abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 november 2009 @ 00:08:14 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_74591967
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 23:58 schreef Meh7 het volgende:

[..]

Onderbouw dit eens met een bron. Je betoog borduurt verder op deze stelling, dus dat lijkt mij wel van belang.
Minister Van der Laan: Stop op importbruiden

Goede bron?

Het valt toch niet te ontkennen dat er een enorme demografische omwenteling heeft plaatsgevonden en nog steeds plaatsvindt? Daarvoor hoef je toch alleen maar over straat te lopen, daar heb je het hele CBS niet voor nodig! Waar ik woon was 'vroeger' werkelijk nauwelijks nog een allochtoon te zien terwijl het nu zo'n 10% is. En dan woon ik nog een een gebied dat gemiddeld genomen weinig allochtonen heeft.

Ik snap ook niet dat de discussie moet gaan over of de samenleving wel of niet snel veranderd is. Dat is gewoon een feit, dat ontkennen is oogkleppen opzetten. Of dit wenselijk is, hoe het in goede banen te leiden, of integratie een must is, dat zijn allemaal onderwerpen waarover je van mening kunt verschillen en kunt discussieren. Maar dát het gebeurt is en zich voortzet staat gewoon vast.
The End Times are wild
  woensdag 11 november 2009 @ 00:14:58 #182
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_74592108
Ik denk dat het hele Islam probleem komt doordat onze overheid zelf dit volk heeft gekozen als zondebok. Dat zal ik even toelichten. Uit eigen ervaring, ligt het in het aard van het islamitische beestje dat zij erg snel geirriteerd kunnen raken. Je lokt ze makkelijk uit. Dit komt de overheid goed uit. Gooi deze mensen in de maatschappij, stook ze op, irriteer het eigen volk daarmee. En je hebt voor het volk een gezamenlijke "vijand" waar zij op kunnen kotsen. Door heel de geschiedenis heen is het altijd zo geweest dat overheden zondebokken creerden waar over gepraat/gediscussieerd en op gespuugd kon worden. Dit heeft als doel om de massa te sturen. De oproerlaaiers zorgen er wel voor dat je als overheid meer mag gaan eisen wat betreft veiligheid en anti-privacy en méér. Ik vind het geen toeval dat Amerika al jaren en jaren het Midden-Oosten aan het stoken is tezamen met Israel, oorlog met de Moslims voert, ze afschildert als gekke arabieren, hun geloof demoniseert, en dat in NL een parrallelle trend te zien is. Dit alles heeft een doel en is geen toeval. Ipv eindeloos met mekaar te kibbelen zouden Nl-ers zich moeten afvragen wat de oorzaak is, wat het gevolg en wie heeft er het meeste baat bij?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_74592229
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:10 schreef incident het volgende:

[..]

Het uitroeien van andersdenkenden.....

http://www.spitsnieuws.nl(...)ijbels_om_allah.html
Is dat uitroeien of gewoon een democratische regel die Malasie wilt.
Als Malasie dat wilt om de rust en de orde te handhaven staan zij vrij om het te doen aangezien zij een andere rechtsstelsel kennen. En aangezien de christenen de Jezus als de zoon van god zien, en die noemen zij Allah is dat beledigend voor de Moslims die verreweg 75 % in de meerderheid staan heeft Malasie besloten 10.000 bijbels in beslag te nemen.
Nogmaals Malasie kent een andere rechtstelsel en is Islamitisch land.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_74592387
quote:
Prima, dan zal je vast begrijpen waarom ik gevraagd heb om een bron. Van het aantal huwelijken per jaar in geval van Turken en Marokkanen is dus iets meer dan een kwart een importhuwelijk. Daarmee valt jouw betoog in een heel ander licht te bekijken. Jouw betoog geldt dus niet voor een overgrote meerderheid van de groep waar je het over hebt.
  woensdag 11 november 2009 @ 00:48:43 #185
278076 TheTruth2oo9
Vrede moet wederzijds zijn
pi_74592720
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?

Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.

[ Bericht 15% gewijzigd door TheTruth2oo9 op 11-11-2009 00:59:20 ]
Proud to be a Kafir!
pi_74592836
quote:
Op donderdag 5 november 2009 10:03 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

- vormt de Islam een gevaar voor Nederland? Zo wel, wat is dit gevaar dan, zo niet, waarom niet?
- wordt dit gevaar eventueel groter als Nederland verder Islamiseert in de toekomst? Waarom wel of niet?
- mag kritiek op de Koran (het woord van Allah) of is het politiek incorrect en is deze kritiek een bedreiging voor de vrije meningsuiting?
- is het huidige democratische systeem wat Nederland op dit moment hanteert te rijmen met de wetten zoals die beschreven staan in de Koran, Hadith en Sunnah (de laatste twee zijn verzamelingen van geschriften die het leven van Mohammed, de Profeet van Allah, beschrijven) (daar zijn de 'Sharia' wetten op gebaseerd)?
- prefereren moslims in Nederland het huidige rechtstelsel of prefereren zij dat er in Nederland Sharia wetten komen?
- hoe groot is de kans dat er Sharia wetten in Nederland zullen komen als moslims de meerderheid in Nederland gaan vormen?
Goede OP, maar wel een beetje een ruim onderwerp.

1) Ik zie werkelijk niet hoe de islam een gevaar voor Nederland zou kunnen worden. Er zijn nog maar 5 % moslims en de meesten willen net als wij gewoon opgroeien, trouwen met hun lief, kinderen krijgen, beetje werken, beetje kaarten en kletsen met vrienden en kleinkinderen krijgen. Dat wil toch (bijna) iedereen?
Ik ben niet zo dol p religies, maar goed, daar is kennelijk behoefte aan.

2) Als je met islamiseren bedoelt, dat moslims zich meer evenredig kunnen uiten in Nederland, is dat alleen maar terecht. En geheel volgens de democratische beginselen.
Als je met islamiseren bedoelt dat moslims onevenredige invloed krijgen op de samenleving, is dat onterecht. Maar dat geldt natuurlijk voor elke groep. Standaard worden hier dan christenen genoemd, maar ik denk dan zelf eerder aan homo's: daarvan zijn er ook 5 %. Daar wil ik niet mee doodgegooid worden.

3) Godslastering is nog verboden, geloof ik. Maar ik zie niet in waarom kritiek op de koran niet zo mogen. Kritiek op de bijbel, het boek van Mormon, de Veda's of Das Kapital is toch ook geen probleem? Kritiek op Israel is natuurlijk verboden, want dan ben je antisemiet. Maar verder mag kritiek toch wel. Smaden, zwart maken, demoniseren, beledigen en lasteren, dat mag niet. Dat is verboden in de wet.
Trouwens een rare vraag: hoe kan kritiek op een boek een bedreiging van de vrije meningsuiting zijn?

4) Is dit interessant? Is het huidige Nederlandse systeem te rijmen met de Tao, de Veda's, de droomwereld van de aboriginals, het Japanse systeem, China? Of de bijbel of de sharia?
Dat is toch geen interessante vraag? Wat kan mij het nou schelen hoe iemand anders zijn huis inricht? Zolang ik maar zelf mijn eigen huis mag inrichten. Met mijn huisgenoten, uiteraard!

5) Aannemende dat je de Nederlandse moslims bedoeld: dat is voorlopig ook nog niet van belang. Laten ze een partij vormen, net zoals de gematigde en steile christenen dat gedaan hebben en meedoen met de verkiezingen. Nu vormen moslims gezamenlijk nog maar 5 % van de bevolking en duurt het nog wel een tijdje tot ze 67 % vormen en dan nog homogeen zijn ook. En dan leiden de basisregels van de democratie tot de mogelijkheid van een systeemwijziging. Nou en? Als ze in de meerderheid zijn hoort dat toch ook zo?
Ik prefereer hier en daar ook wel eens andere wetten. Nou, dan ga ik toch gewoon stemmen of de politiek in.

6) Ja, hoe kunnen wij dat nu op dit moment weten? De meerderheid is trouwens amper genoeg, dat zal toch al gauw 67 % moeten zijn. En dan hangt het er helemaal vanaf hoe die bevolking ingesteld is. Uit de geschiedenis van de islam zijn er ruime varianten van staatsinrichtingen bekend, dus, tja, dat zien we dan wel weer. En voorzover we dat nog meemaken, zijn we er natuurlijk zelf bij om invloed uit te oefenen.

Edit: opmaak aangepast.
Oh ja, en nu ik het woord opmaak gebruik: de verengelsing van de taal vind ik eigenlijk wel een probleem.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_74592873
quote:
Op woensdag 11 november 2009 00:48 schreef TheTruth2oo9 het volgende:
Willen alle verdedigers van Islamisatie die tevens zelf Islamiet zijn hun vinger opsteken?

Het beste is dat we het probleem inzien (allemaal: moslim en niet-moslim) en daar samen aan gaan werken (= open debat). We zijn in principe allemaal mensen.
Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 11 november 2009 @ 01:36:35 #188
278076 TheTruth2oo9
pi_74593268
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik heb blijkbaar wat gemist: wordt islamisatie verdedigd?
En welk probleem moet er ingezien worden?
Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.

Probleem:

Proud to be a Kafir!
pi_74593363
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:36 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Inderdaad, elke stroming heeft zo zijn voor- en aanhangers.

Probleem:

Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.

Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
  woensdag 11 november 2009 @ 02:12:43 #190
278076 TheTruth2oo9
pi_74593489
quote:
Op woensdag 11 november 2009 01:47 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Ik moet me eerst aanmelden of registreren. Laat maar.

Elke stroming heeft zijn aanhangers, dat is waar. Maar is islamisering een stroming?
Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
Proud to be a Kafir!
pi_74593942
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 22:38 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een heel groot deel van de Marokkanen en Turken haalt een importbruid. Als dat gezin dan drie kinderen neemt, dan groeit deze bevolking wel degelijk veel sneller dan de Nederlandse.

Van iedere Nederlander die met een Nederlandse trouwt en 1,6 kind krijgt blijft de volgende generatie dus 80% over. (1,6/2)

Een allochtoon die zijn/haar partner uit het buitenland haalt en daar drie kinderen mee krijgt is de volgende generatie met 300% gegroeid (het was eerst één allochtoon en de volgende generatie zijn er drie. Je moet hier dus niet delen door twee, want die tweede komt er ook nieuw bij.

Het mag duidelijk zijn dat een krimp van 20% voor de autochtone bevolking per generatie en een groei van de allochtone bevolking van pakweg 100% per generatie (niet iedere allochtoon haalt natuurlijk een importbruid) binnen relatief korte termijn drastische demografische veranderingen veroorzaakt.

En dat blijkt toch ook uit het straatbeeld! Hele steden die eerst Nederlands waren zijn dat nu niet meer. Het aantal moslims in Nederland (of tenminste mensen van die afkomst) is in 60 jaar (2 generaties) gegroeid van enkele duizenden? tot bijna een miljoen. Dat is een factor 1000, ofwel een groei van 12% per jaar.

Nu zullen we de komende generatie echt geen groei van 12% per jaar meer halen, simpelweg omdat dit niet haalbaar is. Maar om nu te beweren dat het aantal moslims in Nederland niet snel gegroeid is of nog zal groeien is gewoon onjuist. En met de groei van de islam zal deze ook een steeds grotere rol gaan spelen.
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
En het trouwen van neven en nichten werd toch ook verboden (zeer goede ontwikkeling, voor de genenpoel is zoiets niet goed).
pi_74594166
quote:
Op woensdag 11 november 2009 06:56 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mag dat nu nog, importbruiden? Of was dat nu aan banden gelegd?
In 2008 had Nederland het hoogste aantal immigranten ooit, 140K ofzo, met een stijging van 30% vergeleken met 2007 in het aantal import bruiden. Slechts tijdelijk aan banden gelegd, en wederom in volle gang, en moeilijk te stoppen omdat de huwelijken veelal via Belgie en Duitsland gaan.
pi_74594254
quote:
Op maandag 9 november 2009 22:15 schreef Igen het volgende:
Kleine toevoeging:
[ afbeelding ]
Ja, tweede-generatie-allochtonen fokken echt als konijnen.
Zolang de import bruidjes (1e generatie) lekker fokken maakt dat weinig uit. De zogenaamde double whammy.
pi_74594610
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:12 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

Nou het is denk ik eigenlijk meer een verschijnsel; het verschijnsel dat Islam meer aanhangers binnen een bepaald gedefinieerd gebied wint.
Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  woensdag 11 november 2009 @ 16:41:32 #195
278076 TheTruth2oo9
pi_74608595
quote:
Op woensdag 11 november 2009 08:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is het dat alleen of komt er meer bij kijken? Want dit kan ook gewoon door bevolkingsgroei komen.
De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Proud to be a Kafir!
pi_74613000
Echter als je naar de demografische ontwikkelingen in die groep (heb het even over de NL situatie) kijkt dan zie je dat elke volgende generatie minder partners uit het buitenland haalt, minder kinderen en krijgt en minder gelovig is. Dan kan het totaal aantal gelovigen nog wel groeien maar of een samenleving daarvan islamitischer wordt?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_74624085
quote:
Op woensdag 11 november 2009 16:41 schreef TheTruth2oo9 het volgende:

[..]

De beste strategie voor Islam, om zichzelf in stand te kunnen houden, is om individuen vanaf hun geboorte Islamitisch op te voeden. Bevolkingsgroei binnen de Islamitische populatie (hetzij door een hoog geboortecijfer, hetzij door immigratietoename, hetzij een combinatie) en het verkrijgen van meer Islamitische aanhangers gaan dus hand-in-hand.
Dat is dus waarom pastoors naar gezinnen kwamen om eens te praten over het volgende kind.

Dat was beleid van christelijke organisaties: als ene christelijke zuil meer kinderen krijgen dan de andere christelijke zuil.
pi_74624117
Ik denk dat er steeds meer moslims 'westers' zullen worden. Dus de hoofddoekjes zullen langaam maar zeker gaan verdwijnen. Ik denk dat het nog een generatie zal duren.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 12 november 2009 @ 03:32:13 #199
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_74624130
Even uit het world factbook van de CIA.

Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).

Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidő sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_74624150
quote:
Op donderdag 12 november 2009 03:32 schreef Megumi het volgende:
Even uit het world factbook van de CIA.

Roman Catholic 30%, Dutch Reformed 11%, Calvinist 6%, other Protestant 3%, Muslim 5.8%, other 2.2%, none 42% (2006).

Met 5.8 procent moslims kan er dus nooit sprake zijn van een islamisering van Nederland.
Geen religie: 42 %
En katholieken zijn dus nog steeds in de meerderheid. Waar blijkit dat uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')