abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74773529
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:34 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Hoe komt het dat je dat gevoel hebt?
Denk dat mijn lichaam zich gewoon aan het herstellen is, en dan staat alles even voor je gevoel stil. En dat hoop ik natuurlijk ook!!
quote:
Vandaag rond de 1400kcal gegeten en 500 verbrand dus een goed begin
Top!!!
Ook leeg
pi_74773736
Goed nieuws!! (of toch niet..)
quote:
Een doorsnee mens zou misschien meer mogen eten dan tot dusver werd aangenomen. De bekende calorierichtlijn van 2000 calorieën per dag voor een vrouw en 2500 voor een man, zou te zuinig zijn.

Volgens een Britse adviesraad, het Scientific Advisory Committee on Nutrition, mogen daar 400 calorieën of ongeveer 16 procent worden bijgeteld. Een extra cheeseburger dus, dat is wellicht veel begrijpelijker.

Het comité waarschuwt meteen dat deze eventuele nieuwe calorierichtlijn enkel mag worden toegepast door mensen die actief zijn en voldoende bewegen.

Richtlijn

De nieuwe caloriegrens is nog geen officiële richtlijn in Groot-Brittannië. Daarover wordt na een overlegperiode van 14 weken beslist.

Maar volgens gezondheidsexperts zou de overheid het rapport wel eens "onder de mat kunnen schuiven" om te vermijden dat de boodschap verkeerd wordt onthaald in tijden van toenemende obesitas.

Bron
Ook leeg
pi_74777939
grieppprik gehaald en toen toch maar weer les 14 gelopen ondanks de maandelijkse klachten. ging zwaarder maar heb het weer gedaan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:20:43 #79
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74778079
Hier nog geen sporten.

Maar kreeg gisteren wel een compliment van een vriendin van mijn lief. Die zag dat er wat vanaf was . Smaller koppie gekregen
Live life to the Ender :D
pi_74778103
complimentjes zijn fijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74786525
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:15 schreef DarkElf het volgende:
grieppprik gehaald en toen toch maar weer les 14 gelopen ondanks de maandelijkse klachten. ging zwaarder maar heb het weer gedaan
Goed bezig
pi_74787122
en geen stijve arm gekregen dus das ook mooi. Hoorde zoveel mensen over een stijve arm...

nu eens eten maken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74788555
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 12:21 schreef DarkElf het volgende:
complimentjes zijn fijn
Je verdient ze ook!!!
Ook leeg
pi_74789076
Vanavond weer buikdansen na 4 weken niet gedanst te hebben, zal wel vies tegenvallen
Ben vergeten fruit te eten vandaag dus nu nog lekker allerlei fruit naar binnen aan het werken
pi_74792196
hihi lekker fruit !
Ik ga zo nog ff lopen, hele dag binnen gezeten, thuis verbouwing (zie hier :http://forum.fok.nl/topic/1368957)
en mijn paps en mams over de vloer (voor die verbouwing) dus nu ff Stout-tijd
  dinsdag 17 november 2009 @ 22:32:40 #86
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74798425
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 18:20 schreef Vikingsmeisje het volgende:

[..]

Je verdient ze ook!!!
DE soweiso ;)

Dit weekend maar heel veel puinruimen om ruimte te maken om mijn huis verkoopklaar te maken. Zou dat ook veel verbranden?
Live life to the Ender :D
pi_74803103
Sinds ik begonnen ben met hardlopen en trouw vast hou aan minstens 3keer per week sporten ga ik weer als een speer naar beneden (op de weegschaal). Nog 1 of 2 weken en ik zit onder de 25 bmi!!!
Het gekke is, ik zou ondertussen verwachten dat mijn buik en vetrollen wel weg zouden zijn. Maar helaas dus niet. Ik hield tot nu toe altijd als streefgewicht 85kg aan, maar misschien moet ik wel doorzetten tot de 80 om daar helemaal vanaf te zijn?

info:
85 kg is bmi van 24.6
80 kg is bmi van 23.1

Ow ja, gister dus wezen fitnessen (75min cardio). En vandaag 6.7km wezen hardlopen.
pi_74804950
Mensen wat zijn we allemaal goed bezig !! Applaus voor iedereen en een dik vet compliment !!

Hier gaat het ook goed, ik eet me echt een slag in de rondte en val af als een gek. Even mijn dagmenu van gisteren :

O: 3 crackers met een heel *schaam* bakje smeerkaas, een beker optimel, twee kiwi's en een kop thee
T: 250 gram kwark met 2 mandarijnen (groot) en 1 peer (heel groot, maar zo lekker)
L: 3 crackers met 100 gram fricandeau, 1 glas verse jus, 1/2 komkommmer en een opkikker
T: 1 cracker met kaas en een cup a soup (wat is dat zout zeg...brrr)
D: bloemkool met een papje, varkenslapjes en aardappelen
T:handje zoute stokjes

en ik heb wel 15 minuten gelopen en ong 15 gefietst. Niet echt bijzonder dus.
pi_74807068
Ik mag zo weer een uur naar de fysio en dus een uur krachttraining doen..
Ook leeg
pi_74820396
Vanavond weer zumba deze week gaat zo lekker met sporten (en ook met gezond eten)
pi_74820959
quote:
Op woensdag 18 november 2009 00:29 schreef dyna18 het volgende:
Sinds ik begonnen ben met hardlopen en trouw vast hou aan minstens 3keer per week sporten ga ik weer als een speer naar beneden (op de weegschaal). Nog 1 of 2 weken en ik zit onder de 25 bmi!!!
Het gekke is, ik zou ondertussen verwachten dat mijn buik en vetrollen wel weg zouden zijn. Maar helaas dus niet. Ik hield tot nu toe altijd als streefgewicht 85kg aan, maar misschien moet ik wel doorzetten tot de 80 om daar helemaal vanaf te zijn?

info:
85 kg is bmi van 24.6
80 kg is bmi van 23.1

Ow ja, gister dus wezen fitnessen (75min cardio). En vandaag 6.7km wezen hardlopen.
Dat komt doordat je buik simpelweg een probleemzone is, omdat de spieractiviteit daar veel kleiner is. Bij sporten als hardlopen (en alle cardiotoestellen die er bestaan in de sportschool) train je vooral benen, en een beetje je armen. Natuurlijk wordt er ook vet verbrand rondom je buik, maar het meeste bij je benen. Om buikvet weg te trainen moet je aan de krachttraining/buikspieroefeningen. Hoe groter je buikspieren, hoe meer vet ze zullen verbranden. Daarom is de combinatie krachttraining-cardiotraining een zeer belangrijk element als je naast afvallen, ook aan figuurcorrectie wilt doen.

Een gewicht dat mooi bij jouw lengte pas ligt inderdaad rond de 85-90kg. Dat is qua "gezond gewicht", dat wil niet zeggen dat al je vetrolletjes wegzijn en je kunt solliciteren als model bij Hugo Boss Je kunt overigens als je in de buurt komt van je streefgewicht (en dan is 85kg een mooi streven) beter niet meer kijken naar BMI, maar naar je vetpercentage (dit kunnen ze op de sportschool (of bij de huisarts) meten). Zodra je op je streefgewicht zit wordt krachttraining nog belangrijker, om je probleemzones aan te pakken... Buikje? Train je buikspieren. Slappe bovenarmen? Biceps/triceps oefeningen. Zo te zien zit je al bij een sportschool, vraag gewoon een keer aan een instructeur voor wat begeleiding bij figuurcorrectie.

Succes ermee!

(Bovenstaande informatie komt allemaal van wat de instructeurs op de sportschool mij verteld hebben).

[ Bericht 12% gewijzigd door Vido op 18-11-2009 16:40:31 ]
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74821306
quote:
Op woensdag 18 november 2009 06:56 schreef Stout het volgende:
T: 1 cracker met kaas en een cup a soup (wat is dat zout zeg...brrr)
Geheime speeltip: gebruik een half zakje (of Cup-a-soup Helder i.p.v. de gewone), doe ik zelf ook Ik heb altijd het gevoel dat er in één kop Cup-a-soup al meteen je hele dagelijkse behoefte aan zout zit.
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  woensdag 18 november 2009 @ 19:38:53 #93
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74827551
Dat klopt ook wel zowat Stout. In 1 portie Cupasoup zit 0.6 gram zout terwijl de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 1 gram is.
pi_74827786
je proeft ook idd dat er heel veel zout in zit...

door mijn nierproblemen eet ik minder zout (probeer ik iig), en dan valt het nog meer op hoeveel zout er in sommige dingen zit. Zoals de pastasaus vanavond. Ja vanavond slecht gegeten; pasta (verse van de appie) met kant en klare saus. Was zo ontzettend moe (geen idee of het van de griepprik is maar ik ben zo afschuwelijk moe vandaag)... dat we ons er makkelijk af gemaakt hebben... geen goeie dag dus, had ook al wat gesnoept.

Nou ja morgen weer een dag hoor.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74828349
Ook hier moe en moeder...... 2 vrije dagen nu gehad en eigenlijk alleen maar zin gehad in slapen en koolhydraten. Ik denk steeds maar dat dat wat met elkaar te maken heeft en met nieuwe medicatie. Vanavond maar eens flink water en brandneteltheetje drinken.
pi_74828424
en lekker vroeg slapen

ga ik ook doen. en morgen wel hardlopen ondanks de moeheid, frisse lucht en beweging doet mij vast goed ook al wil ik t liefst in mijn bed liggen de komende drie maanden (zo voelt het nu )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74829650
Zo mijn eerste echte zumba les gehad
Wat heerlijk zeg voel me nu echt super (gezond)

Morgen even een rustdag en vrijdag weer hardlopen
pi_74829850
Geniet er van Sarabi !
Voor mij geen cup a soup meer, heb er de hele avond last van gehad, bah wat zout
pi_74830023
quote:
Op woensdag 18 november 2009 16:34 schreef Vido het volgende:

Een gewicht dat mooi bij jouw lengte pas ligt inderdaad rond de 85-90kg. Dat is qua "gezond gewicht", dat wil niet zeggen dat al je vetrolletjes wegzijn en je kunt solliciteren als model bij Hugo Boss Je kunt overigens als je in de buurt komt van je streefgewicht (en dan is 85kg een mooi streven) beter niet meer kijken naar BMI, maar naar je vetpercentage (dit kunnen ze op de sportschool (of bij de huisarts) meten). Zodra je op je streefgewicht zit wordt krachttraining nog belangrijker, om je probleemzones aan te pakken... Buikje? Train je buikspieren. Slappe bovenarmen? Biceps/triceps oefeningen. Zo te zien zit je al bij een sportschool, vraag gewoon een keer aan een instructeur voor wat begeleiding bij figuurcorrectie.

Succes ermee!

(Bovenstaande informatie komt allemaal van wat de instructeurs op de sportschool mij verteld hebben).
Nou zeg je 85-90 is ideaal voor iemand van 1m86. Nou zit je met 90kg tegen een bmi van 26 aan, dat is volgens mij nog te zwaar, overgewicht zelfs.

Ik denk dat 75-80 het meest normale is voor iemand van 1m86?
pi_74830140
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:33 schreef Stout het volgende:
Geniet er van Sarabi !
Thanks dat gaat wel goedkomen
Waarom doet mijn avatar het niet meer......hmmm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')