Ja, absoluut.quote:
De buren van je buren?quote:Toen ik net drumde speelde ik elke dag, nu is school helaas wat zwaarder, plus de buren van mijn buren begonnen opeens t eklagen over het drummen(terwijl daar ook iemand heeft gedrumd)
Ja goed hoor, moeilijk nummer is hetquote:Op woensdag 4 november 2009 21:23 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
@ Xa1pt
1 jaar en 6 maanden? Dan heb je nog lang genoeg de tijd, dan vind ik je toch al best wel snel gaan met: Foals - two steps, twice. Netjes hoor!
Dude...quote:
Ja dat gevoel heb ik ook een beetje. kleine kutkindjes zijn het ookquote:Op woensdag 4 november 2009 21:49 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Dude...
Die shit moet je niet kijken, daar word ik helemaal gek van. Die ventjes die spelen op die leeftijd dingen waar ik al dik 10 jaar mee bezig ben. Erg knap!
Er is ook genoeg op youtube te vinden hoor. Als je eens een leuke solo wilt weggeven moet je gewoon zorgen dat je de ''(Bonham)triplets'' goed onder de knie hebt, dat combineren met een lekkere beat en hebt de helft van het publiek al in je macht. Die triplets duren misschien wel even voordat je ze vlekken loos kan spelen, maar dan heb je wel wat! Gewoon overal doen, school, werk, thuis, in bed etc. gewoon met handen en voet. Ik doe het nog steeds overal, soort van verslaving... kan er ook niet mee stoppen, haha.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:25 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ja dat gevoel heb ik ook een beetje. kleine kutkindjes zijn het ook![]()
zitten wel altijd leuke ideetjes in, een goede drummer zou eens een fimpje moeten maken waarin hij al die solo dingen uitlegt,
misschien moet ik maar eens zon dvd kopen
Ja ik ken ze, en ze zijn inderdaad erg nice, ik kwam ze tegen toen ik Muse-Assassin probeerde te leren. Het triplet gedeelte heb ik inmiddels redelijk onder de knie, maar de intro nog niet. Echt ziek snel enzo...quote:Op woensdag 4 november 2009 22:53 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
Er is ook genoeg op youtube te vinden hoor. Als je eens een leuke solo wilt weggeven moet je gewoon zorgen dat je de ''(Bonham)triplets'' goed onder de knie hebt, dat combineren met een lekkere beat en hebt de helft van het publiek al in je macht. Die triplets duren misschien wel even voordat je ze vlekken loos kan spelen, maar dan heb je wel wat! Gewoon overal doen, school, werk, thuis, in bed etc. gewoon met handen en voet. Ik doe het nog steeds overal, soort van verslaving... kan er ook niet mee stoppen, haha.
Ik denk dat je hier wel wat aan hebt:
Echt. Mooi. Eventuele overbodige bekkens kan je bij mij kwijtquote:Op donderdag 5 november 2009 08:22 schreef outsidr het volgende:
Sabian 14" AAX Studio Hats,
Sabian 14" AAX Dark Crash,
Sabian 16" AAX Studio Crash, ( Helaas gescheurd in de bel)
Sabian 16" HHX Stage Crash,
Sabian 16" HHX Evolution Crash,
Sabian 20" HHX Evolution Ride,
Paiste 10" Alpha Splash,
Meinl 16" Byzance China.
Thx.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:23 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
@ Xa1pt
1 jaar en 6 maanden? Dan heb je nog lang genoeg de tijd, dan vind ik je toch al best wel snel gaan met: Foals - two steps, twice. Netjes hoor!
Ze klinken alleen verschrikkelijk op sommige cymbals, maar dat is misschien smaak....quote:Op vrijdag 6 november 2009 21:14 schreef minibeer het volgende:
Sins ik drumstokjes met kunstof tip ontdekt heb, wil ik geen andere meer! ze stuiteren veel beter, net als volledig carbon sticks, alleen zijn die idioot zwaar, ze zijn en dik en lang en van een zwaar materiaal. Deie met kunstof tip hebben een lekkere stuiter en zijn toch lekker licht.
Die van mij zijn al zwart, haha. Gewoon door blijven drummen, gaan ze vanzelf ''weg''. Je stokken even in een schone handdoek wrijven na elk gebruik helpt ook tegen blaren, alleen ben ik daar zelf te lui voorquote:Op vrijdag 6 november 2009 16:42 schreef Seijitsu het volgende:
Aaah, bah. Ik heb verrekte vaak blaren, maar zeker minder dan in het begin (drum nu 6 jaar). Ik heb vandaag weer nieuwe drumstokjes gekocht. Silverfox doet het altijd goed bij mij.
zoals wat dat jochie vanaf 1.40 drumt, het klinkt redelijk goed maar ik geen flauw idee wat ie doetquote:
Zolang je Rosanna nog even overslaat is het best leuk.quote:Op zondag 15 november 2009 23:00 schreef Achmed112 het volgende:![]()
Hoe doen jullie dat met elektronische drumstel dat je nummers importeert ,halen jullie de drums uit het nummer ? Of speel je gewoon mee met de drums in het nummer zelf. En is Toto beetje leuk voor beginners om te oefenen
quote:Op zondag 15 november 2009 23:03 schreef Operc het volgende:
[..]
Zolang je Rosanna nog even overslaat is het best leuk.
Ik ook niet!quote:Op zondag 15 november 2009 23:11 schreef HalvinCarris het volgende:
Dit topic heb ik nog nooit gezien
Even volgen!
Oww ik drum ook net maar als je goed oefent met een Metronoom en drumt kan je vanzelf leren bij de ene gaat het sneller maar gewoon goed oefenen dan leer jezelf ritmequote:Op zondag 15 november 2009 23:42 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ik ook niet!
Effe heel asiosaal een vraagje (zonder alvorens te googlen) aan de drummerts hier
Ik zou ook graag willen leren drummen, maar ik ben bang dat ik het nooit onder de knie zal krijgen. Ik heb namelijk een belabberd ritmegevoel en op maat onafhankelijk ledematen besturen lukt me ook niet echt.
Ik heb het drummen in Guitar Hero aardig onder de knie gekregen, maar zodra ik probeer te jammen zonder muziek op de achtergrond, lukt het niet.![]()
Valt zoiets nu goed te leren of moet het echt in je zitten, wil je een beetje kunnen drummen?
(een beetje leuke ritmes en breakjes kunnen spelen lijkt me al heel cool)
Nou het drummen in GH lijkt al heel erg op echt drummen. Dat van onafhankelijke ledematen hebben veel drummers ook absoluut niet volgens mij, ik ben er nu een beetje mee bezig en het is verdomd moeilijk, wat je wel een beetje moet kunnen als je met een band mee speelt is de maat horen(ook als er geen drums in een nummer zitten), maar dat lukt meestal wel lijkt me. Drummen is over het algemeen vrij laagdrempelig hoorquote:Op zondag 15 november 2009 23:42 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ik ook niet!
Effe heel asiosaal een vraagje (zonder alvorens te googlen) aan de drummerts hier
Ik zou ook graag willen leren drummen, maar ik ben bang dat ik het nooit onder de knie zal krijgen. Ik heb namelijk een belabberd ritmegevoel en op maat onafhankelijk ledematen besturen lukt me ook niet echt.
Ik heb het drummen in Guitar Hero aardig onder de knie gekregen, maar zodra ik probeer te jammen zonder muziek op de achtergrond, lukt het niet.![]()
Valt zoiets nu goed te leren of moet het echt in je zitten, wil je een beetje kunnen drummen?
lol dat hebben wel meer drumstellen, ik heb er een van 500. Nou mn bass werkt als ik op mn tom sla :Squote:Op zondag 15 november 2009 23:57 schreef Achmed112 het volgende:
Alleen dat drumstel in guitar hero registeert erg slecht je slagen soms
Maar stuk speelgoed kan je niet vergelijken met echt drumstel of een goed elektrische drumstelquote:Op maandag 16 november 2009 00:02 schreef minibeer het volgende:
[..]
lol dat hebben wel meer drumstellen, ik heb er een van 500. Nou mn bass werkt als ik op mn tom sla :S
Sowieso veel simpeler dan Fool in the rain - Led Zeppelin! of Rosanna - Toto (Jeff Porcaro heeft de beat van John Bonham overgenomen)quote:Op maandag 16 november 2009 00:10 schreef Achmed112 het volgende:
Vind dit zo prachtig nummerzo dit moeilijk zijn om te drummen denken jullie?
quote:Op zondag 15 november 2009 23:42 schreef Coiler het volgende:
[..]
Ik ook niet!
Jeff Porcaroquote:Op maandag 16 november 2009 01:10 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Sowieso veel simpeler dan Fool in the rain - Led Zeppelin! of Rosanna - Toto (Jeff Porcaro heeft de beat van John Bonham overgenomen)
quote:Op maandag 16 november 2009 00:10 schreef Achmed112 het volgende:
Vind dit zo prachtig nummerzo dit moeilijk zijn om te drummen denken jullie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deze is dan misschien nog wel beter te doen trouwens.
Nee hoor, ik ken genoeg pro's die er ook last van hebben.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:28 schreef seatsniffer het volgende:
Als je blaren hebt, doe je iets verkeerd
ik heb het alleen als ik uren achter elkaar met carbonstokjes drum, die zijn en dikker en langer dan normaal en ook nog eens van zwaarder materiaal.Ik Met gewone houten stokjes heb ik bijna nooit blaren, alleen als ik urenlang knetterhard speel, dat deed ik vroeger vaak(helaas heb ik het nu te druk met school enzo :S). En ik drum best veel.quote:Op woensdag 18 november 2009 10:28 schreef seatsniffer het volgende:
Als je blaren hebt, doe je iets verkeerd
Geweldige serie die HHX Evolution. Heb zelf de 7" en 10" splashes, kraakheldere sound en lekkere attack..quote:Op donderdag 5 november 2009 08:22 schreef outsidr het volgende:
Sabian 16" HHX Evolution Crash,
Sabian 20" HHX Evolution Ride,
Ik heb het hier over afgestudeerde drummers die tot in den treuren hebben geleerd hoe ze hun stokken vast moeten houden, hoe ze moeten aanslaan, hoe los, hoe strak, hoe zacht. Deze drummers maken wel eens een foutje maar ze zullen nooit de techniek verkeerd hebben.quote:
Netjes hoor!quote:Op woensdag 18 november 2009 20:53 schreef minibeer het volgende:
en ik kan de beat van rosanna! ik ben m nog helemaal strak aan t krijgen
rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:58 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Netjes hoor!Hoelang speel je al?
Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?quote:Op woensdag 18 november 2009 21:10 schreef minibeer het volgende:
[..]
rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.
Inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 21:25 schreef brickt0p het volgende:
Ik denk dat het moeilijke aan de Rosanna-beat niet zo zeer de beat zelf is, maar om 'em 5 minuten lang strak te houden en in verschillende variaties te spelen..
Ik speel nu geloof ik(:P)quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?
De versie van Rosanna is wel wat simpeler dan andere half-time shuffles. Als je het eenmaal onder de knie hebt kan je lekker met je hi-hat en/of kick rotzooien!
1 2 3 | SD o o Oo o o o Oo o BD O O O O |
Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik speel nu geloof ik(:P)
[ code verwijderd ]
Maar zeg maar alleen dit ritme, niet mee met het nummer ofzo, en ik ga nog vrij regelmatig de mist in, lees: bijna om de maat
ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoedquote:Op woensdag 18 november 2009 21:37 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doenKomt vanzelf goed!
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:08 schreef minibeer het volgende:
[..]
ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoed, en van die bass op de te wist ik niet zeker of ie moest,m maar ik speel m nu wel
. Hij is best lastig om snel en strak te spelen zoals in het nummer, vooral die zachte ghostnotes zijn kut.
trouwens, dit speelde ik na:
die bass onder de snare doet ie alleen de eerste keer niet, de rest wel...
Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...quote:Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Inderdaad snel en strak is verdomde moeilijk. Ik heb een keer Led Zeppelin - Fool in the rain moeten drummen voor een coverband, ik zei (1 dag voor het optreden) Oh, die kunnen we ook nog wel even doen. Dat heb ik geweten. Ik ging kapot. (wel strak gebleven hoor! Ik kwam alleen niet meer los na dat nummer, gelukkig was het daarna pauze).
Dit is de losse track, iets lastiger dan Rosanna, gelukkig bij minuut 3 kon ik weer even ontspannen)
Dat komt vanzelf wel goed!quote:Op woensdag 18 november 2009 22:40 schreef minibeer het volgende:
[..]
Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...
Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.quote:Heb het toen maar gewoon laten gebeuren en het ging gelukkig tot op de laatste tel goed.
tenzij je er echt een complete rotzooi van maaktquote:Op donderdag 19 november 2009 11:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.
En al maak je een fout, gewoon kijken of het zo hoort and they all buy it
Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet opquote:Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef minibeer het volgende:
[..]
tenzij je er echt een complete rotzooi van maakt.
Inderdaad, gewoon een Trash-end er aan vast knopen,quote:Op donderdag 19 november 2009 14:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet op
quote:
Die is inderdaad leuk. Ik moest dat als een van de eerste ritmes leren van mijn leraarquote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef minibeer het volgende:
leuk filmpje voor de liefhebber, niet al te moeilijk:
(edit: hoewel het even duurde voordat ik het hihatpatroon goed kreeg )
Me tooquote:Op donderdag 26 november 2009 00:47 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Die is inderdaad leuk. Ik moest dat als een van de eerste ritmes leren van mijn leraar
ik speelde hem ook eigenlijk verkeerdquote:Op donderdag 26 november 2009 01:14 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Me toomaar eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik dat ding er nog steeds niet fatsoenlijk uit krijg
[ afbeelding ]
Zoals Steve Gadd speelt is briljant maar niet echt mijn ding.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. god wat haat ik het als de handzetting veranderd, daarom had ik eerst ook zon hekel aan triplet fills, alhoewel ik daar na lang oefenen nu wel enig gevoel voor hebFinally, someone let me out of my cage
quote:Op vrijdag 27 november 2009 22:37 schreef minibeer het volgende:
[..]
ik speelde hem ook eigenlijk verkeerdHaha, iedereen speelt hem weer anders. Ik heb menig discussie gevoerd met mede-drummers. Uit eindelijk kwam er meestal uitrollen dat niemand hem dus goed speelt. Ik laat voor het gemak altijd een hi-hatje weg... dat hoort toch bijna niemand. Ik kan hem wel goed spelen, maar daar ben ik af en toe te lui voor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. god wat haat ik het als de handzetting veranderd, daarom had ik eerst ook zon hekel aan triplet fills, alhoewel ik daar na lang oefenen nu wel enig gevoel voor heb
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
het voelt voor mij iig niet echt natuurlijk om met links op de tel op op de ne te spelenquote:Op maandag 30 november 2009 00:01 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Haha, iedereen speelt hem weer anders. Ik heb menig discussie gevoerd met mede-drummers. Uit eindelijk kwam er meestal uitrollen dat niemand hem dus goed speelt. Ik laat voor het gemak altijd een hi-hatje weg... dat hoort toch bijna niemand. Ik kan hem wel goed spelen, maar daar ben ik af en toe te lui voor.
nou ik ben soms wel onder de indruk van sommige licks enzo. maar volgens mij doet hij het wel altijd in meerdere takes, dus zo hee lbijzonder is het idd nou ook weer nietquote:Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef Nemephis het volgende:
Die Cobus drumt goed, maar ik vind het niet heel bijzonder ofzo want dat kan ik ook.
John Bonhamquote:Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef Nemephis het volgende:
Die Cobus drumt goed, maar ik vind het niet heel bijzonder ofzo want dat kan ik ook.
Voor de echte freaks trouwens, hier een aantal drumtracks van Jon Bonham
goeie postquote:Op donderdag 3 december 2009 15:18 schreef Nemephis het volgende:
hier een aantal drumtracks van Jon Bonham
Als ik speel heb ik van die oordopjes in die je ver in je oor kunt douwen die dingen die dempen het geluid echt lekker. Heb je meteen 2 vliegen in 1 klap want je hebt ook meteen geweldig goeie oordopjes voor je MP3.quote:Op zondag 6 december 2009 13:17 schreef minibeer het volgende:
wat voor gehoorbeschering gebruikt men hier? ik ben op zoek namelijk, ik heb nu een normale koptelefoon maar dat drumt toch niet echt relaxd.
Gewoon een goede draadloze koptelefoon gebruiken, en voor akoestisch gewoon ear plugs aan laten meten bij een gehoor-speciaalzaak.quote:Op zondag 6 december 2009 13:17 schreef minibeer het volgende:
wat voor gehoorbeschering gebruikt men hier? ik ben op zoek namelijk, ik heb nu een normale koptelefoon maar dat drumt toch niet echt relaxd.
http://alpine.nl/consument_muziek.htmquote:Op zondag 6 december 2009 13:17 schreef minibeer het volgende:
mijn moeder had me al zoiets gegeven maar dat werkte niet echt (maar die waren volgens mij ook voor slapen). Zijn deze denk je beter?quote:Op zondag 6 december 2009 18:30 schreef Nemephis het volgende:
[..]
http://alpine.nl/consument_muziek.htm
Alpine oordopjes: betaalbaar en werken goed had er alleen jaren geleden al mee moeten beginnen, eigenlijk...
Die ik heb werken erg goed.quote:Op zondag 6 december 2009 21:16 schreef minibeer het volgende:
[..]
mijn moeder had me al zoiets gegeven maar dat werkte niet echt (maar die waren volgens mij ook voor slapen). Zijn deze denk je beter?
drummers klinken ook niet altijd zoals je wilquote:Op zondag 6 december 2009 22:37 schreef Circle.Of.Filth het volgende:
Als ik nou wat muziek schrijf zijn er dan drummers die dat voor de lol in willen drummen?![]()
*Ik heb ruzie met drumcomputers ze klinken allemaal net niet zoals ik het wil...
ik zal eens kijken, dankje voor de tip!quote:Op zondag 6 december 2009 21:21 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Die ik heb werken erg goed.
Deze zijn speciaal voor muziek. ik heb de mijne bij Hit It gekocht, voor iets van 30 euro. Zitten verschillende filters bij voor verschillende soorten klanken.
http://www.hititwebshop.n(...)e-Earprotection.html
Nu in de aanbieding voor 25 euro zie ik.
Je kan eens een keer bij drumworld in Limburg kijken, die hebben namelijk best wel veel. en zelf maken is natuurlijk ook een optie.quote:Op zaterdag 12 december 2009 18:30 schreef minibeer het volgende:
Weet iemand hier of je in Nederland clave pedalen, een pedaal met een jamblock of iets soortgelijks, kan krijgen? Ik heb er wel een paar op Amerikaanse sites gezien, maar die stuurden helaas niks op naar NL. Anders moet ik maar een jamblock zo instellen dat ie precies geraakt wordt door mn pedaal als ik m indruk...
ik denk dat het zelf maken wordt ja. ik heb namelijk zelf niet echt vervoer en mijn ouders rijden me ook niet even naar limburg, nee, dan blijf ik voorlopig wel even werken met mijn elektrische kitje, hoewel die zn beste tijd al gehad heeftquote:Op maandag 14 december 2009 00:43 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Je kan eens een keer bij drumworld in Limburg kijken, die hebben namelijk best wel veel. en zelf maken is natuurlijk ook een optie.
quote:Op maandag 14 december 2009 13:39 schreef Xa1pt het volgende:
Ik moet nu een half jaar zonder drumstel doen omdat ik ben verhuisd naar Rotterdam. Weet iemand of je ergens een drumcabine of iets dergelijks kunt huren (voor een middag)? Net zoals bij DB's in Utrecht zeg maar?
Thx!quote:Op maandag 14 december 2009 23:59 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Het Muziekhuis in Leiden, half uurtje met de trein.
Die ben ik ook een beetje aan het doen de laatste tijd! Vet nummer ja, en nog best lastig vind ik.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:50 schreef JDy het volgende:
Arctic Monkeys - Temptation greets you like your naughty friend.
Geweldig nummer,
heb zojuist doorgekregen hoe hij moet. ben namelijk al weken aan het oefenen.
Ik heb wel een beetje interesse (niet heel erg want heb nog twee andere bekkens over die eerst opgehangen moeten worden...) maar heb slecht nieuws gekregen m.b.t. contractverlenging... ik moet nu dus eerst even op de centjes gaan zitten.quote:Op zondag 24 januari 2010 22:41 schreef Operc het volgende:
@ Nemephis, mocht je interesse hebben, in het V&A topic staan nu ook een paar linkjes naar foto's.
thnx, jammer dat ze bij dat ijzeren ding er niet bij leverdenquote:
Zo'n klem kun je gewoon los kopen hoor, wees maar niet bang.quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:15 schreef minibeer het volgende:
[..]
thnx, jammer dat ze bij dat ijzeren ding er niet bij leverden
volgende keer als ik naar feedback ga ff vragen of ze die ook los verkopen, maar dat denk ik eigenlijk niet...
sowieso heb ik een hekel aan feedback en zijn medewerkers
Kijk hier eensquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:15 schreef minibeer het volgende:
[..]
thnx, jammer dat ze bij dat ijzeren ding er niet bij leverden
volgende keer als ik naar feedback ga ff vragen of ze die ook los verkopen, maar dat denk ik eigenlijk niet...
sowieso heb ik een hekel aan feedback en zijn medewerkers
quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:26 schreef Operc het volgende:
[..]
Zo'n klem kun je gewoon los kopen hoor, wees maar niet bang.
Lol, handig van die mensen die alles voor je opzoeken. Thanks hoor!quote:Op woensdag 3 februari 2010 22:29 schreef Meddo het volgende:
[..]
Kijk hier eens![]()
http://www.musik-produkti(...)siehouder-18444.aspx
volgende keer mag je zelf Googlenquote:Op woensdag 3 februari 2010 22:52 schreef minibeer het volgende:
[..]
[..]
Lol, handig van die mensen die alles voor je opzoeken. Thanks hoor!![]()
Als ik een digitaal fototoestel kan vinden, ik zal wel ff kijken!quote:Op zondag 7 februari 2010 19:10 schreef NERDY het volgende:
Hoi mededrummers![]()
Zou het niet tof zijn, als iedereen even foto's van zijn/haar gear post?
Dan zal ik morgen ook even wat fototjes maken en posten
Yow!
Ah, ik wil ook graag een rack, maar dat is eigenlijk nogal overdreven omdat ik niet echt veel cymbals enzo hebquote:Op maandag 8 februari 2010 05:58 schreef Nemephis het volgende:
De mijnes - Opgekalefaterde Tama met Zildjian en Paiste en Sabian
Sinds kort met el cheapo rack, wat toch wel verrekte handig isen je kan er lampjes in ophangen, is ook een bijkomend voordeel natuurlijk
![]()
[ afbeelding ]
Je wilt niet weten wat voor zooi rotzooi die standaards zijn, de helft van wat lam kan worden gedraaid ís ook lam gedraaidquote:Op maandag 8 februari 2010 16:11 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ah, ik wil ook graag een rack, maar dat is eigenlijk nogal overdreven omdat ik niet echt veel cymbals enzo heb. Zier er allemaal redelijk professioneel uit vind ik (vergeleken met mij iig
)
quote:
Welke heden daagse pop nummers zijn eigenlijk wel moeilijk? Voor mijn gevoel is het allemaal boem tjik boem tjik. Maar ik ben dan ook geen drummer. Al lijkt mij drummen gauw vervelen, als ik zo nu en dan op die drum partijen let.quote:
Ik heb dit moeten leren, denk dat dat voor de meeste drummers wel geldt..quote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef Salinero het volgende:
Ik heb een vraagje voor iedereen hier: konden jullie in het begin al afzonderlijk met je voeten de kickdrum en de hi-hat 'besturen', of heb je dit moeten leren?
technisch gezien, is het ook plasticquote:Op dinsdag 9 februari 2010 01:11 schreef CasB het volgende:
Vreselijk dat wit, het lijkt wel plastic.
Ik heb zelf nog altijd wel problemen met de onafhankelijkheid van m'n benen.
Kwestie van oefenen. Op een gegeven moment gebeurt het vanzelf.quote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef Salinero het volgende:
Ik heb een vraagje voor iedereen hier: konden jullie in het begin al afzonderlijk met je voeten de kickdrum en de hi-hat 'besturen', of heb je dit moeten leren?
Wat bedoel je precies? Dat je een patroon met je voeten speelt en daar overheen soleert?quote:Op maandag 8 februari 2010 21:50 schreef Salinero het volgende:
die tweede lijkt me nog knap lastig eigenlijk als je hem zo wil spelen hoorquote:
Wordt wel een beetje heel erg wit dan, hehequote:Op dinsdag 9 februari 2010 16:18 schreef Nemephis het volgende:
Als je bij dat witte drumstel nou van die witte Paiste bekkens neemt... en maak dan ook ff de hardware wit. En drink er melk bijIk vind het wel wat hebben.
met z'n custom drumsquote:Op zondag 7 maart 2010 14:58 schreef minibeer het volgende:
Even om beginnende drummers gek te maken.
Ja dat kan zeker, je hebt dan wel een programma nodig dat om kan gaan, en een het is denk ik wel belangrijk dat je computer niet teveel lagt dus een beetje redelijke computer met dito geluidskaart is wel handig als je zonder lag wilt spelen. Je moet een midi kabel kopen, die kunnen in zo ongeveer alle elektrische drumstellen, die moet je in je computer doen en dan kan je als het goed is met bijvoorbeeld fruityloops geluiden aan de verschillende pads toevoegen. Via fruityloops lijkt me trouwens enigszins omslachtig, er zullen ook wel programma's zijn met dit doel...quote:Op zondag 7 maart 2010 16:26 schreef Dribbel_ het volgende:
FF een vraagje, normaal bij een electrisch drumstel heb je natuurlijk die "pads" of hoe je het ook mag noemen, en een soundmodule voor het geluid. Maar is het ook mogelijk dat je alleen die pads hebt en dat je het via midi ofzo via je computer speelt en dan de geluiden uit Addicitve drums, EZ drummer oid haalt ? En scheelt dat een hoop geld of valt dat allemaal nog wel mee
excusez moi, ik dacht dat die standaard op elke computer zat, niet dus... (niet op de computer waar ik nu op zit iig)quote:Op zondag 7 maart 2010 23:06 schreef MarsX het volgende:
je hebt wel een midi i/o nodig anders werkt het natuurlijk niet:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nee hoor:)quote:Op dinsdag 9 februari 2010 12:55 schreef minibeer het volgende:
[..]
die tweede lijkt me nog knap lastig eigenlijk als je hem zo wil spelen hoor
quote:Op maandag 8 februari 2010 23:34 schreef NERDY het volgende:
Hier wat pics van mijn kit. Het is een Ddrum Diablo met een paar cheap-0 bekkens.
De komende paar maanden zullen er ongetwijfeld wat meer/andere bekkens komen, maar eerst een dubbelbaspedaal
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het ziet er misschien leuk uit, maar het klinkt waarschijnlijk matig (ook met goede vellen), en ik denk dat je snel (na een jaar ofzo) een andere/betere set wil.quote:Op dinsdag 16 maart 2010 22:36 schreef blckbb het volgende:
een vriend van me wil binnenkort gaan drummen
Is dit een fatsoenlijke startersset? We zijn vandaag wezen kijken bij de muziekwinkel ervoor en het is best een mooi ding
http://www.muziekmetropoo(...)elig-AANBIEDING.html
+
http://www.muziekmetropoo(...)oireset-Drumkit.html
Alles is relatiefquote:
Hoe oud ben je dan?quote:Op woensdag 23 juni 2010 15:42 schreef ProsperousMyAss het volgende:
/Meld
Ik drum 3 jaar en vorig jaar auditie gedaan voor herman brood academie, ik bleek te jong.
Ik speel alles, voornamelijk dan blues/rock/rock'n'roll maar het spelen van Drum'n'bass is ook prachtig
Toen was ik 15quote:
ok balen man,quote:
quote:Op maandag 5 juli 2010 02:24 schreef Johan1994 het volgende:
Drummer meld zich. Moet nu dit liedje leren.
Heerlijk jazz
Nee, was het maar zo'n feest.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 21:31 schreef Nemephis het volgende:
Ben jij dat zelf in dat filmpje, Xa1pt?
ja tuurlijkquote:
nee manquote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:00 schreef antidood1 het volgende:
De muziek die ze maken zal door het overgrote deel van de mensen als herrie worden beschreven![]()
Wat is er - behalve dat het snel is - nu zo bijzonder aan wat hij doet? Het is gewoon vierkwarts en de bass drum is ook nog recht toe, recht aan.quote:
tis gelukkig (zoals die zelf ook zegt) niet alleen maar ' straight forward blasting', accenten, triolen, sextolen en niet de hele tijd blastenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 01:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Wat is er - behalve dat het snel is - nu zo bijzonder aan wat hij doet? Het is gewoon vierkwarts en de bass drum is ook nog recht toe, recht aan.
Niet dat ik het net zo snel doe qua DB maar het zal niet veel schelen. Als je het kunstje namelijk eenmaal kent is het niet moeilijk meer. Oefenen, oefenen, oefenen
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:17 schreef Zeiksnor het volgende:
Veel beter heb ik het nog nooit gezien.......en dan 16 jaar, tering
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:47 schreef ilona-scuderia het volgende:
Loesje is het meisje van de drummer van de band:
het meeste wat hier gepost wordt is bandjesmuziek, daar zal het wel aan liggenquote:
Wat is er mis met bandmuziekquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:48 schreef minibeer het volgende:
[..]
het meeste wat hier gepost wordt is bandjesmuziek, daar zal het wel aan liggen
niets hoor, luister ik zelf ook voornamelijkquote:Op zondag 29 augustus 2010 00:40 schreef Johan1994 het volgende:
[..]
Wat is er mis met bandmuziek
Queen Rolling Stones The Beatles en ga maar zo door. Dit is heldenmuziek!
Ik snap niet waarom dat nummer in het drummerstopic gepost wordt, behalve dat de songtekst over een iets met een drummer gaat ofzo.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:48 schreef minibeer het volgende:
[..]
het meeste wat hier gepost wordt is bandjesmuziek, daar zal het wel aan liggen
begrijp ik, maar dat is wat anders dan het een kutnummer vindenquote:Op zondag 29 augustus 2010 01:19 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom dat nummer in het drummerstopic gepost wordt, behalve dat de songtekst over een iets met een drummer gaat ofzo.
Nee hoor, voor mij is dat hetzelfdequote:Op zondag 29 augustus 2010 22:05 schreef minibeer het volgende:
[..]
begrijp ik, maar dat is wat anders dan het een kutnummer vinden
haha okquote:Op zondag 29 augustus 2010 22:06 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nee hoor, voor mij is dat hetzelfde
Je bedoelt, een heus drumstel met zwarte rubberen matten om het geluid te dempen? Niet aan beginnen, werkt voor geen meter.quote:Ik kan ook een drumstel, compleet, met geluidsdempers krijgen van Maya voor 200 euro, deal or no deal?
Ik heb dat zelf ook gehad, het werkt niet. Het speelt niet lekker en het klinkt niet lekker.quote:Op zaterdag 25 september 2010 08:56 schreef Hanazuki het volgende:
Ja klopt (over die geluidsdempers), maar is dat niet prima als beginnersdrumstel?
Wat een Superheldquote:Op donderdag 19 augustus 2010 21:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Een van m'n helden heeft eindelijk een DVD gemaakt
![]()
Gene Hoglan (Dark Angel, Death, Dethklok, Strapping Young Lad, Pitch Black Forecast, Testament, Fear Factory,...)
voorproefje van de dvd
Uiteraard heb ik dat ook al gedaan.quote:
Het is niet bedoeld om je af te kraken, maar Z custom, als je die kapot slaat doe je iets fout. Misschien sla je wel goed, maar heb je ze te strak vastgedraaid? Als ze los hangen zou ik toch eens kritisch naar mijn techniek kijken als ik jou was, nogmaals, Z custom, dat sla je niet zomaar kapot.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik dat ook al gedaan.
Maar ik zou graag horen wat mede drummers er hier van vinden.... ook wat betreft de kwaliteit van de cymbals.
Zo heb ik een tijdje op Zildjan Z Costums gedrumd, echter begon mijn Crash al door te scheuren binnen enkele maanden. Belachelijk natuurlijk aangezien ik ze netjes in rubber heb zitten met goede beschermende kussentjes. En ik sla verder niet anders als een willekeurige andere drummer.
Dit heeft me een dergelijke afgunst jegens Zildjan gegeven dat ik het nu liever bij Sabian ga zoeken.
Hij speelt met links als lead hand zeg maar, viel me op. Probeer ik mezelf nu ook aan te leren, maar het is knap lastig. Moet bijna overnieuw beginnen lijkt wel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:01 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wat een Superheld
Ik drum al mijn hele leven in alle soorten stijlen en met vele soorten bekkens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld om je af te kraken, maar Z custom, als je die kapot slaat doe je iets fout. Misschien sla je wel goed, maar heb je ze te strak vastgedraaid? Als ze los hangen zou ik toch eens kritisch naar mijn techniek kijken als ik jou was, nogmaals, Z custom, dat sla je niet zomaar kapot.
Nou, de ene keer speelt hij zijn 'lead hand' links en soms ook rechts als ik me niet vergis (hij kan datquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:34 schreef minibeer het volgende:
[..]
Hij speelt met links als lead hand zeg maar, viel me op. Probeer ik mezelf nu ook aan te leren, maar het is knap lastig. Moet bijna overnieuw beginnen lijkt wel.
En best wel bassdrum skills,ik wil ook zo'n dubbelpedaal, maar ze zijn zo achterlijk idioot duur...
het klinkt inderdaad lekker strak allemaal! en aan die kop van hem is ook geen enkele inspanning af te lezen. wel mooi :p.quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Nou, de ene keer speelt hij zijn 'lead hand' links en soms ook rechts als ik me niet vergis (hij kan dat)
Ik heb het ook wel eens zo geprobeerd, maar ik ben er niet zo'n held in, zoals je zegt het vergt veeeeel oefening. Gene Hoglan staat trouwens vooral bekend om z'n gruwelijk strakke blast beats. (ff doorspoelen naar 1:33 min)
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...quote:Een dubbelpedaal kost al gauw 150 a 200 euro (kwaliteit)
wat meer is dan mijn hele drumstel gekost heeftquote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...
Ik ben inderdaad prijzen tegengekomen van 590 euroquote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...
10 euroquote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef CasB het volgende:
Ik heb nog wel een Tama HP-200tw staan waar ik niks mee doe. Is over te nemen voor een leuk prijsje.
zonder kleurtje zou ie nog vetter zijnquote:Op maandag 22 november 2010 15:23 schreef Nemephis het volgende:
Als je doorzichtig gaaf vind zou ik toch voor deze gaan:
[ afbeelding ]
No way! Da's Bonham's kit!quote:zonder kleurtje zou ie nog vetter zijn
Indischquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:36 schreef Nemephis het volgende:
Staat direct bij het begin van het filmpje: Een utar
[ afbeelding ]
'k Had er ook nog nooit van gehoord. Lijkt wel Indiaas ofzo?
Ah ok... Nou, nu is het zo dat mijn bandje sinds een paar maand een nieuwe bassist heeft, een echte Maluku. In zijn vrije tijd maakt ie Moluks/Indonesisch slagwerk. Zal hem eens vragen of hij dit ding ook kent. Misschien heb ik er binnenkort ook wel eentje aan mijn TamaDrama vastgeknooptquote:Indisch
Ik had dat eerst ook, maar misschien zorgen voor een gesloten koptelefoon? Dus een die geen geluid doorlaat van buiten? Drums gaan er, ondanks dat ze eigenlijk geen geluid doorlaten, toch wel doorheen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen? als ik op me ipodje een nummer op zn hardst opzet met oortjes of koptelefoon is er no way dat ik dat nog ga horen als ik meedrum. Heel hard over de stereo is geen mogelijkheid omdat ik geen stereo heb op zolder (daar staat mn drumstel in verband met de buren, daar hebben ze er minder last van ofzo, beetje jammer). Als ik meedrum op mijn oefenkitje (oud elektronisch drumstel met rubberen pads en een 'custom mounted' snare oefenpadgaat het nog net qua dat ik het kan horen)
wat voor fills bedoel je dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef minibeer het volgende:
ik heb nu een betere, die sluit wat beter af
Doet iemand hier aan hardrock/metal drummen? het lijkt me vet om wat metal nummers te oefenen, maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen. Ik vind die fills enzo vaak wel vet, en het lijkt me een stuk moeilijker dan gewoon rock drummen. (alhoewel qotsa/them crooked vultures ook idioot moeilijk zijn vind ik)
Toevallig gisteren nog een poging gedaan om nieuwe nummers te oefenen die ik straks live moet spelen. Heb oordopjes in gedaan en daar overheen standaard koptelefoon aan laptop geschroefd met volume helemaal open. En dan nog komen de drums er af en toe zo erg bovenuit qua volume dat je de muziek niet meer hoort...quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen?
* knip *
Ja doet ik ook. Is eigenlijk niet veel moeilijker dan rock spelen, alleen snellerderderquote:Doet iemand hier aan hardrock/metal drummen?
Als je je gewone oordopjes indoet, zo'n gehoorbeschermers eroverheen dragen:quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen? als ik op me ipodje een nummer op zn hardst opzet met oortjes of koptelefoon is er no way dat ik dat nog ga horen als ik meedrum. Heel hard over de stereo is geen mogelijkheid omdat ik geen stereo heb op zolder (daar staat mn drumstel in verband met de buren, daar hebben ze er minder last van ofzo, beetje jammer). Als ik meedrum op mijn oefenkitje (oud elektronisch drumstel met rubberen pads en een 'custom mounted' snare oefenpadgaat het nog net qua dat ik het kan horen)
ik weet niet of het werkt, waarschijnlijk alleen echt goed met standaard 4/4 rock nummers, ze laten ook niet echt zien wat die software allemaal kan. Dat heeft denk ik een reden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:13 schreef Nemephis het volgende:
Interessant, die software. Hier de B-Keeper website.
Maar in hoeverre is zoiets geschikt voor amateurbandjes? Ik bedoel, waar haal je je samples vandaan? En moet je ook niet een PC ter beschikking hebben die aardig wat kan?
Ik heb tot nu toe niet zulke goede ervaringen met het meespelen met samples, niet alleen vanwege het tempo waar je aan vast zit (zat), maar ook qua partijen die helemaal vast staan terwijl je een nummer live wel eens langer maakt door er ter plekke nog een keer het refrein of een gitaarsolo bij aan te plakken, of dat er een foutje wordt gemaakt door iemand waardoor een stukje iets korter of langer wordt dan bedoeld. Muzikanten snappen dat wel en vangen het netjes op maar een computer niet.
Mooiquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
Nieuwe snare (zelfbouw) gelakt en wel:
[ afbeelding ]
ja nice manquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
[ afbeelding ]
en dat klinkt live zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Check die double bass en die blast beats
Elektrisch en akoestisch is heel anders inderdaadquote:Op woensdag 28 september 2011 21:19 schreef Modus het volgende:
Iemand ervaring met regelmatig afwisselend op een elektronische en akoestische set spelen? Wil (uit overlastoverwegingen) een elektronische kopen maar heb ergens het idee dat de feel van de oppervlakten waar je op speelt mede je techniek bepaalt. Oftewel: dat een pad gewoon slagtechnisch heel anders aanvoelt dan een vel, en dat als je dan maandenlang hebt zitten tobben op goedklinkende ghost notes je op een vel eigenlijk weer overnieuw kan beginnen met leren?
En verder sowieso algemene tips gevraagd, ik zie bv. sets met een losstaand hihatpedaal en de hihat 'bekkens' zitten dan apart op je rek maar ook dingen die lijken op traditionele hihats, dus zoiets
[ afbeelding ] vs [ afbeelding ]
Waarom het 1, waarom het ander, etc.
Sickquote:
quote:
Op woensdag 28 september 2011 09:01 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
bij deze wil ik jullie vragen wat jullie hier van vinden? Ik kan bijna niet geloven dat dit echt is.
Vanaf 01:00 min. gaat die gast zo snel met de double bass, unreal gewoon, of vanaf 03:09 blijft hij zo doorgaan![]()
Death is een van mijn favoriete bands. Maar ik zie liever Gene Hoglan of Richard Christy in hun tijd bij Deathquote:Op vrijdag 30 september 2011 20:51 schreef Modus het volgende:
Hij heeft een bepaalde techniek waarbij de beaters maar een paar cm van het vel terug lijken te komen maar waardoor er totaal geen power meer in zit en dus heeft ie triggers nodig om het geluid flink te versterken. Net alsof je met je vingers op tafel tikt, dat kan best snel maar veel kracht zit er niet in.
Ik hoor toch liever "puur natuur" zoals dit
Ja, maar met 10 vingers lukt het me nog niet om een toon te krijgen, daarvoor moet je ongeveer 60 hits per seconde halen. De bastoon is er denk ik dus onder gezet of het gevolg van triggers.quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:51 schreef Modus het volgende:
Hij heeft een bepaalde techniek waarbij de beaters maar een paar cm van het vel terug lijken te komen maar waardoor er totaal geen power meer in zit en dus heeft ie triggers nodig om het geluid flink te versterken. Net alsof je met je vingers op tafel tikt, dat kan best snel maar veel kracht zit er niet in.
Ik zou echt niet voor een goedkoop merk gaan. Dan kan je beter nog een tweedehands merkding aanschaffen. Die goedkope dingen spelen niet lekker, dat zijn wegwerp-producten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:06 schreef picodealion het volgende:
Thanks, ik had me al een beetje ingelezen in geluidsdemping, even kijken hoe ik dat op ga lossen. Ik heb nu een Millennium op 't oog, die ziet er wel ok uit (http://www.thomann.de/nl/millenium_mps600_edrum_profi_set.htm).
Wat is zo'n module precies?
quote:Op vrijdag 30 september 2011 20:51 schreef Modus het volgende:
Koop dan een degelijke 2e-hands van Roland. Die kun je uiteindelijk voor hetzelfde geld wel kwijt. Op zoiets als een Millennium ga je echt afknappen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:02 schreef picodealion het volgende:
Hmm, ja het is nu vooral gewoon voor hobby. Ik twijfel nog hoe ver ik wil gaan qua prijs/kwaliteit. Ik snap dat het zonde is om een matige kit te kopen maar ik vind het ook gewoon zonde om echt honderden euro's neer te tellen als ik niet weet hoelang ik er plezier van ga hebben.
Nog nooit van gehoord, dat merk, maar als het werkt, why not. Qua DVD's niet echt tips, ga eens neuzen op de PiratenBaai en JoepTjoep - genoeg te vinden.quote:Op vrijdag 6 april 2012 17:06 schreef picodealion het volgende:
Ik heb uiteindelijk een aardige middenweg gevonden (een Medeli DD506), en ik ben een beetje op zoek naar goede instructievideo's/DVDs. Bovenstaande ga ik meteen maar even checken, maar heeft iemand ook goede tips voor DVDs oid?.
in dat geval hoop ik dat iemand hier de slagwerkkrant leest en ik de winnaar wordtquote:Op woensdag 18 april 2012 00:01 schreef Operc het volgende:
Ik heb van Meinl de Byzance 14"Hi-Hats. Die klinken echt super
Hiervoor had ik Paiste 201'squote:Op woensdag 18 april 2012 00:04 schreef Nemephis het volgende:
[..]
in dat geval hoop ik dat iemand hier de slagwerkkrant leest en ik de winnaar wordt![]()
Heb je ook andere merken gehad, ter vergelijk? Of is dit je eerste hihat?
Tot nu toe ben ik wel te spreken over Jojo Mayer's Secret Weapons for the Modern Drummer, mocht nog iemand er nog wat aan hebbenquote:Op dinsdag 17 april 2012 23:32 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Nog nooit van gehoord, dat merk, maar als het werkt, why not. Qua DVD's niet echt tips, ga eens neuzen op de PiratenBaai en JoepTjoep - genoeg te vinden.
Jojo Mayer, pfff flutdrummertje.quote:Op woensdag 18 april 2012 11:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Tot nu toe ben ik wel te spreken over Jojo Mayer's Secret Weapons for the Modern Drummer, mocht nog iemand er nog wat aan hebben.
Dan moet je echt eens de drummer van Stuurbaard Bakkebaard checken. Helaas is dit het duidelijkste filmje dat ik kon vinden, maar die gast kijkt soms echt alsof hij een epileptische aanval krijgt tijdens het drummenquote:Op zaterdag 12 mei 2012 05:43 schreef Nemephis het volgende:
Wat mij opviel bij ALLE drummers -including moi - was dat ze, als ze niet achter hun kit zitten, er als normale mensen uitzien. Maar zodra ze aan het spelen zijn, trekken ze (onbewust) de meest vreemde bekken. Klinkt dat bekend?
En dan wat betreft mijn 13" piccolo snare.
Hey, lukt het opnemen?quote:Op donderdag 1 november 2012 16:33 schreef Under_Score het volgende:
whoah, het drummers topic leeft nog
sinds kort weer bezig met drummen, heb me een roland V22 kit gekocht om thuis ook op te kunnen nemenben er wel door gecharmeerd. ondertussen uiteraard weer alles leren, vooral de dubbel bass heeft nog wat werk nodig
![]()
behalve oefenen iemand nog tips om dit wat makkelijker te maken? ik heb de kloppers nu zo ingesteld dat ze ongeveer 20 graden van de bass afstaan, hierdoor is de afstand die je het pedaal in moet trappen niet zo belachelijk groot. helaas krijg je daardoor niet echt genoeg swing in je klopper waardoor hij minder power heeft.
zijn er hier nog drummers in de omgeving enschede die een band zoeken? wij spelen thrash/death metal en zijn nog op zoek naar een echte drummer
Bedoel je de Line 6 versterker, of zo'n Pod?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:37 schreef Under_Score het volgende:
ik plug mijn E-Kit in via mijn line 6 guitarport, via de koptelefoon uitgang.
Alle onderdelen zijn erg knap en super gaaf om te zien, maar ik erger me er wel een beetje aan het niet allemaal echt doorloopt, nu is het meer een medley van drumsolo's.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:32 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
SUPERVETTE drumsolo!!!
Ik heb nog nooit iemand zo hard op z'n e-kit zien slaan volgens mijquote:Op donderdag 21 februari 2013 23:52 schreef Godshand het volgende:
Waarom gaat het Gitaristen topic zo hard, maar dit topic niet? Omdat we geen Dribbel hebben?
Anyway, om toch wat te doen, dan maar wat drumcovers van mijn (Goddelijke) hand.
Overigens, zo goddelijk is het niet, mag een tikje strakker. Maar alles in 1x opgenomen. Daarna bij de poging All my life van de Foo Fighters op te nemen, stonden er toch buren op mijn voordeur te bonken. of het zachter mochtHeb je e-drums!
Maarja, de kicktrigger staat tegen de muur, en die bonkt dan lekker mee, en laat de muur meetrillen. Die muur is verbonden met mn bovenburen, dus die genieten ook weer mee
Andere keer proberen met de kit los van de muur, maar waarschijnlijk gaat mn kicktriggter dan wandelen...
Anyway
de filmpkes
quote:Op donderdag 21 februari 2013 23:52 schreef Godshand het volgende:
Waarom gaat het Gitaristen topic zo hard, maar dit topic niet? Omdat we geen Dribbel hebben?
Anyway, om toch wat te doen, dan maar wat drumcovers van mijn (Goddelijke) hand.
Overigens, zo goddelijk is het niet, mag een tikje strakker. Maar alles in 1x opgenomen. Daarna bij de poging All my life van de Foo Fighters op te nemen, stonden er toch buren op mijn voordeur te bonken. of het zachter mochtHeb je e-drums!
Maarja, de kicktrigger staat tegen de muur, en die bonkt dan lekker mee, en laat de muur meetrillen. Die muur is verbonden met mn bovenburen, dus die genieten ook weer mee
Andere keer proberen met de kit los van de muur, maar waarschijnlijk gaat mn kicktriggter dan wandelen...
Anyway
de filmpkes
Grappig ding die mat. Maar ik krijg bijna het gevoel, zoiets kan je ook zelf maken. Matje bij de kringloop kopen en een blokje hout erop vast spijkerenquote:Op vrijdag 22 februari 2013 00:15 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit iemand zo hard op z'n e-kit zien slaan volgens mij
Maar klinkt prima
Heb je een mat onder je kit liggen? Zo niet: Probeer deze eens. Er zit een blok op waar je je kick tegenaan kunt zetten zodat die niet kan gaan wandelen.
Tsja, allemaal heel snel, maar de muziek eronder is vrij eentonigquote:
Gitaarlijnen heeft hij zelf geschreven, maar het gaat ook niet om de gitaar.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:56 schreef Godshand het volgende:
[..]
Tsja, allemaal heel snel, maar de muziek eronder is vrij eentonig
Nope, gaat om de dubbele bassquote:Op vrijdag 22 februari 2013 18:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gitaarlijnen heeft hij zelf geschreven, maar het gaat ook niet om de gitaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |