http://webwereld.nl/nieuw(...)chip-op-fietsen.htmlquote:CDA pleit voor verplichte RFID-chip op fietsen
Gepubliceerd: Donderdag 30 juli 2009
Auteur: Ernst-Jan Hamel
Alle fietsen moeten verplicht worden voorzien van een RFID-chip. Daarmee wil het CDA fietsendiefstal tegengaan.
Om de gechipte fietsen te controleren op diefstal moeten politie, fietsenstallingen en fietsenhandelaren scanapparaten krijgen, die zijn gekoppeld aan het landelijk register gestolen fietsen. Dat zegt Tweede Kamerlid Joop Atsma van het CDA tegen persbureau ANP.
Op dit moment zijn er al 4,5 miljoen fietsen voorzien van een RFID-chip, die meestal zit in het slot of het frame. Maar er zijn nog weinig scanapparaten voorhanden, waardoor controle op diefstal nauwelijks mogelijk is, klaagt CDA-Kamerlid Atsma. Daarom wil hij dat minister Ter Horst van Binnenlandse Zaken een paar miljoen euro investeert voor de aankoop van RFID-scanners. Een chipreader kost rond de 2900 euro.
750.000 fietsen gestolen per jaar
In Nederland worden jaarlijks ongeveer 750.000 fietsen gestolen. In 2008 werd bij 5 procent van de Nederlanders een fiets gestolen. Vooral in steden is fietsendiefstal een groot probleem. Het kabinet wil in 2010 het aantal gestolen fietsen met 100.000 verminderen ten opzichte van 2006.
En fietsbelasting betalen he !!quote:Op zondag 15 november 2009 20:25 schreef Hukkie het volgende:
Dat betekend waarschijnlijk ook dat je je fiets verplicht moet laten registreren, inclusief NAW gegevens.
Nou, voor mijn barrel lijkt me dat volkomen nutteloos.
Dat is de definitieve stap. Dan weet de overheid voortaan van iedereen permanent waar ze zijn. Je kunt dat dan op geen enkele manier nog ontlopen. Nu kun je nog fietsen en je mobiel thuislaten.quote:Op zondag 15 november 2009 20:27 schreef m1155 het volgende:
[..]
En fietsbelasting betalen he !!
En een verplichte APK.
En verplichte reparatie bij defecten.
Volgende word een enkelband met stappenteller om ook voetgangers te kunnen belasten.
En dan niet gewoon meer scanapparaten gaan kopen, zodat mensen die kiezen voor zo'n chip meer kans hebben om hun fiets terug te vinden. Nee, eerst die chip verplichten voor iedereen. Terwijl het echte probleem is dat er geen flikker wordt gedaan met de aangiften van gestolen fietsenquote:Maar er zijn nog weinig scanapparaten voorhanden, waardoor controle op diefstal nauwelijks mogelijk is, klaagt CDA-Kamerlid Atsma.
De vervuiler betaalt.quote:Op zondag 15 november 2009 20:32 schreef qonmann het volgende:
Komt er ook een kilometerheffing voor de fiets ?
Al die files op de fietspaden
50$ in Chinaquote:Een chipreader kost rond de 2900 euro.
Vergeet de bekeuring voor de verkeerd geparkeerde fiets niet. De politie heeft tenslotte wel tijd om burgertjes te treiteren, maar fietsendieven pakken is te moeilijk.quote:Op zondag 15 november 2009 20:27 schreef m1155 het volgende:
[..]
En fietsbelasting betalen he !!
En een verplichte APK.
En verplichte reparatie bij defecten.
Scherpquote:Op zondag 15 november 2009 21:29 schreef Iblis het volgende:
Ik wil geen spelbederver zijn, maar, de publicatiedatum is 30 juli 2009? Is dit niet een lekgeslagen proefballonnetje?
Dat chipje zit natuurlijk al in de Mexicaanse-griepprikquote:Op zondag 15 november 2009 22:26 schreef alors het volgende:
Hahaha ik dacht met de kilometerheffing nog, fietsen zullen er straks ook wel aan moeten. Chipje in je ov kaart, chip in je auto, chip in je fietsVolgende stap is een chipje in elke burger...
Er verandert toch verder niets aan de opsporingsmethode van de politie? Fietsendiefstal heeft nul prioriteit, waarom denk je dat je met een chip je fiets wel terug krijgt?quote:Op zondag 15 november 2009 22:42 schreef Karammel het volgende:
Ja... Mij lijkt het wel wat om met behulp van chips mijn fiets terug te krijgen. Al moet er inderdaad voor worden opgepast dat je via de chips boetes en dergelijke uit kan gaan schrijven en dat de privacy niet in het geding komt. Toch lijkt me dat niet zo moeilijk te omzeilen.
Ik ben voor
Dat is jouw keuze. Maar ik wil de vrijheid hebben om die keuze voor mijzelf te maken, en die vrijheid bestaat niet meer als het verplicht is.quote:
Mocht er ook niets aan de opsporingsmethode veranderen heeft het inderdaad weinig zin. Dat zou dan dus ook mee moeten veranderen. Dat ze met scan apparaten een rondje station doen bijvoorbeeld. Zou ook een hoop goodwill kweken als de politie regelmatig fietsen terug weet te bezorgen.quote:Op zondag 15 november 2009 22:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Er verandert toch verder niets aan de opsporingsmethode van de politie? Fietsendiefstal heeft nul prioriteit, waarom denk je dat je met een chip je fiets wel terug krijgt?
Het enige wat ik me zou kunnen bedenken is dat het een verzekeringstechnisch verhaal gaat worden.
Mwah... vrijheid, vrijheid. Je hebt ook niet de vrijheid je fiets zonder slot op het station te laten staan. Ik vind het ook geen onredelijke eis van verzekeringsmaatschappijen trouwens. Mocht je je fiets al willen verzekeren natuurlijk. Ik ben er geen voorstander van dat een fiets ten alle tijden aan een persoon te linken is, maar op het moment dat deze gestolen is zou ik het erg goed vinden als je een chipcode bij de aangifte door zou kunnen geven. Nu weet je dat aangifte verspilde energie is.quote:Op zondag 15 november 2009 22:51 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat is jouw keuze. Maar ik wil de vrijheid hebben om die keuze voor mijzelf te maken, en die vrijheid bestaat niet meer als het verplicht is.
Het vervelende is dan nog dat, als dit echt door zou gaan, verzekeringsmaatschappijen in de toekomst eisen kunnen gaan stellen en je op die manier alsnog kunnen verplichten om die chip erin te laten zetten![]()
Maar goed, zoals Iblis eerder al constateerde, is het een bericht van afgelopen zomer en hoeft het dus niet direct volgende week ingevoerd te zijn.
Hoezo niet? Krijg je daar een boete voor? Het is stom natuurlijk, maar waarom zou het strafbaar zijn?quote:Op zondag 15 november 2009 23:10 schreef Karammel het volgende:
Mwah... vrijheid, vrijheid. Je hebt ook niet de vrijheid je fiets zonder slot op het station te laten staan.
Dat schijnt inderdaad strafbaar te zijn. Weet het eigenlijk niet helemaal zeker hoor. Hoorde het laatst ergens en hoopte stiekem dat er iemand hier gelijk de wetboeken er op na zou slaan. Weet derhalve dus ook niet waarom het eigenlijk verboden zou zijn.quote:Op zondag 15 november 2009 23:23 schreef Iblis het volgende:
[..]
Hoezo niet? Krijg je daar een boete voor? Het is stom natuurlijk, maar waarom zou het strafbaar zijn?
http://www.volkskrant.nl/(...)t_op_slot_Soms_strafquote:Op zondag 15 november 2009 23:28 schreef Karammel het volgende:
[..]
Dat schijnt inderdaad strafbaar te zijn. Weet het eigenlijk niet helemaal zeker hoor. Hoorde het laatst ergens en hoopte stiekem dat er iemand hier gelijk de wetboeken er op na zou slaan. Weet derhalve dus ook niet waarom het eigenlijk verboden zou zijn.
Dat is het sowieso. Er zijn blijkbaar al 4,5 miljoen fietsen gechipt, en hoe vaak wordt er van die chip gebruik gemaakt bij de opsporing? Het falen op dit gebied heeft niet te maken met onmacht, maar onwil van politiek/justitie.quote:Op zondag 15 november 2009 23:10 schreef Karammel het volgende:
[..]
Mwah... vrijheid, vrijheid. Je hebt ook niet de vrijheid je fiets zonder slot op het station te laten staan. Ik vind het ook geen onredelijke eis van verzekeringsmaatschappijen trouwens. Mocht je je fiets al willen verzekeren natuurlijk. Ik ben er geen voorstander van dat een fiets ten alle tijden aan een persoon te linken is, maar op het moment dat deze gestolen is zou ik het erg goed vinden als je een chipcode bij de aangifte door zou kunnen geven. Nu weet je dat aangifte verspilde energie is.
Je wordt verplicht om een chip in je fiets te laten zetten waarmee je op elk moment dat je van je fiets gebruik maakt traceerbaar bent door de overheid. Uiteraard is die fiets trouwens gelinkt aan een persoon, dat is het hem nou juist. En misschien vind ik dat allemaal wel niet zo'n prettig idee. En waarom zou jij dit mij dan willen verplichten?quote:Je bent wat mij betreft trouwens ook vrij om aangifte te doen en dus die code door te geven. Doe je dit niet dan is er niets aan de hand. Zo word je in principe niets verplicht.
Ik had het niet verzonnen.quote:Op zondag 15 november 2009 23:34 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)t_op_slot_Soms_straf
Dat is een ding...het andere lijkt me dat dergelijke chips zo hackable/trackable zijn dat bij wijze van spreken een ieder die zelf een radio wil bouwen aangemerkt kan worden als potentiële onrustschopper. Doodsteek voor een verlichte samenleving.quote:Op zondag 15 november 2009 23:56 schreef baba117 het volgende:
Ik wist niet eens dat die dingen al op fietsen gezet werden... Die dingen staan trouwens ook al op je persoonsbewijs die je altijd mee moet hebben maar ik altijd thuislaat omdat een paspoort zo friggin groot is....
quote:Op zondag 15 november 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
Nu ben ik helemaal geen BNW-denker oid, maar ik vind het toch wel frappant hoeveel van dit soort maatregelen er nu ineens doorgevoerd worden terwijl er nergens een noodzaak voor is.
Je zegt het met een gekke bek. Maar net zoals met het rekeningrijden zijn de mogelijkheden die de overheid hiermee heeft eindeloos!quote:Op zondag 15 november 2009 20:42 schreef eleusis het volgende:
Dat wordt gemakkelijk verdienen voor de gemeente waar ik woon:
[ afbeelding ]
Ff langslopen met de scanner en een scriptje runnen dat incasso's genereert...
Dan laat ik hem liever af en toe jatten zonder dat ik hem terugkrijg
De mensen die met dit onzinnige plan op de proppen komen kunnen nog niet in Hitler's schaduw staan...quote:
Maar kun je me uitleggen waarom je denkt dat een chip die is gemaakt om met een scan gelokaliseerd en geidentificeerd te worden nu juist voor de dief onvindbaar is?quote:Op zondag 15 november 2009 23:10 schreef Karammel het volgende:
[..]
Mocht er ook niets aan de opsporingsmethode veranderen heeft het inderdaad weinig zin. Dat zou dan dus ook mee moeten veranderen. Dat ze met scan apparaten een rondje station doen bijvoorbeeld. Zou ook een hoop goodwill kweken als de politie regelmatig fietsen terug weet te bezorgen.
De burgemeester van Delft pleitte er al voor om al de fietsen in zijn stad te laten chippen. Al wist hij nog niet of hij het wilde verplichten door het in de APV op te nemen.
[..]
Mwah... vrijheid, vrijheid. Je hebt ook niet de vrijheid je fiets zonder slot op het station te laten staan. Ik vind het ook geen onredelijke eis van verzekeringsmaatschappijen trouwens. Mocht je je fiets al willen verzekeren natuurlijk. Ik ben er geen voorstander van dat een fiets ten alle tijden aan een persoon te linken is, maar op het moment dat deze gestolen is zou ik het erg goed vinden als je een chipcode bij de aangifte door zou kunnen geven. Nu weet je dat aangifte verspilde energie is.
Je bent wat mij betreft trouwens ook vrij om aangifte te doen en dus die code door te geven. Doe je dit niet dan is er niets aan de hand. Zo word je in principe niets verplicht.
Mensen kunnen niet meer overweg met technologie, zo zie je maar weer.quote:Op zondag 15 november 2009 20:44 schreef RTB het volgende:
Het CDA heeft in de RFID chip echt de reddende engel gevonden voor al hun problemen =\
Weten we geen oplossing, dan rammen we er een RFID chip in.
dit soort ideen zijn bij politici vooral populair omdat juist die BNW-jankertjes heel hard lopen te roepen dat RFID een feilloos tracerinstrument is, en je er opeens 'iedereen mee kunt traceren' ...quote:Op zondag 15 november 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
Nu ben ik helemaal geen BNW-denker oid, maar ik vind het toch wel frappant hoeveel van dit soort maatregelen er nu ineens doorgevoerd worden terwijl er nergens een noodzaak voor is.
Gevaar voor fraude is het tweede punt waar deze BNW denker bang voor is. Falert.quote:Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dit soort ideen zijn bij politici vooral populair omdat juist die BNW-jankertjes heel hard lopen te roepen dat RFID een feilloos tracerinstrument is, en je er opeens 'iedereen mee kunt traceren' ...
de werkelijkheid is, dat het dat _niet_ is
en dat het steken van geld in dit soort maatregelen gewoon weggooien van dure belastingcentjes is,
er geen fiets door zal worden teruggevonden en geen fiestendief door gepakt ..
Maar daarom bekommeren de heren en dames politici zich eigenlijk ook helemaal niet (maar dat is ook heus niet omdat ze een verborgen agenda zouden hebben,... eerder hebben net zo min door wat ze nu eigenlijk willen als de eerstedebeste paranoia conspiracy-denkert die wat youtube-filmpjes napraat).
Juist die BNW-gastjes zijn bezig met een uitstekende reclame-campagne voor RFID, juist doordat ze overschreeuwen dat RFID helemaal niet ongevoelig voor fraude is en tarceren dmv RFID allerminst erg makkelijk is of niet makkelijk te omzeilen....
quote:Op maandag 16 november 2009 17:26 schreef baba117 het volgende:
[..]
Gevaar voor fraude is het tweede punt waar deze BNW denker bang voor is. Falert.
Als je een netwerk opzet (de infrastructuur ligt er) dan kun je wel degelijk Jan en Alleman traceren met RFID technologie.quote:Op maandag 16 november 2009 17:20 schreef RM-rf het volgende:
[..]
dit soort ideen zijn bij politici vooral populair omdat juist die BNW-jankertjes heel hard lopen te roepen dat RFID een feilloos tracerinstrument is, en je er opeens 'iedereen mee kunt traceren' ...
de werkelijkheid is, dat het dat _niet_ is
en dat het steken van geld in dit soort maatregelen gewoon weggooien van dure belastingcentjes is,
er geen fiets door zal worden teruggevonden en geen fiestendief door gepakt ..
Maar daarom bekommeren de heren en dames politici zich eigenlijk ook helemaal niet (maar dat is ook heus niet omdat ze een verborgen agenda zouden hebben,... eerder hebben net zo min door wat ze nu eigenlijk willen als de eerstedebeste paranoia conspiracy-denkert die wat youtube-filmpjes napraat).
Juist die BNW-gastjes zijn bezig met een uitstekende reclame-campagne voor RFID, juist doordat ze overschreeuwen dat RFID helemaal niet ongevoelig voor fraude is en tarceren dmv RFID allerminst erg makkelijk is of niet makkelijk te omzeilen....
Onder het mom van opsporing van extreme criminaliteit zou de politiek zo'n netwerk direct goedkeuren. Los even van het feit of een terrorist überhaupt zo'n fiets zou willen gebruiken (even microwaven and voila). Maar bij het fout 'parkeren' van een fiets zou de politie zo al een boete kunnen uitdelen omdat ze de persoon weten te traceren.quote:Op maandag 16 november 2009 17:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je een netwerk opzet (de infrastructuur ligt er) dan kun je wel degelijk Jan en Alleman traceren met RFID technologie.
Het kost wel wat, maar het is geenszins onmogelijk of zelfs maar 'heel moeilijk'.
Maar ik geloof ook niet dat iemand die denkt dat een verplichte RFID chip iets gaat veranderen aan diefstal uberhaupt zou begrijpen waarom je mensen zou willen volgen.
o n z i n ..quote:Op maandag 16 november 2009 17:33 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Als je een netwerk opzet (de infrastructuur ligt er) dan kun je wel degelijk Jan en Alleman traceren met RFID technologie.
Het kost wel wat, maar het is geenszins onmogelijk of zelfs maar 'heel moeilijk'.
Als je elke agent zo'n scanner geeft. Dan heb je toch al je netwerk?quote:Op maandag 16 november 2009 17:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
o n z i n ..
daarvoor voldoet RFID absoluut niet... omdat je dan werkelijk een verschrikkelijk kleinschalig 'web' van meetpunten moet creeren.. bv een meetpunt (dat zelf radio-uitleessignalen uitstuurt) op iedere paar meter (de range van zulke chips zal niet veel verder dan enkele centimeters tot een paar meter hooguit zijn)....
het 'nut' van zoiets is helemaal 'niks'... behalve dat je en hoop informatie zou kunnen oppiken van een hoop 'ID's die op bepaale momenten op een bepaald punt gemeten zijn... nou en? wat wil jemet die gegevens ?
bij lange na niet ... die agent zou dan de scanner daadwerkelijk in de buurt van een te controleren object moeten houden en moet ook maar net zin of intersse hebben dit te doen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:43 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Als je elke agent zo'n scanner geeft. Dan heb je toch al je netwerk?
Een fiets verkeerd zetten lijkt me voldoende motivatie hebben voor een agent om dat ding te gebruiken. Heeft meneer de agent z'n quotum ook weer gehaald.quote:Op maandag 16 november 2009 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
bij lange na niet ... die agent zou dan de scanner daadwerkelijk in de buurt van een te controleren object moeten houden en moet ook maar net zin of intersse hebben dit te doen.
en al gauw zul je zien dat veel chips op fietsen niet blijkt te werken, een uitvalpercentage van 10 tot 15% zal redelijk realistisch kunnen zijn... en denk je dan dat iedere agent de hele tijd zn tijd gaat beteden om die fietsen de hele dag te controleren? Terwijl hij bij de merendeel van de 'niets gevonden' meldingen uiteindelijk moet toegeven dat het gewoon een klein defectje was aan de chip...
en dan kan hij niet eens een bon uitschrijven.
geen agent zal daar zin hebben, die hebben óók een bonnenquotum te halen en zullen al snel zelfs bewust die scanner in hun broekzak houden omdat het gebruik daarvan hen enkel tijdsverlies oplevert.
RFID is ontworpen om over afstanden van honderden meters tot enkele kilometers te kunnen worden geidentificeerd.quote:Op maandag 16 november 2009 17:41 schreef RM-rf het volgende:
[..]
o n z i n ..
daarvoor voldoet RFID absoluut niet... omdat je dan werkelijk een verschrikkelijk kleinschalig 'web' van meetpunten moet creeren.. bv een meetpunt (dat zelf radio-uitleessignalen uitstuurt) op iedere paar meter (de range van zulke chips zal niet veel verder dan enkele centimeters tot een paar meter hooguit zijn)....
Misschien moet je wat minder snel naar dergelijke conclusies springen... Ik geloof namelijk niet dat dit nu speelt.quote:het 'nut' van zoiets is helemaal 'niks'... behalve dat je en hoop informatie zou kunnen oppiken van een hoop 'ID's die op bepaale momenten op een bepaald punt gemeten zijn... nou en? wat wil jemet die gegevens ?
Ik vraag me af of jij enig idee hebt wat RFID is eigenlijk....quote:Werkelijk... denken jullie nooit een beetje reeel na... gewoon praktisch wat zulk een theoretisch systeem dan zou doen en wat een praktisch 'nut' zou zijn... of geloof je per definitie bij alles wat een technisch verhaaltje heeft en een engelse afkorting gebruikt wordt... dat de mogelijkheden 'onbeperkt' zijn?
(helaas doen de heren en dames politici overigens, die zulke plannen ook met miljoenen euroos belastinggeld kunnen steunen, evenmin veel denkwerk over het praktische 'nut' )....
Nee. Dat moet een relatief dicht netwerk van ontvangers en/of zenders zijn. Enkele duizenden in een stad als Amsterdam bv.quote:Op maandag 16 november 2009 17:43 schreef Brainfish het volgende:
[..]
Als je elke agent zo'n scanner geeft. Dan heb je toch al je netwerk?
Je begrijpt me verkeerd denk ik.quote:Op maandag 16 november 2009 18:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Dat moet een relatief dicht netwerk van ontvangers en/of zenders zijn. Enkele duizenden in een stad als Amsterdam bv.
onzin, dan heb je nu juist niet meer aan RFID ... omdat je daarvoor grote antenne's nodig hebt en je dus nog steeds met het probleem zit dat je deze niet kunt localiseren als je honderden meters verwijderd bent van het object ...quote:Op maandag 16 november 2009 17:59 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
RFID is ontworpen om over afstanden van honderden meters tot enkele kilometers te kunnen worden geidentificeerd.
RFID is militaire technologie die tig jaar oud is, maar jij denkt dus dat het een nieuw barcode systeem is.quote:Op maandag 16 november 2009 18:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
onzin, dan heb je nu juist niet meer aan RFID ... omdat je daarvoor grote antenne's nodig hebt en je dus nog steeds met het probleem zit dat je deze niet kunt localiseren als je honderden meters verwijderd bent van het object ...
RFID is juist een systeem vergelijkbaar met barcodes, dat tov de traditionele barcodes twee voordelen heeft...
je hoeft de scanner niet meer daadwerkelijk precies op de juiste manier over de barcode heen te halen, maar enkel de aanwzigheid in de buurt van een uitlezer die en activatiesignaal uitstuurt is genoeg de ID-code op te pikken.
een tweede voordeel is ook dat je juist unieke ID-codes per chip kunt uitlezen waardoor je bv specifiek gegevens over het 'ene' product dat getagged is kunt uitlezen
denk eerder aan tienduizenden tot honderduizenden... en wat denk je dat je dan hebt ?quote:Op maandag 16 november 2009 18:00 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee. Dat moet een relatief dicht netwerk van ontvangers en/of zenders zijn. Enkele duizenden in een stad als Amsterdam bv.
Zoals je had kunnen lezen had ik me al uitgelaten over de complete onzinnigheid van RFID beveiliging op een fiets.quote:Op maandag 16 november 2009 18:14 schreef RM-rf het volgende:
[..]
denk eerder aan tienduizenden tot honderduizenden... en wat denk je dat je dan hebt ?
een continue systeem van alle getagged fietsen die door amsterdam bewegen en gigabytes aan gevens daarover .. maar nog geen actief systeem om te controleren of een specifieke fiets gestolen is of niet of bv de vraag of een bepaalde fiets nog getagged _is_...
natuurlijk klinkt dat heel fantatisch voor 14-jarige scholieren die denken dat daarvoor miljoenen euro's besteden ook iets is dat je moet doen... maar en wat volwassener persoon zal misschien vragen wat er nu precies het 'nut' van is of hoe zoiets in de praktijk zou moeten werrken om ook daadwerklijk fietsendiefstal te voorkomen
natuurlijk millitaire technologie ... dat 'klinkt' al heel wat .. je bent nog vergeten er 'geheime' bij te zetten en het te combineren met een linkje naar een youtube filmpje die het verband legt tussen vaccinaties tegen de mexicaanse griep, de 9/11 aanslagen en de NWO ...quote:Op maandag 16 november 2009 18:12 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
RFID is militaire technologie die tig jaar oud is, maar jij denkt dus dat het een nieuw barcode systeem is.
Prima. Maar ik laat de discussie dan even liggen als je het niet erg vindt.
RFID is ontwikkeld voor militaire doeleinden lieverd.... Soort voorloper van het friendly-or-foe systeem wat later in vliegtuigen in gebruik werd genomen.quote:Op maandag 16 november 2009 18:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk millitaire technologie ... dat 'klinkt' al heel wat .. je bent nog vergeten er 'geheime' bij te zetten en het te combineren met een linkje naar een youtube filmpje die het verband legt tussen vaccinaties tegen de mexicaanse griep, de 9/11 aanslagen en de NWO ...
Radio-identificatie technieken zijn al tientallen jaren oud en worden bv ook toegepast in de poortjes die nu al bij winkels staan als 'diefstal-controle' ..
niks 'millitair aan ... de techniek is altijd al vooral in de distributie en bij de kmiddenstand toegepast en verder ontwikkeld...
de extra stap die RFID maakt is dat deze chip-gebaseerde toepasing ook een daadwerkelijk eigen ID-code uitzend welke te koppelen is aan bv een databank met verdere gegevens over een product en eventueel ook meer gegevens zou kunnen verwerken op de chip.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_identificationquote:Op maandag 16 november 2009 18:19 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk millitaire technologie ... dat 'klinkt' al heel wat .. je bent nog vergeten er 'geheime' bij te zetten en het te combineren met een linkje naar een youtube filmpje die het verband legt tussen vaccinaties tegen de mexicaanse griep, de 9/11 aanslagen en de NWO ...
Radio-identificatie technieken zijn al tientallen jaren oud en worden bv ook toegepast in de poortjes die nu al bij winkels staan als 'diefstal-controle' ..
niks 'millitair aan ... de techniek is altijd al vooral in de distributie en bij de kmiddenstand toegepast en verder ontwikkeld...
de extra stap die RFID maakt is dat deze chip-gebaseerde toepasing ook een daadwerkelijk eigen ID-code uitzend welke te koppelen is aan bv een databank met verdere gegevens over een product en eventueel ook meer gegevens zou kunnen verwerken op de chip.
quote:RFID, zoals het in zijn huidige vorm wordt toegepast, stamt uit de jaren zestig. Twee Philips-medewerkers ontdekten toen hoe op afstand chips konden worden uitgelezen. Het bedrijf ID Engineering ontwikkelde daaruit toepassingen op het gebied van diefstalpreventie. C&A was het eerste bedrijf in Europa dat de nu overal bekende detectiepoortjes inzette. De toevoeging van een unieke productcode (EPC) en een beheerssysteem leidde tot de structuur die nu RFID heet. Hierna volgden legio toepassingen zoals diefstalpreventie, voorraadbeheer en toegangsdetectie. Momenteel bevindt de retailstandaard zich in de ontwikkelfase.
Welke gekleurde info heb je het over?quote:Op maandag 16 november 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_identification
Heel wat beter dan de gekleurde info van FC
Heel goed.quote:Op maandag 16 november 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_identification
Heel wat beter dan de gekleurde info van FC
[..]
neen hoor alleen al dat je dit schrijft:quote:Op maandag 16 november 2009 18:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke gekleurde info heb je het over?
Jullie lezen echt alleen wat je wil lezen he? Je moet niet achter iedere boom een complotdenker zien![]()
Ik geef alleen wat feitjes. Ik denk helemaal niet dat ze ons op de fiets in de gaten willen houden. Jullie zien door je eigen schuimvlokken het bos niet meer zo goed geloof ik.
Klinkklare onzin, dat dat nu ook kan is wat andersquote:RFID is ontworpen om over afstanden van honderden meters tot enkele kilometers te kunnen worden geidentificeerd.
Ging het maar om geld. Het gaat eerder om controle en macht en dat alleen maar om ons een nep en onrealistisch gevoel van veiligheid te geven. Zo ook met deze klotefietsen. We geven het een chip en dan is je fiets zogenaamd veilig.quote:Op maandag 16 november 2009 18:23 schreef Regal het volgende:
Ziek en volkomen belachelijk. Gaat gewoon allemaal om geld, meer niet. Er zullen nog wel meer dingen gechipt worden inclusief onszelf, wat ondertussen ook al langzaam op gang is gekomen.
Zucht... Nee, dat is EXACT waarvoor de technologie in eerste instantie is ontworpen.quote:Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
neen hoor alleen al dat je dit schrijft:
[..]
Klinkklare onzin, dat dat ook kan is wat anders
ook zucht..quote:Op maandag 16 november 2009 18:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zucht... Nee, dat is EXACT waarvoor de technologie in eerste instantie is ontworpen.
Dat er in je pakje schoolmelk een afgezwakt aftreksel van die technologie zit, DAT is wat anders.
En het is belangrijk te beseffen dat je niet de illusie moet hebben dat je alle problemen volledig kunt oplossen. Criminaliteit is een wezenlijk onderdeel van onze realiteit. Iemand die er in gelooft dat er een wereld zonder criminaliteit kan bestaan heeft en bord voor zijn kop. Het is belangrijk dat er een afweging wordt gemaakt tussen kosten en baten. En ik vind dat je een grens te ver over gaat, wanneer de goeden in hun vrijheid en privacy worden beperkt met de illusie dat de slechten daarmee kunnen worden uitgebannen. Het wordt tijd voor een technocratie!quote:Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef Brainfish het volgende:
Mensen blijven vergeten dat je niet ieder probleem met een chip of een ander soort technologie kunt oplossen. Want met technologie komen ook verantwoordelijkheden en die neemt de overheid alleen maar in haar eigen gewin en niet in ons gewin.
Nou, het zal me niets verbazen als zoiets een keer wordt doorgevoerd.quote:Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En nu maar wachten tot ze onze kinderen gaan implanteren met chips om ontvoeringen tegen te gaan.
quote:Op maandag 16 november 2009 18:41 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En het is belangrijk te beseffen dat je niet de illusie moet hebben dat je alle problemen volledig kunt oplossen. Criminaliteit is een wezenlijk onderdeel van onze realiteit. Iemand die er in gelooft dat er een wereld zonder criminaliteit kan bestaan heeft en bord voor zijn kop. Het is belangrijk dat er een afweging wordt gemaakt tussen kosten en baten. En ik vind dat je een grens te ver over gaat, wanneer de goeden in hun vrijheid en privacy worden beperkt met de illusie dat de slechten daarmee kunnen worden uitgebannen. Het wordt tijd voor een technocratie!
Ik had het idee dat jij een algemeen verhaal over RFID chips aan het houden was maar schijnbaar is het voor jou normaal om achteraf iets heel anders te zeggen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]ah... je bent bang voor fraude met de potentiele RFID chip op je fiets ...?
Wat dacht je specifiek dat er voor fraudeurs moeite gaan doen om een RFID chip op een fiets te gaan manipuleren om ermee te 'frauderen'?
nee sorry maar dat is belachelijk .. een eventuiele RFID-chip zou, als hij ook daadwerkelijk actief gebruikt zou worden om gestolen fietsen te traceren, snel ge-microwaved kunnen worden door dieven en zo onbruikbaar...
Zelfs het graveren van postcodes in fietsframes is zinnig en werkzamer...
voor 'fraude' is de toepassing van RFID al helemaal onzinnig, daarmee valt helemaal geen winst te maken.
Theoretisch zou een voordeel zijn dat het makkelijker uit te lezen en te controleren is, dan gegraveerde postcodes, en met op bepaale verkersknooppunten eenvoudig zou kunnen laten uitlezen of een fiets als gestolen vermeld staat... het zwaktepunt is echter dat eventuele dieven snel genoeg ook zulke RFID chips buiten werking kunnen stellen (door ze bv eventjes te 'roosteren')..
Fraude ermee zal niet zinnig zijn, de kosten daarvan zullen hoger zijn dan wat het eventueel zou kunnen opleveren ... tenzij bv zulke chips ook bij de in- en verkoop van nieuwe fietsen gebruikt worden om te checken of een fiets gestolen zou kunnen zijn, dan zou er een 'handeltje' kunnen ontstaan van uitgelezen RFID-ID's van als niet gestolen gemeld staande fietsen (bv bij dure mountain-bikes)
Terreurdreiging he , Al Qaida Osama Bin Laden ,Ab Klink,Christenfundi'squote:Op zondag 15 november 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
quote:Op maandag 16 november 2009 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, het zal me niets verbazen als zoiets een keer voor de verkiezingen wordt doorgevoerd.
Een groot mankement van de menselijke soort is het feit dat ze snel vergeet. Dat leidt ertoe dat alles verloopt in cycli van gebeurtenissen. Een proces van iedere keer zich weer tegen dezelfde steen stoten, gevolgd door verontwaardiging en de belofte dat zoiets nooit meer mag gebeuren. Maar die generatie heeft de wereld nog niet vaarwel gezegd, of de herhaling heeft al ingezet.quote:Op maandag 16 november 2009 18:49 schreef Brainfish het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt er een keer een druppel die de emmer doet overlopen bij het gehele volk.
Ik acht de kans echter klein. Ik vraag me zelfs af of de Duitse jongeren zich nog bewust zijn van de dingen die de DDR zonder problemen kon doen.
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedere jood gewoon persoonlijk neerschieten. Iedereen weet dat het daar toch wel naar toe gaat. Waarom al die omwegen? (/Jarno 10 november 1938 modus) Slaaf van de staat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Jarno het volgende:
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedereen gewoon persoonlijk voorzien van GPS, RFID en weet ik veel wat voor chips. En gelijk maar een camera in elke kamer van het huis, iedereen kan toch wel zien dat het daar naar toe gaat. Waarom al die omwegen.
Cynisme, ken je dat?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef baba117 het volgende:
[..]
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedere jood gewoon persoonlijk neerschieten. Iedereen weet dat het daar toch wel naar toe gaat. Waarom al die omwegen? (/Jarno 10 november 1938 modus) Slaaf van de staat.
Sorryquote:
Wat houd je nu tegen dan? Ik heb mijn studie, die ga ik eerst afmaken. Over 4 jaar zie ik wel verder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef fs180 het volgende:
Wachtend op de dag dat ik hier weg kan!
Geld denk ik. Het is een dure grap dat emigreren als je hier al vanaf je geboorte woont.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:36 schreef wuh het volgende:
[..]
Wat houd je nu tegen dan? Ik heb mijn studie, die ga ik eerst afmaken. Over 4 jaar zie ik wel verder.
En natuurlijk, als je onderweg bent, allemaal een helm op en een oranje jasje aan!quote:Op zondag 15 november 2009 20:28 schreef qonmann het volgende:
..en een fiets-kenteken en fietsbewijs enzo
Denk je echt dat lui uit die kringen echt zullen worden aangepakt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Als ze nou gewoon meteen de voetgangershelm verplicht stellen en daar niet alleen een chip maar ook een camera in monteren, kan niemand nog ongezien een fiets jatten.
Als fietsendiefstal nou ernstig genoeg is voor een dergelijke ingrijpende verplichting, dan is het ook ernstig genoeg om de dieven en helers eens echt te straffen. Maar ja, dan komen de studerende zonen en dochters van de politici en hun vrienden in de gevangenis en moeten ze met een strafblad nog wat van hun carriere zien te maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |