Begrijp je zelf wat je schrijft of probeer je intelligent over te komen door grote woorden te gebruiken waarvan je eigenlijk net niet weet wat ze betekenen en hoe ze in een zin passen?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, subjectiviteit is onderhevig aan een tal van inconsistente zaken.
Zoöfilie of bestialiteit.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:56 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Ja, das ook nogal een regelmatig gemaakte vergelijking: pedofielen, homo's en mens-dierenseks(heeft dat een naam??) in één lijn noemen.
![]()
![]()
Die begrijpen er werkelijk helemaal niks van
Zeer goede vraag, misschien wel een combinatie van beiden, geen idee. Misschien probeer ik dingen te verschuilen, geen idee. ik moet heel veel reageren in een korte tijd, waar heb ik niet inhoudelijk op gereageerd dan, al dan wel via een andere post?quote:Op woensdag 4 november 2009 21:57 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Begrijp je zelf wat je schrijft of probeer je intelligent over te komen door grote woorden te gebruiken waarvan je eigenlijk net niet weet wat ze betekenen en hoe ze in een zin passen?
Jammer ook dat je niet inhoudelijk reageert maar het afdoet met dit soort dooddoeners.
En terecht. Het is een goede zaak om intolerant te zijn t.o.v. intolerante denkbeelden, ook al worden die (historisch) gelegitimeerd door een of andere woestijnreligie en in eerste instantie heel beschaafd verwoord (daar begint het).quote:Op woensdag 4 november 2009 21:54 schreef BrandX het volgende:
Jouw tolerantie ten opzichte van trigger is dan erg laag.
Dat maakt zijn mening niet minder achterlijk en zielig. Eens?quote:Nogmaals, dat is zijn geloofsovertuiging die hij volgt binnen de grenzen van het Nederlands recht. Niets meer en niets minder.
Bollocks.quote:iemand die anderen verachten om hun godsdienst zijn imo net zo kortzichtig bezig als trigger mbt homo's. Zo simpel is het. En vandaar uit verder redenerend zie ik jou hetzelfde doen als trigger + vloeken. Pot, ketel, zwart enz.
Mijn tolerantie tegenover religies is ongeveer net zo laag als tegenover nazis. Het resultaat en doel van beide idealogieen is het uitsluiten van mensen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:54 schreef BrandX het volgende:
Jouw tolerantie ten opzichte van trigger is dan erg laag.
De islam en religie in het algemeen heeft zich (nog) niet hoeven verdedigen voor het nederlands recht dus ik zou daar niet overtuigd van zijn.quote:Nogmaals, dat is zijn geloofsovertuiging die hij volgt binnen de grenzen van het Nederlands recht. Niets meer en niets minder.
Je snapt nog steeds het verschil niet tussen kiezen voor een idealogie en met bepaalde eigenschappen geboren worden. Daar zit een heel groot verschil in. Hoevaak moet ik dit nog herhalen voordat je hier op ingaat?quote:iemand die anderen verachten om hun godsdienst zijn imo net zo kortzichtig bezig als trigger mbt homo's. Zo simpel is het. En vandaar uit verder redenerend zie ik jou hetzelfde doen als trigger + vloeken. Pot, ketel, zwart enz.
1 van de redenen is denk ik dat het tegenwoordig lijkt dat wanneer je je niet expliciet tegen iets uitspreekt (in dit geval je walging erover uit) je het blijkbaar leuk/goed/geil/whatever vindt. Iets er tussenin of gewoon een neutraal standpunt lijkt niet meer te kunnen ofzo.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:56 schreef PalmRoyale het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd waarom vele mannen die afkeurend staan tegenover homo's datzelfde standpunt niet hebben tegenover lesbo's. Dan is het ineens van "oh wat geil, moet je die 2 hete chicks zien!"
Maar toch praat je hier alsof jou subjectieve beleving een universele waarheid is. Het is heel simpel. Jou intolerantie ten opzichte van homosexualiteit is aangeleerd gedrag, niets meer en minder.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:54 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Uiteraard, subjectiviteit is onderhevig aan een tal van inconsistente zaken.
In het begin zei ik ook mijn ervaring he. Het nadere zeker gepraat was gewoon om het meer kracht te geven, ik weet dat mijn visie van de wereld eindigt waar de ander begint.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:00 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Maar toch praat je hier alsof jou subjectieve beleving een universele waarheid is. Het is heel simpel. Jou intolerantie ten opzichte van homosexualiteit is aangeleerd gedrag, niets meer en minder.
Je zou kunnen beginnen met vertellen waar je je 'informatie' over het ontstaan van homoseksualiteit vandaan haalt, behalve uit je eigen hoofd.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef Triggershot het volgende:
Zeer goede vraag, misschien wel een combinatie van beiden, geen idee. Misschien probeer ik dingen te verschuilen, geen idee. ik moet heel veel reageren in een korte tijd, waar heb ik niet inhoudelijk op gereageerd dan, al dan wel via een andere post?
Welke bron en wat voor objectiviteit? Ik zei volgens mij herhaaldelijk dat ik enkel redeneer vanuit eigen perspectief, zo niet wil ik dat graag nog bevestigen.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:02 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Je zou kunnen beginnen met vertellen waar je je 'informatie' over het ontstaan van homoseksualiteit vandaan haalt, behalve uit je eigen hoofd.
Beetje objectiviteit in je bron zou wel mooi zijn ivm de geloofwaardigheid.
Kan iemand dit nog ff een keer herhalen want we hebben het nog niet genoeg gelezen.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:02 schreef Sloggi het volgende:
Homo's wijken af van de norm. De norm is namelijk heteroseksualiteit. In die zin is homoseksualiteit een afwijking.
Ik ben het met je eens dat het niet aangeleerd is (in de meeste gevallen), maar het doortrekken naar het 'dierenrijk' slaat nergens op omdat ook daar afwijkingen voorkomen.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:53 schreef pisnicht het volgende:
[..]
En hoe verklaar je homoseksualiteit in het dierenrijk dan? Ook opvoeding? Wel eens gehoord van mensen die geboren zijn als meisje maar zich een jongen voelen en dat dit al zichtbaar is vanaf hun 2e levensjaar? Ook aangeleerd zeker.
Hier komt 'ie:quote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Kan iemand dit nog ff een keer herhalen want we hebben het nog niet genoeg gelezen.
hier nog even op in dan voordat ik mijn bedje opzoek:quote:Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef JayKudo het volgende:
Je snapt nog steeds het verschil niet tussen kiezen voor een idealogie en met bepaalde eigenschappen geboren worden. Daar zit een heel groot verschil in. Hoevaak moet ik dit nog herhalen voordat je hier op ingaat?
maar er zijn ook religieuzen/allochtonen met een andere mening?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:02 schreef DennisMoore het volgende:
M'goed, Triggershot moet hier wel beseffen dat hij met zijn getroll (want dat is het waarschijnlijk) wel weer een mooi beeld neerzet van religieuzen en/of allochtonen, stereotypen bevestigt.
Zijn getroll is niet zonder gevolgen.
Wat het getroll betreft, wat ik eerder ook heb gezegd, als het zo overkomt, negeer het dan gewoon, want iemand die trollt - in dit geval waar ik voor word uitgemaakt - en iemand die daar op reageert doen het topic beiden niet ten goede, daarnaast wordt al makkelijk alles wat de een niet aanstaat door de ander uitgemaakt voor getroll, dat vind ik te makkelijk.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:02 schreef DennisMoore het volgende:
M'goed, Triggershot moet hier wel beseffen dat hij met zijn getroll (want dat is het waarschijnlijk) wel weer een mooi beeld neerzet van religieuzen en/of allochtonen, stereotypen bevestigt.
Ja okey is goed, maar welke consequentie verbind je aan deze conclusie?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier komt 'ie:
Homo's wijken af van de norm. De norm is namelijk heteroseksualiteit. In die zin is homoseksualiteit een afwijking.
Worden we nu al gedegradeerd tot syndroomquote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef eigenaar het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het niet aangeleerd is (in de meeste gevallen), maar het doortrekken naar het 'dierenrijk' slaat nergens op omdat ook daar afwijkingen voorkomen.
Homosexualiteit is imo gewoon een afwijking. Dit hoeft echter niet slecht te zijn.
Als iemand geboren wordt met het syndroom van down spreek je toch ook van een afwijking?
Het stuk van hieronder kun je niet bestempelen als redeneren vanuit eigen perspectief.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:03 schreef Triggershot het volgende:
Welke bron en wat voor objectiviteit? Ik zei volgens mij herhaaldelijk dat ik enkel redeneer vanuit eigen perspectief, zo niet wil ik dat graag nog bevestigen.
Hier pretendeer je daadwerkelijk kennis te hebben. Ik vraag me af waar je die kennis vandaan haalt.quote:Op woensdag 4 november 2009 21:31 schreef Triggershot het volgende:
Ik snap gewoon niet dat er ontkend wordt dat je op basis van niet-reguliere omstandigheden homo wordt, het is natuurlijk een fijn idee dat er een kern van natuur in je is waardoor je het wordt, maar laten we eerlijk wezen. Als je het niet wou, was je het ook niet geweest, nogmaals ik vind het prima hoor, wie je doet, wat je doet en hoe je het doet, maar ga me niet vertellen dat je er niets aan kunt doen. Het idee dat je ermee geboren wordt is allang achterhaalt en wishfullthinking.
Dat is blijkbaar irrelevant, ik word als excuus gebruikt om eigen aversie tegen vulmaarin bevestigd te zien worden, gezien ik herhaaldelijk niets heb gezegd wat ook maar dat half zou betrekken.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
[..]
maar er zijn ook religieuzen/allochtonen met een andere mening?
Ja, gelukkig heb ik er daarvan een paar als collega'squote:Op woensdag 4 november 2009 22:05 schreef IHVK het volgende:
maar er zijn ook religieuzen/allochtonen met een andere mening?
omg over generaliseren gesprokenquote:Op woensdag 4 november 2009 22:02 schreef DennisMoore het volgende:
Yay! Iedereen wijkt af van de norm! Want iedereen heeft wel iets 'anders'quote:Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Hier komt 'ie:
Geen idee. Zou ik er een consequentie aan moeten verbinden?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:06 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ja okey is goed, maar welke consequentie verbind je aan deze conclusie?
'Ik snap, ik vind, me' etc geven toch aan dat ik het zoveel vanuit mezelf naar buiten gooi, zonder te strooien naar externe bronnen? Dat het enkel vanuit mijn perspectief is. Al heb ik daadwerkelijk kennis of tracht ik dit te doen overkomen, dan nog is het volgens mijn perspectief toch?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:07 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Het stuk van hieronder kun je niet bestempelen als redeneren vanuit eigen perspectief.
[..]
Hier pretendeer je daadwerkelijk kennis te hebben. Ik vraag me af waar je die kennis vandaan haalt.
Mocht dat persoonlijk perspectief zijn, dan vraag ik me af waarom je niet openstaan voor tegengestelde meningen en argumenten van ervaringsdeskundigen.
Nee, niet iedere afwijking is hetzelfde toch?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Worden we nu al gedegradeerd tot syndroom?
Als je het zover door wil voeren wel ja, maar daar gaat dit topic niet om. Het gaat om het fenomeen homoseksualiteit, niet om het individu.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:09 schreef Qebbel het volgende:
[..]
Yay! Iedereen wijkt af van de norm! Want iedereen heeft wel iets 'anders'
Je hebt pas een probleem als je een 'debiele, homofiele joodse neger met een bult' bent. (Ivo de Wijs)
quote:Op woensdag 4 november 2009 22:07 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Worden we nu al gedegradeerd tot syndroom?
Mensen met rood haar hebben ook een afwijking.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:10 schreef eigenaar het volgende:
Nee, niet iedere afwijking is hetzelfde toch?
Ik ken er velen en als ze er niet uitkomen blijkt de term 'kutgeloof' eens te meer de waarheid.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:05 schreef BrandX het volgende:
hier nog even op in dan voordat ik mijn bedje opzoek:
Als je als kind geboren wordt binnen een zwaar gelovige familie heb je ook geen keus. Indoctrinatie, in ieder geval tot op bepaalde hoogte. Er zijn er maar weinig die op latere leeftijd tot een andere zienswijze komen.
Tsja, zo'n slappe reactie is te verwachten van iemand die intolerantie niet zo heel erg vindt.quote:En wederom nogmaals, ik ben het ook niet eens mijn trigger zijn zienswijze. Ik ageer uitsluitend tegen het geven dat mensen hem verachten om zijn standpunt om vervolgens minstens zo verachtend bezig te zijn jegens zijn geloof. Om hem zo nodig op de persoon te moeten pakken. Maar hierin verschillen wij blijkbaar net zo veel van mening als jij en ik van mening verschillen ten opzichte van trigger.
Tot morgen, mijn wekker gaat weer om kwart over vijf
een teken van slapte is ook iemand persoonlijk aanvallen in een discussie omdat je blijkbaar de discussie zelf niet objectief en neutraal kan voeren. Erg jammer.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:12 schreef JayKudo het volgende:
[..]
Ik ken er velen en als ze er niet uitkomen blijkt de term 'kutgeloof' eens te meer de waarheid.
[..]
Tsja, zo'n slappe reactie is te verwachten van iemand die intolerantie niet zo heel erg vindt.
Waarom niet?quote:Op woensdag 4 november 2009 22:11 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Mensen met rood haar hebben ook een afwijking.
Toch zal je dat niet snel vergelijken met een syndroom van Down...
Dat zie je verkeerd. 'Ik snap' en 'ik vind' slaan op jouw mening over onze argumenten en jouw mening over hoe acceptabel homo's zijn.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:09 schreef Triggershot het volgende:
[..]
'Ik snap, ik vind, me' etc geven toch aan dat ik het zoveel vanuit mezelf naar buiten gooi, zonder te strooien naar externe bronnen? Dat het enkel vanuit mijn perspectief is. Al heb ik daadwerkelijk kennis of tracht ik dit te doen overkomen, dan nog is het volgens mijn perspectief toch?
Twee vrouwen zijn nu eenmaal knettergeil, zit blijkbaar in de mannelijke natuurquote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef Modus het volgende:
Maar leg nou eens uit waarom je dat verschil maakt tussen M/V homo. Ja, om persoonlijke redenen, maar daar zit toch ook een bepaalde logica achter? Welke dan?
Iemand die anderen (in feite persoonlijk) beledigt in een zogenaamde 'discussie', moet er niet raar van opkijken als hij zelf als een achterlijke wordt neergezet. En dat heeft niets met 'objectief en neutraal' te maken. Dat wordt immers al meteen onmogelijk gemaakt door de intolerante 'mening' van de persoon die de middeleeuwse beledigende opvattingen verkiest te hanteren.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:14 schreef BrandX het volgende:
een teken van slapte is ook iemand persoonlijk aanvallen in een discussie omdat je blijkbaar de discussie zelf niet objectief en neutraal kan voeren. Erg jammer..
Ik bedoelde zijn reactie op mijquote:Op woensdag 4 november 2009 22:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Iemand die anderen (in feite persoonlijk) beledigt in een zogenaamde 'discussie', moet er niet raar van opkijken als hij zelf als een achterlijke wordt neergezet. En dat heeft niets met 'objectief en neutraal' te maken. Dat wordt immers al meteen onmogelijk gemaakt door de intolerante 'mening' van de persoon die de middeleeuwse beledigende opvattingen verkiest te hanteren.
Juist, en daarom is het misschien maar handig om dat woord in deze context niet te gebruiken, omdat dat dus beledigend overkomt.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef eigenaar het volgende:
Er zijn naar mijn idee een hoop mensen die het woord afwijking koppelen aan iets negatiefs..
quote:Op woensdag 4 november 2009 22:17 schreef Sloggi het volgende:
Twee vrouwen zijn nu eenmaal knettergeil, zit blijkbaar in de mannelijke natuur.
Niet in mijn mannelijke natuurquote:Op woensdag 4 november 2009 22:17 schreef Sloggi het volgende:
Twee vrouwen zijn nu eenmaal knettergeil, zit blijkbaar in de mannelijke natuur.
Stel, je vindt warme chocolademelk lekker. En je vindt slagroom lekker. Is het dan zo gek te fantaseren overquote:Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef Modus het volgende:
Maar leg nou eens uit waarom je dat verschil maakt tussen M/V homo. Ja, om persoonlijke redenen, maar daar zit toch ook een bepaalde logica achter? Welke dan?
Kom nu maar eens inhoudelijk. Je ontwijkt en duikt en probeert het maar over de vorm te hebben en ondertussen tolereer je pure discriminatie.quote:Op woensdag 4 november 2009 22:14 schreef BrandX het volgende:
[..]
een teken van slapte is ook iemand persoonlijk aanvallen in een discussie omdat je blijkbaar de discussie zelf niet objectief en neutraal kan voeren. Erg jammer..
ik was weg he? oeps, nu echt![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |