Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen. Ik geef toe dat ik zelf ook heel moeilijk tegen geluiden kan (ik maak zelf maar heel weinig geluiden) Ik heb meer last van rondhangende jeugd en spelende kinderen buiter (subjectief) dan van mijn buurvrouw waar ik alleen die kleine hond van hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat![]()
Nou ja, zo erg is het nu ook weer niet. Maar het zijn niet de meest prettige geluidenquote:Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen.
Dan hoort hij het ook als jij naar de wc gaatquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat![]()
http://huis-en-tuin.infon(...)-mag-en-wat-kan.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Dacide het volgende:
Ik wil dit topic graag even kicken..
Zit met het volgende.
Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.
Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.
Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.
Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.
Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.
Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer.![]()
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
Ja, woon er al 5 jaar maar toen viel het wel mee. Hard muziek ging s avonds gewoon uit. feestjes in het weekend is ook ok, hard tv geluid ging ook s nachts uit, maar deze beesten gaan gewoon s nachts heerlijk uitleven wat een normaal mens niet doet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |