Ik houd er ook niet van als er suiker in zit; pinda's + plantaardige vetten + zout is voldoende lekker zonder toevoegingen.quote:Op donderdag 5 november 2009 18:18 schreef maartena het volgende:
Skippy heeft tonnen meer suiker in de pindakaas dan Calve.
Ik vond het eerst wel lekker, maar vind het nu eigenlijk te zoet. Zelfde met Jif.
Ik koop tegenwoordig vaak de pindakaas van Trader Joe's, die is wel goed.
Ik vind de keuken hier in Laos wel ok.....het is in iedergeval meer spannend dan de Zweedse keuken. Ik eet lang niet alles..ben nogal kieskeurig soms. Te spicy kan ik zoiezo niet eten dan krijg ik last van mijn maag.quote:Op vrijdag 6 november 2009 15:54 schreef AKnynke het volgende:
Vinden jullie de keuken van je huidige land lekker?
Ik hou eigenlijk niet zo van de Hollandse keuken, behalve stamppot en bruine bonen. Maar ook de Zweedse keuken vind ik niets, vooral gekookte aardappelen in een sausje, erg saai moet ik zeggen.
In Zimbabwe vond ik het ook niets, sadza (de pap die je met je handen eet) is binnen te houden, maar erg droog, t vlees heeft weinig vlees en alles is moddervet. Het enige grote voordeel is de bief, heerlijk, en heel erg goedkoop. Als ik het kon vinden en voor mezelf kookte was het dus altijd een grote lap bief. Oh, en de avocado's, zo groot als pompoenen, en die kostten ook niets...![]()
Ik zoek nog het land waar de keuken goed bij me past, maar ik denk dat dat lastig wordt. M'n smaak is gewoon te divers..
Hotdogs met aardappel puree. WTF! Dat meen je niet?quote:Op zaterdag 7 november 2009 21:55 schreef breaky het volgende:
[..]
Heb trouwens een tijdje in Zweden gezeten en vond de keuken ook saai. En hotdogs met aardappel puree was nou ook niet mijn favoriete snack
Ik heb heerlijk zitten eten in Spanje. Wat vind je niet zo lekker dan?quote:Op dinsdag 17 november 2009 08:52 schreef hondjes het volgende:
De Spaanse keuken is ook niet zo lekker, neem altijd de Hollandse dingen mee,
Het viel mij zo tegen dat zoveel dingen in liters olie gebakken worden. Alles komt zo vet uit de pan, gewoon, bij veel van mijn Spaanse kennissen; en het is een smaak die je op een gegeven moment een beetje zat wordt.quote:Op dinsdag 17 november 2009 09:54 schreef breaky het volgende:
[..]
Ik heb heerlijk zitten eten in Spanje. Wat vind je niet zo lekker dan?
Ook patatje met en frikandel speciaal?quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Over boodschappen en buitenlandse keuken gesproken: Aanstaande zaterdag staat in centraal Stockholm een Nederlandse markt. Poffertjes!
Ik hoop dat ze het in Malmo ook hebben. Daar ben ik nl op zaterdag!quote:Op dinsdag 24 november 2009 21:47 schreef Knutknuttsson het volgende:
Over boodschappen en buitenlandse keuken gesproken: Aanstaande zaterdag staat in centraal Stockholm een Nederlandse markt. Poffertjes!
Ik ???quote:Op woensdag 25 november 2009 06:34 schreef breaky het volgende:
[..]
En zie ik het goed? Heb jij nou een ABBA sig?![]()
Hmmm ik heb even niet goed gekeken...sorry hahahaquote:
Heb je dat ook aan de Denen verteld?quote:Op maandag 30 november 2009 12:34 schreef Individual het volgende:
Net terug uit Denemarken en wat hebben die lui veel van Nederland gestolen zeg!![]()
Kopenhagen lijkt op delen van Amsterdam en Rotterdam, de souvenirswinkels verkopen delftsblauwe molentjes en boertjes en boerinnetjes op klompen, iedereen fietst, het is erg vlak, ze hebben veel NL woorden gejat (hoewel met grove spelfauten) en als klap op de vuurpijl noemen ze onze pepernoten 'pebernodder' en claimen ze dat als Deense kerstkoekjes!
Nee niet echt, maar ik was er ook maar voor een bliksembezoek. De volgende Deen die ik tegenkom waar ik wat meer tijd mee heb zal ik het wel vertellen en vragen of we onze identiteit terug mogen hebben!quote:Op maandag 30 november 2009 16:40 schreef breaky het volgende:
[..]
Heb je dat ook aan de Denen verteld?
Jewelll!! Join the club!quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:54 schreef goldfinger1963 het volgende:
telt wonen en leven in belgie ook mee
bijna 4 jaarquote:Op dinsdag 1 december 2009 03:03 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Jewelll!! Join the club!![]()
En van harte welkom!!
Woon je er al lang?
Kijk eens: hier zitten nog meer lotgenoten:
Nederbelgen! deel 2
quote:Op dinsdag 1 december 2009 02:54 schreef goldfinger1963 het volgende:
telt wonen en leven in belgie ook mee
kwam deze sc per ongeluk tegenquote:
Hoe vind jij het in het buitenland?quote:Op dinsdag 1 december 2009 04:55 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
kwam deze sc per ongeluk tegen![]()
bevalt me eerlijk gezegd primaquote:Op dinsdag 1 december 2009 05:13 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Hoe vind jij het in het buitenland?
als indah en ik de tijd hebben zal het wel snel gaanquote:
of ze komen hier op tijden dat er nog genoeg andere SC's open zijnquote:Op woensdag 2 december 2009 01:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Kennelijk hebben fokkers in het buitenland niet echt heel veel tijd
officieel woon ik er pas dit jaar vanaf april of zoquote:
Dat zou ook kunnen ja.quote:Op woensdag 2 december 2009 01:56 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
of ze komen hier op tijden dat er nog genoeg andere SC's open zijn
Ik woon hier pas sinds precies 2 maanden nu, daarvoor niet de kans gehad om te wonen, slechts langdurig te verblijven. Nu is alles echter rond. Scheelt uiteindelijk wel weer wat in de onkosten zo her en derquote:Op woensdag 2 december 2009 04:20 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
officieel woon ik er pas dit jaar vanaf april of zo![]()
de domiciliering en het aanmelden was ik vergeten
Zo zijn de regeltjes in Indonesie ook, echter is de naleving ervan een probleem, tenzij ze weten waar je zit en ze weten dat er veel geld te halen valt bij je komen ze echt niet langs.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:22 schreef Fogel het volgende:
Amai, ben blij dat de gendarmerie niet op je stoep stond.
die zijn allang blij dat ik hier mijn zaak uitbaatquote:Op woensdag 2 december 2009 04:22 schreef Fogel het volgende:
Amai, ben blij dat de gendarmerie niet op je stoep stond.
idem hierquote:Op woensdag 2 december 2009 04:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zo zijn de regeltjes in Indonesie ook, echter is de naleving ervan een probleem, tenzij ze weten waar je zit en ze weten dat er veel geld te halen valt bij je komen ze echt niet langs.
Dat kan hier dan echt niet, werken op een dergelijk zichtbare manier.. al helemaal niet zonder vergunning.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:25 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
die zijn allang blij dat ik hier mijn zaak uitbaat
de zaak is helemaal legaal alle vergunningen enzo.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:32 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Dat kan hier dan echt niet, werken op een dergelijk zichtbare manier.. al helemaal niet zonder vergunning.
In Noorwegen komen ze je halen als je vergeet je verblijfsvergunning te verlengen... maargoed dat is een andere situatie. Geen idee hoe en of ze er achter zouden kunnen komen of er niet-geregistreerde mensen op een bepaald adres wonen.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:24 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Zo zijn de regeltjes in Indonesie ook, echter is de naleving ervan een probleem, tenzij ze weten waar je zit en ze weten dat er veel geld te halen valt bij je komen ze echt niet langs.
Denk ook niet dat je een dergelijke zaak in Indonesie zou kunnen openen. Ja, het kan wel, als je van de politie of het leger bent of erg veel geld wil afdragen. Vergunningen zijn er dus, zolang je maar afdraagt.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:33 schreef goldfinger1963 het volgende:
[..]
de zaak is helemaal legaal alle vergunningen enzo.
alleen het zelf wonen hier had ik nog niet geregeld
Buren die praten. Dat is hier in Indonesie zo, en ik vermoed dat dat elders ter wereld ook zo is.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
In Noorwegen komen ze je halen als je vergeet je verblijfsvergunning te verlengen... maargoed dat is een andere situatie. Geen idee hoe en of ze er achter zouden kunnen komen of er niet-geregistreerde mensen op een bepaald adres wonen.
quote:Op woensdag 2 december 2009 04:35 schreef Fogel het volgende:
[..]
In Noorwegen komen ze je halen als je vergeet je verblijfsvergunning te verlengen... maargoed dat is een andere situatie. Geen idee hoe en of ze er achter zouden kunnen komen of er niet-geregistreerde mensen op een bepaald adres wonen.
hier wisten ze het wel maar maken ze zich er niet druk omquote:Op woensdag 2 december 2009 04:39 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Buren die praten. Dat is hier in Indonesie zo, en ik vermoed dat dat elders ter wereld ook zo is.
Zo kan het ook ja. Het probleem met Indonesie is dat dat 'over de grens hoppen' vrijwel altijd betekent 'op het vliegtuig stappen'.. ja, je kan op Kalimantan naar Maleisie lopen, en op Timor naar Oost Timor, maar dat zijn dure geintjes. En na 3 jaar iedere (max) 6 maanden het land uit vond ik wel genoeg, dus daar heb ik een oplossing voor gevonden nu.quote:Op woensdag 2 december 2009 04:47 schreef flipsen het volgende:
Ach, ik hop al 4 jaar lang iedere 3 maanden even de grens over. En soms duurt het wat langer, vooral de afgelopen keer was ik veeeeel te laat (als in bijna een half jaar). Ik kom bij de grens, was de laatste in de rij (was met de bus) en ik had al gezien dat de dienstdoende douanier wel in een goed humeur was (altijd handig als er een paar mooie buitenlandse blondines voor je in de rij staan).
Dus ik leg mijn paspoort neer en zeg nog even niets. Hij vraagt waar ik vandaag kom, Holanda? Ah, of we al geplaatste waren voor de WK! Ja natuurlijk zeg ik, al lang en breed en vrij gemakkelijk in tegenstelling tot Argentinie. Hij weer lachen. Toen vroeg ik snel "Ok, heb ik een serieus probleem, of valt het mee?". Hij snapte me niet, dus ik leg uit dat ik al een half jaar illegaal in Argentinië was. "Welnee, niets aan de hand, hier is je exit-stempel. Nu even je entrance-stempel in Chili halen en als je wil kan je gewoon vandaag nog terug"![]()
25 jaar? En als ie niet verlengd wordt moet je er na al die jaren uit? Nou ja, 25 jaar is wel een behoorlijk deel van je leven, en dan zal een eventuele verlenging ook wel geen probleem zijn.quote:Op woensdag 2 december 2009 05:06 schreef Fogel het volgende:
Mijn oplossing is een verblijfsvergunning van 25 jaar
Ik ook hoor, aanstaande zaterdagquote:Op woensdag 2 december 2009 04:52 schreef indahnesia.com het volgende:
En na 3 jaar iedere (max) 6 maanden het land uit vond ik wel genoeg, dus daar heb ik een oplossing voor gevonden nu.
trouwen ja? Gefeliciteerd.quote:
Ik heb eerst 1x5 jaar gedaan, toen 3x1 jaar en nu dus 1x25 jaar. Geen idee wat er gebeurd na die 25 jaar als ik vergeet te verlengen, maar krijg in ieder geval om de 5 jaar een herinnering omdat ik dan een nieuw paspoort nodig heb en opnieuw een verblijfsvergunning erin moet laten plakken.quote:Op woensdag 2 december 2009 05:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
25 jaar? En als ie niet verlengd wordt moet je er na al die jaren uit? Nou ja, 25 jaar is wel een behoorlijk deel van je leven, en dan zal een eventuele verlenging ook wel geen probleem zijn.
Hier in Indonesie is het eerst 5 x 1 jaar en vanaf dan steeds verlengen met 5 jaar. En da's ook geen slechte deal vind ik. Ben nu pas 2 maanden officieel aan het tellen, maar de tijd vliegt hier gelukkig voorbij
nederlandse winterkostquote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor als we morgen ingesneeuwd zitten, staat er al een paar kilo hutspot klaar.![]()
![]()
![]()
Eten jullie vooral lokale of vooral Nederlands getinte winterkost trouwens?
Ik normaal meer 'local' spul, maar dit jaar toch maar eens wat meer NL hapjes.
(Van de week nog erwtensoep.)
Lokaal.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Bora-Bora het volgende:
is geen lokale winterkost hier in de tropen. Maar ik mis de Nederlandse winterkost ook niet echt.quote:Op donderdag 17 december 2009 23:24 schreef Bora-Bora het volgende:
Voor als we morgen ingesneeuwd zitten, staat er al een paar kilo hutspot klaar.![]()
![]()
![]()
Ik normaal meer 'local' spul, maar dit jaar toch maar eens wat meer NL hapjes.
(Van de week nog erwtensoep.)
ooh, het kan prima hoor. Heb vorige maand bijvoorbeeld nog zuurkoolstamp op. Met echte Nederlandse rookworst.quote:Op vrijdag 18 december 2009 02:02 schreef popolon het volgende:
Ik eet hutspot in de zomer, waarom niet? En grillen buiten gebeurt hier zelfs met -20C.
Goeie oude videoband met een Elfstedentocht in de speler duwen.quote:Op vrijdag 18 december 2009 04:53 schreef breaky het volgende:
Ik vond snert eten met 35 graden celcius toch iets minder. Ik miste toch het echte wintergevoel zeg maar
Inderdaad, waarom nietquote:Op vrijdag 18 december 2009 02:02 schreef popolon het volgende:
Ik eet hutspot in de zomer, waarom niet? En grillen buiten gebeurt hier zelfs met -20C.
De snert valt echt reuze mee!quote:Op vrijdag 18 december 2009 11:31 schreef flipsen het volgende:
Een goeie kop snert mis ik wel ja, zou ik eens kunnen proberen. En andijviestampot met spekkies, maar dat wordt al lastiger. De rest van het NL wintervoer kan me gestolen worden
Ik heb een keer snert gemaakt bij 35-40 graden celcius. Het gaf me toch niet het bekende winter gevoelquote:Op zaterdag 19 december 2009 01:35 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
De snert valt echt reuze mee!
Een berg spliterwten (of bij gebrek aan beter: doperwten) kopen, even uitzoeken wat voor vlees het beste overeenkomt met wat er in NL inzit, even op een receptje googlen, en hup, al het spul een paar uur in de pan gooien.![]()
(De volgende dag is het natuurlijk het lekkerst.)
Wie weet vindt je vrouw het ook wel lekker! Mijn Fransman vindt het heerlijk! (Hutspot ook, trouwens.)
LoL! Pop antwoordt niet, dus het zou 'm best eens kunnen zijn!quote:Op zondag 27 december 2009 22:29 schreef Fogel het volgende:
Zeg popo, zat jij op een van deze vluchten?
Alvast een goede jaarwisseling!quote:Op donderdag 31 december 2009 06:11 schreef rechtsedirecte het volgende:
Nog een kleine 6 uurtjes en dan gaan de NZ'se fokkers zoals Basekid en poster al het nieuwe jaar in
jij ookquote:
Paar dagen later wel.quote:Op zondag 27 december 2009 22:29 schreef Fogel het volgende:
Zeg popo, zat jij op een van deze vluchten?
Hadden ze de schroeiplekken al weggepoetst?quote:
quote:
hihiquote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
don't worry !!
quote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
don't worry !!
I won't !!quote:Op zaterdag 2 januari 2010 09:57 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
don't worry !!
quote:Op zondag 3 januari 2010 15:21 schreef rene29 het volgende:
Ook iedereen hier een gelukkig nieuwjaar!
Mijn moeder heeft, toen ze hier op vakantie was, mijn vrouw wat nederlandse gerechten leren te koken.
Afgelopen kerstavond, wat hier Noche Bueno heet, en waar t de gewoonte is dat iedereen iets te eten meeneemt naar de kerstavond, had ze Hachee en Zuurkool (zonder rookworst....want dat kan ik hier niet krijgen) gemaakt.
Nu staan ze in de rij voor t recept, want ze vonden het zo lekker!
Dit is een slaapchat, geen slowchat!quote:Op vrijdag 22 januari 2010 19:29 schreef rechtsedirecte het volgende:
dit is wel een erge slllowwwwwwww chaaaaaaaaatttt...iedereen de feestdagen blues al weer achter zich gelaten en terug gekeerd in het normale ritme?
uhhhhhhhhhquote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Individual het volgende:
And he scores!!![]()
Wie zijn er geregistreerd en gaan stemmen voor een volgend kabinet?
Wie heeft goede argumenten voor een partij voor een echt VRIJ NEDERLAND? dwz geen PVV en geen Christenen. Ik heb genoeg van het verbod gebod.
Zoiets zat ik te denken idd.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:07 schreef maartena het volgende:
Ik stem eigenlijk al sinds ik mocht stemmen zo'n 16 jaar geleden D'66.
En dat lijkt me voor de aankomende verkiezingen ook de beste keuze als je niet links, niet rechts, en niet christelijk wil stemmen
dan ga je verkeerd stemmenquote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Zoiets zat ik te denken idd.
Ik denk terug aan het Nederland wat ik heb verlaten in de eind 90s / begin noughties.
Bij de vorige verkiezingen heb ik me geregistreerd maar inmiddels verhuisd. Ik zie dat het formulier online is, dus morgen ga ik het opsturen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 23:26 schreef Individual het volgende:
Wie zijn er geregistreerd en gaan stemmen voor een volgend kabinet?
Maar ga je dan stemmen om Nederland weer terug te krijgen in die staat, terwijl je er zelf niet meer gaat wonen?quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
[..]
Ik denk terug aan het Nederland wat ik heb verlaten in de eind 90s / begin noughties.
Het is en blijft mijn land.quote:Op woensdag 3 maart 2010 09:01 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar ga je dan stemmen om Nederland weer terug te krijgen in die staat, terwijl je er zelf niet meer gaat wonen?
Ja, ik voel het ook zo. Ook al is het tegenstrijdig, en heeft Fogel geen ongelijk...quote:
Wat zijn de "noughties" precies? (en de uitspraak?) De uitdrukking is mij onbekend.quote:Op woensdag 3 maart 2010 00:56 schreef Individual het volgende:
linkje naar het formulier a.u.b.?quote:Op woensdag 3 maart 2010 03:17 schreef devzero het volgende:
[..]
Bij de vorige verkiezingen heb ik me geregistreerd maar inmiddels verhuisd. Ik zie dat het formulier online is, dus morgen ga ik het opsturen.
Ik zag het hier op de site van de ambassade, als ik me niet vergis.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
linkje naar het formulier a.u.b.?
Merci!quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:30 schreef indahnesia.com het volgende:
Noughties zijn de "jaren '00", dus de jaren 2000 tot en met 2009.
quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:31 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
linkje naar het formulier a.u.b.?
Bron:quote:Deelname aan de Tweede Kamerverkiezingen van 9 juni 2010
Nederlanders in het buitenland die op 9 juni 2010 willen stemmen bij de verkiezingen voor de Tweede Kamer, moeten zich uiterlijk op 27 april registreren bij de gemeente Den Haag.
Op 9 juni 2010 vinden in Nederland de verkiezingen voor de Tweede Kamer plaats. Tijdens deze verkiezingen kunnen alle Nederlandse kiesgerechtigden hun stem uitbrengen. Dit geldt ook voor kiezers met de Nederlandse nationaliteit die buiten Nederland wonen of tijdelijk in het buitenland verblijven en niet meer bij een Nederlandse gemeente staan inschreven.
Voor deelname aan de verkiezingen dient u zich te registreren bij de gemeente Den Haag. Indien u al geregistreerd bent (doordat u zich voor de vorige Tweede Kamerverkiezingen in 2006 hebt laten registreren) krijgt u binnenkort automatisch het registratieformulier toegestuurd.
Wanneer u zich voor de eerste keer wilt gaan registreren, kunt u gebruik maken van het formulier dat binnenkort op www.denhaag.nl beschikbaar komt. Ook op www.uheefthetvoorhetzeggen.nl zal een link naar dit formulier worden opgenomen.
volgens mij een beetje als 'naughty'.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:45 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Ik zag het hier op de site van de ambassade, als ik me niet vergis.
[..]
Merci!
En de uitspraak?
Ah, ik moet dus iemand machtigen, wan ik sta nog ingeschreven. Kan me ook alleen in persoon uitschrijven. Heb voorlopig geen plannen om naar NL te gaan, dus ik laat het maar zo dan.quote:Op donderdag 4 maart 2010 02:47 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
[b]
[..]
Bron:
http://frankrijk.nlambassade.org/algemeen/nieuws/deelname_aan_de
Ja, dat wel, maar toch ik zou liever bijdragen aan het land waar ik daadwerkelijk woon ipv het land waar ik toevallig geboren ben. Maar... de wens is niet zo groot dat ik van nationaliteit ga wisselen speciaal hiervoor.quote:
Ik zou hier ook wel willen stemmen in de general elections, maar daar geef ik mijn nationaliteit ook niet voor op. Zolang Brown maar oprot!quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:14 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ja, dat wel, maar toch ik zou liever bijdragen aan het land waar ik daadwerkelijk woon ipv het land waar ik toevallig geboren ben. Maar... de wens is niet zo groot dat ik van nationaliteit ga wisselen speciaal hiervoor.
Wat indahnesia zegt idd. NL uitspraak: nowgtiesquote:Op donderdag 4 maart 2010 01:57 schreef Bora-Bora het volgende:
Wat zijn de "noughties" precies? (en de uitspraak?) De uitdrukking is mij onbekend.
Dus de periode 2000-2019 heet noughty teens? Dat levert vast aparte hits opquote:Op vrijdag 5 maart 2010 01:05 schreef Individual het volgende:
[..]
Wat indahnesia zegt idd. NL uitspraak: nowgties
Er is nogal wat over gedebatteerd: http://www.sirc.org/publik/Noughties.shtml
We zitten nu in onze teens.
Grijns!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 07:16 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dus de periode 2000-2019 heet noughty teens? Dat levert vast aparte hits op
Als je voor de overheid werkt, bemoeilijkt dat het integreren daar vooral.quote:Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef Individual het volgende:
[..]
Emigreren nog wel!![]()
Lijkt me fantastisch om te bezoeken, maar met 9000 inwoners en 5000km weg van het dichtsbijzijnde 'vaste land' lijkt het me moeilijk settelen.
Wat zou je voor werk doen? Franse overheid?
Omdat je over het algemeen je Nederlandse identiteit niet verliest en dus het recht hebt om te stemmen lijkt me... Of je met dat recht iets wil doen is een ander verhaalquote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
Ik stem ook niet, snap dat ook niet waarom emigranten nog steeds mogen stemmen.
Aan de ene kant wel, aan de andere kant niet.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
Zolang je de Nederlandse nationaliteit hebt, mag je voor de landelijke (en Europese) verkiezingen meedoen. Amerikanen die overzee wonen mogen dat ook trouwens, hetzij via post, hetzij via een ambassade.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 06:21 schreef popolon het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2010 19:52 schreef maartena het volgende:
Ik kan trouwens niet eens stemmen..... ik kan mijn Nederlandse paspoort niet verlengen totdat ik mijn verklaring voor behoud van Nederlanderschap heb, en daarvoor heb ik een document uit Nederland nodig..... en voor het stemmen moet ik een kopie van geldig paspoort insturen, en die heb ik niet.
Lastig.Ik reis in Mei op Amerikaans paspoort naar Nederland, en moet daar dan naar de gemeente voor een document.
Welkom!quote:Op woensdag 17 maart 2010 20:58 schreef Xaryna het volgende:
Ja, ik dacht, ik ga het eerst een jaartje uitproberen voor ik definitief verhuis.
Het is toch best ver
Grijns, breaky!quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:08 schreef breaky het volgende:
Ik had het idee opgevat om in mei terug te keren naar Nederland voor 2 weken.
Het punt is...ik zou bij god niet weten wat ik 2 lange weken in Nederland moet doen. Ik heb uiterekend dat 1 weekje wel genoeg zou moeten zijn. ;En dan is het allemaal zo duur ook nog...
Eind Mei, ik moet me in April ergens al geregistreerd hebben geloof ik.... nou ja, zo heel erg vind ik het ook niet verder.quote:Op woensdag 17 maart 2010 23:50 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]Onpraktisch inderdaad!
En is het in mei te laat om nog te stemmen vanuit het buitenland?
Liefde voor het land ook hoor! Ben dol op Australiëquote:Op woensdag 17 maart 2010 21:53 schreef Knutknuttsson het volgende:
Ah, de liefde..en dan niet de liefde voor Australië neem ik aan....![]()
Ik zit in Zweden overigens.....niet zo ver weg.
Ik ben er wel eerder geweest voor een vakantie, maar dat is toch maar anderhalve maand geweest. Dan krijg je wel dingen mee, maar echt een goed beeld van hoe het leven daar is niet. Daarom wil ik eerst een jaar, om te zien of het samenwonen goed gaat en of ik er kan wennenquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:51 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Welkom!
Best slim eigenlijk, zo'n testjaar eerst!
Want nog afgezien van de concrete afstand: het beeld dat je van een land aan de andere kant van de wereld kunt hebben, komt lang niet altijd overeen met de werkelijkheid! Of was je al vaker in Australië gewest?
Bedankt voor de tip!quote:Op maandag 22 maart 2010 18:04 schreef Shivo het volgende:
Heb zojuist het formulier op http://formulier.denhaag.nl/Tripleforms/TriplEforms.aspx ingevuld, straks even opsturen en dan kan ik stemmen. Best makkelijk eigenlijk. Registreren kan tot 22 april.
Weet je zeker dat je een formulier hebt ingevuld?quote:Beste bezoeker,
Het door u opgevraagde formulier kon niet worden gevonden of bestaat niet. Controleer of het internetadres dat u heeft ingevoerd juist is.
Als deze fout zich blijft voordoen, stuur dan een e-mail naar de webmaster van deze website.
Excuses voor dit ongemak!
Gemeente Den Haag
Even doorklikken vanaf http://www.uheefthetvoorhetzeggen.nl/ dan.quote:Op maandag 22 maart 2010 19:49 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip!
Maarreh, de link geeft een ERRoR:
[..]
Weet je zeker dat je een formulier hebt ingevuld?![]()
Mischien na een weekje door naar New York, nu we toch al bezig zijn met geld uit te gevenquote:Op woensdag 17 maart 2010 23:53 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Grijns, breaky!
Dus, wat ga je nou uiteindelijk doen? Enkele dagen Nederland en dan een rondreisje door Europa?
inderdaad, het lijkt me leuk om je avonturen te volgen mocht het allemaal doorgaan!quote:Wat let je om een Costa Rica topic te maken....
Hey, dat is misschien wel een leuk idee ja. Natuurlijk is het wel zo dat ik geen echte inwoner van Costa Rica ben of ga worden.. Slechts een halfjaar =)quote:Op woensdag 24 maart 2010 17:30 schreef maartena het volgende:
Wat let je om een Costa Rica topic te maken.... misschien komt het vanzelf een keer op Google, ik weet dat het KAA topic over de VS ook al een paar nieuwe FOK!kers heeft getrokken die het topic middels Google terugvonden....
quote:Op woensdag 24 maart 2010 18:39 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, het lijkt me leuk om je avonturen te volgen mocht het allemaal doorgaan!
Costa Rica #1: ¡La pura vida!quote:Op woensdag 24 maart 2010 20:38 schreef Xaryna het volgende:Avonturen over Costa Rica zou ik ook wel willen volgen, trouwens.
Waar zit je nu dan?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef thomaster het volgende:
ik ga hier maar eens meelezen...
en misschien ook praten
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?quote:Op woensdag 24 maart 2010 21:16 schreef thomaster het volgende:
ik ga hier maar eens meelezen...
en misschien ook praten
Curacao, inmiddels alweer anderhalf jaar... Had al veeel langer mee mogen praten in dit topiquequote:
Of niet?quote:Op donderdag 25 maart 2010 02:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:41 schreef thomaster het volgende:
[..]
Curacao, inmiddels alweer anderhalf jaar... Had al veeel langer mee mogen praten in dit topique
[..]
Of niet?
Zoiets jaquote:Op donderdag 25 maart 2010 14:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?
Ik werk bij een hotel als F&B cost controller, of vereenvoudigd zoals in mijn fobo staat: biertellerquote:Je bent een oceaan verwijderd van de 7 provincien, goed klimaat en je betaalt met Guldens (toch?) dus ik zeg doen!
Wat doe je daar?
Ik weet niet of het makkelijk is voor een Antilliaan om naar NL te emigreren, maar hier naartoe gaan was ook niet ingewikkeld, het duurt allemaal gewoon erg lang. Je komt gewoon het eiland op onder de noemer van toerist, dan ga je ergens werken en ga je het proces van verblijfsvergunning in en dat duurt een maand of 2 en een aantal lange wachtrijen. Vervelend ja, maar moeilijk is het niet.quote:Klopt het dat emigratie naar de ABC eilanden voor Nederlanders moeilijker is dan voor Antillianen te emigreren naar NL?
Ben je zelf van Antilliaanse achtergrond of had je gewoon zin in zon, zee en strand?quote:Op donderdag 25 maart 2010 15:09 schreef thomaster het volgende:
[..]
Zoiets ja
[..]
Ik werk bij een hotel als F&B cost controller, of vereenvoudigd zoals in mijn fobo staat: bierteller
[..]
Ik weet niet of het makkelijk is voor een Antilliaan om naar NL te emigreren, maar hier naartoe gaan was ook niet ingewikkeld, het duurt allemaal gewoon erg lang. Je komt gewoon het eiland op onder de noemer van toerist, dan ga je ergens werken en ga je het proces van verblijfsvergunning in en dat duurt een maand of 2 en een aantal lange wachtrijen. Vervelend ja, maar moeilijk is het niet.
lijkt me wel belgie is tenslotte ook buitenlandquote:Op donderdag 25 maart 2010 02:36 schreef devzero het volgende:
[..]
Is Curacao wel buitenland genoeg voor dit topic?
Heb wel een Antilliaanse achtergrond in de zin dat ik er vroeger 5 jaar gewoond heb, maar ben wel Nederlands. Verder was het idd gewoon zon zee en strandquote:Op donderdag 25 maart 2010 15:23 schreef Individual het volgende:
[..]
Ben je zelf van Antilliaanse achtergrond of had je gewoon zin in zon, zee en strand?
Nog wel guldens, maar dat gaat de dollar worden, waaraan trouwens de gulden nu is gekoppeld met een vaste waarde van ongeveer NAF 1,80.quote:Op donderdag 25 maart 2010 14:52 schreef Individual het volgende:
[..]
Tja het is een Nederlandse gemeente toch?
Je bent een oceaan verwijderd van de 7 provincien, goed klimaat en je betaalt met Guldens (toch?) dus ik zeg doen!
Wat doe je daar?
Klopt het dat emigratie naar de ABC eilanden voor Nederlanders moeilijker is dan voor Antillianen te emigreren naar NL?
you lucky bastard! Hier in NZ begint het nu echt herfst te worden, om 6 uur 's avonds de gordijnen dicht en de lampen aan.quote:Het was zomer in London dit weekend!
Mooi weer dus.quote:Op maandag 19 april 2010 04:16 schreef flipsen het volgende:
Don´t worry, same here. En de hele dag regen en 11 graden max
Half bewolkt inmiddels, maar ook zo lekker warm.quote:Op maandag 19 april 2010 04:34 schreef Libris het volgende:
Singapore meldt blauwe lucht, beetje sluierwolken en een lekkere 30 graden Celcius.
Ik gebruik em ook het hele jaar door, het was alleen tijd om de boel weer schoon te maken.quote:Op maandag 19 april 2010 07:40 schreef Fogel het volgende:
Wat???? Het hele jaar BBQ weer en dan niet het ding het jaar rond gebruiken?
aiaiaii. Ik ben heel kort in Nederland, en hier was het over 20 graden. Ik vond het bloedheet, terwijl m'n ouders het maar 'een beetje warm' vonden. Zweedse winters verknallen je interne thermometer!quote:
Heeft je vrouw een Europese achtergrond? Mijn Argie ex had een Italiaans paspoort en kon dus zonder problemen in Engeland wonen.quote:Op maandag 19 april 2010 18:30 schreef flipsen het volgende:
thomaster: We zijn in Argentinie getrouwd, dus (nog) niet voor de NL wet. En om haar in NL te mogen laten wonen is zo makkelijk nog niet, als je geen Willem Alexander heet een een flinke zak met geld hebt...
Elvy: Klinkt leuk en spannend! Succes
Wel toevallig dat ik op de dag dat ik dit leerde meteen een nieuwsbericht over hetzelfde onderwerp zie: Bloemen Kenia lijden onder vulkaanasquote:Op maandag 19 april 2010 18:07 schreef elvy het volgende:
Bloementeelt is BIG business in Kenya. Meer dan 80% van de rozen in Nederland komen uit Kenya, en de bloementeelt is verantwoordelijk voor meer dan 15 % van de exportinkomsten van Kenya.
Zij en haar broer gaan proberen of ze een Hongaars paspoort kunnen krijgen, hun oma was Hongaarse. Dat zou het een heel stuk makkelijker maken inderdaad. En Spanje of zelfs nog dichterbij (België) hebben we ook over gedacht. Maar voorlopig wil ik nog helemaal niet terug! Waarom zou ik mijn uitzicht hier willen inwisselen voor het NL uitzichtquote:Op maandag 19 april 2010 19:03 schreef Individual het volgende:
[..]
Heeft je vrouw een Europese achtergrond? Mijn Argie ex had een Italiaans paspoort en kon dus zonder problemen in Engeland wonen.
Een goede (NL) vriend is nu bijna 2 jaar met een Peruaanse getrouwd en ze krijgt over een paar weken haar NL verblijfsvergunning. Ze wonen nu al een jaar net over de grens in Duitsland omdat dat het voor haar makkelijker was om een Europeesche (Shengen) verblijfsvergunning te krijgen dan een Nederlandse.
Spanje een idee?
Mooie foto hoor. Lijkt een beetje op de White Mountains in New England, de combinatie van bergen en eindeloos veel water. Alleen zijn de bergen hier niet zo hoog dus geen eeuwige sneeuw.quote:Op maandag 19 april 2010 19:34 schreef flipsen het volgende:
[..]
Zij en haar broer gaan proberen of ze een Hongaars paspoort kunnen krijgen, hun oma was Hongaarse. Dat zou het een heel stuk makkelijker maken inderdaad. En Spanje of zelfs nog dichterbij (België) hebben we ook over gedacht. Maar voorlopig wil ik nog helemaal niet terug! Waarom zou ik mijn uitzicht hier willen inwisselen voor het NL uitzicht
[ afbeelding ]
nooit geweten of bij stil gestaan! you learn something every day!quote:Op maandag 19 april 2010 23:46 schreef maartena het volgende:
Altijd grappig inderdaad.... denk je aan Argentinië, dan denk je toch aan "warm land", maar het zuiden is toch aardig koud. Net als Iran bijvoorbeeld.... het noorden is groen, heeft bergen, ski-gebieden etc, en kan er net zo uit zien als dat plaatje. Maar toch denk je bij Iran als eerste aan "woestijn".
Ook dit is Iran namelijk
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.quote:Op dinsdag 20 april 2010 01:59 schreef rechtsedirecte het volgende:
nooit geweten of bij stil gestaan! you learn something every day!
half 7 's morgens en al weer wat geleerd voor vandaag!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.
De eerste keer dat onze kindjes sneeuw zagen was in Australiequote:Op dinsdag 20 april 2010 05:21 schreef elvy het volgende:
Ja grappig is dat hé, hoe je bepaalde stereotypen van een land in je hoofd heb. Kan heel verwarrend zijn!
Ik dacht nog aan je, ja. Zitten jullie zelf niet ook in de tuinbouw?quote:De vulkaanas heeft hier inderdaad de boel aardig in de war geschopt ja. Zoals ik al zei, bloemenbusiness is BIG business hier, en er kon sinds afgelopen donderdag ineens niets meer verstuurd worden. Zeker omdat het allemaal bederfelijke waar is, is dat een regelrechte ramp. Niet alleen bloemen trouwens, er worden hier ook veel boontjes geteeld voor Europese supermarkten bijvoorbeeld. Hopelijk kan er snel weer wel gevlogen worden, dit moet niet te lang duren!
Het is eigenlijk zwaar irritant. Er zitten verschillende groepen gewoon te bakkeleien terwijl de regering over het algemeen maar toekijkt hoe Thailand langzamerhand afglijd tot een anarchie.quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:32 schreef AKnynke het volgende:
hoe is het nu daar, Goaxing? Lijkt me erg spannend dat het zo onrustig is. Heeft het invloed op je persoonlijke leven?
Eigenlijk geld gewoon: Hoe hoger je zit, hoe kouder het wordt. Als de bergen maar hoog genoeg zijn kun je overal wel sneeuw hebben.quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:30 schreef maartena het volgende:
[..]
Zo kun je o.a. in Marokko, Cyprus, en India skiën.
Ik heb in Scheveningen ook nog wel eens een vos over straat (rand duinen) zien lopen. Was idd vrij vroeg, want ik kwam terug uit de kroeg... Misschien was het ook wel geen vos, gezien het feit dat ik net uit de kroeg kwamquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:37 schreef devzero het volgende:
Wij hebben ook een vos in de buurt, maar ik zie ze nooit overdag en heel soms 's avonds. Het schijnt dat ze vroeg in de ochtend wat vaker te zien zijn, maar dan slaap ik nogRacoons zie ik wel weer vaker (s' avonds) en daar wordt ik niet blij van
hier in NZ worden ze gezien als een plaag en wordt er alles aan gedaan om ze uit te roeien.quote:opposums zijn eigenlijk een soort dommige, ietwat schattige uit de kluiten gegroeide ratten
Ik dacht dat bunzingen alleen in europa voorkwamen? Bald eagles zijn leuk om te zien; ik heb er maar 1 of 2 keer eentje in het wild zien vliegen hier, maar in een lokale dierentuin hebben ze een paartjequote:Op zondag 25 april 2010 22:18 schreef Shivo het volgende:
Het enige wat ik hier midden in de stad in Massachusetts tegen kom zijn bunzingen en opposums.Bunzingen moet je een beetje mee uitkijken maar opposums zijn eigenlijk een soort dommige, ietwat schattige uit de kluiten gegroeide rattne. Ik was een paar weken geleden bij de familie van mijn vriendin in Maine en daar zagen we bald eagles, dat is wel een fraai en speciaal gezicht.
Aan de Californische kust zitten veel duikverenigingen. Het is natuurlijk niets vergeleken bij duikparadijzen zoals de Antillen, maar toch kun je leuke dingen zien:quote:Op maandag 26 april 2010 20:38 schreef thomaster het volgende:
Hoe zit het met duiken waar jullie zitten? Hier op Curacao en Bonaire is het erg mooi, veel kleurrijke vissen, mooi koraal en af en toe schildpadden, roggen en grote barracuda's. Afgelopen weekend was ik op Bonaire aan het duiken toen we tussen drie voederende eagle rays terecht kwamen, majestueus gezicht moet ik zeggen...
In Hawaii heb je ook een mega mooie onderwaterwereld! Je hoeft er niet eens voor te duiken; je stopt je hoofd onder water en je ontdekt een kleurig paradijs aan je voeten!quote:Op maandag 26 april 2010 20:54 schreef maartena het volgende:
[..]
Aan de Californische kust zitten veel duikverenigingen. Het is natuurlijk niets vergeleken bij duikparadijzen zoals de Antillen, maar toch kun je leuke dingen zien:
http://www.diveboat.com/g(...)ern_california.shtml
Ook zijn er na WO2 een aantal schepen gebruikt als oefendoelwit voor de U.S. Navy, en liggen er dus een aantal WO2-era marine schepen op de bodem van de zee..... tegenwoordig is dat gebied geen oefenterrein meer, dus kan er gedoken worden.
http://www.cawreckdivers.org/WrcksName.htm
Wat ik zelf een keer gedaan heb in de lente is walvissen kijken..... gewoon vanaf een boot, niet onderwater.Maar tijdens de lente trekken walvissen met jongen weer naar het noorden, nadat ze voor de kust van Mexico kleintjes hebben gekregen..... ook kun je dan dolfijnen zien etc.
Zou dat niet ook gewoon een dolfijn zijn?quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Vorige week hier 3 dolfijnen gespot vlakbij het strand. Leuk spektakel voor bij de lunch!
En een enkele keer zie je een vreemde 'spuit' uit het water komen. 'k Heb het bijbehorende beest nog nooit gezien...
Skunks jeweetzquote:Op maandag 26 april 2010 20:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik dacht dat bunzingen alleen in europa voorkwamen? Bald eagles zijn leuk om te zien; ik heb er maar 1 of 2 keer eentje in het wild zien vliegen hier, maar in een lokale dierentuin hebben ze een paartjeAls ik geluk heb dan zie ik soms nog wel eens een beared owl met kajakken.
Ben een paar jaar geleden op de Masai Mara, Lake Nakuru en Zanzibar geweest, er gaat weinig boven Kenia/Tanzania voor wat betreft natuur schoon...quote:Op dinsdag 27 april 2010 06:53 schreef elvy het volgende:
Ha! Wat betreft wild en dieren denk ik dat ik op een van de mooiste plekjes ter wereld woon!
Op de vlakte voor mijn huis loopt zo'n beetje het hele arsenaal waar Kenya rijk aan is; giraffen, zebra's, nijlpaarden ('s nachts want overdag in het water) antilopes, waterbucks, buffels etc. Blijft geweldig om 's ochtends het gordiijn open te doen en de giraffen te zien! Voor olifanten en de grote katten moeten we wel naar een wildpark, die hebben we thuis niet. (gelukkig maar, want ik denk dat we dan niet meer op de vlakte zouden kunnen wandelen)
Om te duiken moeten we naar de kust ( toch nog zo'n 600 km) maar dat doen we graag want het onderwaterleven is ook prachtig hier! Het is nog niet gelukt om whalesharks te zien, maar we blijven proberen! Schilpadden, dolfijnen, white tip reef sharks, rays (waaronder manta en giant) en natuurlijk het hele arsenaal aan koraal en andere vissen zorgt dat het sowieso méér dan de moeite waard is!
stinkdieren?quote:Op dinsdag 27 april 2010 15:44 schreef Shivo het volgende:
[..]
Skunks jeweetzHoe heten die beesten dan in het Nederlands?
Yep.quote:Op dinsdag 27 april 2010 16:02 schreef thomaster het volgende:
stinkdieren?
Ik heb 1x oog in oog in het water gelegen met een paar dolfijnen op een paar meter afstand van me; vervolgens doken ze onder me door en vertrokken ze. Wat ik vrnl herinner was hoe groot dolfijnen eigenlijk zijn en het 'geklik' dat ze produceren. Eerlijk gezegd was ik best wel geïntimeerd door ze.quote:Op dinsdag 27 april 2010 07:30 schreef Bora-Bora het volgende:
Vorige week hier 3 dolfijnen gespot vlakbij het strand. Leuk spektakel voor bij de lunch!
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.quote:Op dinsdag 27 april 2010 17:26 schreef devzero het volgende:
[..]
Ik heb 1x oog in oog in het water gelegen met een paar dolfijnen op een paar meter afstand van me; vervolgens doken ze onder me door en vertrokken ze. Wat ik vrnl herinner was hoe groot dolfijnen eigenlijk zijn en het 'geklik' dat ze produceren. Eerlijk gezegd was ik best wel geïntimeerd door ze.
Voor duiken is de golf van mexico aan mijn kant van de panhandle overigens niet echt geschikt, veel te ondiep en weinig te zien. Voor koraal rifs zal ik toch wel een goede 8 uur in de auto moeten rijden om naar de florida keys te gaan.
Ik heb vorige week het volgende geschreven op de vraag in de TRV SC of het nou echt verschrikkelijk is, of ook wel spannend:quote:Op vrijdag 23 april 2010 15:32 schreef AKnynke het volgende:
hoe is het nu daar, Goaxing? Lijkt me erg spannend dat het zo onrustig is. Heeft het invloed op je persoonlijke leven?
Met "weinig te zien" bedoelde ik meer van "er is geen koraal in dit gedeelte van de golf voor snorkelen/duiken". De stranden zelf zijn imo erg mooi.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:43 schreef Shivo het volgende:
[..]
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.
Een hele grote olievlek.quote:Op dinsdag 27 april 2010 19:43 schreef Shivo het volgende:
Jammer, ik verhuis over een paar maanden naar Houston en had gehoopt dat er wat te zien zou zijn in de Golf van Mexico.
Een paar maanden geleden werkte ik voor een bedrijf met een grote intresse in olievlekken in die golf en tijdens een video conference heb ik eindelijk eens oprecht "Houston, we've got a problem" kunnen zeggen.quote:
Ik weet het, ik werd ook niet voor niets ziek vorige week, denk ik. Ik ben nu bewust bezig om te proberen om allerlei stresfactoren zo laag mogelijk te houden (voor zover dat gaatquote:Op woensdag 28 april 2010 22:38 schreef elvy het volgende: Let ook goed op jezelf, zelf had ik pas achteraf door hoe veel invloed het toch op ons leven gehad heeft, en eigenlijk ook me verbaasd over hoe je 'meegroeit' in een toch wel erg gekke situatie. Sterkte!
Het lijkt me een hele dubbele situatie. Aan de ene kant is het ontzettend spannend om er midden in te staan, en alle heissa van binnenuit mee te maken. Aan de andere kant als je een gezin hebt ligt dat natuurlijk anders..quote:Op donderdag 29 april 2010 02:42 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik weet het, ik werd ook niet voor niets ziek vorige week, denk ik. Ik ben nu bewust bezig om te proberen om allerlei stresfactoren zo laag mogelijk te houden (voor zover dat gaat).
En inderdaad, het is bizar hoe je meegroeit en je grenzen verlegt. Wat anderhalve maand geleden nog vreselijk spannend en eng was, is nu een goede dag.
Ik was trouwens vreselijk jaloers van de omschrijving van jouw achtertuin. Wij hebben eekhoorntjes. Grijze
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb me altijd erg onveilig gevoeld in NL haha!quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga naar een volgens Wilders en Verdonk enorm gevaarlijk land waar je nergens meer veilig over staat kunt...... Nederland.
Ben benieuwd wat het gaat worden..heb het even een tijdje niet gevolgd. Hoop maar dat ze uit zich zelf weggaan.quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:49 schreef Gaoxing het volgende:
Oh maar dat was eergisteren he. Vandaag heeft de premier een ultimatum gesteld: vandaag weg, of er volgen maatregelen (waarschijnlijk het afsluiten van stroom en water). Vinden ze vast niet leuk......
En toch heeft die negatieve media aandacht wel effect...het gevoel van onveiligheid is nu gecreeerd in Nederland.quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik ga naar een volgens Wilders en Verdonk enorm gevaarlijk land waar je nergens meer veilig over staat kunt...... Nederland.
Sterkte!quote:Op woensdag 12 mei 2010 03:56 schreef maartena het volgende:
Ik kom maar heel zelden gecensureerde sites tegen. Misschien hebben we erg verschillende interessesquote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef breaky het volgende:
Irritanter vind ik eigenlijk nu dat internet hier in Laos door een Thaise provider gecensureerd wordt. Wist niet dat er in Thailand zoveel sites verboden waren..
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Thailand de techniek en backbone heeft, en verkeer afkomstig uit Laos op verzoek van de regering censureert. Gewoon een contract dus tussen de Laoese overheid en de Thaise provider die ze internet geeft.quote:Op woensdag 12 mei 2010 04:34 schreef breaky het volgende:
Irritanter vind ik eigenlijk nu dat internet hier in Laos door een Thaise provider gecensureerd wordt. Wist niet dat er in Thailand zoveel sites verboden waren..
quote:Heavy gunfire, explosions and helicopters all around Silom. Seems things just got very bad for some reason
quote:I'm working from home on Lang Suan and I hear what sounds like arms fire on Radjadamri? Is the army moving in?
Ja, en dan maar weer op zoek naar bugs en drought he..... Zo kan een mens toch niet studerenquote:Can see at least 3 helicopters in sky at Silom. Looks like the Reds are trying to bring them down with fireworks.
Ik merkte toen ik wat sites van de "red shirts" wilde bezoeken...allemaal geblokkeerd. En toen ben ik verder gaan kijken. Ik vind het eigenlijk best verbazend voor een land dat zich "democratisch" en "vrije pers" schijnt te hebben dat er zoveel gecensureerd wordt.quote:Op woensdag 12 mei 2010 07:05 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Ik kom maar heel zelden gecensureerde sites tegen. Misschien hebben we erg verschillende interessesAls ik iets tegen kom, is het met name iets over de koning.
Het is inderdaad dat provider, Lao Telecom in dit geval, volgens mij voor een groot deel in Thaise handen is. De censuur die toegepast wordt, word blijkbaar 1 op 1 doorgegeven van Thailand naar Laos. Dat betekent zoals ik mijn post hierboven al noemde, bepaalde websites van de thaise rode shirts en alles wat negatief zou kunnen over het Thaise koningshuis, niet kan benaderen.quote:Op woensdag 12 mei 2010 07:38 schreef maartena het volgende:
[..]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat Thailand de techniek en backbone heeft, en verkeer afkomstig uit Laos op verzoek van de regering censureert. Gewoon een contract dus tussen de Laoese overheid en de Thaise provider die ze internet geeft.
Klagen mag altijd.quote:Op donderdag 13 mei 2010 06:35 schreef Gaoxing het volgende:
Aaaaah even klagen mag wel he?
Net al veel helicopters in de lucht -never a good sign-, maar toch braaf aan het doorstuderen. Bedenk ik dat ik een artikel over droogte en ongedierte in Thailand op het moment wel eens zou kunnen gebruiken. Ga dat zoeken, maar voordat ik het vind kom ik de volgende berichten tegen:
[..]
[..]
[..]
Ja, en dan maar weer op zoek naar bugs en drought he..... Zo kan een mens toch niet studeren
Niks, nada.....quote:Op donderdag 13 mei 2010 07:16 schreef breaky het volgende:
Klagen mag altijd.Ook zoveel last van muggen?
Ow..lucky you. Ben half de forums op thaivisa.com aan het lezen (Het is toch een rustige dag) maar volgens mij gebeurt er nog niet zoveel in BKK nu behalve een dreigement hier en daar.quote:
Ik heb nog niet eerder zoveel geruchten gehoord. En militairen gezien op plaatsen waar ik ze even niet verwachtte.quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:30 schreef breaky het volgende:
Ow..lucky you. Ben half de forums op thaivisa.com aan het lezen (Het is toch een rustige dag) maar volgens mij gebeurt er nog niet zoveel in BKK nu behalve een dreigement hier en daar.
quote:Op donderdag 13 mei 2010 08:38 schreef Fogel het volgende:
...dat de locatie waar het congres is (Eastin Hotel Makkasan, Bangkok) geen last heeft van alles wat je in de media zien...
Uhm.......quote:The Centre for the Resolution of Emergency Situation (CRES) has ordered police to close two more roads as part of the government's pressure on red-shirt protesters in the Ratchaprasong commercial district, according to television reports.
They are the roads from Pathumwan intersection and Charoenpol, and from Pratu Nam intersection to Makkasan.
Zo ernstig al ja?quote:Op zondag 16 mei 2010 05:13 schreef Gaoxing het volgende:
Zou ik maar doen, ja. Ik zit er ernstig over te denken morgen de stad uit te gaan.
Grotendeels, maar het verspreid wel door het land. Maar al die branden zijn inde stad, grotendeels in het deel van het centrum waar wij wonen.quote:Op woensdag 19 mei 2010 23:16 schreef Individual het volgende:
Ik ben het nieuws aan het kijken en het ziet er niet mooi uit Gao!Is het alleen in de stad?
quote:Op donderdag 20 mei 2010 01:42 schreef flipsen het volgende:
Ik ben totaal niet op de hoogte van eea, maar deze column is wellicht interessant:
http://frontpage.fok.nl/c(...)e-je-geen-bloed.html
Enig idee wat je nu te wachten staat of wat er met je huis is aan de hand is? Blijf je nog in het land?quote:Op donderdag 20 mei 2010 04:20 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Grotendeels, maar het verspreid wel door het land. Maar al die branden zijn inde stad, grotendeels in het deel van het centrum waar wij wonen.
Hub is al die tijd thuis gebleven (en heeft gewerkt, wat net buiten BKK is, waardoor hij overdag tenminste 'rust' had), dus we weten dat ons huis gewoon ok is. Wel een prachtig voorbeeld van hoe je je grenzen verlegt: gisteren zei hij, letterlijk "bij ons in de buurt was het gisternacht (dus woensdagnacht) gewoon rustig. Alleen die hoek bij Tesco en de Bangkok Bank heeft gebrand". "Die hoek" is nauwelijks 500 m bij ons huis vandaan.quote:Op donderdag 20 mei 2010 12:36 schreef Individual het volgende:
[..]
Enig idee wat je nu te wachten staat of wat er met je huis is aan de hand is? Blijf je nog in het land?
Tenenkrommend slecht.quote:
Als je er echt middenin zit heb je natuurlijk een veel beter idee over je veiligheid dan dat je het nieuws zit te kijken. Maar dat jij met je kinderen teruggaat zegt wel wat.quote:Op vrijdag 21 mei 2010 06:13 schreef Gaoxing het volgende:
Wel een prachtig voorbeeld van hoe je je grenzen verlegt: gisteren zei hij, letterlijk "bij ons in de buurt was het gisternacht (dus woensdagnacht) gewoon rustig. Alleen die hoek bij Tesco en de Bangkok Bank heeft gebrand". "Die hoek" is nauwelijks 500 m bij ons huis vandaan.
Op wat voor farm werk je/heb je?quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef rechtsedirecte het volgende:
toevallig Diego, zat er gisteravond net aan te denken om het hier weer eens een kickstart te geven maar je was me voor...nu het in Thailand weer rustig lijkt te zijn was het hier ook rustig
Ook hier in NZ is het rustig haha, winter dus weinig drukte op de farm, alle tijd dus om het WK te volgen
quote:Op donderdag 17 juni 2010 21:33 schreef rechtsedirecte het volgende:nu het in Thailand weer rustig lijkt te zijn was het hier ook rustig
Nederlands bedrijf, er zijn hier 4 tulpenkwekerijen en 4 leliekwekerijen en allemaal dochterondernemingen van Nederlandse bedrijven.quote:Op donderdag 17 juni 2010 22:38 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Nieuw Zeelands bedrijf of (oorspronkelijks) Nederlands?
Flipsen met Bariloche zou nog wel een roet in het eten kunnen strooien voor jequote:Op vrijdag 25 juni 2010 23:41 schreef rechtsedirecte het volgende:
Natuurlijk niet helemaal Fogel maar zolang niemand anders de titel opeist....ik weet geen fokker die hier in NZ permanent meer zuidelijker zit dan ik (er zijn ook niet zo veel Fokkers uit NZ) en verder is er denk ik weinig competite vanuit Chili en Argentinie....maar competitie is altijd goed dus beat this.....46.22.13.27"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |