Nogmaals, dan doen ze het toch niet? Als ze toch weten dat ze ervoor zakken , ben je ook niet zo zeker van je zaak.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:41 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb het erover dat die manier van doen veel mensen afstoot, dat die zich dus niet geroepen voelen om te laten testen.
Dan is dat duidelijkquote:Ik heb geen medelijden met derreck enzo, die hebben er idd zelf voor gekozen.
Er zijn diverse andere universiteiten die ook onderzoek ernaar doen (Goldsmith in London). Ga daar langs dan ofzo?quote:Het is toch raar dat mensen verweten wordt niet mee te willen doen aan het circus van randi?
Onder die mensen zitten er zat die wel mee zouden willen werken aan een serieus onderzoek zonder zo'n mediacircus eromheen.
Ze kunnen er een miljoen mee winnen voor onderzoek of goede doelen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:41 schreef erodome het volgende:
Het is toch raar dat mensen verweten wordt niet mee te willen doen aan het circus van randi?
Onder die mensen zitten er zat die wel mee zouden willen werken aan een serieus onderzoek zonder zo'n mediacircus eromheen.
Een forum kiest een lijn van wat wel mag en wat niet mag, daarmee zet je een toon voor het bepaalde forum.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:41 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ook de mods zijn onafhankelijk en niet James Randi. Alsof alles wat op dit forum gezegd wordt de mening van Danny is? Fok is een organisatie met Danny als spil! Alles wat men hier stelt, vindt hij ook.. en de mods voeren het aardig(schei toch uit
)
Maar als ik wat zou kunnen en niet mee zou doen wordt het me kwalijk genomen.quote:?
[..]
Dat wil hij ook.. maar er is nogmaals niets mis met oplichters ontmaskeren. Hij kan er toch niets aan doen dat idioten meedoen aan zijn tests?![]()
[..]
Beep, opnieuw fout. Als je ook maar 1mg verstand van wetenschap had, had je geweten dat het de meest objectieve methode is om iets vast te stellen.
[..]
Mooi, dan doe je toch niet mee? Niks aan de hand
Persoonlijk zou ik het je niet kwalijk nemen. Maar ik zou je ook niet op je woord geloven.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:51 schreef erodome het volgende:
Maar als ik wat zou kunnen en niet mee zou doen wordt het me kwalijk genomen.
NEEN!quote:Op donderdag 5 november 2009 11:47 schreef Flammie het volgende:
Sowieso.. de test wordt gemaakt in samenstelling met de Claimer!
Wat valt daar nou niet aan te snappen? Als mensen dus geen mediacircus willen kunnen ze dat toch gewoon aankaarten
Dan staat er alleen op de site; iemand heeft een miljoen gewonnen ofzo
Klopt, de JREF mag het bekend maken.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
NEEN!
Lees maar eens goe bij de testvoorwaarden, je moet met naam en gezicht komen, dat mogen ze bekend maken, mag overal gebruikt worden door ze wanneer zij dat goed achten, daar krijg je een contract voor.
Niets dat zou dan alleen op de site staat, het miljoen van randi weg zou wereldnieuws zijn en dat weet jij net zo goed als ik.
je vind wel veel bizar en wonderlijk hequote:Op donderdag 5 november 2009 10:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dit is echt bizar, je draait het nu compleet om ?
Je zegt nu dat ik stel dat wetenschap voor domme mensen is en dat ik conclusies uit mijn duim zuig,
terwijl we het net hadden over gevallen waar overduidelijk is aangetoond dat ze de boel oplichten !
Het is ook overduidelijk dat er nog niet genoeg kennis is om dit soort claims te testen en te begrijpen , daaruit vloeit logischerwijs uit dat je dan jammerlijk faalt als een baksteen .quote:Ogilvie heeft bij de wetenschappelijke test overduidelijk gefaald.
Robbert van den Broeke is overduidelijk betrapt met oplichting.
we weten wie het zegtquote:Ik zeg dus dat mensen die vervolgens nog steeds in de 'gave' van die mensen geloven heel erg dom zijn.
mensen zoals jij baseren hun conclusies daarop, andere mensen bekijken het in een ander lichtquote:Hoe jij daar opeens weer van wil maken dat ik tegen wetenschap zou zijn of conclusies uit mijn duim zuig vind ik echt wonderlijk.
Jij doet alsof ik enkel vanachter mijn PC bepaal "O, ze claimen dat dus is het nep" en zo een valse conclusie trek, terwijl die knakkers gewoon voor iedereen duidelijk zichtbaar door de mand zijn gevallen en mensen daar dus prima hun conclusie op kunnen baseren.
Je bedoeld dat Randi niks kon vinden wat heel veel mensen niet zo heel erg gek vinden .quote:Je doet alsof ik wetenschap negeer, terwijl Ogilvie bij de wetenschappelijke test juist niks kon presteren.
[..]
quote:De gave tot oplichting bedoel je ?
Of geloof je echt serieus nog steeds dat van den Broeke's papieren poppetjes geesten waren en dat hij Genverbrander doorkreeg uit het hiernamaals ?
motiveer dit eens met voorbeelden, Summers.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef Summers het volgende:
Het is ook overduidelijk dat er nog niet genoeg kennis is om dit soort claims te testen en te begrijpen , daaruit vloeit logischerwijs uit dat je dan jammerlijk faalt als een baksteen .
Wat heeft dat te maken met een mediacircusquote:Op donderdag 5 november 2009 11:53 schreef erodome het volgende:
[..]
NEEN!
Lees maar eens goe bij de testvoorwaarden, je moet met naam en gezicht komen, dat mogen ze bekend maken, mag overal gebruikt worden door ze wanneer zij dat goed achten, daar krijg je een contract voor.
Niets dat zou dan alleen op de site staat, het miljoen van randi weg zou wereldnieuws zijn en dat weet jij net zo goed als ik.
Ga deze maar kijken ,daar komt meer uit dan dat zuurpruim gerochel dat er alleen maar oplichters bestaan en er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer is .quote:Op donderdag 5 november 2009 11:58 schreef Michielos het volgende:
[..]
motiveer dit eens met voorbeelden, Summers.
Dat bedoel ik niet. Wat ik van jouw graag had is een motivatie waarom de wetenschappelijke methode tekort komt bij eeeh lets say: psychokinese. Hierover had ik een motivatie gehad en geen linkdump ofzo.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:03 schreef Summers het volgende:
[..]
Ga deze maar kijken ,daar komt meer uit dan dat zuurpruim gerochel dat er alleen maar oplichters bestaan en er geen enkele reden is om aan te nemen dat er meer is .
quote:Op donderdag 5 november 2009 12:11 schreef Summers het volgende:
psychokinese kan wel maar dan heb je het probleem dat je het niet kan reproduceren wanneer je dat wilt en dat je dus 24 uur per dag gefilmd moet worden om die momenten mee te maken .
Daar hebben mensen geen zin , die russische dame kondat wel oproepen en is ook gefilmd .
Nou, jouw logica is inderdaad soms moeilijk te volgen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef Summers het volgende:
[..]
je vind wel veel bizar en wonderlijk he![]()
De test die is opgesteld voor Ogilvie is prima in orde.quote:Het is ook overduidelijk dat er nog niet genoeg kennis is om dit soort claims te testen en te begrijpen , daaruit vloeit logischerwijs uit dat je dan jammerlijk faalt als een baksteen .
Inderdaad, ik zeg dat.quote:we weten wie het zegt![]()
Meid, je begon notabene zelf over dat ik wetenschappelijke testen niet nodig zou vinden en conclusies uit mijn duim zou zuigen !quote:mensen zoals jij baseren hun conclusies daarop, andere mensen bekijken het in een ander licht
met andere kennis en ervaringen .
Nee, ik bedoel dat Ogilvie niet kon waarmaken wat hij claimde onder omstandigheden die hij zelf heeft bepaald, dat is heel wat anders.quote:Je bedoeld dat Randi niks kon vinden wat heel veel mensen niet zo heel erg gek vinden .![]()
Dat is wel een goed punt. Een leuk boek hierover vond ik persoonlijk The Hippopotamus van Stephen Fry, waarin een vergelijkbaar thema naar voren komt (waarom denken sommige mensen speciale gaven te hebben, en waarom geloven mensen hierin).quote:Op donderdag 5 november 2009 12:04 schreef Flammie het volgende:
blazednlovinit (3 weeks ago) 0 Reply | Spam
just dilluded, it was sad seeing him cry when he doubted himself. he should see a psychologist, then they'd know why he's convinced himself he is special
Alleen de methode dat zo vol gaten zit dat iedereen die claims maakt paranormaal begaafd is, is goed genoeg voor deze mensen hoorquote:Op donderdag 5 november 2009 12:14 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is wel een goed punt. Een leuk boek hierover vond ik persoonlijk The Hippopotamus van Stephen Fry, waarin een vergelijkbaar thema naar voren komt (waarom denken sommige mensen speciale gaven te hebben, en waarom geloven mensen hierin).
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat mensen die Randis methode niet goed vinden dan een geschikte manier vinden om de 'echten' van de 'oplichters' te scheiden.
Ik wil niet direct iedereen woorden in de mond leggen. Ik denk dat er best mensen zijn de geloven dat sommige mensen paranormale gaven hebben zonder direct iedereen die dit claimt te geloven.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:16 schreef Flammie het volgende:
[..]
Alleen de methode dat zo vol gaten zit dat iedereen die claims maakt paranormaal begaafd is, is goed genoeg voor deze mensen hoor
Ik wil hetzelfde zeggen. Believers vragen niet om eerlijke testen, noch weten ze uberhaupt wat een objectieve test inhoud. Ze willen resultaat zien dat hun geloof bevestigd. Daarom zijn het immers "believers". Immers, je gelooft. Als iets je geloof niet bevestigd, moet het aan iets anders liggen. Je geloof is altijd heilig. Als het werkt, dan is het een goede test, werken ze niet dan ligt het aan de test (of aan de kortzichtige wetenschap). Dit is goed te zien omdat niemand kan aangeven waar precies de test oneerlijk was (behalve "gemeen" , "koele sfeer").quote:Op donderdag 5 november 2009 12:16 schreef Flammie het volgende:
[..]
Alleen de methode dat zo vol gaten zit dat iedereen die claims maakt paranormaal begaafd is, is goed genoeg voor deze mensen hoor
Ik denk dat de enige methode die ze accepteren "hun eigen gevoel" is.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:14 schreef De_Hertog het volgende:
Ik ben trouwens nog steeds benieuwd wat mensen die Randis methode niet goed vinden dan een geschikte manier vinden om de 'echten' van de 'oplichters' te scheiden.
Maar gelooft iedere "believer" dan ook direct iedereen die claimt gaven te hebben? Ik denk dat er ook mensen zien die inzien dat overal, waar dan ook, oplichters rondlopen. Toch?quote:Op donderdag 5 november 2009 12:18 schreef Michielos het volgende:
[..]
Ik wil hetzelfde zeggen. Believers vragen niet om eerlijke testen, noch weten ze uberhaupt wat een objectieve test inhoud. Ze willen resultaat zien dat hun geloof bevestigd. Daarom zijn het immers "believers".
Nee.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:21 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Maar gelooft iedere "believer" dan ook direct iedereen die claimt gaven te hebben? Ik denk dat er ook mensen zien die inzien dat overal, waar dan ook, oplichters rondlopen. Toch?
Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat je in dit topic goed ziet dat het voor veel mensen blijkbaar grotendeels afhangt van hoe sympathiek iemand op ze over komt.
Ik leg niemand iets in de mond, ik zeg enkel : "Ik denk ..".quote:Op donderdag 5 november 2009 12:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf.![]()
Je hebt gelijk, sorry.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:33 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ik leg niemand iets in de mond, ik zeg enkel : "Ik denk ..".
zo schattig dat je gewend bent om te praten via klonen en nu denkt dat de hele wereld dat doet en isquote:Op donderdag 5 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee.
Ik denk dat je in dit topic goed ziet dat het voor veel mensen blijkbaar grotendeels afhangt van hoe sympathiek iemand op ze over komt.
Mensen geloven niet dat de tests van Randi daadwerkelijk bewijzen dat iemand iets niet kon, omdat ze een hekel hebben aan Randi persoonlijk. Aangeven waar de test volgens hun niet goed was doen ze niet.
Char geloven veel mensen hier ook niet omdat ze het een koele vervelende vrouw vinden.
Voordat z'n oplichterspraktijken uitkwamen geloofden hier veel mensen in Robbert van den Broeke, omdat het ze zo'n sympathieke rustige jongen leek.
En dat laatste lijkt nog steeds genoeg om Summers van de 'echtheid' RvdB te overtuigen, ook al is ie keer op keer door de mand gevallen.
(Al zou het me niks verbazen als Summers stiekem RvdB bleek te zijn in het echt)
zowiezo heeft iedereen daar toegang tot of in bezit , als je ademt voldoe je aan de voorwaarden .quote:Op donderdag 5 november 2009 12:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf.Dus: denk je dat iedereen die claimt paranormale gaven te bezitten deze ook daadwerkelijk heeft, en zo nee, wat is een goede manier om de oplichters van de eerlijken te onderscheiden?
Dat is natuurlijk zo. Ik vraag je dan ook niet te zeggen dat iedereen een oplichter is, ik vraag je hoe je de eerlijken van de leugenaars kunt onderscheiden. Maar jouw antwoord daarop is dus 'zelf daar langs gaan en het zelf meemaken?'quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Summers het volgende:
[..]
zowiezo heeft iedereen daar toegang tot of in bezit , als je ademt voldoe je aan de voorwaarden .
Op tv ga je daar niet achter komen dat zijn dingen die je dan zelf moet ervaren en zien .
zelf bij Ogilvie langsgaan en horen wat hij te zeggen heeft of iets weet van jou wat hij niet kon weten .
lekker makkelijk roepen dat iemand een oplichter is van een afstand , iemand kan ook gewoon de waarheid spreken .
in het geval van je medemens is dat wel zo eerlijk , iedereen kan iedereen er slechtquote:Op donderdag 5 november 2009 13:12 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo. Ik vraag je dan ook niet te zeggen dat iedereen een oplichter is, ik vraag je hoe je de eerlijken van de leugenaars kunt onderscheiden. Maar jouw antwoord daarop is dus 'zelf daar langs gaan en het zelf meemaken?'
Dus bij alle mediums op tv heb je je twijfels tot je zelf aan die show hebt meegedaan?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:22 schreef Summers het volgende:
[..]
in het geval van je medemens is dat wel zo eerlijk , iedereen kan iedereen er slecht
uit laten komen in verhalen zonder zich perse aan de waarheid te houden of alleen
de kant te belichten die in je " voordeel " is .
En waarom dan niet?quote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Darkwolf het volgende:
James Randi...![]()
Penn & Teller...![]()
Geen zuivere koffie...
Het is meer dat ik me echt niet kan voorstellen dat iemand zo'n bord voor d'r kop heeft dat ze nog gelooft in Robbert van den Broeke na het hele genverbrander-en papieren-spookjes gebeurenquote:Op donderdag 5 november 2009 13:03 schreef Summers het volgende:
[..]
zo schattig dat je gewend bent om te praten via klonen en nu denkt dat de hele wereld dat doet en is
En weer precies de voorspelde reactie : afkeuring laten blijken, maar nooit in staat om met argumenten te komenquote:Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Darkwolf het volgende:
James Randi...![]()
Penn & Teller...![]()
Geen zuivere koffie...
welnee, dat is de algemene gedachtengoed van een hele grote groep mensen .quote:Op donderdag 5 november 2009 14:00 schreef Flammie het volgende:
[..]
En waarom dan niet?
Is dit de nieuwe troll opmerking ofzo ?
Het is altijd leuk om mee te lezen maar meedoen in zo'n discussie is vrij zinloos.quote:Op donderdag 5 november 2009 13:28 schreef Toryu het volgende:
Nu weet ik weer waarom gestopt was met die discussies in BNW
Er zijn nog helemaal geen argumenten gegevenquote:Op donderdag 5 november 2009 14:07 schreef Summers het volgende:
[..]
welnee, dat is de algemene gedachtengoed van een hele grote groep mensen .
Ik zou er maar aan wennen , wil je echt steeds dezelfde argumenten keer op keer horen ?
anders lees je ff terug .
quote:Op donderdag 5 november 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dus bij alle mediums op tv heb je je twijfels tot je zelf aan die show hebt meegedaan?
Euhr.. waar zijn deze argumenten? Waar lees jij al die argumenten toch allemaal? Ik zie gewoon weerquote:Op donderdag 5 november 2009 14:07 schreef Summers het volgende:
[..]
welnee, dat is de algemene gedachtengoed van een hele grote groep mensen .
Ik zou er maar aan wennen , wil je echt steeds dezelfde argumenten keer op keer horen ?
anders lees je ff terug .
Punt is dat het in deze discussie er nu juist net om gaat dat veel mensen ze dat kwalijk zouden nemen, dat die vinden dat als iemand wat zou kunnen die ook gelijk naar randi zou moeten rennen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef Michielos het volgende:
[..]
Klopt, de JREF mag het bekend maken.
Mijn punt is dat als iemand daar problemen mee heeft, ze het toch gewoon niet doen?
Ey om nog even terug te komen op het vorige want dat wordt nogal ontweken:quote:Op donderdag 5 november 2009 14:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Punt is dat het in deze discussie er nu juist net om gaat dat veel mensen ze dat kwalijk zouden nemen, dat die vinden dat als iemand wat zou kunnen die ook gelijk naar randi zou moeten rennen.
Duf mens, ik heb het niet alleen tegen jou persoonlijk, kijk eens rond in de topic, steeds worden mensen als derrick aangehaalt, jijzelf zegt die mensen zoeken toch zelf de media op met hun shows enzo, helowwwwwwwwwwwwwwwwwww!quote:Op donderdag 5 november 2009 12:03 schreef Flammie het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met een mediacircus
Volgens mij heb je echt hele andere voorstellingen bij een mediacircus...
Vind je mijn fobo ook een mediacircus?
Ps ga je me nou nog vertellen waar ik zei dat Derek een laffe man is die niet bij Randi durft te komen of blijft het bij zwart maken en grote woorden?
Dus "jij beticht Derek ervan om niet naar randi te durven" is niet persoonlijk gericht? Jij moet echt nog zoo veel leren wat betreft discussiėren en logicaquote:Op donderdag 5 november 2009 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Duf mens, ik heb het niet alleen tegen jou persoonlijk, kijk eens rond in de topic, steeds worden mensen als derrick aangehaalt, jijzelf zegt die mensen zoeken toch zelf de media op met hun shows enzo, helowwwwwwwwwwwwwwwwwww!
En nu is ineens Derrick de schuldige ????quote:Op donderdag 5 november 2009 14:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Duf mens, ik heb het niet alleen tegen jou persoonlijk, kijk eens rond in de topic, steeds worden mensen als derrick aangehaalt, jijzelf zegt die mensen zoeken toch zelf de media op met hun shows enzo, helowwwwwwwwwwwwwwwwwww!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Geen wonder dat er nooit iets aan vast te knopen is als jij hier post
Kijk nou eens zelf terug naar de zin wat je ZELF gepost hebt;
1: Je Quote mij, dus je antwoord is aan mij gericht en daar schrijf je het volgendeEn dan moet ik dus zomaar gokken dat je in het algemeen praatquote:Ok ok, de uitslag was niet zo best vor hem en je mag van mij prima denken dat hij daar eens een boodschap aan zou moeten nemen, maar beticht hem niet van om randi heenlopen, want dat heeft hij niet gedaan.... Snap je nu waarom je posts gewoon NIET te volgen zijn? Ik word er echt een beetje flauw van hoor
En hou eens op met dat beledigen van je.. ik denk dat ik meer bereikt heb dan jij dus je hoeft niet zo neerslachtig op je medemens te doen, puur omdat jij zelf loopt te liegen.. Daar kies je toch zelf voor
Je hebt het echt aan je eigen slechte manier van discussieren te danken hoor![]()
Neen, absoluut zelfs niet, denk dat het gros helemaal niets kan of verward is en alleen denkt wat te kunnen.quote:Op donderdag 5 november 2009 12:30 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf.Dus: denk je dat iedereen die claimt paranormale gaven te bezitten deze ook daadwerkelijk heeft, en zo nee, wat is een goede manier om de oplichters van de eerlijken te onderscheiden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |