Hier verder!quote:Op vrijdag 13 november 2009 21:22 schreef EchnaDarr het volgende:
Dat GLOW hier in Eindhoven is natuurlijk super om te zien, maar op zo'n mooie koopavond als vandaag is het levensgevaarlijk. Er lopen namelijk allerlei lui rond die geen flauw idee hebben hoe groot hun statief is of hoe ze er mee om moeten gaan.
Gelukkig zijn het over het algemeen budgetdingetjes, meer plastic dan iets stevigers, van iemand met een manfrotto verwacht ik wel dat de eigeneer weet hoe die er mee om moet gaan.
Jaquote:
Ik nietquote:Gelukkig moet ik toch de hele dag binnen blijven
In de tent vast wel maar daaromheen wordt het sop sop sopquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:29 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja
[..]
Ik nietIk ga vanavond fotograferen op een festival en dat terrein bestaat uit een aantal circustenten. Ben benieuwd of dat een beetje droog blijft allemaal.
Jaquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:33 schreef Chanty het volgende:
[..]
In de tent vast wel maar daaromheen wordt het sop sop sop
Nooit ziek zijn als smoes gebruiken, wordt meteen afgestrafdquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
JaMisschien dat ik maar spontaan ziek word
Is goedquote:Op zaterdag 14 november 2009 10:56 schreef Chanty het volgende:
[..]
Nooit ziek zijn als smoes gebruiken, wordt meteen afgestrafd
Ik wil anders wel ruilen hoor: ik ga fotograferen en jij schrijft een Engelse paper over organisatiestructuren
Hij is Sint door weer en windquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:02 schreef Ynske het volgende:
Hoi hoi
wat n klere weer
Arme Sint vanmiddag
Nah heb mijn tijd wel nodig hierquote:Op zaterdag 14 november 2009 11:19 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is goedOf je gaat gezellig mee
't Begint pas om 9 uur
quote:Op zaterdag 14 november 2009 11:58 schreef Isdatzo het volgende:
Sinterklaas vindt mij niet meer lief, denk ik. Ik krijg al jaaaaaaaaaaren niks meer.. zelfs geen mooi weer.
Hier was het vandaag prachtig weerquote:Op zaterdag 14 november 2009 09:45 schreef Chanty het volgende:
Wat een kutweerGelukkig moet ik toch de hele dag binnen blijven
Hier ook vanaf de late ochtendquote:Op zaterdag 14 november 2009 17:04 schreef Kremers het volgende:
[..]
Hier was het vandaag prachtig weerLekker veel zon en wind, goede fiets training
Hangt ervanaf. Waarschijnlijk moet je nog wel stofjes wegclonen en zo, dus het is van belang je negatieven en je scanner zo stofvrij mogelijk te maken. Er zijn echter ook tooltjes die dat automagisch kunnen volgens mij. PS heeft er geloof ik ook een filter voor.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:59 schreef Ynske het volgende:
ff een vraagje
wanneer je met een negatievenscanner, negatieven scant moet je er dan nog veel aan doen voordat t een foto is zegmaar? buiten t normale pswerk?
ok laat ik t anders zeggenquote:Op zondag 15 november 2009 09:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Hangt ervanaf. Waarschijnlijk moet je nog wel stofjes wegclonen en zo, dus het is van belang je negatieven en je scanner zo stofvrij mogelijk te maken. Er zijn echter ook tooltjes die dat automagisch kunnen volgens mij. PS heeft er geloof ik ook een filter voor.
Ik weet niet hoe handig je ouders zijn. Ik weet wel dat het compleet digitaliseren van een negatieven-archief best wel wat tijd in beslag gaat nemen. En veel ruimte gaat vragen. Je kan dan het beste scannen naar TIFF, alle bewerkingen doen en dan pas opslaan als JPG of PSD.quote:Op zondag 15 november 2009 09:47 schreef Ynske het volgende:
[..]
ok laat ik t anders zeggen
kunnen mijn ouders t zonder hulp? k laat ze nu maar alles met picasa doen, dat gaat goed.
dr liggen boven een heleboel negatieven van vroeger, en die willen ze gescand hebben. maar wegbrengen willen ze niet want er gaat een verhaal rond, dat foto''s ineens op internet verschenen/negatieven verdwenen etc
Ik zou een goede scanner nemen. Niet die van de aanbieding. Ziet er een beetje vaag uit en vaak werken die net niet helemaal ok.quote:en waar moet ik dan op letten
is zoiets iets [TK] Film/negatief scanner ? of moet t wat anders zijn?
ok, dank jequote:Op zondag 15 november 2009 09:55 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe handig je ouders zijn. Ik weet wel dat het compleet digitaliseren van een negatieven-archief best wel wat tijd in beslag gaat nemen. En veel ruimte gaat vragen. Je kan dan het beste scannen naar TIFF, alle bewerkingen doen en dan pas opslaan als JPG of PSD.
Het is en blijft gewoon bewerkelijk.
[..]
Ik zou een goede scanner nemen. Niet die van de aanbieding. Ziet er een beetje vaag uit en vaak werken die net niet helemaal ok.
Als je voor scanners gaat kijken, kijk dan eens naar een Epson flatbed ( http://www.kamera-express.nl/index.php?page=product&product=19580 ). Hier op FOT lopen diverse mensen rond die erg tevreden waren over Epson scanners. Xil heeft of had er eentje. Volgens mij Shark.Bait ook.
en als je dan scant, is t gescande beeld dan meteen positief?quote:Op zondag 15 november 2009 10:42 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb inerdaad zo'n Epson flatbed-scanner die ook negatieven/dia's aan kan (tot 6x18cm, even uit m'n hoofd).
Bevalt prima zo'n ding.
Heb hem even zitten zoeken op de site van epson, maar kon de mijne niet meer vinden.
Yup.quote:Op zondag 15 november 2009 13:51 schreef Ynske het volgende:
[..]
en als je dan scant, is t gescande beeld dan meteen positief?
WHZquote:
Yup, bij mijn canons was dat 't gevalquote:Op zondag 15 november 2009 23:47 schreef ultra_ivo het volgende:
Er zijn camera's die de ruisreductie in de kamera beter kunnen dan achteraf bij je PC. Die maken namelijk direct na de foto een foto met gesloten sluiter. Dus een soort 0-meting. De ruis die daarop voorkomt wordt dan gemeten en precies die ruis uit de originele foto gehaald. Tenminste, zo heb ik het onthouden.
Mogguhquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
waarom kies je voor de lange sluitertijd ruisreductie uit? als ik vragen mag?quote:Op zondag 15 november 2009 22:37 schreef Marc H het volgende:
op mijn 7D:
ruisreductie lange sluitertijd: uit
High iso ruisred: standaard
Zeg, hoe bevalt die?? Ik ben ernstig aan een upgrade toe, maar zit te twijfelen tussen een 50D en een 7D. Die video optie is voor mij totaal onbelangrijk, dus die kan buiten beschouwing gelaten worden.quote:Op zondag 15 november 2009 22:37 schreef Marc H het volgende:
op mijn 7D:
ruisreductie lange sluitertijd: uit
High iso ruisred: standaard
Gewoonte, op mijn 10D had ik het uitgezet, omdat ik met software ruisonderdrukking betere resultaten haalde. Sindsdien heb ik het altijd uit gehad.quote:Op maandag 16 november 2009 11:40 schreef Ynske het volgende:
waar
[..]
waarom kies je voor de lange sluitertijd ruisreductie uit? als ik vragen mag?
Goed.quote:Op maandag 16 november 2009 13:39 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Zeg, hoe bevalt die?? Ik ben ernstig aan een upgrade toe, maar zit te twijfelen tussen een 50D en een 7D. Die video optie is voor mij totaal onbelangrijk, dus die kan buiten beschouwing gelaten worden.
Ben wel benieuwd, ik ben altijd een beetje huiverig om een dergelijk stuk apparatuur te kopen als het nog maar net uit is, dan heeft het meestal nog wel kinderziektes.
Jazeker, die wil ik ook het liefst, maar vind ik te duur. Mijn man wordt telkens boos als ik dat zeg, en staat erop dat ik wel een 5D ga halen, of zelfs een 1D.quote:Op maandag 16 november 2009 14:34 schreef Marc H het volgende:
Maar waarom wil jij de 7D? Wat ik van jou gezien heb doe je veel aan landschap fotografie. Is de 5D II geen betere camera?
Jij doelt zeker op de darwin wiggett "review" ?quote:Op maandag 16 november 2009 14:44 schreef Netsplitter het volgende:
Hoe is de 7D met sport?
Ik wordt niet echt blij van de verhalen die in het Canon topic gepost worden eerlijk gezegt....
Kijk, daar hebben we het al, ik maak toch ook heel erg veel natuurfoto's hoor, vogels, insecten, andere beesten die een bepaalde snelheid hebben, en voor straatfotografie heb je ook vaak maar een paar tellen om een bepaalde situatie vast te leggen. Ik maak niet alleen maar statische landschapjes, al gelooft iedereen dat blijkbaar welquote:Op maandag 16 november 2009 15:10 schreef Marc H het volgende:
[..]
De camera is duidelijk ontworpen voor "snelle" fotografie. Voor landschappen zijn er (misschien) betere camera's, maar voor mij komt de het erg dichtbij de ideale camera.
Ik had ergens gelezen dat de initiele focus zeer snel is maar dat hij moeite heeft om 'm scherp te houden bij bewegende onderwerpen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:10 schreef Marc H het volgende:
[..]
Jij doelt zeker op de darwin wiggett "review" ?
ik zie het als mierenneuken op de vierkante millimeter![]()
Ik ben jaren geleden al gestopt met op pixel nivo te kijken naar mijn foto's. Als ik het eindresultaat maar goed is. Ik geef toe, ik had liever een paar megapixel minder gehad, en wat minder ruis. Maar als ik de platen bekijk die er op hoge iso's uitkomen, ben ik zeer tevreden.
Verder maakt deze camera een hoop dingen waar, die ik al lang wilde hebben: Fantastisch snelle AF, betere focus tracking, hogere FPS. De camera is duidelijk ontworpen voor "snelle" fotografie. Voor landschappen zijn er (misschien) betere camera's, maar voor mij komt de het erg dichtbij de ideale camera.
Grappig genoeg is dit juist het onderdeel waar veel instel-mogelijkheden zijn: de gevoeligheid van de AI-servo, timing van de ontspanknop tijdens AI-servo (en ja, ik geef eerlijk toe: ik heb dit ook nog niet helemaal 100% door...) en de werking van het AF-punt (evt negeren van obstakels). Ik heb gister een PDF gedownload met allerlei aanbevolen instelling voor verschillende sporten als je een 1D mark III hebt. De instellingen zijn bij de 7D zijn niet zo uitgebreid maar het komt aardig in de buurt en als je de verschillen in aanbevelingen ziet is er nog een hoop interessants te leren.quote:Op maandag 16 november 2009 15:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik had ergens gelezen dat de initiele focus zeer snel is maar dat hij moeite heeft om 'm scherp te houden bij bewegende onderwerpen.
Iets wat toch wel cruciaal is.
Heb je een link naar die pdf?quote:Op maandag 16 november 2009 15:36 schreef P_B het volgende:
[..]
Grappig genoeg is dit juist het onderdeel waar veel instel-mogelijkheden zijn: de gevoeligheid van de AI-servo, timing van de ontspanknop tijdens AI-servo (en ja, ik geef eerlijk toe: ik heb dit ook nog niet helemaal 100% door...) en de werking van het AF-punt (evt negeren van obstakels). Ik heb gister een PDF gedownload met allerlei aanbevolen instelling voor verschillende sporten als je een 1D mark III hebt. De instellingen zijn bij de 7D zijn niet zo uitgebreid maar het komt aardig in de buurt en als je de verschillen in aanbevelingen ziet is er nog een hoop interessants te leren.
