abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74714349
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, wellicht had je dat beter kunnen doen, dit komt nogal neerbuigend over.

Wat is er 'niet slim' aan eigen ervaringen?
Eigen ervaringen zeggen niets over het geheel, slechts over de eigen ervaringen. Logisch toch.
pi_74714372
Wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk dom. Zonder waarnemingen, oftewel eigen ervaringen, zou wetenschap niet eens bestaan. Eigen ervaringen vormen het begin van wetenschap.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 10:52:43 #203
249559 crew  Lavenderr
pi_74714383
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:51 schreef bouillabaisse het volgende:
Wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk dom. Zonder waarnemingen, oftewel eigen ervaringen, zou wetenschap niet eens bestaan. Eigen ervaringen vormen het begin van wetenschap.
Precies.
  zondag 15 november 2009 @ 10:53:47 #204
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_74714399
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:39 schreef moussie het volgende:
Dat komt omdat je niet goed hebt gelezen ..
Je vergeet toevallig mee te nemen dat Marokkanen slechts een klein deel van de bevolking vormen. Als je dan met een selectie gaat rekenen, zoals je doet, dan lijkt het wel mee te vallen. Wat het dus niet doet...
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef slaapvaak het volgende:
De echte resultaten:

49% van de veelplegers is Marokkaan. Terwijl 10% van de inwoners in Utrecht Marokkaan is.

27% van de veelplegers is autochtoon. Terwijl 70% van de inwoners in Utrecht autochtoon is.
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:39 schreef moussie het volgende:

Om het nog makkelijker te maken .. 81 veelplegers, waarvan ongeveer 40 Marokkaan(49%) en ongeveer 22 autochtoon (27%).
De Marokkanen plegen per persoon gemiddeld 11 misdrijven .. dat is samen 440 misdrijven.
De autochtonen plegen per persoon gemiddeld 16,5 misdrijven .. dat is samen 363 misdrijven.
We rekenen door:
van de 1021 geregistreerde veelpleger misdrijven,
440, 43% door Marokkanen 10 procent van de bevolking zorgt voor 43% van deze problemen.
363, 36% door autochtonen. 70 procent van de bevolking zorgt voor 36% van de problemen.

Ergo, er valt zelfs als men heel erg zn best doet om wat goeds bij elkaar te manipuleren helemaal NIETS positiefs te zeggen over de groep Marokkaanse veelplegers..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 10:54:57 #205
249559 crew  Lavenderr
pi_74714411
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Eigen ervaringen zeggen niets over het geheel, slechts over de eigen ervaringen. Logisch toch.
Dan nog zit ik met dat 'niet slim' en 'geen opleiding genoten'. Wat heeft dat met mishandeld of beroofd te worden te maken?
pi_74714442
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

Je vergeet toevallig mee te nemen dat Marokkanen slechts een klein deel van de bevolking vormen. Als je dan met een selectie gaat rekenen, zoals je doet, dan lijkt het wel mee te vallen. Wat het dus niet doet...
[..]

[..]

We rekenen door:
440, 43% door Marokkanen 10 procent van de bevolking zorgt voor 43% van deze problemen.
363, 36% door autochtonen. 70 procent van de bevolking zorgt voor 36% van de problemen.

Ergo, er valt zelfs als men heel erg zn best doet om wat goeds bij elkaar te manipuleren helemaal NIETS positiefs te zeggen over de groep Marokkaanse veelplegers..
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan. Slechts dat de Marokkaanse veelplegers gemiddeld minder misdaden per persoon plegen dan Nederlandse veelplegers. Als jij dat als positief ziet, moet je dat zelf weten.
pi_74714447
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:49 schreef bouillabaisse het volgende:

[..]

Welke ad hominem opmerking? Het is overduidelijk dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, en dus ook niet kunt beoordelen wat wel en wat niet onder wetenschap wordt verstaan. Dat is slechts een droge constatering, zoals jij eerder ook al heel bijdehand stelde dat "wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt gewoon te weinig opleiding heeft genoten", en daar is verder niks "ad hominem" aan.
Erg wetenschappelijk is jouw ervaringsbelevenis dat ik geen wetenschappelijke opleiding zou hebben genoten dan toch niet. Want dat heb ik wel degelijk.
quote:
Ja, daar hoef je niet bepaald een deeltjesfysicus voor te zijn, om dat te kunnen constateren. Je komt gewoon niet al te intelligent en daarbij bijzonder naïef over. Jij lijkt me echt zo'n meisje dat verkering heeft of zelfs getrouwd is met een allochtoon, en daarom verkrampt vasthoudt aan haar multiculturele idealen.
Ik heb een universitaire opleiding achter de rug. Niet dat dat nou zo noodzakelijk is om logisch na te denken. Ik ben 31. Niet bepaald meer een meisje. En zeker ook niet naïef te noemen. Het enige wat me hier wel duidelijk is, is dat mensen het hele onderzoek gewoonweg niet begrijpen en er toch meteen tegen ingaan, zonder een goede reden daarvoor.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_74714462
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan nog zit ik met dat 'niet slim' en 'geen opleiding genoten'. Wat heeft dat met mishandeld of beroofd te worden te maken?
Het "niet slim" of geen opleiding genoten" slaat niet op de mishandeling of beroving. Des te meer op het doortrekken van deze specifieke beroving/mishandeling op de gehele bevolking.
pi_74714473
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:51 schreef bouillabaisse het volgende:
Iedere wetenschapper weet dat je uit puur eigen ervaringen geen generalisaties kan trekken over een grotere groep. Wil je dat wel, dan zul je een gedegen onderzoek moeten doen. En helaas is buiten rondlopen geen gedegen wetenschappelijk onderzoek.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
pi_74715177
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:53 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]

[..]

We rekenen door:

Lol zeg, jullie blijven maar doorgaan met hameren op de absolute aantallen terwijl niemand die in twijfel trekt .. het gaat alleen om de beperkte groep veelplegers, en binnen die groep blijkt de individuele autochtoon gemiddeld meer misdrijven te plegen dan de individuele allochtoon, niets meer en niets minder. Daar is op zich niets positiefs of negatiefs aan, dat zijn gewoon cijfers.

Wees maar niet bang hoor, ondanks het feit dat de individuele autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt komt het grote plaatje niet in gevaar, wat dat aangaat is het ronduit absurd hoe jullie over elkaar heen vallen om dat te benadrukken ..
Is het nou echt zo moeilijk om de hand eens in eigen boezem te steken en de autochtone veelpleger net zo hard, en misschien zelfs iets harder, te veroordelen ipv met een hele reeks 'ja maar' argumenten te komen?
Het lijkt wel alsof dat niets uitmaakt, dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan een allochtone, want 'hunnie zijn veel erger' ..
pleased to meet you
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:04:52 #211
249559 crew  Lavenderr
pi_74715231
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:58 schreef djenneke het volgende:

[..]

Iedere wetenschapper weet dat je uit puur eigen ervaringen geen generalisaties kan trekken over een grotere groep. Wil je dat wel, dan zul je een gedegen onderzoek moeten doen. En helaas is buiten rondlopen geen gedegen wetenschappelijk onderzoek.
Daar heb je gelijk in, je kunt veel beter van achter je bureau een gedegen onderzoek doen
pi_74715281
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Lol zeg, jullie blijven maar doorgaan met hameren op de absolute aantallen terwijl niemand die in twijfel trekt .. het gaat alleen om de beperkte groep veelplegers, en binnen die groep blijkt de individuele autochtoon gemiddeld meer misdrijven te plegen dan de individuele allochtoon, niets meer en niets minder. Daar is op zich niets positiefs of negatiefs aan, dat zijn gewoon cijfers.

Wees maar niet bang hoor, ondanks het feit dat de individuele autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt komt het grote plaatje niet in gevaar, wat dat aangaat is het ronduit absurd hoe jullie over elkaar heen vallen om dat te benadrukken ..
Is het nou echt zo moeilijk om de hand eens in eigen boezem te steken en de autochtone veelpleger net zo hard, en misschien zelfs iets harder, te veroordelen ipv met een hele reeks 'ja maar' argumenten te komen?
Het lijkt wel alsof dat niets uitmaakt, dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan een allochtone, want 'hunnie zijn veel erger' ..
Zalvende woorden van onze goedprater pur sang.
Moet wel zeggen, muisje bespaart me altijd een trip naar de Stadschouwburg voor wat vermaak
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:13:27 #213
137949 Disana
pi_74715432
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in, je kunt veel beter van achter je bureau een gedegen onderzoek doen
Heb jij niet zo'n hoge pet op van wetenschap? Ik wel in het algemeen. En dit onderzoek is gedaan naar bestaande personen die concrete misdrijven hebben gepleegd, dus het is allerminst verzonnen.

Wat ik pas erg vind is als mensen zich baseren op verhalen en hitserige media en dan gaan generaliseren naar een hele groep zoals 'de' Marokkanen. Of nog erger, dat mensen de bewijzen van hun ongelijk op een presenteerblaadje krijgen en dan nog blijven roepen dat zij wel beter weten. Ik vind dat je zoiets best 'dom' kunt noemen.
pi_74715469
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Heb jij niet zo'n hoge pet op van wetenschap? Ik wel in het algemeen. En dit onderzoek is gedaan naar bestaande personen die concrete misdrijven hebben gepleegd, dus het is allerminst verzonnen.

Wat ik pas erg vind is als mensen zich baseren op verhalen en hitserige media en dan gaan generaliseren naar een hele groep zoals 'de' Marokkanen. Of nog erger, dat mensen de bewijzen van hun ongelijk op een presenteerblaadje krijgen en dan nog blijven roepen dat zij wel beter weten. Ik vind dat je zoiets best 'dom' kunt noemen.
Misschien dat deze mensen uit eigen ervaring spreken?
DIe in een buurt wonen waar deze problemen dagelijkse werkelijkheid is?
Misschien dat er daarom niet zoveel begrip voor is voor onderzoekjes door mensen die er niet dagelijks mee te maken hebben?
pi_74715585
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:15 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Misschien dat deze mensen uit eigen ervaring spreken?
DIe in een buurt wonen waar deze problemen dagelijkse werkelijkheid is?
Misschien dat er daarom niet zoveel begrip voor is voor onderzoekjes door mensen die er niet dagelijks mee te maken hebben?
Tja als je zelf in een goede buurt woont, schrijft het wel lekker weg.
Laatst liep Spekman weer eens (met camera's) door een probleembuurt in Utrecht ..nog steeds Marrokanen die de zaak verpesten daar. Zelfs hij kon het niet meer ontkennen.
Verhuizen is de enige optie en je kijkt wel uit om aangifte te doen
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:21:46 #216
249559 crew  Lavenderr
pi_74715601
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:13 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb een hele hoge pet op van wetenschap.
Alleen in dit geval ga ik liever af op de praktijkervaringen en rapportages en het lijkt wel alsof het met alle geweld bewezen moet worden dat autochtonen toch echt erger zijn dan allochtonen qua misdaad en dat klopt gewoon niet met de cijfers van het hele land. Misschien is het in Utrecht zo, al heb ik daar mijn grote twijfels bij.

En als er dan hier met termen als 'dom' of 'geen opleiding genoten' gegooid wordt, dan baal ik.
pi_74715669
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 21:13 schreef Disana het volgende:
Ben het gedraai nu wel zat.
Meid jij bent echt een walgelijke discussiepartner . Ik maak uitgebreide posts die jij straal negeert (die ook nog eens onderbouwd zijn door cijfers), het enige wat jij doet is mij dingen in de mond leggen, woorden verdraaien, gehele posts negeren . Als ik dat rechtzet met quotes zeg je dat je 'het gedraai wel zat bent' omdat je weet dat je het niet kan onderuit halen. Verder probeer je mij als een racist neer te zetten. Ik ben klaar met jou .

En voor alle mensen die het niet willen lezen: uit dit onderzoek blijkt dat Marokkanen 2x zoveel misdaden plegen relatief gezien. Dan kan je met allemaal bochten eromheen proberen te draaien, maar dat is een feit dat staat als een huis.
pi_74715744
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Meid jij bent echt een walgelijke discussiepartner . Ik maak uitgebreide posts die jij straal negeert (die ook nog eens onderbouwd zijn door cijfers), het enige wat jij doet is mij dingen in de mond leggen, woorden verdraaien, gehele posts negeren . Als ik dat rechtzet met quotes zeg je dat je 'het gedraai wel zat bent' omdat je weet dat je het niet kan onderuit halen. Verder probeer je mij als een racist neer te zetten. Ik ben klaar met jou .
Doe geen moeite, met D. valt niet te discusseren.
Die is zo dom, negeert alles wat je zegt of aandraagt ter onderbouwing.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:28:11 #219
137949 Disana
pi_74715763
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik heb een hele hoge pet op van wetenschap.
Alleen in dit geval ga ik liever af op de praktijkervaringen en rapportages en het lijkt wel alsof het met alle geweld bewezen moet worden dat autochtonen toch echt erger zijn dan allochtonen qua misdaad en dat klopt gewoon niet met de cijfers van het hele land. Misschien is het in Utrecht zo, al heb ik daar mijn grote twijfels bij.

En als er dan hier met termen als 'dom' of 'geen opleiding genoten' gegooid wordt, dan baal ik.
Ja maar het gaat alleen over Utrecht, en dan nog alleen over een groep veelplegers. En in dat verband zullen de cijfers heus kloppen, ik heb geen reden aan te nemen dat de onderzoekers dit hebben verzonnen.

Ook denk ik niet, zoals jij kennelijk wel doet, dat dit werd onderzocht om 'met alle geweld te bewijzen dat autochtonen erger zijn'. Welk belang zou dat dienen? Er zijn gewoon veelplegers onderzocht, en ik neem aan dat de volgende stap zal zijn dat men maatregelen bedenkt om deze jongens een halt toe te roepen.

Onder jonge Marokkanen komt veel criminaliteit voor in bepaalde gebieden. Maar dit wil niet zeggen dat autochtone jongens allemaal lieverdjes zijn. En in dit topic krijg ik de indruk dat dat laatste niet gezegd mag worden omdat men liever de nadruk op jonge Marokkanen ziet liggen.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:32:44 #220
137949 Disana
pi_74715849
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

En voor alle mensen die het niet willen lezen: uit dit onderzoek blijkt dat Marokkanen 2x zoveel misdaden plegen relatief gezien. Dan kan je met allemaal bochten eromheen proberen te draaien, maar dat is een feit dat staat als een huis.
Jouw denkfout is dat je meent dat elke zucht van jou mensen bovenmatig moet interesseren en dat iedereen door jou overtuigd moet raken.

Je cijfers klopten niet, je had het stelselmatig over Marokkanen (ongespecificeerd) en je bleef hameren op cultuur en haalde daar later ook nog ras bij. En je accepteert niet dat een ander het daar niet mee eens is of het zelfs verwerpelijk vindt. Dan is de ander op een gegeven moment uitgepraat.
pi_74715882
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Jouw denkfout is dat je meent dat elke zucht van jou mensen bovenmatig moet interesseren en dat iedereen door jou overtuigd moet raken.

Je cijfers klopten niet, je had het stelselmatig over Marokkanen (ongespecificeerd) en je bleef hameren op cultuur en haalde daar later ook nog ras bij. En je accepteert niet dat een ander het daar niet mee eens is of het zelfs verwerpelijk vindt. Dan is de ander op een gegeven moment uitgepraat.
Mooi
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:35:11 #222
249559 crew  Lavenderr
pi_74715913
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Ja maar het gaat alleen over Utrecht, en dan nog alleen over een groep veelplegers. En in dat verband zullen de cijfers heus kloppen, ik heb geen reden aan te nemen dat de onderzoekers dit hebben verzonnen.

Ook denk ik niet, zoals jij kennelijk wel doet, dat dit werd onderzocht om 'met alle geweld te bewijzen dat autochtonen erger zijn'. Welk belang zou dat dienen? Er zijn gewoon veelplegers onderzocht, en ik neem aan dat de volgende stap zal zijn dat men maatregelen bedenkt om deze jongens een halt toe te roepen.

Onder jonge Marokkanen komt veel criminaliteit voor in bepaalde gebieden. Maar dit wil niet zeggen dat autochtone jongens allemaal lieverdjes zijn. En in dit topic krijg ik de indruk dat dat laatste niet gezegd mag worden omdat men liever de nadruk op jonge Marokkanen ziet liggen.
Natuurlijk zijn niet alle autochtone jongens lieverdjes, absoluut niet.
Maar kom op, als je eerlijk bent weet je net zo goed als ik dat deze relmarokkanen in heel Nederland boventallig aanwezig zijn. En ja, daar moet wat aan gedaan worden, eigenlijk hád daar allang wat aan gedaan moeten worden, maar vanwege het krampachtige politiek correcte gedoe van de regering gebeurt dat gewoon niet. Ook het knuffelen geeft niet echt een goed signaal af.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:38:00 #223
137949 Disana
pi_74715976
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:35 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn niet alle autochtone jongens lieverdjes, absoluut niet.
Maar kom op, als je eerlijk bent weet je net zo goed als ik dat deze relmarokkanen in heel Nederland boventallig aanwezig zijn. En ja, daar moet wat aan gedaan worden, eigenlijk hád daar allang wat aan gedaan moeten worden, maar vanwege het krampachtige politiek correcte gedoe van de regering gebeurt dat gewoon niet. Ook het knuffelen geeft niet echt een goed signaal af.
Ik heb juist het gevoel dat er veel meer aandacht naar die relmarokkaantjes uitgaat dat naar autochtone ettertjes. Dat zie je ook in dit topic, men verzet zich heftig tegen de gedachte dat autochtone veelplegers daarin erger zijn dan die Marokkaantjes.

Voor de rest ben ik het met je eens, maar er is al veel aan het veranderen en ik heb niet het idee dat het probleem nog wordt gebagatelliseerd.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:39:35 #224
249559 crew  Lavenderr
pi_74716011
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb juist het gevoel dat er veel meer aandacht naar die relmarokkaantjes uitgaat dat naar autochtone ettertjes. Dat zie je ook in dit topic, men verzet zich heftig tegen de gedachte dat autochtone veelplegers daarin erger zijn dan die Marokkaantjes.

Voor de rest ben ik het met je eens, maar er is al veel aan het veranderen en ik heb niet het idee dat het probleem nog wordt gebagatelliseerd.
Het begin is er dus al. Nu nog de daad bij het woord voegen.

We zijn het eens!
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:41:25 #225
137949 Disana
pi_74716053
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het begin is er dus al. Nu nog de daad bij het woord voegen.

We zijn het eens!
Inderdaad Maar zoals je zelf al zei zijn de problemen in de oude wijken met name veel te lang genegeerd, onder andere omdat het taboe was iets over nieuwkomers te zeggen. Dus dit is niet een probleem wat zomaar even opgelost kan worden, daarvoor heeft het te lang kunnen groeien.
pi_74716129
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef Disana het volgende:

[..]

Mijn cijfers kloppen niet . Meid ik heb haarfijn aangetoond dat de Marokkanen relatief gezien 2x zoveel misdaden plegen. En je zit WEER te doen alsof ik ras erbij heb gehaald terwijl ik al ongeveer 120x heb gezegd dat ras helemaal niet van belang is in deze, zou je alsjeblieft eens mijn posts kunnen lezen? Nog een keer dan: De Marokkanen behoren tot de zelfde subgroep binnen het blanke ras als de Italianen en Spanjaarden (dit kan je gewoon opzoeken). Italianen en Spanjaarden zijn echter veel minder crimineel DUS kan het nooit ras gerelateerd zijn aangezien Italianen en Spanjaarden dan in dezelfde mate criminaliteit zouden moeten vertonen. De enige die denkt dat ik met rassenleer begon was jij?

En over dat cultuur stukje: ja ik denk dat het aan hun cultuur ligt. Ze houden nog vast aan hun thuiscultuur die te veel botst met de cultuur hier. Zeg ik daarmee dat het een inferieure cultuur is? Nee, maar het gaat gewoon dermate niet samen met de Westerse cultuur dat er daardoor botsingen ontstaan. Is dat het probleem van Nederland? Ja en nee, ja omdat wij met de problemen zijn opgescheept, nee omdat wij de dominante cultuur en zij zich aan onze cultuur moeten aanpassen. Als ik naar Marokko verhuis dien ik me ook in overstemming met hun cultuur te gedragen anders krijg ik daar ook problemen. Dat betekent overigens niet dat je al je tradities overboord moet zetten! De ouders moeten alleen wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet rondlopen met de mentaliteit van: 'onze kinderen zijn niet meer onze verantwoording als we ze buitenlaten' wat gewoon gebeurt! In Marokko is dat niet erg omdat ze op straat en op school worden opgevoed, hier gebeurt dat in veel mindere mate en daardoor ontstaan excessen.

Verder hebben ze nog steeds een taalachterstand (ook die van de derde generatie, hoeveel Marokkanen praten accentloos Nederlands?) en praten ze nog te veel in eigen taal. Dit bevordert ook een deel van de problemen.

En reageer nou eens een keer normaal op deze posts, probeer op de inhoud te gaan en niet op de man, probeer op de punten in te gaan en probeer niet te doen alsof de cijfers niet kloppen want ik wil je nog wel een keer de berekening voorleggen.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:48:39 #227
137949 Disana
pi_74716208
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:45 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Mijn cijfers kloppen niet . Meid ik heb haarfijn aangetoond dat de Marokkanen relatief gezien 2x zoveel misdaden plegen. En je zit WEER te doen alsof ik ras erbij heb gehaald terwijl ik al ongeveer 120x heb gezegd dat ras helemaal niet van belang is in deze, zou je alsjeblieft eens mijn posts kunnen lezen? Nog een keer dan: De Marokkanen behoren tot de zelfde subgroep binnen het blanke ras als de Italianen en Spanjaarden (dit kan je gewoon opzoeken). Italianen en Spanjaarden zijn echter veel minder crimineel DUS kan het nooit ras gerelateerd zijn aangezien Italianen en Spanjaarden dan in dezelfde mate criminaliteit zouden moeten vertonen. De enige die denkt dat ik met rassenleer begon was jij?

En over dat cultuur stukje: ja ik denk dat het aan hun cultuur ligt. Ze houden nog vast aan hun thuiscultuur die te veel botst met de cultuur hier. Zeg ik daarmee dat het een inferieure cultuur is? Nee, maar het gaat gewoon dermate niet samen met de Westerse cultuur dat er daardoor botsingen ontstaan. Is dat het probleem van Nederland? Ja en nee, ja omdat wij met de problemen zijn opgescheept, nee omdat wij de dominante cultuur en zij zich aan onze cultuur moeten aanpassen. Als ik naar Marokko verhuis dien ik me ook in overstemming met hun cultuur te gedragen anders krijg ik daar ook problemen. Dat betekent overigens niet dat je al je tradities overboord moet zetten! De ouders moeten alleen wel hun verantwoordelijkheid nemen en niet rondlopen met de mentaliteit van: 'onze kinderen zijn niet meer onze verantwoording als we ze buitenlaten' wat gewoon gebeurt! In Marokko is dat niet erg omdat ze op straat en op school worden opgevoed, hier gebeurt dat in veel mindere mate en daardoor ontstaan excessen.

Verder hebben ze nog steeds een taalachterstand (ook die van de derde generatie, hoeveel Marokkanen praten accentloos Nederlands?) en praten ze nog te veel in eigen taal. Dit bevordert ook een deel van de problemen.

En reageer nou eens een keer normaal op deze posts, probeer op de inhoud te gaan en niet op de man, probeer op de punten in te gaan en probeer niet te doen alsof de cijfers niet kloppen want ik wil je nog wel een keer de berekening voorleggen.
Reageer zelf eens normaal of schrijf een boek, dan kunnen we er zelf voor kiezen of we het allemaal willen lezen.

Niemand ontkent dat er onder jonge Marokkanen meer delicten voorkomen, jij en anderen willen alleen niet waar hebben dat autochtone veelplegers meer delicten plegen en dat is uitsluitend waarover dit onderzoek gaat.

Dag meid.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 14:50:50 #228
249559 crew  Lavenderr
pi_74716243
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:41 schreef Disana het volgende:

[..]

Inderdaad Maar zoals je zelf al zei zijn de problemen in de oude wijken met name veel te lang genegeerd, onder andere omdat het taboe was iets over nieuwkomers te zeggen. Dus dit is niet een probleem wat zomaar even opgelost kan worden, daarvoor heeft het te lang kunnen groeien.
Inderdaad, zoiets valt niet 1 2 3 terug te draaien.
pi_74716280
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:48 schreef Disana het volgende:

[..]

Reageer zelf eens normaal of schrijf een boek, dan kunnen we er zelf voor kiezen of we het allemaal willen lezen.

Niemand ontkent dat er onder jonge Marokkanen meer delicten voorkomen, jij en anderen willen alleen niet waar hebben dat autochtone veelplegers meer delicten plegen en dat is uitsluitend waarover dit onderzoek gaat.

Dag meid.
Het is werkelijk waar ongelooflijk. Ik schrijf een hele post waarin ik heel netjes blijf en het enige wat jij terug kunt zeggen is 'reageer zelf eens normaal of schrijf een boek'. Als dat jouw sterkste reactie is .

Ik verzoek je nog vriendelijk op de inhoud in te gaan en niet op de man en wat doe je? Je vergeet weer op de hele inhoud af te gaan en gaat weer op de man spelen. Verder ben ik geen vrouw. Ontken ik ergens trouwens dat autochtone veelplegers meer delicten plegen? Geef me nu maar eens een quote waarin ik dat doe want je legt me continu woorden in de mond die niet waar zijn. Ik ontken nergens dat autochtone veelplegers meer delicten plegen, ik zeg alleen dat de conclusie van het onderzoek veel te eenzijdig is belicht aangezien je uit de conclusie zou kunnen halen zoals die nu gesteld is dat autochtonen crimineler zijn. Marokkanen plegen echter relatief gezien 2x zoveel misdaden en dat is een feit dat je zelf kunt narekenen.

Maar aangezien jij pertinent weigert om elke keer een normale discussie op argumenten aan te gaan en alleen met ad-hominems komt zal ook hier wel weer niks uitvloeien.
  † In Memoriam † zondag 15 november 2009 @ 14:59:03 #230
137949 Disana
pi_74716399
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:53 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Het is werkelijk waar ongelooflijk. Ik schrijf een hele post waarin ik heel netjes blijf en het enige wat jij terug kunt zeggen is 'reageer zelf eens normaal of schrijf een boek'. Als dat jouw sterkste reactie is .

Ik verzoek je nog vriendelijk op de inhoud in te gaan en niet op de man en wat doe je? Je vergeet weer op de hele inhoud af te gaan en gaat weer op de man spelen. Verder ben ik geen vrouw. Ontken ik ergens trouwens dat autochtone veelplegers meer delicten plegen? Geef me nu maar eens een quote waarin ik dat doe want je legt me continu woorden in de mond die niet waar zijn. Ik ontken nergens dat autochtone veelplegers meer delicten plegen, ik zeg alleen dat de conclusie van het onderzoek veel te eenzijdig is belicht aangezien je uit de conclusie zou kunnen halen zoals die nu gesteld is dat autochtonen crimineler zijn. Marokkanen plegen echter relatief gezien 2x zoveel misdaden en dat is een feit dat je zelf kunt narekenen.

Maar aangezien jij pertinent weigert om elke keer een normale discussie op argumenten aan te gaan en alleen met ad-hominems komt zal ook hier wel weer niks uitvloeien.
Wat wil je nou toch van iemand die jij aanspreekt met 'meid' en 'domme kut'. Het zal je 'cultuur' wel zijn dat je maar door en door dramt.

Genoeg.
  zondag 15 november 2009 @ 15:01:11 #231
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74716440
Mijn mening in deze is helder. Wij dienen ons aan te passen om zodoende gezamenlijk tot een geheel nieuwe cultuur te komen. Dit is bevorderlijk op vrijwel elk vlak.
Verder lijkt het mij interessanter om aan te tonen hoe wij de allochtonen dusdanig beïnvloeden zodat ze tot deze daden komen. Ja beste Nederlanders.. het is onze houding die deze verrijkingen tot wanhoop drijven.

Mijn enige vraag is: wat heeft de vrijmetselarij hiermee te maken?
En hoe komt de verbroedering met Israel hierbij ter sprake?

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 15-11-2009 15:11:31 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_74716491
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:59 schreef Disana het volgende:

[..]

Wat wil je nou toch van iemand die jij aanspreekt met 'meid' en 'domme kut'. Het zal je 'cultuur' wel zijn dat je maar door en door dramt.

Genoeg.
Jij vond het toch een 'zwaktebod' dat ik dat zei? Dan is het toch aan jou om daarboven te staan en te laten zien dat je een betere discussiepartner bent door niet zelf continu met persoonlijke aanvallen te komen, woorden te verdraaien en woorden in de mond leggen en niet op de inhoud in te gaan en cijfers te negeren?

Maarja ik kan me best voorstellen dat je het niet leuk vindt voor je roze wereldbeeld als zelfs dit onderzoek niet kan ontkrachten dat Marokkanen gewoon 2x zoveel misdaden relatief gezien plegen als Nederlanders.

En ja ik heb het nu over Marokkanen en Nederlanders als gehele groep. Als het Nederlands elftal wint door een goal van Arjen Robben zeg ik toch ook niet dat Robben de wedstrijd heeft gewonnen?
  zondag 15 november 2009 @ 15:09:01 #233
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74716589
quote:
Op zondag 15 november 2009 02:23 schreef djenneke het volgende:

[..]

Uiteraard is dat veel betrouwbaarder dan welk links pseudo wetenschappelijk onderzoek dan ook, dat middagje van jou. En jouw bevindingen zullen zeker ook echt veel meer zeggen over de jeugdige veelpleger en hoeveel misdaden deze al dan niet heeft gepleegd.
Je hebt gelijk. Het was toeval. De rechtbank hield een aparte Marokkanenmiddag

Men noemt idd niet even de rest van het strafblad op bij zo'n zaak.
  zondag 15 november 2009 @ 15:09:39 #234
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_74716604
quote:
Op zondag 15 november 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe weet hij of die 14 zaken Marokkanen betrof? Heb jij in hun paspoort kunnen kijken? Een heel aantal "derde-generatie Marokkanen" is inmiddels op papier gewoon autochtoon hoor!
Met een dubbel paspoort.
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 15:12:30 #235
249559 crew  Lavenderr
pi_74716659
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:09 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Het was toeval. De rechtbank hield een aparte Marokkanenmiddag

Men noemt idd niet even de rest van het strafblad op bij zo'n zaak.
Dat hebben ze 5 keer in de week

ik vind je ava zo vies, blegh
  zondag 15 november 2009 @ 15:13:21 #236
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74716676
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat hebben ze 5 keer in de week
elke dag van 8 tot 5 ook
pi_74716789
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:13 schreef Michielos het volgende:

[..]

elke dag van 8 tot 5 ook
Racist.
  zondag 15 november 2009 @ 15:19:25 #238
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74716826
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:17 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Racist.
want?
pi_74716856
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

want?
Ik geef even de tendens in dit topic weer. Wees iets te kritisch en je bent gelijk een racist
pi_74716933
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:19 schreef Michielos het volgende:

[..]

want?
ja.. want?
  zondag 15 november 2009 @ 15:24:58 #241
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74716949
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

Ik geef even de tendens in dit topic weer. Wees iets te kritisch en je bent gelijk een racist
ow dus kritisch denken staat gelijk aan racisme?
fok _!!
pi_74717090
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:20 schreef ThaMadEd het volgende:

[..]

De tendens in dit topic is negeren dat de individuele autochtone veelpleger blijkbaar meer misdrijven pleegt dan de allochtone, door te gaan schermen met absolute aantallen, persoonlijke ervaringen etc etc

Dat is geen kritiek, dat is de uitkomst van dit onderzoek, dat specifiek gericht is op de veelpleger en zijn achtergrond, onderuit proberen te halen met niet ter zake doende cijfers
pleased to meet you
  zondag 15 november 2009 @ 15:34:14 #243
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74717146
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:32 schreef moussie het volgende:

[..]

De tendens in dit topic is negeren dat de individuele autochtone veelpleger blijkbaar meer misdrijven pleegt dan de allochtone, door te gaan schermen met absolute aantallen, persoonlijke ervaringen etc etc

Dat is geen kritiek, dat is de uitkomst van dit onderzoek, dat specifiek gericht is op de veelpleger en zijn achtergrond, onderuit proberen te halen met niet ter zake doende cijfers
Over welk onderzoek gaat het hierbij en heb je een linkje voor me
  Moderator zondag 15 november 2009 @ 15:34:55 #244
249559 crew  Lavenderr
pi_74717160
quote:

[..]

Je vergeet Utrecht erbij te vermelden.Per ongeluk?
pi_74717218
quote:

[..]

Het hele punt is nou juist dat dat niet zoveel zegt dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt. Of nou ja, het zegt wel wat, maar het zegt éénzijdig wat. Waarom zou je alleen dat ene punt belichten en niet het andere (namelijk dat Marokkanen 2x zoveel misdaden plegen relatief gezien). Het hele topic gaat er niet zozeer om dat het genegeerd wordt (want het is gewoon erg) maar meer dat dat andere punt niet belicht wordt. Dat maakt het een onvolledige conclusie.

Ik heb het idee dat er een taboe op heerst. Want stel je nou voor dat ze eenzijdig dat andere punt hadden belicht en de titel was geweest: Marokkanen plegen relatief gezien 2x zoveel misdaden dan Nederlanders. Dat had heel wat meer stof doen opwaaien dan deze titel omdat deze suggereert dat het allemaal wel meevalt. Wat het dus duidelijk niet doet. Wat overigens niet wegneemt dat het wel ernstig is dat er gewoon van die 'hardcore' criminelen rondlopen.
  zondag 15 november 2009 @ 15:50:24 #246
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_74717514
quote:
Op zondag 15 november 2009 14:02 schreef moussie het volgende:
Lol zeg, jullie blijven maar doorgaan met hameren op de absolute aantallen terwijl niemand die in twijfel trekt ..
Absolute getallen zeggen immers niets bij ongelijke verhoudingen. Ik had mn post nog ge-edit maar die kwam er niet door ivm het FOK-onderhoud..

Feit is en blijft dat de Marokkaanse Utrechtse veelpleger in verhouding 12 maal zo vaak achter een delict zit dan de autochtone Utrechtse veelpleger.. 1200%
quote:
Op zondag 15 november 2009 10:57 schreef Todesschwalben het volgende:
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan. Slechts dat de Marokkaanse veelplegers gemiddeld minder misdaden per persoon plegen dan Nederlandse veelplegers. Als jij dat als positief ziet, moet je dat zelf weten.
Nou, de kop van dit topic en menig kranteartikel is niet "Marokkaan 12 maal zo vaak veelpleger." M.i. een logischer tt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_74717623
quote:
Op zondag 15 november 2009 15:50 schreef Napalm het volgende:

[..]
Feit is en blijft dat de Marokkaanse Utrechtse veelpleger in verhouding 12 maal zo vaak achter een delict zit dan de autochtone Utrechtse veelpleger.. 1200%
amen
pi_74717669
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:18 schreef Todesschwalben het volgende:

[..]

Ik raad je aan om landen te bezoeken alvorens er een mening over hun culturele status te hebben.
Alsin dat ik pas mag opmerken dat het economisch achterlopend is als ik er geweest ben ofzo. Ik denk het niet.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74717768
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 20:21 schreef Disana het volgende:

[..]

Snap jij ook dat de Marokkaanse economie langzaam maar gestaag groeit, en dat regen en droogte in de agrarische sector een rol spelen waarop geen greintje cultuur ook maar iets kan uitmaken? Het is wel die sector die een belangrijk deel van hun economie vormt.

Overigens was jij degene die cultuur met welvaart verbond, en nu zeg je dat ze los van elkaar staan.
Nee maar cultuur maakt wel dat knappe koppen irrigatie systemen uitvinden en opzetten. En als je gewoon al toegeeft dat dat land nog is blijven steken in de agrarische periode, industrialisatie nog niet eens is begonnen dan duurt het nog wel een paar eeuwen voordat ze een dienstenmaatschappij hebben.
Seculier-Fundamentalistisch
pi_74718029
quote:
Op zondag 15 november 2009 16:01 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Nee maar cultuur maakt wel dat knappe koppen irrigatie systemen uitvinden en opzetten. En als je gewoon al toegeeft dat dat land nog is blijven steken in de agrarische periode, industrialisatie nog niet eens is begonnen dan duurt het nog wel een paar eeuwen voordat ze een dienstenmaatschappij hebben.
Iets wat in Perzië al duizenden jaren geleden uitgevonden was (Qinats). Kijk waar het huidige Perzië in beland is onder invloed van de Islamisering. Cultuur niet bepalend? Laat me niet lachen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')