Om maar even terug te komen nog op ROFLOL zijn/haar (geen zin om te checkenquote:Op vrijdag 13 november 2009 10:29 schreef ROFLOL het volgende:
Ik vraag het toch maar even hier. Is het beter om eerst mijn avondmaal te eten en dan naar de sportschool te gaan of eerst sporten en dan thuis warm eten.
Dat en mensen die net alsof doen of ze de Mexicaanse griep hebben om wat gratis vrije dagen te krijgen, in elkaar slaan dat soort mensen!quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:59 schreef DarkElf het volgende:
sporten is een vand e grootste redenen van verzuim van werknemers geloof ik
doe maar rustig aan iig, knieën zijn belangrijk
ja mensen hebben ineens veel de griep.quote:Op vrijdag 13 november 2009 16:04 schreef Vido het volgende:
[..]
Dat en mensen die net alsof doen of ze de Mexicaanse griep hebben om wat gratis vrije dagen te krijgen, in elkaar slaan dat soort mensen!
Hehe, ik ben een man trouwens.quote:Op vrijdag 13 november 2009 15:59 schreef Vido het volgende:
[..]
Om maar even terug te komen nog op ROFLOL zijn/haar (geen zin om te checken) vraag: sporten met een lege maag is beter als je doel vetverbanding is. Ga je sporten met een volle maag, dan zul je eerst koolhydraten gaan verbranden (al het eten in je maag), en daarna pas lichaamsvetten. Als je maag dus leeg is, begin je vrijwel direct met het verbranden van lichaamsvetten.
Is je doel spieropbouw, dan is een kleine eiwitrijke maaltijd voor het sporten beter, de eiwitten helpen namelijk voorkomen dat je spieren verbrand door de inspanning in plaats van ze op te bouwen.
Voor beiden geldt overigens: probeer niet te eten binnen een uur na het sporten, je lichaam stopt niet met spieractiviteit zodra jij de deur van de sportschool uitloopt, maar gaat nog een hele tijd door. Het eerste uur van dit "doorgaan" wordt afterburn genoemd, je spieren werken dan nog bijna net zo hard als tijdens het daadwerkelijke sporten, dus dan moet je wederom voorkomen dat die spieractiveit verspilt wordt aan eten dat je te kort na het sporten inneemt.
Een heel verhaal, ik weet het. Dit verzin ik overigens niet zelf, maar is wat mijn persoonlijke begeleider op de sportschool me vertelde, en die heeft er voor gestudeerdAls je je aan die regels probeert te houden, is je fysieke inspanning tijdens het sporten veel efficienter volgens hem. Daarom kies ik er zelf altijd voor pas om 20.30u (3 uur na het eten) te gaan sporten.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 18:13 schreef Sarabi het volgende:
Weekenden te horen gekregen dat ik een tentamen gehaald heb
dus zometeen lekker met een wijntje in bad met het boek Twilight (zo fout maar ook zo leuk)
Oja offtopic vraagje (voor diegene die iets ouder zijn dan ik)Als reactie op je spoiler, dat kwam ook pas in de derde. In klas 1-2 had je een soort brugklasSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelf geef ik les op het VMBO en moeten ze aan het eind van leerjaar 2 kiezen..
Dat is wel fijn dat het luktquote:Op zaterdag 14 november 2009 07:47 schreef Stout het volgende:
Vikingsmeisje, hier een man die ook wil afvallen maar dus ook rustig een bak nootjes eet
Moet ie helemaal zelf weten, ik neem het niet ! En ik heb me er maar bij neergelegd dat hij dus niet zo handig reageert af en toe !
Hmm op het moment wil het even niet lukken, maar zit vast wel ergens in mijn hoofdquote:Op zaterdag 14 november 2009 12:04 schreef DarkElf het volgende:
na 5 jaar, sta je er wel eens bij stil dat je echt al heel lang heel goed bezig bent en hoe trots je daarop mag zijn?
Er blijft genoeg vet in het gehakt over hoor. Gehakt bestaat uit zo'n 25 - 35% vet.quote:Op zaterdag 14 november 2009 18:20 schreef DarkElf het volgende:
je rult het in water?
en trouwens dyna, beetje vet heb je ook nodig hoor dus als je het grootste gedeelte weggooit steeds lijkt mij dat verder prima toch?
Ik heb het al laten checken en er is niks gevonden, bloed geprikt enzo. Meestal ben ik alleen een beetje licht in mijn hoofd, gister was ik ws. gewoon te moe, druk bezig met klussen, vaak hurken en weer opstaan. Meestal voel ik het aankomen, nu was het voelen en meteen omvallen.quote:Op zaterdag 14 november 2009 20:47 schreef Stout het volgende:
Dat klinkt echt eng...toch ff laten checken hoor !
En van binnen lekker helemaal dichtslibben, lijkt me eigenlijk enger omdat je het dan niet in de gaten hebtquote:Op maandag 16 november 2009 14:54 schreef ZeFetish het volgende:
Je zou maar kunnen eten wat je wilt zonder dik te worden
Ik was van plan mezelf niet elke week te wegen maar begin daar toch een beetje op terug te komen.quote:Op maandag 16 november 2009 15:18 schreef Stout het volgende:
En waren de weegschaaltjes lief vanmorgen ?
Hier -0.6 dus prima
Hoe komt het dat je dat gevoel hebt?quote:Op maandag 16 november 2009 19:00 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Ondanks ik geen zin had, ben ik lekker tekeer gegaan.. Ben nu wel een beetje brak, maar ook voldaan. Maar ik heb ook een gevoel dat mijn twintig kilo er weer bij zitten
he wat leuk bowlenquote:Op maandag 16 november 2009 21:21 schreef Stout het volgende:
Goe gedaan Vikkingsmeisje !!
Hier gebowled... lekker gegooid, 139.3 gemiddeld
Goed bezig. 1x per week wegen is trouwens een prima periode. Elke dag is te veel, maar langer wachten is ook niet nodig.quote:Op maandag 16 november 2009 16:33 schreef Sarabi het volgende:
Eet/sportdagboek begonnen - check![]()
Hardgelopen - check![]()
Genoeg aan mijn gezondheid gewerkt vandaag, nu toch maar echt aan de studie
Denk dat mijn lichaam zich gewoon aan het herstellen is, en dan staat alles even voor je gevoel stil. En dat hoop ik natuurlijk ook!!quote:Op maandag 16 november 2009 21:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je dat gevoel hebt?
Top!!!quote:Vandaag rond de 1400kcal gegeten en 500 verbrand dus een goed begin
quote:Een doorsnee mens zou misschien meer mogen eten dan tot dusver werd aangenomen. De bekende calorierichtlijn van 2000 calorieën per dag voor een vrouw en 2500 voor een man, zou te zuinig zijn.
Volgens een Britse adviesraad, het Scientific Advisory Committee on Nutrition, mogen daar 400 calorieën of ongeveer 16 procent worden bijgeteld. Een extra cheeseburger dus, dat is wellicht veel begrijpelijker.
Het comité waarschuwt meteen dat deze eventuele nieuwe calorierichtlijn enkel mag worden toegepast door mensen die actief zijn en voldoende bewegen.
Richtlijn
De nieuwe caloriegrens is nog geen officiële richtlijn in Groot-Brittannië. Daarover wordt na een overlegperiode van 14 weken beslist.
Maar volgens gezondheidsexperts zou de overheid het rapport wel eens "onder de mat kunnen schuiven" om te vermijden dat de boodschap verkeerd wordt onthaald in tijden van toenemende obesitas.
Bron
Goed bezigquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:15 schreef DarkElf het volgende:
grieppprik gehaald en toen toch maar weer les 14 gelopen ondanks de maandelijkse klachten. ging zwaarder maar heb het weer gedaan
DE soweisoquote:
Dat komt doordat je buik simpelweg een probleemzone is, omdat de spieractiviteit daar veel kleiner is. Bij sporten als hardlopen (en alle cardiotoestellen die er bestaan in de sportschool) train je vooral benen, en een beetje je armen. Natuurlijk wordt er ook vet verbrand rondom je buik, maar het meeste bij je benen. Om buikvet weg te trainen moet je aan de krachttraining/buikspieroefeningen. Hoe groter je buikspieren, hoe meer vet ze zullen verbranden. Daarom is de combinatie krachttraining-cardiotraining een zeer belangrijk element als je naast afvallen, ook aan figuurcorrectie wilt doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:29 schreef dyna18 het volgende:
Sinds ik begonnen ben met hardlopen en trouw vast hou aan minstens 3keer per week sporten ga ik weer als een speer naar beneden (op de weegschaal). Nog 1 of 2 weken en ik zit onder de 25 bmi!!!
Het gekke is, ik zou ondertussen verwachten dat mijn buik en vetrollen wel weg zouden zijn. Maar helaas dus niet. Ik hield tot nu toe altijd als streefgewicht 85kg aan, maar misschien moet ik wel doorzetten tot de 80 om daar helemaal vanaf te zijn?
info:
85 kg is bmi van 24.6
80 kg is bmi van 23.1
Ow ja, gister dus wezen fitnessen (75min cardio). En vandaag 6.7km wezen hardlopen.
Geheime speeltip: gebruik een half zakje (of Cup-a-soup Helder i.p.v. de gewone), doe ik zelf ookquote:Op woensdag 18 november 2009 06:56 schreef Stout het volgende:
T: 1 cracker met kaas en een cup a soup (wat is dat zout zeg...brrr)
Nou zeg je 85-90 is ideaal voor iemand van 1m86. Nou zit je met 90kg tegen een bmi van 26 aan, dat is volgens mij nog te zwaar, overgewicht zelfs.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:34 schreef Vido het volgende:
Een gewicht dat mooi bij jouw lengte pas ligt inderdaad rond de 85-90kg. Dat is qua "gezond gewicht", dat wil niet zeggen dat al je vetrolletjes wegzijn en je kunt solliciteren als model bij Hugo BossJe kunt overigens als je in de buurt komt van je streefgewicht (en dan is 85kg een mooi streven) beter niet meer kijken naar BMI, maar naar je vetpercentage (dit kunnen ze op de sportschool (of bij de huisarts) meten). Zodra je op je streefgewicht zit wordt krachttraining nog belangrijker, om je probleemzones aan te pakken... Buikje? Train je buikspieren. Slappe bovenarmen? Biceps/triceps oefeningen. Zo te zien zit je al bij een sportschool, vraag gewoon een keer aan een instructeur voor wat begeleiding bij figuurcorrectie.
Succes ermee!
(Bovenstaande informatie komt allemaal van wat de instructeurs op de sportschool mij verteld hebben).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |