Eigen ervaringen zeggen niets over het geheel, slechts over de eigen ervaringen. Logisch toch.quote:Op zondag 15 november 2009 10:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, wellicht had je dat beter kunnen doen, dit komt nogal neerbuigend over.
Wat is er 'niet slim' aan eigen ervaringen?
Precies.quote:Op zondag 15 november 2009 10:51 schreef bouillabaisse het volgende:
Wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk dom. Zonder waarnemingen, oftewel eigen ervaringen, zou wetenschap niet eens bestaan. Eigen ervaringen vormen het begin van wetenschap.
Je vergeet toevallig mee te nemen dat Marokkanen slechts een klein deel van de bevolking vormen. Als je dan met een selectie gaat rekenen, zoals je doet, dan lijkt het wel mee te vallen. Wat het dus niet doet...quote:Op zondag 15 november 2009 10:39 schreef moussie het volgende:
Dat komt omdat je niet goed hebt gelezen ..
quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef slaapvaak het volgende:
De echte resultaten:
49% van de veelplegers is Marokkaan. Terwijl 10% van de inwoners in Utrecht Marokkaan is.
27% van de veelplegers is autochtoon. Terwijl 70% van de inwoners in Utrecht autochtoon is.
We rekenen door:quote:Op zondag 15 november 2009 10:39 schreef moussie het volgende:
Om het nog makkelijker te maken .. 81 veelplegers, waarvan ongeveer 40 Marokkaan(49%) en ongeveer 22 autochtoon (27%).
De Marokkanen plegen per persoon gemiddeld 11 misdrijven .. dat is samen 440 misdrijven.
De autochtonen plegen per persoon gemiddeld 16,5 misdrijven .. dat is samen 363 misdrijven.
Dan nog zit ik met dat 'niet slim' en 'geen opleiding genoten'. Wat heeft dat met mishandeld of beroofd te worden te maken?quote:Op zondag 15 november 2009 10:50 schreef Todesschwalben het volgende:
[..]
Eigen ervaringen zeggen niets over het geheel, slechts over de eigen ervaringen. Logisch toch.
Volgens mij wordt dat ook niet gedaan. Slechts dat de Marokkaanse veelplegers gemiddeld minder misdaden per persoon plegen dan Nederlandse veelplegers. Als jij dat als positief ziet, moet je dat zelf weten.quote:Op zondag 15 november 2009 10:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je vergeet toevallig mee te nemen dat Marokkanen slechts een klein deel van de bevolking vormen. Als je dan met een selectie gaat rekenen, zoals je doet, dan lijkt het wel mee te vallen. Wat het dus niet doet...
[..]
[..]
We rekenen door:
van de 1021 geregistreerde veelpleger misdrijven,
440, 43% door Marokkanen 10 procent van de bevolking zorgt voor 43% van deze problemen.
363, 36% door autochtonen. 70 procent van de bevolking zorgt voor 36% van de problemen.
Ergo, er valt zelfs als men heel erg zn best doet om wat goeds bij elkaar te manipuleren helemaal NIETS positiefs te zeggen over de groep Marokkaanse veelplegers..
Erg wetenschappelijk is jouw ervaringsbelevenis dat ik geen wetenschappelijke opleiding zou hebben genoten dan toch niet. Want dat heb ik wel degelijk.quote:Op zondag 15 november 2009 10:49 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Welke ad hominem opmerking? Het is overduidelijk dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, en dus ook niet kunt beoordelen wat wel en wat niet onder wetenschap wordt verstaan. Dat is slechts een droge constatering, zoals jij eerder ook al heel bijdehand stelde dat "wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt gewoon te weinig opleiding heeft genoten", en daar is verder niks "ad hominem" aan.
Ik heb een universitaire opleiding achter de rug. Niet dat dat nou zo noodzakelijk is om logisch na te denken. Ik ben 31. Niet bepaald meer een meisje. En zeker ook niet naïef te noemen. Het enige wat me hier wel duidelijk is, is dat mensen het hele onderzoek gewoonweg niet begrijpen en er toch meteen tegen ingaan, zonder een goede reden daarvoor.quote:Ja, daar hoef je niet bepaald een deeltjesfysicus voor te zijn, om dat te kunnen constateren. Je komt gewoon niet al te intelligent en daarbij bijzonder naïef over. Jij lijkt me echt zo'n meisje dat verkering heeft of zelfs getrouwd is met een allochtoon, en daarom verkrampt vasthoudt aan haar multiculturele idealen.
Het "niet slim" of geen opleiding genoten" slaat niet op de mishandeling of beroving. Des te meer op het doortrekken van deze specifieke beroving/mishandeling op de gehele bevolking.quote:Op zondag 15 november 2009 10:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan nog zit ik met dat 'niet slim' en 'geen opleiding genoten'. Wat heeft dat met mishandeld of beroofd te worden te maken?
Iedere wetenschapper weet dat je uit puur eigen ervaringen geen generalisaties kan trekken over een grotere groep. Wil je dat wel, dan zul je een gedegen onderzoek moeten doen. En helaas is buiten rondlopen geen gedegen wetenschappelijk onderzoek.quote:Op zondag 15 november 2009 10:51 schreef bouillabaisse het volgende:
Wat zijn sommige mensen toch ongelofelijk dom. Zonder waarnemingen, oftewel eigen ervaringen, zou wetenschap niet eens bestaan. Eigen ervaringen vormen het begin van wetenschap.
Lol zeg, jullie blijven maar doorgaan met hameren op de absolute aantallen terwijl niemand die in twijfel trekt .. het gaat alleen om de beperkte groep veelplegers, en binnen die groep blijkt de individuele autochtoon gemiddeld meer misdrijven te plegen dan de individuele allochtoon, niets meer en niets minder. Daar is op zich niets positiefs of negatiefs aan, dat zijn gewoon cijfers.quote:Op zondag 15 november 2009 10:53 schreef Napalm het volgende:
[..]
Je vergeet toevallig mee te nemen dat Marokkanen slechts een klein deel van de bevolking vormen. Als je dan met een selectie gaat rekenen, zoals je doet, dan lijkt het wel mee te vallen. Wat het dus niet doet...
[..]
[..]
We rekenen door:
van de 1021 geregistreerde veelpleger misdrijven,
440, 43% door Marokkanen 10 procent van de bevolking zorgt voor 43% van deze problemen.
363, 36% door autochtonen. 70 procent van de bevolking zorgt voor 36% van de problemen.
Ergo, er valt zelfs als men heel erg zn best doet om wat goeds bij elkaar te manipuleren helemaal NIETS positiefs te zeggen over de groep Marokkaanse veelplegers..
Daar heb je gelijk in, je kunt veel beter van achter je bureau een gedegen onderzoek doenquote:Op zondag 15 november 2009 10:58 schreef djenneke het volgende:
[..]
Iedere wetenschapper weet dat je uit puur eigen ervaringen geen generalisaties kan trekken over een grotere groep. Wil je dat wel, dan zul je een gedegen onderzoek moeten doen. En helaas is buiten rondlopen geen gedegen wetenschappelijk onderzoek.
Zalvende woorden van onze goedprater pur sang.quote:Op zondag 15 november 2009 14:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Lol zeg, jullie blijven maar doorgaan met hameren op de absolute aantallen terwijl niemand die in twijfel trekt .. het gaat alleen om de beperkte groep veelplegers, en binnen die groep blijkt de individuele autochtoon gemiddeld meer misdrijven te plegen dan de individuele allochtoon, niets meer en niets minder. Daar is op zich niets positiefs of negatiefs aan, dat zijn gewoon cijfers.
Wees maar niet bang hoor, ondanks het feit dat de individuele autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt komt het grote plaatje niet in gevaar, wat dat aangaat is het ronduit absurd hoe jullie over elkaar heen vallen om dat te benadrukken ..
Is het nou echt zo moeilijk om de hand eens in eigen boezem te steken en de autochtone veelpleger net zo hard, en misschien zelfs iets harder, te veroordelen ipv met een hele reeks 'ja maar' argumenten te komen?
Het lijkt wel alsof dat niets uitmaakt, dat de autochtone veelpleger meer misdrijven pleegt dan een allochtone, want 'hunnie zijn veel erger' ..
Heb jij niet zo'n hoge pet op van wetenschap? Ik wel in het algemeen. En dit onderzoek is gedaan naar bestaande personen die concrete misdrijven hebben gepleegd, dus het is allerminst verzonnen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:04 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in, je kunt veel beter van achter je bureau een gedegen onderzoek doen
Misschien dat deze mensen uit eigen ervaring spreken?quote:Op zondag 15 november 2009 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij niet zo'n hoge pet op van wetenschap? Ik wel in het algemeen. En dit onderzoek is gedaan naar bestaande personen die concrete misdrijven hebben gepleegd, dus het is allerminst verzonnen.
Wat ik pas erg vind is als mensen zich baseren op verhalen en hitserige media en dan gaan generaliseren naar een hele groep zoals 'de' Marokkanen. Of nog erger, dat mensen de bewijzen van hun ongelijk op een presenteerblaadje krijgen en dan nog blijven roepen dat zij wel beter weten. Ik vind dat je zoiets best 'dom' kunt noemen.
Tja als je zelf in een goede buurt woont, schrijft het wel lekker weg.quote:Op zondag 15 november 2009 14:15 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Misschien dat deze mensen uit eigen ervaring spreken?
DIe in een buurt wonen waar deze problemen dagelijkse werkelijkheid is?
Misschien dat er daarom niet zoveel begrip voor is voor onderzoekjes door mensen die er niet dagelijks mee te maken hebben?
Ik heb een hele hoge pet op van wetenschap.quote:Op zondag 15 november 2009 14:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Heb jij niet zo'n hoge pet op van wetenschap? Ik wel in het algemeen. En dit onderzoek is gedaan naar bestaande personen die concrete misdrijven hebben gepleegd, dus het is allerminst verzonnen.
Wat ik pas erg vind is als mensen zich baseren op verhalen en hitserige media en dan gaan generaliseren naar een hele groep zoals 'de' Marokkanen. Of nog erger, dat mensen de bewijzen van hun ongelijk op een presenteerblaadje krijgen en dan nog blijven roepen dat zij wel beter weten. Ik vind dat je zoiets best 'dom' kunt noemen.
Meid jij bent echt een walgelijke discussiepartnerquote:Op zaterdag 14 november 2009 21:13 schreef Disana het volgende:
Ben het gedraai nu wel zat.
Doe geen moeite, met D. valt niet te discusseren.quote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Meid jij bent echt een walgelijke discussiepartner. Ik maak uitgebreide posts die jij straal negeert (die ook nog eens onderbouwd zijn door cijfers), het enige wat jij doet is mij dingen in de mond leggen, woorden verdraaien, gehele posts negeren . Als ik dat rechtzet met quotes zeg je dat je 'het gedraai wel zat bent' omdat je weet dat je het niet kan onderuit halen. Verder probeer je mij als een racist neer te zetten. Ik ben klaar met jou
.
Ja maar het gaat alleen over Utrecht, en dan nog alleen over een groep veelplegers. En in dat verband zullen de cijfers heus kloppen, ik heb geen reden aan te nemen dat de onderzoekers dit hebben verzonnen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een hele hoge pet op van wetenschap.
Alleen in dit geval ga ik liever af op de praktijkervaringen en rapportages en het lijkt wel alsof het met alle geweld bewezen moet worden dat autochtonen toch echt erger zijn dan allochtonen qua misdaad en dat klopt gewoon niet met de cijfers van het hele land. Misschien is het in Utrecht zo, al heb ik daar mijn grote twijfels bij.
En als er dan hier met termen als 'dom' of 'geen opleiding genoten' gegooid wordt, dan baal ik.
Jouw denkfout is dat je meent dat elke zucht van jou mensen bovenmatig moet interesseren en dat iedereen door jou overtuigd moet raken.quote:Op zondag 15 november 2009 14:24 schreef ThaMadEd het volgende:
[..]
Meid jij bent echt een walgelijke discussiepartner. Ik maak uitgebreide posts die jij straal negeert (die ook nog eens onderbouwd zijn door cijfers), het enige wat jij doet is mij dingen in de mond leggen, woorden verdraaien, gehele posts negeren . Als ik dat rechtzet met quotes zeg je dat je 'het gedraai wel zat bent' omdat je weet dat je het niet kan onderuit halen. Verder probeer je mij als een racist neer te zetten. Ik ben klaar met jou
.
En voor alle mensen die het niet willen lezen: uit dit onderzoek blijkt dat Marokkanen 2x zoveel misdaden plegen relatief gezien. Dan kan je met allemaal bochten eromheen proberen te draaien, maar dat is een feit dat staat als een huis.
Mooiquote:Op zondag 15 november 2009 14:32 schreef Disana het volgende:
[..]
Jouw denkfout is dat je meent dat elke zucht van jou mensen bovenmatig moet interesseren en dat iedereen door jou overtuigd moet raken.
Je cijfers klopten niet, je had het stelselmatig over Marokkanen (ongespecificeerd) en je bleef hameren op cultuur en haalde daar later ook nog ras bij. En je accepteert niet dat een ander het daar niet mee eens is of het zelfs verwerpelijk vindt. Dan is de ander op een gegeven moment uitgepraat.
Natuurlijk zijn niet alle autochtone jongens lieverdjes, absoluut niet.quote:Op zondag 15 november 2009 14:28 schreef Disana het volgende:
[..]
Ja maar het gaat alleen over Utrecht, en dan nog alleen over een groep veelplegers. En in dat verband zullen de cijfers heus kloppen, ik heb geen reden aan te nemen dat de onderzoekers dit hebben verzonnen.
Ook denk ik niet, zoals jij kennelijk wel doet, dat dit werd onderzocht om 'met alle geweld te bewijzen dat autochtonen erger zijn'. Welk belang zou dat dienen? Er zijn gewoon veelplegers onderzocht, en ik neem aan dat de volgende stap zal zijn dat men maatregelen bedenkt om deze jongens een halt toe te roepen.
Onder jonge Marokkanen komt veel criminaliteit voor in bepaalde gebieden. Maar dit wil niet zeggen dat autochtone jongens allemaal lieverdjes zijn. En in dit topic krijg ik de indruk dat dat laatste niet gezegd mag worden omdat men liever de nadruk op jonge Marokkanen ziet liggen.
Ik heb juist het gevoel dat er veel meer aandacht naar die relmarokkaantjes uitgaat dat naar autochtone ettertjes. Dat zie je ook in dit topic, men verzet zich heftig tegen de gedachte dat autochtone veelplegers daarin erger zijn dan die Marokkaantjes.quote:Op zondag 15 november 2009 14:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn niet alle autochtone jongens lieverdjes, absoluut niet.
Maar kom op, als je eerlijk bent weet je net zo goed als ik dat deze relmarokkanen in heel Nederland boventallig aanwezig zijn. En ja, daar moet wat aan gedaan worden, eigenlijk hád daar allang wat aan gedaan moeten worden, maar vanwege het krampachtige politiek correcte gedoe van de regering gebeurt dat gewoon niet. Ook het knuffelen geeft niet echt een goed signaal af.
Het begin is er dus al. Nu nog de daad bij het woord voegen.quote:Op zondag 15 november 2009 14:38 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist het gevoel dat er veel meer aandacht naar die relmarokkaantjes uitgaat dat naar autochtone ettertjes. Dat zie je ook in dit topic, men verzet zich heftig tegen de gedachte dat autochtone veelplegers daarin erger zijn dan die Marokkaantjes.
Voor de rest ben ik het met je eens, maar er is al veel aan het veranderen en ik heb niet het idee dat het probleem nog wordt gebagatelliseerd.
Inderdaadquote:Op zondag 15 november 2009 14:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het begin is er dus al. Nu nog de daad bij het woord voegen.
We zijn het eens!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |