abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:34:20 #1
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72992126
Stephen Booth van de Britse denktank Open Europe noemt het project 'Orwelliaans'

Voor iedereen die nog steeds roept niks te verbergen te hebben, er komt een groots opgezet onderzoek wat volautomatisch gaat kijken of dat inderdaad echt zo is, okay, t is wat gechargeerd, maar t liegt er niet om:
quote:
EU subsidieert Big Brother-software

De Europese Unie stopt miljoenen in onderzoek naar systemen die het internet en computers afspeuren naar afwijkend gedrag. 'Orwelliaans', zegt een criticaster.

Het onderzoek vindt plaats in het kader van Project Indect, een vijfjarig onderzoeksprogramma waar de Europese Unie bijna 11 miljoen euro in heeft gestopt. Diverse nationale politiecentra, technologiebedrijven en informaticafaculteiten in verschillende lidstaten werken mee aan het project,

Project Indect is dit jaar van start gegaan. Volgens de officiële website van het onderzoeksprogramma is een van de taken: "De bouw van systemen (agents) voor continue en automatische detectie van websites, discussiefora, UseNet-groepen, bestandsservers, p2p-netwerken en individuele computersystemen." Ook wordt er gewerkt aan de bouw van een zoekmachine voor het snel opsporen van personen door middel van watermerken.
Belastinggeld

Stephen Booth van de Britse denktank Open Europe noemt het project in The Telegraph 'Orwelliaans'. "Dit is allemaal heel erg eng. Dit soort projecten kunnen leiden tot een enorme inbreuk op de privacy. Burgers moeten zich afvragen of de EU hier belastinggeld aan moet spenderen," aldus Booth.

Een vergelijkbaar project, Automatic Detection of Abnormal Behaviour and Threats in crowded Spaces (ADABTS), kreeg dit jaar ruim 3 miljoen euro subsidie van de EU. Dat project onderzoekt modellen van "verdacht gedrag" die bewakingscamera's automatisch kunnen opppiken.

Het systeem zou luisteren naar de klank van stemmen, kijken naar de manier van lichaamsbeweging en daarmee bepaalde individuen uit een massa kunnen pikken. Op die manier kunnen cameratoezichthouders problemen opsporen voordat een situatie uit de hand loopt.
Hersenscans als toegangscontrole

Eerder dit jaar bleek al dat Brussel onderzoek doet naar de mogelijkheid om hersenscans te gebruiken als toegangscontrole. Dit valt te gebruiken voor vliegvelden en grenzen, maar ook op gevoelige locaties waar gevreesd wordt voor terrorisme. Door middel van een scan naar specifieke hersenpatronen kunnen beveiligers de identiteit van passanten vaststellen.
bron
Nou kan je direkt "schopje [BNW] gaan roepen, maar t is geen verzinsel, er gaat echt ¤11miljoen van de EU naar dit project wat volgens hun site o.m. het volgende gaat onderzoeken:
quote:
* to develop a platform for: the registration and exchange of operational data, acquisition of multimedia content, intelligent processing of all information and automatic detection of threats and recognition of abnormal behaviour or violence,
* to develop the prototype of an integrated, network-centric system supporting the operational activities of police officers, providing techniques and tools for observation of various mobile objects,
* to develop a new type of search engine combining direct search of images and video based on watermarked contents, and the storage of metadata in the form of digital watermarks,
Met als verwachte resultaten:
quote:
* to realise a trial installation of the monitoring and surveillance system in various points of city agglomeration and demonstration of the prototype of the system with 15 node stations,
* implementation of a distributed computer system that is capable of acquisition, storage and effective sharing on demand of the data as well as intelligent processing,
* construction of a family of prototypes of devices used for mobile object tracking,
* construction of a search engine for fast detection of persons and documents based on watermarking technology and utilising comprehensive research on watermarking technology used for semantic search,
* construction of agents assigned to continuous and automatic monitoring of public resources such as: web sites, discussion forums, UseNet groups, file servers, p2p networks as well as individual computer systems,
* elaboration of Internet based intelligence gathering system, both active and passive, and demonstrating its efficiency in a measurable way.
Slaap lekker, ik ga me eens in TOR&Freenet verdiepen, dit begint te scary te worden
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_72992176
De mensen willen het blijkbaar zelf
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72992220
Ziek.
Cool story, Hansel.
  dinsdag 22 september 2009 @ 09:39:54 #4
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72992235
om het even wat dichter bij jullie te brengen, mocht je denken dat ze alleen terreurmongolen gaan zoeken:
quote:
A five-year research programme, called Project Indect, aims to develop computer programmes which act as "agents" to monitor and process information from web sites, discussion forums, file servers, peer-to-peer networks and even individual computers.
forums, ftp's, P2P, daar zitten we allemaal...
pi_72992277
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:36 schreef Grrrrrrrr het volgende:
De mensen willen het blijkbaar zelf
Zo dachten de ambtenaren die deze projecten moesten beoordelen er wrs ook over.
pi_72992362
Ze waren vrijer in communistisch Rusland, Ik ben voor revolutie ...

Oeps, nu val ik op, de computer heeft me er uit gepikt.
Poesje mauw
kom eens gauw
ik heb lek're melk voor jouw
pi_72992378
Het lijkt me op zich wel interessant te weten wat de motivering achter het subsidieren van deze projecten is, en in hoeverre er rekenschap is gehouden met mogelijke privacyschending.
pi_72992475

11 miljoen verkwanseld aan iets doms als dit....

Maar wat Terecht zegt dus > hoe kun je dit rijmen met het niet schenden van iemands privacy? Dat kan niet, tenzij je die wetten overboord gaat gooien. Lijkt me niet "verstandig" als ze dat gaan doen, want dan werk je massale opstand in de hand....
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72992504
Eigenlijk moeten we het stoppen voor het te laat is
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_72992683
Mailtje gestuurd naar Sophie in 't Veld.
pi_72992725
Dit gaat mij echt veel te ver. Straks half FOK! opgepakt omdat men hier dikwijls ongenuanceerde uitspraken doet

Leuk dat de terrorisme kaart ook weer wordt gespeeld:
quote:
Eerder dit jaar bleek al dat Brussel onderzoek doet naar de mogelijkheid om hersenscans te gebruiken als toegangscontrole. Dit valt te gebruiken voor vliegvelden en grenzen, maar ook op gevoelige locaties waar gevreesd wordt voor terrorisme.
Men slaat een beetje door als het aankomt op de bestijding van terrorisme
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_72992885
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:03 schreef KoosVogels het volgende:
Dit gaat mij echt veel te ver. Straks half FOK! opgepakt omdat men hier dikwijls ongenuanceerde uitspraken doet

Leuk dat de terrorisme kaart ook weer wordt gespeeld:
[..]

Men slaat een beetje door als het aankomt op de bestijding van terrorisme
Een beetje maar?
pi_72992924
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 09:39 schreef YuckFou het volgende:
om het even wat dichter bij jullie te brengen, mocht je denken dat ze alleen terreurmongolen gaan zoeken:
[..]

forums, ftp's, P2P, daar zitten we allemaal...
En we weten allemaal hoe goed de instanties met onze privégegevens omgaan, is allemaal prima beveiligd en komt nooit op straat te liggen
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_72992949
En dan bespreek je dit onderwerp met bekenden en dat is het argument steevast: wat maakt het uit, ik heb toch niks te verbergen?
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:13:59 #15
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72992962
Gelukkig zijn ze wel erg open&eerlijk over het project
lees vooral deze PDF even door waarin enkele punten duidelijk uitgelegd worden:
quote:
4.1.4 Users to be contacted
All the national Homeland Security Services and national police departments cross
the EU are being seen as potential end users of the system. Goal is to have
cooperation with more homeland security services, during the project. Users will be
contacted during the project ones the first results and test beds are reached
en
quote:
4.3 European Citizens
Main aim is the overall dissemination of the project, with the goal to inform European
Citizens about the project and the fact that the European Union is making steps
towards the security in the EU.
en gelukkig staat hun tijdsschema er ook :
quote:
5.1 List of Publications
PART
NER AUTHOR DATE TITLE DESCRIPTION SURFACE COMMENT
PSI
P.
Hasenfuß 2009-06-19 INDECT project
one page in our customers
newsletter about the project Newspaper
Infrastructure
Manager 1-09
v1.pdf
VSB
Jaroslav
Zdralek May 2009 indect
The aim and basic
description of INDECT project Newspaper
ftp://ftp.cordis.eur
opa.eu/pub/news/
researcheu/
docs/research
_focus_04.pdf;
ftp://ftp.cordis.eur
opa.eu/pub/news/
researcheu/
docs/research
_focus_04_cs.pdf
AGH each year
Presentations on INDECT
progress at yearly
conventions of "Polish
Platform for Homeland
Security" will be done.
AGH
September
2009
INDECT was assigned to
make a presentation at the
Fourth European Security
Research Conference in
Stockholm in September
2009. presentation
AGH
International publication and
distribution of results, both on
conferences/workshops and
in journals.
This may be done in the form
of papers, posters or
presentations.
AGH
MARCIN
NIEMIEC
"Quantum
Cryptography - the
analysis of security
requirements"
ICTON 2009 International
Conference
TUKE
Ridzoň. R. -
Levický,D
10.-12.
September
2008
Robust Digital
Watermarking in DFT
and LPM domain Newspaper 75309
TUKE
Ridzoň. R. -
Levický,D
25 - 28
June 2008
Robust Digital
Watermarking in
Color Images Newspaper 73616
TUKE
Dobos, L. –
Patlevic, P.
8.-11.
September
2008
Neuro-Fzzy based
CAC Scheme for
Mobile Networks Newspaper
Zbornik AEI 2008
Greece_patlevic
Initial plan for using and disseminating knowledge WP9 D.9.3 © INDECT Consortium – www.indect-project.eu
INDECT_Deliverable_9.3_v20090630 - Public 22/30
TUKE
Papaj, J. –
Dobos, L. –
Cizmar, A
8.-11.
September
2008
SECURITY SERVICE
VECTOR IN MANET Newspaper
Zbornik AEI 2008
Greece_papaj
TUKE
Ridzoň. R. -
Levický,D
22-23. April
2009
Usage of different
color models in robust
digital watermarking Newspaper signals_11
TUKE Papaj, J.
13. May
2009
Modification of DSR
to implement SSV to
the Mobile Ad-hoc
Network Newspaper
SCYR_PROCEE
DINGS_2009_pap
aj
TUKE
Papaj, J. –
Dobos, L. –
Cizmar, A May 2009
Integration of modified
Security Service
Vector to the MANET Newspaper
Cizmar_cecurity_
Oradea_09
TUKE
Dobos, L. –
Patlevic, P. May 2009
CAC Algorithm Based
on Fuzzy Logic Newspaper
Dobos_Fuzzy_CA
C_Oradea_09
TUKE
Dobos, L. –
Ratica, J. May 2009
The Interference
measurement and
Busy-tone Application
in Connection
Admission Control
Algorithm for MANET Newspaper
Dobos_CACmane
t_Oradea_09
TUKE
Či¸már, A. -
Juhár, J. -
Dobo¨, Ľ. -
Pleva, M. –
Papaj, J. May 2009
MOBILTEL - Mobile
Multimodal
Telecommunications
dialogue system
based on VoIP
telephony Newspaper
Cizmar_MOBILTE
L_Oradea09
UOY
Ioannis
Korkontzelo
s, Suresh
Manandhar 01.08.09
Detecting
Compositionality in
Multi-Word
Expressions
Detecting Compositionality in
Multi-Word Expressions using
Word Sense Induction Conference
http://wwwusers.
cs.york.ac.u
k/~suresh/papers/
DCMW.pdf
UOY
Ioannis
Korkontzelo
s, Ioannis
Klapaftis,
Suresh
Manandhar 01.06.09
Graph Connectivity
Measures for
Unsupervised
Parameter Tuning of
Graph-Based Sense
Induction Systems
Estimating the free
parameters of graph-based
methods using graph
measures Workshop
http://aclweb.org/a
nthologynew/
W/W09/W09-
1705.pdf
UOY
Azniah
Ismai,
Suresh
Manandhar 01.06.09
Utilizing Contextually
Relevant Terms in
Bilingual Lexicon
Extraction
Assisting Bilingual Lexicon
Extraction using contextually
relevant terms Workshop
nthologynew/
W/W09/W09-
1702.pdf
UOY
Suresh
Manandhar,
Ioannis
Klapaftis 2009-06-01
SemEval-2010 Task
14: Evaluation Setting
for Word Sense
Induction &
Disambiguation
Systems
Evaluation of Word Sense
Induction Systems Workshop
nthologynew/
W/W09/W09-
2419.pdf
lastig lezen I know maar kijk ff in de PDf voor t overzicht, wat ze doen gaat erg ver qua techniek....
pi_72992999
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En we weten allemaal hoe goed de instanties met onze privégegevens omgaan, is allemaal prima beveiligd en komt nooit op straat te liggen
Dit is dus wat mij steekt inderdaad. Ik heb er opzich geen moeite mee, al dit "veiligheidsgeneuzel" maar je kunt die gegevens nooit veilig genoeg centraal opslaan. Daar zit het echte gevaar.
Mr. Prolapse 2009
pi_72993087
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
En dan bespreek je dit onderwerp met bekenden en dat is het argument steevast: wat maakt het uit, ik heb toch niks te verbergen?
Nou ja, half Nederland loopt wel met hun hebben en houwen te koop op hyves, facebook en dergelijke.
pi_72993172
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

Nou ja, half Nederland loopt wel met hun hebben en houwen te koop op hyves, facebook en dergelijke.
Heb je helemaal gelijk in, maar daar ben je natuurlijk zelf bij. Bovendien vind ik mensen die hun mobiele nr, e-mailadres e.d zonder na te denken op hyves knallen ook buitengewoon dom. Ook ik heb een hyvespagina, maar veel meer dan mijn woonplaats, hobby's en muzikale voorkeur komen profiekbezoekers niet over mij te weten.
pi_72993224
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dit is dus wat mij steekt inderdaad. Ik heb er opzich geen moeite mee, al dit "veiligheidsgeneuzel" maar je kunt die gegevens nooit veilig genoeg centraal opslaan. Daar zit het echte gevaar.
Dat is een gevaar. Persoonlijk ben ik totaal geen voorstander van de diverse vrijheidsbeperkende maatregelen die doorgevoerd worden onder de vlag van 'veiligheid'. Je levert veel te veel vrijheid in voor een schijnveiligheid.

En wat dit projectje nog enger maakt: Wie bepaalt wat 'normaal gedrag' is? In hoeverre opent dit de deur naar het monddood maken van mensen die er (desnoods radicaal) andere ideeen op na houden? Ik vind het een nogal erg steil hellend vlak.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72993275
ik zou hier een uitgebreide reaktie willen posten, maar ik ben bang dat dat gedetecteerd wordt door dit systeem
pi_72993276
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vraag dan altijd naar hun inkomen en de hoogte en soort hypotheek op hun huis. Dat levert dan in 99% van de gevallen een berg rode wangetjes en geschutter op, waarna ik dus stel dat ze kennelijk wel iets te verbergen hebben.
You tell someone you're a Metatron, they stare at you blankly. You mention something out of a Charlton Heston movie and suddenly everyone is a theology scholar!
Meh.
pi_72993279
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Precies, en ik ben juist heel bewust bezig met wat ik zelf op inet zet. Maar als er een BB database is waar al mijn activiteiten netjes gelinkt staan....

Dan kan je toch al snel mijn medisch verleden, politieke voorkeur, religie etc etc te weten komen. Dat zijn dingen waar bijvoorbeeld werkgevers, collega's en verzekeraars gewoon geen reet mee te maken hebben. Maar reken maar dat ze daar verdomd nieuwsgierig naar zijn.
  dinsdag 22 september 2009 @ 10:44:52 #23
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_72993728
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 10:28 schreef Metatron het volgende:

Ik vraag dan altijd naar hun inkomen en de hoogte en soort hypotheek op hun huis. Dat levert dan in 99% van de gevallen een berg rode wangetjes en geschutter op, waarna ik dus stel dat ze kennelijk wel iets te verbergen hebben.
Dat doet me denken aan een kleine botsing die Swets&ik hadden met Echo Alpha in dit topic
Echo:
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 13:33 schreef EchoAlpha het volgende:
Niet dat ik iets te verbergen heb
Ondergtekende:
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 14:37 schreef YuckFou het volgende:

Okay als je dan toch niks te verbergen hebt ben ik nieuwsgierig naar;
je naam
je volledige adres
je geboortedatum en plaats
je nationaliteit
je BSN
je rekening nummer inclusief pincode
of je gehuwd of samenwonend bent
je sexuele voorkeuren
je bookmarks
het adres van je werkgever
de hoogte van je bruto en netto loon
de staat van je bankrekening, spaarrekening en de inhoud van je spaarpotje
de adressen waar je je kleding koopt inclusief favoriete merken
de soorten drugs die je gebruikt en in t verleden hebt gebruikt
je medische dossier
de namen en adressen van je exxen
je school&studieverleden
je internetprovider
je IP adres
je MAC adres
en tenslotte de kleur boxer die je vandaag aanhebt
En nou niet flauw doen en dingen niet willen zeggen, je hebt immers niks te verbergen
Ik heb er uiteraard geen antwoord op gekregen, net als dat een overheidsfunctionaris van mij hier geen antwoord op zou krijgen, helaas zal dat over een tijdje dus niet meer hoeven, door systemen te linken en dit projectgroep op het net los te laten komen de antwoorden vanzelf wel, ook al ben ik nog vrij karig met persoonlijke gegevens op het net en komt er niks gerelateerd aan mij terug als ik op mijn voor&achternaam google
pi_72993853
quote:
en tenslotte de kleur boxer die je vandaag aanhebt
Grijs
Mr. Prolapse 2009
  dinsdag 22 september 2009 @ 11:02:56 #25
184337 PartyAmber
versluys in your face