quote:Op maandag 9 november 2009 10:43 schreef Kreator het volgende:
Koop een vrijstaand huis. En anders oordopjes. Zeikhuilie.
ja, dat is ook heel realistisch "even" een vrijstaand huis kopenquote:
Wij worden als sinds de wintertijd weer is ingegaan steevast elke avond verblijd met lawinepijl-achtige knallen. Ik ben geen expert, maar het is hard, de ramen trillen in de kozijnen en ik schrik me elke keer het apelazerusquote:Op maandag 9 november 2009 14:46 schreef Fusionfreak het volgende:
Waar ik wel ieder jaar tegenop zie is de maand december, want dan wordt er hier vaak voortijdig vuurwerk en dergelijke afgestoken, al dat geknal in de straat vind ik irritanter dan burengeluiden.
Lekker dan!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
geef hem dreunen op de maat van zijn beat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 21:57 schreef Guppyfriend het volgende:
Even een schopje, ik zit nu ongeveer een uur met een dreunende beat van onze schuin-onderbuurman
Ja, sinds een kwartiertje, thank god!quote:Op vrijdag 5 februari 2010 22:27 schreef eleusis het volgende:
[..]
Lekker dan!
Inmiddels alweer wat rustiger?
Gewoon netjes in overleg treden en niet voor elk wissewasje langs komen. Want dan kun je er donder op zeggen dat diegene ook bij jou voor de deur staat als je een keer te hard neukt of je kinderen maken teveel lawaai, of je hebt een keer bezoek dat na 23:00 weggaat.quote:Op vrijdag 5 februari 2010 23:03 schreef Eva4Evah het volgende:
Een dikkevoor iedereen die last heeft van geluidsoverlast. Heb er zelf gelukkig geen last van, maar het lijkt me zo gruwelijk irritant, vooral omdat je er vaak helemaal niets aan kan doen
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen. Ik geef toe dat ik zelf ook heel moeilijk tegen geluiden kan (ik maak zelf maar heel weinig geluiden) Ik heb meer last van rondhangende jeugd en spelende kinderen buiter (subjectief) dan van mijn buurvrouw waar ik alleen die kleine hond van hoor.quote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat![]()
Nou ja, zo erg is het nu ook weer niet. Maar het zijn niet de meest prettige geluidenquote:Op zondag 7 februari 2010 16:36 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Dat hoor ik ook en vrijwel alle appartement en flatbewoners, als je daar al over valt moet je maar niet in een flat gaan wonen.
Dan hoort hij het ook als jij naar de wc gaatquote:Op zaterdag 6 februari 2010 11:41 schreef Maraca het volgende:
Ik hoor het als mijn onderbuurman naar de wc gaat![]()
http://huis-en-tuin.infon(...)-mag-en-wat-kan.htmlquote:Op dinsdag 31 mei 2011 16:15 schreef Dacide het volgende:
Ik wil dit topic graag even kicken..
Zit met het volgende.
Ik woon in een 2 onder 1 kap woning. Van de ene kant zit ik met de woning vast aan de buren. en bij de andere kant zijn enkel de garages tegen elkaar bevestigd. Juist van deze buren heb ik overlast.
Zij hebben op hun slaapkamer een airco. De koelunit en ventilator zit aan de buitenzijde gemonteerd op het dak van de garage. Hun slaapkamerraam ligt recht tegenover dat van ons.
Nu slapen wij altijd met een raam open (wel rolluik dicht)... Zeker in de zomer. Anders is het veel te warm.
Nu maakt deze airco toch echt veel lawaai. Als hij aangaat dan komt een heel laag zwaar geluid en vervolgens lijkt het alsof er een trein aankomt in de verte..... Op een gegeven moment wen je aan het geluid, en dan gaat ineens 3 minuten later de airco weer uit en is het harstikke stil.... Tot dat de airco zo'n 5 minuten later weer opnieuw aanslaat... en dan is de cirkel weer rond.
Ik slaap ondanks dit geluid prima. Ik heb er wel last van, het irriteerd me... Maar ik wil niet zeuren, dus neem ik het voor lief.
Mijn vriendin wordt echter meerdere keren per nacht wakker.
Natuurlijk zou de eerste stap moeten zijn dat we dit bespreekbaar maken met de buren. Maar voordat ik dit ga doen ben ik benieuwd naar onze rechten. Hoeveel geluid mogen zij veroorzaken 's nachts?
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 22:59 schreef TeenWolf het volgende:
Mijn bovenbuurvrouw had eerst rustige konijnen, maar heeft sinds een aantal weken een 3 jonge katjes.
Helaas slaapt ze bijna altijd bij haar vriendje, dus kan de hele tijd naar hun geren en gebal luisteren op die houten vloer.![]()
Overdag is het irritant en 's nachts gewoon klote, iemand hier ervaring mee?
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:01 schreef Maanvis het volgende:
[..]
weet je zeker dat het katten zijn? ik kan me niet voorstellen dat die zo'n lawaai maken?
* Maanvis kijkt naar zijn 2 katten...
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:05 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ja, het zijn de katten je hoort ze ook letterlijk rennen, spelen en speeltjes over de grond denderen, ik woon in een gehorig appartement, zij woont op de 1e verdieping boven me en ze heeft laminaat.
Ja, woon er al 5 jaar maar toen viel het wel mee. Hard muziek ging s avonds gewoon uit. feestjes in het weekend is ook ok, hard tv geluid ging ook s nachts uit, maar deze beesten gaan gewoon s nachts heerlijk uitleven wat een normaal mens niet doet.quote:Op dinsdag 31 mei 2011 23:07 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Aha, een gehorig apartement. Wist je dat het gehorig was toen je erin kwam wonen?
Wat ben jij een dramaqueen zeg.quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:02 schreef Tamashii het volgende:
Wat ben jij een klootzak zeg.
Leuk dat die hond een hoop vervelende dingen voor jou gevoel heeft gedaan, maar dit is absoluut ondermaats van je. Die vrouw heeft dat beestje waarschijnlijk met al haar moeite de laatste jaren verzorgd en heeft hier heel veel verdriet van en dan doe jij zo achterlijk. Bah!
quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:02 schreef Tamashii het volgende:
Leuk dat die hond een hoop vervelende dingen voor jou gevoel heeft gedaan, maar dit is absoluut ondermaats van je. Die vrouw heeft dat beestje waarschijnlijk met al haar moeite de laatste jaren verzorgd en heeft hier heel veel verdriet van en dan doe jij zo achterlijk. Bah!
quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:00 schreef Fusionfreak het volgende:
Effe dit topic kicken.
Update : De jank hond van mijn buurvrouw waar ik ruim 6 jaar last van had zoals janken, haren en urine in het trappenhuis is vanmorgen overleden (lees laten inslapen).![]()
De vlag hangt bij mij uiteraard uit.
quote:Op woensdag 6 juli 2011 18:02 schreef Tamashii het volgende:
En frusterend was het, in het begin toen ze er kwam wonen had ik haar aangesproken over de hond, wilde het in de minne oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ik maar moest wennen aan het geblaf en gejank en anders moet ik maar naar een bejaardenhuis vertrekken, en als dat niet genoeg was werd ik ook nog eens door haar zoon bedreigd aan mijn voordeur omdat ik een geluidsopname had gemaakt van het gejank als bewijs voor de woningstichting (vaak uren achter elkaar gejank tot laat in de avondals zij weg ging)quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:08 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]![]()
Wel een van beeldspraak gehoord? Hij gaat echt niet staan juichen bij haar voor de deur, maar ik kan me voorstellen dat hij blij is dat de hond weg is. Op welke manier dan ook. Het kan zooo frustrerend zijn.
Klopt.quote:Op woensdag 6 juli 2011 20:21 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar zo'n hond, die gaat altijd door
Wie weet neemt ze binnenkort wel weer een nieuwe hond. Of misschien wel twee.quote:Op donderdag 7 juli 2011 04:46 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
En frusterend was het, in het begin toen ze er kwam wonen had ik haar aangesproken over de hond, wilde het in de minne oplossen. Kreeg ik als antwoord dat ik maar moest wennen aan het geblaf en gejank en anders moet ik maar naar een bejaardenhuis vertrekken, en als dat niet genoeg was werd ik ook nog eens door haar zoon bedreigd aan mijn voordeur omdat ik een geluidsopname had gemaakt van het gejank als bewijs voor de woningstichting (vaak uren achter elkaar gejank tot laat in de avondals zij weg ging)
Nou met deze reactie en bedreigingen ben je dan mooi klaar mee, eindelijk heeft mijn lange wachtijd zijn vruchten afgeworden.
Heerlijk gewoon, zo heeft dit topic voor mij toch nig iets goeds te bieden.Ja toch!
kans is vrij groot dat er weer een nwe hond komt natuurlijkquote:Op woensdag 6 juli 2011 18:00 schreef Fusionfreak het volgende:
Update : De jank hond van mijn buurvrouw waar ik ruim 6 jaar last van had zoals janken, haren en urine in het trappenhuis is vanmorgen overleden (lees laten inslapen).![]()
Nee ze is zelf blij dat ze van de hond af is (was oorspronkelijk van haar zoon geweest) haar zoon wilde de hond niet meer toen hij op zichzelf ging wonen, toen moest mamma de hond met alle kosten (honden belasting, voer en uitlaten) op zich nemen. Zij is nooit echt blij geweest met die hond, maar heeft de hond toch tegen haar zin om opgenomen anders was hij naar een asiel gegaan.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:29 schreef bluejean het volgende:
[..]
Wie weet neemt ze binnenkort wel weer een nieuwe hond. Of misschien wel twee.
Nee zij wilt absoluut geen nieuwe hond en/of een ander dier in hius nemen, ze woont net als mij op een etagewoning waar voor het houden van honden weinig mogelijkheden zijn. Zie voor verdere redenen de eerdere posting.quote:Op donderdag 7 juli 2011 11:35 schreef computergirl het volgende:
[..]
kans is vrij groot dat er weer een nwe hond komt natuurlijk
Wat zit je nou te jankballen?quote:
Sympathiek van je. Maar mooi dat de hond overleden is. Als hij elke dag uren zat te janken had hij waarschijnlijk toch geen goed leven...quote:Op donderdag 7 juli 2011 22:59 schreef Fusionfreak het volgende:
[..]
Nee zij wilt absoluut geen nieuwe hond en/of een ander dier in hius nemen, ze woont net als mij op een etagewoning waar voor het houden van honden weinig mogelijkheden zijn. Zie voor verdere redenen de eerdere posting.
Maargoed ik heb haar ondanks de overlast die ik van de hond heb gehad toch gecondoleerd met het verlies van haar hond.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |