In een woestijnachtig gebied waar weinig water te vinden is, is het ook erg handig geen voorhuid te hebben. Je kunt je lul namelijk niet vaak en niet goed wassen, dus is het een stuk hygiënischer de voorhuid te verwijderen. Zo'n traditie wordt geïncorporeerd in het geloof en met de islam verspreid over grote delen van de wereld.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:26 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
Volgens het geloof moet men het doen vanwege die medische redenen denk ik (De profeet was zo geboren omdat het beter zou zijn?)
Maar dit weet ik niet zeker (zou je aan Triggershot moeten vragen, misschien dat hij er meer over weet)
Eens.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:27 schreef De_Melkboer het volgende:
[..]
Ik vind eigenlijk dat mijn ouders me pas hadden mogen verwekken toen ik volwassen was, en daarmee instemde
Als ze het maar laten, ik heb geen zin om ook nog eens ondraaglijke betutteling van rechts te moeten doorstaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef EchoAlpha het volgende:
[..]
We hoeven iig niet bang te zijn dat de PVV zich hierover zorgen maakt aangezien Joden ook besneden worden
Zand schuurt die prut wel lekker wegquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
In een woestijnachtig gebied waar weinig water te vinden is, is het ook erg handig geen voorhuid te hebben. Je kunt je lul namelijk niet vaak en niet goed wassen, dus is het een stuk hygiënischer de voorhuid te verwijderen. Zo'n traditie wordt geïncorporeerd in het geloof en met de islam verspreid over grote delen van de wereld.
Noodzaak -> incorporatie in geloof -> geloofstraditie.
Mwa, vrouwenbesnijdenis komt ook voor en dat is weer van een andere orde, waar het voor een man voordelen heeft, degradeer je de vrouw echt tot broedmachine.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:25 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ja inderdaad, en het is niet alsof mannen besnijdenis een misdaad tegen de menselijkheid is. Als de ouders dat willen doen uit geloofsovertuiging dan gaan ze hun gang maar. Zolang het maar veilig en schoon gebeurd kan het mij werkelijk niet schelen.
Of gaan we hier in Nederland ook al bepalen voor anderen of je je kind mag laten besnijden of niet? Het moet niet gekker worden hier, betutteling van jewelste.
Het gaat toch over jongens neem ik aan? Ik kan wel meteen de link leggen tussen vrouwenbesnijdenis maar ik wou het liever even geloofsneutraal houden en op het onderwerp zelf ingaan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, vrouwenbesnijdenis komt ook voor en dat is weer van een andere orde, waar het voor een man voordelen heeft, degradeer je de vrouw echt tot broedmachine.
Zonder clitoris is de vrouw wel minder snel geneigd om overspel te plegen. Ik kan wel indenken waarom vrouwenbesnijdenissen plaatsvinden. Helemaal als je weet wat de bruidschat kost.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:31 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Mwa, vrouwenbesnijdenis komt ook voor en dat is weer van een andere orde, waar het voor een man voordelen heeft, degradeer je de vrouw echt tot broedmachine.
Besnijdenis in Nederland is sowiezo niet geloofsneutraal natuurlijk, maar verder prima hoor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:33 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Het gaat toch over jongens neem ik aan? Ik kan wel meteen de link leggen tussen vrouwenbesnijdenis maar ik wou het liever even geloofsneutraal houden en op het onderwerp zelf ingaan.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:34 schreef Mendeljev het volgende:
[..]
Zonder clitoris is de vrouw wel minder snel geneigd om overspel te plegen. Ik kan wel indenken waarom vrouwenbesnijdenissen plaatsvinden. Helemaal als je weet wat de bruidschat kost.
Eigenlijk wel, het wordt door Islamieten gedaan, atheïsten uit hygiëne vooroordelen, Joden doen het. Eigenlijk is het best neutraal te noemen. Toegegeven, het wordt meestal geassocieerd met de Islam maar dat is nogal kortzichtig lijkt me.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:35 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Besnijdenis in Nederland is sowiezo niet geloofsneutraal natuurlijk, maar verder prima hoor.
Er is geen hygienische noodzaak voor besnijdenis in Nederland, mits je je kind leert om zichzelf goed te wassen enzo.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Eigenlijk wel, het wordt door Islamieten gedaan, atheïsten uit hygiëne vooroordelen, Joden doen het. Eigenlijk is het best neutraal te noemen. Toegegeven, het wordt meestal geassocieerd met de Islam maar dat is nogal kortzichtig lijkt me.
Klopt, maar mensen willen nog wel eens tegen beter weten in gaan denken dat het wel helpt, ken persoonlijk mensen die het hebben laten doen om "hygiëne" en die het niet begrepen dat anderen dat dan "niet doen".quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:40 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Er is geen hygienische noodzaak voor besnijdenis in Nederland, mits je je kind leert om zichzelf goed te wassen enzo.
Maar dat maakt het dan tot een 'geloofskwestie' natuurlijk. Men doet het vanuit een bepaalde overtuiging, dus van neutraliteit is dan geen sprake.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen willen nog wel eens tegen beter weten in gaan denken dat het wel helpt, ken persoonlijk mensen die het hebben laten doen om "hygiëne" en die het niet begrepen dat anderen dat dan "niet doen".
Whatever gets them going denk ik dan maar.
quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar dat maakt het dan tot een 'geloofskwestie' natuurlijk. Men doet het vanuit een bepaalde overtuiging, dus van neutraliteit is dan geen sprake.
Ik zou zeggen, nu weer on topic.quote:
Ah op die manier, tja dan verschilt onze definitie van ideologie en geloof.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:49 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Maar dat maakt het dan tot een 'geloofskwestie' natuurlijk. Men doet het vanuit een bepaalde overtuiging, dus van neutraliteit is dan geen sprake.
Pardon? Het katholieke geloof kun je opgeven. Het is niet zo dat met een doop er een onuitwisbaar iets is gebeurd. Er is water over je hoofd gegooid, meer niet!!quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:24 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik vind dat kinderen ook niet meer gedoopt mogen worden op jonge leeftijd. Pas als ze zelf de keuze kunnen maken mogen ze gedoopt worden, anders is het een inbreuk op hun persoonlijke integriteit.
Je kunt je niet laten 'ontdopen'. Na je doop ben je voor altijd opgenomen in de 'familie Gods'. Volgens de katholieke kerk althans...quote:Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Pardon? Het katholieke geloof kun je opgeven. Het is niet zo dat met een doop er een onuitwisbaar iets is gebeurd. Er is water over je hoofd gegooid, meer niet!!
Is ook wel te vergelijken met het wegsnijden van een lichaamsdeel!![]()
Sowieso mag een katholiek persoon op zijn/haar 12de nog kiezen vóór of tegen het geloof.
Wat is er op tegen dat jongens zich pas op die leeftijd laten besnijden?
Verder vraag ik me het volgende af: Als Allah vindt dat die voorhuid wegmoet, waarom zit ie er dan?
quote:Op zaterdag 14 november 2009 22:39 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Wat kan mij dat nou schelen, als ze zichzelf willen verminken dan moeten ze dat doen. Ik ga me niet druk maken over de voorhuid van buurman Ahmed.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |