Netjes hoor!quote:Op woensdag 18 november 2009 20:53 schreef minibeer het volgende:
en ik kan de beat van rosanna! ik ben m nog helemaal strak aan t krijgen
rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.quote:Op woensdag 18 november 2009 20:58 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Netjes hoor!Hoelang speel je al?
Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?quote:Op woensdag 18 november 2009 21:10 schreef minibeer het volgende:
[..]
rond de 2 jaar, iets langer denk ik nu. In het begin zeker een een (paar) uur per dag, nu helaas minder.
Inderdaadquote:Op woensdag 18 november 2009 21:25 schreef brickt0p het volgende:
Ik denk dat het moeilijke aan de Rosanna-beat niet zo zeer de beat zelf is, maar om 'em 5 minuten lang strak te houden en in verschillende variaties te spelen..
Ik speel nu geloof ik(:P)quote:Op woensdag 18 november 2009 21:14 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Netjes hoor, ik heb wel eens iemand les gegeven die het na 4 jaar nog niet aan kon. Veel gevorderde drummers die ik ken hebben er zelfs nog moeite mee. Speel je hem helemaal zoals het moet?
De versie van Rosanna is wel wat simpeler dan andere half-time shuffles. Als je het eenmaal onder de knie hebt kan je lekker met je hi-hat en/of kick rotzooien!
1 2 3 | SD o o Oo o o o Oo o BD O O O O |
Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doenquote:Op woensdag 18 november 2009 21:31 schreef minibeer het volgende:
[..]
Ik speel nu geloof ik(:P)
[ code verwijderd ]
Maar zeg maar alleen dit ritme, niet mee met het nummer ofzo, en ik ga nog vrij regelmatig de mist in, lees: bijna om de maat
ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoedquote:Op woensdag 18 november 2009 21:37 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Klopt inderdaad wel aardig, je speelt wel de g-notes? Gewoon vaak doenKomt vanzelf goed!
quote:Op woensdag 18 november 2009 22:08 schreef minibeer het volgende:
[..]
ik speel wel de ghostnotes, wel veel te hard maargoed, en van die bass op de te wist ik niet zeker of ie moest,m maar ik speel m nu wel
. Hij is best lastig om snel en strak te spelen zoals in het nummer, vooral die zachte ghostnotes zijn kut.
trouwens, dit speelde ik na:
die bass onder de snare doet ie alleen de eerste keer niet, de rest wel...
Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...quote:Op woensdag 18 november 2009 22:17 schreef Rock-N-Rolla het volgende:
[..]
Inderdaad snel en strak is verdomde moeilijk. Ik heb een keer Led Zeppelin - Fool in the rain moeten drummen voor een coverband, ik zei (1 dag voor het optreden) Oh, die kunnen we ook nog wel even doen. Dat heb ik geweten. Ik ging kapot. (wel strak gebleven hoor! Ik kwam alleen niet meer los na dat nummer, gelukkig was het daarna pauze).
Dit is de losse track, iets lastiger dan Rosanna, gelukkig bij minuut 3 kon ik weer even ontspannen)
Dat komt vanzelf wel goed!quote:Op woensdag 18 november 2009 22:40 schreef minibeer het volgende:
[..]
Haha, hij duurt ook echt 6 minuten. Nee ik zou het nooit aandurven, een half time shuffle bij een optreden, bij garandeert dat een complete rotzooi ;'). Optredens lukken sowieso nooit echt goed bij mij...
Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.quote:Heb het toen maar gewoon laten gebeuren en het ging gelukkig tot op de laatste tel goed.
tenzij je er echt een complete rotzooi van maaktquote:Op donderdag 19 november 2009 11:13 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Da's wel de goede aanpak: gewoon doen en niet teveel bij nadenken.
En al maak je een fout, gewoon kijken of het zo hoort and they all buy it
Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet opquote:Op donderdag 19 november 2009 13:15 schreef minibeer het volgende:
[..]
tenzij je er echt een complete rotzooi van maakt.
Inderdaad, gewoon een Trash-end er aan vast knopen,quote:Op donderdag 19 november 2009 14:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Dan moet de rest van de band er ook een bende van maken, dan valt 't niet op
quote:
Die is inderdaad leuk. Ik moest dat als een van de eerste ritmes leren van mijn leraarquote:Op woensdag 25 november 2009 18:50 schreef minibeer het volgende:
leuk filmpje voor de liefhebber, niet al te moeilijk:
(edit: hoewel het even duurde voordat ik het hihatpatroon goed kreeg )
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |