Nou dat vond ik dus ook. Op zich wel logisch dat ze het per officiele brief laten weten, maar daar gaat doorgaans toch echt wel een telefoontje aan vooraf lijkt mij. Het is overigens een groot bedrijf met een HR-afdeling specifiek voor die divisie, dus op zich zouden ze toch moeten weten hoe het hoort lijkt mij....quote:Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Rbhp het volgende:
Gefeliciteerd Tezz. Maar niet al te professioneel om zoiets per e-mail mede te delen.
Nou, dit ligt 'm aan het feit dat het bedrijf dat jou gevonden heeft, een Werving & Selectiebureau of uitzendbureau is dat geld wil vangen van hun opdrachtgever. Als zij jou de vacature mailen met bedrijfsnaam en contactgegevens erin, heb jij de mogelijkheid om direct bij het bedrijf te reageren en ontvangen zij hun fee NIET!quote:Op zondag 15 november 2009 18:51 schreef psv-gomes het volgende:
Is dit niet een beetje raar
Vrijdag werd ik nog gebeld door een bedrijf dat ze mijn cv hadden gevonden op de nationale vacaturebank.
Ze hadden een baan voor mij, receptioniste bij een financieel center, of ik op gesprek wilde gaan.
Ja waarom niet, maar toen ik vroeg of ze mij nog via de mail de vacature wilde doormailen zodat ik precies wist waar het over ging wilde ze dat niet.
Ze kon het in het persoonlijk gesprek mij wel vertellen.
Ik moet mij toch voorbereiden lijkt mij.
Ik ga er dus heen zonder te weten hoe en wat.
Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Ben net officieel aangezegd. Binnenkort officiele documenten van HR.
Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
nou ik heb om uitleg gevraagd bij de contact persoon van het uwvquote:Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef psv-gomes het volgende:
ik vraag mij echt af wat die mensen bij het uwv/cwi doen.
maar goed het begon al
vandaag de 3e keer dat ik een afspraak had met mijn werkcoach en ik vind het gewoon waardeloos, ik kom voor jan ***
'ik zie dat je hebt gereageerd op de vacature van disney cruise line en dat je bent afgewezen dat je te jong bent. '
je de contact persoon die hier over ging had met mij al contact opgenomen.
nou dat was echt nieuw voor mij.. te jong!? ik ben g**** 29 jaar en je kan er werken als je 21 jaar en ouder bent?!
en contact opgenomen ? niet dus!
Centrale vraag: welke werkzaamheden wil je uitvoeren, waar word je gelukkig van. Als dat de functie intern is: doen. Als dat iets anders is, en je krijgt een leuke zak met geld mee, is het te overwegen om extern te gaan. Je laat een kans op een vaste baan (en zekerheid) achter je en kiest voor het onbekende en onzekere, maar met de kans om ' droomwerk' te vinden.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
Wat is je risico als je solliciteert op een andere interne functie? Ga je omlaag in salaris, ga je werk doen dat totaal niet bij je past, wat gebeurt er als je besluit te solliciteren maar je wordt niet uitgekozen? Allemaal dingen om goed af te wegen. Mijn voorkeur gaat uit naar intern solliciteren, kun je nog altijd uitkijken naar wat anders.quote:Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.
Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).quote:Op maandag 16 november 2009 16:45 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:
[..]
Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.
Ik ben zelf ook starter en idd, er is erg erg erg weinig aanbod voor startersquote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik stop er voor vandaag mee, heb het even helemaal gehad
Ja, ook last van.quote:Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik stop er voor vandaag mee, heb het even helemaal gehad
Let op dat je geen baan weggooit die met dat geld niet te betalen is!!! Je weet nooit hoe de zaken lopen als je eenmaal zonder werk zit. De kans dat je iets gelijkwaardigs vindt is kleiner dan je vermoedt. Dan zit je daar straks met een shitbaantje met een leuk saldo op je spaarrekening, of een 82" scherm in je woonkamer en een 5-serie voor de deur. Denk je dat dat geld 40 klote-uren in de week goed gaat maken?quote:Op maandag 16 november 2009 21:43 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).
Dat maakt het zo dubbel.....
jaaa, ho zeg ! dat willen we niet horen. grrrapje.quote:Op dinsdag 17 november 2009 19:25 schreef JDx het volgende:
Had vandaag mijn eerste dag, en eerlijk gezegd, na 5 maand thuis zitten (en 2 weken een verrot baantje)... ik vond het verschrikkelijk. De dag begon verrot, bijna niet geslapen (zenuwen ofzo), kon slecht wakker worden, alles zat tegen vanmorgen, was 10minuten te laat.
Hele dag op 1 plek zitten, dat verrotte baantje was veel gezelliger, leukere collega's en de dag ging supersnel, de dag ging vandaag echt nog langzamer dan toen ik thuis zat. Maarja... ik hoop dat het went.
Het is net alsof ik mezelf hoor praten...quote:Op dinsdag 17 november 2009 15:10 schreef Daboman het volgende:
Eigenlijk is het van de zotte. En dan de overheid die leuk besluit om om/bijscholing duurder te maken. Eigenlijk vind ik dan ook dat ze wel eens het aannemen van starters mogen stimuleren, maar dat gebeurt ook niet. Want ja, "hoogopgeleide starters zijn slim genoeg om hun probleem op te lossen". Wat ze daarbij alleen vergeten is dat ook hoogopgeleide starters afhankelijk zijn van welwillende werkgevers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |