IT/grafischquote:Op woensdag 18 november 2009 22:05 schreef Pikkebaas het volgende:
@JDX, ik bedoelde meer in welke sector werk je, IT oid ??
Ik ben nog steeds aan het denken of ik wel of niet de aangeboden vacature pak of ik mijn geluk ergens anders ga zoeken (ben immers ontslagen).
Ik probeer me een beeld te vormen van hoe het er in de markt aan toe gaat momenteel.
UWV werkt met een landelijk nummer, daar werken studenten die antwoord hebben op een stuk of 50 standaardvragen.quote:Op woensdag 18 november 2009 13:09 schreef Kekaa het volgende:
Waarom zijn die mensen van vacatures van het UWV, waar je dan wat meer over wilt weten, nooit bereikbaar op het moment dat je belt?
"U wordt binnen 8 werkuren teruggebeld mevrouw"
En degene aan de telefoon mag mij niet eens het werk emailadres van de betreffende persoon geven...
Dat kan best zijn, maar ik belde gewoon naar vestigingen. Eentje in Lelystad en eentje heette NoordOost. Gewoon regionale nummers.quote:Op woensdag 18 november 2009 23:26 schreef sempron2400 het volgende:
[..]
UWV werkt met een landelijk nummer, daar werken studenten die antwoord hebben op een stuk of 50 standaardvragen.
Ik ben een keer bij het CWI geweest, en het enige wat ze deden was mij verwijzen naar de computers met vacatures
Probeer je collega's en baas zoveel mogelijk uit te horen. Je bent nieuw in het bedrijf, dus men kan niet van je verwachten dat je in 1-2-3 alles weet. Betrek ze in je inwerkperiode, stel gerichte vragen en overleg je plan(nen). Is mij al een keer gebeurd dat ik een geweldig nieuw idee had voor een bedrijf. Alleen was dat al eens geprobeerd en gefaaldquote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
Mijn baas wil omdat er eigenlijk niets te doen is, investeren in de toekomst, de site upgraden, nieuwe manieren zoeken om klanten binnen te halen, etc...
Omdat ik er 5 maand uit ben geweest heb ik totaal geen inzicht meer in bepaalde dingen, nu begrijp ik ook waarom veel bedrijven geen mensen willen aannemen die lang thuis zitten. Je komt in een soort sleur zonder inspiratie. Ik merk echt dat ik heel moeilijk op gang kom en als het een easy baantje was, waar iemand zegt, doe dit of dat, maar ik moet zelf een beetje zien waar de kansen liggen.
Dan leg je toch uit dat je vind dat je te weinig te doen hebt. Als hij je geen extra werk kan bieden stel je desnoods voor dat je een paar uur per dag jezelf gaat onderwijzen door boeken te lezen over zaken op je vakgebied waar je tot nu toe nog weinig kennis over hebt? Of je stelt zelf een projectje voor, je kan bijvoorbeeld als je de website wil verbeteren een usability-project opzetten, stel je gewoon een plan van aanpak op waar je in de eerste weken tijd inplanned om kennis te verzamelen (als je bijv. over usability nog weinig weet).quote:Op woensdag 18 november 2009 22:56 schreef JDx het volgende:
[..]
IT/grafisch
Maar ik werk nu dus eigenlijk bij iemand die mij op de gok heeft aangenomen. Het is sowieso rustiger geweest dan andere jaren (ivm crisis uiteraard) en aan het einde van het jaar is het erg rustig bij hun... of moet ik zeggen bij ons!
Mijn baas wil omdat er eigenlijk niets te doen is, investeren in de toekomst, de site upgraden, nieuwe manieren zoeken om klanten binnen te halen, etc...
Omdat ik er 5 maand uit ben geweest heb ik totaal geen inzicht meer in bepaalde dingen, nu begrijp ik ook waarom veel bedrijven geen mensen willen aannemen die lang thuis zitten. Je komt in een soort sleur zonder inspiratie. Ik merk echt dat ik heel moeilijk op gang kom en als het een easy baantje was, waar iemand zegt, doe dit of dat, maar ik moet zelf een beetje zien waar de kansen liggen.
Toch ga ik er nu wel voor, ik hoop dat ik me ergens in kan vinden, het blijft alleen een beetje "nutteloos" gevoel omdat je weet dat je alleen maar geld kost op dit moment. Je wil je dan graag bewijzen ofzo, maar weet niet hoe.
Voel me meteen zo lullig als ik niks aan het doen ben en aan het staren ben naar het scherm en hij loopt net achter me langs.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 19 november 2009 13:47 schreef =HellFire= het volgende:
Nou mensen, het is toch gebeurd: IkIk toevallig ook!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Check mijn website en mijn band: The Pink Floyd Sound.
Volgende optredens:
- 2, 3, 4 - Newcastleupon Tyne (UK)
- 14 januari 2012 - Perron55 (Venlo)
Is wel beter denk ik zo. Onderdeel van een pro-actieve werkhouding en verantwoordelijkheidquote:
Sociaal cultureel werk.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
In welke branche zoeken jullie "allemaal" eigenlijk?
Technisch commerciële buitendienst functie; het liefst voor medical devices.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Highlevel IT advies op het snijvlak tussen de business en de techniek.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Business Intelligence.quote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Financiele Dienstverleningquote:Op donderdag 19 november 2009 16:25 schreef Soohr het volgende:
Mee eens, slechte ervaringen met dat UWV.quote:Op woensdag 18 november 2009 14:11 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Werkcoach?![]()
Omdat het (luie) ambtenaren zijn die gans de dag koffie zitten te zuipen, mensen uitkafferen, beetje achter de pc hangen maar toch nooit bereikbaar zijn (jammer voor de ambitieuze & welwillende mensen), niet op goed gekwalificeerde mensen kunnen inspelen en ga zo maar door. Tot overmaat van ramp kunnen zij zelf niet eens een foutloze brief opstellen en je al helemaal niet helpen met solliciteren. Ik vraag me af wat het nut is van deze zielige poortwachtersfunctie.
Speerpunten voor het jaar 2010 voor de organisatie UWV:
- Capabiliteit
- (Interne) Communicatie
- Klantgericht
quote:Op woensdag 18 november 2009 16:41 schreef psv-gomes het volgende:
[..]
ACH de mijne is het zelfde....
hem heb ik niet nodig naar mijn zoektocht met werk
Zo zie je maar... Nog meer ontevreden mensen die wél begrijpen wat ik bedoel.quote:Op vrijdag 20 november 2009 08:41 schreef Olympian het volgende:
[..]
Mee eens, slechte ervaringen met dat UWV.
Ik hou er ook niet van als ze bijna op een kinderlijke manier op je neer praten (alsof je buitenlands bent) en er al bij voorbaat vanuit gaan dat je je handje op komt houden.
Je wordt er eerder als een last ervaren.
Het is ook zo lekker makkelijk om samen met jou vacatures door te nemen die je overigens zelf ook op internet op hun site kan bekijken.
Het moet ze idd niet teveel moeite kosten want dan missen ze weer hun zoveelste koffie pauze.
Er zou een tijdelijke functie bij een ministerie vacant staan, dus die "coach" zou mij daar voor gaan stellen, toen het wachten wel wat lang duurde belde ik op om te vragen hoe het ermee zat, toen bleek dat die functie al naar een andere kandidaat was gegaan en meneer verzuimde het gewoon mij daar over in te lichten en sindsdien heb ik het wel met die instantie gehad.
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een functie als DTP-er/Grafisch Vormgever maar het is vrij lastig op het moment, hogere eisen worden gesteld en ik wordt zelden meer uitgenodigd.
Bij een reactie op een sollicitatie brief vertelden ze mij al dat ik 1 van de 150 sollicitanten was, erg motiverend allemaal.
Ik ben nu net 27 geworden en het is dan al kwa leeftijd lastig en werkervaring in het vak heb ik ook nauwelijks.
Was een late leerling door het afbreken van enkele studies.
Maarja toch maar niet de hoop opgeven
Hé Rooligan,quote:Op vrijdag 20 november 2009 12:47 schreef Rooligan het volgende:
Ik vertrek zo voor een gesprek bij een bedrijf dat deels aansluit qua producten op mijn eerste werkgever. Dit ook via een W&S bureau, overigens. Dat intake-gesprek vond twee weken geleden plaats, maar pas deze week had de opdrachtgever besloten om mij op gesprek te laten komen. Zij zochten eigenlijk iemand die meer ervaring had in het algemeen (plus 15 jaar) en ook in hun specifieke vakgebied, maar mijn CV en profiel hebben tezamen met het verslag van het W&S bureau hebben hun toch overtuigd om me uit te nodigen. Het betreft een uitgebreide functie waarbij ik als lid van het MT verantwoordelijk zal worden voor de gehele sales en enkele personen zal aansturen. Klinkt misschien wat hoog gegrepen maar het is maar een relatief klein bedrijf. We zullen zien wat het brengt brengt. Maar zoals altijd, heeft het W&S bureau een andere vactureomschrijving dan het bedrijf zelf....
Mm, als ik een aantal vacatures sites in het zuiden van het land bestudeer, kom ik wel veel startersfuncties tegen. Met name junior en assisent acountants. Voor jonge HEAO'ers en economen is er in dat werkgebied genoeg te doen.quote:Op vrijdag 20 november 2009 13:10 schreef LaVauX het volgende:
[..]
Een groot deel van de mensen op dit forum zijn net student af en hebben de werkervaring niet! Helaas worden er op dit moment bijna geen startersfuncties vrijgegeven. Maar supermarktbaantjes (of iets in die trant) voor personen met een goede startkwalificatie liggen ook niet voor het oprapen.
Ja, dat klopt inderdaad. Het betreft voornamelijk startersfuncties voor mensen met een financiële en/ofquote:Op vrijdag 20 november 2009 14:46 schreef Cydex het volgende:
[..]
Mm, als ik een aantal vacatures sites in het zuiden van het land bestudeer, kom ik wel veel startersfuncties tegen. Met name junior en assisent acountants. Voor jonge HEAO'ers en economen is er in dat werkgebied genoeg te doen.
Helaas vertonen de meeste andere vakgebieden een ander beeld. Dat zie ik ook wel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |