Ik verzin niets, je omzeilt namelijk de buitenland-route hier totaal niet mee. Oftewel de enige geschikte optie is inderdaad een pielemuis-politie. Mishandeling is zichtbaar bij leraren, doktoren vanwege blauwe plekken of afwijkend gedrag. De eerste persoon die een trauma heeft gehad omdat toen hij 6 maanden was z'n voorhuid werd weggehaald, moet ik nog tegenkomen.quote:Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik ga niet uitleggen hoe vervolging bij kindermishandeling werkt. Niet heel veel creatieviteit is nodig om na te gaan hoe kinderen door de Nederlandse wet worden beschermd. Natuurlijk hoef je geen invallen te doen: iemand is ervan op de hoogte dat er een feest wordt gehouden omdat er een besnijdenis heeft plaatsgevonden (bijvoorbeeld iemand die uitgenodigd is) en doet aangifte. De polititie onderzoekt dat net als elke andere vorm van kindermishandeling. Je houdt een gesprek met ouder, kind en omgeving en kijkt of de ouders hun kind hebben verminkt. Verder kun je een arts laten controleren of het aannemelijk is dat er een medische noodzaak was.
Je zit nu allerlei juridische complicaties te verzinnen die al lang bekend zijn in elk ander geval van kindermishandeling. Dat is nog geen reden om kindermishandeling te legaliseren.
Hier is een beter dan: er zijn in de landen waar vrouwenbesnijdenis voorkomt meer imams die het goedkeuren en islamgeleerden die fatwa's die het gebruik verdedigen en goedkeuren uitvaardigen dan dat er zijn die het gebruik afkeuren. Onwil dus, en moedwillig de status quo verdedigen.quote:
Ik zou daar heel graag een bron van willen zien. Nog afgezien van het feit dat het niets afdoet aan wat ik zeg. Immers die Islamgeleerden en Imam's kennen dezelfde culturele traditie als de bewoners aldaar.quote:Op zondag 15 november 2009 18:16 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Hier is een beter dan: er zijn in de landen waar vrouwenbesnijdenis voorkomt meer imams die het goedkeuren en islamgeleerden die fatwa's die het gebruik verdedigen en goedkeuren uitvaardigen dan dat er zijn die het gebruik afkeuren. Onwil dus, en moedwillig de status quo verdedigen.
Of het in het buitenland of in Nederland heeft plaatsgevonden maakt, net zoals bij andere kindermishandeling, voor het onderzoek niet zo veel uit. Dat een arts onderzoekt of de aantijgingen terecht zijn is geen noviteit in politieonderzoek. Dit gebeurt altijd als het nodig is. Ja, het is wel fijn om te leven in een land waar kinderen beschermd worden tegen fysiek gewend.quote:Op zondag 15 november 2009 18:14 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik verzin niets, je omzeilt namelijk de buitenland-route hier totaal niet mee. Oftewel de enige geschikte optie is inderdaad een pielemuis-politie.
Leuk land om in te leven dan.
Dan moet er wel iemand zijn om die aantijging te maken. Immers hoe moet je buurman weten dat je je zoon hebt besneden als dat tijdens een vakantie is geweest? Hoe weet je leraar of lerares dat? Kindermishandeling is veel zichtbaarder en laat ook in bepaalde gevallen trauma's achter, dat is minder makkelijk te bedekken. Helemaal als een kind ineens ineenstort tijdens de les bijvoorbeeld.quote:Op zondag 15 november 2009 18:18 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Of het in het buitenland of in Nederland heeft plaatsgevonden maakt, net zoals bij andere kindermishandeling, voor het onderzoek niet zo veel uit. Dat een arts onderzoekt of de aantijgingen terecht zijn is geen noviteit in politieonderzoek. Dit gebeurt altijd als het nodig is. Ja, het is wel fijn om te leven in een land waar kinderen beschermd worden tegen fysiek gewend.
Het is de enige optie om een dergelijk verbod daadwerkelijk te handhaven. Onrealistisch plan dus.quote:Op zondag 15 november 2009 18:21 schreef Autodidact het volgende:
Maar nu bedenk ik me. Je hebt gelijk. Ik wil een pielemuispolitie die invallen doet op besnijdenisfeestjes en alle de piemel kijkt van zonen van alle islamitische ouders. Het liefst zie ik trouwens op de politiepet dat het embleem vervangen wordt door een fallus en een halve maan. De pielemuispolitie: waakzaam en dienstbaar.
Op de zelfde manier als waarop ze hun vergeschillen meestal beslechten, door fysiek geweldquote:Op zondag 15 november 2009 17:35 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hoe wil 'de islam' het verbieden? Wie is 'de islam'? Wie is de baas binnen die religie volgens jou? Hoe zou zo'n religieus verbod in zijn werk gaan denk je?
Jazeker. In een parallel universum.quote:Op zondag 15 november 2009 18:23 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Het is de enige optie om een dergelijk verbod daadwerkelijk te handhaven. Onrealistisch plan dus.
Je kunt uit de kerk gegooid worden, dat heet excommuniceren of je kunt er zelf voor kiezen niet meer Katholiek te willen zijn. Je blijft in het archief staan als gedoopt, omdat dat een feit is, je bent ook gedoopt, maar je kunt af van het stempeltje 'katholiek'. Helemaal niet moeilijk. Je kunt makkelijker af van het RK geloof dan van het Joodse of Islamitische geloof.quote:Op zondag 15 november 2009 14:27 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je kunt je niet laten 'ontdopen'. Na je doop ben je voor altijd opgenomen in de 'familie Gods'. Volgens de katholieke kerk althans...
Allah, God, Jehova, boeit het hoe we hem noemen. Vraag blijft als 'HIJ' de mens perfect geschapen heeft, waarom moet dat voorhuidje dan weg?quote:En waarom moet in elke discussie weer worden gewezen naar de islam?
Als de vragen zo dom zijn, probeer ze dan eens te beantwoorden. Wie is de geestlijk leider van de islam?quote:Op zondag 15 november 2009 18:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Op de zelfde manier als waarop ze hun vergeschillen meestal beslechten, door fysiek geweld![]()
Domme vraag verdiend een dom antwoord
In welk opzicht kom je gemakkelijker van het rooms-katholieke geloof af dan van die andere geloven? Verder heb je in principe wel gelijk (hoewel het feit blijft staan dat je na je doop wat betreft katholieken altijd katholiek blijft, juist vanwege die doop), en was mijn opmerking ook een beetje flauw bedoeld.quote:Op zondag 15 november 2009 18:31 schreef Gia het volgende:
[..]
Je kunt uit de kerk gegooid worden, dat heet excommuniceren of je kunt er zelf voor kiezen niet meer Katholiek te willen zijn. Je blijft in het archief staan als gedoopt, omdat dat een feit is, je bent ook gedoopt, maar je kunt af van het stempeltje 'katholiek'. Helemaal niet moeilijk. Je kunt makkelijker af van het RK geloof dan van het Joodse of Islamitische geloof.
Zie mijn eerdere post:quote:[..]
Allah, God, Jehova, boeit het hoe we hem noemen. Vraag blijft als 'HIJ' de mens perfect geschapen heeft, waarom moet dat voorhuidje dan weg?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In een woestijnachtig gebied waar weinig water te vinden is, is het ook erg handig geen voorhuid te hebben. Je kunt je lul namelijk niet vaak en niet goed wassen, dus is het een stuk hygiënischer de voorhuid te verwijderen. Zo'n traditie wordt geïncorporeerd in het geloof en met de islam verspreid over grote delen van de wereld.
Noodzaak -> incorporatie in geloof -> geloofstraditie.
/edit: Nu lijkt het of de islam de eerste religie is die dit heeft geïncorporeerd, dit is natuurlijk niet zo. Joden deden dit al lang voor de islam bestond.
Ik had het niet specifiek over jou. Ik gebruikte het rooms-katholicisme om een vergelijking te trekken.quote:Verder heb ik het niet over de Islam gehad. Jij haalt er wel het RK bij, terwijl dat nou net niet in dit topic van toepassing is.
Even snel gegoogled:quote:Op zondag 15 november 2009 18:18 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Ik zou daar heel graag een bron van willen zien. Nog afgezien van het feit dat het niets afdoet aan wat ik zeg. Immers die Islamgeleerden en Imam's kennen dezelfde culturele traditie als de bewoners aldaar.
.quote:http://www.religioustolerance.org/fem_cirm.htm
1951-JUN-23: They stated that female circumcision is desirable because it curbs "nature" (i.e. sexual drive among women). It stated that medical concerns over the practice are irrelevant.
1981-JAN-29: The Great Sheikh of Al-Azhar (the most famous University of the Islamic World) stated that parents must follow the lessons of Mohammed and not listen to medical authorities because the latter often change their minds. Parents must do their duty and have their daughters circumcised
quote:http://www.answers.com/topic/female-genital-mutilation
The grand shaykh of Al-Azhar University, Gad al-Haq Ali Gad al-Haq, ruled in a 1995 fatwa that "female circumcision is a noble practice that does honor to a woman," and that medieval scholars had ruled that both male and female circumcision is mandated by Islamic law.
Wat mij betreft vrij dubieuze bronnen. Maar goed, ook al zou dat waar zijn : Wat zegt dat volgens jou over de Islam?quote:
Kinderen krijgen hier in Nederland regelmatig een volledige check-up bij de GGD. Sowieso al van de geboorte tot een jaar of 4, vervolgens is er een contactmoment op hun 9de waar een dergelijke controle zou kunnen plaatsvinden en dan nog eens op de middelbare school.quote:Op zondag 15 november 2009 17:27 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Hoezo gaat dat argument niet op, vergelijk het met drugssmokkel. Het mag dan wel illegaal zijn, ga jij het maar controleren. Of ben je van plan een soort van penis-politie op te stellen die alle pielemuisjes van moslims gaat controleren.
Klopt die controles heb ik ook meegemaakt - en dat was nooit volledig naakt. Is dat nu anders dan?quote:Op zondag 15 november 2009 18:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Kinderen krijgen hier in Nederland regelmatig een volledige check-up bij de GGD. Sowieso al van de geboorte tot een jaar of 4, vervolgens is er een contactmoment op hun 9de waar een dergelijke controle zou kunnen plaatsvinden en dan nog eens op de middelbare school.
Omdat ze niet beter weten. Als deze jongens ervaren hoe het is om puber te zijn mét voorhuid, willen ze hem nooit meer kwijt!!quote:Op zondag 15 november 2009 18:14 schreef Todesschwalben het volgende:
De eerste persoon die een trauma heeft gehad omdat toen hij 6 maanden was z'n voorhuid werd weggehaald, moet ik nog tegenkomen.
Als je het vormsel niet doet, heb je je in feite afgekeerd van de RK kerk. Eigenlijk mag je dan ook niet meer voor de kerk trouwen, maar daar wordt tegenwoordig niet meer zo moeilijk over gedaan. Wil je trouwen voor de kerk, dan kun je ter plaatse je vormsel doen. Vroeger was dat wel veel strenger.quote:Op zondag 15 november 2009 18:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In welk opzicht kom je gemakkelijker van het rooms-katholieke geloof af dan van die andere geloven? Verder heb je in principe wel gelijk (hoewel het feit blijft staan dat je na je doop wat betreft katholieken altijd katholiek blijft, juist vanwege die doop)
Ik zeg toch 'zou kunnen plaatsvinden'!!quote:Op zondag 15 november 2009 18:42 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Klopt die controles heb ik ook meegemaakt - en dat was nooit volledig naakt. Is dat nu anders dan?
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank wat je hier loopt te verkondigen.quote:Op zondag 15 november 2009 18:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Omdat ze niet beter weten. Als deze jongens ervaren hoe het is om puber te zijn mét voorhuid, willen ze hem nooit meer kwijt!!
Noem het maar een voordeel dat je eikel vanaf je geboorte ongevoelig wordt. Ja, het duurt dan langer voordat je klaarkomt, klopt. Maar de meeste vrouwen vinden dat helemaal niet fijn!!
Mannen met voorhuid kunnen vaker klaarkomen tijdens een avondje seks. Het duurt niet te lang, manlief kan zich meer bezighouden met de behoeftes van de vrouw. Heel veel voordelen aan zo'n voorhuid.
Verder is hygiëne grote onzin. Er is voor de vrouw net zoveel kans op baarmoederkanker met een ongewassen besneden lul als met een ongewassen onbesneden lul. Is een lul gewoon goed gewassen dan maakt dat helemaal niks uit.
Het is gewoon mishandeling, dus, voor zowel mannen- als vrouwen besnijdenis.
Daarbij gebeurt het bij hele kleine kinderen vaak zonder verdoving. Zoals dat baby'tje op tv tekeer ging! Alsof hij geslacht werd. En mams en een tante staan toe te kijken alsof het nu eenmaal niet anders is. Besnijden moet!
Oh nee hoor, er is geen "de Islam" imo.quote:Op zondag 15 november 2009 18:40 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Wat mij betreft vrij dubieuze bronnen. Maar goed, ook al zou dat waar zijn : Wat zegt dat volgens jou over de Islam?
Het is kennelijk een sport onder de modjes geworden om dingen toe te schrijven aan religies, terwijl het algemeen bekende traditioneel culturele fenomenen betreft.
Jij hebt ervaring met en zonder voorhuid? Jij kunt dit vergelijken?quote:Op zondag 15 november 2009 19:01 schreef Hukkie het volgende:
Dat is natuurlijk gelul van de bovenste plank wat je hier loopt te verkondigen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |