Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 09:12 |
Dump hier je klacht over kilometerheffing! http://nl.wikipedia.org/wiki/Kilometerheffing Klacht: Wat een k*t gezeik dat kilometerheffing ik heb toch liever snelweg tol. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:15 |
Ik hoop dat ze het een euro per kilometer maken, wat een gezeik over dat beetje geld zeg. Het ene topic na het nadere met dat gejammer. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:16 |
nadere ![]() | |
Mr.Cooper | maandag 16 november 2009 @ 09:16 |
quote:Jij bent zeker 15? ![]() | |
Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 09:17 |
quote:Zal je MOEDER blij mee zijn ![]() | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:17 |
quote:14. ![]() | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:18 |
quote: ![]() | |
fathank | maandag 16 november 2009 @ 09:34 |
Boeiend, de baas betaalt toch. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:38 |
En dan hebben we het ook nog eens over 2018! ![]() | |
lobotm | maandag 16 november 2009 @ 09:38 |
Sukkels lees het partij programma dan ook voordat je stemt op de pvda. of de rest van de partijen De enige partij zonder rekening rijden was en is de PVV . | |
#ANONIEM | maandag 16 november 2009 @ 09:43 |
quote: ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 09:45 |
quote:Over 9 jaar... Klinkt verweg, maar als je in 2017 begint te janken kun je er weinig meer aan veranderen natuurlijk.. | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 09:45 |
En 60% van de mensen zou goedkoper uit zijn ![]() Voor een beetje middenklasser betaal je hooguit 500 euro wegenbelasting. Als je dan SLECHTS 10,000 kilometer per jaar rijdt à 6,7 cent per kilometer, kost het je al 670 euro. Kun je nagaan hoe duur het wordt als je wel veel kilometers rijdt. Tevens is die 6,7 cent een gemiddelde prijs. Waarschijnlijk geldt op wegen waar niemand komt een prijs van 1 cent, en op de A13 bij Rotterdam een prijs van 20 cent. Zo is het gemiddelde 6,7 cent maar betaalt toch 80% van de Nederlanders die 20 cent. En omdat de provinciën nu inkomsten mislopen door het vervallen van de wegenbelasting, hebben ze het recht om dat te compenseren met een andere belasting ![]() ![]() ![]() ![]() En dan heb ik nog niet eens genoemd dat iedere automobilist een GPS antenne in zijn auto krijgt en overal te volgen is ![]() ![]() En het volk blijft maar slikken ![]() ![]() Zoveel terechte ![]() ![]() | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:46 |
quote:Een verhoging van ruim 100% in zo'n 9 jaar. Nou, poepoe... | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 09:55 |
quote:Als je dat zelf moet ophoesten met 30.000km/jaar is dat nogal wat ja.. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 09:58 |
quote:Zonder wegenbelasting vind ik het allemaal reuze meevallen. En ze zullen het wel weer afblazen op het laatste moment, omdat het technisch toch iets tegen bleek te vallen. | |
valek | maandag 16 november 2009 @ 09:59 |
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een goed initiatief vind. Degene die het meeste rijdt, dus ook het meeste gebruik maakt van de infrastructuur moet ook het meeste betalen. Ik moet wel toegeven dat ik zelf heel weinig rijd. Tussen de 85km en 100km per week. | |
buzz1291 | maandag 16 november 2009 @ 10:01 |
Ik geloof er allemaal geen ruk van. En zeker niet als die onbetrouwbare rooie hond van een Wouter Bos met z'n uitgestreken smoelwerk dat staat te verkondigen. Let maar op wat er gaat gebeuren: iedereen gaat na invoering in het begin minder rijden. Wanneer? Juist, in het weekend want doordeweeks moet het gros van de mensheid nog steeds op dezelfde tijd op z'n werk zijn. Dus het wordt gewoon hardstikke duur om in diezelfde file te staan. Ik snap niet dat dat tiefuszooitje van rooie en gristenhonden daar in Den Haag dat nog niet door hebben. Maar waarschijnlijk hebben ze dat wel door maar houden ze dat lekker onder de pet. En dat typeert maar weer eens hoe onbetrouwbaar die gasten zijn. | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:02 |
quote:Maar dat is het punt nou juist, het break-even punt van wegenbelasting vs. kilometerheffing ligt gewoon verkeerd. Het principe is niet verkeerd, want mensen die meer rijden moeten meer betalen, maar dat hele verhaal van zoveel procent is goedkoper uit is gewoon bullshit voor een hoop mensen. En die wegenbelasting komt heus wel weer op een andere manier terug. Net zoals die BPM.. Dat verandert gewoon van naampje naar CO2 tax of whatever. | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 10:02 |
Wat een gejank, mensen zijn bang voor verandering. Het is goed als degene die veel rijdt, veel betaalt. Ik rijd weinig, dus ik betaal minder ![]() | |
staticdata | maandag 16 november 2009 @ 10:04 |
Nogmaals, ze hebben nog geneens gedacht hoe ze het uberhaupt technisch in de systemen moeten verwerken. Dat gaat echt een drama worden... | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:04 |
quote:Oh, nee gelukkig, jij betaalt niet zoveel, dan is het goed! Zoals het voorstel er nu ligt zijn degenen die weinig rijden iets minder kwijt, en degenen die veel rijden véél meer. Dat is gewoon oneerlijk verdeeld. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:04 |
quote:Ze hadden het er idd al over dat gemeenten geld mis gaan lopen door deze regel, dus dat mocht al via een andere belastingmaatregel binnengetrokken worden, als het maar niet op autogebied is. Ze blijven je toch naaien waar je bij staat. Het heeft geen enkele zin meer om je er druk over te maken. | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 10:05 |
quote:Je betaalt dan minder dan iemand die veel rijdt, maar je betaalt alsnog méér dan dat je aan wegenbelasting kwijt was.. ![]() | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 10:05 |
quote:Misschien stimuleert dit je om eens op een andere manier naar je werk te gaan. Niemand verplicht je om in de file te staan. | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 10:07 |
quote:Volgens de berekening van de ANWB zou ik een euro per jaar besparen ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:08 |
quote:En dat heb je dus verkeerd. Het vorige plan is ook afgeblazen door massaal gezeik bij instanties als de ANWB. Als je als een lamlul op de bank gaat zitten omdat je er zogenaamd toch niks aan kunt doen blijft die regering over je heen pissen ja.. We leven nog net niet in een bananenrepubliek waar de regering maar zomaar kan doen wat ze wil, al begint het daar wel op te lijken onderhand. Het volk wordt gewoon te lui en te dom. | |
Tijn | maandag 16 november 2009 @ 10:09 |
quote:Ja, lekker staan in de trein zonder korting voor 9 uur en een uur langer over de reis doen... wat een geweldig alternatief voor de auto ![]() | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:09 |
quote:Noem je me nu lui en dom? | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:10 |
quote:Als jij je aangesproken voelt, sure ![]() | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 10:12 |
quote:Met andere woorden: bijna de helft is duurder uit. Van de mensen die 60 jaar of ouder zijn werkt nog maar een heel klein percentage. Die rijden dus amper, maar hebben vaak wel een auto. Die zullen dus waarschijnlijk goedkoper uit zijn. Maar de mensen die de auto echt nodig hebben, omdat ze er mee naar hun werk moeten, die worden flink genaaid met dit nieuwe systeem. En dan hebben we het nog niet eens over de boete die je krijgt als je straks tussen 6 en 10 uur 's ochtends naar je werk gaat, of tussen 16 en 19 uur naar huis rijdt. Want je hoort niemand over de spitstaks die er ook nog bovenop komt. | |
Tijn | maandag 16 november 2009 @ 10:13 |
quote:Om over de inbreuk op je privacy nog maar te zwijgen ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:14 |
quote:Inderdaad. En vervolgens verschuift het hele bedrijfsleven naar werken tussen 6 en 15 ofzo, en staan er gewoon een stuk vroeger files ![]() | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 10:16 |
quote:Ik snap nooit zo goed waarom we met zijn alleen als varkens in een hok worden gestopt, om veel later op ons werk te zijn, en niet gewoon met de auto mogen? Voor heel veel mensen is het OV geen optie. Het OV doet er vaak langer over, zelfs langer dan autoreistijd + filetijd. Sommige mensen moeten van locatie naar locatie voor hun werk. Weer anderen moeten veel spullen meenemen. Genoeg redenen om niet met het OV te kunnen of willen. Of denk je soms dat we voor de lol stilstaan op de file? Omdat het zo gezellig is? Zodat we maar niet thuis zijn bij de jengelende kinderen, of je verdelende vrouw?! | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:17 |
Even lekker snel optrekken om een auto in te halen zit er dan ook niet meer in. ![]() | |
Prosac | maandag 16 november 2009 @ 10:19 |
Dat GPS systeempje is ook wel handig om zonder flitspalen te controleren of je te hard reed. ![]() Als je graag wilt dat mensen meer betalen naar mate ze meer rijden, gooi dat gewoon wat centen bij de brandstofprijs op. Wat mensen ook vergeten is dat elke Nederlander dat GPS systeem MOET aanschaffen, voor eigen kosten. Tegen de 300 euro denkt men nu. Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die goedkoper uit zou zijn met het rekeningrijden en dan woon ik in een vrijwel filevrije omgeving als Noord Nederland. ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:19 |
quote:Automatische boetes als je even wat te snel rijdt. De politie loopt al met een vochtige plek in de onderbroek rond.. | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 10:21 |
Waar ik eigenlijk wel benieuwd naar ben is hoe ze het willen gaan doen.... Ik hoorde iets over een GPS tracker in je auto. Maar dat zou betekenen dat ze ten alle tijden weten waar je uithangt in geheel europa. Lang leve het EU gps systeem. ![]() | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 10:21 |
quote:Je mag toch ook nog steeds met de auto naar het werk? Het wordt nu gewoon eerliljker geprijsd. De auto legt een groot beslag op de ruimte en op het milieu. Bovendien zijn auto's in steden gevaarlijk voor voetgangers en fietsers. Daar moet je gewoon voor betalen of een alternatief verzinnen waardoor je minder hoeft te rijden. | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 10:22 |
quote:En dan krijg je nog de nieuwe belasting van de provincie voor je kiezen ![]() quote:Precies. De overheid is altijd heel slim met het gebruik van het woord 'gemiddeld'. Zo lijkt het heel erg mooi maar ben je uiteindelijk mooi de lul. Zo wordt de prijs per kilometer ook 'gemiddeld' 6,7 cent. No way dat je dat ook uiteindelijk betaalt. Dan komen ze met verschillende prijzen op rustige en drukke wegen, waardoor het gemiddelde over alle wegen wel 6,7 is, maar bijna iedereen meer betaald omdat er mee op de drukke wegen gereden wordt. Of voor rijden tussen 12 uur 's nachts en 5 uur in de ochtend 1 cent, maar voor rijden tussen 7 en 9 uur betaal je 20 cent. En dat GPS systeem inderdaad.. Automatisch bekeuringen in de brievenbus, en 24 uur per dag ben je te tracken. Zo kunnen ze alle sluiproutes achterhalen om daar de prijs omhoog te gooien, of kunnen ze kijken op welke snelwegen de meeste mensen rijden om daar flink de prijs op te krikken. En als ze zien dat je in de file staat kunnen ze er ook een factor 10 overheen gooien. ![]() ![]() [ Bericht 56% gewijzigd door ufopiloot op 16-11-2009 10:28:18 ] | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:22 |
quote: ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:22 |
quote:In eerste instantie maken ze de portalen zo dat ze alleen de gereden kilometers kunnen uitlezen, niet de snelheid en positie.. Maar over een x aantal jaar passen ze dat toch wel weer aan.. 'voor onze eigen veiligheid' ![]() | |
buzz1291 | maandag 16 november 2009 @ 10:24 |
quote:Jij bent dus niet goed wijs maar dat zal dan wel komen omdat jij iedere dag in je paarse tuinbroek en bloemetjes overhemd met je bolderkar fiets naar je werk kunt. Daarvan kun je echt de meest enge ziektes van oplopen. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:24 |
quote:De uiteindelijke prijs per kilometer gaan ze ook bepalen aan de hand van de uitstoot van de betreffende auto. Maar hoe precies is nergens te lezen. | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 10:29 |
quote:Dat van portalen was eerst het idee. Maar dat was om onduidelijke reden niet mogelijk (ze willen natuurlijk in de toekomst op elke weg een prijs zetten in plaats van alleen de snelwegen), en nu krijgt iedereen gewoon een GPS kastje. | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:32 |
quote:Klopt, maar die GPS-kastjes moeten ergens hun data kwijt.. GPS is eenrichtingsverkeer. Vandaar dat het plan is om her en der portalen neer te zetten die die kastjes uitlezen, en dan wordt er meteen een foto van het kenteken gemaakt om te controleren of er niet mee gesjoemeld wordt. | |
Prosac | maandag 16 november 2009 @ 10:32 |
en 6,7 cent in 2018.. ik geloof er geen zak van. Tegen die tijd blijkt dat de inflatiecorrectie er voor zorgt dat we op 15 cent uit moeten komen ofzo. ![]() | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 10:34 |
Zou het zo kunnen zijn dat de overheid de data gaat uitlezen via de gsm/umts masten? Ze zitten wel steeds de providers te pushen om overal verbindingen aan te leggen. ![]() Of draaf ik nu door?? ![]() | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 10:36 |
quote:Dat doen ze volgens mij nu ook al op die manier. | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:37 |
quote:Zou mij persoonlijk ook een betere manier lijken als overal portalen neergooien.. Beter voor de overheid dan ![]() | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 10:39 |
Zolang ze iedereen maar kunnen volgen. Maar als je auto dan gejat wordt en je wilt opvragen waar hij staat is het geheim ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 10:42 |
quote:Domme dief ook die niet eerst even dat kastje onklaar maakt.. | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 10:44 |
quote:Eerlijk volgens welke maatstaven? Het wordt in ieder geval een flink stuk duurder, maar of het daarmee ook eerlijker is, is de vraag. Er wordt nu al enorm veel betaald voor de auto. In de VS kost het hebben en rijden van een auto veel minder. Is het daarom hier eerlijker dan daar? En wordt hier het straks NOG eerlijker dan in de VS? Waarom moeten wij zo eerlijk zijn, terwijl de rest van de wereld zo oneerlijk is? Waarom moet Nederland altijd het beste jongetje van de klas zijn, ten koste van de portomonnee van hardwerkende Nederlandse burgers?! quote:De km-heffing is er helemaal niet voor het milieu. Dat is een leugen van de overheid. Op oude auto's komt er namelijk geen km-heffing. En welke auto's zijn juist het meest vervuilend en slecht voor het milieu? Juist, oude auto's. Dat is net zo'n onzin als de vliegtaks, die voor het milieu zou zijn. Maar ook dat was een leugen van de overheid. Er zou geen cent extra naar het milieu gaan. Hetzelfde geld voor de km-heffing. Die is alleen maar bedoeld om meer geld uit de zakken van automobilisten te kloppen. Echt niet om minder vervuiling, minder verkeer, minder doden etc. te krijgen. quote:Laat de overheid dan eens komen met een alternatief voor de auto, want dat is er nu voor veel mensen niet. Mensen staan niet voor de lol stil op de snelweg. Mensen zijn niet voor de lol veel langer van huis, waardoor de ze hun vrouw en kinderen minder kunnen zien. Maar dat is noodzakelijk omdat voor veel mensen het OV geen alternatief is. | |
ufopiloot | maandag 16 november 2009 @ 11:01 |
quote:Lijkt me erg moeilijk, anders kan ik dat ook elke keer doen en gewoon alle portalen vermijden. | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 11:08 |
quote:Dat vind ik dus wel meevallen. Zolang mensen achteloos de auto pakken, is deze nog niet heel duur. quote:In de VS is er veel meer ruimte, de VS loopt ook op tal van punten gigantisch achter op Europa. quote:NL is al lang niet meer het beste jongetje van de klas. quote:Het idee is dat je je auto wat bewuster gebruikt. En dat lukt alleen maar door de kosten te verhogen. quote:Als er uiteindelijk minder gereden wordt, dan is dat ook beter voor de filedruk. Meer asfalt werkt op de meeste plaatsen niet meer, want het loopt in de steden vast, die kunnen het verkeer niet meer aan. Als er minder gereden wordt, dan is dat voor iedereen beter. En over dat geen keuze hebben, kijk of je een dagje minder naar kantoor kan, of je afspraken kan concentreren weet ik veel. Wees creatief | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 11:19 |
quote:Kom op, hoe naief kan je zijn. Men wil geen flikker doen aan de filedruk anders hadden ze dat allang gedaan. Dit is gewoon een volgende stap in de melkkoeprocedure van de overheid. Men weet dondersgoed dat het gros van de mensen die in de file staat op de gezette tijden dit niet anders kunnen oplossen. Die mensen worden straks dus weer genaaid en blijven genaaid worden. | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 11:22 |
Kun je me even schetsen wat de oplossing voor het fileprobleem is (afgezien van minder auto's)? | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 11:26 |
quote:Betere OV bv. Om de 10 min een trein laten rijden die stopt op alle statios en elke 15 min een sneltrein die stopt op de grote stations. Geen spoorboekjes meer dus. Prijzen bv 50 ct voor een enkel van station naar station, euro voor retour. 5 euro voor enkel tussen grote stations, 7,50 voor retour. Overal waar kan 4 baans. | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 11:29 |
quote:"Ja, laten we de burger eens wat in zijn vrijheid beperken. Hij moet zich maar eens een paar dagen per week opsluiten in zijn eigen huis. Eens kijken hoe duur we de boetes op autorijden moeten maken, voordat ze zich niet meer buiten kunnen begeven met de auto." Prima idee van de overheid. | |
Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 11:36 |
Ik wil tolsnelwegen ![]() ![]() | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 11:37 |
quote:Dan vangt de overheid niks omdat men dan file gaat rijden op de b-wegen. ![]() | |
Grumpey | maandag 16 november 2009 @ 11:40 |
helemaal voor rekeningrijden. allemaal met de trein ![]() | |
Lakitu | maandag 16 november 2009 @ 11:41 |
Mis ik hier iets? Wat nou als je gewoon dat hele kastje niet koopt dan? ![]() | |
noutie | maandag 16 november 2009 @ 11:41 |
Het spoor is inderdaad schandalig duur. Rijden zonder spoorboekje zal misschien ooit komen. Het is waardeloos dat de NS winst maakt, dit zou nonprofit moeten zijn. Maar ik ben het vertrouwen in de overheid nog niet kwijt. Wellicht dat mijn mening na het invoeren van het rekeningrijden omslaat ![]() | |
Grumpey | maandag 16 november 2009 @ 11:42 |
quote:Grapjas, weinig mensen die bereid zijn met de trein te gaan hoor. Hoe ideaal je de trein ook maakt. | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 11:42 |
quote:Dan wordt je werkgever gedwongen om je complete salaris over te maken naar de staatskas zodat je onbekommerd kan rondkarrren. ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 11:43 |
quote:Ik word nog liever geitenfokker in verweggistan dan dat ik iedere dag in dat mobiele stinkhok zou moeten zitten. Tegen afzettersprijzen waar zelfs de kilometerheffing niet tegenop kan. | |
Apuleius | maandag 16 november 2009 @ 11:43 |
quote:Er valt niets te kopen, dat bouwen ze keurig verplicht voor je in. | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 11:44 |
quote:De eerste keer dat je dan onder een portaal doorscheurt en er wordt geen kastje gedetecteerd krijg je aan de hand van je kenteken een hele mooie prent op je deurmat. | |
Grumpey | maandag 16 november 2009 @ 11:45 |
quote:Dat punt maakte ik al. De trein is helemaal geen alternatief. Enig alternatief voor files is dus het autogebruik te spreiden over de dag, en wat is daar een betere oplossing voor dan kilometerheffing die onderscheid maakt naar tijdstip van rijden. slotje. | |
Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 11:53 |
Misschien een idee om die kastjes gewoon bij elke nieuwe auto die de showroom uit gaat in te bouwen en wij stakkers die al rond rijden in een auto gewoon met rust laten ![]() | |
Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 11:54 |
quote:Slotje op je mond discussie mag hier gevoerd worden. | |
Treinkopper | maandag 16 november 2009 @ 12:01 |
![]() + ![]() = ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 12:02 |
quote:Ja, handig als je <10km van je werk woont, maar daarboven praktisch onmogelijk. | |
ASroma | maandag 16 november 2009 @ 12:04 |
quote:= IK KOM NOOIT BUITEN MIJN EIGEN STAD ![]() | |
Treinkopper | maandag 16 november 2009 @ 12:12 |
quote:Daar is een auto dan weer handig voor ![]() Maar elke dag een uur heen en een uur terug in zo'n overpriced hok op wielen gaan zitten, alleen maar om naar m'n werk te komen... ![]() | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 12:12 |
quote:Soms heb je niet zoveel keuze waar je woont en werkt ![]() | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 12:17 |
quote:Dit kan ook de uitkomst zijn: ![]() Ik vond dit wel passend: ![]() | |
Ordienair | maandag 16 november 2009 @ 12:35 |
quote:Altijd zo fietser bij betrokken als er een ongeluk gebeurd ![]() | |
ASroma | maandag 16 november 2009 @ 12:41 |
quote:wtf? ![]() | |
jeroen25 | maandag 16 november 2009 @ 12:46 |
Ze moeten de wegenbelasting afschaffen en in plaats van kilometerheffing alleen benzineaccijns gebruiken. Dan belast je én op afgelegde kilometers én op onzuinigheid zonder dat je alelrlei technische oplossingen nodig hebt. | |
Grumpey | maandag 16 november 2009 @ 12:59 |
quote:Het idee is nu juist dat je bepaalde trajecten en bepaalde tijden ongunstig kan maken. Op deze manier pak je iedereen, terwijl die ene boer die van boederij 1 naar boederij 2 gaat om 9u sochtends in een afgelegen gebied van nederland helemaal niemand in de weg zit, en dus best minder mag betalen dan die yup die zonodig in wassenaar wil wonen en in amsterdam wil werken en de A4 en A10 bezet houdt op prime-time. | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 13:01 |
quote:Maar wie is er milieutechnisch fouter bezig? De boer of de yup? | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 13:04 |
quote:De yup. Die staat een uur voor nop benzine te verbranden in de file. | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 13:09 |
quote:De yup zit hoogstwaarschijnlijk in een leaseauto in de 14% klasse, dus met start/stop systeem. Dus in de file staat de motor uit, dus geen uitstoot. De boer heeft hoogstwaarschijnlijk een ouder model tractor welke niet meer voldoet aan de laatste uitstootnormen. De investeringen zijn hoog en zo goed boeren boeren niet meer tegenwoordig. Dus wie is er milieutechnisch fout bezig en wie wordt onterecht niet belast? ![]() | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 13:16 |
quote:Dus eigenlijk wordt het verboden om te wonen en te werken waar je wil? Einde aan de vrijheid in dit land. | |
Treinkopper | maandag 16 november 2009 @ 13:21 |
quote:Nee, het wordt alleen duurder. | |
Intrepidity | maandag 16 november 2009 @ 13:23 |
Overigens is het nog steeds scheef. Ik woon 75km bij mijn werk vandaan. Mijn werk is echter in Drenthe en ik woon op de Veluwe, dus ik ben er evengoed in 55 minuten, nooit file. Iemand die in de randstad 15 kilometer van zijn werk woont is evenlang onderweg, maar draagt wel bij aan de filedruk en dergelijke. Afhankelijk van de boete die op bepaalde wegen gaat gelden zou ik dus meer gaan betalen als die yup in de randstad.. Is dat wel zo eerlijk? De A28 tussen de veluwe en Zwolle wordt ook aangemerkt als een zeer drukke weg, dus mogelijk met spitsboete, maar ondertussen rijd je eigenlijk nooit langzamer als 70 Er zijn nog geen keiharde bedragen genoemd voor dat soort dingen, maar is wel iets waar men rekening mee moet gaan houden vind ik | |
Grumpey | maandag 16 november 2009 @ 15:02 |
quote:Zou het daarom rekeningrijden heten ![]() | |
Yakkie | maandag 16 november 2009 @ 15:33 |
quote:De boer rijdt op rode diesel, dus de boer heeft dus amper last van de accijnzen die de yup wel betaald. | |
Metro2005 | maandag 16 november 2009 @ 16:54 |
quote: ![]() ![]() | |
Netsplitter | maandag 16 november 2009 @ 16:58 |
quote:Geen antwoord op m'n vraag. ![]() | |
FCZwolleZuid | maandag 16 november 2009 @ 17:40 |
quote:Droom jij maar lekker verder. Ik woon 45 km van mijn werk. Heb verschillende diensten variërend van 07.00 u tot 23.00 uur als begintijden. Ik denk niet dat er veel mensen zullen zijn die savonds terwijl het bv. sneeuwt nog ff 2uur naar hun werk gaan fietsen terwijl ze er in een half uurtje met de auto kunnen zijn. Ov is voor mij ook geen oplossing want dat betekend dat ik eerst vanuit Zwolle-Zuid met de bus naar het station moet. Daarna de trein naar Deventer moet pakken ( die bijna door mijn achtertuin rijdt), daar over moet stappen op de trein naar Apeldoorn en daar weer een bus moet pakken die mij naar een bushalte brengt waarvandaan ik nog eens 500 meter moet lopen naar mijn werk. Reistijd is dan ook 2 uur. Ik zeg gewoon houden zoals het is. Waarom veranderen als het goed gaat? | |
FinancialBubble | maandag 16 november 2009 @ 21:42 |
Ik heb eens op een rijtje gezet wat mijn bedenkingen zijn over de kilometerheffing: http://leugenskilometerheffing.blogspot.com/ [ Bericht 15% gewijzigd door FinancialBubble op 16-11-2009 21:47:48 ] | |
Sjibble | dinsdag 17 november 2009 @ 03:19 |
quote:Hahah, dus je betaalt gemiddeld net zoveel wegenbelasting + die kilometerheffing! ![]() Wat een kankerzooi ![]() ![]() Ik rij per maand 1000km. 6,7 cent per kilometer = 67 euro. Betaal ik godverdomme 37 euro meer, en dan rij ik dagelijks maar 20-30 kilometer ![]() Nou komt het mooie: Als ik quitte speel, dus 500km per maand rij. Dat is 100km per week, dus 15 kilometer per dag. Ik rij 7,5km heen en 7,5 terug. Dat kan makkelijk op de fiets. Conclusie: Net wanneer een auto'tje heerlijk is, is het duurder dan dat het voorheen was ![]() Ik ben nu al 200 euro per maand kwijt. POEF! Weg! ![]() ![]() | |
Sjibble | dinsdag 17 november 2009 @ 03:39 |
Maargoed, zolang de werkgever de kosten vergoedt kan het me geen hol schelen, alleen als ik prive zal rijden. Wat trouwens ook een leuke crisis kan worden. Meer mensen gaan met het OV, en deze wordt goedkoper (is meer rendabel) of juist niet.. waarom zouden ze? Minder mensen met de auto > minder kilometerheffing en brandstofbelasting in het laatje, belastingen nogmaals omhoog, nog minder mensen met de auto, tot het allemaal barst. Krijgen we iedereen in het OV en niemand op de weg. Daarintegen moet de prijs van het OV ook hard omhoog om dit tegen te gaan. Dus zodra het dreigt dat de kilometerheffing faalt (oftewel, te goed werkt) gaan de prijzen zodanig omhoog om het te balanceren. Theoretisch gezien he! ![]() Om alleen al naar school te gaan kostte het me 80 euro per maand ![]() 200 strippen. Werkverkeer = 48. Kost me dus 120 euro. Met mn auto, 60 euro duurder, rij ik overal naartoe waar ik maar wil, wanneer ik wil, en nog wel voor de deur. Niks wachten, niks lopen.. Ik bespaar trouwens zoveel tijd, dat ik het beschouw als minder werk. Dus die 60 euro kunnen me niks schelen, want ik heb tijd om extra te werken als ik wil. Nou heb ik dus keuze tussen vrije tijd en werk, wat ik eerst niet had. Sowieso niet goed voor de economie dit, alleen voor het la'tje. Werkgevers moeten meer vergoeden > kosten voor bedrijf lopen hoog op > bedrijven worden duurder. Dit wordt duurder voor andere bedrijven, die ook met duurdere vergoedingen zitten. Dus worden ze nog duurder. En zo gaat het domino effect. En als ze het niet vergoeden wordt nederland vanzelf armer. Ach, het is laat, benieuwd of jullie me begrijpen. Maar dit schiet voor geen meter op. | |
Sjibble | dinsdag 17 november 2009 @ 03:50 |
quote:Wat denk je dat zo'n protaal kost? Als het niks kostte waren overal trajectcontroles geplaatst quote:Wat lul jij nou voor onzin. 15-20 km is wel prima te doen. Maar om nou huizen te slopen om je een kilometer te besparen is nonsens. Evenals goed wegdek voor fietsers. Op een bospad ga je net zo hard als op asfalt ![]() Ik zie een opkomst voor de snorbrommer/motor. Als dit realiteit wordt heb ik iets waar geen kastje in hoeft. Ohja, bijkomend. Mensen kopen geen dure auto's meer omdat deze toch weg zal staan rotten. Allemaal verspild geld. Iedereen koopt oude wagens die niet afschrijven en rijden er zo af en toe mee. Dus de automarkt kakt ook behoorlijk in. Alleen de low-budget modellen zullen verkocht worden. Willen ze eerlijk rekeningrijden invoeren, onder het mom van milieu, dan bepalen ze dat aan de hand van de vervuiling van de wagen. 70g/km = 7 cent en 140g = 14 cent. Ik noem zo even maar een voorbeeld. Juist het punt waardoor het milieu er baat bij heeft is dat meer mensen hun auto laten staan > nederland rijdt minder > verbrandt minder > beter voor milieu, en tegelijk de kas vullen. Wel Pim Fortuin afmaken voor zijn mening, maar Wouter Bos huppelt nog vrolijk rond. Verbaast me dat hij nog niet in hel ligt. | |
Schenkstroop | dinsdag 17 november 2009 @ 04:15 |
Goed topic, maar al dat gekibbel voor en tegen. Onhoud nou maar dat de overheid er altijd is om je uittezuigen, je krijgt nooit wat terug (kwartje va kok), het is nooit voor het millieu. Alles draait om winst en zakkenklopperij. Gaat de vraag omlaag, dan moeten zij winst maken via andere achterdeurtjes, gaat de vraag omhoog, dan moeten zij winst maken. ik denk dat die BS alleen maar erger wordt met de EU en die overkoepelende wereldregering. De hele nadruk ligt op uitzuigen van de burgers én strakke strakke controle. Das het doel. Als je dat weet wordt alles wat ze doen van griep tot economie tot zorg een stuk duidelijker. Kijk de een ziet in een tunnel een licht dat hem/haar vertrouwen geeft, de ander zegt neejoh dat is een trein! We kunnen er niet onderuit dat r wereldwijd parrallelle trends te zien zijn die deze facistische corporatische wereld-orde aanduiden. Als je dat niet ziet... De ministers worden wijs gemaakt via Bilderberg dat het beter is als alle landen in de wereld samenwerken, econmisch gezien zou dat beter uitpakken. Als je weet dat onze overheden zelf achter de aanslagen van madrid, london, amerika, vietnam ed. zitten. Dan weet je dat deze mensen a la rothschild en rockefeller en bernanke en gore ed. nooit het beste met je voor zullen hebben. [ Bericht 10% gewijzigd door Schenkstroop op 17-11-2009 04:20:23 ] | |
THEFXR | dinsdag 17 november 2009 @ 04:31 |
Geldt het voor heel nederland? | |
Raiko | dinsdag 17 november 2009 @ 07:32 |
quote:Wegenbelasting vervalt; dat wordt 'provinciale belasting', aangezien provincies geld gaan mislopen. Als 't goed is wordt dat opgeschroefd in 2012. Dolle pret voor de mensen die geen auto hebben dus! Maatregel gaat mij ongeveer 170 euro per maand kosten i.v.m. woon/werkverkeer. Verhuizen is ook niet echt een optie aangezien ik (theoretisch) elke week ergens anders kan werken ![]() | |
Treinkopper | dinsdag 17 november 2009 @ 08:00 |
quote:Nee hoor. | |
Grumpey | dinsdag 17 november 2009 @ 11:09 |
quote:Je bent denk ik de eerste die ik hoor zeggen dat het op de huidige manier goed gaat, dus dat houden zoals het is is een loos argument. | |
Intrepidity | dinsdag 17 november 2009 @ 11:18 |
quote:Het gaat goed zoals het nu is. Turft u even mee? | |
SteveBudin | dinsdag 17 november 2009 @ 11:33 |
quote:En wie zijn er tegen die tijd met pensioen, de geweldige Babyboomers ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Prosac | dinsdag 17 november 2009 @ 11:36 |
Ik denk dat het gedurende de ochtend en avond gewoon gespreid drukker gaat worden, qua lengte kortere files, qua duur een stuk langer. Nu dus tussen 15:00 en 21:00 file, omdat mensen gespreider naar hun werk gaan om die tax te ontwijken. Maar helaas, doordat het nu langer file is, zal de tax ook tussen 15:00 en 21:00 gaan gelden. ![]() | |
Intrepidity | dinsdag 17 november 2009 @ 12:36 |
quote: ![]() ![]() ![]() ![]() | |
ufopiloot | dinsdag 17 november 2009 @ 13:22 |
![]() ![]() ![]() Nazi-Holland ![]() Binnen 8 uur melden ![]() ![]() Wie regelt de bakstenen en molotov cocktails? Bron trouwens? Klinkt wel heel erg extreem. [ Bericht 14% gewijzigd door ufopiloot op 17-11-2009 14:18:01 ] | |
Lakitu | dinsdag 17 november 2009 @ 14:19 |
Celstraf bij kapot rekeningrij-kastje![]() | |
ufopiloot | dinsdag 17 november 2009 @ 14:28 |
Als je geld wilt verdienen loop je dus minder risico als je een gewapende overval pleegt, dan dat je zit te kutten aan je kastje ![]() | |
Adelante | dinsdag 17 november 2009 @ 14:38 |
De kilometerheffing Graag daar verder, een topic is genoeg |