Dat lijkt me niet verkeerd, zo een Roland apparaat - ik ben qua electronische drums het Yamaha-instapper-ding-met-rubberen-pads van mijn broertje gewend, da's voor mij leuk om de tijd te doden, zeg maar, vooral ook omdat hij ernstig lichamelijk gehandicapt is, hij is namelijk chronisch linkshandig en dus staat zijn kit verkeerd om. Voor mij wel goede oefening, alles andersom, maar het voelt zo.. verkeerd. Net alsof er ineens copyright op zit en het daarom maar in spiegelbeeld moet
Vooral dat draaiknopje, op dat module-ding, dat je dan ineens andere geluiden hebt, in één woord, fantastisch!

In die Yamaha zitten The A-Team geluiden, je wilt niet weten hoe ik me daarmee vermaakt heb, ben weer helemaal in mijn kindertijd achter dat ding, zo ongeveer.
't Lijkt me gaaf om eens een akoestische kit te combineren met electronisch maar mijn broertje wil zijn spul niet missen
de eikel.
Ik zag onlangs dat Zildjian voor electronische shizzle een nieuw soort bekkens heeft, het leek mij
best of both worlds:
echte electronische bekkens zeg maar. Beter dan die rubberen dingen iig. Da's toch net zoiets als met condoom neuken: Het is zonder meer prettig, maar zonder rubber is het toch wel tien keer aangenamer.
* Nemephis gaat even GooglenDeze jongens dus:
Zildjian Gen16 nogwattes bekkens't Is Zildjian, dus het zal wel duur zijn - maar ook kwaliteit.
Maar goed, al veel te veel woorden vuil gemaakt aan dat electronische spul

sue me
Dit was mijn kit vlak voor de soundcheck voor het bevrijdingsfestival Drenthe. Dat mannetje naast mijn tros druiven is Kris, de gitaarman. En die links naast mijn rechter splash is Jaap, de bard die verrassend veel overeenkomsten met een andere bekende bard heeft..
Let ook op de 13" Pearl piccolo, want ik weet nu al dat ik deze post ga afsluiten met nieuws daarover, maar dat weten jullie lekker nog niet muwahahaha //Seth
![mine_mine_mine.jpg]()
Onze band was de opener, samen met een rapcrew van gemiddeld 13 jaar oud waar we 3 nummers mee speelden, twee van hun en een 'special' op de muziek van Walk this way.
Daarna hadden we zelf (nadat die jongens klaar waren) twee nummers die echt gigantisch fout gingen doordat de leadgitaar van de monitor verdween. Natuurlijk werd net één van die stukjes live uitgezonden op radio
Heb daarna nog foto's gemaakt. Natuurlijk ook (of eigenlijk, met name) van de drummers.
Eerst speelde Di-rect (Di Rect, Di-Rect, dIrECT, hoe schrijf je dat?). Goede band is dat. Jammer dat die manager mij bij aanvang van het podium af haalde LOL. Mooie Ludwig kit. Kreeg geen kans meer pica's te maken van dichtbij.
![06.jpg]()
Dit is de drummer van Alain Clark (let op ethisch mooi contrastrerende en zodoende artistiek verantwoorde waterflesjes binnen de compositie

).
![DSC06973.jpg]()
Goede drummer was dat en ook aardig, naderhand nog even met hem staan praten. Geen idee hoe hij heet, weet een van jullie dat?
Dit was de drummer van een band. De een zegt een beroemde band, de ander zegt een regionale band, ik weet het ook niet. Ouwe betrouwbare Sonor iig.
![09.jpg]()
Wat mij opviel bij ALLE drummers -including
moi - was dat ze, als ze niet achter hun kit zitten, er als normale mensen uitzien. Maar zodra ze aan het spelen zijn, trekken ze (onbewust) de meest vreemde bekken. Klinkt dat bekend?
En dan wat betreft mijn 13" piccolo snare. Een 13" piccolo van Pearl, ooit heel duur aangeschaft qua financieel geld in Duitsland (voor mij dan, 300 euria's), ooit koper gespoten nadat 'ie begon te roesten op een paar plekjes: Pearl gebruikt dus geen roestvrij staal, empirisch bewezen. Ben naderhand het type-plaatje kwijtgeraakt, dat was achteraf brak bevestigd nadat ik 'm eraf had gehaald voor het spuiten. Ik weet dus niet precies wát voor snare het nu is
en het boeit me verder ook niet: Het werkt..
Echt een heel lekker ding om op te spelen, scherp geluid en veel attack. Ik had 'm de laatste tijd voor een piccolo laag gestemd, maar van die hoge tonen kom je niet af (
No shit Sherlock, hence the name piccolo).
Dus .. ik wilde iets anders...
Dr Phil:
Geef het maar gewoon toe. Veel mensen hebben dat.* Nemephis ..nou dr. Phil.. ik heb dus een 13" piccolo
Dr Phil:
..maar dat is helemaal niet erg. Ik ken zelf iemand die dat ook heeft.* Nemephis U kent nog meer drummers?!
Dr Phil:
Je had het toch over de piemelmaat van de gemiddelde FOK!'er!!einz?!/seth2!* Nemephis Driewerf neen dr Phil, denk toch om mijn imago!
* Nemephis Nee, ik heb..
* Nemephis ..Ik heb..
* Nemephis Ik heb een ander.
* Nemephis ..én, dr Phil...
* Nemephis 14" × 6"
![521_2.jpg]()
't Is een online gescoorde Yamaha snare, 5-laags berken met eiken fineer uit de Stage Custom lijn. Volgens tha interwebs is dat een middenklasser van Yamaha die qua geluid positieve recencies krijgt.
En om een indruk te geven van hoe hij klinkt, het belangrijkste: Zo dus ongeveer: *
TSJAK!! godverdomme *
Nou, zeg nou zelf, klinkt goed toch?!!