Spuit 11, wat Marc H zegt dus...
Potver, ik vreesde die vraag al...quote:Op maandag 16 november 2009 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een link naar die pdf?
Ja graagquote:Op maandag 16 november 2009 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je een link naar die pdf?
quote:
Anders zet je die pdf zelf even online?quote:Op maandag 16 november 2009 15:45 schreef P_B het volgende:
[..]
Potver, ik vreesde die vraag al...![]()
Ik ga even zoeken naar de link.
Altijd fijn om het bevestigd te hebbenquote:
Superquote:Op maandag 16 november 2009 15:49 schreef P_B het volgende:
[..]
[..]
Veel lees plezier!
http://www.pressefotograf(...)mk3_af_cfn_guide.pdf
nouja wat zal ik zeggenquote:Op maandag 16 november 2009 15:57 schreef bleiblei het volgende:
de TT triggert mij even om te reageren. Maar wat vinden jullie fotograven van het opeisen van een plekje bij een bepaald object of gebeurtenis om foto's te maken? Ik heb me vorige week kapotgeergerd tijdens het lopen van Glow omdat je zo ongeveer bij elke lichtkunst weggesist werd door de grote hoeveelheid tripods die het nodig vonden om massaal bij elk object foto's te gaan zitten maken. Hetzelfde zie je op onder andere opendagen van de luchtmacht waar je niets kan zien omdat er vooraan 3 rijen dik aan telelenzen staat opgesteld.
Open Dagen klu? Schuldigquote:Op maandag 16 november 2009 15:57 schreef bleiblei het volgende: Hetzelfde zie je op onder andere opendagen van de luchtmacht waar je niets kan zien omdat er vooraan 3 rijen dik aan telelenzen staat opgesteld.
Kortom, wat vinden jullie daarvan? Maak je je er ook schuldig aan? Wat vind je van mensen die er maling aan hebben en gewoon voor je camera gaan staan om iets goed te bekijken?
En als jij niet vooraan staat staat er wel iemand anders. Dan kan je er net zo goed zelf staanquote:Op maandag 16 november 2009 16:08 schreef Marc H het volgende:
[..]
Open Dagen klu? Schuldig
Tijdens de Klu dagen is het simpel. Als je niet vooraan staat maak je gewoon weinig kans op goede foto's, dus zorg ik dat ik vooraan sta. Als je zo graag vooraan staat moet je gewoon zorgen dat je er eerder bent dan ik. (weinig kans)
Glow is openbaar, zowel voor jou als voor mij, dus als ik daar foto's wil maken heb ik net zoveel recht als jij om ergens langer stil te staanquote:Op maandag 16 november 2009 16:10 schreef bleiblei het volgende:
Het gaat me niet om particulieren die foto's maken.
Het gaat me om particulieren die gewoon dingen willen zien. En dingen evt. beter willen bestuderen.
Wat niet kan, omdat als je binnen een straal van 5m van het te bekijken object komt, in het beeld van de driepoot DSLR brigade staat met het nodige gesis en gecommentaar als gevolg. Particulier of zakelijk. Dat zal mij mijn reet roesten. Maar het is wel een feit dat je lol bedorven wordt omdat je niet de kans krijgt om van het gene te genieten dat voor je staat/danwel gebeurd.
Okeequote:Op maandag 16 november 2009 16:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Glow is openbaar, zowel voor jouw als voor mij, dus als ik daar foto's wil maken heb ik net zoveel recht als jij om ergens langer stil te staan
en kun je t niet goed zien? dan wacht je toch tot ik weg ben, als ik er eerder sta. omgekeerd als jij er eerder staat ga ik niet voor je staan.
wat ik aanhaalde langs de rode loper, heel tof die particulieren die dingen willen zien, maar die moeten maar plaats maken voor mensen die daar in opdracht van staan.
wat de klu betreft, dan moet je zorgen dat je vooraan staat. moet ik ook.
Ik miep omdat er een groep mensen zich bepaalde rechten toe-eigend op openbaar terrein en maar vinden dat anderen zich daar op aan moeten passen. Want hey, jij staat er in opdracht, dus die "particulier" moet opdonderen. En hey, jij eist met je camera 10m gebied rond een lichtkunstwerk op (met een gemiddelde constante bezetting van 5 fotograven is dat dus 30m2) en vindt maar dat anderen op moeten donderen of moeten wachten tot je weg bent (helaas kan er op een 5gb kaartje 20.000 foto's, dus moet je minimaal 160 foto's per object maken, en staan er dus non stop van die malloten).quote:Op maandag 16 november 2009 16:12 schreef Ynske het volgende:
[..]
Glow is openbaar, zowel voor jou als voor mij, dus als ik daar foto's wil maken heb ik net zoveel recht als jij om ergens langer stil te staan
en kun je t niet goed zien? dan wacht je toch tot ik weg ben, als ik er eerder sta. omgekeerd als jij er eerder staat ga ik niet voor je staan.
wat ik aanhaalde langs de rode loper, heel tof die particulieren die dingen willen zien, maar die moeten maar plaats maken voor mensen die daar in opdracht van staan.
wat de klu betreft, dan moet je zorgen dat je vooraan staat. moet ik ook.
wat ik me nog bedacht, ga je ook miepen als er 6 rijen mensen voor je staan en je ziet niets? dus zonder camera's?
a. ik hebt niet over glow met opdrachten.quote:Op maandag 16 november 2009 16:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik miep omdat er een groep mensen zich bepaalde rechten toe-eigend op openbaar terrein en maar vinden dat anderen zich daar op aan moeten passen. Want hey, jij staat er in opdracht, dus die "particulier" moet opdonderen. En hey, jij eist met je camera 10m gebied rond een lichtkunstwerk op (met een gemiddelde constante bezetting van 5 fotograven is dat dus 30m2) en vindt maar dat anderen op moeten donderen of moeten wachten tot je weg bent (helaas kan er op een 5gb kaartje 20.000 foto's, dus moet je minimaal 160 foto's per object maken, en staan er dus non stop van die malloten).
Maar goed, wat ik al zei, ik weet nu hoe sommige fotograven er over denken.
Weet ik dat ik er geen rekening mee hoef te houden. Jammer dat je mijn beeld bevestigd.
tss, met mijn cam haal ik op een "5gb kaartje"" (bestaat niet) nog geeneens 200 foto'squote:Op maandag 16 november 2009 16:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
helaas kan er op een 5gb kaartje 20.000 foto's, dus moet je minimaal 160 foto's per object maken, en staan er dus non stop van die malloten).
In het geval van een rode loper is het wel openbaar gebied, maar zeker ook een georchestreerd geheel waarbij de organisatie ervoor dient te zorgen dat de fotografen ongestoord kunnen werken. In dit geval is het dus niet aan de particulier om daar te staan. Klaar. Einde discussie.quote:Op maandag 16 november 2009 16:20 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik miep omdat er een groep mensen zich bepaalde rechten toe-eigend op openbaar terrein en maar vinden dat anderen zich daar op aan moeten passen. Want hey, jij staat er in opdracht, dus die "particulier" moet opdonderen.
Dat is dus openbaar gebied waar iedereen net zoveel rechten heeft. Je kan natuurlijk ook eens de andere kant op redeneren. Men wil graag een foto nemen. Je zou zo aardig kunnen zijn om gewoon even uit te kijken. Daarnaast is het ook je goed recht om op een gegeven moment gewoon door te lopen en je niets aan te trekken van de fotografen.quote:En hey, jij eist met je camera 10m gebied rond een lichtkunstwerk op (met een gemiddelde constante bezetting van 5 fotograven is dat dus 30m2) en vindt maar dat anderen op moeten donderen of moeten wachten tot je weg bent (helaas kan er op een 5gb kaartje 20.000 foto's, dus moet je minimaal 160 foto's per object maken, en staan er dus non stop van die malloten).
Ik denk dat je beeld gewoon fout isquote:Maar goed, wat ik al zei, ik weet nu hoe sommige fotograven er over denken.
Weet ik dat ik er geen rekening mee hoef te houden. Jammer dat je mijn beeld bevestigd.
Ik ruik eerder een trol.quote:Op maandag 16 november 2009 16:32 schreef PdeHoog het volgende:
Ik denk dat je beeld gewoon fout isEn de situatie gewoon schromelijk overdreven
In dierentuinen kan ik me daar af en toe zo verschrikkelijk aan ergeren.quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Marc H het volgende:
Ook altijd zo heerlijk, ouders die kleine kinderen op het laatste moment hun kind voor je willen neerzetten. Jammer voor ze, maar mijn antwoord is nee.
Ten eerste ik was op tijd voor een goede plek, waarom zij niet?
Ten tweede, als ik sta te fotograferen wil ik nog wel eens mijn camera bewegen, en de kans dat je dan zo'n kind raakt is zeker aanwezig.
en dat is em nou juist. ik kan prima 5min wachten. maar als ik dan commentaar krijg van. tss en zucht en meneer! u staat er voor! ga ik me irriteren. niet genoeg om daar herrie te schoppen, wel genoeg om te peilen of het incidenten waren. overigens ben ik het eens met 'moet je der maar eerder zijn' in het geval van de klu dag. al vind ik de trappen bij het hek dan wel tamelijk asociaal.quote:Op maandag 16 november 2009 16:55 schreef Netsplitter het volgende:
Je kan elke situatie zo uitleggen.
Dierentuinen, exposities, elk event wat publiekelijk veel bezocht wordt.
Geven en nemen,
en dat beschrijft precies de ergernis!quote:Op maandag 16 november 2009 17:01 schreef Marc H het volgende:
Ook altijd zo heerlijk, ouders die kleine kinderen op het laatste moment hun kind voor je willen neerzetten. Jammer voor ze, maar mijn antwoord is nee.
Ten eerste ik was op tijd voor een goede plek, waarom zij niet?
Ten tweede, als ik sta te fotograferen wil ik nog wel eens mijn camera bewegen, en de kans dat je dan zo'n kind raakt is zeker aanwezig.
Flitsen doe ik ook, als het nodig is. Maar dan wel extern, en lenskap tegen het glas, dan zie je de flits niet in het glasquote:Op maandag 16 november 2009 17:06 schreef Ynske het volgende:
in een dierentuin ben ik de moeilijkste niet, en laat de kinderen meestal wel voor, ik stoor me daar eerder aan mensen die gaan flitsen tegen de ruiten aan van de apen ofzo
das wat anders dan iemand met die recht tegenover t glas gaat staan, 3 stappen vanaf t glas en dan gaat flitsen en zich verbaasd dat de foto een grote flitsvlakte isquote:Op maandag 16 november 2009 17:09 schreef Marc H het volgende:
[..]
Flitsen doe ik ook, als het nodig is. Maar dan wel extern, en lenskap tegen het glas, dan zie je de flits niet in het glas
en die dieren helemaal hoorndol savonds. maarja. hadden ze maar niet in een dierentuin moeten gaan zittenquote:Op maandag 16 november 2009 17:09 schreef Marc H het volgende:
[..]
Flitsen doe ik ook, als het nodig is. Maar dan wel extern, en lenskap tegen het glas, dan zie je de flits niet in het glas
Waarom moet ik mijn goede plaats opgeven? En moet je de ouders eens horen als je het wel goed vind, en je raakt zo'n kind dan per ongeluk.quote:Op maandag 16 november 2009 17:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
en dat beschrijft precies de ergernis!
maar dan van de andere kant. maar ik hoor al dat het aan mij ligt
Tja, wie weet heb je geluk en ben ik ook present in Burger's Zoo en zijn er zelfs 2 7D's waar je likkenbaardend naar mag kijken. Kijken he, kijken...quote:
Klinkt bekend in de oren dit. De AF is gewoon een extra uitgebreid onderdeel geworden. Veel verschillende samenstellingen waardoor je je er echt even in moet verdiepen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:56 schreef Marc H het volgende:
Tnx
Zeer intressant, ze raden bij sommige sporten instellingen aan die ik niet verwacht zou hebben. Eens goed bestuderen waarom
Er is een verschil tussen de personen met een mincam en bv Marc H qua flitstechnieken.quote:Op maandag 16 november 2009 17:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
en die dieren helemaal hoorndol savonds. maarja. hadden ze maar niet in een dierentuin moeten gaan zitten
Leuk, heb ik tenminste nog kans dat ik met mijn eigen camera kan fotograferenquote:Op maandag 16 november 2009 17:15 schreef P_B het volgende:
[..]
Tja, wie weet heb je geluk en ben ik ook present in Burger's Zoo en zijn er zelfs 2 7D's waar je likkenbaardend naar mag kijken. Kijken he, kijken...
[..]
Ja inderdaad, ook veel dingen die ik ook eens nog moet uitproberen, om te zien hoe ze nu echt het best kan gebruikenquote:Klinkt bekend in de oren dit. De AF is gewoon een extra uitgebreid onderdeel geworden. Veel verschillende samenstellingen waardoor je je er echt even in moet verdiepen.
Dit is wel een van de leukste spelfouten ooit!! Ook zo toepasselijk!!quote:Op maandag 16 november 2009 17:13 schreef bleiblei het volgende:
[..]
en die dieren helemaal hoorndol savonds. maarja. hadden ze maar niet in een dierentuin moeten gaan zitten
Iets met gedeelde smart...quote:Op maandag 16 november 2009 17:21 schreef Marc H het volgende:
[..]
Leuk, heb ik tenminste nog kans dat ik met mijn eigen camera kan fotograferenZat te denken om ook maar mijn backup body mee te nemen.
Ja hoor, wordt weer fijn met de trein:quote:Op maandag 16 november 2009 17:35 schreef P_B het volgende:
[..]
Iets met gedeelde smart...Maar een backup body is zeker een veilige keuze!
Ik ga d'r eens over nadenken of het mogelijk is dat ik mijn gezicht daar laat zien. Al valt het via het OV van Amstelveen naar Burger's Zoo verre van mee zag ik net...
Wat is daar fout aan danquote:Op maandag 16 november 2009 17:24 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dit is wel een van de leukste spelfouten ooit!! Ook zo toepasselijk!!![]()
![]()
t is horendolquote:
tis zelfs wel goedquote:
Mag beide;quote:Op maandag 16 november 2009 18:04 schreef Ynske het volgende:
[..]
tis zelfs wel goed
U hebt gezocht op het woord: horendol.
RESULTAAT
hoorn·dol bn stapelgek, razend: ik word ~ van dat lawaai
quote:hoorndol [hoorn·dol], bnw., hoorndolle [hoorn·dol·le], zie ook horendol
Zover had ik niet eens gekeken, reis namelijk echt nooit met de trein. Ik vond die pak hem beet 2.5 uur gewoon iets te veel van het goede.quote:Op maandag 16 november 2009 17:48 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ja hoor, wordt weer fijn met de trein:
ik vertrek vanuit hilversum, en vond het reisadvies al zo vreemd. Maar dit verklaart het: http://ns.nl/werktrajecte(...)-2009_ut_ed_28_29nov
Dat zie je echt overal.... op vakantie was ik in Heidelberg waar Andre Rieu die avond toevallig een openluchtconcert hield op een pleintje. Alle gebouwen eromheen waren mooi verlicht etc, hele show wel. Werden ook tv-opnamen gemaakt enzoquote:Op maandag 16 november 2009 18:56 schreef joers1 het volgende:
Flisen bij GLOW? Nee...dan weet je inderdaad niet echt wat je aan het doen bent....zeker niet als dat flitsen is van een gebouw wat op 75 meter afstand ligt....:S
Ik heb zelfs iemand zien flitsen IN de Catharinakerk...om zo de "lichtshow" vast te leggen....need I say more?
quote:
Nicequote:Op dinsdag 17 november 2009 09:40 schreef Chanty het volgende:
Muwhahaha is sta in de Spits met mijn gedichtje![]()
Tweede keer dat ik wat instuur, tweede keer dat het geplaatst wordt![]()
leukquote:Op dinsdag 17 november 2009 09:40 schreef Chanty het volgende:
Muwhahaha is sta in de Spits met mijn gedichtje![]()
Tweede keer dat ik wat instuur, tweede keer dat het geplaatst wordt![]()
quote:Op dinsdag 17 november 2009 10:29 schreef Chanty het volgende:
OMGik heb mijn tentamen gewoon gehaald met een 6
En ik heb het boek niet een keer open gehad, ik heb niet eens meer de sheets kunnen leren
![]()
![]()
blij blij blij
Denk het wel jaquote:
Okquote:Op dinsdag 17 november 2009 10:38 schreef Chanty het volgende:
[..]
Denk het wel jaZit nu alleen nog op Rotterdam te wachten want voor dat vak moet ik voor 1 december een korte paper schrijven maar ze reageren niet op een verzoek van mij voor een casus
![]()
Want dan wil ik dit weekend die paper gaan schrijven
Maar goed je hoort wel als ik definitief mee ga
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
Hmm, die tik heb ik nu nooit.quote:Op woensdag 18 november 2009 07:34 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh![]()
![]()
Ik heb zin om landschapsfoto's te maken
Nee, ik ook niet, ga me daar een beetje landschapsfoto's maken zeg! Kijk wel linker uit!!quote:
Mogguh.quote:Goedemorgen trouwens!
Coolquote:Op woensdag 18 november 2009 10:48 schreef Ynske het volgende:
wakker gebeld of ik vanavond training kan geven, aan beginners
das veul moeilijker dan de gevorderden
Ik ook. Ik zag vanmorgen een paar mooie beeldenquote:Op woensdag 18 november 2009 07:34 schreef Erasmo het volgende:
Mogguh![]()
![]()
Ik heb zin om landschapsfoto's te maken
Jij kan beter rechts uitkijkenquote:
Wees blij dat je er eentje mag houden.quote:
quote:Op woensdag 18 november 2009 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wees blij dat je er eentje mag houden.
landelijke storingquote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef Kremers het volgende:
Vodafone? Zij hebben met een landelijke storing te maken.
Het schijnt echt van klant tot klant verschillend te zijn wat ik las. Ik had in Delft trouwens wel nog bereik maar hier dus niet meer. En bij Vodafone snappen ze het ook nietquote:Op woensdag 18 november 2009 15:27 schreef Ynske het volgende:
la
[..]
landelijke storinghier doet Vodafone t gewoon nog, rondom zuid holland en zeeland is t idd dood nu
Ik kreeg net van onze Service Desk idd een berichtje dat Vodafone plat ligtquote:Op woensdag 18 november 2009 15:24 schreef Kremers het volgende:
Vodafone? Zij hebben met een landelijke storing te maken.
Nicequote:Op woensdag 18 november 2009 14:38 schreef P_B het volgende:
Wel nog wat leuk nieuws vandaag, al krijg ik daar ook lichtelijk een paniek-aanval van: volgende week een allereerste betaalde opdracht... Iek en help enzo, prestatiedruk!
* P_B kruipt maar weer eventjes onder de warme dekens...
Ik doe niet aan sinterklaasquote:
Ik heb ooit een keer mijn 85mm F1.8 USM laten vallen in de dierentuin, daarna focuste het ding sneller en geruislozerquote:Op woensdag 18 november 2009 14:07 schreef ElizabethR het volgende:
Oh gut, ik heb precies hetzelfde met mijn Canon 70-300 USM
Dus de USM werkt niet meer, maar ik kan hem nog wel handmatig scherpstellen gelukkig. Helemaal verloren is ie niet. Ik heb dat overigens zelf gedaan door de lens te laten vallen
Ze kunnen dus wel tegen een stootje in principe, want het glas is nog prima, er zit geen speling in de behuizing en hij maakt nog steeds scherpe foto's. Alleen doet de motor het niet meer.
Jazeker! Spannend, dat wel...quote:
Ik hoop voor jou dat het de hond isquote:Op woensdag 18 november 2009 16:03 schreef P_B het volgende:
[..]
Jazeker! Spannend, dat wel...
Maar ik mag met 2 dames en een chocolade bruine labrador het bos in. De meest harige van de 3 is het model...Of is dat heel onaardig om te zeggen?
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:00 schreef Marc H het volgende:
* Marc H mist toch echt een paar goeroes: E. van Halen en B. May, om maar wat te noemen
Vond ik ook iddquote:Klinkt trouwens niet slecht.
Dat zei ik ook tegen m'n projectleider... Maar daar trapte ie niet inquote:Op woensdag 18 november 2009 15:36 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik kreeg net van onze Service Desk idd een berichtje dat Vodafone plat ligtLekker rustig
Je houdt zelf nog wel de voetjes droog?quote:Op woensdag 18 november 2009 17:28 schreef ElizabethR het volgende:
Nou, ik hoor net dat de rivier de Corrib buiten zijn oevers is getreden door de hevige regenval, dus morgen maar eens Galway in om fotookes te maken van dat spektakel. Overigens is het echt heel erg momenteel, heb het in die 4,5 jaar dat we hier wonen nog niet zo gezien, echt alle weilanden staan zo ongeveer onder water. Ierland heeft er ineens duizenden meertjes bij, en we hadden er al genoeg.
Ja ons huis staat op een heuveltje.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:34 schreef Chanty het volgende:
[..]
Je houdt zelf nog wel de voetjes droog?
Goede keuzequote:Op woensdag 18 november 2009 17:40 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ja ons huis staat op een heuveltje.
Voor een split second dacht ik even hier aan. Maar gelukkig gaat het inderdaad om de hond. Al gaat de monopod wel mee ter verdediging tegen eventuele andere "bos-monsters". Al dan niet harig en / of vrouwelijk...quote:Op woensdag 18 november 2009 16:06 schreef Marc H het volgende:
[..]
Ik hoop voor jou dat het de hond is
Hoi!quote:Op donderdag 19 november 2009 01:13 schreef PdeHoog het volgende:
GoeienachtIs hier nou echt niemand meer wakker?
![]()
![]()
Toen sliep ik alquote:
Ik blijf uit jouw buurt, als je het niet erg vindquote:Op donderdag 19 november 2009 11:35 schreef P_B het volgende:
* P_B doet hallo zeggen van onder een warme deken...
Een "Time-Warp" hatsjoe!!1!
[ afbeelding ]
Peace Broquote:
M'n firewall draait, de virus-definities zijn up-to-date dus het besmettings-gevaar is klein... Maar ik geef je geen ongelijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 11:36 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik blijf uit jouw buurt, als je het niet erg vind
Let niet op de kwaliteit, heb de foto's vanuit de auto genomen omdat mezelf in de stortregen wagen niet bepaald aantrekkelijk leek. Dus door beregende ruiten heen, of met het raampje open en dan spetters tegen de camera. Maar het is echt erg. Er wordt gesproken over de ergste flooding sinds 20 jaarquote:Op woensdag 18 november 2009 17:44 schreef Chanty het volgende:
[..]
Goede keuzeBenieuwd naar je foto's morgen wel
Lijkt me toch best freaky om te zien.
Ow wat leuk!!!quote:Op donderdag 19 november 2009 17:36 schreef Chanty het volgende:
Werd maandag plotseling aangesproken door een kunstenaar uit Den Haag op mijn blonde haar. Hij is bezig met het maken van een fotoserie van allemaal blonde mensen en baalde ontzettend dat hij zijn camera niet bij zich had. Dus kaartje meegekregen en vanmiddag (toen vodafone het eindelijk weer deed) een half uur aan de lijn gehangen met die manMaandag gaat ie me op de foto zetten
Bijzonder man wel, aparte kijk op de wereld, benieuwd hoe die serie uiteindelijk gaat worden
Indrukwekkend..quote:Op donderdag 19 november 2009 18:13 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Let niet op de kwaliteit, heb de foto's vanuit de auto genomen omdat mezelf in de stortregen wagen niet bepaald aantrekkelijk leek. Dus door beregende ruiten heen, of met het raampje open en dan spetters tegen de camera. Maar het is echt erg. Er wordt gesproken over de ergste flooding sinds 20 jaar
[foto's]
Zo'n natuurramp is altijd wel indrukwekkend om te zien maar de gevolgen, zeker als het levens gaat kosten, zijn inderdaad vreselijk.quote:Op donderdag 19 november 2009 20:49 schreef ElizabethR het volgende:
Inderdaad, vrij indrukwekkend wel, en er zijn dus best veel huizen met name in noord co. Galway van de bewoonde wereld afgesneden, en op het nieuws zeggen ze dat er "ten thousands of acres of farmland are flooded" met daarbij de waarschuwing dat het nog niet over is, omdat er nog meer slecht weer en aanhoudende regen wordt verwacht, tot na het weekend.
Mijn vriendin moest naar Dublin vandaag, ik hoop dat ze daar een hotelletje neemt en pas morgen bij daglicht terugrijdt, want het is levensgevaarlijk om nu te rijden. Eergisterennacht zijn er al 4 studentes in de leeftijden 19/20 jaar omgekomen bij een ongeval waarbij de bestuurster de macht over het stuur kwijtraakte door een ondergelopen weg. Echt vreselijk!
Ik hoop echt dat er niet meer nare dingen gebeuren en het blijft bij waterschade!
Ik geef je er ¤ 25 euro voor. En dan ben ik coulantquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
Morguh.
Wat zou een schappelijke prijs zijn voor een Sigma 50-500?
Optisch nog zeer scherp, alleen de beruchte Sigma coating laat los.
+0 x2quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:21 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Ik geef je er ¤ 25 euro voor. En dan ben ik coulantDe kiloprijs van oud ijzer ligt vele malen lager.
25 + 0 x 2 = ¤ 50,- oplichterquote:
Ik dacht meer aan het volgende:quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:41 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
25 + 0 x 2 = ¤ 50,- oplichter
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:43 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het volgende:
25 + 0 = 250 x 2 = 500
Of ben ik dan te hebberig???SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Pfff... van school afmaken gesprokenquote:Op vrijdag 20 november 2009 09:41 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
25 + 0 x 2 = ¤ 50,- oplichter
Oehhhh....quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:12 schreef RonaldV het volgende:
Dus twee keer een nul achter die 25 plakken?
Das balenquote:
ergens is t wel grappig, dr ligt nog ergens hier op die vierkantemeter nog een extra lader, maar dat zal allemaal wel naast de extra geheugenkaartje liggen...quote:Op vrijdag 20 november 2009 15:57 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Das balenIk ga zo lekker naar huis en dan vanavond Crossing Border
Als zij ziek zijn, komt alles op jou aan natuurlijk. Ook geen pretje.quote:Op vrijdag 20 november 2009 16:55 schreef ElizabethR het volgende:
Mijn man en zoon hebben nu voor de tweede keer in een paar weken tijd griepachtige verschijnselen, koorts, hoesten vanuit hun tenen, rillingen. spierpijn, algehele malaise. Ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Ik zou graag zien dat het doorzette deze keer bij de twee mannen. En dat ze er daarna vanaf zijn!!! Ben het goed beu om achter ze aan te rennen met sapjes en soepjes.
"I seez ur puss-in-b00tz"quote:Op vrijdag 20 november 2009 22:31 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ja ViezeHarry wil er nog een tekst bij bedenken
Jaquote:Op zaterdag 21 november 2009 09:49 schreef Ynske het volgende:
Lekker Marc, jarig? dan gefeliciteerd!
Hartelijk bedanktquote:Op zaterdag 21 november 2009 10:14 schreef PdeHoog het volgende:
Feli Marc
En een hele goede morgen allemaal
quote:Op zondag 22 november 2009 20:16 schreef EchnaDarr het volgende:
Hey Marc, Gefelicitados!
En verrek, was het forum weg dan? Niks van gemist.
Tuurlijkquote:Op zondag 22 november 2009 20:23 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Ik zit voor het eerst in 4 dagen langer dan een kwartier achter mijn eigen pc, mag ik?
Mijnes ookquote:
quote:Op zondag 22 november 2009 20:35 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Mijnes ookHoewel ik vanmiddag errug sociaal ben geweest en met vrienden naar Night of the Proms geweest ben. Jeetje, wat is die dame van Roxette oud geworden zeg
quote:Op zondag 22 november 2009 16:06 schreef Ynske het volgende:
toevallig mensen zin in een meet? http://www.lumineusamersfoort.nl/
Doe maar een voorstelquote:
Image processor?quote:Op zondag 22 november 2009 22:07 schreef PdeHoog het volgende:
Klaar met foto's bewerken140 RAW's in 5 minuten naar PSD. Het is een wonder
Nu film kijken
![]()
ACR 5.5 volgens mijquote:
uhuhquote:Op maandag 23 november 2009 09:20 schreef Netsplitter het volgende:
Dat zijn nou de leuke uitspraken.
Het schijnt nog niet gedaan te zijn met de regen alhoewel het momenteel even droog is gelukkig!!quote:Op maandag 23 november 2009 12:05 schreef Netsplitter het volgende:
Holy crap zeg.![]()
Is er nog meer tegen voorspelt of is het ergste geweest?
Op de estates die nu onder water lopen is het juist andersom hoor. Gedurende de Celtic Tiger keek niemand ergens naar, die ontwikkelaars bouwden maar raak, het kon niet op. Onderzoeken werden nauwelijks gedaan met als resultaat dat er gewoon op floodplains en alles werd gebouwd. Lokatie op zich was belangrijker dan VEILIGE lokatie. En nu ziet men de resultaten, moderne huizen in moderne wijken, die snel snel gebouwd zijn, vaak nogal crappy ook met dubieuze materialen.quote:Op maandag 23 november 2009 12:15 schreef Netsplitter het volgende:
Je zou maar in zo'n oud huis wonen...
Daar is geen kruit tegen op gewassen met al dat water....
Zie je wel, ik dacht al dat die sloot hier behoorlijk vol stond. Ligt dus toch niet aan mij.quote:Op maandag 23 november 2009 16:05 schreef Isdatzo het volgende:
Indrukwekkend idd.
Vandaag stond eindhoven ook redelijk onder water trouwens, maar niks vergeleken met dat.
bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)dam-deels-water.htmlquote:Ring A10 rond Amsterdam deels onder water
Uitgegeven: 23 november 2009 15:07
Laatst gewijzigd: 23 november 2009 15:07
AMSTERDAM - Een deel van de ringweg rond Amsterdam staat onder water als gevolg van een overstroomde riolering. Op het westelijke gedeelte van de A10 ontstaan flinke files.
© ANP
Dat meldt de ANWB. In verband met de overstroming ter hoogte van de Coentunnel zijn tussen het Coenplein en afrit Geuzenveld enkele rijstroken dicht. Daardoor ontstaan lange files.
Het water moet van de rijbaan worden gepompt. Doorgaand verkeer wordt geadviseerd een andere route te kiezen.
Woeiquote:Op maandag 23 november 2009 17:45 schreef Chanty het volgende:
Whoehoeoeoe tweede tentamen is ook binnen met een 6
Gefeliciteerdquote:Op maandag 23 november 2009 17:45 schreef Chanty het volgende:
quote:Op maandag 23 november 2009 17:45 schreef Chanty het volgende:
Ik heb die van mij te koop staan met een vraag prijs van ¤ 600quote:Op vrijdag 20 november 2009 09:11 schreef Netsplitter het volgende:
Morguh.
Wat zou een schappelijke prijs zijn voor een Sigma 50-500?
Optisch nog zeer scherp, alleen de beruchte Sigma coating laat los.
quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Weet niet of het hier gepast vind om te vertellen, maar voor de mensen die er al van af wisten..![]()
Mijn oom is vanmorgen door middel van vrijwillige euthanasie overleden. Hij kon niet meer. Volledig op en zo.
quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Mijn oom is vanmorgen door middel van vrijwillige euthanasie overleden. Hij kon niet meer. Volledig op en zo.
Mijn welgemeende condoleances, veel sterkte kerel! Ik hoop dat je afscheid hebt kunnen nemen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Weet niet of het hier gepast vind om te vertellen, maar voor de mensen die er al van af wisten..![]()
Gecondoleerd HM-II en heel veel sterkte komende dagen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Waarom zou het gek klinken? Zo te horen heeft hij op een waardige manier afscheid van het leven kunnen nemen.quote:Op maandag 23 november 2009 20:21 schreef HMaster-II het volgende:
Dank mensen.klinkt misschien gek, maar ik heb er respect voor.
quote:Op maandag 23 november 2009 17:45 schreef Chanty het volgende:
Condoleances, man! Sterkte!quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Damn! Gecondoleerd en sterkte!quote:Op maandag 23 november 2009 20:08 schreef HMaster-II het volgende:
Zijn vervelende procedures maar wel nodig omdat anders de eerste arts moord ten laste kan worden gelegd.quote:Op dinsdag 24 november 2009 08:54 schreef HMaster-II het volgende:
Tnx mensen...
Heb van mijn moeder nu gehoord wat er allemaal bij komt kijken. Van 2e arts om het goed te keuren, een GGD arts om alle stappen nog een te doorlopen tot aan Officier van Justitie om het hele gebeuren goed te keuren. Dat duurde dus een halve dag
Maar vrijdagochtend om 11 uur is de crematie.
Klopt. En de huisarts had gemeld, dat het eigenlijk weinig gebeurd. Omdat de mensen veelal in de tussentijd (tussen datum bepaling van euthanasie en daadwerkelijk gebeuren) overlijden. Dit was de 2e maal in 5 jaar ofzo. Maar de Officier was er mee eens en heeft de zaak laten vallen.quote:Op dinsdag 24 november 2009 09:53 schreef Chanty het volgende:
[..]
Zijn vervelende procedures maar wel nodig omdat anders de eerste arts moord ten laste kan worden gelegd.
Sowieso zijn ze vrij streng mbt euthanasie. Dus toch fijn dat je oom die toestemming heeft gekregen en zo niet nog onnodig langer heeft hoeven lijden.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Klopt. En de huisarts had gemeld, dat het eigenlijk weinig gebeurd. Omdat de mensen veelal in de tussentijd (tussen datum bepaling van euthanasie en daadwerkelijk gebeuren) overlijden. Dit was de 2e maal in 5 jaar ofzo. Maar de Officier was er mee eens en heeft de zaak laten vallen.
Niet alleen dat maar ook worden ze dan vaak 'stilzwijgend' al geholpen door het intraveneus toedienen van morfine en de dosis daarvan een beetje 'op te hogen' danwel vaker te geven. Morfine legt uiteindelijk de ademhalingsspieren stil als wordt afgezien van het tegelijkertijd geven van Nalorfinechloride, dat dit effect juist weer zou tegengaan, en zorgt dat je in een schemertoestand van bewustzijn verkeert. Het medicijn is niet voor niets vernoemd naar Morpheus, de god van dromen. Vaak helpt dit net genoeg om iemand vredig te laten gaan en heet het toch geen euthanasie.quote:Op dinsdag 24 november 2009 10:02 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Klopt. En de huisarts had gemeld, dat het eigenlijk weinig gebeurd. Omdat de mensen veelal in de tussentijd (tussen datum bepaling van euthanasie en daadwerkelijk gebeuren) overlijden.
Koffie is goedquote:
Linkje toevallig??quote:Op woensdag 25 november 2009 12:49 schreef Ynske het volgende:
k word er misselijk van, hoewel weet u nog die meet in t park in DenHaag?
toen heeft Puckzzz er eentje gemaakt, waarbij t wel mooi was
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |