abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 15 november 2009 @ 23:11:51 #26
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_74734425
Dit topic heb ik nog nooit gezien
Even volgen!
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
  zondag 15 november 2009 @ 23:42:41 #27
189520 Coiler
Monument van een vent
pi_74735545
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:11 schreef HalvinCarris het volgende:
Dit topic heb ik nog nooit gezien
Even volgen!
Ik ook niet!

Effe heel asiosaal een vraagje (zonder alvorens te googlen) aan de drummerts hier

Ik zou ook graag willen leren drummen, maar ik ben bang dat ik het nooit onder de knie zal krijgen. Ik heb namelijk een belabberd ritmegevoel en op maat onafhankelijk ledematen besturen lukt me ook niet echt.
Ik heb het drummen in Guitar Hero aardig onder de knie gekregen, maar zodra ik probeer te jammen zonder muziek op de achtergrond, lukt het niet.
Valt zoiets nu goed te leren of moet het echt in je zitten, wil je een beetje kunnen drummen?
(een beetje leuke ritmes en breakjes kunnen spelen lijkt me al heel cool)
pi_74735636
Geloof me, in mij zit het ook niet, maar met oefenen, naar andere drummers kijken en luisteren kom je een eind. Zorg ervoor dat je notenschrift kunt lezen, dan zijn er veel goede/leuke boeken waaruit je een hoop kunt leren. (les nemen is ook altijd aan te raden, maar meestal wel duur grapje).
pi_74735679
nou extreem moeilijk is die groove nou ook weer niet toch? Alleen speelt hij em wel heel strak en met heeeel zachte ghostnotes.
Finally, someone let me out of my cage
pi_74735821
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:42 schreef Coiler het volgende:

[..]

Ik ook niet!

Effe heel asiosaal een vraagje (zonder alvorens te googlen) aan de drummerts hier

Ik zou ook graag willen leren drummen, maar ik ben bang dat ik het nooit onder de knie zal krijgen. Ik heb namelijk een belabberd ritmegevoel en op maat onafhankelijk ledematen besturen lukt me ook niet echt.
Ik heb het drummen in Guitar Hero aardig onder de knie gekregen, maar zodra ik probeer te jammen zonder muziek op de achtergrond, lukt het niet.
Valt zoiets nu goed te leren of moet het echt in je zitten, wil je een beetje kunnen drummen?
Oww ik drum ook net maar als je goed oefent met een Metronoom en drumt kan je vanzelf leren bij de ene gaat het sneller maar gewoon goed oefenen dan leer jezelf ritme
pi_74735833
quote:

[..]

Ik ook niet!

Nou het drummen in GH lijkt al heel erg op echt drummen. Dat van onafhankelijke ledematen hebben veel drummers ook absoluut niet volgens mij, ik ben er nu een beetje mee bezig en het is verdomd moeilijk, wat je wel een beetje moet kunnen als je met een band mee speelt is de maat horen(ook als er geen drums in een nummer zitten), maar dat lukt meestal wel lijkt me. Drummen is over het algemeen vrij laagdrempelig hoor . Hoe bedoel je jammen zonder achtergrond? Als je gewoon een ritme speelt is het dat eigenlijk al, en dat moet toch wel lukken? Verder, als je moeite hebt met leuke ritmes bedenken moet je of veel naar nummers luisteren, of een lesboek kopen, of een maat met 16 16enoten opschrijven en heuuuul veel combinaties opschrijven en dan kijken wat goed klinkt. Ook met open hihat enzo, en dat geldt ook voor fills.
pi_74735922
Alleen dat drumstel in guitar hero registeert erg slecht je slagen soms
pi_74736078
quote:
Op zondag 15 november 2009 23:57 schreef Achmed112 het volgende:
Alleen dat drumstel in guitar hero registeert erg slecht je slagen soms
lol dat hebben wel meer drumstellen, ik heb er een van 500. Nou mn bass werkt als ik op mn tom sla :S
pi_74736103
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:02 schreef minibeer het volgende:

[..]

lol dat hebben wel meer drumstellen, ik heb er een van 500. Nou mn bass werkt als ik op mn tom sla :S
Maar stuk speelgoed kan je niet vergelijken met echt drumstel of een goed elektrische drumstel
  maandag 16 november 2009 @ 00:05:30 #35
189520 Coiler
Monument van een vent
pi_74736159
Bedankt voor de tips

@minibeer:

Ik vind het dus heel lastig om een ritme te spelen zonder een maat op de achtergrond waar je op mee kunt spelen. Als ik iets probeer, ga ik vaak steeds langzamer of sneller spelen In Guitar Hero wordt alles voor je uitgestippeld op de maat, dus dat lukt dan wel.

Ik ga me er eens wat meer in verdiepen en misschien sparen voor een drumkit. Al zou ik véél liever akoestisch spelen, maar dat ik kan ik m'n huisgenoten niet aandoen.
pi_74736286

Vind dit zo prachtig nummer zo dit moeilijk zijn om te drummen denken jullie?
pi_74737587
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:10 schreef Achmed112 het volgende:

Sowieso veel simpeler dan Fool in the rain - Led Zeppelin! of Rosanna - Toto (Jeff Porcaro heeft de beat van John Bonham overgenomen)
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_74737681
quote:

[..]

Ik ook niet!

Drummen kan je leren! En ja, als je er echt verder mee wil, dan zou je toch enige drum spirits moeten hebben. Maar om eens leuk met een bandje te gaan jammen, kan je makkelijk op drumles gaan! Veel mensen die het willen leren haken af, niet doen! Het is gewoon even een kwestie van door het stof heen bijten. Veel mensen die ik les heb gegeven mochten van mij niet eens stoppen, haha!
"If you've crashed a sports car worth $300,000 while getting blown by a Playmate, you've just about done everything...."
pi_74738049
hee een drummerstopic: tvp
pi_74742631
quote:
Op maandag 16 november 2009 01:10 schreef Rock-N-Rolla het volgende:

[..]

Sowieso veel simpeler dan Fool in the rain - Led Zeppelin! of Rosanna - Toto (Jeff Porcaro heeft de beat van John Bonham overgenomen)
Jeff Porcaro Ik dacht vroeger ook jeetje wat simpel om te drummen Maar als je dat ene filmpje op youtube ziet

Die dus
pi_74743700
Dit is toch wel de meester damm hoe die gast drumt ziek
http://www.drummerworld.com/drummers/Buddy_Rich.html
pi_74753119
Stunt drummer lijkt me wel een mooi beroep - doet Mike Mangini ook...

en hij heeft ook nog meegedaan aan TimeWarp:
pi_74770615
quote:
Op maandag 16 november 2009 00:10 schreef Achmed112 het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze is dan misschien nog wel beter te doen trouwens.
pi_74808046
Als je blaren hebt, doe je iets verkeerd
pi_74829496
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:28 schreef seatsniffer het volgende:
Nee hoor, ik ken genoeg pro's die er ook last van hebben.
pi_74829588
Dat zegt opzich niet zoveel.
pi_74830075
quote:
Op woensdag 18 november 2009 10:28 schreef seatsniffer het volgende:
ik heb het alleen als ik uren achter elkaar met carbonstokjes drum, die zijn en dikker en langer dan normaal en ook nog eens van zwaarder materiaal.Ik Met gewone houten stokjes heb ik bijna nooit blaren, alleen als ik urenlang knetterhard speel, dat deed ik vroeger vaak(helaas heb ik het nu te druk met school enzo :S). En ik drum best veel.
pi_74830418
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:22 schreef outsidr het volgende:

Sabian 16" HHX Evolution Crash,
Sabian 20" HHX Evolution Ride,

Geweldige serie die HHX Evolution. Heb zelf de 7" en 10" splashes, kraakheldere sound en lekkere attack..
pi_74830573
quote:
Op woensdag 18 november 2009 20:27 schreef Operc het volgende:
Dat zegt opzich niet zoveel.
Ik heb het hier over afgestudeerde drummers die tot in den treuren hebben geleerd hoe ze hun stokken vast moeten houden, hoe ze moeten aanslaan, hoe los, hoe strak, hoe zacht. Deze drummers maken wel eens een foutje maar ze zullen nooit de techniek verkeerd hebben.
pi_74830739
Klopt.:)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')