november 2009 09:49 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat maakt niet alle methodes om kennis te vergaren en te verwerken gelijkwaardig aan elkaar. Rare manier van alles op 1 hoop gooien, als je het mij vraagt.
Het verschil is dat het ene bewijsbaar is en het andere aantoonbaar onaannemelijkquote:Op donderdag 19 november 2009 11:11 schreef Summers het volgende:
[..]
mensen gooi ik op 1 hoop , dat je meer de waarheid ziet in wetenschappelijk bewijs maakt je
nog niet minder een gelover , dan nog ga je door het leven terwijl je vertrouwt op ervaringen van anderen en wat je zelf ervaart ,
word je opgevoed door met wat je ouders interpreteren van de wereld , leer je uit boeken waarvan anderen zeggen dat het de waarheid is of zou moeten zijn .
Word er een bepaalde invalshoek gebruikt ,
Neem je gelijkwaardige ervaringen aan , beoordeel je zelf of het erop lijkt en wat je daarmee doet , vertrouw je op de status die iemand heeft , ga je af op je gevoel , leer je door herhaling , stoot je je neus , doe je wat anders enz .
Iedereen ervaart en doet daar kennis van op ongeacht een methode .
mensen zijn gelijk en geloven allemaal iets anders .
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |