Denk dat mijn lichaam zich gewoon aan het herstellen is, en dan staat alles even voor je gevoel stil. En dat hoop ik natuurlijk ook!!quote:Op maandag 16 november 2009 21:34 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Hoe komt het dat je dat gevoel hebt?
Top!!!quote:Vandaag rond de 1400kcal gegeten en 500 verbrand dus een goed begin
quote:Een doorsnee mens zou misschien meer mogen eten dan tot dusver werd aangenomen. De bekende calorierichtlijn van 2000 calorieën per dag voor een vrouw en 2500 voor een man, zou te zuinig zijn.
Volgens een Britse adviesraad, het Scientific Advisory Committee on Nutrition, mogen daar 400 calorieën of ongeveer 16 procent worden bijgeteld. Een extra cheeseburger dus, dat is wellicht veel begrijpelijker.
Het comité waarschuwt meteen dat deze eventuele nieuwe calorierichtlijn enkel mag worden toegepast door mensen die actief zijn en voldoende bewegen.
Richtlijn
De nieuwe caloriegrens is nog geen officiële richtlijn in Groot-Brittannië. Daarover wordt na een overlegperiode van 14 weken beslist.
Maar volgens gezondheidsexperts zou de overheid het rapport wel eens "onder de mat kunnen schuiven" om te vermijden dat de boodschap verkeerd wordt onthaald in tijden van toenemende obesitas.
Bron
Goed bezigquote:Op dinsdag 17 november 2009 12:15 schreef DarkElf het volgende:
grieppprik gehaald en toen toch maar weer les 14 gelopen ondanks de maandelijkse klachten. ging zwaarder maar heb het weer gedaan
DE soweisoquote:
Dat komt doordat je buik simpelweg een probleemzone is, omdat de spieractiviteit daar veel kleiner is. Bij sporten als hardlopen (en alle cardiotoestellen die er bestaan in de sportschool) train je vooral benen, en een beetje je armen. Natuurlijk wordt er ook vet verbrand rondom je buik, maar het meeste bij je benen. Om buikvet weg te trainen moet je aan de krachttraining/buikspieroefeningen. Hoe groter je buikspieren, hoe meer vet ze zullen verbranden. Daarom is de combinatie krachttraining-cardiotraining een zeer belangrijk element als je naast afvallen, ook aan figuurcorrectie wilt doen.quote:Op woensdag 18 november 2009 00:29 schreef dyna18 het volgende:
Sinds ik begonnen ben met hardlopen en trouw vast hou aan minstens 3keer per week sporten ga ik weer als een speer naar beneden (op de weegschaal). Nog 1 of 2 weken en ik zit onder de 25 bmi!!!
Het gekke is, ik zou ondertussen verwachten dat mijn buik en vetrollen wel weg zouden zijn. Maar helaas dus niet. Ik hield tot nu toe altijd als streefgewicht 85kg aan, maar misschien moet ik wel doorzetten tot de 80 om daar helemaal vanaf te zijn?
info:
85 kg is bmi van 24.6
80 kg is bmi van 23.1
Ow ja, gister dus wezen fitnessen (75min cardio). En vandaag 6.7km wezen hardlopen.
Geheime speeltip: gebruik een half zakje (of Cup-a-soup Helder i.p.v. de gewone), doe ik zelf ookquote:Op woensdag 18 november 2009 06:56 schreef Stout het volgende:
T: 1 cracker met kaas en een cup a soup (wat is dat zout zeg...brrr)
Nou zeg je 85-90 is ideaal voor iemand van 1m86. Nou zit je met 90kg tegen een bmi van 26 aan, dat is volgens mij nog te zwaar, overgewicht zelfs.quote:Op woensdag 18 november 2009 16:34 schreef Vido het volgende:
Een gewicht dat mooi bij jouw lengte pas ligt inderdaad rond de 85-90kg. Dat is qua "gezond gewicht", dat wil niet zeggen dat al je vetrolletjes wegzijn en je kunt solliciteren als model bij Hugo BossJe kunt overigens als je in de buurt komt van je streefgewicht (en dan is 85kg een mooi streven) beter niet meer kijken naar BMI, maar naar je vetpercentage (dit kunnen ze op de sportschool (of bij de huisarts) meten). Zodra je op je streefgewicht zit wordt krachttraining nog belangrijker, om je probleemzones aan te pakken... Buikje? Train je buikspieren. Slappe bovenarmen? Biceps/triceps oefeningen. Zo te zien zit je al bij een sportschool, vraag gewoon een keer aan een instructeur voor wat begeleiding bij figuurcorrectie.
Succes ermee!
(Bovenstaande informatie komt allemaal van wat de instructeurs op de sportschool mij verteld hebben).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |