ik zie jouw ideaal als een soort communisme.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:57 schreef Onnoman het volgende:
Mediamarkt, ikea, albertheyn, e.d. walsen dictatoriaal over de kleinere winkeltjes.
Daardoor zie je o.a. groenteboeren, elektronicazaken, delicatessezaken, kaasboeren, en andere kleinere zaakjes in stof doen verdwijnen.
ik zie het als een soort communisme in de detailhandel
klacht: het straks alleen nog maar kunnen winkelen in 4 winkels
dit.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:59 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik denk dat je communisme en kapitalisme door elkaar haalt
Vreemd dat ik er dan wel goedkoop kan boodschappen doen. Voor 20 eu in de week heb ik goed eten bij de AH en daar is ook het brood, melk en vleeswaren bij gerekendquote:
quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Vreemd dat ik er dan wel goedkoop kan boodschappen doen. Voor 20 eu in de week heb ik goed eten bij de AH en daar is ook het brood, melk en vleeswaren bij gerekend
dat misschien wel, maar het aanbod vervlakt ook steeds meerquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:01 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een positieve ontwikkeling omdat producten nu netto minder kosten.
JA MENSEN, OPEN UW OGEN!!!!1 DIT IS GEEN LEUGEN, 2012 GAAN WE ALLEMAAL DOOD! DE MAYAS HEBBEN DIT ALLEMAAL VOORSPELT!!!11quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:10 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
2012 DAN IS ALLES OVER DAN MAAKT HET NIETS MEER UIT WAT ZE ONS AANGEDAAN HEBBEN WE ZIJN ALLEMAAL GELIJK OP DAT MOMENT!
Heel misschien bij de levensmiddelen maar zelfs dan nog zijn er genoeg kleine winkels met een specifiek aanbod. Je vindt ze alleen niet meer op elke straathoek.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:10 schreef bas-beest het volgende:
[..]
dat misschien wel, maar het aanbod vervlakt ook steeds meer
niet waarquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:12 schreef Inktfles het volgende:
[..]
JA MENSEN, OPEN UW OGEN!!!!1 DIT IS GEEN LEUGEN, 2012 GAAN WE ALLEMAAL DOOD! DE MAYAS HEBBEN DIT ALLEMAAL VOORSPELT!!!11
Ja klopt.. eigenlijk vind ik het ook wel hard en zielig voor die kleinere bedrijfjes, maar ik ga ook liever naar zo'n grotere zaak. Die hebben een groter assortiment, meer op voorraad, goedkoper, geen opdringerige verkopers, makkelijker in retourneren etc.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:01 schreef Mendeljev het volgende:
Ik zie het eigenlijk als een positieve ontwikkeling omdat producten nu netto minder kosten.
Dit: boeie dat zo'n paupersupermarkt failliet gaat. Daar heb ik als consument toch niks aan.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:24 schreef Niek. het volgende:
Als je het zo erg vind moet je alle grote zaken vermijden. De echt goede speciaalzaken/winkeltjes die overleven wel, het zijn vooral de overgewaardeerde buurtsupers die weg gaan en na 1 jaar mist niemand ze.
Dan komt er wel een nieuwe. Dat is kapitalismequote:Op dinsdag 10 november 2009 23:01 schreef 2cv het volgende:
Of het nu communisme of kapitalisme of iets heel anders is: ik ben het eens met de klacht. Het grootste risico is wanneer straks 1 concern alles in handen heeft en de prijzen flink opschroeft ...
Dude.quote:Op dinsdag 10 november 2009 22:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
Vreemd dat ik er dan wel goedkoop kan boodschappen doen. Voor 20 eu in de week heb ik goed eten bij de AH en daar is ook het brood, melk en vleeswaren bij gerekend
Als jij nou eens stopt met het winkelen bij die grote ketens dan hebben ze minder money om hun expansiedrift te bekostigen.quote:Op dinsdag 10 november 2009 21:57 schreef Onnoman het volgende:
Mediamarkt, ikea, albertheyn, e.d. walsen dictatoriaal over de kleinere winkeltjes.
euroshopperquote:Op dinsdag 10 november 2009 22:07 schreef piepkuiken21 het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |