abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74721877
Is dit niet een beetje raar

Vrijdag werd ik nog gebeld door een bedrijf dat ze mijn cv hadden gevonden op de nationale vacaturebank.
Ze hadden een baan voor mij, receptioniste bij een financieel center, of ik op gesprek wilde gaan.
Ja waarom niet, maar toen ik vroeg of ze mij nog via de mail de vacature wilde doormailen zodat ik precies wist waar het over ging wilde ze dat niet.
Ze kon het in het persoonlijk gesprek mij wel vertellen.
Ik moet mij toch voorbereiden lijkt mij.

Ik ga er dus heen zonder te weten hoe en wat.
pi_74723002
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:12 schreef Rbhp het volgende:
Gefeliciteerd Tezz. Maar niet al te professioneel om zoiets per e-mail mede te delen.
Nou dat vond ik dus ook. Op zich wel logisch dat ze het per officiele brief laten weten, maar daar gaat doorgaans toch echt wel een telefoontje aan vooraf lijkt mij. Het is overigens een groot bedrijf met een HR-afdeling specifiek voor die divisie, dus op zich zouden ze toch moeten weten hoe het hoort lijkt mij....
Nou ja, niet al te veel over nadenken: we schenken maar een borrel in om het te vieren!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_74723507
Ik heb een mail gestuurd en mn cv domweg vergeten in het attachment bij te voegen

Stuurt die man terug: "kan U ook bijlagen toevoegen?"

Ik kan mezelf op de kop slaan
  zondag 15 november 2009 @ 19:47:24 #129
238694 Rbhp
sakwadicock
pi_74723773
Kan gebeuren
No bad soldiers under a good leader
pi_74724001
Heb ik ook wel eens gehad.
Maar dan wel meteen zelf door... en dus nog een mailtje er achteraan: Nu wel met bijlage
pi_74724613
Ironisch genoeg was deze werkgever de enige (van de 5 mails die dag) die terugstuurde.

Misschien zit hier een goeie tactiek in
pi_74726194
quote:
Op zondag 15 november 2009 18:51 schreef psv-gomes het volgende:
Is dit niet een beetje raar

Vrijdag werd ik nog gebeld door een bedrijf dat ze mijn cv hadden gevonden op de nationale vacaturebank.
Ze hadden een baan voor mij, receptioniste bij een financieel center, of ik op gesprek wilde gaan.
Ja waarom niet, maar toen ik vroeg of ze mij nog via de mail de vacature wilde doormailen zodat ik precies wist waar het over ging wilde ze dat niet.
Ze kon het in het persoonlijk gesprek mij wel vertellen.
Ik moet mij toch voorbereiden lijkt mij.

Ik ga er dus heen zonder te weten hoe en wat.
Nou, dit ligt 'm aan het feit dat het bedrijf dat jou gevonden heeft, een Werving & Selectiebureau of uitzendbureau is dat geld wil vangen van hun opdrachtgever. Als zij jou de vacature mailen met bedrijfsnaam en contactgegevens erin, heb jij de mogelijkheid om direct bij het bedrijf te reageren en ontvangen zij hun fee NIET!
Maar zij hadden de vacature ook door kunnen sturen zonder contactgegevens erin, louter alleen functieomschrijving en bedrijfsprofiel. Weet je op z'n minst waar je aan toe bent!

[ Bericht 0% gewijzigd door LaVauX op 15-11-2009 21:56:33 ]
  Moderator maandag 16 november 2009 @ 06:52:03 #133
155227 crew  Guppy
dus
pi_74738880
Tezz, gefeliciteerd!! Niet te lang nadenken bij rare fratsen, maar vieren dat je man wat heeft
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  maandag 16 november 2009 @ 16:21:53 #134
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74751197
Nog een update.

Ben net officieel aangezegd. Binnenkort officiele documenten van HR.

Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_74751918
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:21 schreef Pikkebaas het volgende:
Nog een update.

Heb twee opties, of solliciteren op een vacature binnen het bedrijf of met een afvloeingsregeling er uit. Lastig, aan de ene kant is het geen slecht bedrijf aan de andere kant, wie weet wat er nog meer voor leuke dingen zijn....
Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.
blijf van mijn sig af homo!
pi_74754506
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef psv-gomes het volgende:
ik vraag mij echt af wat die mensen bij het uwv/cwi doen.

maar goed het begon al
vandaag de 3e keer dat ik een afspraak had met mijn werkcoach en ik vind het gewoon waardeloos, ik kom voor jan ***

'ik zie dat je hebt gereageerd op de vacature van disney cruise line en dat je bent afgewezen dat je te jong bent. '

je de contact persoon die hier over ging had met mij al contact opgenomen.

nou dat was echt nieuw voor mij.. te jong!? ik ben g**** 29 jaar en je kan er werken als je 21 jaar en ouder bent?!

en contact opgenomen ? niet dus!

nou ik heb om uitleg gevraagd bij de contact persoon van het uwv
zegt ze dat ze mij al had gemaild er over ( niet dus)

ze mailt me dit wat betreft de afwijzing; je bent te jong
Wat betreft Disney cruiseline, je komt onder de wet en regelgeving te vallen van Amerika.
Hier gelden wat betreft de leeftijd heel andere regels wat betreft leeftijd voor kandidaten dan bij ons.

er staat toch duidelijk op de wervingssite van DCL 21 jaar en ouder en bovendien ken ik ook iemand die er regelmatig heeft gewerkt vanaf haar 22e..
pi_74754879
Heeft er iemand al eens gebruik gemaakt van sollicitatieopmaat.nl?

Ik heb net mn gegevens ingevuld, maar vind het maar weinig allemaal.
Gewoon de standaard gegevens die op een CV staan zeg maar, en er was niet genoeg ruimte voor mn nevenactiviteiten (maar die kan ik straks natuurlijk gewoon aanpassen, wanneer ik de brief + cv krijg).
En voor de sollicitatiebrief moest er alleen de functienaam + het bedrijf + de contactpersoon worden ingevuld.
  maandag 16 november 2009 @ 20:04:34 #138
92117 Cydex
Pennywise but Poundfoolish
pi_74759088
quote:
Nog een update.

Centrale vraag: welke werkzaamheden wil je uitvoeren, waar word je gelukkig van. Als dat de functie intern is: doen. Als dat iets anders is, en je krijgt een leuke zak met geld mee, is het te overwegen om extern te gaan. Je laat een kans op een vaste baan (en zekerheid) achter je en kiest voor het onbekende en onzekere, maar met de kans om ' droomwerk' te vinden.

Succes met je keuze.
"Werk, en de vreugde komt vanzelf" - Goethe -
pi_74759509
quote:
Nog een update.

Wat is je risico als je solliciteert op een andere interne functie? Ga je omlaag in salaris, ga je werk doen dat totaal niet bij je past, wat gebeurt er als je besluit te solliciteren maar je wordt niet uitgekozen? Allemaal dingen om goed af te wegen. Mijn voorkeur gaat uit naar intern solliciteren, kun je nog altijd uitkijken naar wat anders.
  maandag 16 november 2009 @ 21:43:41 #140
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_74763311
quote:
Op maandag 16 november 2009 16:45 schreef Luc_Nilis_PSV het volgende:

[..]

Sowieso vast intern solliciteren, bevalt dat uiteindelijk niet kun je altijd nog buiten gaan rondkijken.
Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).
Dat maakt het zo dubbel.....

De interne vacature is feitelijk hetzelfde als wat ik nu aan werkzaamheden doe, alleen in een ander team (dat wel dezelfde klanten bedient ) Er zou niet erg veel veranderen, ook niet qua salaris.

Mijn werkgever betaalt an sich niet slecht en ik ben bang dat ik in de huidge markt moeite zal hebben om hetzelfde salaris te krijgen.

Het werk dat ik nu doe vind ik leuk, maar dat wil niet zeggen dat ik werk bij een ander bedrijf niet leuk zou vinden. Ik werk in een redelijk vaag gebied (consultancy) dus het is ook maar net wat ik er zelf van maak.

[ Bericht 39% gewijzigd door Pikkebaas op 16-11-2009 21:48:45 ]
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
  dinsdag 17 november 2009 @ 12:32:13 #141
72691 T3rr0r
Technoofsow!
pi_74778362
Bah, ik ben ook nog steeds op zoek. Vorige week een opdrachtenronde gehad bij een bedrijf wat me wel erg leuk leek voor de functie van Accountmanager Software, met o.a. een cold-call telefoongesprek (ging prima), software-demonstratie (ging minder prima..) en een offerte schrijven (nog nooit gedaan maar wat ik ervan had gebrouwen vonden ze ook prima). Helaas bleek de andere kandidaat een betere product-demonstratie gegeven te hebben waardoor ik het dus uiteindelijk niet ben geworden. Erg jammer, van beiden kanten want ze vonden me wel goed in het team passen.

Maar nu werd ik gisteren gebeld door het W&S bureau die mij daar hadden aangedragen, dat hij was langsgeweest om opheldering te vragen en dat hij voorstelde om mij ook uit te nodigen voor de positie van accountmanager op een andere afdeling (waar ik meer de diensten ipv software zou gaan verkopen). Dit vonden zij ook wel een goed idee dus daar moet ik op korte termijn wat over.

Verder zit ik nu ook bij het UWV Werkbedrijf en blijkbaar hebben ze hier in de gemeente de regeling (op basis van de wet WIJ) dat je als werkzoekende drie dagen in de week kerstpaketten mag gaan inpakken bij een sociale werkvoorziening. Doe je dat niet, dan krijg je dus ook geen inkomensvoorziening.. Lekker motiverend werk dus

Dus van de week ook maar een rondje uitzendbureau's want kerstpaketten inpakken zie ik dus echt niet zitten
It's about being boss, not being the boss...
pi_74780319
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik stop er voor vandaag mee, heb het even helemaal gehad
  dinsdag 17 november 2009 @ 14:07:39 #143
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_74781104
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ik zie het op het moment even niet meer zitten. Wellicht hebben jullie ook van dit soort dagen? Het vacatureaanbod voor een starter is beperkt. De moed zakt me gewoon af en toe even in de schoenen.
Ik ben zelf ook starter en idd, er is erg erg erg weinig aanbod voor starters ik werk(te) nu tijdelijk maar ergens anders, iets dat weinig van doen heeft met mijn opleiding maar goed, het verdient en ik heb geen "CV-gat"
pi_74781169
Misschien nog een goede tip: maak een linkedIn profiel aan. Zie www.linkedin.com . Is een soort hyves, maar dan gericht op connecties voor carriere. Recruiters en headhunters zoeken hier dus ook naar beschikbare mensen.

@vasco09: ik ben ook starter en ken het probleem. En ik ken nog een aantal starters met hetzelfde probleem. In alle branches worden mensen afgewezen wegens gebrek aan werkervaring.
pi_74781488
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 13:41 schreef Vasco09 het volgende:
Ja, ook last van.
IK heb nog een aantal dingen liggen. Daar morgen maar even mee aan de slag, want dan ben ik vrij (vandaag en donderdag nog werken bij tijdelijk werk, daarna weer niks).
Maar inderdaad, er zijn niet altijd vacatures, laat staan veel vacatures.
En als je reageert wordt je bij meer dan de helft niet eens uitgenodigd, of afgewezen wegens gebrek aan ervaring... Ja, zo schiet het natuurlijk niet op.
pi_74783098
Eigenlijk is het van de zotte. En dan de overheid die leuk besluit om om/bijscholing duurder te maken. Eigenlijk vind ik dan ook dat ze wel eens het aannemen van starters mogen stimuleren, maar dat gebeurt ook niet. Want ja, "hoogopgeleide starters zijn slim genoeg om hun probleem op te lossen". Wat ze daarbij alleen vergeten is dat ook hoogopgeleide starters afhankelijk zijn van welwillende werkgevers.
pi_74788806
quote:
Op maandag 16 november 2009 21:43 schreef Pikkebaas het volgende:

[..]

Ja, maar dan raak ik dus wel m'n ontslagvergoeding kwijt, en da's een leuk bedrag (heel leuk).
Dat maakt het zo dubbel.....
Let op dat je geen baan weggooit die met dat geld niet te betalen is!!! Je weet nooit hoe de zaken lopen als je eenmaal zonder werk zit. De kans dat je iets gelijkwaardigs vindt is kleiner dan je vermoedt. Dan zit je daar straks met een shitbaantje met een leuk saldo op je spaarrekening, of een 82" scherm in je woonkamer en een 5-serie voor de deur. Denk je dat dat geld 40 klote-uren in de week goed gaat maken?
Als geld je motivatie is om te werken, laat het dan vooral niet na om die vergoeding te pakken zou ik zeggen.
pi_74790723
Had vandaag mijn eerste dag, en eerlijk gezegd, na 5 maand thuis zitten (en 2 weken een verrot baantje)... ik vond het verschrikkelijk. De dag begon verrot, bijna niet geslapen (zenuwen ofzo), kon slecht wakker worden, alles zat tegen vanmorgen, was 10minuten te laat.

Hele dag op 1 plek zitten, dat verrotte baantje was veel gezelliger, leukere collega's en de dag ging supersnel, de dag ging vandaag echt nog langzamer dan toen ik thuis zat. Maarja... ik hoop dat het went.
pi_74791067
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 19:25 schreef JDx het volgende:
Had vandaag mijn eerste dag, en eerlijk gezegd, na 5 maand thuis zitten (en 2 weken een verrot baantje)... ik vond het verschrikkelijk. De dag begon verrot, bijna niet geslapen (zenuwen ofzo), kon slecht wakker worden, alles zat tegen vanmorgen, was 10minuten te laat.

Hele dag op 1 plek zitten, dat verrotte baantje was veel gezelliger, leukere collega's en de dag ging supersnel, de dag ging vandaag echt nog langzamer dan toen ik thuis zat. Maarja... ik hoop dat het went.
jaaa, ho zeg ! dat willen we niet horen. grrrapje.

Het kan dan alleen maar beter worden. Wennen enzo. Sterkte.
pi_74795896
quote:
Op dinsdag 17 november 2009 15:10 schreef Daboman het volgende:
Eigenlijk is het van de zotte. En dan de overheid die leuk besluit om om/bijscholing duurder te maken. Eigenlijk vind ik dan ook dat ze wel eens het aannemen van starters mogen stimuleren, maar dat gebeurt ook niet. Want ja, "hoogopgeleide starters zijn slim genoeg om hun probleem op te lossen". Wat ze daarbij alleen vergeten is dat ook hoogopgeleide starters afhankelijk zijn van welwillende werkgevers.
Het is net alsof ik mezelf hoor praten...
Even zonder gein, dit is precies wat ik ook telkens weer denk én zeg.... maar in dit zgn. perfecte (k*t)landje gebeurt er niks! (Behalve geld over de balk smijten....)

[ Bericht 4% gewijzigd door LaVauX op 17-11-2009 23:50:35 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')