Uiteraard heb ik dat ook al gedaan.quote:
Het is niet bedoeld om je af te kraken, maar Z custom, als je die kapot slaat doe je iets fout. Misschien sla je wel goed, maar heb je ze te strak vastgedraaid? Als ze los hangen zou ik toch eens kritisch naar mijn techniek kijken als ik jou was, nogmaals, Z custom, dat sla je niet zomaar kapot.quote:Op zaterdag 25 september 2010 19:33 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Uiteraard heb ik dat ook al gedaan.
Maar ik zou graag horen wat mede drummers er hier van vinden.... ook wat betreft de kwaliteit van de cymbals.
Zo heb ik een tijdje op Zildjan Z Costums gedrumd, echter begon mijn Crash al door te scheuren binnen enkele maanden. Belachelijk natuurlijk aangezien ik ze netjes in rubber heb zitten met goede beschermende kussentjes. En ik sla verder niet anders als een willekeurige andere drummer.
Dit heeft me een dergelijke afgunst jegens Zildjan gegeven dat ik het nu liever bij Sabian ga zoeken.
Hij speelt met links als lead hand zeg maar, viel me op. Probeer ik mezelf nu ook aan te leren, maar het is knap lastig. Moet bijna overnieuw beginnen lijkt wel.quote:Op zaterdag 25 september 2010 18:01 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Wat een Superheld
Ik drum al mijn hele leven in alle soorten stijlen en met vele soorten bekkens.quote:Op zaterdag 25 september 2010 21:41 schreef Operc het volgende:
[..]
Het is niet bedoeld om je af te kraken, maar Z custom, als je die kapot slaat doe je iets fout. Misschien sla je wel goed, maar heb je ze te strak vastgedraaid? Als ze los hangen zou ik toch eens kritisch naar mijn techniek kijken als ik jou was, nogmaals, Z custom, dat sla je niet zomaar kapot.
Nou, de ene keer speelt hij zijn 'lead hand' links en soms ook rechts als ik me niet vergis (hij kan datquote:Op zaterdag 25 september 2010 23:34 schreef minibeer het volgende:
[..]
Hij speelt met links als lead hand zeg maar, viel me op. Probeer ik mezelf nu ook aan te leren, maar het is knap lastig. Moet bijna overnieuw beginnen lijkt wel.
En best wel bassdrum skills,ik wil ook zo'n dubbelpedaal, maar ze zijn zo achterlijk idioot duur...
het klinkt inderdaad lekker strak allemaal! en aan die kop van hem is ook geen enkele inspanning af te lezen. wel mooi :p.quote:Op zondag 26 september 2010 11:21 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
[..]
Nou, de ene keer speelt hij zijn 'lead hand' links en soms ook rechts als ik me niet vergis (hij kan dat)
Ik heb het ook wel eens zo geprobeerd, maar ik ben er niet zo'n held in, zoals je zegt het vergt veeeeel oefening. Gene Hoglan staat trouwens vooral bekend om z'n gruwelijk strakke blast beats. (ff doorspoelen naar 1:33 min)
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...quote:Een dubbelpedaal kost al gauw 150 a 200 euro (kwaliteit)
wat meer is dan mijn hele drumstel gekost heeftquote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...
Ik ben inderdaad prijzen tegengekomen van 590 euroquote:Op zondag 26 september 2010 22:35 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Om je droom maar meteen in duigen te doen spatten, een goed dubbel basspedal is meer vanaf 200 Euria's.... which really sucks want de mijne is ook wel zo ongeveer aan vervanging toe...
10 euroquote:Op maandag 27 september 2010 11:59 schreef CasB het volgende:
Ik heb nog wel een Tama HP-200tw staan waar ik niks mee doe. Is over te nemen voor een leuk prijsje.
zonder kleurtje zou ie nog vetter zijnquote:Op maandag 22 november 2010 15:23 schreef Nemephis het volgende:
Als je doorzichtig gaaf vind zou ik toch voor deze gaan:
[ afbeelding ]
No way! Da's Bonham's kit!quote:zonder kleurtje zou ie nog vetter zijn
Indischquote:Op dinsdag 23 november 2010 10:36 schreef Nemephis het volgende:
Staat direct bij het begin van het filmpje: Een utar
[ afbeelding ]
'k Had er ook nog nooit van gehoord. Lijkt wel Indiaas ofzo?
Ah ok... Nou, nu is het zo dat mijn bandje sinds een paar maand een nieuwe bassist heeft, een echte Maluku. In zijn vrije tijd maakt ie Moluks/Indonesisch slagwerk. Zal hem eens vragen of hij dit ding ook kent. Misschien heb ik er binnenkort ook wel eentje aan mijn TamaDrama vastgeknooptquote:Indisch
Ik had dat eerst ook, maar misschien zorgen voor een gesloten koptelefoon? Dus een die geen geluid doorlaat van buiten? Drums gaan er, ondanks dat ze eigenlijk geen geluid doorlaten, toch wel doorheen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen? als ik op me ipodje een nummer op zn hardst opzet met oortjes of koptelefoon is er no way dat ik dat nog ga horen als ik meedrum. Heel hard over de stereo is geen mogelijkheid omdat ik geen stereo heb op zolder (daar staat mn drumstel in verband met de buren, daar hebben ze er minder last van ofzo, beetje jammer). Als ik meedrum op mijn oefenkitje (oud elektronisch drumstel met rubberen pads en een 'custom mounted' snare oefenpadgaat het nog net qua dat ik het kan horen)
wat voor fills bedoel je dan?quote:Op dinsdag 28 december 2010 14:01 schreef minibeer het volgende:
ik heb nu een betere, die sluit wat beter af
Doet iemand hier aan hardrock/metal drummen? het lijkt me vet om wat metal nummers te oefenen, maar ik weet niet echt waar ik moet beginnen. Ik vind die fills enzo vaak wel vet, en het lijkt me een stuk moeilijker dan gewoon rock drummen. (alhoewel qotsa/them crooked vultures ook idioot moeilijk zijn vind ik)
Toevallig gisteren nog een poging gedaan om nieuwe nummers te oefenen die ik straks live moet spelen. Heb oordopjes in gedaan en daar overheen standaard koptelefoon aan laptop geschroefd met volume helemaal open. En dan nog komen de drums er af en toe zo erg bovenuit qua volume dat je de muziek niet meer hoort...quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen?
* knip *
Ja doet ik ook. Is eigenlijk niet veel moeilijker dan rock spelen, alleen snellerderderquote:Doet iemand hier aan hardrock/metal drummen?
Als je je gewone oordopjes indoet, zo'n gehoorbeschermers eroverheen dragen:quote:Op dinsdag 21 december 2010 00:30 schreef minibeer het volgende:
hoe doen jullie dat als je een nummer wil meedrummen? als ik op me ipodje een nummer op zn hardst opzet met oortjes of koptelefoon is er no way dat ik dat nog ga horen als ik meedrum. Heel hard over de stereo is geen mogelijkheid omdat ik geen stereo heb op zolder (daar staat mn drumstel in verband met de buren, daar hebben ze er minder last van ofzo, beetje jammer). Als ik meedrum op mijn oefenkitje (oud elektronisch drumstel met rubberen pads en een 'custom mounted' snare oefenpadgaat het nog net qua dat ik het kan horen)
ik weet niet of het werkt, waarschijnlijk alleen echt goed met standaard 4/4 rock nummers, ze laten ook niet echt zien wat die software allemaal kan. Dat heeft denk ik een reden.quote:Op zaterdag 15 januari 2011 13:13 schreef Nemephis het volgende:
Interessant, die software. Hier de B-Keeper website.
Maar in hoeverre is zoiets geschikt voor amateurbandjes? Ik bedoel, waar haal je je samples vandaan? En moet je ook niet een PC ter beschikking hebben die aardig wat kan?
Ik heb tot nu toe niet zulke goede ervaringen met het meespelen met samples, niet alleen vanwege het tempo waar je aan vast zit (zat), maar ook qua partijen die helemaal vast staan terwijl je een nummer live wel eens langer maakt door er ter plekke nog een keer het refrein of een gitaarsolo bij aan te plakken, of dat er een foutje wordt gemaakt door iemand waardoor een stukje iets korter of langer wordt dan bedoeld. Muzikanten snappen dat wel en vangen het netjes op maar een computer niet.
Mooiquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
Nieuwe snare (zelfbouw) gelakt en wel:
[ afbeelding ]
ja nice manquote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 1 februari 2011 22:33 schreef MarsX het volgende:
[ afbeelding ]
en dat klinkt live zoquote:Op donderdag 13 januari 2011 17:05 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Check die double bass en die blast beats
Elektrisch en akoestisch is heel anders inderdaadquote:Op woensdag 28 september 2011 21:19 schreef Modus het volgende:
Iemand ervaring met regelmatig afwisselend op een elektronische en akoestische set spelen? Wil (uit overlastoverwegingen) een elektronische kopen maar heb ergens het idee dat de feel van de oppervlakten waar je op speelt mede je techniek bepaalt. Oftewel: dat een pad gewoon slagtechnisch heel anders aanvoelt dan een vel, en dat als je dan maandenlang hebt zitten tobben op goedklinkende ghost notes je op een vel eigenlijk weer overnieuw kan beginnen met leren?
En verder sowieso algemene tips gevraagd, ik zie bv. sets met een losstaand hihatpedaal en de hihat 'bekkens' zitten dan apart op je rek maar ook dingen die lijken op traditionele hihats, dus zoiets
[ afbeelding ] vs [ afbeelding ]
Waarom het 1, waarom het ander, etc.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |