Heren,
Ik had vorig jaar een mooie lens aangeschaft toen ik net geïnteresseerd begon te raken in fotografie, dat was deze:
![]()
Waarschijnlijk heeft iedereen hier een grotere betere, maar ik ben student en meer kan ik niet betalen

Prima apparaat, ik heb er echter maar een jaar van mogen genieten, koste me 468 euro toendertijd. 24 juni ging ik op vakantie naar Spanje, vlakbij de zee, ik dacht laat ik hem i.v.m. diefstal, zand, zeelucht maar niet meenemen en koos als alternatief een mooie handcamera. Prima vakantie gehad, de dag dat ik terugkwam echter hadden we een familiereünie. Prima gelegenheid om je kanon naar buiten te zwiepen dacht ik zo, afijn, leuke dag gehad maar aan het einde van de dag begon het te regenen waarna het hele feest zich naar binnen verplaatste. De tas waarin mijn grote lens verstopt zat lag op een tafel binnen (ik had een groothoeklens in gebruik op dat moment voor de actiefoto's van schuilende mensen). Deze tas was echter open, met een quickdrawvak om de lens snel te pakken omdat ik mijn lens regelmatig wisselde voor portret en groothoekfoto's. Een tante van mij heeft vervolgens die tas opgepakt waardoor de lens uit het vak viel, niet boven de tafel, maar boven de betonnen vloer... waarop mijn lens een harde klap te verduren heeft gehad. Ik stond op het moment dat het gebeurde met mijn rug ernaar toe. Ze zij niet eens fokking sorry, wel "Oeps, issie stuk?" Wonder boven wonder was het glas in de lens niet gebroken, maar was hij op de zonnekap gevallen, dat had het binnenwerk alleen totaal ontwricht waardoor het gedeelte dat uitschuift een paar millimeter speling heeft gekregen, daarnaast was het autofocus-systeem kapot.
Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de leverancier, Kamera-Express, waar ik het apparaat inleverde, duidelijke uitleg gaf van wat er was gebeurd en aangaf dat het een verzekeringskwestie is die door de tegenpartij zou worden vergoed. 5 weken verder kreeg ik hem retour, nou had ik hem zelf niet afgehaald maar hadden mijn ouders dat voor me gedaan omdat ik moest werken. Op de bon stond, 'Autofocus-systeem vervangen' met een factuurtje van 392 euro. Thuis meteen kijken, testen, fokking nog niet gerepareerd, autofocus systeem nog steeds helemaal klote, speling in lens op alle afstanden van 70-300mm, en een piepend en schrapende autofocus, iets dat je niet verwacht van een Ultrasonic lensmotor. Ik de volgende week meteen terug, klagen, proberen ze het probleem te bagatelliseren door te zeggen "Ja, nee, die speling, dat krijg je vanzelf naarmate je zo'n ding langer gebruikt.." Ik zeg die lens zit bijna los in de behuizing zoveel speling zit er in, dit is niet gerepareerd dit is gewoon erger gemaakt! Die gast had hem uiteindelijk toch maar ingenomen en nog een keer ter reparatie aangeboden, met spoed *uche*. 5 weken later! kreeg ik de factuur te zien, 'Autofocus-systeem vervangen'.. Ik weeer helemaal naar Capelle aan de Ijssel, ding opgehaald, meteen aan de balie getest en... nog steeds stuk, weer een discussie gehad met een van de medewerkers maar het mocht niet baten. Ze zeggen gewoon dat die speling erin hoort te zitten, terwijl in de 12 maanden dat ik dat ding bijna dagelijks gebruikte er nooit ook maar enigiets aan heeft bewogen dat niet hoorde te bewegen. Anyway, uiteindelijk ben ik sinds die smakkerd tot op heden hiermee bezig en begin die praktijken behoorlijk zat te worden.
tl;dr : Cameralens verneukt door iemand anders, 10 weken later en 392 euro verder nog steeds niet gerepareerd (aankoopprijs: 468).
KlachtIk vind het beneden alle peil dat je als consument een apparaat koopt dat door andermans toedoen wordt kapot gemaakt en je het vervolgens niet in goede staat retour krijgt. Los daarvan, 392 euro is buitensporig, ik werk zelf in het weekend parttime bij de technische dienst van een electro-retailer, zodra de leverancier die reparatiekosten moet maken ten opzichte van de aanschafwaarde wordt hij total-loss verklaard, mag je gewoon een nieuwe mee krijgen en worden de kosten afgehandeld met de verzekering. iemand anders nog ervaringen met Kamera-Express? Want dit zuigt en wat zou je er tegen kunnen doen?