abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 november 2009 @ 11:32:48 #101
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74629190
De relaties van de karakters boeien me idd niet zo en worden wat plotseling gebracht. Men faalt behoorlijk in de poging om je te laten mee leven. Maar gek genoeg kijk ik toch met plezier en vond ik de laatste aflevering best leuk.
Bovendien vond ik het stuk met Eli en z''n moeder wel mooi en geloofwaardig.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  donderdag 12 november 2009 @ 11:40:37 #102
49558 1-of-6Billion
Up the shut fuck you must
pi_74629434
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:32 schreef kingmob het volgende:
De relaties van de karakters boeien me idd niet zo en worden wat plotseling gebracht. Men faalt behoorlijk in de poging om je te laten mee leven. Maar gek genoeg kijk ik toch met plezier en vond ik de laatste aflevering best leuk.
Bovendien vond ik het stuk met Eli en z''n moeder wel mooi en geloofwaardig.
Maar tegen de tijd dat het ooit eens in NL op TV is er geen haar op je hoofd die er aan denkt om nóg eens te kijken
I follow you......but not on Twitter
  donderdag 12 november 2009 @ 12:18:23 #103
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_74630560
Ze bouwen niks op met de characters. Je ziet gelijk de grootste drama mogelijk in alles..

Tja
When all else fails, you always have delusion.
  donderdag 12 november 2009 @ 12:19:38 #104
87680 Mirel
pi_74630586
quote:
Op woensdag 11 november 2009 15:06 schreef Gamer_V het volgende:

[..]

Die aflevering waarin McKay dement werd was wel goed.

Maar volgens mij zijn het grotendeels dezelfde schrijvers dus tja
Die aflevering was slecht. David Hewlett speelde het goed, maar de verhaallijn was gewoon dom.
  donderdag 12 november 2009 @ 13:04:30 #105
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74631865
quote:
Op donderdag 12 november 2009 11:40 schreef 1-of-6Billion het volgende:

[..]

Maar tegen de tijd dat het ooit eens in NL op TV is er geen haar op je hoofd die er aan denkt om nóg eens te kijken
Daar heb ik sowieso geen tijd voor. En het eerste seizoen van SG-1 was ook best slecht hoor, maar kijk ik met plezier terug omdat ik weet wat het wordt. Series moeten soms groeien. Hier is men natuurlijk een stuk kritischer omdat het een spin-off is met een groot budget, maar dat gaat nog steeds op.
Het is nog lang geen Heroes gelukkig (qua tenenkrommendheid) en ik vind de premisse nog steeds leuk. Groot verschil is dat ik het principe van elke aflevering een nieuw probleem met het schip voorlopig nog steeds leuk vind, wat in dit topic volgens mij vooral als slecht wordt gezien.
pi_74633864
quote:
Op donderdag 12 november 2009 13:04 schreef kingmob het volgende:

[..]

Daar heb ik sowieso geen tijd voor. En het eerste seizoen van SG-1 was ook best slecht hoor, maar kijk ik met plezier terug omdat ik weet wat het wordt. Series moeten soms groeien. Hier is men natuurlijk een stuk kritischer omdat het een spin-off is met een groot budget, maar dat gaat nog steeds op.
Het is nog lang geen Heroes gelukkig (qua tenenkrommendheid) en ik vind de premisse nog steeds leuk. Groot verschil is dat ik het principe van elke aflevering een nieuw probleem met het schip voorlopig nog steeds leuk vind, wat in dit topic volgens mij vooral als slecht wordt gezien.
Heroes seizoen 1 vond ik echt geweldig.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.
  donderdag 12 november 2009 @ 14:27:15 #107
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74634490
Dat met die stenen vind k helemaal niks

Hett stukje dat Telford en zn tegenhanger even terug switchten vond k dan wél weer hilarisch!
En dan Telford terug ging in de cliffhanger vond k echt weer zo'n soap einde

Wanneer gaan ze planeten verkennen zoals met de replicators
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  donderdag 12 november 2009 @ 14:47:55 #108
87680 Mirel
pi_74635287
SG-1 seizoen 1 had de Tollan en Nox afleveringen, en nog een aantal andere waar je dat gevoel kreeg dat het team niks betekende vergeleken met de rest van de galaxy. En er werd veel Stargate geschiedenis in verwerkt
pi_74639539
quote:
Op donderdag 12 november 2009 14:47 schreef Mirel het volgende:
SG-1 seizoen 1 had de Tollan en Nox afleveringen, en nog een aantal andere waar je dat gevoel kreeg dat het team niks betekende vergeleken met de rest van de galaxy. En er werd veel Stargate geschiedenis in verwerkt
En de Asgard
  donderdag 12 november 2009 @ 17:29:07 #110
87680 Mirel
pi_74640673
In S1 als hologram als eerst toch? Of kwam dat pas in S2? De ontmoeting kwam iig in de 2e dacht ik.
  Moderator donderdag 12 november 2009 @ 17:57:03 #111
9859 crew  Karina
Woman
pi_74641498
Het wordt wel elke aflevering iets interessanter vind ik. Wat wel jammer is, is dat er eigenlijk niet zoveel met de Stargate gebeurt , de serie heet tenslotte "Stargate Universe", het Stargate gedeelte vond ik juist het leuke van SG1 (Atlantis heb ik nooit gevolgd, daar vond ik niet zoveel aan).
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_74642951
quote:
Op donderdag 12 november 2009 16:52 schreef Asgard het volgende:

[..]

Asgard

mis de grijze mannetjes
  donderdag 12 november 2009 @ 19:05:38 #113
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_74643523
Asgard zijn pas te zien in 2
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_74644571
Heb het ff opgezocht, Mirel en YorP jullie hebben gelijk. In de eerste is het idd alleen die hologram van thor etc.
  vrijdag 13 november 2009 @ 11:14:30 #115
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74660167
quote:
Op donderdag 12 november 2009 17:57 schreef Karina het volgende:
Het wordt wel elke aflevering iets interessanter vind ik. Wat wel jammer is, is dat er eigenlijk niet zoveel met de Stargate gebeurt , de serie heet tenslotte "Stargate Universe", het Stargate gedeelte vond ik juist het leuke van SG1 (Atlantis heb ik nooit gevolgd, daar vond ik niet zoveel aan).
Dat is zo, maar met de stargate is wel alles al zo'n beetje gedaan. SGA was daardoor eigenlijk een beetje een doordruk van SG1 (maar nog steeds best vermakelijk). Ik snap dus wel dat ze dit proberen, maar ze moeten er duidelijk zelf aan wennen. Ze hadden beter even wat schrijvers van BSG er bij kunnen betrekken

Zelf had ik niet voor die stenen gekozen, of iig niet vanaf het begin meteen, of niet zonder stevige prijs (in energie bijvoorbeeld). Het breekt de beklemming en verbind iedereen met het thuisfront.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:35:16 #116
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74662744
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 11:14 schreef kingmob het volgende:

[..]

Dat is zo, maar met de stargate is wel alles al zo'n beetje gedaan. SGA was daardoor eigenlijk een beetje een doordruk van SG1 (maar nog steeds best vermakelijk). Ik snap dus wel dat ze dit proberen, maar ze moeten er duidelijk zelf aan wennen. Ze hadden beter even wat schrijvers van BSG er bij kunnen betrekken

Zelf had ik niet voor die stenen gekozen, of iig niet vanaf het begin meteen, of niet zonder stevige prijs (in energie bijvoorbeeld). Het breekt de beklemming en verbind iedereen met het thuisfront.
Het is wel een goede manier om karakters wat achtergrond te geven zonder weer met flashbacks te hoeven werken.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:45:39 #117
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_74663124
In Lost vond k dat iets beter gedaan.

wanneer begint dat weer trouwens ?
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  vrijdag 13 november 2009 @ 12:51:36 #118
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74663334
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:35 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het is wel een goede manier om karakters wat achtergrond te geven zonder weer met flashbacks te hoeven werken.
Ik vind flashbacks beter eigenlijk.
  vrijdag 13 november 2009 @ 13:27:03 #119
87680 Mirel
pi_74664551
Of gewoon achtergrond opbouwen in de loop van de serie zoals het traditioneel wordt gedaan. Met korte gesprekjes en kleine flashbacks, en een keertje met de stones, maar niet een hele verhaallijn aan wijden.
  vrijdag 13 november 2009 @ 14:34:44 #120
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74666715
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 12:45 schreef marcel-o het volgende:
In Lost vond k dat iets beter gedaan.

wanneer begint dat weer trouwens ?
Januari afaik.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:40:23 #121
167595 mirved
Infobesitas
pi_74670323
Morgen weer een aflevering van "Onderweg naar Stargate". Wie gaat er deze week janken?
  vrijdag 13 november 2009 @ 16:45:11 #122
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74670487
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:40 schreef mirved het volgende:
Morgen weer een aflevering van "Onderweg naar Stargate". Wie gaat er deze week janken?
Ik denk sommige fokkers in dit topic. Blijkbaar zit daar het grootste drama .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74670841
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 16:40 schreef mirved het volgende:
De komende 3 afleveringen zouden toch al wat spectaculairder worden?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_74671617
Ik weet het nog zo net niet. Met zo'n jonge kast krijg je al snel dat er 'cool' gedaan moet worden en moet worden voldaan aan bepaalde normen. Dit terwijl een goede serie, die normen zelf maakt. Ik vind Universe daarbij ook een serie waarmee ze een heel andere kant op lijken te gaan. Daar is opzichzelf niets mis mee. Maar wel wanneer je het thema cq. de verhaalmotieven veranderd. Verkennen, gevaar van de Stargate, positie van de mensheid in het universum, niets van dat alles komt terug in ST:U. Daarmee is het als serie gewoon minder aantrekkelijk. Het is wel makkelijker te schrijven. Maar als het zo doorgaat, haak ik af. Ontwikkeling van karakters is natuurlijk belangrijk. Maar het verhaal ontwikkelt zich amper. Het is steeds weer het schip.
En inderdaad de vreselijke soap-ontwikkelingen.

Ik denk dat de irritaties voor een groot deel ook terug te voeren zijn op een gemis aan actie.
  vrijdag 13 november 2009 @ 18:48:34 #125
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74673784
Ik vind het allemaal wel tof. Maar ik ben zo'n grote stargate nerd dat ik alles van SG-1 6x heb gezien en ondertussen toch wel eens iets nieuws nodig heb.
pi_74674117
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 17:24 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik weet het nog zo net niet. Met zo'n jonge kast krijg je al snel dat er 'cool' gedaan moet worden en moet worden voldaan aan bepaalde normen. Dit terwijl een goede serie, die normen zelf maakt. Ik vind Universe daarbij ook een serie waarmee ze een heel andere kant op lijken te gaan. Daar is opzichzelf niets mis mee. Maar wel wanneer je het thema cq. de verhaalmotieven veranderd. Verkennen, gevaar van de Stargate, positie van de mensheid in het universum, niets van dat alles komt terug in ST:U. Daarmee is het als serie gewoon minder aantrekkelijk. Het is wel makkelijker te schrijven. Maar als het zo doorgaat, haak ik af. Ontwikkeling van karakters is natuurlijk belangrijk. Maar het verhaal ontwikkelt zich amper. Het is steeds weer het schip.
En inderdaad de vreselijke soap-ontwikkelingen.

Ik denk dat de irritaties voor een groot deel ook terug te voeren zijn op een gemis aan actie.
Het is niet zo dat ik meteen een serie verwacht die perfect aansluit op SG1 of Atlantis (niemand deed dat denk ik), maar er gebeurt gewoon helemaal NIETS.
Atlantis was heel anders dan SG-1, maar daar deden ze in het begin nog wat mee. We zagen nieuwe dingen, er gebeurden nieuwe dingen, maar ze gingen ook door met verhalen uit SG-1. Er gebeurde iets.

Dit is nu gewoon een soap die alleen qua naam iets met Stargate te maken heeft. Terwijl ze zooooveeeeeeeeeeeel kunnen doen. Ze zitten gewoon in een deel van het universum waar er geen mensen zijn, ze kunnen het zo gek maken als ze willen. Maar enige waar ze tot nu toe mee zijn gekomen is een mini tornado die bestaat uit kleine zandkorrels. WWWWWHAAAAAAT THEEE FUCKKKKKK
pi_74677514
Ze proberen ook teveel Battlestar Galactica te zijn door het effect te veel op de drama-elementen te leggen. Dit wordt ondersteund door een Baltar-achtige karakter erin te verwerken (een genie waarvan niet zeker is of hij te vertrouwen is, en die geestelijk ook labiel lijkt te zijn) en die camera-bewegingen.

Men wijkt af van de roots. Men beoogt met SG:U dus niet een actie-scifi (wat Stargate hoort te zijn in mijn ogen), maar een scifi drama, heb ik het idee.
pi_74679993
Dat is niet alleen jouw idee, maar dat was ook het idee van de makers. Om een serie te maken, die meer gericht is op character-driven dan op plot-driven(zoals SG-1 en SGA waren).

Verder denk ik niet dat wederom een SG-1 kloon goed is voor de franchise.
  vrijdag 13 november 2009 @ 22:37:57 #129
87680 Mirel
pi_74681694
Dan moesten ze SG-1 nemen en dan iets meer op de characterplots richten. Wat ze nu doen is het Stargate formule om zeep helpen, waardoor het niet Stargate is. Ze hebben zich teveel gericht op één doel waardoor ze zelf niet konden zien waar de fuck ze mee bezig waren, en nu is het te laat (voor het eerste seizoen). Tunnelvisie noemen we dat.
pi_74682235
Is het wel mogelijk om een concept als Stargate te nemen en je dan te gaan richten op character development? Ik denk het niet eigenlijk. Nou ja, zonder de Stargate kijkers weg te jagen dan
  vrijdag 13 november 2009 @ 23:04:46 #131
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_74682705
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 18:48 schreef ethiraseth het volgende:
Ik vind het allemaal wel tof. Maar ik ben zo'n grote stargate nerd dat ik alles van SG-1 6x heb gezien en ondertussen toch wel eens iets nieuws nodig heb.
Dude! High five! .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_74684322
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 22:37 schreef Mirel het volgende:
Dan moesten ze SG-1 nemen en dan iets meer op de characterplots richten. Wat ze nu doen is het Stargate formule om zeep helpen, waardoor het niet Stargate is. Ze hebben zich teveel gericht op één doel waardoor ze zelf niet konden zien waar de fuck ze mee bezig waren, en nu is het te laat (voor het eerste seizoen). Tunnelvisie noemen we dat.
Ben ik het wel mee eens, heb voor de grap SG-1 1-10 maar op blu ray gekocht (had de dvd col. ed al) en ben bij s1 begonnen vorige week.

De humor, spanning en actie uit SG1 mis ik echt enorm. SG-1 heeft alle elementen en het belangrijkste is toch wel de humor die erin "verborgen" zit.

Blijf SGU elke week braaf kijken en vind het niet slecht, maar het is tot nu toe wel vele malen minder dan SG-1 OF SGA > welke in het begin wennen was maar daarna erg gaaf bleek.
  zaterdag 14 november 2009 @ 10:39:44 #133
87680 Mirel
pi_74689209
Deze ep was gaaaaaaaaaf. Maar dan als standalone ep. Dat is het enige minpuntje.
  zaterdag 14 november 2009 @ 13:28:22 #134
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74693385
Dit was een goede aflevering. Vreemde planet, vreemde aliens, spanning en op het einde een oplossing met behulp van zonnevlammen.
pi_74694145
Pfff, ik blijf trouw het seizoen afkijken, maar dit is niet inspirerend. Weer lekker ver gezocht en we moesten weer wachten op de magic reset button .
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:05:29 #136
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_74694207
Natuurlijk is er een reset button. Wat verwacht je dan? SG-1 was een en al magic reset button, of Carter die een Mcguyver-achtige constructie fabriceerde om daarmee meteoren door de aarde heen te teleporteren.
pi_74694619
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:02 schreef DappereDodo77 het volgende:
Pfff, ik blijf trouw het seizoen afkijken, maar dit is niet inspirerend. Weer lekker ver gezocht en we moesten weer wachten op de magic reset button .
Wat moeten ze dan doen, de gehele cast afmaken?

Dit was gewoon een goede aflevering, en een goed uitgevoerd time travel aflevering(gebeurt zelden) met een onconventioneel einde.
pi_74695073
Hij was goed
  zaterdag 14 november 2009 @ 14:44:38 #139
87680 Mirel
pi_74695131
Die eerste scene dat ze aangevallen werden was gaaf. Lekker hard ook. Het leek ook veel op het filmpje van de eerste ontdekking van de Flood uit Halo 1.
pi_74696695
Het was zo enorm been there, done that. Misschien kijk ik wel teveel SciFi...
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 14:23 schreef Johnny Blaze het volgende:

[..]
Dit was gewoon een goede aflevering, en een goed uitgevoerd time travel aflevering(gebeurt zelden) met een onconventioneel einde.
Onconventioneel einde In de zin dat ze niet meer lieten zien dat ze voor de 3e keer op die planeet aankomen? Gelukkig niet.

Wel een leuke camera gimmick, btw.
  zaterdag 14 november 2009 @ 15:56:09 #141
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_74696869
Voorspelbare, maar erg leuke aflevering
En Rush en Eli hebben enorme ontwikkeling doorgemaakt deze aflevering. Nu snappen we wat Rush drijft (angst voor de dood) en waarom Eli zo'n nihilist is/was. Ik vond dat stuk over 'mortality' verrassend goed geschreven voor alle nitpickers hier

En natuurlijk "Oh, good. For a moment there I thought we were in trouble. "; Goeie film
pi_74696900
Onconventioneel voor stargate ja, in SG-1 zou deze verhaallijn netjes afgerond worden, ipv dat de kijker maar moet invullen hoe het uiteindelijk afloopt
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:19:24 #143
32402 s0k
..............................
pi_74697371
Vind het begin maar suf.
..................................................................................................................................................
  zaterdag 14 november 2009 @ 16:41:53 #144
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_74700366
Idd erg goede aflevering!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
  zaterdag 14 november 2009 @ 18:28:16 #146
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_74700706
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef kingmob het volgende:
En Rush en Eli hebben enorme ontwikkeling doorgemaakt deze aflevering. Nu snappen we wat Rush drijft (angst voor de dood) en waarom Eli zo'n nihilist is/was. Ik vond dat stuk over 'mortality' verrassend goed geschreven voor alle nitpickers hier

En natuurlijk "Oh, good. For a moment there I thought we were in trouble. "; Goeie film
inderdaad eindelijk eens echte karakter ontwikkeling en niet die soap onzin van de vorige afleveringen.
  zaterdag 14 november 2009 @ 20:28:21 #147
167595 mirved
Infobesitas
pi_74704465
Ik hoopte echt dat chloe dood bleef en dat ze dan met het venom als geneesmiddel net op tijd terug zouden komen
pi_74704630
Ik vond het een sterke aflevering. Alleen jammer dat het eigenlijk niet betekent met dergelijke eindes.
pi_74706934
Erg vette aflevering.
Goede combo tussen actie, humor en drama.
De normale kino beelden waren geregeld vervelend, maar de beelden van de actie scenes maakte heel veel goed.
  zondag 15 november 2009 @ 01:12:34 #150
19242 yavanna
Results may vary.
pi_74711584
quote:
Op zaterdag 14 november 2009 15:56 schreef kingmob het volgende:

Ah kijk, dat heb ik gemist door het doorspoelen. Het leek wat te worden en was ergens ook wel wat, maar dat gejank elke keer tussendoor.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')