Is dat dan hoe we moeten bepalen of mensen die bovennatuurlijke gaven claimen deze daadwerkelijk hebben of niet?quote:Op donderdag 5 november 2009 09:31 schreef Summers het volgende:
[..]
nee hoor , wetenschapper , dat zegt nog geen ruk iets over de intelligentie van die 1,1 miljoen medemensen die kijken maar jij gelooft dus dat al die mensen dom zijn .
1 op de 15 miljoen medemensen die kijken
ik heb je begrepen hoor , Jij gelooft dat iedereen die kijkt en het mogelijk acht verschrikkelijk dom is en mensen die kijken en tot dezelfde conclusie komen als jij doet tot de slimme behoort en toevallig hoor jij tot de slimme deel die vanachter zijn pc het overzicht heeft om zulke conclusies te trekken van vreemde mensen .quote:Op donderdag 5 november 2009 09:41 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dat zegt dus niks omdat ik net heb gezegd dat ik niet vind dat iedereen die kijkt dom is, omdat er ook mensen kijken die er niet in geloven.
waarschijnlijk wel aangezien imo ieder mens die "gave" heeft .quote:Even uit nieuwsgierigheid, geloof jij in Ogilvie's 'gave' ?
En in die van Robbert van den Broeke ?
Dit is echt bizar, je draait het nu compleet om ?quote:Op donderdag 5 november 2009 10:37 schreef Summers het volgende:
[..]
ik heb je begrepen hoor , Jij gelooft dat iedereen die kijkt en het mogelijk acht verschrikkelijk dom is en mensen die kijken en tot dezelfde conclusie komen als jij doet tot de slimme behoort en toevallig hoor jij tot de slimme deel die vanachter zijn pc het overzicht heeft om zulke conclusies te trekken van vreemde mensen .
wetenschap is alleen voor domme mensen die jouw overzicht niet hebben om conclusies uit hun duim te kunnen zuigen zonder wetenschappelijk onderzoek .
De gave tot oplichting bedoel je ?quote:waarschijnlijk wel aangezien imo ieder mens die "gave" heeft .
Ik zeg nmet dat ik niet als zodanig in de spotlights zou willen staan, dus nee, ik denk niet dat ik ermee naar buiten zou komen op wat voor manier dan ook.quote:Op woensdag 4 november 2009 10:59 schreef Toryu het volgende:
[..]
Dus je zou jezelf wel als wereldwonder profileren? Dat je het voor jezelf wil houden kan ik best begrijpen.
Maar als je je zelf als wereldwonder beschouwt, en dus toch al in de spotlights staat, is die test van Randi een eitje.
Wordt Uri geloofd dan door wetenschapsland?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja hoor, mensen vergeten snel.
Denk je dat Uri Geller ergens last van zou hebben als ie zou stoppen met zelf de media op te zoeken ?
Tja, wat moet ik hier dan weer op terug zeggen behalve dat ik het vermoeden krijg dat je een beetje naief bent hier en daar.quote:Volgens mij kijk jij echt teveel films.
Heb je een voorbeeldje van een hacker die van de aardbodem verdwenen is ?
Mja, hier valt weinig op te zeggen![]()
Dat doen verreweg de meeste die zeggen wat te kunnen ook niet, degene die meestal ruim en breed van media aandacht genieten komen vroeger of later wel bij randi terrecht.quote:Prima, dan zoek je verder geen media-aandacht.
Naja, het komt op mij allemaal over als uitvluchten zoeken.
Mensen roepen hier altijd dat er eens serieus onderzoek gedaan zou moeten worden naar hun geliefde gaven en verschijnselen, maar zodra iemand dat aanbiedt "hebben ze niks te bewijzen", "willen ze geen laboratoriumrat zijn", "hoeven ze geen miljoen" etcetera.
Nogal egoistisch naar mijn mening.
Welke de meeste??????????quote:Op woensdag 4 november 2009 11:08 schreef Flammie het volgende:
[..]
Beetje raar want de meeste mediums gaan zichzelf wel voor het grote publiek presenteren dmv TV en/of eigen shows toch? Dus als iedereen ECHT zo dacht zou iedereen nu ook denken dat het rare mensen zijn. Het enige waarom je zo een test niet zou willen doen is omdat je door de mand valt
Wie kent Derek Ogilvie nou niet? Wie denkt dat hij eng is dan? Nou dan
maar... maar... dat zegt hij toch helemaal niet ?quote:Op donderdag 5 november 2009 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Ok ok, de uitslag was niet zo best vor hem en je mag van mij prima denken dat hij daar eens een boodschap aan zou moeten nemen, maar beticht hem niet van om randi heenlopen, want dat heeft hij niet gedaan.
Waar lees jij dat toch allemaalquote:Op donderdag 5 november 2009 11:21 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke de meeste??????????
Je bedoeld die 4 of 5 die echt de grote media opzoeken?
Ok ok laten we die kleine landelijke programma's erbij halen, wereldwijs misschien 100???
En derreck, was hij dan juist weer niet wel bij randi geweest, dus heeft hij presies gedaan wat jullie van hem verwachten in die situatie?
Ok ok, de uitslag was niet zo best vor hem en je mag van mij prima denken dat hij daar eens een boodschap aan zou moeten nemen, maar beticht hem niet van om randi heenlopen, want dat heeft hij niet gedaan.
Ach kom, zijn doel is iemand onderuit halen, aan het licht brengen dat dat persoon het niet kan bewijzen en het hele mediacircus eromheen is daarop gericht.quote:Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je kunt het ook zo zien, niet iedereen heeft zin om de hele dag met een belerend vingertje opgeheven te zitten. Zou ik zelf bijvoorbeeld ook erg vermoeiend vinden
Maar James Randi is er toch juist op uit om te bewijzen dat het echt is, niet om aan te tonen dat het niet echt is?
Aan het feit dat hij geen kans laat liggen om het te doen?quote:Op woensdag 4 november 2009 11:35 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dan zie je het echt verkeerd volgens mij
Dat het hem lukt wil niet meteen zeggen dat hij er genoegen in heeft.. waar lees je dat aan af bijvoorbeeld?
FOUT. Er staat NADRUKKELIJK op het forum dat de mening van de forum mensen NIET en ik herhaal NIET de mening van James Randi is. En Randi zelf post daar helemaal nietquote:Op donderdag 5 november 2009 11:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ach kom, zijn doel is iemand onderuit halen, aan het licht brengen dat dat persoon het niet kan bewijzen en het hele mediacircus eromheen is daarop gericht.
Heb je dat forum daar weleens gelezen bv, wat er gezegd wordt over de dingen die getest gaan worden, heb je weleens naar de intonatie geluisterd van die gasten daar, van randi zelf?
Wat is er mis met neppers ontmaskeren?quote:Rnadi's missie is neppers ontmaskeren, dat zegt hij zelf, waarom dan steeds dat gebrul dat dat niet waar zou zijn, dat hij open staat en dat soort dingen?
Hij is een scepticus maar jij claimt dat hij valsspeelt en dat hij andere doelen heeft dan te kijken of iets echt is . Ik had graag een motivatie gehad want dit is nogal een belediging en een grove aanname. Zonder bewijs of motivatie blijft het dat echter slechts.. een onnodige aanname bedoelt om een discussie dood te maken.quote:Hij is een die-hard skeptikus en dat is zijn goed recht, maak er niets anders van aub, dat lijkt een beetje op derreck verdedigen na zijn randi optreden, ja maar dat zie je verkeerd, dat is helemaal zo niet!
MAAR ERODOME.. ZE BENADEREN HEM TOCH ZELF ???quote:Op donderdag 5 november 2009 11:28 schreef erodome het volgende:
[..]
Aan het feit dat hij geen kans laat liggen om het te doen?
Dat hij dat op zeer heftige wijze doet, altijd en overal?
Er waren wetenschappers bereid hem en zijn claims te onderzoeken ja, dat is wat anders dan jouw voorstelling waarin je praktisch geblindoekt via een helikopter wordt ontvoerd en de rest van je leven wordt opgesloten in een lab.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Wordt Uri geloofd dan door wetenschapsland?
Toen ze nog zoiets hadden van wie weet werd Uri bijna binnenstebuiten gekeerd, het hield niet lang stand, maar er werd fiks opgesprongen toen.
Die gevangenissen zijn er voor afghaanse 'terroristen' vast wel ja.quote:Tja, wat moet ik hier dan weer op terug zeggen behalve dat ik het vermoeden krijg dat je een beetje naief bent hier en daar.
Er bestaan hier op aarde natuurlijk geen gevangenissen enzo waar mensen zonder rechtzaak of wat dan ook in verdwijnen en nog veel meer dingen die gebeuren.
Je hoeft niet in overdreven complottheorieen te gaan zitten om te beseffen dat het lang niet altijd even fris gaat op deze wereld.
Nou, het grootste gedeelte van degenen die zeggen wat te kunnen wil niet getest worden volgens de Randi-methode hoor, dat hoor je hier notabene vaak genoeg in dit topic.quote:Dat doen verreweg de meeste die zeggen wat te kunnen ook niet, degene die meestal ruim en breed van media aandacht genieten komen vroeger of later wel bij randi terrecht.
Ik ben niet van mening dat iedereen daarmee te koop loopt hoor, volgens mij zijn er genoeg mensen die denken/hopen iets te kunnen maar tests uit de weg gaan uit angst dat het toch niet zo blijkt te zijn.quote:Ik blijf me verbazen over die mening die maar aangehouden wordt dat iedereen die iets in die geest zou kunnen daar ook zo te koop mee loopt, het tegendeel is meestal waar namelijk.
Ze houden het of vaak in eigen kring, of zijn er zelfs heel voorzichtig mee het aan wie dan ook te vertellen.
Dat ze gefaald hebben en het dus niet vreemd is om te stellen dat ze oplichters zijn, en mensen die nog steeds in ze geloven niet zo snugger zijn ?quote:Er wordt altijd gericht op Uri, Derreck en dat soort figuren(waarbij ik allang heb gezegd dat ik dat soort programma's niks vind en niet vertrouw), maar dei gasten zijn dan ook werkelijk bij randi geweest.
Je kan veel zeggen over ze, maar dat deden ze dus blijkbaar wel, dus waar heb je het dan over?
Yup als je de challenge wil doen moet je zelf contact op nemen met de JREF, niet andersom. Dit is pure laster, bedoelt om iemand onderuit te schoffelen bij gebrek aan beargumentatie.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:29 schreef Flammie het volgende:
[..]
MAAR ERODOME.. ZE BENADEREN HEM TOCH ZELF ???
Wat ben jij toch een naar wezen die alleen maar komt met domme opmerkingen die achter een ander aanlopen zeg...quote:Op donderdag 5 november 2009 11:25 schreef Flammie het volgende:
[..]
Waar lees jij dat toch allemaal
Nee serieusVolgens mij zit je met 10 verschillende forums in de war en betrek je alles wat je leest naar elk forum ofzo
Nee, het gaat om de laatste zin Erodome(je kunt gewoon de moeite doen om het dikgedrukte te lezen). En niet op de man spelen zou je ook sieren(wie is hier nu naar en kinderachtig??). Die laatste zin heb ik in het hele topic NERGENS gelezen. Het valt me op dat jouw toch al rommelige beargumentatie voornamelijk gestoeld is op laster, iemand onderuit schoffelen en aannames, zaken die je zelf ter plekke verzint of aangenomen heb. Graag had ik dat je iets sportiever reageerde (zie ook nettiquette). Dit komt de discussie ten goede. ook jij kunt veel leren.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een naar wezen die alleen maar komt met domme opmerkingen die achter een ander aanlopen zeg...
Het gaat hier om de 4 post over derreck en consorten, jij zelf zegt dat de meeste mediums de media opzoeken en shows beginnen enzo...
Het gaat om de laatste zin erodome.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:33 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat ben jij toch een naar wezen die alleen maar komt met domme opmerkingen die achter een ander aanlopen zeg...
Het gaat hier om de 4 post over derreck en consorten, jij zelf zegt dat de meeste mediums de media opzoeken en shows beginnen enzo...
Het is alleen maar officieel gelinkt aan het randi gebeuren, is onderdeel van die site en alles en het wordt meer dan toegestaan daar zo te doen, sterker nog, de mods voeren het aardig.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:28 schreef Michielos het volgende:
[..]
FOUT. Er staat NADRUKKELIJK op het forum dat de mening van de forum mensen NIET en ik herhaal NIET de mening van James Randi is. En Randi zelf post daar helemaal niet. Hij beperkt zich tot het zo nu en dan schrijven van artikelen en onderzoeken voor op de frontpage.
Niets, maar ze dan niet dat hij zo openminded is en graag wil bewijzen dat iets wel bestaat.quote:Wat is er mis met neppers ontmaskeren?![]()
Dat heb ik nooit gezegd, ik heb zelfs gezegd dat aan de testen zelf niets aan te merken valt.quote:Hij is een scepticus maar jij claimt dat hij valsspeelt en dat hij andere doelen heeft dan te kijken of iets echt is . Ik had graag een motivatie gehad want dit is nogal een belediging en een grove aanname. Zonder bewijs of motivatie blijft het dat echter slechts.. een onnodige aanname bedoelt om een discussie dood te maken.
Ik heb het erover dat die manier van doen veel mensen afstoot, dat die zich dus niet geroepen voelen om te laten testen.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:30 schreef Michielos het volgende:
[..]
Yup als je de challenge wil doen moet je zelf contact op nemen met de JREF, niet andersom. Dit is pure laster, bedoelt om iemand onderuit te schoffelen bij gebrek aan beargumentatie.
Als je wilt bewijzen dat iets wel bestaat lijkt het me juist evident dat je zwaart tegen neppers bent.quote:Op donderdag 5 november 2009 11:38 schreef erodome het volgende:
Niets, maar ze dan niet dat hij zo openminded is en graag wil bewijzen dat iets wel bestaat.
Ook de mods zijn onafhankelijk en niet James Randi. Alsof alles wat op dit forum gezegd wordt de mening van Danny is? Fok is een organisatie met Danny als spil! Alles wat men hier stelt, vindt hij ook.. en de mods voeren het aardigquote:Op donderdag 5 november 2009 11:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is alleen maar officieel gelinkt aan het randi gebeuren, is onderdeel van die site en alles en het wordt meer dan toegestaan daar zo te doen, sterker nog, de mods voeren het aardig.
Je moet niet doen alsof het randi alleen is en al het andere eromheen mag je hem niet aanrekenen, het is een organisatie die daar aan het werk is met randi als spil, als pr.
?quote:De artikelen staan vol met stevige uithalen, de onderzoeken worden overgoten met conclusie die niet zachtaardig te noemen zijn, het is ee totaalplaatje.
Dat wil hij ook.. maar er is nogmaals niets mis met oplichters ontmaskeren. Hij kan er toch niets aan doen dat idioten meedoen aan zijn tests?quote:Niets, maar ze dan niet dat hij zo openminded is en graag wil bewijzen dat iets wel bestaat.
Beep, opnieuw fout. Als je ook maar 1mg verstand van wetenschap had, had je geweten dat het de meest objectieve methode is om iets vast te stellen.quote:Dat heb ik nooit gezegd, ik heb zelfs gezegd dat aan de testen zelf niets aan te merken valt.
Behalve dan dat het niet objectief is en daarom nooit helemaal zuiver kan zijn(wat vaak een probleem is bij wetenschap).
Mooi, dan doe je toch niet mee? Niks aan de handquote:Ik zeg vooral dat het een vijandelijke sfeer is en dat een vijandelijke sfeer nu niet echt uitnodigend is om aan mee te doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |