Een 'onderzoek' baseren op 81 jongeren en dan conclusies trekken over 50.000 jonge Utrechtersquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Weijers en Kampijon hebben 81 jongeren gevolgd die bekend staan als veelpleger.
linkse pseudo-wetenschappers, de conclusie rechtvaardigt het gammele onderzoekquote:Op zaterdag 14 november 2009 23:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Een 'onderzoek' baseren op 81 jongeren en dan conclusies trekken over 50.000 jonge Utrechters
Zijn er dan 50000 jonge veelplegers in Utrecht? Dat lijkt me buitenproportioneel veel. Of ging dit onderzoek toch over criminaliteit onder jongeren? Ik had namelijk de indruk dat het ging om een onderzoek over de mate van veelplegerij onder jeugdige veelplegers... Dus helemaal niet over alle Utrechtse jongeren? En volgens mij worden de resultaten ook helemaal niet doorgetrokken naar andere groepen jongeren? Maar ik kan er natuurlijk naast zitten... Wellicht heb ik het niet goed gelezen?quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:05 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Een 'onderzoek' baseren op 81 jongeren en dan conclusies trekken over 50.000 jonge Utrechters
Uiteraard is dat veel betrouwbaarder dan welk links pseudo wetenschappelijk onderzoek dan ook, dat middagje van jou. En jouw bevindingen zullen zeker ook echt veel meer zeggen over de jeugdige veelpleger en hoeveel misdaden deze al dan niet heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Heb wel eens een middagje doorgebracht in de rechtbank in Utrecht. Iets van 15 zaken voorbij zien komen waarvan 14 Marokkanen lol (die andere was een oude blanke zwerver).
Men mag mij nog meer wijs proberen te maken![]()
Nou, het spijt me zeer, maar Utrecht is ook allang niet meer wat het geweest is. Dat merk je vooral 's nachts op straat en in het uitgaansleven. Wat een mocro-kutstad is dat geworden zeg!quote:Op zondag 15 november 2009 03:21 schreef capricia het volgende:
Wie hier kent Utrecht een beetje?
Ik ben geboren en getogen Utrechtse..gestudeerd in Amsterdam en heb, ivm liefde in Rotterdam, daar een tijdje gewoond. Voor mij was dat een wereld van verschil. En ik snap de problemen van Rotterdammers wel goed. Maar die zijn anders dan in Amsterdam, en anders dan in Utrecht.
Hoe weet hij of die 14 zaken Marokkanen betrof? Heb jij in hun paspoort kunnen kijken? Een heel aantal "derde-generatie Marokkanen" is inmiddels op papier gewoon autochtoon hoor!quote:Op zaterdag 14 november 2009 23:59 schreef PLAE@ het volgende:
Heb wel eens een middagje doorgebracht in de rechtbank in Utrecht. Iets van 15 zaken voorbij zien komen waarvan 14 Marokkanen lol (die andere was een oude blanke zwerver).
Men mag mij nog meer wijs proberen te maken![]()
grappenmakerquote:Op zondag 15 november 2009 09:08 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe weet hij of die 14 zaken Marokkanen betrof? Heb jij in hun paspoort kunnen kijken? Een heel aantal "derde-generatie Marokkanen" is inmiddels op papier gewoon autochtoon hoor!
dat dus..quote:Op zondag 15 november 2009 09:10 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
grappenmaker
Wat in hun paspoort staat boeit me geen hol. Zolang ik nog kan zien dat het om mocrotuig gaat, blijft het voor mij mocrotuig. Marokkanen dus.
En hoe zou het CBS volgens jou dan wel moeten bepalen of iemand allochtoon is?quote:Op zondag 15 november 2009 09:37 schreef bouillabaisse het volgende:
Het erge is natuurlijk wel dat dit soort derde-generatie-mocrotuig door het linkse CBS al tot de 'autochtonen' worden gerekend. Daarom zijn dit soort linkse "onderzoeken" bij voorbaat al onbetrouwbaar, want ze gaan meestal uit van de meest positieve definitie van het begrip allochtoon. Het beste kun je afgaan op je eigen ervaringen m.b.t. dit soort lieden.
Ik geloof niet dat bij veel van die jongeren beide ouders in Nederland zijn geboren. En wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt heeft gewoon te weinig opleiding genoten. Wat is eigenlijk een positieve definitie?quote:Op zondag 15 november 2009 09:37 schreef bouillabaisse het volgende:
Het erge is natuurlijk wel dat dit soort derde-generatie-mocrotuig door het linkse CBS al tot de 'autochtonen' worden gerekend. Daarom zijn dit soort linkse "onderzoeken" bij voorbaat al onbetrouwbaar, want ze gaan meestal uit van de meest positieve definitie van het begrip allochtoon. Het beste kun je afgaan op je eigen ervaringen m.b.t. dit soort lieden.
Iedereen met een dubbele nationaliteit, waarvan de niet-Nederlandse nationaliteit op grond van de nationaliteit van de ouders is verstrekt (zoals bij Turken en Marokkanen), is en blijft sowieso allochtoon.quote:Op zondag 15 november 2009 10:18 schreef Igen het volgende:
[..]
En hoe zou het CBS volgens jou dan wel moeten bepalen of iemand allochtoon is?
Wie zegt dat we het hier over "wetenschap" hebben? Dit soort linkskerkelijke onderzoekjes hebben bijzonder weinig met echte wetenschap te maken. En ja, ik kan het weten, want ik heb daar i.t.t. jouzelf wel de opleidingen voor om dat te kunnen beoordelen.quote:Op zondag 15 november 2009 10:20 schreef djenneke het volgende:
En wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt heeft gewoon te weinig opleiding genoten.
Je ad hominem opmerking bewijst dat wel ja. En wederom denk jij (weer uit eigen ervaring?) zonder enige kennis te kunnen bepalen wat mijn opleidingsachtergrond is. Heb je de strekking van het onderzoek verder wel begrepen?quote:Op zondag 15 november 2009 10:24 schreef bouillabaisse het volgende:
[..]
Wie zegt dat we het hier over "wetenschap" hebben? Dit soort linkskerkelijke onderzoekjes hebben bijzonder weinig met echte wetenschap te maken. En ja, ik kan het weten, want ik heb daar i.t.t. jouzelf wel de opleidingen voor om dat te kunnen beoordelen.
Nee, het betekent dat Nederlandse veelplegers vaker gepakt wordenquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:39 schreef BasEnAad het volgende:
En wat is nu de conclusie dan?
Marokkanen zijn vaker crimineel, maar autochtonen zijn er beter in?
Dat komt omdat je niet goed hebt gelezen ..quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch blijf ik het vreemd vinden, als je de nieuwsberichten leest, áltijd gaat het over Marokkanen die in Utrecht de boel terroriseren, dus dan heb je al een bepaald beeld.
En dan komt er nu uit zo'n onderzoek dat ze ineens minder crimineel zijn? Dat vind ik heel raar.
Wat een arrogante stelling.quote:Op zondag 15 november 2009 10:20 schreef djenneke het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat bij veel van die jongeren beide ouders in Nederland zijn geboren. En wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt heeft gewoon te weinig opleiding genoten. Wat is eigenlijk een positieve definitie?
Dankjewel Moussie, voor je uitleg.quote:Op zondag 15 november 2009 10:39 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat komt omdat je niet goed hebt gelezen ..
het klopt, zelfs bij de veelplegers is het gros (bijna de helft) Marokkaan, en met gemiddeld 11 misdrijven per allochtone veelpleger plegen die samen de meeste misdrijven van die 1021 misdrijven die door de onderzochte groep van 81 veelplegers zijn gepleegd.
De autochtonen in die groep van 81, pakweg een kwart, pleegt per persoon meer misdrijven, maar omdat de groep maar half zo groot is is het totaal aan misdrijven, dus wat ze samen hebben gepleegd, kleiner.
Om het nog makkelijker te maken .. 81 veelplegers, waarvan ongeveer 40 Marokkaan(49%) en ongeveer 22 autochtoon (27%).
De Marokkanen plegen per persoon gemiddeld 11 misdrijven .. dat is samen 440 misdrijven.
De autochtonen plegen per persoon gemiddeld 16,5 misdrijven .. dat is samen 363 misdrijven.
Zo vreemd is die anders niet, gezien het feit dat de meesten hier nog niet eens de strekking van dat onderzoek begrijpenquote:
Derde generatie Marokkanen, die zijn net 3 ofzoquote:Op zondag 15 november 2009 09:37 schreef bouillabaisse het volgende:
Tja, wie kent ze niet. De ooms die vertellen dat al die buitenlanders ellende zijn. Behalve zijn buurman, want die valt wel mee. O ja, en die Chinezen bakken best lekkere kroepoek, dus die mogen ook wel blijven.quote:
Ja, wellicht had je dat beter kunnen doen, dit komt nogal neerbuigend over.quote:Op zondag 15 november 2009 10:44 schreef djenneke het volgende:
[..]
Tja, wie kent ze niet. De ooms die vertellen dat al die buitenlanders ellende zijn. Behalve zijn buurman, want die valt wel mee. O ja, en die Chinezen bakken best lekkere kroepoek, dus die mogen ook wel blijven.
Dat eigen ervaring gevoelsmatig veel betrouwbaarder is, is niet vreemd. Dat maakt het nog niet erg slim. Wellicht had ik beter kunnen zeggen dat deze mensen niet altijd slim zijn, óf te weinig opleiding hebben genoten. Dat had ook gekund.
Welke ad hominem opmerking? Het is overduidelijk dat jij geen wetenschappelijke opleiding hebt genoten, en dus ook niet kunt beoordelen wat wel en wat niet onder wetenschap wordt verstaan. Dat is slechts een droge constatering, zoals jij eerder ook al heel bijdehand stelde dat "wie zijn eigen ervaringen boven wetenschap stelt gewoon te weinig opleiding heeft genoten", en daar is verder niks "ad hominem" aan.quote:Op zondag 15 november 2009 10:34 schreef djenneke het volgende:
[..]
Je ad hominem opmerking bewijst dat wel ja.
Ja, daar hoef je niet bepaald een deeltjesfysicus voor te zijn, om dat te kunnen constateren. Je komt gewoon niet al te intelligent en daarbij bijzonder naïef over. Jij lijkt me echt zo'n meisje dat verkering heeft of zelfs getrouwd is met een allochtoon, en daarom verkrampt vasthoudt aan haar multiculturele idealen.quote:En wederom denk jij (weer uit eigen ervaring?) zonder enige kennis te kunnen bepalen wat mijn opleidingsachtergrond is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |