abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74813382
Heren,

Ik had vorig jaar een mooie lens aangeschaft toen ik net geïnteresseerd begon te raken in fotografie, dat was deze:

Waarschijnlijk heeft iedereen hier een grotere betere, maar ik ben student en meer kan ik niet betalen

Prima apparaat, ik heb er echter maar een jaar van mogen genieten, koste me 468 euro toendertijd. 24 juni ging ik op vakantie naar Spanje, vlakbij de zee, ik dacht laat ik hem i.v.m. diefstal, zand, zeelucht maar niet meenemen en koos als alternatief een mooie handcamera. Prima vakantie gehad, de dag dat ik terugkwam echter hadden we een familiereünie. Prima gelegenheid om je kanon naar buiten te zwiepen dacht ik zo, afijn, leuke dag gehad maar aan het einde van de dag begon het te regenen waarna het hele feest zich naar binnen verplaatste. De tas waarin mijn grote lens verstopt zat lag op een tafel binnen (ik had een groothoeklens in gebruik op dat moment voor de actiefoto's van schuilende mensen). Deze tas was echter open, met een quickdrawvak om de lens snel te pakken omdat ik mijn lens regelmatig wisselde voor portret en groothoekfoto's. Een tante van mij heeft vervolgens die tas opgepakt waardoor de lens uit het vak viel, niet boven de tafel, maar boven de betonnen vloer... waarop mijn lens een harde klap te verduren heeft gehad. Ik stond op het moment dat het gebeurde met mijn rug ernaar toe. Ze zij niet eens fokking sorry, wel "Oeps, issie stuk?" Wonder boven wonder was het glas in de lens niet gebroken, maar was hij op de zonnekap gevallen, dat had het binnenwerk alleen totaal ontwricht waardoor het gedeelte dat uitschuift een paar millimeter speling heeft gekregen, daarnaast was het autofocus-systeem kapot.

Uiteindelijk ben ik terug gegaan naar de leverancier, Kamera-Express, waar ik het apparaat inleverde, duidelijke uitleg gaf van wat er was gebeurd en aangaf dat het een verzekeringskwestie is die door de tegenpartij zou worden vergoed. 5 weken verder kreeg ik hem retour, nou had ik hem zelf niet afgehaald maar hadden mijn ouders dat voor me gedaan omdat ik moest werken. Op de bon stond, 'Autofocus-systeem vervangen' met een factuurtje van 392 euro. Thuis meteen kijken, testen, fokking nog niet gerepareerd, autofocus systeem nog steeds helemaal klote, speling in lens op alle afstanden van 70-300mm, en een piepend en schrapende autofocus, iets dat je niet verwacht van een Ultrasonic lensmotor. Ik de volgende week meteen terug, klagen, proberen ze het probleem te bagatelliseren door te zeggen "Ja, nee, die speling, dat krijg je vanzelf naarmate je zo'n ding langer gebruikt.." Ik zeg die lens zit bijna los in de behuizing zoveel speling zit er in, dit is niet gerepareerd dit is gewoon erger gemaakt! Die gast had hem uiteindelijk toch maar ingenomen en nog een keer ter reparatie aangeboden, met spoed *uche*. 5 weken later! kreeg ik de factuur te zien, 'Autofocus-systeem vervangen'.. Ik weeer helemaal naar Capelle aan de Ijssel, ding opgehaald, meteen aan de balie getest en... nog steeds stuk, weer een discussie gehad met een van de medewerkers maar het mocht niet baten. Ze zeggen gewoon dat die speling erin hoort te zitten, terwijl in de 12 maanden dat ik dat ding bijna dagelijks gebruikte er nooit ook maar enigiets aan heeft bewogen dat niet hoorde te bewegen. Anyway, uiteindelijk ben ik sinds die smakkerd tot op heden hiermee bezig en begin die praktijken behoorlijk zat te worden.

tl;dr : Cameralens verneukt door iemand anders, 10 weken later en 392 euro verder nog steeds niet gerepareerd (aankoopprijs: 468).

Klacht

Ik vind het beneden alle peil dat je als consument een apparaat koopt dat door andermans toedoen wordt kapot gemaakt en je het vervolgens niet in goede staat retour krijgt. Los daarvan, 392 euro is buitensporig, ik werk zelf in het weekend parttime bij de technische dienst van een electro-retailer, zodra de leverancier die reparatiekosten moet maken ten opzichte van de aanschafwaarde wordt hij total-loss verklaard, mag je gewoon een nieuwe mee krijgen en worden de kosten afgehandeld met de verzekering. iemand anders nog ervaringen met Kamera-Express? Want dit zuigt en wat zou je er tegen kunnen doen?
pi_74813398
Moet je het ook niet door anderen laten pakken he dumpass
Steun ons studieproject! Bezoek ons op: http://www.nextgen-navigation.com
pi_74813436
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:07 schreef AlligatorNL het volgende:
Moet je het ook niet door anderen laten gebruiken he dumpass
ghehe, meer lezen dan alleen de tl;dr
pi_74813488
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:08 schreef Sox het volgende:

[..]

ghehe, meer lezen dan alleen de tl;dr
Ik heb em gewijzigd
  woensdag 18 november 2009 @ 13:10:59 #5
233296 Eisoep
staar me na, kwijlen mag!
pi_74813519
je kan haar toch een nieuwe laten dokken...
pi_74813561
"jou spullen".

Wat klopt hier niet?
Cool story, Hansel.
  Forum Admin woensdag 18 november 2009 @ 13:12:11 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_74813567
Volgens het merendeel van het gepeupel hier ben je een zeikerd dat je überhaupt om een vergoeding vraagt.
Reken dus niet op veel medeleven of nuttige reacties.

Ik zou het ding compleet defect laten verklaren. Zonodig zou ik het ding daar een handje bij helpen.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:13:38 #8
276947 alwinsacksioni
Kijk! Daar is Alwin!
pi_74813619
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:10 schreef AlligatorNL het volgende:

[..]

Ik heb em gewijzigd
Nick, wat is tl;dr ?

xxx
alwin
Een feest begint met Alwin
pi_74813621
kan je niet gewoon beter zeggen dat de lens gewoon kapot is en dat de verzekering een nieuwe vergoed....als hij al twee maal toe "gerepareerd" is, maar nog steeds niet is als voorheen is die volgens mijn definitie "kapot"
Stand for something or fall for anything
  woensdag 18 november 2009 @ 13:14:08 #10
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74813638
392 euro verder nog steeds niet gerepareerd (aankoopprijs: 468)

had je beter een nieuwe kunnen kopen.

Reparaties die zowat even duur zijn als een nieuw product ¡¡¡
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
pi_74813643
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:12 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Volgens het merendeel van het gepeupel hier ben je een zeikerd dat je überhaupt om een vergoeding vraagt.
Reken dus niet op veel medeleven of nuttige reacties.
Dat klopt, maar de tafel werkt in dit geval nog prima, die lens van mij is nog steeds kapot
pi_74813683
zonde, ik had gewoon n nieuwe aa nje tante gevraagd
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  woensdag 18 november 2009 @ 13:17:42 #13
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74813764
Wel vreemd dat je niet gewoon een nieuwe lens krijgt? zit maar een paar tientallen euros verschil tussen... Had je nog gevraagd waarom je niet gewoon een nieuwe krijgt?

en ik neem aan dat die persoon die jouw lens heeft laten vallen de rekening betaald?
pi_74813797
mensen die denken dat fotografie kunst is
pi_74813815
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:13 schreef alwinsacksioni het volgende:

[..]

Nick, wat is tl;dr ?

xxx
alwin
Keine ahnung Boris, volgens mij ubertaal voor samenvatting.
  Forum Admin woensdag 18 november 2009 @ 13:19:31 #17
Heeft een huisje.
pi_74813824
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:18 schreef ASroma het volgende:
hobbyfotografen
Gek hé, mensen met een hobby.
pi_74813872
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:17 schreef Vono het volgende:
Wel vreemd dat je niet gewoon een nieuwe lens krijgt? zit maar een paar tientallen euros verschil tussen... Had je nog gevraagd waarom je niet gewoon een nieuwe krijgt?

en ik neem aan dat die persoon die jouw lens heeft laten vallen de rekening betaald?
Dat vond ik in eerste instantie ook raar, maar ze zeiden dat dat wordt besloten door het reparatiecentrum nadat er een prijsopgave is geconstateerd bij Tech Repair.
pi_74813875
quote:
Fotografen sowieso.
Angsthazen die zelf niet op de foto durven.
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  woensdag 18 november 2009 @ 13:22:12 #20
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_74813923
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:13 schreef alwinsacksioni het volgende:

[..]

Nick, wat is tl;dr ?

xxx
alwin
tl;dr = teal dear / to long, didnt read
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  woensdag 18 november 2009 @ 13:22:23 #21
205614 Vono
Insert gay motivational quote
pi_74813927
quote:
troll
pi_74813939
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:20 schreef Pritt het volgende:

[..]

Fotografen sowieso.
Angsthazen die zelf niet op de foto durven.
Ghehe, jou fotoboek is ook leeg hypocriet
  Forum Admin woensdag 18 november 2009 @ 13:24:56 #23
Heeft een huisje.
pi_74814014
quote:
Op woensdag 18 november 2009 13:20 schreef Sox het volgende:

[..]

Dat vond ik in eerste instantie ook raar, maar ze zeiden dat dat wordt besloten door het reparatiecentrum nadat er een prijsopgave is geconstateerd bij Tech Repair.
Daarom; help het ding een voorzichtig handje met definitief defect gaan.
pi_74814030
mensen die denken dat ze creatief zijn omdat ze een camera met dikke lens hebben
pi_74814052
quote:
hobbyfotografen
net zo erg als die hobby dj's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')