Ik zat precies in hetzelfde schuitje, kon niet rondkomen, je krijgt als je al gewerkt hebt een uitkering, 70% van wat je verdiende en dat wordt aangevuld tot 784/maand. Dat is het sociaal minimum voor een alleenstaande werkloze.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Vasco09 het volgende:
Nu wilde ik het CWI bellen met de vraag of ik financiele tegemoedkoming kan krijgen. Op dit moment heb ik namelijk geen eigen vermogen en het beetje salaris dat ik heb gaat gelijk richting de Rabobank aangezien ik ver in het rood sta.
Het CWI belde ik met die vraag maar ze gaven aan dat ik me eerst moest inschrijven bij het CWI voor ze me verder kunnen helpen. Aangezien ik gewoon een antwoord wil voordat ik me inschrijf wil ik jullie vragen het mogelijk is om financiele tegemoedkoming te krijgen als je maandelijks niet rond kan komen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen. Dank!
zit je met contract voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd op duidelijkheid te wachtenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik post ook nog even. Vandaag of morgen krijg ik duidelijkheid of ik nu wel of niet ontslagen wordt.
Kan ik tenminste een plan trekken. Ik denk dat ik wel een andere baan kan vinden, moet alleen nog ervoor zorgen dat ik niet teveel in salaris er op achteruit ga.
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd (werk er al bijna 15 jaar). En er is al een door de OR goedgekeurd adviesaanvraag om mij en anderen te ontslaan. Enige probleem is dat dat centjes gaat kosten als men dat uitvoert en daar is men nu over aan het bakkeleien. De bovenliggende organisatie vind de ontslagregelingen in nederland erg prijzig (goed sociaal plan) en heeft liever dat men de werknemers ergens anders inzet.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:16 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zit je met contract voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd op duidelijkheid te wachten
Klinkt inderdaad als een vreemde situatie , waar je van de ene onzekerheid naar de andere rolt. Geen van beide is een goede oplossing.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd (werk er al bijna 15 jaar). En er is al een door de OR goedgekeurd adviesaanvraag om mij en anderen te ontslaan. Enige probleem is dat dat centjes gaat kosten als men dat uitvoert en daar is men nu over aan het bakkeleien. De bovenliggende organisatie vind de ontslagregelingen in nederland erg prijzig (goed sociaal plan) en heeft liever dat men de werknemers ergens anders inzet.
Afwachten dus. Als het geld beschikbaar komt dan ben ik voor eind deze week aangezegd en zo niet dan zien we verder.
Ik heb er een gemengd gevoel over. Aan de ene kant is dit niet de tijd om een andere job te zoeken, en is het sec geen slechte werkgever. Aan de andere kant is het bedrijf wel veranderd en voel ik me soms vervreemd van de huidige koers.
Laten we hopen op een goede afloop, wat dat ook mag zijn. Overblijven na een reorganisatie is ook niet altijd een zegen, meer of evenveel werk moeten doen met minder mensen.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Afwachten dus. Als het geld beschikbaar komt dan ben ik voor eind deze week aangezegd en zo niet dan zien we verder.
het lijkt wel of deze week de arbeidsmarkt weer is opengegaan, telefoon staat niet stil deze week. Vorige maand 0,0 reactie gekregen op mijn cv (wel kijken , niet reageren), deze week 15 reactiesquote:Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef JDx het volgende:
Nou... dit is wel heel apart, deze week getekend voor een baan voor 70% dus, vragen ze mij bij dat aangeboden 0-uren contract (waar ik inmiddels al op 30 uur zit deze week en donderdag, vrijdag en zaterdag ook ga werken) of ik niet vaker zoveel kan werken.
Zit je dus opeens met 2 banen, krijg ik net telefoon van een bedrijf waar ik ongeveer 1,5 maand geleden op sollicitatie ben geweest, of ik volgende week wil langskomen voor een 2e gesprek.
Volgende week begin ik bij mn "vaste baan" dus heb gezegd dat ik niet kan, maar was toch wel benieuwd, dus heb afgesproken maandag over een week op mijn vrije dag. Ben wel erg benieuwd wat hun mij willen vertellen/aanbieden.
Ligt het aan mij of trekt het allemaal weer een beetje aan?
Oja... die baan waar ik dus over anderhalve week op 2e gesprek ga is nog geen kilometer van mijn huis!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef psv-gomes het volgende:
ik vraag mij echt af wat die mensen bij het uwv/cwi doen.
maar goed het begon al
vandaag de 3e keer dat ik een afspraak had met mijn werkcoach en ik vind het gewoon waardeloos, ik kom voor jan ***
'ik zie dat je hebt gereageerd op de vacature van disney cruise line en dat je bent afgewezen dat je te jong bent. '
je de contact persoon die hier over ging had met mij al contact opgenomen.
nou dat was echt nieuw voor mij.. te jong!? ik ben g**** 29 jaar en je kan er werken als je 21 jaar en ouder bent?!
en contact opgenomen ? niet dus!
en verder zit ie een beetje achter zijn pc
hij doet precies hetzelfde wat ik allang heb gedaan, werk zoeken op de werksite van het cwi.
'Ow is deze vacature misschien niks voor jou
ja meneer daar had ik van de week al op gereageerd.'
en hij gaat weer verder met zoeken naar dingen die ik allang heb gezien.
maar meneer wat u nu doet, dat heb ik al gezien.
ja dat dacht ik.
ik maak voor u een nieuwe afspraak
Nou dat vond ik dus ook. Op zich wel logisch dat ze het per officiele brief laten weten, maar daar gaat doorgaans toch echt wel een telefoontje aan vooraf lijkt mij. Het is overigens een groot bedrijf met een HR-afdeling specifiek voor die divisie, dus op zich zouden ze toch moeten weten hoe het hoort lijkt mij....quote:Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Rbhp het volgende:
Gefeliciteerd Tezz. Maar niet al te professioneel om zoiets per e-mail mede te delen.
Nou, dit ligt 'm aan het feit dat het bedrijf dat jou gevonden heeft, een Werving & Selectiebureau of uitzendbureau is dat geld wil vangen van hun opdrachtgever. Als zij jou de vacature mailen met bedrijfsnaam en contactgegevens erin, heb jij de mogelijkheid om direct bij het bedrijf te reageren en ontvangen zij hun fee NIET!quote:Op zondag 15 november 2009 18:51 schreef psv-gomes het volgende:
Is dit niet een beetje raar
Vrijdag werd ik nog gebeld door een bedrijf dat ze mijn cv hadden gevonden op de nationale vacaturebank.
Ze hadden een baan voor mij, receptioniste bij een financieel center, of ik op gesprek wilde gaan.
Ja waarom niet, maar toen ik vroeg of ze mij nog via de mail de vacature wilde doormailen zodat ik precies wist waar het over ging wilde ze dat niet.
Ze kon het in het persoonlijk gesprek mij wel vertellen.
Ik moet mij toch voorbereiden lijkt mij.
Ik ga er dus heen zonder te weten hoe en wat.
Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Ben net officieel aangezegd. Binnenkort officiele documenten van HR.
Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
nou ik heb om uitleg gevraagd bij de contact persoon van het uwvquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef psv-gomes het volgende:
ik vraag mij echt af wat die mensen bij het uwv/cwi doen.
maar goed het begon al
vandaag de 3e keer dat ik een afspraak had met mijn werkcoach en ik vind het gewoon waardeloos, ik kom voor jan ***
'ik zie dat je hebt gereageerd op de vacature van disney cruise line en dat je bent afgewezen dat je te jong bent. '
je de contact persoon die hier over ging had met mij al contact opgenomen.
nou dat was echt nieuw voor mij.. te jong!? ik ben g**** 29 jaar en je kan er werken als je 21 jaar en ouder bent?!
en contact opgenomen ? niet dus!
Centrale vraag: welke werkzaamheden wil je uitvoeren, waar word je gelukkig van. Als dat de functie intern is: doen. Als dat iets anders is, en je krijgt een leuke zak met geld mee, is het te overwegen om extern te gaan. Je laat een kans op een vaste baan (en zekerheid) achter je en kiest voor het onbekende en onzekere, maar met de kans om ' droomwerk' te vinden.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
Wat is je risico als je solliciteert op een andere interne functie? Ga je omlaag in salaris, ga je werk doen dat totaal niet bij je past, wat gebeurt er als je besluit te solliciteren maar je wordt niet uitgekozen? Allemaal dingen om goed af te wegen. Mijn voorkeur gaat uit naar intern solliciteren, kun je nog altijd uitkijken naar wat anders.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).quote:Op maandag 16 november 2009 16:45 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.
Ik ben zelf ook starter en idd, er is erg erg erg weinig aanbod voor startersquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik stop er voor vandaag mee, heb het even helemaal gehad
Ja, ook last van.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik stop er voor vandaag mee, heb het even helemaal gehad
Let op dat je geen baan weggooit die met dat geld niet te betalen is!!! Je weet nooit hoe de zaken lopen als je eenmaal zonder werk zit. De kans dat je iets gelijkwaardigs vindt is kleiner dan je vermoedt. Dan zit je daar straks met een shitbaantje met een leuk saldo op je spaarrekening, of een 82" scherm in je woonkamer en een 5-serie voor de deur. Denk je dat dat geld 40 klote-uren in de week goed gaat maken?quote:Op maandag 16 november 2009 21:43 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).
Dat maakt het zo dubbel.....
jaaa, ho zeg ! dat willen we niet horen. grrrapje.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:25 schreef JDx het volgende:
Had vandaag mijn eerste dag, en eerlijk gezegd, na 5 maand thuis zitten (en 2 weken een verrot baantje)... ik vond het verschrikkelijk. De dag begon verrot, bijna niet geslapen (zenuwen ofzo), kon slecht wakker worden, alles zat tegen vanmorgen, was 10minuten te laat.
Hele dag op 1 plek zitten, dat verrotte baantje was veel gezelliger, leukere collega's en de dag ging supersnel, de dag ging vandaag echt nog langzamer dan toen ik thuis zat. Maarja... ik hoop dat het went.
Het is net alsof ik mezelf hoor praten...quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:10 schreef Daboman het volgende:
Eigenlijk is het van de zotte. En dan de overheid die leuk besluit om om/bijscholing duurder te maken. Eigenlijk vind ik dan ook dat ze wel eens het aannemen van starters mogen stimuleren, maar dat gebeurt ook niet. Want ja, "hoogopgeleide starters zijn slim genoeg om hun probleem op te lossen". Wat ze daarbij alleen vergeten is dat ook hoogopgeleide starters afhankelijk zijn van welwillende werkgevers.
Haha, daar had mijn man ook last van! Op een of andere manier kwam scheren niet in hem op als werkeloze!quote:Op woensdag 18 november 2009 01:20 schreef =HellFire= het volgende:
Door al dat thuiszitten is m'n baard en haar wel lang geworden: zo lang heb ik het nog nooit gehad!
Nee, geld is niet de motivatie. Maar het is een aardige som geld, na 13 dienstjaren. Bijna een ton bruto.quote:Op dinsdag 17 november 2009 18:28 schreef Osramp het volgende:
Let op dat je geen baan weggooit die met dat geld niet te betalen is!!! Je weet nooit hoe de zaken lopen als je eenmaal zonder werk zit. De kans dat je iets gelijkwaardigs vindt is kleiner dan je vermoedt. Dan zit je daar straks met een shitbaantje met een leuk saldo op je spaarrekening, of een 82" scherm in je woonkamer en een 5-serie voor de deur. Denk je dat dat geld 40 klote-uren in de week goed gaat maken?
Als geld je motivatie is om te werken, laat het dan vooral niet na om die vergoeding te pakken zou ik zeggen.
Tsja, je weet wat ze zeggen he: Alleen met zelfspot kun je overleven...quote:Op woensdag 18 november 2009 07:54 schreef Tezz het volgende:
[..]
Haha, daar had mijn man ook last van! Op een of andere manier kwam scheren niet in hem op als werkeloze!
Werkcoach?quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Kekaa het volgende:
Waarom zijn die mensen van vacatures van het UWV, waar je dan wat meer over wilt weten, nooit bereikbaar op het moment dat je belt?
"U wordt binnen 8 werkuren teruggebeld mevrouw"
En degene aan de telefoon mag mij niet eens het werk emailadres van de betreffende persoon geven...
Ik vind je wel een beetje in herhaling vallen...quote:Op woensdag 18 november 2009 14:11 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Werkcoach?![]()
Omdat het (luie) ambtenaren zijn die gans de dag koffie zitten te zuipen, mensen uitkafferen, beetje achter de pc hangen maar toch nooit bereikbaar zijn (jammer voor de ambitieuze & welwillende mensen), niet op goed gekwalificeerde mensen kunnen inspelen en ga zo maar door. Tot overmaat van ramp kunnen zij zelf niet eens een foutloze brief opstellen en je al helemaal niet helpen met solliciteren. Ik vraag me af wat het nut is van deze zielige poortwachtersfunctie.
Speerpunten voor het jaar 2010 voor de organisatie UWV:
- Capabiliteit
- (Interne) Communicatie
- Klantgericht
Dat het maar voor iedereen goed duidelijk is wat die job inhoudt.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:24 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Ik vind je wel een beetje in herhaling vallen...
Ik ben het niet met je eens trouwens, zo wordt het wel heel generaliserend/stereotyperend.
Mijn werkcoach vind ik opzich wel goed, denkt met me mee enzo.
Ik weet niet of diegene aan de telefoon ook een werkcoach was, in ieder geval een naam die aan een vacature gekoppeld zit.
Daarna nog een andere gebeld, die was er wel trouwens. Maar de vacature was al vervuld
quote:Op woensdag 18 november 2009 09:26 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Tsja, je weet wat ze zeggen he: Alleen met zelfspot kun je overleven...
quote:Op woensdag 18 november 2009 14:42 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Dat het maar voor iedereen goed duidelijk is wat die job inhoudt.![]()
Blij dat jij wel tevreden bent... maar mijn werkcoach blijft ook maar in herhaling vallen. Ik heb er geen moment iets aan gehad...nou ja, behalve dat ik nu ook een kei ben in boodschappen herhalen!
En laat ik nou die TOPPER zijn.quote:....
Wij zijn een Internationaal Trendmarketingbedrijf met een vernieuwend bedrijfsconcept.
Ons vernieuwende bedrijfsconcept houdt in dat u een Personal Franchise met ons aangaat: U investeert uw tijd en WIJ investeren in U zodat U succesvol word! Wij breiden op dit moment zowel nationaal uit als internationaal (Antwerpen, Sao Paulo, Curacao), maar we zoeken nog die TOPPER die (zuid-)Limburg op de kaart gaat zetten.
....
Ik krijg veel positieve reacties op de volledigheid van mijn CV. Ik heb daarin o.a. een korte motivatie vermeld (4 regels) waarin ik aangeef wat mijn sterke punten zijn alsmede hetgeen waarnaar ik op zoek ben. Een beknopte profielering eigenlijk, maar net anders dan mijn brief. Daarnaast heb ik 4 kernwoorden vermeld die op mij van toepassing zijn met een beknopte uitleg van 1 regel bij ieder kernwoord. Dit tip heb ik ooit op een Amerikaanse website gelezen; opgesteld door een recruiter die voorheen psycholoog was. Met name bij commerciële functies moet je jezelf aan de hand van je brief en CV direct verkopen.quote:Op woensdag 18 november 2009 17:07 schreef sanger het volgende:
Voor diegene die nooit reactie op hun cv krijgen![]()
http://www.intermediair.nl/artikel/coach-sollicitatie/125849/acht-dooddoeners-op-je-cv.html?utm_source=Nieuwsbrief&utm_medium=Email&utm_content=Employability&utm_campaign=Kandidatenmailing
In dit geval zou ik gaan voor het geld, want je kan het nog hard genoeg nodig hebben komende periode.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:20 schreef kevin33 het volgende:
4 weken, vrijdag ff fixen,
Ben nu nog gewoon aan het werk, maar ik heb er echt moeite mee, qua motivatie e.d. , ik heb nog ruim 40 uur staan, in feite zou ik gewoon vrij kunnen nemen, maar mijn chef heeft gevraagd of ik die week nog wil doorwerken, ik weet het niet, het geld is lekker absoluut, maar om nou hele dagen met een zere kop en ongemotiveerd rond te lopen, ik weet het niet.
Ik zit sinds kort weer op kantoor. Maar er is op zich niet zo heel veel te doen, ik ben echt zo iemand die je een opdracht kan geven en mij zie je dan 2 weken niet terug en voila.quote:Op woensdag 18 november 2009 21:10 schreef Pikkebaas het volgende:
@JDx, kun je vertellen wat je ongeveer doet ??
Mijn advies: toon initiatief en neem klusjes op je waarvan je vind dat deze bij jouw functie passen. Bijvoorbeeld: de website moet wat gelikter..... wat is jouw mening erover? Wat zou je willen dat verandert wordt? Wat is overbodig of werkt slecht? Mag jij die wijzingen doorvoeren? Dat soort dingen. Wees pro-actief waarmee je laat zien dat je wilt werken; maar geef tegelijkertijd ook aan bij je leidinggevende dat je wat meer verwacht en je jezelf ook wilt inzetten. Zoek ook wat werk waarmee je de organisatie, de klanten, de procedures en de sfeer mee leer kennen. Knoop eens een gesprek aan met een collega, het hoeft niet eens direct over het werk te gaan. Wegkwijnen aan je bureau is voor zowel jezelf als je werkgever zonde van de tijd....quote:Op woensdag 18 november 2009 21:39 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik zit sinds kort weer op kantoor. Maar er is op zich niet zo heel veel te doen, ik ben echt zo iemand die je een opdracht kan geven en mij zie je dan 2 weken niet terug en voila.
Op dit moment is het een beetje zo van... jaaa de site moet beter, kijk er maar ff naar... maar wat moet ik doen dan? Ja gewoon wat gelikter, kijk er maar ff naar... dat soort opdrachten.
En dat is leuk als je vol inspiratie zit. Maar ik wilde gewoon werk en na 5 maand thuis zitten, zit je nou niet echt vol ideeen. Dus staar een beetje teveel naar mn klokje rechts onderin momenteel.
In de vacature stonden allerlei klusjes en het zou allemaal heel afwisselend werk zijn, maar ben nog niet van mn stoel afgekomen, maar ik ga er van uit dat het nog wel komt.
IT/grafischquote:Op woensdag 18 november 2009 22:05 schreef Pikkebaas het volgende:
@JDX, ik bedoelde meer in welke sector werk je, IT oid ??
Ik ben nog steeds aan het denken of ik wel of niet de aangeboden vacature pak of ik mijn geluk ergens anders ga zoeken (ben immers ontslagen).
Ik probeer me een beeld te vormen van hoe het er in de markt aan toe gaat momenteel.
UWV werkt met een landelijk nummer, daar werken studenten die antwoord hebben op een stuk of 50 standaardvragen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Kekaa het volgende:
Waarom zijn die mensen van vacatures van het UWV, waar je dan wat meer over wilt weten, nooit bereikbaar op het moment dat je belt?
"U wordt binnen 8 werkuren teruggebeld mevrouw"
En degene aan de telefoon mag mij niet eens het werk emailadres van de betreffende persoon geven...
Dat kan best zijn, maar ik belde gewoon naar vestigingen. Eentje in Lelystad en eentje heette NoordOost. Gewoon regionale nummers.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:26 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
UWV werkt met een landelijk nummer, daar werken studenten die antwoord hebben op een stuk of 50 standaardvragen.
Ik ben een keer bij het CWI geweest, en het enige wat ze deden was mij verwijzen naar de computers met vacatures
Probeer je collega's en baas zoveel mogelijk uit te horen. Je bent nieuw in het bedrijf, dus men kan niet van je verwachten dat je in 1-2-3 alles weet. Betrek ze in je inwerkperiode, stel gerichte vragen en overleg je plan(nen). Is mij al een keer gebeurd dat ik een geweldig nieuw idee had voor een bedrijf. Alleen was dat al eens geprobeerd en gefaaldquote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
Mijn baas wil omdat er eigenlijk niets te doen is, investeren in de toekomst, de site upgraden, nieuwe manieren zoeken om klanten binnen te halen, etc...
Omdat ik er 5 maand uit ben geweest heb ik totaal geen inzicht meer in bepaalde dingen, nu begrijp ik ook waarom veel bedrijven geen mensen willen aannemen die lang thuis zitten. Je komt in een soort sleur zonder inspiratie. Ik merk echt dat ik heel moeilijk op gang kom en als het een easy baantje was, waar iemand zegt, doe dit of dat, maar ik moet zelf een beetje zien waar de kansen liggen.
Dan leg je toch uit dat je vind dat je te weinig te doen hebt. Als hij je geen extra werk kan bieden stel je desnoods voor dat je een paar uur per dag jezelf gaat onderwijzen door boeken te lezen over zaken op je vakgebied waar je tot nu toe nog weinig kennis over hebt? Of je stelt zelf een projectje voor, je kan bijvoorbeeld als je de website wil verbeteren een usability-project opzetten, stel je gewoon een plan van aanpak op waar je in de eerste weken tijd inplanned om kennis te verzamelen (als je bijv. over usability nog weinig weet).quote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
[..]
IT/grafisch
Maar ik werk nu dus eigenlijk bij iemand die mij op de gok heeft aangenomen. Het is sowieso rustiger geweest dan andere jaren (ivm crisis uiteraard) en aan het einde van het jaar is het erg rustig bij hun... of moet ik zeggen bij ons!
Mijn baas wil omdat er eigenlijk niets te doen is, investeren in de toekomst, de site upgraden, nieuwe manieren zoeken om klanten binnen te halen, etc...
Omdat ik er 5 maand uit ben geweest heb ik totaal geen inzicht meer in bepaalde dingen, nu begrijp ik ook waarom veel bedrijven geen mensen willen aannemen die lang thuis zitten. Je komt in een soort sleur zonder inspiratie. Ik merk echt dat ik heel moeilijk op gang kom en als het een easy baantje was, waar iemand zegt, doe dit of dat, maar ik moet zelf een beetje zien waar de kansen liggen.
Toch ga ik er nu wel voor, ik hoop dat ik me ergens in kan vinden, het blijft alleen een beetje "nutteloos" gevoel omdat je weet dat je alleen maar geld kost op dit moment. Je wil je dan graag bewijzen ofzo, maar weet niet hoe.
Voel me meteen zo lullig als ik niks aan het doen ben en aan het staren ben naar het scherm en hij loopt net achter me langs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:47 schreef =HellFire= het volgende:
Nou mensen, het is toch gebeurd: IkIk toevallig ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
Is wel beter denk ik zo. Onderdeel van een pro-actieve werkhouding en verantwoordelijkheidquote:
Sociaal cultureel werk.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
In welke branche zoeken jullie "allemaal" eigenlijk?
Technisch commerciële buitendienst functie; het liefst voor medical devices.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Highlevel IT advies op het snijvlak tussen de business en de techniek.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Business Intelligence.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Financiele Dienstverleningquote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Mee eens, slechte ervaringen met dat UWV.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:11 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Werkcoach?![]()
Omdat het (luie) ambtenaren zijn die gans de dag koffie zitten te zuipen, mensen uitkafferen, beetje achter de pc hangen maar toch nooit bereikbaar zijn (jammer voor de ambitieuze & welwillende mensen), niet op goed gekwalificeerde mensen kunnen inspelen en ga zo maar door. Tot overmaat van ramp kunnen zij zelf niet eens een foutloze brief opstellen en je al helemaal niet helpen met solliciteren. Ik vraag me af wat het nut is van deze zielige poortwachtersfunctie.
Speerpunten voor het jaar 2010 voor de organisatie UWV:
- Capabiliteit
- (Interne) Communicatie
- Klantgericht
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:41 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
ACH de mijne is het zelfde....
hem heb ik niet nodig naar mijn zoektocht met werk
Zo zie je maar... Nog meer ontevreden mensen die wél begrijpen wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:41 schreef Olympian het volgende:
[..]
Mee eens, slechte ervaringen met dat UWV.
Ik hou er ook niet van als ze bijna op een kinderlijke manier op je neer praten (alsof je buitenlands bent) en er al bij voorbaat vanuit gaan dat je je handje op komt houden.
Je wordt er eerder als een last ervaren.
Het is ook zo lekker makkelijk om samen met jou vacatures door te nemen die je overigens zelf ook op internet op hun site kan bekijken.
Het moet ze idd niet teveel moeite kosten want dan missen ze weer hun zoveelste koffie pauze.
Er zou een tijdelijke functie bij een ministerie vacant staan, dus die "coach" zou mij daar voor gaan stellen, toen het wachten wel wat lang duurde belde ik op om te vragen hoe het ermee zat, toen bleek dat die functie al naar een andere kandidaat was gegaan en meneer verzuimde het gewoon mij daar over in te lichten en sindsdien heb ik het wel met die instantie gehad.
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een functie als DTP-er/Grafisch Vormgever maar het is vrij lastig op het moment, hogere eisen worden gesteld en ik wordt zelden meer uitgenodigd.
Bij een reactie op een sollicitatie brief vertelden ze mij al dat ik 1 van de 150 sollicitanten was, erg motiverend allemaal.
Ik ben nu net 27 geworden en het is dan al kwa leeftijd lastig en werkervaring in het vak heb ik ook nauwelijks.
Was een late leerling door het afbreken van enkele studies.
Maarja toch maar niet de hoop opgeven
Hé Rooligan,quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:47 schreef Rooligan het volgende:
Ik vertrek zo voor een gesprek bij een bedrijf dat deels aansluit qua producten op mijn eerste werkgever. Dit ook via een W&S bureau, overigens. Dat intake-gesprek vond twee weken geleden plaats, maar pas deze week had de opdrachtgever besloten om mij op gesprek te laten komen. Zij zochten eigenlijk iemand die meer ervaring had in het algemeen (plus 15 jaar) en ook in hun specifieke vakgebied, maar mijn CV en profiel hebben tezamen met het verslag van het W&S bureau hebben hun toch overtuigd om me uit te nodigen. Het betreft een uitgebreide functie waarbij ik als lid van het MT verantwoordelijk zal worden voor de gehele sales en enkele personen zal aansturen. Klinkt misschien wat hoog gegrepen maar het is maar een relatief klein bedrijf. We zullen zien wat het brengt brengt. Maar zoals altijd, heeft het W&S bureau een andere vactureomschrijving dan het bedrijf zelf....
Mm, als ik een aantal vacatures sites in het zuiden van het land bestudeer, kom ik wel veel startersfuncties tegen. Met name junior en assisent acountants. Voor jonge HEAO'ers en economen is er in dat werkgebied genoeg te doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:10 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen op dit forum zijn net student af en hebben de werkervaring niet! Helaas worden er op dit moment bijna geen startersfuncties vrijgegeven. Maar supermarktbaantjes (of iets in die trant) voor personen met een goede startkwalificatie liggen ook niet voor het oprapen.
Ja, dat klopt inderdaad. Het betreft voornamelijk startersfuncties voor mensen met een financiële en/ofquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:46 schreef Cydex het volgende:
[..]
Mm, als ik een aantal vacatures sites in het zuiden van het land bestudeer, kom ik wel veel startersfuncties tegen. Met name junior en assisent acountants. Voor jonge HEAO'ers en economen is er in dat werkgebied genoeg te doen.
Helaas vertonen de meeste andere vakgebieden een ander beeld. Dat zie ik ook wel
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |