Ik zat precies in hetzelfde schuitje, kon niet rondkomen, je krijgt als je al gewerkt hebt een uitkering, 70% van wat je verdiende en dat wordt aangevuld tot 784/maand. Dat is het sociaal minimum voor een alleenstaande werkloze.quote:Op dinsdag 10 november 2009 16:10 schreef Vasco09 het volgende:
Nu wilde ik het CWI bellen met de vraag of ik financiele tegemoedkoming kan krijgen. Op dit moment heb ik namelijk geen eigen vermogen en het beetje salaris dat ik heb gaat gelijk richting de Rabobank aangezien ik ver in het rood sta.
Het CWI belde ik met die vraag maar ze gaven aan dat ik me eerst moest inschrijven bij het CWI voor ze me verder kunnen helpen. Aangezien ik gewoon een antwoord wil voordat ik me inschrijf wil ik jullie vragen het mogelijk is om financiele tegemoedkoming te krijgen als je maandelijks niet rond kan komen?
Hoop dat jullie me kunnen helpen. Dank!
zit je met contract voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd op duidelijkheid te wachtenquote:Op woensdag 11 november 2009 09:56 schreef Pikkebaas het volgende:
Ik post ook nog even. Vandaag of morgen krijg ik duidelijkheid of ik nu wel of niet ontslagen wordt.
Kan ik tenminste een plan trekken. Ik denk dat ik wel een andere baan kan vinden, moet alleen nog ervoor zorgen dat ik niet teveel in salaris er op achteruit ga.
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd (werk er al bijna 15 jaar). En er is al een door de OR goedgekeurd adviesaanvraag om mij en anderen te ontslaan. Enige probleem is dat dat centjes gaat kosten als men dat uitvoert en daar is men nu over aan het bakkeleien. De bovenliggende organisatie vind de ontslagregelingen in nederland erg prijzig (goed sociaal plan) en heeft liever dat men de werknemers ergens anders inzet.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:16 schreef morpheus_at_work het volgende:
[..]
zit je met contract voor bepaalde tijd of onbepaalde tijd op duidelijkheid te wachten
Klinkt inderdaad als een vreemde situatie , waar je van de ene onzekerheid naar de andere rolt. Geen van beide is een goede oplossing.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Ik heb een contract voor onbepaalde tijd (werk er al bijna 15 jaar). En er is al een door de OR goedgekeurd adviesaanvraag om mij en anderen te ontslaan. Enige probleem is dat dat centjes gaat kosten als men dat uitvoert en daar is men nu over aan het bakkeleien. De bovenliggende organisatie vind de ontslagregelingen in nederland erg prijzig (goed sociaal plan) en heeft liever dat men de werknemers ergens anders inzet.
Afwachten dus. Als het geld beschikbaar komt dan ben ik voor eind deze week aangezegd en zo niet dan zien we verder.
Ik heb er een gemengd gevoel over. Aan de ene kant is dit niet de tijd om een andere job te zoeken, en is het sec geen slechte werkgever. Aan de andere kant is het bedrijf wel veranderd en voel ik me soms vervreemd van de huidige koers.
Laten we hopen op een goede afloop, wat dat ook mag zijn. Overblijven na een reorganisatie is ook niet altijd een zegen, meer of evenveel werk moeten doen met minder mensen.quote:Op woensdag 11 november 2009 10:34 schreef Pikkebaas het volgende:
Afwachten dus. Als het geld beschikbaar komt dan ben ik voor eind deze week aangezegd en zo niet dan zien we verder.
het lijkt wel of deze week de arbeidsmarkt weer is opengegaan, telefoon staat niet stil deze week. Vorige maand 0,0 reactie gekregen op mijn cv (wel kijken , niet reageren), deze week 15 reactiesquote:Op woensdag 11 november 2009 19:16 schreef JDx het volgende:
Nou... dit is wel heel apart, deze week getekend voor een baan voor 70% dus, vragen ze mij bij dat aangeboden 0-uren contract (waar ik inmiddels al op 30 uur zit deze week en donderdag, vrijdag en zaterdag ook ga werken) of ik niet vaker zoveel kan werken.
Zit je dus opeens met 2 banen, krijg ik net telefoon van een bedrijf waar ik ongeveer 1,5 maand geleden op sollicitatie ben geweest, of ik volgende week wil langskomen voor een 2e gesprek.
Volgende week begin ik bij mn "vaste baan" dus heb gezegd dat ik niet kan, maar was toch wel benieuwd, dus heb afgesproken maandag over een week op mijn vrije dag. Ben wel erg benieuwd wat hun mij willen vertellen/aanbieden.
Ligt het aan mij of trekt het allemaal weer een beetje aan?
Oja... die baan waar ik dus over anderhalve week op 2e gesprek ga is nog geen kilometer van mijn huis!
quote:Op vrijdag 13 november 2009 13:08 schreef psv-gomes het volgende:
ik vraag mij echt af wat die mensen bij het uwv/cwi doen.
maar goed het begon al
vandaag de 3e keer dat ik een afspraak had met mijn werkcoach en ik vind het gewoon waardeloos, ik kom voor jan ***
'ik zie dat je hebt gereageerd op de vacature van disney cruise line en dat je bent afgewezen dat je te jong bent. '
je de contact persoon die hier over ging had met mij al contact opgenomen.
nou dat was echt nieuw voor mij.. te jong!? ik ben g**** 29 jaar en je kan er werken als je 21 jaar en ouder bent?!
en contact opgenomen ? niet dus!
en verder zit ie een beetje achter zijn pc
hij doet precies hetzelfde wat ik allang heb gedaan, werk zoeken op de werksite van het cwi.
'Ow is deze vacature misschien niks voor jou
ja meneer daar had ik van de week al op gereageerd.'
en hij gaat weer verder met zoeken naar dingen die ik allang heb gezien.
maar meneer wat u nu doet, dat heb ik al gezien.
ja dat dacht ik.
ik maak voor u een nieuwe afspraak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |