abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 november 2009 @ 12:36:17 #176
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74415656
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:33 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ik leg niemand iets in de mond, ik zeg enkel : "Ik denk ..".
Je hebt gelijk, sorry.

Maargoed, ik ben benieuwd
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 5 november 2009 @ 13:03:57 #177
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74416518
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:28 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Nee.
Ik denk dat je in dit topic goed ziet dat het voor veel mensen blijkbaar grotendeels afhangt van hoe sympathiek iemand op ze over komt.
Mensen geloven niet dat de tests van Randi daadwerkelijk bewijzen dat iemand iets niet kon, omdat ze een hekel hebben aan Randi persoonlijk. Aangeven waar de test volgens hun niet goed was doen ze niet.
Char geloven veel mensen hier ook niet omdat ze het een koele vervelende vrouw vinden.
Voordat z'n oplichterspraktijken uitkwamen geloofden hier veel mensen in Robbert van den Broeke, omdat het ze zo'n sympathieke rustige jongen leek.
En dat laatste lijkt nog steeds genoeg om Summers van de 'echtheid' RvdB te overtuigen, ook al is ie keer op keer door de mand gevallen.

(Al zou het me niks verbazen als Summers stiekem RvdB bleek te zijn in het echt)
zo schattig dat je gewend bent om te praten via klonen en nu denkt dat de hele wereld dat doet en is
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_74416525
oh god, wat zijn sommige mensen toch naïef. Ookal valt Ogilvie keihard door de mand, geeft hij zelf toe dat hij gefaald heeft, maar het eens is met de uitslag, zijn er nog steeds mensen in die in hem geloven.
Ik ben echt benieuwd waarom Randi's testmethode niet afdoende zou zijn om zijn gaven vast te stellen.

Hij is een bedrieger, en zijn grootste slachtoffer is hijzelf.
  donderdag 5 november 2009 @ 13:10:31 #179
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_74416774
James Randi...
Penn & Teller...

Geen zuivere koffie...
  donderdag 5 november 2009 @ 13:10:49 #180
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74416788
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf. Dus: denk je dat iedereen die claimt paranormale gaven te bezitten deze ook daadwerkelijk heeft, en zo nee, wat is een goede manier om de oplichters van de eerlijken te onderscheiden?
zowiezo heeft iedereen daar toegang tot of in bezit , als je ademt voldoe je aan de voorwaarden .
Op tv ga je daar niet achter komen dat zijn dingen die je dan zelf moet ervaren en zien .
zelf bij Ogilvie langsgaan en horen wat hij te zeggen heeft of iets weet van jou wat hij niet kon weten .
lekker makkelijk roepen dat iemand een oplichter is van een afstand , iemand kan ook gewoon de waarheid spreken .
  donderdag 5 november 2009 @ 13:12:16 #181
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74416831
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Summers het volgende:

[..]

zowiezo heeft iedereen daar toegang tot of in bezit , als je ademt voldoe je aan de voorwaarden .
Op tv ga je daar niet achter komen dat zijn dingen die je dan zelf moet ervaren en zien .
zelf bij Ogilvie langsgaan en horen wat hij te zeggen heeft of iets weet van jou wat hij niet kon weten .
lekker makkelijk roepen dat iemand een oplichter is van een afstand , iemand kan ook gewoon de waarheid spreken .
Dat is natuurlijk zo. Ik vraag je dan ook niet te zeggen dat iedereen een oplichter is, ik vraag je hoe je de eerlijken van de leugenaars kunt onderscheiden. Maar jouw antwoord daarop is dus 'zelf daar langs gaan en het zelf meemaken?'
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 5 november 2009 @ 13:22:15 #182
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74417209
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:12 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk zo. Ik vraag je dan ook niet te zeggen dat iedereen een oplichter is, ik vraag je hoe je de eerlijken van de leugenaars kunt onderscheiden. Maar jouw antwoord daarop is dus 'zelf daar langs gaan en het zelf meemaken?'
in het geval van je medemens is dat wel zo eerlijk , iedereen kan iedereen er slecht
uit laten komen in verhalen zonder zich perse aan de waarheid te houden of alleen
de kant te belichten die in je " voordeel " is .
pi_74417393
Nu weet ik weer waarom gestopt was met die discussies in BNW
  donderdag 5 november 2009 @ 13:29:16 #184
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74417427
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:22 schreef Summers het volgende:

[..]

in het geval van je medemens is dat wel zo eerlijk , iedereen kan iedereen er slecht
uit laten komen in verhalen zonder zich perse aan de waarheid te houden of alleen
de kant te belichten die in je " voordeel " is .
Dus bij alle mediums op tv heb je je twijfels tot je zelf aan die show hebt meegedaan?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_74418414
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Darkwolf het volgende:
James Randi...
Penn & Teller...

Geen zuivere koffie...
En waarom dan niet?
Is dit de nieuwe troll opmerking ofzo ?
  donderdag 5 november 2009 @ 14:06:04 #186
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74418612
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:03 schreef Summers het volgende:

[..]

zo schattig dat je gewend bent om te praten via klonen en nu denkt dat de hele wereld dat doet en is
Het is meer dat ik me echt niet kan voorstellen dat iemand zo'n bord voor d'r kop heeft dat ze nog gelooft in Robbert van den Broeke na het hele genverbrander-en papieren-spookjes gebeuren
zzz
  donderdag 5 november 2009 @ 14:06:36 #187
31101 _Led_
pi_74418633
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:10 schreef Darkwolf het volgende:
James Randi...
Penn & Teller...

Geen zuivere koffie...
En weer precies de voorspelde reactie : afkeuring laten blijken, maar nooit in staat om met argumenten te komen
zzz
  donderdag 5 november 2009 @ 14:07:35 #188
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74418664
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:00 schreef Flammie het volgende:

[..]

En waarom dan niet?
Is dit de nieuwe troll opmerking ofzo ?
welnee, dat is de algemene gedachtengoed van een hele grote groep mensen .
Ik zou er maar aan wennen , wil je echt steeds dezelfde argumenten keer op keer horen ?
anders lees je ff terug .
  donderdag 5 november 2009 @ 14:07:50 #189
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_74418668
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:28 schreef Toryu het volgende:
Nu weet ik weer waarom gestopt was met die discussies in BNW
Het is altijd leuk om mee te lezen maar meedoen in zo'n discussie is vrij zinloos.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  donderdag 5 november 2009 @ 14:12:52 #190
31101 _Led_
pi_74418856
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Ik zou er maar aan wennen , wil je echt steeds dezelfde argumenten keer op keer horen ?
Er zijn nog helemaal geen argumenten gegeven

Zou je svp even willen aanwijzen wat er dan mis is met de Randi-testmethode ?
Of wat er dan niet klopt in het programma van Penn&Teller ?
Want dat proberen we er al pagina's lang uit te krijgen, maar verder dan "ze zijn gemeen" komen we niet
zzz
  donderdag 5 november 2009 @ 14:14:30 #191
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_74418909
Summers:
quote:
Op donderdag 5 november 2009 13:29 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Dus bij alle mediums op tv heb je je twijfels tot je zelf aan die show hebt meegedaan?
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 5 november 2009 @ 14:14:55 #192
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74418920
Ik vroeg ook al enkele keren om een motivatie.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_74419029
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Euhr.. waar zijn deze argumenten? Waar lees jij al die argumenten toch allemaal? Ik zie gewoon weer
een troll opmerking, waarschijnlijk grappig bedoelt, dat vooral de alom bekende afkeur wederom laat zien , maar een uitleg of motivatie

HOOOOOOOOOOOOOO MAAR!
pi_74419069
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:57 schreef Michielos het volgende:

[..]

Klopt, de JREF mag het bekend maken.
Mijn punt is dat als iemand daar problemen mee heeft, ze het toch gewoon niet doen?
Punt is dat het in deze discussie er nu juist net om gaat dat veel mensen ze dat kwalijk zouden nemen, dat die vinden dat als iemand wat zou kunnen die ook gelijk naar randi zou moeten rennen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_74419126
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Punt is dat het in deze discussie er nu juist net om gaat dat veel mensen ze dat kwalijk zouden nemen, dat die vinden dat als iemand wat zou kunnen die ook gelijk naar randi zou moeten rennen.
Ey om nog even terug te komen op het vorige want dat wordt nogal ontweken:

Waar zei ik dat Ogilvie te laf was om naar Randi te gaan? Ik neem mijn woorden dan wel terug hoor
pi_74419162
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:03 schreef Flammie het volgende:

[..]

Wat heeft dat te maken met een mediacircus
Volgens mij heb je echt hele andere voorstellingen bij een mediacircus...
Vind je mijn fobo ook een mediacircus?

Ps ga je me nou nog vertellen waar ik zei dat Derek een laffe man is die niet bij Randi durft te komen of blijft het bij zwart maken en grote woorden?
Duf mens, ik heb het niet alleen tegen jou persoonlijk, kijk eens rond in de topic, steeds worden mensen als derrick aangehaalt, jijzelf zegt die mensen zoeken toch zelf de media op met hun shows enzo, helowwwwwwwwwwwwwwwwwww!
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  donderdag 5 november 2009 @ 14:22:21 #197
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74419207
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

Duf mens, ik heb het niet alleen tegen jou persoonlijk, kijk eens rond in de topic, steeds worden mensen als derrick aangehaalt, jijzelf zegt die mensen zoeken toch zelf de media op met hun shows enzo, helowwwwwwwwwwwwwwwwwww!
Dus "jij beticht Derek ervan om niet naar randi te durven" is niet persoonlijk gericht? Jij moet echt nog zoo veel leren wat betreft discussiëren en logica
pi_74419304
quote:
Op donderdag 5 november 2009 14:21 schreef erodome het volgende:

[..]

En nu is ineens Derrick de schuldige ????
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen wonder dat er nooit iets aan vast te knopen is als jij hier post

Kijk nou eens zelf terug naar de zin wat je ZELF gepost hebt;

1: Je Quote mij, dus je antwoord is aan mij gericht en daar schrijf je het volgende
quote:
Ok ok, de uitslag was niet zo best vor hem en je mag van mij prima denken dat hij daar eens een boodschap aan zou moeten nemen, maar beticht hem niet van om randi heenlopen, want dat heeft hij niet gedaan.
En dan moet ik dus zomaar gokken dat je in het algemeen praat ... Snap je nu waarom je posts gewoon NIET te volgen zijn? Ik word er echt een beetje flauw van hoor
En hou eens op met dat beledigen van je.. ik denk dat ik meer bereikt heb dan jij dus je hoeft niet zo neerslachtig op je medemens te doen, puur omdat jij zelf loopt te liegen.. Daar kies je toch zelf voor
Je hebt het echt aan je eigen slechte manier van discussieren te danken hoor
pi_74419411
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:30 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Misschien, maar nou leg je mensen woorden in de mond, en ik hoor graag een antwoord van 'believers' zelf. Dus: denk je dat iedereen die claimt paranormale gaven te bezitten deze ook daadwerkelijk heeft, en zo nee, wat is een goede manier om de oplichters van de eerlijken te onderscheiden?
Neen, absoluut zelfs niet, denk dat het gros helemaal niets kan of verward is en alleen denkt wat te kunnen.

Hoe dat dan getest moet worden en dan ook nog eens keurig wetnschappelijk onderbouwt weet ik niet goed, ik ben dan ook geen wetenschapper.
Wat ik het moeilijke vind is dat cold reading e.d. erg ver kunnen gaan, dat zijn best wel machtige wapens, hoe zie je het verschil tussen echt heel goed cold readen en echt wat kunnen, ik weet het niet, ik weet alleen dat de enkeling op de velen die ik ben tegengekomen in mijn leven waarvan ik echt zoiets had van shit dit is volgens mij echt geen achtergrond hadden met cold reading zover ik weet.
Dat diezelfde personen niet bekend worden van wat ze kunnen noch er geld mee verdienen, wat is het nut van zoveel studie en gedoe om te neppen als je het alleen in uitzondering een hele enkele keer laat zien aan mensen die je vertrouwd en die je niet bekend mogen maken?
  donderdag 5 november 2009 @ 14:29:57 #200
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_74419461
zucht.. cold reading HOEFT niet bewust aangeleerd te worden. Het fenomeen heet enkel cold reading. De manier van informatie vergaren en de wapens die je daarbij gebruikt (en dat kan best onbewust) heet cold reading. Daarvoor hoef je niet per se achtergrond in CR te hebben.

Het beestje moet gewoon een naam hebben. De een volgt er een gerichte studie in, de ander leert het praktijk gewijs aan (met het tarotboek in de hand, zeg maar of gewoon door het te doen [en dan te denken dat je goed bent]).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')