Welke gekleurde info heb je het over?quote:Op maandag 16 november 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_identification
Heel wat beter dan de gekleurde info van FC
Heel goed.quote:Op maandag 16 november 2009 18:22 schreef qonmann het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Radio_frequency_identification
Heel wat beter dan de gekleurde info van FC
[..]
neen hoor alleen al dat je dit schrijft:quote:Op maandag 16 november 2009 18:24 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Welke gekleurde info heb je het over?
Jullie lezen echt alleen wat je wil lezen he? Je moet niet achter iedere boom een complotdenker zien![]()
Ik geef alleen wat feitjes. Ik denk helemaal niet dat ze ons op de fiets in de gaten willen houden. Jullie zien door je eigen schuimvlokken het bos niet meer zo goed geloof ik.
Klinkklare onzin, dat dat nu ook kan is wat andersquote:RFID is ontworpen om over afstanden van honderden meters tot enkele kilometers te kunnen worden geidentificeerd.
Ging het maar om geld. Het gaat eerder om controle en macht en dat alleen maar om ons een nep en onrealistisch gevoel van veiligheid te geven. Zo ook met deze klotefietsen. We geven het een chip en dan is je fiets zogenaamd veilig.quote:Op maandag 16 november 2009 18:23 schreef Regal het volgende:
Ziek en volkomen belachelijk. Gaat gewoon allemaal om geld, meer niet. Er zullen nog wel meer dingen gechipt worden inclusief onszelf, wat ondertussen ook al langzaam op gang is gekomen.
Zucht... Nee, dat is EXACT waarvoor de technologie in eerste instantie is ontworpen.quote:Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef qonmann het volgende:
[..]
neen hoor alleen al dat je dit schrijft:
[..]
Klinkklare onzin, dat dat ook kan is wat anders
ook zucht..quote:Op maandag 16 november 2009 18:31 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Zucht... Nee, dat is EXACT waarvoor de technologie in eerste instantie is ontworpen.
Dat er in je pakje schoolmelk een afgezwakt aftreksel van die technologie zit, DAT is wat anders.
En het is belangrijk te beseffen dat je niet de illusie moet hebben dat je alle problemen volledig kunt oplossen. Criminaliteit is een wezenlijk onderdeel van onze realiteit. Iemand die er in gelooft dat er een wereld zonder criminaliteit kan bestaan heeft en bord voor zijn kop. Het is belangrijk dat er een afweging wordt gemaakt tussen kosten en baten. En ik vind dat je een grens te ver over gaat, wanneer de goeden in hun vrijheid en privacy worden beperkt met de illusie dat de slechten daarmee kunnen worden uitgebannen. Het wordt tijd voor een technocratie!quote:Op maandag 16 november 2009 18:28 schreef Brainfish het volgende:
Mensen blijven vergeten dat je niet ieder probleem met een chip of een ander soort technologie kunt oplossen. Want met technologie komen ook verantwoordelijkheden en die neemt de overheid alleen maar in haar eigen gewin en niet in ons gewin.
Nou, het zal me niets verbazen als zoiets een keer wordt doorgevoerd.quote:Op maandag 16 november 2009 17:40 schreef Whiskey_Tango het volgende:
En nu maar wachten tot ze onze kinderen gaan implanteren met chips om ontvoeringen tegen te gaan.
quote:Op maandag 16 november 2009 18:41 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
En het is belangrijk te beseffen dat je niet de illusie moet hebben dat je alle problemen volledig kunt oplossen. Criminaliteit is een wezenlijk onderdeel van onze realiteit. Iemand die er in gelooft dat er een wereld zonder criminaliteit kan bestaan heeft en bord voor zijn kop. Het is belangrijk dat er een afweging wordt gemaakt tussen kosten en baten. En ik vind dat je een grens te ver over gaat, wanneer de goeden in hun vrijheid en privacy worden beperkt met de illusie dat de slechten daarmee kunnen worden uitgebannen. Het wordt tijd voor een technocratie!
Ik had het idee dat jij een algemeen verhaal over RFID chips aan het houden was maar schijnbaar is het voor jou normaal om achteraf iets heel anders te zeggen.quote:Op maandag 16 november 2009 17:31 schreef RM-rf het volgende:
[..]ah... je bent bang voor fraude met de potentiele RFID chip op je fiets ...?
Wat dacht je specifiek dat er voor fraudeurs moeite gaan doen om een RFID chip op een fiets te gaan manipuleren om ermee te 'frauderen'?
nee sorry maar dat is belachelijk .. een eventuiele RFID-chip zou, als hij ook daadwerkelijk actief gebruikt zou worden om gestolen fietsen te traceren, snel ge-microwaved kunnen worden door dieven en zo onbruikbaar...
Zelfs het graveren van postcodes in fietsframes is zinnig en werkzamer...
voor 'fraude' is de toepassing van RFID al helemaal onzinnig, daarmee valt helemaal geen winst te maken.
Theoretisch zou een voordeel zijn dat het makkelijker uit te lezen en te controleren is, dan gegraveerde postcodes, en met op bepaale verkersknooppunten eenvoudig zou kunnen laten uitlezen of een fiets als gestolen vermeld staat... het zwaktepunt is echter dat eventuele dieven snel genoeg ook zulke RFID chips buiten werking kunnen stellen (door ze bv eventjes te 'roosteren')..
Fraude ermee zal niet zinnig zijn, de kosten daarvan zullen hoger zijn dan wat het eventueel zou kunnen opleveren ... tenzij bv zulke chips ook bij de in- en verkoop van nieuwe fietsen gebruikt worden om te checken of een fiets gestolen zou kunnen zijn, dan zou er een 'handeltje' kunnen ontstaan van uitgelezen RFID-ID's van als niet gestolen gemeld staande fietsen (bv bij dure mountain-bikes)
Terreurdreiging he , Al Qaida Osama Bin Laden ,Ab Klink,Christenfundi'squote:Op zondag 15 november 2009 20:24 schreef LXIV het volgende:
Nu ben ik helemaal geen BNW-denker oid, maar ik vind het toch wel frappant hoeveel van dit soort maatregelen er nu ineens doorgevoerd worden terwijl er nergens een noodzaak voor is.
quote:Op maandag 16 november 2009 18:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nou, het zal me niets verbazen als zoiets een keer voor de verkiezingen wordt doorgevoerd.
Een groot mankement van de menselijke soort is het feit dat ze snel vergeet. Dat leidt ertoe dat alles verloopt in cycli van gebeurtenissen. Een proces van iedere keer zich weer tegen dezelfde steen stoten, gevolgd door verontwaardiging en de belofte dat zoiets nooit meer mag gebeuren. Maar die generatie heeft de wereld nog niet vaarwel gezegd, of de herhaling heeft al ingezet.quote:Op maandag 16 november 2009 18:49 schreef Brainfish het volgende:
[..]![]()
Hopelijk komt er een keer een druppel die de emmer doet overlopen bij het gehele volk.
Ik acht de kans echter klein. Ik vraag me zelfs af of de Duitse jongeren zich nog bewust zijn van de dingen die de DDR zonder problemen kon doen.
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedere jood gewoon persoonlijk neerschieten. Iedereen weet dat het daar toch wel naar toe gaat. Waarom al die omwegen? (/Jarno 10 november 1938 modus) Slaaf van de staat.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:08 schreef Jarno het volgende:
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedereen gewoon persoonlijk voorzien van GPS, RFID en weet ik veel wat voor chips. En gelijk maar een camera in elke kamer van het huis, iedereen kan toch wel zien dat het daar naar toe gaat. Waarom al die omwegen.
Cynisme, ken je dat?quote:Op dinsdag 17 november 2009 14:29 schreef baba117 het volgende:
[..]
Laten we elkaar geen mietje noemen en iedere jood gewoon persoonlijk neerschieten. Iedereen weet dat het daar toch wel naar toe gaat. Waarom al die omwegen? (/Jarno 10 november 1938 modus) Slaaf van de staat.
Sorryquote:
Wat houd je nu tegen dan? Ik heb mijn studie, die ga ik eerst afmaken. Over 4 jaar zie ik wel verder.quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:58 schreef fs180 het volgende:
Wachtend op de dag dat ik hier weg kan!
Geld denk ik. Het is een dure grap dat emigreren als je hier al vanaf je geboorte woont.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:36 schreef wuh het volgende:
[..]
Wat houd je nu tegen dan? Ik heb mijn studie, die ga ik eerst afmaken. Over 4 jaar zie ik wel verder.
En natuurlijk, als je onderweg bent, allemaal een helm op en een oranje jasje aan!quote:Op zondag 15 november 2009 20:28 schreef qonmann het volgende:
..en een fiets-kenteken en fietsbewijs enzo
Denk je echt dat lui uit die kringen echt zullen worden aangepakt?quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Als ze nou gewoon meteen de voetgangershelm verplicht stellen en daar niet alleen een chip maar ook een camera in monteren, kan niemand nog ongezien een fiets jatten.
Als fietsendiefstal nou ernstig genoeg is voor een dergelijke ingrijpende verplichting, dan is het ook ernstig genoeg om de dieven en helers eens echt te straffen. Maar ja, dan komen de studerende zonen en dochters van de politici en hun vrienden in de gevangenis en moeten ze met een strafblad nog wat van hun carriere zien te maken. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |