abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 7 november 2009 @ 10:09:33 #1
155227 crew  Guppy
dus
pi_74477108
Wat is normaal qua geluidsoverlast van je buren...

Discuseer hier over je immer timmerende buurman, deel je frustratie over je krijsende buurkinderen en babies, reageer je af op je 'zingende' buurvrouw, vraag advies over wat te doen met de keffende buurhond en huil hier uit als het om de wekelijkse zuippartijen van je bovenburen gaat.

Vorig topic: Geluidsoverlast van buren... wat is normaal?

Game on!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74477173
ik ga zo even de buren overlast bezorgen door mijn pneumatische boorhamer in de vloer te laten verdwijnen....

neemt niet weg dat wij nog altijd minder herrie maken dan de buren....

die smijten met deuren enzo, volgens mij gooien ze ook elke dag een servies kapot in de keuken... zo klinkt het... en wij maar rekening houden met de buren....
  zaterdag 7 november 2009 @ 10:26:57 #3
57340 dabadbass
@Whitehouse.gov
pi_74477289
Mijn buurman draait, nadat hij flink geblowd heeft, keiharde sixties rock.

Hij is ook een jaar of 55

-edit-
nu stinkt het naar wiet in het portiek, en hoor ik muziek

[ Bericht 28% gewijzigd door dabadbass op 07-11-2009 10:27:27 (Musica!) ]
"Niets smeedt twee mensen zo aaneen als kwaadspreken over een derde"
  zaterdag 7 november 2009 @ 11:13:31 #4
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74477860
tvp in verband met jankende kuthond
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 7 november 2009 @ 12:16:37 #5
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_74478779
Tvp voor steun
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 7 november 2009 @ 13:56:35 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_74480922
Mijn bovenburen hebben 5 kinderen of zo in een flat van 50 vierkante meter. De hele dag gegil, gelach, gestamp en keiharde muziek (dreunende bassen enzo) En praten met elkaar kan niet op normaal niveau maar moet schreeuwend. De tv zet je standaard op volume keihard.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  maandag 9 november 2009 @ 10:55:40 #7
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_74534155
tvp
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  maandag 9 november 2009 @ 11:07:29 #8
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_74534494
tvp-tje bij deze dan
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  Official ESF Kreviewer maandag 9 november 2009 @ 11:48:56 #9
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_74535853
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:43 schreef Kreator het volgende:
Koop een vrijstaand huis. En anders oordopjes. Zeikhuilie.
  maandag 9 november 2009 @ 12:34:34 #10
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74537096
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

ja, dat is ook heel realistisch "even" een vrijstaand huis kopen Oordopjes zijn standaard in huis.. op de een of andere manier vind mijn onderbuurman het altijd nodig om 's nachts veel lawaai te maken
  maandag 9 november 2009 @ 12:41:28 #11
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_74537265
Mijn buren vinden het in de zomer vaak nodig om hakkibakkie muziek aan te zetten met het raam open zodat je in je tuin de hele dag in de herrie zit. In de winter vinden ze het dan weer leuk om van die kotsverwekkende marokkaanse dingen te gaan koken, het liefst de hele godgansche dag door. dat vind ik nog VEEL erger dan muziek of herrie.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 november 2009 @ 12:44:06 #12
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_74537336
Oeh, stankoverlast ja Dezelfde onderbuurman zet rustig zijn vuilniszak even in het trappenhuis. Opzicht geen probleem want hij staat niet in de weg, maar allemachtig wat een stank komt daar vanaf zeg. ! En dat gaat dan door het hele trappenhuis heen
pi_74541301
De meeste problemen omtrent burenoverlast die hier worden besproken herken ik niet (wel gehad) Het enige waar ik mij wel regelmatig aan stoorr is aan dit soort hangjeugd bij mij achteron op de openbare parkeerplaats bij de garageboxen.
het enige wat ik soms van mijhn onderbuurvrouw hoor is dat ze soms tegen haar kat te keer gaat, maar verder nog noiit harde muziek, luid geschreeuw of ander onacceptabel lawaai gehoord, buiten de normale woon en leef geluiden om.

Sinds de waslijnen en palen bij mij achterom weg zijn, heb ik geen last meer gehad van spelende kinderen, maar wel regelmatig hangjeugd van de nabij gelegen VMBO school.

Deze pic heb ik vorige week geschoten.

Hoop binnenkort duidelijkheid te krijgen of ik in een buurgemeente een nieuwbouw senioren woning mag huren, inschrijfdatum voor de selectie loopt tot 20 november as. Woningen worden in de loop van augustus 2010 opgeleverd. Zijn er maar 40 beschikbaar, maar zullen zeker meer kandidaten voor zijn.

Waar ik wel ieder jaar tegenop zie is de maand december, want dan wordt er hier vaak voortijdig vuurwerk en dergelijke afgestoken, al dat geknal in de straat vind ik irritanter dan burengeluiden.
  Moderator maandag 9 november 2009 @ 15:58:44 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_74543810
quote:
Op maandag 9 november 2009 14:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Waar ik wel ieder jaar tegenop zie is de maand december, want dan wordt er hier vaak voortijdig vuurwerk en dergelijke afgestoken, al dat geknal in de straat vind ik irritanter dan burengeluiden.
Wij worden als sinds de wintertijd weer is ingegaan steevast elke avond verblijd met lawinepijl-achtige knallen. Ik ben geen expert, maar het is hard, de ramen trillen in de kozijnen en ik schrik me elke keer het apelazerus

Het fijne is dat de politie er niks aan kan doen. Ze kunnen alleen bekeuren bij betrappen op heterdaad, en het mag zich raden dat het heel tof is om na een knap hard weg te rennen of rijden, al dan niet op fiets of scooter. Extra surveillance kunnen we ook vergeten, want dat kost duur qua geld.

En ik ben geen zeikerd of vuurwerkhater. In tegendeel, van mij mogen ze. Maar gewoon met oud en nieuw of zo! Is het zo moeilijk? En ik kan me voorstellen dat je wel eens iets wat je over hebt af wil steken in de loop van het jaar. Soit. Maar èlke avond? En dan ook zùlk zwaar spul? Hebben die kinderen een hele schuur vol of zo?

Ik vraag me af of hier nou echt niks aan te doen is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_74561476
Aan de ene kant jonge mensen, met af en toe blaffende hond. Ze werken veel dus weinig geluid van die kant.

Aan de andere kant een gezin: kinderen klossen de hele avond de houten trap op en af. Buurman presteert het om zelfs met 30+ graden continu te klussen in de tuin/schuur. Gejank van een zaagtafel, geschuur, gehamer. Zo irri dat je niet eens fatsoenlijk buiten kunt eten of alleen maar een gesprek kunt voeren in eigen tuin.
Verder heeft hij de buiten unit van hun airco tegen de gezamelijke schoorsteen gehangen, waardoor wij de hele nacht trillingen voelen en horen (whoesh, whoesh, whoesh).
's Winters (nou ja, vanaf oktober al) gaat de allesbrander aan, en daar gaat dus ook alles in. Het gevolg is dat mijn tuinmeubilair onherstelbare zwarte plekken heeft, m'n was niet meer buiten kan omdat alles onder het roet zit (het lijkt wel of alles precies bij ons in de tuin landt), en ik m'n eigen sigaretje niet meer proef als ik in de tuin ga roken, door de zware rooklucht van hun schoorsteen.
pi_74561525
Wij wonen naast hele, donkere, mensen.. Afrikanen, hebben een deal gesloten met de woningstichting en mogen naast ons wonen. Gewoon in een rijtjeshuis weet je wel. Ze zijn nog niet echt gewend aan de Nederlandse cultuur enzulks. Ze gaan bijvoorbeeld als het knettertje hard regent buiten staan douchen. Jongens, meisjes, vaders, moeders, opa's en oma's! Met z'n allen staan ze buiten om de regen te verwelkomen, poedeltje naakt. Shampoo erbij en klaar schoon issie.

Ook houden ze van muziek als Neyo, 50Cent en Usher. Dus ik hoor de hele dag als ik achterthuis ben idiote kut'muziek. Ze slaan met de deuren en lopen als gekken de trap op. Zit in tijd van proefwerken dus word er hondsdol van.

Al aangegeven bij woningstichting maar doen er niets aan, ze geven ze juist extra want ik zag vanmorgen dat er een gloednieuwe tv naar binnen werd gesleept door een busje van de woningbouw zelf.

Dan is het bij mij wel te ver tbh.
  dinsdag 10 november 2009 @ 06:26:24 #17
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_74562621
Net zo'n anderhalf jaar in verbouwherrie gezeten omdat het pand waarin ik woon is gesplitst. De verbouwingsherrie vond ik nog niet eens zo erg, maar die radio van die bouwvakkers de godganse dag, daar werd ik echt he-le-maal gestoord van. Op een gegeven moment stond de eczeem in mijn nek van de stress. Slaapritme naar de klote en zo gespannen als een veer.

Mijn bovenburen hebben hun appartement gekocht en zijn nu grondig aan het verbouwen, maar dat is door de week alleen 's avonds en in het weekend altijd na 12 uur en nooit later dan 22 uur en ze hebben geen radio of tv aan omdat hun vloer eruit ligt en het op dit moment heel erg gehorig is. Zo kan het dus ook!
Toffe buren
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_74570547
Ik veroorzaak ook wel eens overlast. Nu werd ik in m'n eigen topic helemaal kapot geflamed daarover maar als je in een jongeren flat gaat wonen als 55+er moet je ergens tegen kunnen vind ik. Ook ging hij zelf op zondagochtend om 7 uur met zijn kettingzaag balken zagen om z'n schuur te bouwen. Daar ging ik ook niet over zeiken.

Tis geven en nemen, ik klaag zelf nooit omdat ik weet dat mensen ook wel ns last kunnen hebben van mij. Als je geen geluid wil moet je op het platteland gaan wonen en de vogels neerschieten.
Lambo of Rekt
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 21:57:58 #19
155227 crew  Guppy
dus
pi_77686022
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:27:13 #20
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_77687140
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
Lekker dan!

Inmiddels alweer wat rustiger?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 5 februari 2010 @ 22:28:51 #21
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_77687201
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
geef hem dreunen op de maat van zijn beat.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  Moderator vrijdag 5 februari 2010 @ 22:29:42 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_77687229
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef eleusis het volgende:

[..]

Lekker dan!

Inmiddels alweer wat rustiger?
Ja, sinds een kwartiertje, thank god!

Tja, ik wil ook niet de zeikerd zijn die voor elk wissewasje aan de deur staat, maar soms kun je je er zo aan irriteren, zo'n doffe dreunende beat de hele tijd.
  vrijdag 5 februari 2010 @ 23:03:57 #23
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_77688336
Een dikke voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar het lijkt me zo gruwelijk irritant, vooral omdat je er vaak helemaal niets aan kan doen
pi_77688534
tvp dit is geweldig om te lezen
  zaterdag 6 februari 2010 @ 07:57:01 #25
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77695042
quote:
Op vrijdag 5 februari 2010 23:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Een dikke voor iedereen die last heeft van geluidsoverlast. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar het lijkt me zo gruwelijk irritant, vooral omdat je er vaak helemaal niets aan kan doen
Gewoon netjes in overleg treden en niet voor elk wissewasje langs komen. Want dan kun je er donder op zeggen dat diegene ook bij jou voor de deur staat als je een keer te hard neukt of je kinderen maken teveel lawaai, of je hebt een keer bezoek dat na 23:00 weggaat.

En verder: Ramen dicht en oordopjes in, als je last hebt van normale leefgeluiden of last hebt buiten slaaptijden, kunnen ook wel eens helpen .
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 08:06:30 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_77695072
En dat is dus precies wat ik niet wil doen, bij elk wissewasje langsgaan. Maar ik kan me er soms zo aan irriteren!
pi_77697327
Het punt is vooral dat je je op een gegeven moment elk klein dingetje hoor. Heb ook last gehad van me bovenburen + kind + hond. Hoorde ik vanaf s'ochtends vroeg 08:00 tot s'avonds 20:00. Nu wonen er nieuwe mensen (jong stel) en die hoor ik s'nachts om 00:00 ook weleens en zachtjes de tv i.c.m. een paar harde boeren van hem maar dat kan ik meer hebben dan de vorige bewoners.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:41:10 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77697594
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat
pi_77733019
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen. Ik geef toe dat ik zelf ook heel moeilijk tegen geluiden kan (ik maak zelf maar heel weinig geluiden) Ik heb meer last van rondhangende jeugd en spelende kinderen buiter (subjectief) dan van mijn buurvrouw waar ik alleen die kleine hond van hoor.
Om dit soort redenen (gehorigheid ed) heb ik al zeker 5 tot 6 woningen geweigerd bij verschillende woningstichtingen, alleen maar omdat ik al met zekerheid kan zeggen dat wat ije nu achterlaat dat je dat weer elders terug krijgt.

Tenslotte hoor iki tijdens het typen van dit bericht al vanaf 11 uur al het gejank van de hond (keine jack russel) van mijn buurvrouw nast mij die de hond gerust de heledag alleen thuis laat.

Een vriend van mijun moeder heeft pas geleden een half vrijstaand huis gekocht, maar moet wel dagelijks genieten van trompet geluiden en dreunen van een drumstel (gebeurd niet dagelijks, maar wel minstens 1 of 2 keer week enkele uren lang)
Dus een koopwoning is ook niet allemaal goud wat blinkt als je rust zoekt.
  zondag 7 februari 2010 @ 16:38:13 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77733108
Fusionfreak, je kunt denk ik beter een paar otoplastieken laten aanmeten dan het veelvuldige uitgeven aan een beter huis
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 7 februari 2010 @ 16:38:54 #31
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77733127
Hihi ik heb wekelijks schreeuwende, al dan niet dronken, Antillianen voor m'n deur
pi_77733134
Als ze erg veel lawaai maken moet je gewoon ze mee laten genieten van je luide sex XD
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  zondag 7 februari 2010 @ 17:14:21 #33
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77734401
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen.
Nou ja, zo erg is het nu ook weer niet. Maar het zijn niet de meest prettige geluiden
pi_77771259
ruziemakende buren met een seksobsessie
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 8 februari 2010 @ 15:59:44 #35
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77771433
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Dan hoort hij het ook als jij naar de wc gaat
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77771757
Hier nog iemand die last heeft van zijn bovenbuurman, en van de garagehouder.
De situatie is als volgt, vorig jaar kreeg ik een nieuwe bovenbuurman, die zo de flat in ging zonder ook maar zelf iets mee te nemen, ja een tafel en een matras ofzo.
Meneer is werkeloos en heeft overdag altijd de muziek aan staan. (fijn als je een dagje vrij bent)
En verder hoor je echt altijd de gesprekken als hij iemand over de vloer heeft.
Tijdje geleden had hij ruzie met z'n mede alcoholische vriendin die 's avonds om 23:00 buiten stond te schreeuwen en te kankeren, smerig wijf bah.
Het is echt fakking triest, zodra er buiten bier blikjes liggen dan weet je gewoon dat die zooi van hem is.

En dan misschien nog wel iets waar ik me nog veel meer aan stoor.
Ik woon 1 hoog en onder mijn flat heb je garages, en natuurlijk heb ik het geluk dat de garagebox onder mijn gedeelte gehuurd is door iemand die er zo'n beetje woont.
Die kerel zit werkelijk waar elke dag wel 4 keer in zijn garage.
En dan gaat de garage open, dikke herrie, dan weer dicht, dikke herrie, dan is hij weer iets in elkaar aan het knutselen en zitten wij met de herrie.
En dan heb ik het nog niet eens over die 2 vieze stinkhonden van hem die er rond lopen.

Met die gast heb ik 2 jaar geleden al een aanvaring gehad.
Ik had een klacht bij de woningbouw ingediend omdat die mongool midden in de zomer even besloot te gaan barbequen voor zijn garage terwijl ik mijn balkondeuren open had.
Toen hij dat later te horen kreeg stond die mongool eerst aan de deur en later hoorde ik hem buiten kankeren en weet ik veel wat.

Anyway, dat doet hij nu niet meer maar ik moet zeggen dat ik van de 3 jaar dat ik er nu woon eigenlijk maar 1 jaar echt leuk heb gewoond.

Het ergste is nog dat die kut woningbouw vrijwel niks doet en als je de politie belt dan hebben ze geen tijd. (spreek uit ervaring)

Wie weet eigenlijk wat voor rechten je hebt in zo'n situatie van mij met die garagebox houder?
Het kan toch niet zo zijn dat hij daar altijd maar aan het boren en zagen mag zijn, ik bedoel er wonen mensen boven, die hebben toch wel wat meer recht lijkt me?
pi_77772131
TVP. Gelukkig kan ik goed met mijn buren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:15:15 #38
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_97544461
Ik wil dit topic graag even kicken..

Zit met het volgende.

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.

Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.

Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.

Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.

Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.

Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:05:04 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97549354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Dacide het volgende:
Ik wil dit topic graag even kicken..

Zit met het volgende.

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.

Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.

Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.

Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.

Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.

Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
http://huis-en-tuin.infon(...)-mag-en-wat-kan.html
Kortom, wettelijk gezien, en da's gemeten aan jouw gevel, mag er gemiddeld 40db veroorzaakt worden en maximaal 60db in de pieken.

Verder zijn er nog meer oplossingen:
1) Neem zelf een airco en slaap met het raam dicht. Dan wordt het ook niet meer veel te heet.
2) Doe oordopjes in.
3) Praat er met de buren over en vraag ze of ze de airco anders af willen stellen zodat ie minder vaak aanslaat :).
4) Ik denk dat er ook technische oplossingen zijn om een aircounit minder overlastgevend te laten zijn. Praat hierover met de buren en bied ze aan om een klein bedrag (bijv. 200,-) mee te betalen aan de aanpassingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 31-05-2011 18:11:20 ]
Een gedicht over Maanvis
pi_97559335
wij zijn er zelfs voor verhuisd.. van die aso buren die echt altijd de hele tijd iedere dag dag en nacht herrie maakten.. ik werd er echt knettergek van.. dus verhuisd.. nu heerlijk rustig wonen naast normale mensen die je heus wel eens hoort maar alles binnen het redelijke en normale..
pi_97561238
Soms is dat inderdaad de beste oplossing.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:59:49 #42
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97563983
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer. :(
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:01:56 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97564089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer. :(
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:05:25 #44
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97564271
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:07:09 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97564368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:05 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:12:28 #46
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97564615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
Ja, woon er al 5 jaar maar toen viel het wel mee. Hard muziek ging s avonds gewoon uit. feestjes in het weekend is ook ok, hard tv geluid ging ook s nachts uit, maar deze beesten gaan gewoon s nachts heerlijk uitleven wat een normaal mens niet doet.
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:53:48 #47
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_97608210
mijn moeder kwam net bij de buren vandaan. ze paste op de kinderen. bij thuiskomst vertelde ze me dat de kleinste tijdens het naar bed brengen vertelde dat ze mijn muziek hoorde, waarop mij moeder tegen d`r zei dat ze zou zeggen da ik geen muziek meer op moest zetten. Buurmeisje (6) zei daarop heel lief, hij mag wel muziek draaien, maar niet te hard (L)

Zal er in het vervolg even op letten dus :-)
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 07:08:14 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_97612091
Zo makkelijk kan het soms zijn :)
pi_97612333
Ik heb benedenburen, de ouders zijn ok, daar heb ik zelfs medelijden mee. De zoon des huize is echt te erg! Schreeuwt de boel wekelijks bij elkaar! Slaat met deuren, bonkt wat af! Ik heb al eens met hem gesproken, en de politie gebeld.
Tijden geen last en dan opeens barst de bom. :-(
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_97622402
Als ik het zo lees blijf ik nog lekker wonen waar ik woon. Onddanks dat het pand zowat op instorten staat :')
  maandag 6 juni 2011 @ 22:31:15 #51
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97814196
Vannacht weer kaboem kaboem kaboem 3 katten op de verdieping boven me, die op een (waarschijnlijk slecht geïsoleerde) harde vloer de boel op stelten zetten. Zij is niet thuis en vaak bij haar vriend, denk ik van waarom neem je dan 3 adhd katten? :?

Weet iemand hoe ik dit aan kan pakken? Heb haar diverse malen hierover gesproken, maar het heeft niets geholpen.
pi_99119220
Effe dit topic kicken.

Update : De jank hond van mijn buurvrouw waar ik ruim 6 jaar last van had zoals janken, haren en urine in het trappenhuis is vanmorgen overleden (lees laten inslapen). :Y)

De vlag hangt bij mij uiteraard uit. *O*
pi_99119269
Wat ben jij een klootzak zeg.

Leuk dat die hond een hoop vervelende dingen voor jou gevoel heeft gedaan, maar dit is absoluut ondermaats van je. Die vrouw heeft dat beestje waarschijnlijk met al haar moeite de laatste jaren verzorgd en heeft hier heel veel verdriet van en dan doe jij zo achterlijk. Bah!
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  woensdag 6 juli 2011 @ 19:02:34 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99121240
quote:
2s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:02 schreef Tamashii het volgende:

Leuk dat die hond een hoop vervelende dingen voor jou gevoel heeft gedaan, maar dit is absoluut ondermaats van je. Die vrouw heeft dat beestje waarschijnlijk met al haar moeite de laatste jaren verzorgd en heeft hier heel veel verdriet van en dan doe jij zo achterlijk. Bah!
Wat ben jij een dramaqueen zeg.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_99121399
quote:

:D
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
pi_99121414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:00 schreef Fusionfreak het volgende:
Effe dit topic kicken.

Update : De jank hond van mijn buurvrouw waar ik ruim 6 jaar last van had zoals janken, haren en urine in het trappenhuis is vanmorgen overleden (lees laten inslapen). :Y)

De vlag hangt bij mij uiteraard uit. *O*
*O* w/ *O*
  Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 20:08:40 #57
155227 crew  Guppy
dus
pi_99123607
quote:

:')

Wel een van beeldspraak gehoord? Hij gaat echt niet staan juichen bij haar voor de deur, maar ik kan me voorstellen dat hij blij is dat de hond weg is. Op welke manier dan ook. Het kan zooo frustrerend zijn.
pi_99123778
de buren hebben voor hun kinderen een opblaaszwembad (als op foto) gekocht en nu komen de kinderen van andere buren en daar ook weer buren van etc..er ook spelen (oftewel schreeuwen)
en een TERINGHERRIE dat het steeds is :( (leksteken gaf iemand als advies)

Moderator woensdag 6 juli 2011 @ 20:21:49 #59
155227 crew  Guppy
dus
pi_99124097
Tja, dat soort dingen, daar ben ik dan toleranter voor. Dat stopt op een gegeven moment wel weer. Maar zo'n hond, die gaat altijd door
pi_99140569
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wel een van beeldspraak gehoord? Hij gaat echt niet staan juichen bij haar voor de deur, maar ik kan me voorstellen dat hij blij is dat de hond weg is. Op welke manier dan ook. Het kan zooo frustrerend zijn.
En frusterend was het, in het begin toen ze er kwam wonen had ik haar aangesproken over de hond, wilde het in de minne oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ik maar moest wennen aan het geblaf en gejank en anders moet ik maar naar een bejaardenhuis vertrekken, en als dat niet genoeg was werd ik ook nog eens door haar zoon bedreigd aan mijn voordeur omdat ik een geluidsopname had gemaakt van het gejank als bewijs voor de woningstichting (vaak uren achter elkaar gejank tot laat in de avondals zij weg ging)

Nou met deze reactie en bedreigingen ben je dan mooi klaar mee, eindelijk heeft mijn lange wachtijd zijn vruchten afgeworden.

Heerlijk gewoon, zo heeft dit topic voor mij toch nig iets goeds te bieden.Ja toch!
pi_99140592
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar zo'n hond, die gaat altijd door
Klopt.

Gemiddeld 4 tot 6 dagen per week varierend van 2 tot zelfs 5 uur of meer per dag, en dat schelle harde jank geluid gaat echt overal doorheen. Afgezien van de haren en urine druppels die ik in het hele gezamelijke trappenhuis vond, hond haarde erg uit en had last van incontinemtie. Maar opruimen, ho maar. Zij veegde alleen maar oppervlakkig de haren voor haar eigen deur op, maar liet verder alles liggen. Die honde urine stonk met name in de zomer eg ranzig en vies. :r
pi_99144689
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
  FOK!fotograaf donderdag 7 juli 2011 @ 11:13:56 #63
13368 NiGeLaToR
pi_99144909
Ik woon net vrijstaand, in een buitengebied en dacht 'heerlijk, rust :P'. Merk je meteen dat mensen om je heen gewoon meer herrie gaan maken - zo van 'dat horen ze toch niet'.
Verder merk ik dat het dorpse coma-zuip gehalte hoger is in de stad waar ik hiervoor woonde, dus elk weekend muziek met lallende jongeren ergens onder een carport op een kratje pils :')

Overigens niet vergissen met klagen, zodra ik de deur dicht trek is het eigenlijk gewoon allemaal onhoorbaar, dus is de overlast voor mij marginaal. Snap alleen niet waarom mensen zelf niet kunnen bedenken dat als je midden in de nacht je stereo in de tuin vol open zet dat mensen buiten de tuin dat ook horen. Zal aan mij liggen :')
pi_99145430
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 04:46 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

En frusterend was het, in het begin toen ze er kwam wonen had ik haar aangesproken over de hond, wilde het in de minne oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ik maar moest wennen aan het geblaf en gejank en anders moet ik maar naar een bejaardenhuis vertrekken, en als dat niet genoeg was werd ik ook nog eens door haar zoon bedreigd aan mijn voordeur omdat ik een geluidsopname had gemaakt van het gejank als bewijs voor de woningstichting (vaak uren achter elkaar gejank tot laat in de avondals zij weg ging)

Nou met deze reactie en bedreigingen ben je dan mooi klaar mee, eindelijk heeft mijn lange wachtijd zijn vruchten afgeworden.

Heerlijk gewoon, zo heeft dit topic voor mij toch nig iets goeds te bieden.Ja toch!
Wie weet neemt ze binnenkort wel weer een nieuwe hond. Of misschien wel twee. :+
pi_99145617
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2011 18:00 schreef Fusionfreak het volgende:
kans is vrij groot dat er weer een nwe hond komt natuurlijk
  Moderator donderdag 7 juli 2011 @ 19:23:42 #66
155227 crew  Guppy
dus
pi_99164669
enjoy the moment ;)
pi_99175954
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:29 schreef bluejean het volgende:

[..]

Wie weet neemt ze binnenkort wel weer een nieuwe hond. Of misschien wel twee. :+
Nee ze is zelf blij dat ze van de hond af is (was oorspronkelijk van haar zoon geweest) haar zoon wilde de hond niet meer toen hij op zichzelf ging wonen, toen moest mamma de hond met alle kosten (honden belasting, voer en uitlaten) op zich nemen. Zij is nooit echt blij geweest met die hond, maar heeft de hond toch tegen haar zin om opgenomen anders was hij naar een asiel gegaan.
pi_99176114
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:35 schreef computergirl het volgende:

[..]
kans is vrij groot dat er weer een nwe hond komt natuurlijk
Nee zij wilt absoluut geen nieuwe hond en/of een ander dier in hius nemen, ze woont net als mij op een etagewoning waar voor het houden van honden weinig mogelijkheden zijn. Zie voor verdere redenen de eerdere posting.

Maargoed ik heb haar ondanks de overlast die ik van de hond heb gehad toch gecondoleerd met het verlies van haar hond.
pi_99180898
Ik heb last van m'n bovenburen. Ik hoor hun voetstappen (!?)... Laat staan wanneer ze met hakken gaan lopen...

Tering ik word er gek van.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:17:27 #70
165633 eriksd
The grand facade...
pi_99193674
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 11:07 schreef Tamashii het volgende:
Wat zit je nou te jankballen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:40:56 #71
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_99194494
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juli 2011 22:59 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]

Nee zij wilt absoluut geen nieuwe hond en/of een ander dier in hius nemen, ze woont net als mij op een etagewoning waar voor het houden van honden weinig mogelijkheden zijn. Zie voor verdere redenen de eerdere posting.

Maargoed ik heb haar ondanks de overlast die ik van de hond heb gehad toch gecondoleerd met het verlies van haar hond.
Sympathiek van je. Maar mooi dat de hond overleden is. Als hij elke dag uren zat te janken had hij waarschijnlijk toch geen goed leven...
  vrijdag 8 juli 2011 @ 12:51:40 #72
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_99194890
dit topic :')
  vrijdag 8 juli 2011 @ 13:05:23 #73
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_99195445
Al ik dit zo allemaal lees dan mag ik mijn handjes dichtknijpen...

Mijn buren rechts en links zijn dood. Nee niet echt dood maar wat geluid betreft. En mijn hangjongeren voor de deur zijn lief O+. Woon aan een klein speelpleintje en de hangjongeren gaan na 22.00 gedempt praten en ruimen hun rommel op.

Volgens de rechter geluidsdode buurvrouw zijn het ettertjes... Want ze blowen :D :D
  Moderator vrijdag 8 juli 2011 @ 14:05:09 #74
155227 crew  Guppy
dus
pi_99197955
Volgens mij woon je bij mij in de flat hilzillah :) heel herkenbaar. Ik prijs mezelf ook echt gelukkig.

Oké, ik hoor wel eens wat, maar ik vind het nooit storend lang gelukkig
  vrijdag 8 juli 2011 @ 14:58:45 #75
81363 Hilzillah
Fall Dead!
pi_99200439
Oh oh.... Ik moet nu toch wel melden dat ik last heb van de hangjongeren!!
Ik kwam aangelopen met mijn armen vol boodschappentassen en die rot hangjongere riep heel hard naar mij dat ik mijn sleutel op de grond had laten vallen!! Schorriemorrie ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')