abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78712203
De gemeenteraadsverkiezingen zijn net geweest en de landelijke verkiezen zijn met een aantal maanden.

Op wie ga je waarschijnlijk stemmen en waarom?

Ben vooral geintresseerd in de Nederlanders die daadwerkelijk in het buitenland wonen aangezien zij vrij weinig te maken hebben met wat er in Nederland gebeurt dus ben ik benieuwd waarom je op een bepaalde partij stemt.

Zelf weet ik het nog niet, geloof niet dat er 1 partij specifieke standpunten heeft over Nederlanders die zijn geemigreerd dus maakt het voor mij persoonlijk niet zo heel veel uit.
  donderdag 4 maart 2010 @ 00:23:03 #3
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_78714064
D'66.

Voornaamste reden is dat ik niet wil dat mijn familie onder het juk van de PVV moet leven.
Ik heb altijd al D'66 gestemd trouwens, qua standpunten stond ik in Nederland al het dichtst bij die partij, en dat is weinig veranderd.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 4 maart 2010 @ 02:01:50 #4
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78716456
Best belachelijk eigenlijk, ik mag stemmen in NL waar ik al 10 jaar weg ben en verder niks meer mee te maken heb en niet in Engeland waar ik woon en belasting betaal (theoretisch ).

Ik heb mijn keuze nog niet bepaald maar alle partijen die de hypotheekrente aftrek willen handhaven vallen sowieso af. Afschaf van HRA is een voorwaarde voor mij om ooit nog terug te komen naar NL.

Ik volg ook lijsttrekker debatten via internet. Dat wordt smullen de komende tijd want hier in de UK zijn rond dezelfde tijd verkiezingen + debatten.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_78716709
Ik zat ook te piekeren om te gaan stemmen; weet alleen nog niet hoe (waarschijnlijk per machtiging) en ook nog niet op wie precies. Ik duik graag eerst wat dieper in de programma's en de lopende politieke actualiteiten.

Vanuit het buitenland heb je zeker een andere kijk op NL dan wanneer je er permanent woont en dus in de cultuur baadt. Mijn stem zal dus zeker gekleurd zijn door hetgeen ik in Frankrijk ervaar qua samenleving en politiek.

Aan de andere kant is Frankrijk de andere kant van de wereld niet, dus veel ontwikkelingen lopen toch wel min of meer parallel.
 FR
  donderdag 4 maart 2010 @ 10:15:54 #6
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78720470
Dus je woont helemaal niet op Bora-Bora
Mijn reisverslagen
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:10:21 #7
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_78747830
Ik heb één of twee maal in mijn leven gestemd en toen vertrokken uit NL. Aangezien ik het geen pas vind om te stemmen als je in het buitenland verblijft, is het daarbij gebleven..
Je kan je mening hebben uiteraard, maar je daadwerkelijk mengen in de verkiezingen: nee.

verder zou ik volgens mij geen enkele politicus herkennen al struikel ik erover, dus reden temeer
zonnig Brasil
  donderdag 4 maart 2010 @ 21:11:35 #8
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_78747897
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:15 schreef SeLang het volgende:
dat heeft ze toch ook nooit beweerd ?
ze lijkt op Bora-Bora !
zonnig Brasil
pi_78757509
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 10:15 schreef SeLang het volgende:
Nee, ik ben helemaal verliefd op Frans-Polynesië; dat wel!
En onze droom is om daar ooit (binnen enkele jaren zou leuk zijn ) naartoe te emigreren.

Maarreh, Bora-Bora hoort ook bij Frankrijk hè.
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:11 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ze lijkt op Bora-Bora !
Ja precies!
 FR
  vrijdag 5 maart 2010 @ 10:43:24 #10
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_78765108
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 00:44 schreef Bora-Bora het volgende:

Nee, ik ben helemaal verliefd op Frans-Polynesië; dat wel!
En onze droom is om daar ooit (binnen enkele jaren zou leuk zijn ) naartoe te emigreren.

Maarreh, Bora-Bora hoort ook bij Frankrijk hè.
Emigreren nog wel!

Lijkt me fantastisch om te bezoeken, maar met 9000 inwoners en 5000km weg van het dichtsbijzijnde 'vaste land' lijkt het me moeilijk settelen.

Wat zou je voor werk doen? Franse overheid?
reset
pi_78782845
Heb mijn vader laten stemmen voor de gemeenteraad verkiezingen en voor de verkiezingen later zal ik speciaal terugkomen naar Nederland om te stemmen!
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 19:41:53 #12
111528 Viajero
Who dares wins
pi_78787343
ik ga wel stemmen, in elk geval geen PVV, CDA of CU. Ik zou graag terugwillen naar de vrijheid en toleratie van de jaren 90. Wie nog wel weet ik nog niet.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_78803301
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 10:43 schreef Individual het volgende:

[..]

Emigreren nog wel!

Lijkt me fantastisch om te bezoeken, maar met 9000 inwoners en 5000km weg van het dichtsbijzijnde 'vaste land' lijkt het me moeilijk settelen.

Wat zou je voor werk doen? Franse overheid?
Ik antwoord even in de Slowchat, okee?
 FR
pi_78880655
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Heb mijn vader laten stemmen voor de gemeenteraad verkiezingen en voor de verkiezingen later zal ik speciaal terugkomen naar Nederland om te stemmen!
ik denk dat ik dan net terug ben, ff vragen aan de ambasade hoe dat zit want ik sta nu in S`pore ingeschreven.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 8 maart 2010 @ 10:55:52 #15
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78880803
Vorige keer heb ik vanuit Taiwan via internet gestemd. Niet vergeten om me opnieuw te registreren.
Mijn reisverslagen
pi_78881694
quote:
Op maandag 8 maart 2010 10:55 schreef SeLang het volgende:
Vorige keer heb ik vanuit Taiwan via internet gestemd. Niet vergeten om me opnieuw te registreren.
hoelang van te voren krijg je je verkiezings papiertje?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 8 maart 2010 @ 11:27:08 #17
78918 SeLang
Black swans matter
pi_78881954
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

hoelang van te voren krijg je je verkiezings papiertje?
Weet ik niet meer. Je moest je eerst registreren en dan krijg je een pincode voor een website. Ik moet dat nu weer opnieuw uitzoeken want ik sta denk ik nog steeds in Taiwan geregistreerd.
Mijn reisverslagen
pi_78882585
quote:
Op maandag 8 maart 2010 11:27 schreef SeLang het volgende:

[..]

Weet ik niet meer. Je moest je eerst registreren en dan krijg je een pincode voor een website. Ik moet dat nu weer opnieuw uitzoeken want ik sta denk ik nog steeds in Taiwan geregistreerd.
eens navragen dan, ik ben de 19ste mei alweer terug in NL maar die papiertjes worden waarschijnlijk al 2 weken van te voren verstuurd.
pi_78949789
Ik weet het eigenlijk nog niet echt, moet eerst de verschillende programma's eens gaan lezen. Zoals SeLang al aan gaf, stem ik graag voor afschaffing van de grote bubbel-machine: de HRA.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_78970353
Ik ben altijd een fervent stemmer geweest, vond het echt een plicht om te stemmen. Maar nu ik er al een tijdje, wat zeg ik, 10 jaar niet meer woon en er geen belasting betaal, voel ik me daar minder aan gebonden. Daarnaast zitten er te veel fouten in het ontwerp van de Nederlandse democratie. Door te stemmen, stem je er eigenlijk mee in dat ze maar vooral door moeten gaan met dat ontwerp.

Het coalitiesysteem is niet meer van deze tijd. Het CDA of de PvdA neemt altijd deel aan zo'n coalitie, en daarmee zul je dus nooit belangrijke veranderingen door kunnen voeren. D'r gaat er altijd wel een op de rem staan. Nu de politiek aan het versnipperen is, wordt het alleen maar erger. Echt problemen oplossen doen coalities niet, of het water moet ze aan de lippen staan.

Kortom, ze zoeken het maar lekker uit daar. Mij zien ze niet meer terug.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  vrijdag 19 maart 2010 @ 16:41:32 #21
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_79342337
Ik heb mijn registratieformulieren toegestuurd gekregen, maar kan niet stemmen..... ik moet namelijk een op 27 April 2010 nog geldig paspoort kunnen overleggen (kopie) en ik kan mijn paspoort pas weer verlengen nadat ik mijn certificaat tot behoud van Nederlanderschap heb afgerond om aan te tonen dat ik inderdaad gerechtigd ben mijn Nederlanderschap te behouden. Dat is allemaal niet zo'n punt, alleen heb ik daar 1 document uit Nederland voor nodig omdat we in Nederland zijn getrouwd.

Niet stemmen dus voor mij.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_79347505
Ik onthoud mij van stemming dit keer. Allemaal 1 pot nat en ze houden toch nooit hun beloftes.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_79405806
Nou ja, nu Cohen mee doet, toch wellicht maar stemmen. Ken hem persoonlijk van toen ik jonger was en ben altijd onder de indruk van hem geweest, tenminste een echte politicus... Hopelijk kan hij de boel weer een richting geven.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_79407003
Gaat voor mij denk ik ook PVDA/Cohen worden. Tenzij er ineens een partij is die het erg goed voorheeft voor Nederlands in het buitenland. Las laatst dat alle Nederlands in het buitenland (als ze ook allemaal zouden stemmen) goed zijn voor 10 zetels, vind ik nog best veel.
pi_79432608
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 18:04 schreef sitting_elfling het volgende:
Waar woon jij? Je mag toch alleen voor gemeente stemmen als je daadwerkelijk daar staat ingeschreven?
[14.gif]
pi_79792225
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 21:11 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ze lijkt op Bora-Bora !
Niet om gelijk te muggenziften,maar dat zegt mij dan nog niks.
75 topics = FIN
pi_80125437
Ik sla deze keer over. Volg de Nederlandse politiek niet meer zo. Als dat in de toekomst verandert ga ik graag weer stemmen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')