abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74830784
en ik kan de beat van rosanna! ik ben m nog helemaal strak aan t krijgen
Finally, someone let me out of my cage
pi_74830960
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:53 schreef minibeer het volgende:
en ik kan de beat van rosanna! ik ben m nog helemaal strak aan t krijgen
Netjes hoor! Hoelang speel je al?
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_74831418
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:58 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Netjes hoor! Hoelang speel je al?
rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.
pi_74831580
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:10 schreef minibeer het volgende:

[..]

rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.
Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?

De versie van Rosanna is wel wat simpeler dan andere half-time shuffles. Als je het eenmaal onder de knie hebt kan je lekker met je hi-hat en/of kick rotzooien!

[ Bericht 13% gewijzigd door Rock-N-Rolla op 18-11-2009 21:20:27 ]
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_74832009
Ik denk dat het moeilijke aan de Rosanna-beat niet zo zeer de beat zelf is, maar om 'em 5 minuten lang strak te houden en in verschillende variaties te spelen..
pi_74832204
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:25 schreef brickt0p het volgende:
Ik denk dat het moeilijke aan de Rosanna-beat niet zo zeer de beat zelf is, maar om 'em 5 minuten lang strak te houden en in verschillende variaties te spelen..
Inderdaad
pi_74832225
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?

De versie van Rosanna is wel wat simpeler dan andere half-time shuffles. Als je het eenmaal onder de knie hebt kan je lekker met je hi-hat en/of kick rotzooien!
Ik speel nu geloof ik(:P)
1
2
3
HH x xx xx xx xx xx xx xx x
SD  o  o Oo  o  o  o Oo  o
BD O        O    O   O  

Maar zeg maar alleen dit ritme, niet mee met het nummer ofzo, en ik ga nog vrij regelmatig de mist in, lees: bijna om de maat
pi_74832469
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef minibeer het volgende:

[..]

Ik speel nu geloof ik(:P)
[ code verwijderd ]

Maar zeg maar alleen dit ritme, niet mee met het nummer ofzo, en ik ga nog vrij regelmatig de mist in, lees: bijna om de maat
Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doen Komt vanzelf goed!
pi_74832549
de "volledige" beat is volgens mij nog met een bass op de 2-e-te.
pi_74832623
Ik drum nooit met noten
pi_74833065

?
You dream it, I live it.
pi_74833497
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:37 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doen Komt vanzelf goed!
ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoed , en van die bass op de te wist ik niet zeker of ie moest,m maar ik speel m nu wel . Hij is best lastig om snel en strak te spelen zoals in het nummer, vooral die zachte ghostnotes zijn kut.

trouwens, dit speelde ik na:

die bass onder de snare doet ie alleen de eerste keer niet, de rest wel...
pi_74833876
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:08 schreef minibeer het volgende:

[..]

ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoed , en van die bass op de te wist ik niet zeker of ie moest,m maar ik speel m nu wel . Hij is best lastig om snel en strak te spelen zoals in het nummer, vooral die zachte ghostnotes zijn kut.

trouwens, dit speelde ik na:

die bass onder de snare doet ie alleen de eerste keer niet, de rest wel...

Inderdaad snel en strak is verdomde moeilijk. Ik heb een keer Led Zeppelin - Fool in the rain moeten drummen voor een coverband, ik zei (1 dag voor het optreden) Oh, die kunnen we ook nog wel even doen. Dat heb ik geweten. Ik ging kapot. (wel strak gebleven hoor! Ik kwam alleen niet meer los na dat nummer, gelukkig was het daarna pauze ).

Dit is de losse track, iets lastiger dan Rosanna, gelukkig bij minuut 3 kon ik weer even ontspannen )
pi_74834031
quote:
Op woensdag 18 november 2009 21:54 schreef Meddo het volgende:
[ afbeelding ]

?
Yes, zo speel ik 'em ook
pi_74834863
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Inderdaad snel en strak is verdomde moeilijk. Ik heb een keer Led Zeppelin - Fool in the rain moeten drummen voor een coverband, ik zei (1 dag voor het optreden) Oh, die kunnen we ook nog wel even doen. Dat heb ik geweten. Ik ging kapot. (wel strak gebleven hoor! Ik kwam alleen niet meer los na dat nummer, gelukkig was het daarna pauze ).

Dit is de losse track, iets lastiger dan Rosanna, gelukkig bij minuut 3 kon ik weer even ontspannen )
Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...
pi_74835424
quote:
Op woensdag 18 november 2009 22:40 schreef minibeer het volgende:

[..]

Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...
Dat komt vanzelf wel goed!

Haha, op een gegeven moment moet het ook op je ride en dan gewoon de maat door tikken met je voet op de hi-hat, dat is dus heel veel tegelijk! De maat daarvoor schoot ik dus in de stress, van: ''Shit, dat moest ook nog ''. Heb het toen maar gewoon laten gebeuren en het ging gelukkig tot op de laatste tel goed. Angstig moment dus .
pi_74844701
quote:
Heb het toen maar gewoon laten gebeuren en het ging gelukkig tot op de laatste tel goed.
Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.
En al maak je een fout, gewoon kijken of het zo hoort and they all buy it
pi_74848252
quote:
Op donderdag 19 november 2009 11:13 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.
En al maak je een fout, gewoon kijken of het zo hoort and they all buy it
tenzij je er echt een complete rotzooi van maakt .
pi_74850974
quote:
Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef minibeer het volgende:

[..]

tenzij je er echt een complete rotzooi van maakt .
Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet op
pi_74859727
quote:
Op donderdag 19 november 2009 14:35 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet op
Inderdaad, gewoon een Trash-end er aan vast knopen,
pi_74976920
Waar zijn alle drummers gebleven?
  dinsdag 24 november 2009 @ 23:22:29 #72
45726 bravo
Proud Odery player!
pi_74977433
check, hier 1
There's no point in living if you can't feel alive
pi_74977579
quote:
Op dinsdag 24 november 2009 23:22 schreef bravo het volgende:
check, hier 1
pi_74996336
leuk filmpje voor de liefhebber, niet al te moeilijk:

(edit: hoewel het even duurde voordat ik het hihatpatroon goed kreeg )

[ Bericht 16% gewijzigd door minibeer op 25-11-2009 18:57:33 ]
pi_75008771
quote:
Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef minibeer het volgende:
leuk filmpje voor de liefhebber, niet al te moeilijk:

(edit: hoewel het even duurde voordat ik het hihatpatroon goed kreeg )
Die is inderdaad leuk. Ik moest dat als een van de eerste ritmes leren van mijn leraar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')