Opportunisten en dat zijn politici per definitie allemaal spelen altijd handig in op de angsten en gevoelens van mensen. Ook als daar op zich geen werkelijke basis voor is. En die mensen trappen er ook altijd makkelijk in vervolgens.quote:Op donderdag 12 november 2009 03:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zei het eerder maar niemand gaat erop in. Ik denk dat de overheid marokkanen/moslims gebruikt om het eigen volk op te fokken. en het werkt.
Logisch want geen van de grote partijen zoals VVD, CDA en PVDA die in de afgelopen jaren toch voornamelijk het beleid bepaald hebben zullen zeggen dat zij verantwoordelijk zijn. Stel je voor dat zou een unicum zijn in de Nederlandse politieke geschiedenis. Dat een politieke partij het boeten kleed aantrekt.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:06 schreef Schenkstroop het volgende:
ize creeren een probleem en spelen dan schijnheilig.
Misschien zou iedereen eens moeten bedenken hoe dat zou komen. Stel jezelf eens voor dat je in een vreemd land bent en dat jij opeens - sinds een jaar of 8 - als dé vijand wordt gezien door heel veel mensen. Dat je heel moeilijk een baan kunt krijgen en dat je in het uitgaansleven ook constant argwanend wordt bekeken. Bedenk zelf eens wat dat met een mens.... en in dit geval met de jeugd zou kunnen doen. De schuld ligt niet bij de marokkanen/moslims. De schuld ligt bij ons. Zonder enige twijfel.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:06 schreef Schenkstroop het volgende:
ik zeg niet dat marokkanen lieverdjes zijn hoor. de marokkaanse straatjongeren zijn in de grote steden echt opgefokt en snel agressief.
Mwa iedereen heeft het wel eens moeilijk. Daarnaast waar twee vechten hebben twee schuld zij mijn Oma altijd.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien zou iedereen eens moeten bedenken hoe dat zou komen. Stel jezelf eens voor dat je in een vreemd land bent en dat jij opeens - sinds een jaar of 8 - als dé vijand wordt gezien door heel veel mensen. Dat je heel moeilijk een baan kunt krijgen en dat je in het uitgaansleven ook constant argwanend wordt bekeken. Bedenk zelf eens wat dat met een mens.... en in dit geval met de jeugd zou kunnen doen. De schuld ligt niet bij de marokkanen/moslims. De schuld ligt bij ons. Zonder enige twijfel.
Natuurlijk is er tuig onder marokkanen, net zoals er ongelooflijk tuig is onder Nederlanders. Maar wat er de laatste jaren gebeurt is dat die hele grote groep over één kam wordt geschoren. Opeens is het allemaal tuig en zijn ze allemaal een gevaar voor dit land. Wilders wakkert dat gevoel aan met iedet nieuw statement dat hij maakt. Dat slaat allemaal natuurlijk nergens op. Vandaar mijn reactie. Om een vergelijking met de 2e WO te maken: net zoals destijds niet de schuld kon worden geschoven op alle Joden, kan dat nu ook niet op alle Moslims. Het is te hopen dat veel potentiele PVV stemmers dat op tijd begrijpen.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
Mwa iedereen heeft het wel eens moeilijk. Daarnaast waar twee vechten hebben twee schuld zij mijn Oma altijd.Dat Marokkanen geen enkele schuld zouden hebben gaat er bij mij niet in. Want uitzonderingen daargelaten doen ze weinig als groep om hun positie te verbeteren. En bemoeien ouders zich vrijwel niet met wat hun kinderen/tuig op straat uithalen. Gaan niet naar ouderavonden op school. Enz. Maar zitten de hele dag thuis of in de moskee.
Ik ben erg benieuwd naar de werkelijke bedoelingen van meneer Wilders. Ik ben dermate een cynicus dat ik eigenlijk geen enkele politicus vertrouw. Of de intelligentie van de kiezers van de PVV. Er zijn maar weinig mensen die op een partij stemmen op rationele gronden of vanwege het partij programma. Dus zou wat dat aangaat niet rekenen op het op tijd begrijpen van PVV kiezers.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:31 schreef scanman1 het volgende:
Om een vergelijking met de 2e WO te maken: net zoals destijds niet de schuld kon worden geschoven op alle Joden, kan dat nu ook niet op alle Moslims. Het is te hopen dat veel potentiele PVV stemmers dat op tijd begrijpen.
Het is dan ook zo'n onnozele stelling dat het niet de moeite waard is om er op in te gaanquote:Op donderdag 12 november 2009 03:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zei het eerder maar niemand gaat erop in. Ik denk dat de overheid marokkanen/moslims gebruikt om het eigen volk op te fokken. en het werkt.
Wat een bullshit, praktisch al die jeugdterroristjes zijn in NL geboren. En dat laatste is helemaal om te janken want in principe zeg je dat een verkracht meisje zelf schuldig is omdat ze een kort rokje droeg.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Misschien zou iedereen eens moeten bedenken hoe dat zou komen. Stel jezelf eens voor dat je in een vreemd land bent en dat jij opeens - sinds een jaar of 8 - als dé vijand wordt gezien door heel veel mensen. Dat je heel moeilijk een baan kunt krijgen en dat je in het uitgaansleven ook constant argwanend wordt bekeken. Bedenk zelf eens wat dat met een mens.... en in dit geval met de jeugd zou kunnen doen. De schuld ligt niet bij de marokkanen/moslims. De schuld ligt bij ons. Zonder enige twijfel.
Je bent beleefde dan ik van plan was!quote:Op donderdag 12 november 2009 08:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is dan ook zo'n onnozele stelling dat het niet de moeite waard is om er op in te gaan.
Je opmerking snijdt wel enig hout, maar ik deel de stelligheid van je conclusie niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Daar komt bij dat de opkomst van de kutmarrokaantjes en die van de moslimhaat ongeveer gelijk op is gegaan. Wat scanman1 zegt, namelijk dat de moslimhaat heeft geleid tot het ontstaan van kutmarokkaantjes, is simpelweg onwaar. De ontwikkelingen hebben elkaar beďnvloed. Bron: mijn eigen herinneringen, ik lees ook weleens een krant namelijk.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Je opmerking snijdt wel enig hout, maar ik deel de stelligheid van je conclusie niet.
Mensen hebben ook hun eigen verantwoordelijkheid, zoals goed leren op school.
Denk dat een Islamitische staat je volgens de Islam niet kan dwingen volgens de Islamitische leer je leven in te delen. Zie het Osmaanse Rijk.quote:Op donderdag 5 november 2009 10:48 schreef Iblis het volgende:
[..]
Als zoiets al direct ‘islamitisering’ is, dan is het niet een gevaar. Natuurlijk is het te verwachten dat als je meer moslims krijgt dat je ook meer hoofddoekjes in het straatbeeld, een Turkse winkelier, een wijkmoskee krijgt.
Maar dat is niets waar je aan mee moet doen. Een gevaar is het zodra je gedwongen wordt je leven in te richten naar de Islamitische leer. En dat is niet het geval.
Als je het zo bekijkt, dan zou ik zeggen, dat is met name mediapraat.
Euhhh, kutmarokkaantjes bestonden al langer dan de opkomst van felle islamkritiek na 9/11.quote:Op donderdag 12 november 2009 13:26 schreef Frollo het volgende:
[..]
Daar komt bij dat de opkomst van de kutmarrokaantjes en die van de moslimhaat ongeveer gelijk op is gegaan. Wat scanman1 zegt, namelijk dat de moslimhaat heeft geleid tot het ontstaan van kutmarokkaantjes, is simpelweg onwaar. De ontwikkelingen hebben elkaar beďnvloed. Bron: mijn eigen herinneringen, ik lees ook weleens een krant namelijk.
quote:Op donderdag 12 november 2009 04:15 schreef scanman1 het volgende:
[..]
en wat doe je hier dan ^^quote:Op donderdag 12 november 2009 08:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is dan ook zo'n onnozele stelling dat het niet de moeite waard is om er op in te gaan.
Misschien ook niet.quote:Op donderdag 12 november 2009 19:56 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Zonder enige twijfel nog wel.
Beetje vreemd dat de bevolking iets toleranter is naar andere allochtonen? Aziaten schijnen er geen last van te hebben. Molukkers en Surinamers klagen ook niet steen en been.
Misschien zullen onze islamitische vriendjes ook aan dit klimaat bijgedragen hebben.
quote:Op donderdag 12 november 2009 20:41 schreef Bowlingbal het volgende:
[..]
Misschien ook niet.
Beetje het klimaat van 30 jaar geleden vergeten? En hoe die Molukkers er toen in zaten?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Treinkaping_bij_De_Punt
Het is juist een hele relevante vergelijking. Probeer eens te leren van de geschiedenisquote:Op donderdag 12 november 2009 20:55 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
anders ga je nog ff wat verder terug? Enne, volgens mij ging het over het 'nu' ?
een incident vergelijken met een systematisch probleem is relevantquote:Op donderdag 12 november 2009 20:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is juist een hele relevante vergelijking. Probeer eens te leren van de geschiedenis
Problemen van de Molukkers toen en hun situatie in eigen land vergelijken met het probleem van de kutmarokkaantjes nuquote:Op donderdag 12 november 2009 20:59 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is juist een hele relevante vergelijking. Probeer eens te leren van de geschiedenis
We hebben alle linkse drogredeneringen in dit topic wel voorbij zien komen. Maar m'n oog viel op deze reactie. Niet bedoeld als een aanval op user Megumi zelf (quote:Op donderdag 12 november 2009 03:32 schreef Megumi het volgende:
Even uit het world factbook van de CIA.
Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, othemen r 2.2%, none 42% (2006).
Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Wat een slechte vergelijking.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben alle linkse drogredeneringen in dit topic wel voorbij zien komen. Maar m'n oog viel op deze reactie. Niet bedoeld als een aanval op user Megumi zelf () maar deze post slaat echt alles
![]()
Dus als een land 5% criminelen heeft en en 95% niet-criminelen, is er dus geen sprake van criminalisering (of criminaliteit) in de maatschappij?
Volgens mij hebben mensen wel last van de aanwezigheid van de islam in het land. Misschien een ideetje om onder je steen vandaan te kruipen?quote:Op donderdag 12 november 2009 22:27 schreef Igen het volgende:
[..]
Wat een slechte vergelijking.
Inherent aan criminaliteit is dat niet-criminelen er last van hebben, dat is immers de hele grondslag waarom we criminelen crimineel noemen. Voor moslims gaat die redenering niet op. Het is dus totaal niet vergelijkbaar.
Anders gezegd: als 5% van de bevolking pizza eet is dat ook niet vergelijkbaar met 5% criminelen. Dan is er ook geen sprake van een verwerpelijke italianisering van de maatschappij.
De problemen toen waren ongeveer even systematisch of incidenteel als de problemen die er nu zijn. Daar zit niet zo veel verschil in. Maar misschien waren de problemen in de jaren 70 en 80 zelfs nog wel erger aangezien de welvaart toen een stuk lager lag dan nu. En er echt serieuze problemen waren met de openbare orde.quote:Op donderdag 12 november 2009 21:06 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
een incident vergelijken met een systematisch probleem is relevant
Het waren beiden groepen die voor grote onrust in Nederland zorgden. En beide werden als groep aangesproken op de daden van individuen. Waarom zou dat eenquote:Op donderdag 12 november 2009 22:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Problemen van de Molukkers toen en hun situatie in eigen land vergelijken met het probleem van de kutmarokkaantjes nu
Hoe heeft de gemiddelde Nederlander daar dan precies 'last' van? Geef eens wat concrete voorbeelden waar zeer veel mensen last van hebben aub.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mensen wel last van de aanwezigheid van de islam in het land. Misschien een ideetje om onder je steen vandaan te kruipen?
Er zijn inderdaad mensen die hoofddoekjes als landschapsvervuiling zien en zodoende last hebben van de aanwezigheid van de Islam. Maar dat betekent nog altijd niet dat er sprake is van ernstige "islamisering".quote:Op donderdag 12 november 2009 22:31 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mensen wel last van de aanwezigheid van de islam in het land. Misschien een ideetje om onder je steen vandaan te kruipen?
De genen die het probleem niet zijn zijn in de overgrote meerderheid, net zo als het overgrote deel van christenen die er geen probleem mee hebben dat er koopzondagen zijn ofdat zoon/dochter met een liefde uit de andere kerk mag trouwen, de genen die dat wel zijn zijn net zo erg als hun islamitische tegenhangers, die op minder geweldadige danwel meer democratische manier hun eigen wil willen opdringen aan de overgrote meerderheid die daar niks in ziet zitten en in dat opzicht maakt het ideologische verschil tussen een SGP die een maatschappij wilt die naar het woord gods leeft niet eens zoveel verschil tov een evt fundamentalistische moslim partij die de sharia in zou willen voeren.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Nu even serieus: ik denk wat het mogelijke verschil is tussen een fundamentele Islamist en een gematigde Islamist: de eerste denkt de overhand te hebben en gaat over tot 'actie', de tweede denkt nog niet de overhand te hebben en probeert de overhand te krijgen door misleiding. Verder zijn er nog heel veel moslims die er niet eens zoveel over nadenken en gewoon lekker integreren; deze zijn niet het probleem.
Het gaat niet alleen om de meerderheid. Denk je dat de meerderheid in Iran de huidige situatie daar leuk vindt? Nee, het zijn vaak gewoon mensen zoals jij en ik. Alleen kan zelfs een klein groepje het hevig verpesten voor de grotere groep als het kleine groepje geen enkel middel schuwt om haar idealen te willen opleggen aan anderen. Als tevens dat kleine groepje alle mogelijkheden krijgt om zich verder te gedijen, zijn de mogelijke gevolgen helemaal niet meer te overzien.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
De genen die het probleem niet zijn zijn in de overgrote meerderheid, net zo als het overgrote deel van christenen die er geen probleem mee hebben dat er koopzondagen zijn ofdat zoon/dochter met een liefde uit de andere kerk mag trouwen, de genen die dat wel zijn zijn net zo erg als hun islamitische tegenhangers, die op minder geweldadige danwel meer democratische manier hun eigen wil willen opdringen aan de overgrote meerderheid die daar niks in ziet zitten en in dat opzicht maakt het ideologische verschil tussen een SGP die een maatschappij wilt die naar het woord gods leeft niet eens zoveel verschil tov een evt fundamentalistische moslim partij die de sharia in zou willen voeren.
Nee. Elk land heeft 5 % criminelen. Er is pas sprake van criminalisering als die 5 % de macht over gaan nemen over de andere 95 %.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
We hebben alle linkse drogredeneringen in dit topic wel voorbij zien komen. Maar m'n oog viel op deze reactie. Niet bedoeld als een aanval op user Megumi zelf () maar deze post slaat echt alles
![]()
Dus als een land 5% criminelen heeft en en 95% niet-criminelen, is er dus geen sprake van criminalisering (of criminaliteit) in de maatschappij?
Jaja. Die ken ik.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:32 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Nu even serieus: ik denk wat het mogelijke verschil is tussen een fundamentele Islamist en een gematigde Islamist: de eerste denkt de overhand te hebben en gaat over tot 'actie', de tweede denkt nog niet de overhand te hebben en probeert de overhand te krijgen door misleiding. Verder zijn er nog heel veel moslims die er niet eens zoveel over nadenken en gewoon lekker integreren; deze zijn niet het probleem.
En wat heeft dat algemeen bekende verschijnsel te maken met de islam?quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:51 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de meerderheid. Denk je dat de meerderheid in Iran de huidige situatie daar leuk vindt? Nee, het zijn vaak gewoon mensen zoals jij en ik. Alleen kan zelfs een klein groepje het hevig verpesten voor de grotere groep als het kleine groepje geen enkel middel schuwt om haar idealen te willen opleggen aan anderen. Als tevens dat kleine groepje alle mogelijkheden krijgt om zich verder te gedijen, zijn de mogelijke gevolgen helemaal niet meer te overzien.
Ik vind angst altijd een slechte raadgever en aangezien het in Nld meer dan twee eeuwen geduurd heeft om katholieken met protestanten te verenigen heb ik de illusie niet dat welke politieke beweging dan ook dat kan doen binnen 1 a 3 regeerperiodes, al helemaal niet als deze groepen door populisten juist uitgedaagd worden om kritisch naar hun geloof te kijken waardoor ze juist naar conservatieve gebedsleiders verwezen worden aangezien de 3rde generatie mssn wel berbers kan praten maar als het op arabisch aankomt aangewezen zijn op een gebedsleider die een eigen interpetatie van een vertaling opleest.quote:Op vrijdag 13 november 2009 00:51 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om de meerderheid. Denk je dat de meerderheid in Iran de huidige situatie daar leuk vindt? Nee, het zijn vaak gewoon mensen zoals jij en ik. Alleen kan zelfs een klein groepje het hevig verpesten voor de grotere groep als het kleine groepje geen enkel middel schuwt om haar idealen te willen opleggen aan anderen. Als tevens dat kleine groepje alle mogelijkheden krijgt om zich verder te gedijen, zijn de mogelijke gevolgen helemaal niet meer te overzien.
M.a.w. georganiseerde religie zorgt alleen maar voor problemen, dus een gevaar voor onze samenleving.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En wat heeft dat algemeen bekende verschijnsel te maken met de islam?
De staat Israel wordt ook gegijzeld door een kleine groep fanatici, en de VSvA gedeeltelijk ook. Dat zijn dus respectievelijk joden en christenen en allebei tegenstanders van de islam.
Trouwens: wel slim van je hoe je een schijnbaar onschuldig en neutraal begin toch uiteindelijk tegen de islam weet te draaien.
Dit bekende verschijnsel slaat ook op de Islam omdat juist de zeer enthusiaste aanhangers (laten we ze fundamentalisten noemen) geen enkel middel zouden schuwen om hun doel te bereiken. Veel fundamentalisten heb je dus niet nodig om hier in een overwegend niet-Islamistische maatschappij toch veel last van te ondervinden. Als tevens dit aantal toeneemt, zullen de bijbehorende complicaties ook aanzienlijk toenemen.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En wat heeft dat algemeen bekende verschijnsel te maken met de islam?
De staat Israel wordt ook gegijzeld door een kleine groep fanatici, en de VSvA gedeeltelijk ook. Dat zijn dus respectievelijk joden en christenen en allebei tegenstanders van de islam.
Trouwens: wel slim van je hoe je een schijnbaar onschuldig en neutraal begin toch uiteindelijk tegen de islam weet te draaien.
Angst is inderdaad een slechte raadgever. Angst is meestal de reden om problemen niet in te willen zien. Vlak voor de Tweede Wereldoorlog waren ook veel landen niet bereid om in te grijpen omdat ze bang waren de situatie te laten escaleren. Engeland probeerde het toen op een akkoordje te gooien met Duitsland. Wat voor gevolgen dit had, weten we allemaal.quote:Op vrijdag 13 november 2009 01:18 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind angst altijd een slechte raadgever en aangezien het in Nld meer dan twee eeuwen geduurd heeft om katholieken met protestanten te verenigen heb ik de illusie niet dat welke politieke beweging dan ook dat kan doen binnen 1 a 3 regeerperiodes, al helemaal niet als deze groepen door populisten juist uitgedaagd worden om kritisch naar hun geloof te kijken waardoor ze juist naar conservatieve gebedsleiders verwezen worden aangezien de 3rde generatie mssn wel berbers kan praten maar als het op arabisch aankomt aangewezen zijn op een gebedsleider die een eigen interpetatie van een vertaling opleest.
Inderdaad. De overgrote meerderheid is dus geen crimineel.Wat ik dus in de essentie bedoel is dat politici problemen die niet bestaan opblazen om kiezers te winnen. Cijfermatig is er geen sprake van een islamisering van Nederland. En rechts en links maken zich daar schuldig aan trouwens. Er wordt vaak maar wat geblaat door politici zonder dat er goede onderbouwing is voor hun uitspraken. En mensen slikken dat vaak voor zoete koek.quote:Op donderdag 12 november 2009 22:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen rechts en dan met name de PVV denkt dat er een islamisering gaande is in dit land. Links absoluut niet.quote:Op vrijdag 13 november 2009 02:09 schreef Megumi het volgende:
[..]
Inderdaad. De overgrote meerderheid is dus geen crimineel.Wat ik dus in de essentie bedoel is dat politici problemen die niet bestaan opblazen om kiezers te winnen. Cijfermatig is er geen sprake van een islamisering van Nederland. En rechts en links maken zich daar schuldig aan trouwens.
quote:Op vrijdag 13 november 2009 02:46 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Nee hoor. Alleen rechts en dan met name de PVV denkt dat er een islamisering gaande is in dit land. Links absoluut niet.
Hoezo? Ja, ze verdommen het om een hele groep mensen de schuld te geven van iets wat een klein aantal idioten flikt. Dus dat is 'meerijden' in jouw ogen? Wat zouden ze dan moeten doen om niet door jou 'veroordeeld' te worden? Niet reageren?quote:Op vrijdag 13 november 2009 03:12 schreef Megumi het volgende:
[..]
Hmm maar ze rijden wel mee met alle media aandacht die het krijgt.
Inderdaad. Net als ze dat bijvoorbeeld in België al vanaf het vroegste begin deden. Maar de linkse partijen zoals groen links die ook wel wat stemmen kunnen gebruiken spinnen ook garen met alle aandacht nu.quote:Op vrijdag 13 november 2009 03:24 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Hoezo? Ja, ze verdommen het om een hele groep mensen de schuld te geven van iets wat een klein aantal idioten flikt. Dus dat is 'meerijden' in jouw ogen? Wat zouden ze dan moeten doen om niet door jou 'veroordeeld' te worden? Niet reageren?
Niet reageren is wel het slechtste wat je kunt doen. Als je onrecht hoort, moet je altijd reageren. Niet reageren is bijna alsof je het goedkeurt. Zo is het in het werkelijke leven ook. Als je onrecht hoort moet je altijd reageren wat mij betreft. De echte linkse partijen doen dat wat mij betreft nog veel te weinig trouwens.quote:Op vrijdag 13 november 2009 03:47 schreef Megumi het volgende:
[..]
Inderdaad. Net als ze dat bijvoorbeeld in België al vanaf het vroegste begin deden. Maar de linkse partijen zoals groen links die ook wel wat stemmen kunnen gebruiken spinnen ook garen met alle aandacht nu.
In België heeft het anders uitstekend gewerkt. Kijk het zit zo in elkaar. Partijen als het CDA zijn dermate groot dat ze wel weten dat ze toch wel weer een rol zullen spelen in een te vormen coalitie. En willen dus de deur open houden voor Wilders voor toch een mogelijke samenwerking. Mocht die partij belangrijk worden. En hebben belang bij het handhaven van de huidige machtsverhoudingen. Dat gaat in mindere mate ook op voor PVDA en VVD. En hoeven niet tegen Wilders in te gaan. En ze hopen stilletjes dat hij op zijn bek gaat.quote:Op vrijdag 13 november 2009 04:13 schreef scanman1 het volgende:
[..]
Niet reageren is wel het slechtste wat je kunt doen. Als je onrecht hoort, moet je altijd reageren. Niet reageren is bijna alsof je het goedkeurt. Zo is het in het werkelijke leven ook. Als je onrecht hoort moet je altijd reageren wat mij betreft. De echte linkse partijen doen dat wat mij betreft nog veel te weinig trouwens.
Denk jij dat GL en de SP willen profiteren van de PVV? Ik denk dat je daar mis zit. Die partijen kotsen van walgelijke kreten van Wilders. Dan kan niet anders. Hoe ze er op reageren is wat mij betreft niet fel genoeg. Je moet je partij veel meer laten horen als een - potentieel - gevaarlijk iemand dreigt vrij groot te worden in een vrij land.quote:Op vrijdag 13 november 2009 04:21 schreef Megumi het volgende:
[..]
In België heeft het anders uitstekend gewerkt. Kijk het zit zo in elkaar. Partijen als het CDA zijn dermate groot dat ze wel weten dat ze toch wel weer een rol zullen spelen in een te vormen coalitie. En willen dus de deur open houden voor Wilders voor toch een mogelijke samenwerking. Mocht die partij belangrijk worden. En hebben belang bij het handhaven van de huidige machtsverhoudingen. Dat gaat in mindere mate ook op voor PVDA en VVD. En hoeven niet tegen Wilders in te gaan. En ze hopen stilletjes dat hij op zijn bek gaat.
De kleine linkse partijen hebben deze belangen niet. En willen ook kiezers winnen en door tegen Wilders in te gaan krijgen ze ook veel aandacht en meer kiezers. Een makkelijk te begrijpen politiek spelletje wat er gespeeld wordt lijkt me. Net schaak zeg maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |