abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 6 februari 2010 @ 08:06:30 #26
155227 crew  Guppy
dus
pi_77695072
En dat is dus precies wat ik niet wil doen, bij elk wissewasje langsgaan. Maar ik kan me er soms zo aan irriteren!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_77697327
Het punt is vooral dat je je op een gegeven moment elk klein dingetje hoor. Heb ook last gehad van me bovenburen + kind + hond. Hoorde ik vanaf s'ochtends vroeg 08:00 tot s'avonds 20:00. Nu wonen er nieuwe mensen (jong stel) en die hoor ik s'nachts om 00:00 ook weleens en zachtjes de tv i.c.m. een paar harde boeren van hem maar dat kan ik meer hebben dan de vorige bewoners.
Op zondag 4 maart 2007 20:29 schreef BansheeBoy het volgende:
Iedereen wordt geboren als Moslim, alleen de omgeving verandert het of houdt het in stand. :{
:{²
  zaterdag 6 februari 2010 @ 11:41:10 #28
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77697594
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77733019
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen. Ik geef toe dat ik zelf ook heel moeilijk tegen geluiden kan (ik maak zelf maar heel weinig geluiden) Ik heb meer last van rondhangende jeugd en spelende kinderen buiter (subjectief) dan van mijn buurvrouw waar ik alleen die kleine hond van hoor.
Om dit soort redenen (gehorigheid ed) heb ik al zeker 5 tot 6 woningen geweigerd bij verschillende woningstichtingen, alleen maar omdat ik al met zekerheid kan zeggen dat wat ije nu achterlaat dat je dat weer elders terug krijgt.

Tenslotte hoor iki tijdens het typen van dit bericht al vanaf 11 uur al het gejank van de hond (keine jack russel) van mijn buurvrouw nast mij die de hond gerust de heledag alleen thuis laat.

Een vriend van mijun moeder heeft pas geleden een half vrijstaand huis gekocht, maar moet wel dagelijks genieten van trompet geluiden en dreunen van een drumstel (gebeurd niet dagelijks, maar wel minstens 1 of 2 keer week enkele uren lang)
Dus een koopwoning is ook niet allemaal goud wat blinkt als je rust zoekt.
  zondag 7 februari 2010 @ 16:38:13 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_77733108
Fusionfreak, je kunt denk ik beter een paar otoplastieken laten aanmeten dan het veelvuldige uitgeven aan een beter huis
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 7 februari 2010 @ 16:38:54 #31
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_77733127
Hihi ik heb wekelijks schreeuwende, al dan niet dronken, Antillianen voor m'n deur
pi_77733134
Als ze erg veel lawaai maken moet je gewoon ze mee laten genieten van je luide sex XD
“Laforest” seems like one of the more intellectual/controversial regulars
  zondag 7 februari 2010 @ 17:14:21 #33
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_77734401
quote:
Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Fusionfreak het volgende:

[..]
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen.
Nou ja, zo erg is het nu ook weer niet. Maar het zijn niet de meest prettige geluiden
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_77771259
ruziemakende buren met een seksobsessie
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
  maandag 8 februari 2010 @ 15:59:44 #35
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_77771433
quote:
Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Dan hoort hij het ook als jij naar de wc gaat
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_77771757
Hier nog iemand die last heeft van zijn bovenbuurman, en van de garagehouder.
De situatie is als volgt, vorig jaar kreeg ik een nieuwe bovenbuurman, die zo de flat in ging zonder ook maar zelf iets mee te nemen, ja een tafel en een matras ofzo.
Meneer is werkeloos en heeft overdag altijd de muziek aan staan. (fijn als je een dagje vrij bent)
En verder hoor je echt altijd de gesprekken als hij iemand over de vloer heeft.
Tijdje geleden had hij ruzie met z'n mede alcoholische vriendin die 's avonds om 23:00 buiten stond te schreeuwen en te kankeren, smerig wijf bah.
Het is echt fakking triest, zodra er buiten bier blikjes liggen dan weet je gewoon dat die zooi van hem is.

En dan misschien nog wel iets waar ik me nog veel meer aan stoor.
Ik woon 1 hoog en onder mijn flat heb je garages, en natuurlijk heb ik het geluk dat de garagebox onder mijn gedeelte gehuurd is door iemand die er zo'n beetje woont.
Die kerel zit werkelijk waar elke dag wel 4 keer in zijn garage.
En dan gaat de garage open, dikke herrie, dan weer dicht, dikke herrie, dan is hij weer iets in elkaar aan het knutselen en zitten wij met de herrie.
En dan heb ik het nog niet eens over die 2 vieze stinkhonden van hem die er rond lopen.

Met die gast heb ik 2 jaar geleden al een aanvaring gehad.
Ik had een klacht bij de woningbouw ingediend omdat die mongool midden in de zomer even besloot te gaan barbequen voor zijn garage terwijl ik mijn balkondeuren open had.
Toen hij dat later te horen kreeg stond die mongool eerst aan de deur en later hoorde ik hem buiten kankeren en weet ik veel wat.

Anyway, dat doet hij nu niet meer maar ik moet zeggen dat ik van de 3 jaar dat ik er nu woon eigenlijk maar 1 jaar echt leuk heb gewoond.

Het ergste is nog dat die kut woningbouw vrijwel niks doet en als je de politie belt dan hebben ze geen tijd. (spreek uit ervaring)

Wie weet eigenlijk wat voor rechten je hebt in zo'n situatie van mij met die garagebox houder?
Het kan toch niet zo zijn dat hij daar altijd maar aan het boren en zagen mag zijn, ik bedoel er wonen mensen boven, die hebben toch wel wat meer recht lijkt me?
pi_77772131
TVP. Gelukkig kan ik goed met mijn buren.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 16:15:15 #38
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_97544461
Ik wil dit topic graag even kicken..

Zit met het volgende.

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.

Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.

Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.

Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.

Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.

Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
  dinsdag 31 mei 2011 @ 18:05:04 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97549354
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Dacide het volgende:
Ik wil dit topic graag even kicken..

Zit met het volgende.

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.

Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.

Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.

Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.

Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.

Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
http://huis-en-tuin.infon(...)-mag-en-wat-kan.html
Kortom, wettelijk gezien, en da's gemeten aan jouw gevel, mag er gemiddeld 40db veroorzaakt worden en maximaal 60db in de pieken.

Verder zijn er nog meer oplossingen:
1) Neem zelf een airco en slaap met het raam dicht. Dan wordt het ook niet meer veel te heet.
2) Doe oordopjes in.
3) Praat er met de buren over en vraag ze of ze de airco anders af willen stellen zodat ie minder vaak aanslaat :).
4) Ik denk dat er ook technische oplossingen zijn om een aircounit minder overlastgevend te laten zijn. Praat hierover met de buren en bied ze aan om een klein bedrag (bijv. 200,-) mee te betalen aan de aanpassingen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Maanvis op 31-05-2011 18:11:20 ]
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_97559335
wij zijn er zelfs voor verhuisd.. van die aso buren die echt altijd de hele tijd iedere dag dag en nacht herrie maakten.. ik werd er echt knettergek van.. dus verhuisd.. nu heerlijk rustig wonen naast normale mensen die je heus wel eens hoort maar alles binnen het redelijke en normale..
pi_97561238
Soms is dat inderdaad de beste oplossing.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 22:59:49 #42
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97563983
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer. :(
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:01:56 #43
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97564089
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer. :(
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:05:25 #44
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97564271
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:

[..]

weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:07:09 #45
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_97564368
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:05 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 31 mei 2011 @ 23:12:28 #46
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_97564615
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
Ja, woon er al 5 jaar maar toen viel het wel mee. Hard muziek ging s avonds gewoon uit. feestjes in het weekend is ook ok, hard tv geluid ging ook s nachts uit, maar deze beesten gaan gewoon s nachts heerlijk uitleven wat een normaal mens niet doet.
  donderdag 2 juni 2011 @ 00:53:48 #47
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_97608210
mijn moeder kwam net bij de buren vandaan. ze paste op de kinderen. bij thuiskomst vertelde ze me dat de kleinste tijdens het naar bed brengen vertelde dat ze mijn muziek hoorde, waarop mij moeder tegen d`r zei dat ze zou zeggen da ik geen muziek meer op moest zetten. Buurmeisje (6) zei daarop heel lief, hij mag wel muziek draaien, maar niet te hard (L)

Zal er in het vervolg even op letten dus :-)
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  Moderator donderdag 2 juni 2011 @ 07:08:14 #48
155227 crew  Guppy
dus
pi_97612091
Zo makkelijk kan het soms zijn :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_97612333
Ik heb benedenburen, de ouders zijn ok, daar heb ik zelfs medelijden mee. De zoon des huize is echt te erg! Schreeuwt de boel wekelijks bij elkaar! Slaat met deuren, bonkt wat af! Ik heb al eens met hem gesproken, en de politie gebeld.
Tijden geen last en dan opeens barst de bom. :-(
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_97622402
Als ik het zo lees blijf ik nog lekker wonen waar ik woon. Onddanks dat het pand zowat op instorten staat :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')