abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74522049
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 16:26 schreef _Led_ het volgende:

[..]

..omdat ze zich vreselijk bedreigd voelen door de kennis van werkeloze huisvrouwen met een vmbo-diploma en een psychische aandoening natuurlijk !

BURN!!!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 8 november 2009 @ 21:55:22 #252
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74524341
quote:
Op zondag 8 november 2009 16:00 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Maar mensen als Ogilvie treden op voor volle zalen. Daar is ook een bepaalde prestatiedruk.

Randi is in mijn ogen een redelijke koning omdat hij al tientallen jaren bezig is met dit project. Ik wil niet zeggen dat paranormale gaven of activiteiten niet bestaan, maar het is simpelweg buitengewoon eigenaardig dat nog nooit iemand zijn/haar gave heeft kunnen laten testen in een wetenschappelijke omgeving.

En het is ook tekenend dat mensen daar vervolgens allemaal excuses voor gaan verzinnen.
Exact.. hij staat ook stijf van de zenuwen telkens voor een show kruisgebedjes te maken.. come on

Daar zitten ook sceptici tussen (evenals 1000 goochelaars, mentalisten e.d.). Alsof er dan geen " foute vibes" zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door Michielos op 08-11-2009 22:16:20 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  maandag 9 november 2009 @ 08:17:54 #253
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_74531677
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 20:25 schreef Boca_Raton het volgende:
Het gekke is dat ik er helemaal niet op uit ben om te bewijzen dat bijvoorbeeld paranormale gaven, bestaan. Ik begon hier op dit forum met: ik geloof er in en laat dat gewoon staan.
Precies. Dat is ook mijn intensie en ik dacht dat wat jij hier nu zegt het idee van TRU ook daadwerkelijk is.
quote:
En nu zit ik in het defensief en dat is eigenlijk mijn bedoeling niet. Ik vraag gewoon om het respect dat ik er anders over denk en het anders ervaar.
Tja. Velen met jou.
Maar ik heb langzamerhand geleerd dat je alsnog niet verplicht bent in TRU op jezelf te verdedigen.
Als er van die nutteloze vragen komen die je uit de tent lokken om te gaan zitten verdedigen, ben je nog steeds niemand iets verplicht.
Je kan die posts ook gewoon negeren en verder discussieren met mensen die er wel open voor staan.
Probleem is... velen mensen durven niet eens meer te posten omdat ze inderdaad geen zin hebben om in de defensie opstelling te "moeten" gaan. Dat is erg jammer.
  maandag 9 november 2009 @ 09:56:43 #254
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74532858
Belangrijk punt is dat een simpele vraag om uitleg ("Hoe werkt dat dan ?", "kun je dat eens demonstreren ?", "kan dat ook met een asbak of computermuis in plaats van met een glas ?") van een nieuwsgierig persoon gelijk gezien wordt als een "nutteloze vraag".

Komt dat doordat men het antwoord schuldig moet blijven en daarom geirriteerd raakt ?
Is het nutteloos om vragen te hebben bij fantastische claims ?
In een ander fok-subforum zullen die vragen sowieso niet beantwoord worden, dus waar kan men die vragen anders stellen ?
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 10:01:50 #255
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74532952
Het moedigt in ieder geval niet aan om bijvoorbeeld eigen waarnemingen of ervaringen te delen. Dat is bijna niet te doen met echt hele sceptische mensen. Betwisten om te kunnen betwisten is vervelend discussiëren.

Ik geef de discussie vooralsnog maar op al zijn er wel interessante dingen uit voort gekomen, zoals 'wat is een ziel'. Vind ik toch wel heel boeiend, nooit zo bij nagedacht.
  maandag 9 november 2009 @ 10:05:07 #256
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533007
Led, uitnodigen om toe te lichten werkt alleen als je oprecht open staat voor wat een ander inbrengt. Maar bij jou heb ik toch de indruk dat je enkel uitnodigt om het weer te kunnen weerleggen. Zo van: "We zijn weer thuis!"

Ik heb de indruk bij jou dat als iets niet herleidbaar is tot hersens of wetenschap, dat dat dan volgens jou niet bestaat. Alsof je eerst kijkt of het herleidbaar is, verklaarbaar, en dan pas je mening er over geeft. Ik ervaar ook geen spontaniteit in je weerwoord.
pi_74533017
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:56 schreef _Led_ het volgende:
Belangrijk punt is dat een simpele vraag om uitleg ("Hoe werkt dat dan ?", "kun je dat eens demonstreren ?", "kan dat ook met een asbak of computermuis in plaats van met een glas ?") van een nieuwsgierig persoon gelijk gezien wordt als een "nutteloze vraag".

Komt dat doordat men het antwoord schuldig moet blijven en daarom geirriteerd raakt ?
In een ander fok-subforum zullen die vragen sowieso niet beantwoord worden, dus waar kan men die vragen anders stellen ?
Volgens mij hanteren mensen vrijwel altijd "wie claimt, moet aantonen". Natuurlijk staat het mensen vrij om dingen te "geloven", zoals mensen in God geloven. Maar hier gaat het niet om religieuze of theologische overtuigingen, maar om daadwerkelijke gaven die invloed schijnen te hebben op mensen en hun omgeving! En dat is aan te tonen. Als het niet aan te tonen is, is het niet significant en per definitie niet "een gave". Waarom sommige mensen hiervoor dan opeens een uitzondering gaan maken met allerlei excuses is me dan ook een raadsel

Misschien omdat een kille wereld zonder al deze tierlantijnen mensen afschrikt.
pi_74533022
quote:
Op maandag 9 november 2009 09:56 schreef _Led_ het volgende:

Eens is
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74533055
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:05 schreef Boca_Raton het volgende:
Led, uitnodigen om toe te lichten werkt alleen als je oprecht open staat voor wat een ander inbrengt. Maar bij jou heb ik toch de indruk dat je enkel uitnodigt om het weer te kunnen weerleggen. Zo van: "We zijn weer thuis!"

Ik heb de indruk bij jou dat als iets niet herleidbaar is tot hersens of wetenschap, dat dat dan volgens jou niet bestaat. Alsof je eerst kijkt of het herleidbaar is, verklaarbaar, en dan pas je mening er over geeft. Ik ervaar ook geen spontaniteit in je weerwoord.
Ik persoonlijk ben erg benieuwd naar deze mensen en sta denk ik wel redelijk open voor dit soort gevallen; ook omdat ik zelf ook wel opmerkelijke dingen heb meegemaakt die in deze categorie zouden vallen (hele specifieke voorspellende dromen en paranormale activiteiten).

Waar ik nieuwsgierig naar ben is of het daadwerkelijk "in hogere sferen" gezocht moet worden of dat het rationeel te verklaren valt.
  maandag 9 november 2009 @ 10:10:51 #260
31101 _Led_
pi_74533123
quote:
Open staan voor een ander's inbreng is wat anders dan er ook gelijk in mee moeten gaan.
Als er gevraagd wordt om uitleg bij een fantastische claim, maar die uitleg is op zichzelf ook weer een fantastische claim - dan wordt er doorgevraagd.
Als iemand een claim doet over geneeskrachtige stenen, er wordt om uitleg gevraagd, en komt daarna aan met een raar verhaal over trillingsfrequenties waaruit blijkt dat zij/hij gewoon wat mensen napraat die weinig verstand van natuurkunde hebben (dat hele verhaal slaat natuurkundig gezien nergens op), moet men dan maar zeggen "O nee, natuurlijk, dan is het goed !" ? Of mag men doorvragen ?
quote:
Ik kijk inderdaad eerst of er een eenvoudige rationele verklaring is voordat ik het in het paranormale zoek.
Dat is toch niet zo vreemd ?
zzz
pi_74533283
quote:
Led, uitnodigen om toe te lichten werkt alleen als je oprecht open staat voor wat een ander inbrengt.
Open staan voor de mogelijkheid is natuurlijk belangrijk, maar we hebben het nu wel over een wereldje met nogal wat bedriegers en het feit dat er na die tientallen jaren nog nooit iemand zijn/haar kunsten heeft kunnen reproduceren in een gecontroleerde omgeving.

Dat maakt erg sceptisch, en dat zou iedereen zijn als het om andere gevallen zou gaan.
  maandag 9 november 2009 @ 10:18:26 #262
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533313
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]

Ik kijk inderdaad eerst of er een eenvoudige rationele verklaring is voordat ik het in het paranormale zoek.
Dat is toch niet zo vreemd ?
Led, echt waar: je komt op mij niet over alsof je oprecht geïnteresseerd bent. Echt niet. Wel als iemand die een triomfkreet slaakt als een bewering niet onderbouwd kan worden. Je mag dan wel uitnodigen, maar ik ga er dan niet meer op in omdat er dan in wezen met mijn overtuigingen, gevoetbald wordt. Zo van: Gooi maar op, knallen wij 'm erin.

Als je zaken zonder rationele verklaringen categorisch afwijst, vind ik dat de dood in de pot. Vind ik héél eenzijdig. En ook verdomde makkelijk trouwens.
  maandag 9 november 2009 @ 10:20:02 #263
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533357
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:10 schreef _Led_ het volgende:

Led, laten we elkaar nou geen mietje noemen. Ik denk niet dat jij het óóit in het paranormale zult zoeken.
  maandag 9 november 2009 @ 10:21:34 #264
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533394
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Open staan voor de mogelijkheid is natuurlijk belangrijk, maar we hebben het nu wel over een wereldje met nogal wat bedriegers en het feit dat er na die tientallen jaren nog nooit iemand zijn/haar kunsten heeft kunnen reproduceren in een gecontroleerde omgeving.

Dat maakt erg sceptisch, en dat zou iedereen zijn als het om andere gevallen zou gaan.
Ja, tuurlijk Haushofer, tuurlijk zit er kaf tussen het koren. Zal in de wetenschap óók wel zijn. Dit is voor mij geen punt van discussie.
pi_74533413
Boca_Raton, geef het een kans zou ik zeggen in plaats van het bij voorbaat al af te schieten
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 10:25:36 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_74533476
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk Haushofer, tuurlijk zit er kaf tussen het koren. Zal in de wetenschap óók wel zijn. Dit is voor mij geen punt van discussie.
Het punt is Boca, er is nooit controleerbaar en objectief aangetoont dat er koren tussen het kaf zit

[ Bericht 0% gewijzigd door Pietverdriet op 09-11-2009 10:32:35 ]
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 9 november 2009 @ 10:25:44 #267
31101 _Led_
pi_74533480
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:18 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Led, echt waar: je komt op mij niet over alsof je oprecht geïnteresseerd bent. Echt niet. Wel als iemand die een triomfkreet slaakt als een bewering niet onderbouwd kan worden. Je mag dan wel uitnodigen, maar ik ga er dan niet meer op in omdat er dan in wezen met mijn overtuigingen, gevoetbald wordt. Zo van: Gooi maar op, knallen wij 'm erin.
Je kunt 'm er alleen in knallen als het doel wijd open staat.
quote:
Als je zaken zonder rationele verklaringen categorisch afwijst, vind ik dat de dood in de pot. Vind ik héél eenzijdig. En ook verdomde makkelijk trouwens.
Ik vind het juist verdomde makkelijk om bij alles niet verder te willen denken dan "Nou ja, dan is het gewoon paranormaal !".
Het punt is dat ik nog nooit iets heb gezien dat niet rationeel verklaarbaar is.
Dat is trouwens, om even ontopic te blijven, ook precies het punt van de Randi-testmethode.
Het maakt niet uit hoe het werkt, laat uberhaupt maar eens zien dat er iets is waar we geen rationele verklaring voor hebben.
Want jij kunt wel roepen dat ik en anderen daar maar eens voor open moeten staan, maar daar zie ik geen reden toe zolang niemand me iets kan laten zien dat niet rationeel te verklaren is.
Waarom zou ik iemand geloven die zegt 100m hoog te kunnen springen maar het niet kan laten zien ?
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 10:28:16 #268
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74533522
Wat een bekend topic.
The truth was in here.
  maandag 9 november 2009 @ 10:29:08 #269
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533540
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:22 schreef Dragorius het volgende:
Boca_Raton, geef het een kans zou ik zeggen in plaats van het bij voorbaat al af te schieten
Hoi Dragorius, als ik er aan denk om wat dingen te noemen die ik zelf heel frappant vond en vind in mijn eigen leven, dan kan ik bijna zelf de rationele verklaringen al opnoemen. Snap je? Dus die laat ik dan liever achterwege. Feit is ook dat bepaalde indrukken (contact bijvoorbeeld met mijn overleden grootouders wat ik heel sterk ervaar) persoonsgebonden zijn. Ik ervaar hen héél sterk maar vraag je naar bewijzen, dan weet ik het niet. Het is misschien meer een optelsom van kleine dingen waardoor ik uiteindelijk denk: nu weet ik het zeker. Maar al die kleine dingen zijn binnen één seconde van tafel te vegen. En dat raakt mij dan enorm, alsof ik spoken zie of zo. En zo ervaar ik dat zelf helemáál niet.
pi_74533567
Begrijpelijk, maar snap je de andere kant ook? Niet iedereen heeft die ervaringen en eerlijk is eerlijk, als iets "er is" dan is het meetbaar. Zo werkt het gewoon, zelfs zwarte gaten zijn "meetbaar" ook al zijn ze niet waar te nemen
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 10:43:05 #271
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533855
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:30 schreef Dragorius het volgende:
Begrijpelijk, maar snap je de andere kant ook? Niet iedereen heeft die ervaringen en eerlijk is eerlijk, als iets "er is" dan is het meetbaar. Zo werkt het gewoon, zelfs zwarte gaten zijn "meetbaar" ook al zijn ze niet waar te nemen
Nou, ik denk dat de aanwezigheid van mijn grootouders misschien nog wel best te meten is. Zover ik het begrijp, zijn dat energieën. Maar vraag me niet hoe dat wetenschappelijk moet. Misschien zijn daar ook nog helemaal geen methodes voor (kan ook nog, toch?). En als daar nog geen methodes voor zijn dan wordt het moeilijk.
pi_74533892
Alle energie is te meten, en de Randi-methode zou dit dus objectief moeten kunnen meten.

Een nieuwe aanwezigheid in de vorm van energie heeft altijd uitwerking op de omgeving. Meetbaar dus
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 10:45:24 #273
45206 Pietverdriet
pi_74533897
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:43 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat de aanwezigheid van mijn grootouders misschien nog wel best te meten is. Zover ik het begrijp, zijn dat energieën. Maar vraag me niet hoe dat wetenschappelijk moet. Misschien zijn daar ook nog helemaal geen methodes voor (kan ook nog, toch?). En als daar nog geen methodes voor zijn dan wordt het moeilijk.
Mooie van de Randi Challange is toch dat je zelf de test mag (mee)ontwerpen?
  maandag 9 november 2009 @ 10:48:33 #274
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74533967
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:45 schreef Dragorius het volgende:

Een nieuwe aanwezigheid in de vorm van energie heeft altijd uitwerking op de omgeving. Meetbaar dus
Zijn daar de juiste methodes voor ontwikkeld? Dat mag je je wel eens afvragen. Die twijfel hoor ik niet terug.

De wetenschap krijgt oeverloos betaald om uit te vinden hoe de flitsflats-vis die vijf kilometer diep in zee leeft, zijn ontbijt eet maar als het gaat om de wat vagere zaken zie ik zo gauw geen echte interesse!
  maandag 9 november 2009 @ 10:50:07 #275
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74534008
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:17 schreef Haushofer het volgende:

[..]

zijn jouw voorspellende dromen of paranormale activiteiten te reproduceren ? kan jij vantevoren zeggen wanneer je ze krijgt of komt dat spontaan ?
Heeft de ervaring plaatsgevonden ook al kan je het niet reproduceren of bewijzen ?
Van een tv programma ga je toch niet overtuigt raken of bewijs krijgen , je zal het moeten doen met je eigen ervaringen , " in dat wereldje " zijn mensen zoals jij en ik die ook ervaringen hebben .
Dat zijn er meer dan die paar die op tv komen .
Je zal er toch zelf met je eigen neus op moeten zitten om overtuigt te zijn van het bestaan van bijv
voorspellende dromen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 9 november 2009 @ 10:51:00 #276
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74534035
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:45 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mooie van de Randi Challange is toch dat je zelf de test mag (mee)ontwerpen?
Ik moet die hele Randi Challenge niet. Die man roept zichzelf uit tot ultieme test-methode. Mag hij van mij doen, maar ik ga me daar niet in verdiepen. En: eerlijk gezegd ook een zwaktebod. Als we het niet meer kunnen weerleggen, halen we Ome Randi erbij. Want die .... etc. etc. etc. etc. etc.
pi_74534091
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:50 schreef Summers het volgende:

[..]

zijn jouw voorspellende dromen of paranormale activiteiten te reproduceren ? kan jij vantevoren zeggen wanneer je ze krijgt of komt dat spontaan ?
Heeft de ervaring plaatsgevonden ook al kan je het niet reproduceren of bewijzen ?
Van een tv programma ga je toch niet overtuigt raken of bewijs krijgen , je zal het moeten doen met je eigen ervaringen , " in dat wereldje " zijn mensen zoals jij en ik die ook ervaringen hebben .
Dat zijn er meer dan die paar die op tv komen .
Je zal er toch zelf met je eigen neus op moeten zitten om overtuigt te zijn van het bestaan van bijv
voorspellende dromen .
Mensen als Ogilvie en Char kunnen het oproepen wanneer het nodig is, dus die kunnen ook meedoen aan de Challenge.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 10:53:47 #278
45206 Pietverdriet
pi_74534106
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik moet die hele Randi Challenge niet. Die man roept zichzelf uit tot ultieme test-methode. Mag hij van mij doen, maar ik ga me daar niet in verdiepen. En: eerlijk gezegd ook een zwaktebod. Als we het niet meer kunnen weerleggen, halen we Ome Randi erbij. Want die .... etc. etc. etc. etc. etc.
Sorry, maar als er iets een zwaktebod is, is het dat wel.
  maandag 9 november 2009 @ 10:57:00 #279
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_74534190
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry, maar als er iets een zwaktebod is, is het dat wel.
Opnieuw de vraag: wát als de meetmethodes voor deze gaven nog helemaal niet goed ontwikkeld zijn? Zijn de inzichten anno 2009 helemaal áf? Weten we nu alles? Kunnen we alles meten?

Jij mag 't zeggen.
  maandag 9 november 2009 @ 10:58:47 #280
45206 Pietverdriet
pi_74534231
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Opnieuw de vraag: wát als de meetmethodes voor deze gaven nog helemaal niet goed ontwikkeld zijn? Zijn de inzichten anno 2009 helemaal áf? Weten we nu alles? Kunnen we alles meten?

Jij mag 't zeggen.
Alles wat je niet objectief meetbaar kan maken, moet je niet van aannemen dat het bestaat omdat je het niet kan meten. Higgs-Bosons deeltjes zijn ook alleen maar een theorie.
  maandag 9 november 2009 @ 10:59:07 #281
31101 _Led_
pi_74534238
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:51 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik moet die hele Randi Challenge niet. Die man roept zichzelf uit tot ultieme test-methode. Mag hij van mij doen, maar ik ga me daar niet in verdiepen.
Dat is precies het punt.
Jij wilt geloven in de meest absurde dingen, maar als er een prima rationele testmethode is waarmee het aangetoond zou kunnen worden vind jij dat gemeen.
Jij wil je niet eens verdiepen in de werking van die testmethode, omdat je eigenlijk wel weet dat er niks tegenin te brengen valt.
Het is puur logica - als iemand een bijzondere claim heeft stel je in samenwerking een test op waarmee die persoon accoord gaat om zijn bijzondere claim te laten zien.
Die test moet alleen wel elke mogelijke vorm van vals spel uitsluiten.
Zo simpel is het.

En dat is precies waarom jij het gemeen vindt en je er niet in wilt verdiepen :
omdat je anders moet toegeven dat het enige dat die test doet vals spel uitsluiten is, en daarom jouw wereldje in elkaar stort als blijkt dat niemand van jouw grote superhelden zijn claims waar kan maken zonder vals spel.
quote:
En: eerlijk gezegd ook een zwaktebod. Als we het niet meer kunnen weerleggen, halen we Ome Randi erbij. Want die .... etc. etc. etc. etc. etc.
We halen niet Randi erbij, we halen de testmethode erbij, omdat dat een simpele, logische manier is om te kijken of iemand waar kan maken wat hij/zij claimt.

Als jij het met die testmethode niet eens bent en denkt dat er iets niet klopt aan die testmethode dan zou ik graag jouw uitleg horen wat er mis mee is !
zzz
pi_74534270
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mensen als Ogilvie en Char kunnen het oproepen wanneer het nodig is, dus die kunnen ook meedoen aan de Challenge.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 11:00:21 #283
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74534276
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:48 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Zijn daar de juiste methodes voor ontwikkeld? Dat mag je je wel eens afvragen. Die twijfel hoor ik niet terug.
Dat vind ik ook zo raar , mensen begrijpen dat de wetenschap altijd in ontwikkeling is
en er elke dag iets nieuws ontdekt kan worden , maar gaan er ondertussen elke dag vanuit dat alles NU te meten is of zou moeten zijn wat het leven ook maar te bieden heeft .
mensen vergeten dat iets altijd al bestaat voordat het ontdekt is .
In dit geval ervaart de mensheid al het bestaan , ervaringen kan je niet van tafel vegen ,
die zijn onderdeel van je werkelijkheid , heb je een herinnering aan en herhalen zich .
pi_74534310
Klopt, maar helaas geldt dat ook voor Fata Morgana's of hallucinaties. Bastard heeft zelfs (zijn woorden ) kabouters gezien tijdens een trip. Zijn ze dan echt? Voor de waarnemer wel, maar voor de "realieit neutralus extremus maximus" niet.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 11:01:58 #285
31101 _Led_
pi_74534316
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:57 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Jij mag 't zeggen.
Als Ogilvie claimt met kinderen te kunnen praten via telepathie kun je prima testen of dat zo is.
Gedachtenlezen kun je prima testen.
Telekinese kun je prima testen.
Pyrokinese kun je prima testen.
Remote-viewing kun je prima testen.

We hoeven niet te weten hoe iets werkt om te kunnen testen of het uberhaupt gebeurt !
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 11:04:03 #286
31101 _Led_
pi_74534375
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:00 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo raar , mensen begrijpen dat de wetenschap altijd in ontwikkeling is
en er elke dag iets nieuws ontdekt kan worden , maar gaan er ondertussen elke dag vanuit dat alles NU te meten is of zou moeten zijn wat het leven ook maar te bieden heeft .
mensen vergeten dat iets altijd al bestaat voordat het ontdekt is .
In dit geval ervaart de mensheid al het bestaan , ervaringen kan je niet van tafel vegen ,
die zijn onderdeel van je werkelijkheid , heb je een herinnering aan en herhalen zich .
Ervaringen kun je prima van tafel vegen, er zijn genoeg mensen die denken dat ze Napoleon of Jezus zijn.
Ervaringen zeggen niks, er zijn genoeg mensen die bij Hans Klok ervaren dat ie een meisje in 2en zaagt.

Kortom, het enige dat we zeker weten is dat mensen iets ervaren, maar niet dat hun interpretatie van die ervaring klopt.

Nogmaals, ziet mijn post hierboven :
telepathie, remote-viewing, telekinese, pyrokinese, het is allemaal simpel te testen.
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 11:04:20 #287
45206 Pietverdriet
pi_74534383
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:01 schreef _Led_ het volgende:

We hoeven niet te weten hoe iets werkt om te kunnen testen of het uberhaupt gebeurt !
Jep.
We hebben nog geen idee hoe zwaartekracht werkt, maar hebben 500 jaar geleden al aangetoont dat houten bollen net zo snel vallen als ijzeren
pi_74534386
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:01 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als Ogilvie claimt met kinderen te kunnen praten via telepathie kun je prima testen of dat zo is.
Gedachtenlezen kun je prima testen.
Telekinese kun je prima testen.
Pyrokinese kun je prima testen.
Remote-viewing kun je prima testen.

Jup, en het argument "het komt vanzelf" komt niet uit voor Ogilvie, want die kan alles aanwenden op commando. Dat moet gewoon te testen zijn. Er zijn zoveel simpele maar testwaardige opstellingen te bedenken hiervoor.
Mr. Prolapse 2009
pi_74534432
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:21 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Wat Randi doet is wetenschap, in de zin dat hij een wetenschappelijke methode toepast En die methode heeft, tot nu toe, gegeven dat er niet zoiets bestaat als "paranormale gaven".
pi_74534487
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep.
We hebben nog geen idee hoe zwaartekracht werkt...
Da's wat overdreven.
  maandag 9 november 2009 @ 11:07:46 #291
31101 _Led_
pi_74534502
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Wat Randi doet is wetenschap, in de zin dat hij een wetenschappelijke methode toepast En die methode heeft, tot nu toe, gegeven dat er niet zoiets bestaat als "paranormale gaven".
correctie : volgens de wetenschappelijke methode is er nog niemand geweest die zijn/haar claims waar kon maken.
Dat is wat anders dan zeggen "dat er niet zoiets bestaat"
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 11:08:19 #292
45206 Pietverdriet
pi_74534524
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:05 schreef Haushofer het volgende:

[..]

En dat homeopatie niet werkt
  maandag 9 november 2009 @ 11:10:50 #293
45206 Pietverdriet
pi_74534598
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:07 schreef _Led_ het volgende:

[..]

correctie : volgens de wetenschappelijke methode is er nog niemand geweest die zijn/haar claims waar kon maken.
Dat is wat anders dan zeggen "dat er niet zoiets bestaat"
We kunnen een sematisch debat gaan voeren, maar je kan strikt genomen natuurlijk nooit bewijzen dat iets niet bestaat, je kan alleen maar vaststellen dat het niet aan te tonen is dat het bestaat wat in principe betekend dat het niet bestaat tot het tegendeel bewezen is
  maandag 9 november 2009 @ 11:12:17 #294
45206 Pietverdriet
pi_74534631
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:07 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Da's wat overdreven.
okay okay, maar het punt is duidelijk, we hebben nog geen zwaartekrachtdeeltje gevonden
  maandag 9 november 2009 @ 11:12:45 #295
31101 _Led_
pi_74534645
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

We kunnen een sematisch debat gaan voeren, maar je kan strikt genomen natuurlijk nooit bewijzen dat iets niet bestaat, je kan alleen maar vaststellen dat het niet aan te tonen is dat het bestaat wat in principe betekend dat het niet bestaat tot het tegendeel bewezen is
Maar als je het zo stelt krijg je vaak ruzie met de voorstanders, daarom zeg ik altijd "niemand heeft zijn/haar claims tot nu toe kunnen waarmaken dus zie ik geen reden om ze aan te nemen".
Is soms net subtiel verschillend genoeg om geen ruzie te krijgen
zzz
  maandag 9 november 2009 @ 11:30:55 #296
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74535254
quote:
Op maandag 9 november 2009 10:53 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Als je wilt weten of het bestaat moet je het niet van een Randi of een Derek hebben ,
zoek het in je eigen omgeving , maak het bespreekbaar , vraag rond in je familie , vraag het aan je vrienden , op je werk enz ... vraag degene die je al kent om een demonstratie .
Als je het ECHT wilt weten moet je daar open voor staan en respect hebben voor je medemens en niet net als op fok bij voorbaat al tegen mensen aantrappen want dan zouden mensen die jou al kennen het zelfs niet met jou erover willen hebben omdat dat geen zin heeft en mensen normaal behandeld willen worden als ieder ander .
Sommige mensen zijn zo extreem dat hun eigen kind het nog niet zou durven vertellen mocht die het ervaren .
Zogenaamd sceptische mensen maken er ZELF een taboe van , die geven bij voorbaat al een negatieve stempel aan mensen die het ervaren , en daarna verwacht je nog iets van je medemens ?
Als ik eerst ga roepen dat mensen die hotmail gebruiken gestoord zijn en dom en daarna aan jouw ga vragen of je wil demonstreren hoe hotmail werkt , hoeveel mag ik dan van jou verwachten en hoeveel ga jij voor mij doen ?
Ga zelf onderzoeken en laat ALLE vooroordelen achterwege dus ECHT open staan in je houding niet alleen in woorden en behandel mensen normaal
DAN kom je erachter .
Het paranormale is niet 1 , 2 , 3 samen te vatten of te begrijpen , dat kost jaren .
sommige mensen beginnen niet eens en zijn er al uit en roepen jarenlang hetzelfde zonder zich te verdiepen .
  maandag 9 november 2009 @ 11:33:52 #297
45206 Pietverdriet
pi_74535346
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef Summers het volgende:

[..]

Als je wilt weten of het bestaat moet je het niet van een Randi of een Derek hebben ,
zoek het in je eigen omgeving , maak het bespreekbaar , vraag rond in je familie , vraag het aan je vrienden , op je werk enz ... vraag degene die je al kent om een demonstratie .
Als je het ECHT wilt weten moet je daar open voor staan en respect hebben voor je medemens en niet net als op fok bij voorbaat al tegen mensen aantrappen want dan zouden mensen die jou al kennen het zelfs niet met jou erover willen hebben omdat dat geen zin heeft en mensen normaal behandeld willen worden als ieder ander .
Sommige mensen zijn zo extreem dat hun eigen kind het nog niet zou durven vertellen mocht die het ervaren .
Zogenaamd sceptische mensen maken er ZELF een taboe van , die geven bij voorbaat al een negatieve stempel aan mensen die het ervaren , en daarna verwacht je nog iets van je medemens ?
Als ik eerst ga roepen dat mensen die hotmail gebruiken gestoord zijn en dom en daarna aan jouw ga vragen of je wil demonstreren hoe hotmail werkt , hoeveel mag ik dan van jou verwachten en hoeveel ga jij voor mij doen ?
Ga zelf onderzoeken en laat ALLE vooroordelen achterwege dus ECHT open staan in je houding niet alleen in woorden en behandel mensen normaal
DAN kom je erachter .
Het paranormale is niet 1 , 2 , 3 samen te vatten of te begrijpen , dat kost jaren .
sommige mensen beginnen niet eens en zijn er al uit en roepen jarenlang hetzelfde zonder zich te verdiepen .
En je punt is? Dat je alleen maar naar de bevestiging moet zoeken, of dat wat mensen zeggen een goede onderzoek methode is?
pi_74535365
Summers ik weet niet waar je precies heen wilt, maar ik doel nu enkel op een methode om te testen of hun gaven echt zijn. Het is vrij simpel, zij menen gedachten te kunnen lezen en contact te kunnen maken met overledenen.
Dat is gewoon op simpele manieren te toetsen. En ze kunnen het wanneer dan ook aanwenden die krachten.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 9 november 2009 @ 11:35:13 #299
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74535389
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:01 schreef Dragorius het volgende:
Klopt, maar helaas geldt dat ook voor Fata Morgana's of hallucinaties. Bastard heeft zelfs (zijn woorden ) kabouters gezien tijdens een trip. Zijn ze dan echt? Voor de waarnemer wel, maar voor de "realieit neutralus extremus maximus" niet.
en dat beoordeelt hij toch als een hallucinatie tijdens een trip met als oorzaak drugs of niet dan ?
  maandag 9 november 2009 @ 11:36:43 #300
31101 _Led_
pi_74535433
quote:
Op maandag 9 november 2009 11:30 schreef Summers het volgende:

[..]

DAN kom je erachter .
Wat een baarlijke nonsens.
Als je echt wilt weten of iemand kan wat ie beweert moet je het niet zoeken in subjectieve ervaringen van iemand die misschien helemaal geen kaas heeft gegeten van goed onderzoek, of te weinig kennis heeft om iets op waarde te beoordelen.

Als je echt wilt weten of iemand kan wat ie beweert stel je een wetenschappelijk verantwoorde test op, en ben je niet bang voor een uitslag die misschien niet strookt met jouw hoop.
Zo doen we dat al jaren op elk ander gebied, en dankzij deze methode boeken we vooruitgang en inzicht en doen we betrouwbaar kennis op.
zzz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')