Oh, shit je hebt een 107, geen 207quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:32 schreef GSP het volgende:
[..]
eeehm op een 107 zit geen BPM, op de 207 wel, zoals in de staatje te lezen is.
Als het zo ingevuld gaat worden heb ik er geen problemen mee. Alleen had Eurlings het over een minimumtarief van 3 cent. In dat staatje hebben ze het over 1,5 cent.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:34 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Oh, shit je hebt een 107, geen 207Die pdf gaat over een 207...
Hier, dan is deze beter: (107 staat er niet bij, maar dit zijn vergelijkbare auto's):
http://www.anwb.nl/binari(...)-op-benzine_anwb.pdf
Ik dacht dat hij het had over gemiddeld 3 ct, dus meer voor een Hummer en minder voor een C1.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:37 schreef GSP het volgende:
[..]
Als het zo ingevuld gaat worden heb ik er geen problemen mee. Alleen had Eurlings het over een minimumtarief van 3 cent. In dat staatje hebben ze het over 1,5 cent.
Ok, en lees nu even de laatste anderhalve pagina en ga even rekenen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:44 schreef the_legend_killer het volgende:
3 cent is veels te duur !
Eens met de klacht
En wie betaalt uiteindelijk dat project?quote:Op zaterdag 14 november 2009 15:21 schreef staticdata het volgende:
[..]
Ik voorzie dat ze noggeneens hebben nagedacht wat voor impact het heeft om 7.7 miljoen auto's te voorzien en die data te kunnen verwerken. Gaat nog veel kopzorgen opleveren voor ze en zou me niets verbazen als het daardoor weer een faalproject wordt.
Ik ben duurder uit met kilometerheffingquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Ok, en lees nu even de laatste anderhalve pagina en ga even rekenen.
Kijk hier hebben we wat aanquote:Op zaterdag 14 november 2009 16:34 schreef postmortum het volgende:
maar ik bedoel als ik van Sittard via belgie naar maastricht rijdt ipv over nl grondgebied betaal ik toch minder
Dan moet je die slurper tzt vervangen door wat anders. Of juist een heel oude kopenquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:51 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Ik ben duurder uit met kilometerheffing
Dan moet niet iedereen met de auto komen, want dan staan we straks met z'n allen op de Utrechtse Baan stilquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:54 schreef muzas het volgende:
mooie is dat wat den haag ook doet, nederlanders slikken het gewoon... Ik zeg met brandende fakkels en hooivorken naar den haag
Kijk en dat is nu de reden waarom ik ook nog wat huiverig ben. Die provincieen krijgen straks ter compensatie meer vrijheid voor hogere of nieuwe belastingen vermoed ik. Dus eigenlijk wordt niet de automobilist genaaid, maar juist degene die geen auto heeft!!!!quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:48 schreef muzas het volgende:
Voor de fietsende groenlinks gillers hier die zeiken over "eerlijk voor de mensen die maar af en toe of nooit rijden".
De provincies gaan inkomsten voor onderhoud aan de wegen missen (wat nu uit de motorrijtuigenbelasting komt). Denk je dat ze dat nu van den haag cadeau krijgen? mooi niet... omhoog met andere belastingen, of een nieuwe met een naam waar geen 'auto' in voorkomt.
koppen moeten rollenquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:54 schreef muzas het volgende:
mooie is dat wat den haag ook doet, nederlanders slikken het gewoon... Ik zeg met brandende fakkels en hooivorken naar den haag
Iedereen wordt genaaid. Dacht je echt dat Den Haag zon miljoenenproject start zonder er meer aan te verdienen? om te burger tegemoet te komen? Dokken moeten we, en Den Haag pakt alles waar wij niet zonder kunnen. Onze zorgverzekering, OV, Automobilisten, e.t.c. Ik kan me geen maatregel voor de geest halen van de afgelopen 5 jaar waarbij de burger er beter van geworden is.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:58 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Dus eigenlijk wordt niet de automobilist genaaid, maar juist degene die geen auto heeft!!!!
ze hebben camera's die controleren of je kastje wel ingeschakeld staatquote:Op zaterdag 14 november 2009 19:03 schreef kloas_wokkel het volgende:
Kooi van farraday om de gps ontvanger weg gps signaal weg registratie. Spanning van het kastje afhalen weg registratie(Ja mijn auto trekt de accu leeg vandaar koppel ik de accu altijd af)
Ik zie dit technisch nog niet echt haalbaar
Ik heb juist een heel zuinige nieuwe auto.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:55 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Dan moet je die slurper tzt vervangen door wat anders. Of juist een heel oude kopen
Niet iedereen is inderdaad voordeliger uit. Wat rijd je nu dan?
Oh, ja, shit! Vergeten, we hebben bijna geen files meer...quote:
Alsof Nederlanders gaan demonstrerenquote:Op zaterdag 14 november 2009 18:54 schreef muzas het volgende:
En de reeds betaalde BPM krijg je terug als dit ingevoerd wordt?quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:47 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing.
Nou, emigreer dan.quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:23 schreef PLAE@ het volgende:
Nog even zo doorgaan en over 20 jaar heb je hier alleen nog uitkeringtrekkende hoofddoeken over :L
quote:Op zaterdag 14 november 2009 21:21 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
En de reeds betaalde BPM krijg je terug als dit ingevoerd wordt?
De rente heeft betrekking op je aanschafprijs. Je aanschafprijs is minder als het BPM gedeelte eruit verdwijnt. Je bedrag is lager en -er vanuitgaande dat je dat geld anders op een spaarrekening zet- loop je dus minder rente mis. Daarnaast is je afschrijving een %. En een % van een lager aankoopbedrag, geeft een lagere absolute afschrijvingswaarde.quote:Op zaterdag 14 november 2009 19:58 schreef Metatron het volgende:
Ik vind dat staatje nogal optimistisch opgesteld om maar naar een 'voordeel' toe te rekenen.
Dat de BPM verdwijnt wordt welleuk gerekend als 'voordeel', maar waar zit dat voordeel voor mij dan? Ik HEB immers al een auto die het prima doet. Wat ik dan nog eens knap vind is dat de 'afschrijving + rente' naar beneden gaan. Hoezo? Mijn auto wordt echt niet met terugwerkende kracht goedkoper in aanschaf, en hij gaat ook niet ineens minder hard slijten.
Jij denkt dat de MRB en BPM ook niet meer zouden stijgen?? Daarnaast moet je dus in je berekening het volgende doen:quote:Daarnaast betaal ik nu zo'n 120 Euro aan wegenbelasting per kwartaal. Dat komt neer op 480 Euro per jaar. Met de 30k die ik rijd per jaar gaat me dat 30.000 * 0.03 = 900 Euro kosten. Mijn lasten per jaar verdubbelen dus ongeveer. En, wat ik hoorde op het journaal is die 3 cent nog maar het begin, want dat zou in 2018 6,7 cent moeten zijn. Wat dan neerkomt op maar liefst 2010 Euro aan belasting. Nee, echt top hoor! Heel voordelig ook.
quote:En dan heb ik het nog niet gehad over ongetwijfeld leuke belastingen die de provincie gaat verzinnen om het verlies aan rijtuigenbelasting te compenseren.
Het is voor mij als leaserijder totaal onduidelijk wat er gaat gebeuren maar het lijkt me logisch dat de leasemaatschappij de kosten op zich gaat nemen, zij zijn tenslotte ook degene die voordeel hebben van de lagere aanschafprijs van auto's. Als ik toch zelf moet gaan betalen dan zal ik zeker gaan investeren in dit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30776 . Nog beter is natuurlijk als heel NL weigert om in te gaan op de oproep voor het inbouwen van dat kutkastje, maar dat zal vast niet gaan gebeuren. De enige hoop die we dus nog hebben is dat de volgende regering dit onzalige plan stopt.quote:Op zaterdag 14 november 2009 12:10 schreef _kloon_ het volgende:
[..]
Ik denk dat de mensen die een lease-auto van de zaak hebben er ondanks dat ze veel kilometers rijden er nog niet eens zo slecht vanaf komen (geen BPM en laagste kilometertarief).
Je stukje over BPM is niet voor iedereen van toepassing. Niet iedereen koopt een spiksplinternieuwe auto waar de BPM nog over betaald moet worden. Nieuwe auto's zijn, net zoals vele andere dingen, naar mijn mening véél te duur tegenwoordig. Komt nog eens bij kijken dat een splinternieuwe auto een hele slechte aankoop is, omdat de waarde daar van alleen maar (snel) omlaag zakt. Maar goed, dat is een hele andere discussie.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:47 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
Lieve schat,
Als je een auto (bouwjaar maximaal 2007) vergelijkt met een vergelijkbare auto wanneer de kilometerheffing volledig is ingevoerd, ben je in de meeste gevallen per kilometer goedkoper uit.
1. Reden dat er vergeleken wordt met 2007 is omdat sinds 2008 er sprake is van een afbouw van de BPM. Daarom is het vergelijken met auto's na 2007, eigenlijk geen eerlijke vergelijking.
2. Sinds 2007 wordt de BPM dus afgebouwd. Straks heb je dus helemaal geen BPM bij aankoop van een nieuwe auto. Dat scheelt een paar duizend euro bij je aankoop.
3. MRB wordt geschaft, dus daar heb je ook geen last van.
4. Je betaalt dus per kilometer. Afhankelijk van hoeveel je rijdt, is dit in de meeste gevallen gunstiger.
De crux is om goed te vergelijken. Bereken is wat je BPM bij aankoop is geweest: daar kan je in de nieuwe regeling best en stukje mee rijden hoor. Eigenlijk zou je moeten vergelijken hoeveel je nu per kilometer kwijt bent (dus MRB+BPM) en straks (gemiddeld 3 ct).Hierbij moet je dan ook even aannemen hoe lang je je auto gaat gebruiken, anders is de berekening ook niet eerlijk. Ik geloof dat 4 jaar gemiddeld is. Gebruik je hem langer, dan wordt het waarschijnlijk wel snel duurder (omdat je de BPM over een langere gebruiksperiode uitsmeert).
Verder is het trouwens goedkoper dan het OV: daar betaal je met je chipkaart rond de 12ct
Verder blijft het een hoop gedoe om het in te voeren en vraag ik me af of het in de praktijk gaat werken, maar dat even terzijde. (ik denk zelf dat het wellicht wel voor korte afstanden gaat werken, niet voor de langere).
Dus tja, ik wacht rustig af, er zijn snel weer verkiezingen dus of Camiel wil te snel gaan zodat het niets wordt, of Camiel zien we binnenkort niet meer terug, waardoor er in het volgende kabinet een bureaula voor dit dossier wordt geopend...
Mensen zoals jou kunnen we precies missen. Mensen zoals jou zijn mensen die alles toch wel slikken.quote:
Dat zal wel weer niet kunnenquote:Op zondag 15 november 2009 00:51 schreef _kloon_ het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom wordt er over de kilometerheffing geen referendum gehouden?
Ik kan me weinig maatregelen bedenken in de afgelopen jaren die zo'n groot effect heeft op vrijwel de hele bevolking.
Ik zeg referendum!
SP, PVV en VVD zijn allemaal tegen, pick onequote:Op zondag 15 november 2009 02:25 schreef Noin het volgende:
Ik ga stemmen op de 1e partij die aankondigd dat ze dit plan niet zullen uitvoeren.
Zit wat in, maar ik durf te wedden dat de benzineprijs geen cent omlaag gaat, wanneer de 'echte' kilometerheffing wordt ingevoerd.quote:Op zondag 15 november 2009 02:25 schreef Noin het volgende:
Daarnaast: kilometerheffing hebben we al jaaaaren, namelijk de benzineprijs.
Als jij je auto verkoopt, dan zit daar toch nog steeds een restgedeelte in van de BPM?? Of ga je bij je afschrijvingen uit van de cataloguswaarde in plaats van volledige aanschafwaarde?quote:Op zondag 15 november 2009 00:25 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Je stukje over BPM is niet voor iedereen van toepassing. Niet iedereen koopt een spiksplinternieuwe auto waar de BPM nog over betaald moet worden. Nieuwe auto's zijn, net zoals vele andere dingen, naar mijn mening véél te duur tegenwoordig. Komt nog eens bij kijken dat een splinternieuwe auto een hele slechte aankoop is, omdat de waarde daar van alleen maar (snel) omlaag zakt. Maar goed, dat is een hele andere discussie.
Tja, grotere auto's en kilometervreters gaan juist meer betalen. Dat is nou juist de lol van het systeem: betalen naar gebruik, niet naar bezit. Maar begrijp dat het wel mooi kut is voor je... Wat rijd je nu en hoeveel per jaar? En natuurlijk stijgt het, dat doen alle belastingen helaas.... Dus indien niet ingevoerd, zouden ook de BPM en MRB verder stijgen.quote:Overigens zou je nog eens een kijkje moeten nemen naar de hele eenvoudige en logische rekenvoorbeelden in de OP. Ik ga er met grote middenklasser, en mijn aantal kilometers per jaar gewoon keihard op achteruit, en dat is zo klaar als een klontje. En dan ga ik ook nog eens uit van die miezerige 3 cent. Wie weet hoe snel dát wel niet omhoog gaat schieten? Het zou mij niks verbazen als we 2 jaren na de invoering van de kilometerheffing, ineens 6 cent moeten gaan betalen per kilometer. Sterker nog, het kabinet gaat zelfs uit van een stijging.
Nee, ik geloof 2012 ook niet zo (en de wereld vergaat dat jaar toch, dus waar hebben we het overquote:Verder ga ik er ook wel van uit dat dit niet per sé in 2012 ingevoerd gaat worden. Al is het alleen maar vanwege die GSM kastjes (de overheid en technische projecten? Haha, raap me op.). Maar dat is utistel van executie, deze regeling komt er, hoe dan ook, toch wel.
Er is ook nog de optie van spitstarief, die dan op bepaalde routes geloof ik en in ieder geval op bepaalde tijden bovenop het basistarief komt.quote:Op zondag 15 november 2009 12:09 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Eigenlijk zou er ook onderscheid gemaakt moeten worden tussen randstad en Noorden. Als ik een ritje van Groningen naar Leeuwarden maak, sta ik 99 van 100 keer niet in een file. Een evenlang ritje in de randstad is gekenmerkt door files. En als ik het goed begrijp betalen we dan allebei evenveel. De vervuiler betaalt toch?
Ik dacht dus dat de Co2 uitstoot lager was.quote:Op zondag 15 november 2009 17:26 schreef PLAE@ het volgende:
Diesel is volgens mij de meest vervuilende gangbare brandstof.
Tja, beetje kansloos natuurlijk. De leaserijders interesseert het natuurlijk helemaal niks.quote:Op zondag 15 november 2009 17:42 schreef FoXje het volgende:
Als nu gewoon iedereen weigert om dat kastje te laten inbouwen, dan wil ik onze overheid weleens zien.
Kijk, dat hele 'BPM restwaarde' is leuk voor centenneukende boekhouders, maar een normaal mens rekent zo gewoonweg niet. Ik koop (tweedehands) een auto omdat dat ding mij aanstaat, en ik hem kan betalen. Welk deel van die waarde dan zogenaamd 'BPM' is zal mnij, en 99% van de gewone privé autokoper een zorg zijn. Het gaat er om wat je uiteindelijk betaalt.quote:Op zondag 15 november 2009 16:06 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Als jij je auto verkoopt, dan zit daar toch nog steeds een restgedeelte in van de BPM?? Of ga je bij je afschrijvingen uit van de cataloguswaarde in plaats van volledige aanschafwaarde?
Als ze dat echt zouden willen, dan moet je het middels de benzineprijs doen. Die verdiscontering is vele malen simpeler en eerlijker. Die houdt namelijk EN rekening met hoe groot je auto is, EN hoe zuinig die is.quote:Tja, grotere auto's en kilometervreters gaan juist meer betalen. Dat is nou juist de lol van het systeem: betalen naar gebruik, niet naar bezit.
Maar niet ZO veel.quote:Maar begrijp dat het wel mooi kut is voor je... Wat rijd je nu en hoeveel per jaar? En natuurlijk stijgt het, dat doen alle belastingen helaas.... Dus indien niet ingevoerd, zouden ook de BPM en MRB verder stijgen.
Voor mijn auto wordt het waarschijnlijk al 6,3 cent en dat is nog het begin tarief buiten de spits.quote:Op zaterdag 14 november 2009 17:57 schreef Sj0rs het volgende:
[..]
Het is nu 3 cent. Wat denk je? Dat dat zo blijft?
Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?quote:Op zondag 15 november 2009 01:51 schreef Stekelbees het volgende:
[..]
Mensen zoals jou kunnen we precies missen. Mensen zoals jou zijn mensen die alles toch wel slikken.
Sowieso zijn de nederlands maar een kansloos kutvolk, want ALLES maar dan ook ALLES wordt maar geaccepteerd.
Ik schaam me werkelijk waar kapot voor het land waar ik in woon. Buiten dit belachelijke idee(dit hele idee komt duidelijk voort uit jaloezie), maar ook het feit dat pedofielen ook weer vrijkomen, is voor mij genoeg reden om op dit land te kotsen.
Net zoals die hele groep randmongolen die het wel 'ok' vinden dat er vingerafdrukken afgenomen worden. En dan vooral mensen die zeggen " ik ben onschuldig dus ze doen maar " ... krijg aub tyfus. Echt, mijn god wat zijn dat soort mensen dom.
Aaahhhhhhh laat ook maar. Nederland is al lang naar de klote.
Ga vooral zo door, regering. Je eigen burgers lekker hard anaal verampeneren.
Zo werkt het niet. De Tweede Kamer is er juist om dat voor ons te doen. Maar door het enorme gat tussen parlement en volk loopt iedereen daar als een kip zonder kop.quote:Op maandag 16 november 2009 17:23 schreef Xs2Shanna het volgende:
[..]
Iedereen pikt het, jij ook. Of heb je al met Jan Peter om de tafel gezeten van de week?
Tsja ik begin ook steeds meer en meer te geloven dat de politiek een verlengde is van het kapitalisme (lees: multinationals/banken/aandeelhouders) en minder en minder heeft te maken met de wil van het volk.quote:Op maandag 16 november 2009 17:28 schreef Brainfish het volgende:
Hoe we dat moeten oplossen? You tell me want ik heb op dit moment even het vertrouwen verloren in deze vorm van politiek.
Referendum, alleen het woord al. Referendum is gelijk aan: We zijn allemaal tegen, en ik mr. bakellende zie er wel toekomst in dus druk het door zodat ik dat klootjesvolk straks in hun eigen sop laat gaarkoken en ik mijn zakken ga vullen in Brussel en ook al zijn er wao-debatten ik steek mijn tijd liever in mijn toekomst, maar who gives a fuck. Heeft dus weinig zin imoquote:Op maandag 16 november 2009 18:47 schreef Captain_Ghost het volgende:
Een handtekening verzamelen voor de referendum.
En de regering straks zegt; 'zie je wel, het werkt. Ze stoppen met roken, rijden minder auto, etc. etc.'quote:Op zondag 15 november 2009 17:39 schreef GSP het volgende:
Ik hoop dat een groot aantal mensen echt hun auto laten staan in 2012. Dus zoveel mogelijk met brommer of fiets doen. Zodra de economie maar genoeg schade oploopt, dan zal het vanzelf weer afgeschaft worden (vliegtax anyone?).
Ik ga proberen de auto er uit te gooien voor 2012, niet omdat ik het niet kan betalen, maar omdat ik het zat ben om me te laken uitknijpen. Om dezelfde reden ben ik een tijd terug gestopt met roken. Niet vanwege gezondheid, niet vanwege het geld, maar vanwege mijn grote afgunst op het betalen van accijnzen.
Ik vreesde het al.quote:Op maandag 16 november 2009 20:02 schreef Drinky het volgende:
Hoorde net ook al dat ze per provincie nog een extra belasting willen, wellicht voor mensen zonder voertuigen, om de miljoenen die ze mislopen te vergoeden
wat een
Dan zijn de stemmen van de naïeve CDA stemmers alleen maar meer waard en hebben we weer CDA in het kabinet en een CDA MP.quote:Op maandag 16 november 2009 20:14 schreef Drinky het volgende:
Dit kabinet moet dood, stem allen blanco!
prima afstand om op de fiets te doen, tip: koop een ligfietsquote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken.'t Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel.
Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
Die mag je even onderbouwen als je wiltquote:Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
- het terugdraaien van de kilometerstanden van de auto zal vaker gebeuren
Idd het moet stoppen nu het nog stoppen kan..quote:Op maandag 16 november 2009 20:55 schreef kloas_wokkel het volgende:
Dit word trouwens de grootste blunder ooit:
- Fraudegevoelig systeem
- Iedereen moet een permanent kastje in zijn auto hebben (inbouwen e.d. kosten --> burger?)
- het terugdraaien van de kilometerstanden van de auto zal vaker gebeuren
- lukt nooit voor 2012
- te duur
- de politie moet controleren en die hebben het al druk zat
- Privacy
Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.quote:Op maandag 16 november 2009 20:19 schreef Tuvai.net het volgende:
Denk toch dat ik volgende zomer maar eens ga aanwennen om een aantal keren per week m'n fiets te pakken.'t Is dan wel 23 km heen en 23 km terug, maar goed, dat went wel.
Puur principieel, ik gun dit hebzuchtige kabinet die extra centen niet.
Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzoquote:Op maandag 16 november 2009 22:06 schreef Agiath het volgende:
Ik denk even aan het geweldige ov-chipkaart systeem dat ook zo goed opgang kwam. En dat waren nog stilstaande poortjes.
Nu willen ze dus in dik 7 miljoen auto's iets inbouwen wat dus hufter-, hack- en fraudeproof is?
Ook leuk dat de regering kan zien waar je dan rijdt met je auto, en waarom zouden ze daar geen andere boete's aan vast plakken?
Ik wens ze iig veel succes hiermee, heel veel succes
Precies.quote:Op maandag 16 november 2009 22:08 schreef GSP het volgende:
[..]
Als je een entrepeneur bent, dan ga je nu alvast van die "blockers" inkopen in china ofzo
Het ironische hieraan is dat dat juist de uiteindelijke doelen zijn van de hoge accijnzen, dat mensen stoppen met 'foute' dingen.quote:Op maandag 16 november 2009 22:00 schreef GSP het volgende:
[..]
Ik heb dat dus ook heel sterk. Ik ben daarom ook gestopt met roken om die reden. Ik gun dit kabinet zo min mogelijk euro's.
Uiteraard, Het systeem gaat de kilometers die je rijd registreren. Dit word later uiteraard vergeleken met de kilometerstand van de auto als dat verschil te groot is hang je want dan heb je met het systeem gefraudeerd. Uiteraard gaat er gefraudeerd worden dus moet de kmstand teruggedraaid worden.quote:Op maandag 16 november 2009 21:47 schreef Tarabass het volgende:
[..]
Die mag je even onderbouwen als je wilt
quote:Op maandag 16 november 2009 23:15 schreef D. het volgende:
Bovendien wil ik mijn auto origineel houden, geen vage kastjes ingebouwd
Als je kastje kapot is gegaan ga je al een half jaar naar HET GEVANG!quote:Op maandag 16 november 2009 22:11 schreef Agiath het volgende:
[..]
Precies.
Waarschijnlijk wordt dit systeem ook wel ingebouwd in interne navigatiesystemen, omdat die al de GPS in zich hebben.
Even met je auto naar de garageturk en hoppa, je rijdt gratis rond,
En dan te bedenken dat je voor het terroriseren van een buurt of het met geweld overvallen van oude vrouwen geen straf krijgt of na een paar maanden weer op straat staat. Het blijkt wel waar de prioriteiten van dit kabinet zitten.quote:Gevangenis dreigt bij kapot km-kastje door Johan van den Dongen
AMSTERDAM - Wie straks een defect kilometerheffingskastje in de auto heeft, wordt door de overheid gezien als een crimineel. De automobilist riskeert een gevangenisstraf of een geldboete die maximaal in de tienduizenden euro's kan lopen.
Minister Eurlings. Het kastje dat in de auto komt. Maak het vooral niet stuk!
Dat blijkt uit het wetsvoorstel van minister Eurlings. Op het rijden met een gps-kastje dat opeens geen signalen over afgelegde kilometers uitzendt, staat een half jaar cel of een boete tot 18.500 euro. Wiein die geldboetecategorie wordt veroordeeld, zit tien jaar lang aan een strafblad vast. Wordt de boete niet betaald, dan kan de officier van justitie het rijbewijs innemen en de auto 'buiten gebruik stellen'. Is er met het kastje geknoeid om het signaal te verstoren of te beïnvloeden, dan is er sprake van een misdrijf en hangt de weggebruiker tot vier jaar gevangenis of een boete van 74.000 euro boven het hoofd.
Jij verwacht dat autofabrikanten wereldwijd gaan meewerken?quote:Op dinsdag 17 november 2009 06:45 schreef Babs_voor_intimi het volgende:
[..]
Straks zit ie er gewoon al standaard in als je hem koopt vermoed ik... Wellicht ook netjes weggewerkt...
Nee dat is lekker, tig honderd euro ineens aan het eind van het jaar of verspreid over de kwartalenquote:Op dinsdag 17 november 2009 08:24 schreef MrDrako het volgende:
Kilometerheffing is tof, ik ga nu per jaar betalen wat ik voorheen per kwartaal betaalde
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |