abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 april 2010 @ 21:06:56 #251
248562 Rallydame
We klussen nog even verder..
pi_80169797
Waarschijnlijk komt de Catalpa van de ouders van vriendlief bij ons in de voortuin te staan. Dus dan hebben we weer zo'n mooie boom

Vandaag moest N werken en ben ik rustig aan weer begonnen met klussen.
Allereerst heb ik een deel van de plinten van de slaapkamer een eerste laklaag gegeven. De korte stukken waren al een keer gelakt. Nu staan ze weer allemaal op 1 dus morgen kunnen ze de laatste laklaag krijgen. Kunnen ze in de loop van de week gemonteerd worden

Daarna heb ik de zijkanten van de zoldertrap geschuurd, schoongemaakt en opnieuw gelakt. Deze zijn nu klaar maar waarschijnlijk moet ik het grijs van de trap toch nog een keertje doen. Het zit er niet overal even mooi meer op terwijl dat wel zou moeten

Daarna was het badkamerraam aan de beurt. Deze is geplaatst in een grondlaag maar had nog geen laklaagje gehad. Tot vandaag Ik denk dat er nog wel zo'n 2 lagen nodig zijn om hem echt mooi gedekt te krijgen

En ja als je dan toch bezig bent... dan kun je maar net zo goed ook het deurkozijn een eerste laklaag geven. Deze zal nog wel zeker 3 lagen nodig hebben denk ik. Van origine is hij donkergroen en hoe dik je de verf er ook op aanbrengt het blijft er doorheen komen. Dit was ook het geval met het deurkozijn tussen de hal en de keuken.

Morgen staan de plinten weer op de planning, de spiegellijst kan dan voor de 2e keer in de olie.
Deze heeft N namelijk gisteren geschuurd en in een olielaag gezet.
Geschuurd:

Na een olielaag:

En misschien kunnen we de volliere al voor een deel opruimen. Dat zou ook weer schelen maar of dat lukt dat zien we nog wel. En jullie ook waarschijnlijk
pi_80170503
kluszin
Die trap blijft een bijwerkprojectje ben ik bang
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_80174374
Jullie zijn weer lekker bezig! Jij bent wat consequenter dan ik met het lakken, merk ik al. Ik zou geen zin meer hebben die trap nog eens te doen...
  zondag 11 april 2010 @ 01:22:12 #254
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80176551
Mooi hoor Rally!
Wat een rotklus is dat he, die kozijnen steeds weer en weer en weer. Hier was alles eerst heel donkerblauw, net zo'n rotkleur als dat groen bij jullie, vreselijk. Heeft zoveel lagen lak en tijd gekost. Maar als het dan af is....................... WOW!

Hebben jullie transparante harde lak over het grijs heen ztten op de trap?
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_80177434
Oh! Mooi!
Je doet het goehoed!!!!
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  zondag 11 april 2010 @ 10:07:15 #256
248562 Rallydame
pi_80179005
Jaaaaaaa, de kluszin begint weer te komen. Ik zit dan ook al helemaal klaar om te gaan beginnen maar het moet eventjes wachten ben ik bang... Vriendlief heeft gisteravond een heftige uitruk gehad met slechte afloop en ligt daar nu nog even van bij te komen.. Kan dus nog niet boven aan de slag en het slopen van de vollière zal ik vast ook niet zachtjes kunnen... Even wachten nog dus..

En wat het lakken betreft... de trap heeft verf die al geschikt zou zijn voor de trap en dus geen laklaag nodig zou hebben volgens de verfmeneer. Maar dat is dus niet helemaal goed werkend. Zijkanten zijn nu klaar dus waarschijnlijk ga ik de treden nog wel een keertje met de verf doen en als het dan na een maandje weer dezelfde plekken heeft dan gaat er echt een lak op. De zoldertrap is echt een proeftrap. De trap naar de eerste verdieping moet namelijk hetzelfde worden dus alles wat mis gaat op de zoldertrap is een les voor die

Ik heb al zoveel kozijnen 3 of zelfs 4 keer moeten lakken dat het tegenwoordig wel in te schatten is hoe vaak het nog moet. Het ziet er zoveel mooier uit als het allemaal echt goed dekt en dan ben ik ook echt super blij maar ik kan me op dit moment nog niet echt verheugen op nog 3x het kozijn lakken Zo erg is de kluszin nog niet terug

Aangezien ik nog even niets kan doen ga ik even genieten van de tuin waar al heel wat struiken in bloei staan
pi_80179867
quote:
[b]Op zondag 11 april 2010 10:07 Het ziet er zoveel mooier uit als het allemaal echt goed dekt en dan ben ik ook echt super blij maar ik kan me op dit moment nog niet echt verheugen op nog 3x het kozijn lakken Zo erg is de kluszin nog niet terug
Haha, ok, je bent dus toch niet één of andere superwoman die altijd zin heeft de kozijnen te lakken...
  zondag 11 april 2010 @ 19:59:39 #258
248562 Rallydame
pi_80198142
Ben al een tijdje superwoman af
Tijdens de gehele klusperiode had ik er niet zoveel moeite mee maar de laatste tijd was de kluszin gewoon helemaal weg en helemaal terug is het nog niet. Misschien dat het nog wel komt hoor... maar echt superwoman zal ik nooit zijn

Vandaag zijn we in de middag toch aan de slag gegaan. Planning: spiegellijst oliën en een start maken met de vollière afbreken.

Tijdens het tegelen van de badkamer waren de mozaïktegels daar steeds uitgelegd en tjah... die waren daar ook eigenlijk blijven liggen Kortom... een grote puinhoop die eerst weg moest.
Startpunt:

Na de opruimsessie:

Aanval op de plasticschrootjes hebben we gewonnen :

Isolatiemateriaal wat achter de schrootjes zat:

Ook de zijbalken verwijderd:

Een overzichtsfoto heb ik niet gemaakt zie ik nu. Helaas is het onder het afdak (volliere mag je het niet meer noemen denk ik) nu een bergplaats van puin maar ja.... we kunnen niet alles op de oprit blijven leggen voordat het naar de stort gaat. Hopelijk kunnen we deze week al een eerste keer rijden.

De spiegellijst was voor het sloopwerk van de vollière al een keer aan de onderkant geolied en kreeg na de sloopwoede nog een laag aan de bovenkant. Nog een laag en dan kan de spiegel bevestigd worden

Het was al met al weer een goede start. Ow en ik zou het bijna vergeten maar vriendlief heeft op z'n werk gisteren het werkblad, die onder de wastafel in de badkamer moet komen, weer op maat gezaagd. Deze was al eens eerder op maat gezaagd maar toen na bevestiging door midden gebroken. We zijn er mee terug gegaan en kregen een nieuw blad (service van Ikea is echt top ! ). Ook heeft N een stuk werkblad op maat gezaagd voor onder de wastafel in de toilet beneden en is er nog een stuk over voor een spiegel in de bijkeuken.
Nu hopen dat we het klusritme weer vast weten te houden.
pi_80201545
Wow wat een ruimte joh!!
Lekker bezig geweest
  Moderator zondag 11 april 2010 @ 22:14:23 #260
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_80206053
Poeh, toch behoorlijk bezig geweest voor iemand waar de kluszin nog niet helemaal op het oude niveau is

Zijn er verder nog plannen met de voormalige voliere ? Of wordt het in de toekomst een leuk afdakje om onder te kunnen zitten ?
  dinsdag 13 april 2010 @ 19:25:42 #261
248562 Rallydame
pi_80275781
We wilen daar een soort van veranda maken. We hebben daar tijdens het klussen gezeten en dat beviel eigenlijk zo goed dat we gaan proberen daar iets moois te maken.

Gisteren heeft vriendlief het puin dat van de plantenbak-fundering was afgekomen naar de stort gebracht en het oud ijzer weg gebracht. We hebben weer plek op de oprit
Ook is de spiegellijst nu helemaal geolied dus dat is weer een karweitje afgevinkt van de lijst.

Vandaag heeft N. het werkblad dat onder de wastafel in de badkamer moet komen verder op maat gemaakt en een keer geolied.

Ook hangt nu een van onze 3 nieuwe buitenlampen al en is hij bezig met de tweede.

Morgen ga ik weer verder met de kozijnen in de badkamer en de plinten van de slaapkamer (die wil ik toch nog een keer lakken ).
Gaan we zometeen eerst ons huiswerk maken van de fotocursus die we volgen met mijn andere (echte) camera. Dus vandaag verandert er verder niets meer maar.... we zijn weer aan de slag
pi_80276939
Oh wow dat blad is mooi!
Waar heb je dat vandaan en wat smeer je erop?? (bijkeukentje blad ).
  woensdag 14 april 2010 @ 08:18:46 #263
248562 Rallydame
pi_80293014
Het werkblad en de olie zijn van Ikea.

Er is ook een olie in blik die bij de werkbladen staat (ook op de site) maar door diverse medewerkers werd ons aangeraden om die uit fles te nemen die bij de snijplanken staat. Deze schijnt harder te worden maar dat kan ik dus nog niet met zejerheid vertellen. En mocht de olie toch niet doen wat wij verwachten dan is het een kwestie van schuren en opnieuw oliën.
De spiegellijst is met dezelfde olie behandeld als dat het werkblad wordt.

De tweede buitenlamp hangt ook. Deze hangt in het midden boven de garage deur en heeft een sensor.
Dus nog 1 buitenlamp (die bij de voordeur) te gaan en dan is de tuinverlichting voor nu weer klaar
pi_80293118
klinkt goed! Ga het zeker onthouden
pi_80305504
Wat goed dat jullie de zin weer gevonden hebben en meteen weer zo lekker aan de slag gaan! Ik blijf weer meekijken en lezen. Ben benieuwd naar alle resultaten.

Veel succes!!
  zondag 18 april 2010 @ 12:05:01 #266
248562 Rallydame
pi_80441269
Het is weer zondag en lekker weer dus... tijd voor plinten, kozijnen, schuurpapier en lakverf
Lekker op m'n gemak want vriendlief is aan het werk. Eens kijken wat we vandaag kunnen doen.

Klus ze allemaal en waarschijnlijk tot vanavond met foto's van de vorderingen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:19:17 #267
248562 Rallydame
pi_80459700
Vandaag zijn de plinten weer geschuurd en ook het badkamerraam- en deurkozijn zijn weer geschuurd en gelakt.
Ze dekken nu beter dan ik had verwacht dus misschien hoeven ze minder vaak dan ik had verwacht.
Zou mooi zijn
pi_80459926
ook nog wat van de zon genoten?
  maandag 19 april 2010 @ 08:29:00 #269
248562 Rallydame
pi_80470168
Heb lekker in het zonnetje staan schuren
Achteraf spijt dat ik niet even ben gaan zitten maar ach... nu heb ik nuttig werk gedaan. Dat is ook wat waard...

Zaterdag hebben we trouwens nog wat inkopen gedaan. Hebben wat plakplinten voor de woonkamer gehaald, een horgordijn voor de achterdeur in de bijkeuken en paneelgordijnen voor het raam in de woonkamer.
De rails was echter niet op voorraad dus die moeten we deze week even gaan halen
pi_80470737
Jij bent weer goed bezig geweest!
  zaterdag 24 april 2010 @ 10:32:23 #271
248562 Rallydame
pi_80662142

Het is weer weekend dus ik heb weer tijd om wat te gaan doen.
Er is niet heel veel veranderd sinds mijn laatste update.
Vriendlief heeft het werkblad voor de badkamer nog een aantal keer geoiled en even bijgeschaafd zodat het op maat is. Gaten voor de ondersteuning zijn geboord.
Gisteren heeft hij het horgordijn op gehangen dus de deur kan ook weer lekker open zonder dat allerlei beestjes binnen zitten.
Gisteravond zijn we naar de bouwmarkt gegaan om weer een klein fortuin achter te laten. Hebben nu een tuintafel gekocht, haken voor de zelf te maken kapstok en tegelplinten voor in de bijkeuken en hal.
Die laatste zijn duur zeg... Pff... maar ja... we willen het wel mooi afwerken en we hopen dat ze ons daarbij gaan helpen

Verder op de planning vandaag:
- chifon van de wastafel in de badkamer even nader bekijken want er drupt iets. Even waarschijnlijk wat vast draaien
- raankozijn en deurkozijn badkamer schuren (reeds gedaan)
- deurkozijn woonkamer / bijkeuken lakken
- Plinten slaapkamer laatste keer (hoop ik) lakken
- op 3 plekken moet er nog wat gedaan worden aan de inbouw aansluitingen van tv / internet. Gaan de overbuur en N vanmiddag mee aan de slag.
- op badkamer laatste raam van stopcontacten plaatsen (dan nog eentje op de overloop en in trappegat naar zolder maar dan moet ik er eerst de muren verven)
- start maken met de vensterbanken vast zetten. Die in de keuken en in de hal liggen er nu los maar die kunnen vast gezet worden
- op maat zagen van vensterbank in woonkamer en in de hal. In de woonkamer kan die meteen vast maar in de hal moet die nog los blijven. Kunnen we straks als de trap klaar is, de muur makkelijker latexen door de vensterbank er even weg te halen.
- plinten van voorkamer schuren en mss een eerste keer lakken

Eens kijken hoever we komen
Iedereen succes met klussen of veel plezier met het genieten van de zon
  zaterdag 24 april 2010 @ 11:12:24 #272
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80662984
gaat goed daarzo dus

Vanmiddag hier eens proberen de zonnewering op te hangen.... Beeetje crea bea zijn, want voor dit type zijn er geen beugels voor aan een schuin dak.... Kijken of het met hoekijzers dan wel kan.

Klus ze!
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:04:37 #273
248562 Rallydame
pi_80676787
Alles gelukt Gateway? Klinkt als een lastige klus...

Vandaag ging niet alles even naar wens maar er is onwijs veel gebeurd, vind ik dan
's Ochtends had ik al het deur- en raamkozijn van de badkamer geschuurd zodat ik deze zsm kan aflakken. Vervolgens verder gegaan met het lakken van de plinten van de slaapkamer

Ik ben er niet helemaal tevreden over dus ja... ik zal ze vast nog wel een 3e laag geven
Daarna heb ik het deurkozijn tussen woonkamer en bijkeuken gelakt. Deze had nog geen laag gehad.

Hij heeft nog 1 laag nodig en dan is ie klaar. Hier kan ik nog even niet mee beginnen want de deur moet nog ingehangen worden dus er wordt nog in gekapt. Zodra dat is gebeurd, kan die afgelakt worden.

Ondertussen waren vriendlief en overbuur ook weer in het huis. Overbuur ging aan de slag met het inbouwmateriaal voor telefoon en pc. En dat is dan ook meteen het punt wat tegen heeft gezeten. Hij is de hele middag bezig geweest maar het wil maar niet werken. Hier is dus niets aan veranderd en zal nog wat aandacht gaan vereisen. We hebben nog 2 van deze aansluitingen die geplaatst moeten worden.

Terwijl de overbuur aan het puzzelen was ging vriendlief aan de slag in de badkamer. Planning: het schakelmateriaal plaatsen en evt nog het werkblad plaatsen.
Gedaan: schakelmateriaal geplaatst ,het werkblad geplaatst, de spiegel (met verlichting) opgehangen en het rek onder het werkblad geplaatst (voor handdoeken en wat andere spulletjes) Nou ja... Kijk maar gewoon

Nog kitten en dan is die kant van de badkamer klaar.
Verder heb ik de plinten van de voorkamer nog geschuurd maar ja dat is niet echt meer interessant als je de badkamer foto hebt gezien. Ik vind het echt super mooi
pi_80677113
Lekker geklust op deze mooie dag maar wat zie ik nou onder in de spiegel Is dat iets op de muur er tegenover
pi_80677646
Ja is heel mooi geworden!!!!
pi_80682740
Jeeee wat enorm mooi!!!! Super hoor
  zondag 25 april 2010 @ 10:04:58 #277
248562 Rallydame
pi_80687687
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:14 schreef aegor102 het volgende:
Lekker geklust op deze mooie dag maar wat zie ik nou onder in de spiegel Is dat iets op de muur er tegenover
Hihi... je ziet nog een klein stukje van mij onderin de spiegel. Ik sta tegen de andere muur een beetje door mijn knieën gebogen om alles erop te krijgen, vandaar dat je niet kan zien dat ik het ben

Goed dat jullie het mooi vinden. Wij vinden het zelf ook super! Heel ander gezicht als je zo 's ochtends in de badkamer komt. Wordt steeds een beetje meer af zo.
pi_80689770
Mooi Rallydame, ik vind jullie badkamer echt prachtig! En vooral goed dat jullie de juiste klusmood weer te pakken hebben (leuk om dit topic weer bovenaan myAT te hebben ). Succes!
[i]Als je iets loslaat heb je 2 handen om iets aan te pakken[/i]
  zondag 25 april 2010 @ 12:43:53 #279
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_80691372
Ja rallydame, hij hangt, Waterpas zelfs!

Nu lijkt het alleen of ie toch scheef hangt ten opzichte van de balkondeur...... Om over als ie uitgedraaid is maar te zwijgen.... dan lijkt het nog schever! mjah, zal wel aan de prijs liggen (60 euro)

Mooi is de badkamer geworden!!!

Wat werkt er dan niet aan telefoon?
  maandag 26 april 2010 @ 22:44:39 #280
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_80746993
Je badkamer is echt geweldig geworden zeg!
Jullie maken er een superhuis van, leuk met al die zelfgemaakte vernuftige onderdelen!
Heb je een fotootje van de haken voor je kapstok? Ik had er net eindelijk eentje uitgezocht én besteld, krijg ik een mail dat de leverancier ze niet meer kan leveren, nooit meer
Kapstokken zijn echt lastig!

En hoe doen jullie de plinten? Eerst helemaal aflakken en dan met montagekit bevestigen ofzo?

Keep up the good work en geniet lekker van jullie huis!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_80836979
flink wat bij te lezen en kijken, mooi je badkamer, heel apart bedacht maar vind het goed werken, ziet er erg mooi uit.
en die buitenlamp!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  vrijdag 30 april 2010 @ 13:50:40 #282
248562 Rallydame
pi_80872698
quote:
Op zondag 25 april 2010 12:43 schreef gateway het volgende:
Ja rallydame, hij hangt, Waterpas zelfs!

Nu lijkt het alleen of ie toch scheef hangt ten opzichte van de balkondeur...... Om over als ie uitgedraaid is maar te zwijgen.... dan lijkt het nog schever! mjah, zal wel aan de prijs liggen (60 euro)

Mooi is de badkamer geworden!!!

Wat werkt er dan niet aan telefoon?
Goed om te horen dat je hem hebt hangen. En waterpas
Wel jammer dat hij scheef lijkt te hangen maar zoals je al zei.. hij hangt waterpas dus daar ligt het niet aan.
Hopelijk heb je er veel plezier van.

De telefoon doet het nu wel maar als we hem aan willen sluiten op de stekker van het schakelmateriaal, lijkt het wel of hij geen goed contact maakt.
N en de overbuur gaan er nog een keertje naar kijken. Misschien lukt het dan wel of op een andere manier.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:05:29 #283
248562 Rallydame
pi_80873015
quote:
Op maandag 26 april 2010 22:44 schreef BBQ-kip het volgende:
Je badkamer is echt geweldig geworden zeg!
Jullie maken er een superhuis van, leuk met al die zelfgemaakte vernuftige onderdelen!
Heb je een fotootje van de haken voor je kapstok? Ik had er net eindelijk eentje uitgezocht én besteld, krijg ik een mail dat de leverancier ze niet meer kan leveren, nooit meer
Kapstokken zijn echt lastig!

En hoe doen jullie de plinten? Eerst helemaal aflakken en dan met montagekit bevestigen ofzo?

Keep up the good work en geniet lekker van jullie huis!
Dank je wel

Ik zal dit weekend een foto maken van de haken.
Vervelend als je eindelijk gevonden hebt wat je graag wilt hebben en het dan niet door gaat. Wat voor haken had je gezien?

We lakken idd eerst de plinten af en gebruiken dan montagekit. We willen eerst boven proberen of dat goed werkt en dan beneden ook gaan doen. Dat en het feit dat we het niet echt eens zijn over de vorm van de plint (met bol of holle bovenkant) is de reden dat we beneden nog geen plinten hebben.
  vrijdag 30 april 2010 @ 14:24:01 #284
248562 Rallydame
pi_80873442
Bedankt WRH

De afgelopen dagen zijn er weer een aantal dingen veranderd in en rondom het huis.
Belangrijkste in het huis is de radiator in de badkamer. Deze hangt namelijk maar is nog niet aangesloten.
Buiten is er ook wat veranderd namelijk de stenen rand rondom de oude volliere is weg gehakt en ook het dak is helemaal gesloopt Er staat nu slechts een geraamte van hout.
De balken gaan we helemaal schoonmaken en alle spijkers en ogen uit halen. Dan kunnen we kijken of we de balken opnieuw kunnen gebruiken om er de veranda mee op te bouwen.
Vriendlief is dus nog steeds bezig met klussen

Vandaag is hij aan het werk en ga ik een beetje in en rondom het huis rommelen. Er zijn nog genoeg dozen die uitgezocht moeten worden. De voorkamer staat nog vol en ik weet zeker dat er heel wat weg kan. Een lekker opruimdagje dus
pi_80874689
quote:
Op vrijdag 30 april 2010 14:24 schreef Rallydame het volgende:
Bedankt WRH

Een lekker opruimdagje dus
en daar is het vandaag perfect weer voor! buiten dus ook flink aan de gang geweest, beste klus lijkt me.
wel leuk, een veranda straks
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_81029955
He,

Mag ik vragen welke mozaiktegels jullie hebben gebruikt voor de wc/badkamer? vind ze echt helemaal fantastich, nu zal de badkamer nog wel een hele poos op zich laten wachten bij ons, maar wil ze wel graag in mijn achterhoofd houden?
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:17:31 #287
248562 Rallydame
pi_81098889
Ik ga de bon zoeken waar ze op staan.
We hebben ze iig bij Brugman Keukens en Badkamers gehaald. Toen we daar laatst nog moesten zijn (maandje geleden) hadden ze ze nog. Maar ik ga zoeken en kom er nog op terug.
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:54:25 #288
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_81100388
wow ziet er tot nu toe geweledig uit.
Ik ben beniwued naar het eindreusltaat!
  Moderator zondag 16 mei 2010 @ 22:36:29 #289
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  zondag 30 mei 2010 @ 14:32:58 #290
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82099609
Iemand die het aan durft om in Wernhout te gaan wonen verdient een tvp.
Ben benieuwd wat er allemaal nog moet gebeuren. Tot nu toe ziet het er al mooi uit.

(Verplicht met ouders meeverhuisd op m'n 18e naar Wernhout, vandaar)
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:48:19 #291
248562 Rallydame
pi_82562667
quote:
Op zondag 16 mei 2010 22:36 schreef Vonkenboer het volgende:
Hoe is het eigenlijk hier met de kluskriebels ?
Die zijn er nog wel hoor. Maar even niet op de voorgrond.
Het is even onwijs druk geweest met andere zaken waardoor we ook minder hebben kunnen doen. Als het goed is, hebben we volgende week weer wat meer ruimte. Eerste klus is dan om het konijnenhok te beitsen zodat onze dame in een mooi nieuw hokje kan gaan wonen.
  woensdag 9 juni 2010 @ 18:56:07 #292
248562 Rallydame
pi_82562989
Hi SV-tje

dank je wel voor de TVP

Vriendlief is in de buurt opgegroeid en wilde er ook graag blijven. Dus dat en ik vind het er wel fijn wonen. Het is er lekker rustig maar toch is alles in de buurt. En natuurlijk een paar gezellige feesten een paar keer per jaar.

Woon je er nog steeds? Of vond je het er niet zo leuk?
  woensdag 9 juni 2010 @ 19:30:37 #293
304776 SV-tje
Party a Lot
pi_82564714
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 18:56 schreef Rallydame het volgende:
Hi SV-tje

dank je wel voor de TVP

Vriendlief is in de buurt opgegroeid en wilde er ook graag blijven. Dus dat en ik vind het er wel fijn wonen. Het is er lekker rustig maar toch is alles in de buurt. En natuurlijk een paar gezellige feesten een paar keer per jaar.

Woon je er nog steeds? Of vond je het er niet zo leuk?
Ik ben op m'n 18e verhuisd (met m'n ouders) van Rijsbergen naar Wernhout en dan zonder rijbewijs iedere dag naar Tilburg moeten voor studie en geen vrienden daar hebben is het niet leuk.

Na 3 jaar ben ik op kamers gegaan en van daaruit ben ik via via beland waar ik nu woon. Vorig jaar toen ons huis in aanbouw was hebben we nog een half jaar in Wernhout gewoond en met een auto en rijbewijs is het prima te doen M'n ouders woonden ook wel in een leuke straat daar lag het niet aan. Inmiddels hebben zij hun huis per 1 juni verkocht, dus ik zal er nu niet meer zovaak komen.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
  dinsdag 22 juni 2010 @ 21:49:21 #294
248562 Rallydame
pi_83165649
quote:
Op woensdag 9 juni 2010 19:30 schreef SV-tje het volgende:

[..]

Ik ben op m'n 18e verhuisd (met m'n ouders) van Rijsbergen naar Wernhout en dan zonder rijbewijs iedere dag naar Tilburg moeten voor studie en geen vrienden daar hebben is het niet leuk.

Na 3 jaar ben ik op kamers gegaan en van daaruit ben ik via via beland waar ik nu woon. Vorig jaar toen ons huis in aanbouw was hebben we nog een half jaar in Wernhout gewoond en met een auto en rijbewijs is het prima te doen M'n ouders woonden ook wel in een leuke straat daar lag het niet aan. Inmiddels hebben zij hun huis per 1 juni verkocht, dus ik zal er nu niet meer zovaak komen.
Ik heb altijd in Eindhoven gewoond en woon sinds vorig jaar december echt hier in Wernhout. Ik ben dus nog aardig aan het acclimatiseren maar het gaat steeds beter.
We hebben ook een erg leuke straat en langzaamaan leer ik steeds wat meer mensen kennen. Het bevalt me hier wel

Voor jullie denken dat alles hier in huis heeft stil gestaan, dat heeft het ook Dat is niet helemaal zo hoor. We hebben alleen even geen tijd gehad voor grote veranderingen. Dingen die het posten waard waren zeg maar. In het weekend hopen we weer even wat tijd te vinden om de vensterbank en de paneelgordijnen (rails is eindelijk binnen ) aan de voorkant te plaatsen.
Verder moeten er nog wat dingen gebeuren voor de katten komen én..... het mag ook gewoon wel weer eens.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 22:52:01 #295
248562 Rallydame
pi_83627250
Na een lange tijd van niet klussen zijn we weer een beetje begonnen. Vorig weekend om precies te zijn...

Zaterdagochtend zijn we begonnen met het verwijderen van het laatste deel van de volière. De balken willen we (mits nog goed) opnieuw gaan gebruiken.
Aangezien we toch bezig waren hebben we ook maar meteen de tegels verwijderd en het gele zand verplaatst naar de plek waar het terras moet komen.
Toen we klaar waren zag het er zo uit:

Op zondag kwamen mijn ouders op visite en tjah... toen konden de mannen het niet laten om toch iets te gaan doen.
Tegels slijpen:

Tegels leggen:

En dan moet het zand in de voegen worden geveegd:

Inmiddels zijn er uit de tuin weer wat meer tegels gehaald zodat we die kunnen gebruiken voor het terras. Er komen namelijk andere tegels voor de rest van de tuin en later ook de oprit.

Vandaag stond alles in het teken van kwasten
Aan het einde van de ochtend was ik namelijk uitgenodigd om naar het paleisje van ML te komen kijken en om mee te helpen met het verven van de voorgevel. Na een heerlijke lunch zijn we begonnen en het liep allemaal erg voorspoedig. Ondanks de regen konden we aardig wat meters maken en helemaal nadat de buurman een zeiltje voor ons had gespannen. (nog bedankt buurman !! ). Sommige stukken muur konden we 2x verven dankzij het warme weer. Voor foto's moet je natuurlijk bij ML kijken

Bij thuis komst was ik toch nog wel in de verf stemming dus ook hier thuis de kwasten en verf opgezocht en begonnen aan de kozijnen van de badkamer. Het raam- en deurkozijn moest daar nog steeds een laatste laag krijgen en dat..... dat is nu gebeurd

Als het allemaal goed droog is, kan de badkamerdeur er eindelijk ook weer in. Kunnen we eindelijk de badkamer afsluiten

Nu hopen dat we de tred weer door kunnen zetten. ML nogmaals bedankt voor de goede zorg en gezelligheid
pi_83627354
Jeutje diehard!
Betontegels altijd goed
Enne bewaar je een klusje voor mij of iets met elek/tekening voor mijn Mr?
Komen we graag doen in een weekend
En twas gezellig geen notie dat ik heb geschilderd vandaag
  maandag 5 juli 2010 @ 19:48:42 #297
248562 Rallydame
pi_83693736
We hebben nog een betonschutting die geverfd moet worden
Enne voor Mr verzin ik nog wel iets. Al heeft mijn Mr bij jou ook niets gedaan dus die moet dan nog wat komen doen....
pi_83693786
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:48 schreef Rallydame het volgende:
We hebben nog een betonschutting die geverfd moet worden
Enne voor Mr verzin ik nog wel iets. Al heeft mijn Mr bij jou ook niets gedaan dus die moet dan nog wat komen doen....
mijn Mr is voorlopig nog wel een maand zoet met de kozijnen
Maar ik kom graag schilderen hoor haal maar verf
  zaterdag 17 juli 2010 @ 17:43:32 #299
248562 Rallydame
pi_84173132
Vandaag hebben we onze nieuwe huisgenootjes opgehaald. Symi ligt als een echte diva op een eetkamerstoel en Aybo ligt op dit moment te slapen onder de bank na het verkennen van het huis. De held

Maar ze zijn er pas net en ze zijn echt lief
pi_84173552
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 17:43 schreef Rallydame het volgende:
Vandaag hebben we onze nieuwe huisgenootjes opgehaald. Symi ligt als een echte diva op een eetkamerstoel en Aybo ligt op dit moment te slapen onder de bank na het verkennen van het huis. De held

Maar ze zijn er pas net en ze zijn echt lief

Ja hé dame foto's willen we van je nieuwe aanwinsten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')