Los daarvan moet je meer investeerders aanspreken die anders in andere markten zitten om meer rendement te halen. Als de rente niet meebeweegt stroomt er te weinig geld naar de schuldpapieren toe omdat investeerders gewoonweg niet bereid om uit andere markten te stappen.quote:Op zondag 29 november 2009 14:53 schreef Zero2Nine het volgende:
Ze gaan meer schuld aan dus een groter risico?
quote:Op zondag 29 november 2009 14:48 schreef knnth het volgende:
[..]
Waarom stijgt de rente als een land meer treasuries uitgeeft?
..of aandelen moeten als onveiliger worden gezien door de belegger..quote:Op zondag 29 november 2009 15:14 schreef SeLang het volgende:
Yield moet dus stijgen (als ze die hoog genoeg vonden belegden ze NU al in treasuries).
Inderdaad, daarom dalen de yields ook tijdens een aandelencrisis.quote:Op zondag 29 november 2009 16:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
..of aandelen moeten als onveiliger worden gezien door de belegger..
* POEF! *quote:'Shell verlaagt verwachtingen voor biobrandstoffen'
Biobrandstoffen zullen tot ongeveer 2020 niet wijdverbreid gebruikt worden.
AMSTERDAM (Dow Jones)-- Dat verwacht Peter Voser, Chief Executive Officer van Royal Dutch Shell.
Dat meldt The Financial Times maandag. Hiermee wordt de hoop op een snelle commerciele doorbraak van biobrandstoffen de grond in geboord.
Voser zegt in The Financial Times dat het "meerdere jaren zal duren" tot er een productiefaciliteit is die commercieel rendabel is. Vosers uitspraken zullen de verwachting temperen, al zouden er op korte termijn 'tweede generatie' biobrandstoffen beschikbaar komen die een grote impact op de wereldbrandstofvoorziening hebben, aldus de krant.
geweldige quote zo uit deze blogquote:What has gone on in Dubai is not so much the natural evolution of a city into one that needed these supertall skyscrapers, but rather the emirate playing a real life version of SimCity with the money cheat turned on
quote:
Het is een probleem voor de mensen die hun geld en bezittingen kwijt zijn en niet voor de mensen die niet hun geld en bezittingen kwijt zijn. Hoe het een paar decennia later met het 'land' gaat boeit toch eigenlijk niet?quote:Op maandag 30 november 2009 21:02 schreef Lemans24 het volgende:
Even heel simpel gesteld: is het op de lange termijn ECHT een heel groot probleem als een land failliet gaat?
Groot handelsoverschot.quote:Op dinsdag 1 december 2009 15:20 schreef knnth het volgende:
Waarom is Duitsland zo vaak vergelijkingsmateriaal als het gaat om staatsobligaties? Grote economie? Stabiel? Zomaar?
Die alsmaar stijgende goudprijs is wel gunstig trouwens. Dat maakt de bubble namelijk duidelijk zichtbaar en krijgt veel publiciteit. Het wordt dan steeds moeilijker voor de authoriteiten om de bubblevorming in de financiele markten te negeren.quote:Op dinsdag 1 december 2009 17:58 schreef pberends het volgende:
Goud door de $1200
Ik weet al wat Bernanke gaat doen na zijn Fed-carrière: hij kan aan het werk als CEO van Barrick Gold.
Het kan ook een hedge zijn tegen het omvallen van het financiële systeem right?quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:10 schreef SeLang het volgende:
[..]
Die alsmaar stijgende goudprijs is wel gunstig trouwens. Dat maakt de bubble namelijk duidelijk zichtbaar en krijgt veel publiciteit. Het wordt dan steeds moeilijker voor de authoriteiten om de bubblevorming in de financiele markten te negeren.
Goud zou een logische keuze zijn als men bang is voor inflatie, maar er is helemaal geen angst voor inflatie! Hoe weten we dat? Via de koers van Treasury Inflation-Protected Securities (TIPS). Dat zijn treasuries die meer rente betalen als de inflatie oploopt. Uit het verschil in koers tussen gewone treasuries en TIPS kun je dus afleiden wat de inflatieverwachting is van de markt in de komende jaren (heel laag dus).
Als goud geen inflatiehedge is, wat is het dan wel, anders dan een bubble?
Wat is "omvallen van het financiele systeem"? Een souvereign default? De kans hierop wordt ook door bonds ingeprijsd (zie het plaatje van Griekenland dat je zelf postte). In de landen die er toe doen wordt deze kans door de markt kennelijk nog steeds erg laag ingeschat. Mocht men zich in de toekomst hierover zorgen gaan maken dan zal de rente de pan uit rijzen!quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Het kan ook een hedge zijn tegen het omvallen van het financiële systeem right?
Goud is een waardeloze belegging op lange termijn, maar ik zie momenteel best de case voor een korte termijn speculatie. Het zou me niks verbazen als we nog veel hogere prijzen gaan zien. Maar ikzelf doe niet mee aan die hype.quote:Ik ben overigens ook geen goudbull.
Fysieke vraag is veel hoger dan het aanbod, alleen al met dat kan goud anywhere gaat (dat zagen we met olie).quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:30 schreef SeLang het volgende:
[..]
Wat is "omvallen van het financiele systeem"? Een souvereign default? De kans hierop wordt ook door bonds ingeprijsd (zie het plaatje van Griekenland dat je zelf postte). In de landen die er toe doen wordt deze kans door de markt kennelijk nog steeds erg laag ingeschat. Mocht men zich in de toekomst hierover zorgen gaan maken dan zal de rente de pan uit rijzen!
[..]
Goud is een waardeloze belegging op lange termijn, maar ik zie momenteel best de case voor een korte termijn speculatie. Het zou me niks verbazen als we nog veel hogere prijzen gaan zien. Maar ikzelf doe niet mee aan die hype.
Ik had eens gelezen dat al het goud op de wereld omvat kan worden door een kubus van 27x27x27 en dat al het goud op de markt wordt omschreven door een kubus van 11x11x11. Omgerekend naar de huidige goudkoers zou dat ongeveer een triljoen dollar marktkapitalisatie zijn. Het lijkt me sterk dat er zoveel (fysieke) vraag is.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Fysieke vraag is veel hoger dan het aanbod, alleen al met dat kan goud anywhere gaat (dat zagen we met olie).
Een bubble ja. Speculatieve vraag neemt toe omdat de prijs stijgt, wat weer tekorten creeert enz enz. Houdt zichzelf in stand.quote:Op dinsdag 1 december 2009 18:32 schreef pberends het volgende:
[..]
Fysieke vraag is veel hoger dan het aanbod, alleen al met dat kan goud anywhere gaat (dat zagen we met olie).
europa bestaat uit kleine containers die elkaar kunnen helpenquote:Op woensdag 25 november 2009 12:57 schreef Lemans24 het volgende:
Ik las zojuist het onderstaande op Beursplaza:
[..]
Wat is het verschil nu precies met Europa?
sterke euro
immer politieke onzekerheid in de EU
aanstaande emissie van ING
faillissementen, lijkt me minder relevant
en die van NLquote:
quote:di 01 dec 2009, 23:04
EU-landen gaan tekort snel terugdringen
BRUSSEL - Frankrijk en Duitsland zijn bereid hun begrotingstekort in 2013 onder de Europese limiet van 3 procent van het bruto binnenlands product te brengen. Ze houden zich aan de termijn die de Europese Commissie hen heeft opgelegd om hun overheidsfinanciën te saneren.
Dat bleek dinsdagavond bij een bijeenkomst van de Eurogroep, de EU-lidstaten die de euro hanteren, aldus de woordvoerder van minister Wouter Bos van Financiën. Ook Nederland accepteert de opdracht van de Europese Commissie om zijn tekort in 2013 onder de 3 procent te brengen. Dat houdt in dat er vanaf 2011 bezuinigd moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |