abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74378058
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:57 schreef senesta het volgende:

[..]

Ik hou helemaal niet van het middelpunt zijn dus ik gruwel al bij het idee om uberhaubt in de belangstelling te staan in een grotere groep, laat staan tv en dergelijke.
Enigszins off-topic, is dat niet lastig als Manager PR?

Maar zo erg is dat toch niet, zeker niet als je hiermee bijvoorbeeld de mensheid kan helpen? Denk je eens in, mensen met een motorische stoornis die dankzij telekinese toch zelf spullen kunnen oppakken enzo
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_74378065
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh ja, als je echt dingen kan bewegen met je geest ben je zo vergeten, je bent alleen maar 1 of ander wereldwonder, echt daar stappen ze zo overheen...
Dus je zou jezelf wel als wereldwonder profileren? Dat je het voor jezelf wil houden kan ik best begrijpen.
Maar als je je zelf als wereldwonder beschouwt, en dus toch al in de spotlights staat, is die test van Randi een eitje.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 10:59:45 #63
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378076
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:57 schreef Dragorius het volgende:
Ik zou er mijn ziel voor verkopen
Want als je een miljoen hebt dan heb je geen ziel meer nodig?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_74378088
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Want als je een miljoen hebt dan heb je geen ziel meer nodig?
Mijn ziel is overrated, laten we het daar op houden
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 11:00:14 #65
31101 _Led_
Visje aaien niemand zeggen
pi_74378092
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh ja, als je echt dingen kan bewegen met je geest ben je zo vergeten, je bent alleen maar 1 of ander wereldwonder, echt daar stappen ze zo overheen...
Ja hoor, mensen vergeten snel.
Denk je dat Uri Geller ergens last van zou hebben als ie zou stoppen met zelf de media op te zoeken ?
quote:
En wat dat wantrouwen betrefd, a;s er nogsteeds hackers en dat soort luitjes zomaar van de aardbdem verdwijnen op deze wereld
Volgens mij kijk jij echt teveel films.
Heb je een voorbeeldje van een hacker die van de aardbodem verdwenen is ?
quote:
en vele andere toch wel wat verdachte dingen gebeuren
Mja, hier valt weinig op te zeggen
quote:
Daarbij, beroemd zijn lijkt me echt prut, ik moet er niet aan denken zoveel aandacht te krijgen, zou er echt helemaal horendol van worden, al na een week.
Prima, dan zoek je verder geen media-aandacht.

Naja, het komt op mij allemaal over als uitvluchten zoeken.
Mensen roepen hier altijd dat er eens serieus onderzoek gedaan zou moeten worden naar hun geliefde gaven en verschijnselen, maar zodra iemand dat aanbiedt "hebben ze niks te bewijzen", "willen ze geen laboratoriumrat zijn", "hoeven ze geen miljoen" etcetera.
Nogal egoistisch naar mijn mening.
zzz
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:03:36 #66
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378202
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:59 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Enigszins off-topic, is dat niet lastig als Manager PR?

Maar zo erg is dat toch niet, zeker niet als je hiermee bijvoorbeeld de mensheid kan helpen? Denk je eens in, mensen met een motorische stoornis die dankzij telekinese toch zelf spullen kunnen oppakken enzo
Nee, hoor. PR gaat prima
Dat vind ik ook heel wat anders dan dit eigenlijk.

En als ik de mogelijkheid zou hebben om mensen te helpen dan denk ik dat ik ze ook wel zou kunnen vinden zonder de media op te zoeken.
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:04:16 #67
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378237
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mijn ziel is overrated, laten we het daar op houden
Dat begrijp ik niet, leg eens uit
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:08:10 #68
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378371
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:00 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ja hoor, mensen vergeten snel.
Denk je dat Uri Geller ergens last van zou hebben als ie zou stoppen met zelf de media op te zoeken ?
[..]

Volgens mij kijk jij echt teveel films.
Heb je een voorbeeldje van een hacker die van de aardbodem verdwenen is ?
[..]

Mja, hier valt weinig op te zeggen
[..]

Prima, dan zoek je verder geen media-aandacht.

Naja, het komt op mij allemaal over als uitvluchten zoeken.
Mensen roepen hier altijd dat er eens serieus onderzoek gedaan zou moeten worden naar hun geliefde gaven en verschijnselen, maar zodra iemand dat aanbiedt "hebben ze niks te bewijzen", "willen ze geen laboratoriumrat zijn", "hoeven ze geen miljoen" etcetera.
Nogal egoistisch naar mijn mening.
Want? Als je niet naar Randi gaat ben je egoistisch? Dat zie ik niet helemaal.
pi_74378378
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:41 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus je zou het niet erg vinden de rest van je leven als testpersoon door te brengen, mensen die je wantrouwen omdat je zo'n eng ding kan.
Je zou geen enkele twijvel hebben dat je leven weleens niet zo heel erg leuk meer zal zijn als je nergens meer kan komen omdat iedereen je kent en minstens de helft van de mensen je eng vinden, waaronder vast ook wel belangerijke figuren die misschien wel van die firestarter-achtige toestanden voor je wensen(stephen king, ik weet het, ik lees teveel ).

Knap, ik heb niet zoveel vertrouwen in de mensheid, gelukkig kan ik dan ook niets heel bijzonders op dat gebied, dus hoef ik me er ook niet zo druk over te maken
Beetje raar want de meeste mediums gaan zichzelf wel voor het grote publiek presenteren dmv TV en/of eigen shows toch? Dus als iedereen ECHT zo dacht zou iedereen nu ook denken dat het rare mensen zijn. Het enige waarom je zo een test niet zou willen doen is omdat je door de mand valt

Wie kent Derek Ogilvie nou niet? Wie denkt dat hij eng is dan? Nou dan
  woensdag 4 november 2009 @ 11:09:41 #70
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_74378445
Misschien zijn het m'n christelijke wortels, maar ik vind eigenlijk dat je bijna de verplichting hebt om je talenten te benutten. Tenminste, als je zulke exceptionele talenten hebt.

En hoe kan je dat beter doen dan de hele wereld te laten zien wat voor gave je hebt. Denk je eens in wat voor nieuwe richtingen de mensheid in kan slaan daardoor. De grote groepen mensen wiens wereldbeeld je zal veranderen, de uitdagingen die je creëert voor de psychologie, het raadsel waar je de exacte wetenschappen voor zet.

Ik kan me moeilijk voorstellen dat mensen dat afslaan om maar in de anonimiteit te kunnen blijven. Tuurlijk kan je dan alsnog mensen helpen, maar de schaal zal vele malen kleiner zijn en in feite is het gewoon een flinke verwaarlozing van je gave.
  woensdag 4 november 2009 @ 11:10:00 #71
31101 _Led_
pi_74378460
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:08 schreef senesta het volgende:

[..]

Want? Als je niet naar Randi gaat ben je egoistisch? Dat zie ik niet helemaal.
Als jij daadwerkelijk zo'n gave hebt, kunnen we daar waarschijnlijk een boel van leren op wetenschappelijk gebied.
Als jij dat de mensheid wilt onthouden puur om te roepen "ik heb niks te bewijzen!" vind ik dat egoistisch ja.
zzz
pi_74378467
Maar Char en Sylvie Brown die ZIJN AL bekend
Het enige waarom ze het niet zouden doen is omdat ze dan gaan falen en ze dit gewoon zelf weten

Ze hebben eigen megashows en televisieproducties en niemand vind ze eng... maar iemand zou ze wel eens een oplichter kunnen vinden na zo een test. Dat heeft niks te maken met de populariteit die iemand krijgt vanwege zo een test maar alles met het negatieve resultaat dat er toch gaat komen
  woensdag 4 november 2009 @ 11:12:29 #73
31101 _Led_
pi_74378556
Oh over Char en Sylvia Browne wil ik het eigenlijk niet eens hebben,
mensen die daar in geloven zijn volgens mij gewoon reddeloos verloren.
Dan is er echt ergens iets doorgebrand waar bij normale mensen hun logica zit.
zzz
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:12:52 #74
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378569
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:08 schreef Flammie het volgende:

[..]

Beetje raar want de meeste mediums gaan zichzelf wel voor het grote publiek presenteren dmv TV en/of eigen shows toch? Dus als iedereen ECHT zo dacht zou iedereen nu ook denken dat het rare mensen zijn. Het enige waarom je zo een test niet zou willen doen is omdat je door de mand valt

Wie kent Derek Ogilvie nou niet? Wie denkt dat hij eng is dan? Nou dan
De meeste mediums? Dan denk ik dat je een behoorlijk vertekend beeld hebt hoor. De meeste mediums die ik ken heb ik zelden op TV gezien of elders gehoord.
En ik heb niet veel met Derek Ogilvie, ik vind het een rare kwast
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:15:50 #75
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74378675
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:10 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Als jij daadwerkelijk zo'n gave hebt, kunnen we daar waarschijnlijk een boel van leren op wetenschappelijk gebied.
Als jij dat de mensheid wilt onthouden puur om te roepen "ik heb niks te bewijzen!" vind ik dat egoistisch ja.
Maar Randi is er niet om te leren, Randi is er op uit om te bewijzen dat dingen fake zijn, niet meer en niet minder. Bovendien gaat dat samen met een heel mediacircus waar ik persoonlijk helemaal niet op zou zitten wachten. Als ik dan bij mezelf blijf en op de manier waarop ik het beste functioneer bezig zou zijn met de dingen die ik kan ben ik egoistisch?
pi_74378702
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar Randi is er niet om te leren, Randi is er op uit om te bewijzen dat dingen fake zijn, niet meer en niet minder. Bovendien gaat dat samen met een heel mediacircus waar ik persoonlijk helemaal niet op zou zitten wachten. Als ik dan bij mezelf blijf en op de manier waarop ik het beste functioneer bezig zou zijn met de dingen die ik kan ben ik egoistisch?
Als jij ermee bewijst dat je gaven echt zijn, komt er pas echt veel geld vrij voor onderzoek. Onderzoek waarmee je de mensheid kan helpen.
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 11:17:35 #77
31101 _Led_
pi_74378741
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:15 schreef senesta het volgende:

[..]

Maar Randi is er niet om te leren, Randi is er op uit om te bewijzen dat dingen fake zijn, niet meer en niet minder.
De test van Randi is er op gemikt om te bewijzen dat iets echt is.
Bewijzen dat het fake is kun je namelijk nooit, er is altijd wel een uitvlucht te verzinnen.
quote:
Bovendien gaat dat samen met een heel mediacircus waar ik persoonlijk helemaal niet op zou zitten wachten. Als ik dan bij mezelf blijf en op de manier waarop ik het beste functioneer bezig zou zijn met de dingen die ik kan ben ik egoistisch?
Ja, als het gaat om iets dat zo veel impact heeft op de mensheid en de toekomst vind ik dat enorm egoistisch inderdaad. Nog afgezien van dat miljoen dat je aan de Kankerstichting zou kunnen schenken.
zzz
pi_74378765
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:25 schreef _Led_ het volgende:

[..]

Ah, dus je geeft wel toe dat de dingen die ze inderdaad laten zien gewoon bullshit zijn. (Je zegt immers dat die zaken zichzelf uiteindelijk toch wel ontkrachten)
Dan snap ik niet waarom je er een probleem mee hebt dat ze dat even uitleggen voor mensen die niet zo snugger zijn.
Het is wel een erg makkelijke vorm van entertainment als je niet gaat kijken naar de reden achter dit verhaal. Misschien heeft de mensheid wel weinig vertrouwen meer in de wetenschap, regeringen en zorg, en dat ze daarom liever andere dingen gaan geloven. De wereld is geen paradijs.

Mij zul je bijvoorbeeld niet snel over geesten of paranormale zaken horen praten, omdat ik hier simpelweg nog niet genoeg bewijs voor heb gezien. Echter weet ik wel dat er vaak electromagnetische veranderingen zijn waargenomen, oftewel er is een kans. Daarom zeg ik ook dat subjectief onderzoek niet kan werken. Echter denk ik ook dat Randi dit niet bedoeld zoals jij het probeert te vertellen. Deze man staat volgens mij ook open, echter krijg ik door jouw verhalen het idee, dat die gast nog niet gelooft wat hij eet op het moment dat iemand hem dat verteld. Zo komen de meeste van deze pseudo-skeptici over op mij.
quote:
Penn&Teller onderzoeken niet, die laten zien dat iets onzin is.
Randi doe de tests niet zelf, die wordt uitgevoerd door onafhankelijke onderzoekers.
Dus Randi staat open, P&T doen zo maar wat?
quote:
Is dit een nieuwe Godwin, waar we Hitler door Wilders vervangen ?
Verder slaat het natuurlijk absoluut nergens op.
Als je het niet met Randi eens bent is zou het je sieren om te vertellen waar ie het dan precies mis heeft, in plaats van enkel te roepen dat je hem niet mag - dat laatste mag best zo zijn, maar zegt natuurlijk helemaal niks over de inhoud van zijn betoog.
Ik ben het met Randi eens, omdat mensen zoals jou hier zo'n groot fan van zijn, en dat mensen zoals jou, nieteens doorhebben wat kritiek inhoudt, klaploper-gedrag noem ik dat. Je moet volgens dit principe namelijk blind zijn, niks zelf onderzoeken, en de wetenschap/regering/zorg vertrouwen.
quote:
Kritiek is per definitie afbrekend.
Wat jij bedoelt is "kritiek op dingen die ik persoonlijk aanhang is gemeen !".
Dat bedoel ik niet. Opbouwende kritiek is een degelijke term, oftewel ergens in jouw opvoeding is iets misgegaan. Namelijk het feit dat je niet weet wat opbouwende kritiek is. Opbouwende kritiek heeft dan ook weinig met belachelijk maken te maken, of dingen ontkrachten. Het gaat er vanuit dat iedereen iets te vertellen heeft, en dat je dmv een goede discussie elkaar een houvast kunt geven om met de gedachten om te gaan. Oftewel wegschrijven van gedachten van mensen als onzin, past daar niet bij.
quote:
Nee, ze willen laten zien dat er hele hordes domme mensen zijn die in de meest absurde dingen geloven.
Wat nobel, ze willen dus zelf niet inzien dat ze even dom bezig zijn? Ze noemen het domme mensen, terwijl ze nooit en te nimmer durven vertellen waar deze domheid vandaan komt? Laat ze eerst dat maar eens onderzoeken, dan komen ze er misschien achter dat er weinig domme mensen bestaan, eerder mensen die verward zijn door het fenomeen dat de maatschappij heet.

Daarbij zijn mensen die iets anders zeggen dan gangbaar is, een erg makkelijk doelwit voor pestkoppen. Daar pestkoppen hier persoonlijk beter van denken te kunnen worden, door te kunnen zeggen dat wat iemand zegt, onzin, belachelijk of bullshit is. De enige die ze daarmee hebben uiteindelijk, is zichzelf, omdat ze nooit en te nimmer na zullen denken, waarom mensen tegenwoordig liever andere zaken geloven dan de reguliere bronnen, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74378911
quote:
oftewel ergens in jouw opvoeding is iets misgegaan. Namelijk het feit dat je niet weet wat opbouwende kritiek is
Zullen we de persoonlijke aanvallen buiten het topic laten?
Mr. Prolapse 2009
pi_74379059
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:22 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zullen we de persoonlijke aanvallen buiten het topic laten?
Dat was opbouwende kritiek.

Om eerlijk te zijn vind ik het dan weer lachwekkend, dat er mensen zijn, die het weledele principe van opbouwende kritiek niet kennen. Dit zijn dan meestal de mensen die de hele dag bezig zijn met kritiek spuien, oftewel deze mensen zijn niet goed bezig. Het doel van deze mensen is dan ook duidelijk, liever eigengewin, dan de ander helpen.

Echter hier valt dan meestal nog wel wat van te maken, oftewel begrijpen wat opbouwende kritiek is, en dit toe te passen op hun manier van communiceren. Dat is de eerste stap, naar een betere wereld!
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_74379150
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:26 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat was opbouwende kritiek.

Om eerlijk te zijn vind ik het dan weer lachwekkend, dat er mensen zijn, die het weledele principe van opbouwende kritiek niet kennen. Dit zijn dan meestal de mensen die de hele dag bezig zijn met kritiek spuien, oftewel deze mensen zijn niet goed bezig. Het doel van deze mensen is dan ook duidelijk, liever eigengewin, dan de ander helpen.
Je kunt het ook zo zien, niet iedereen heeft zin om de hele dag met een belerend vingertje opgeheven te zitten. Zou ik zelf bijvoorbeeld ook erg vermoeiend vinden

Maar James Randi is er toch juist op uit om te bewijzen dat het echt is, niet om aan te tonen dat het niet echt is?
Mr. Prolapse 2009
pi_74379195
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:28 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Je kunt het ook zo zien, niet iedereen heeft zin om de hele dag met een belerend vingertje opgeheven te zitten. Zou ik zelf bijvoorbeeld ook erg vermoeiend vinden

Maar James Randi is er toch juist op uit om te bewijzen dat het echt is, niet om aan te tonen dat het niet echt is?
Daarom vind ik dat de mensen die hem zo hoog hebben staan, hier ook weleens over na mogen denken. Pseudo-skepticisme, en skepticisme liggen dicht bij elkaar namelijk!
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:30:10 #83
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74379196
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:17 schreef _Led_ het volgende:

[..]

De test van Randi is er op gemikt om te bewijzen dat iets echt is.
Bewijzen dat het fake is kun je namelijk nooit, er is altijd wel een uitvlucht te verzinnen.
[..]

Ja, als het gaat om iets dat zo veel impact heeft op de mensheid en de toekomst vind ik dat enorm egoistisch inderdaad. Nog afgezien van dat miljoen dat je aan de Kankerstichting zou kunnen schenken.
Nou ja, dan ben ik een vreselijk mens denk ik
Ik zou namelijk gewoon niet meedoen aan zo'n mediacircus, ook niet voor de kankerstichting.

Wellicht dat ik als ik daadwerkelijk een gave zou hebben (en die heb ik niet ) wel mee zou doen aan een ander integer onderzoek zonder al die poespas van Randi
pi_74379243
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom vind ik dat de mensen die hem zo hoog hebben staan, hier ook weleens over na mogen denken. Pseudo-skepticisme, en skepticisme liggen dicht bij elkaar namelijk!
Dat is alleen zo als je daadwerkelijk in die termen gelooft. Ik ben niet zo van het hokjes-denken, sorry

Maar dat gaat voorbij aan het punt dat Randi er niet is om iets af te kraken maar wetenschappelijk onderbouwd bewijs te vergaren.

Denk dat als _Led_ ook zoiets zou meemaken hij het ook zou geloven, sommige mensen zoals ik willen het eerst zelf ervaren voor we iets geloven.
Mr. Prolapse 2009
pi_74379281
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:30 schreef senesta het volgende:

[..]

Nou ja, dan ben ik een vreselijk mens denk ik
Ik zou namelijk gewoon niet meedoen aan zo'n mediacircus, ook niet voor de kankerstichting.

Wellicht dat ik als ik daadwerkelijk een gave zou hebben (en die heb ik niet ) wel mee zou doen aan een ander integer onderzoek zonder al die poespas van Randi
Als je zo'n gave zou bezitten, dan zou je erg goed nadenken, voordat je hiermee bekend wil worden. Neem aan dat je geen zin hebt, om de rest van je leven als proefmonster door te brengen. Heroes laat dit principe erg goed zien overigens.

Ik bedoel we hebben al moeite om onze donkere medemensen te accepteren. Hoeveel moeite gaan we krijgen om mensen met eventuele gaven die we niet begrijpen te accepteren?
  woensdag 4 november 2009 @ 11:33:00 #86
31101 _Led_
pi_74379300
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:
Het is wel een erg makkelijke vorm van entertainment als je niet gaat kijken naar de reden achter dit verhaal. Misschien heeft de mensheid wel weinig vertrouwen meer in de wetenschap, regeringen en zorg, en dat ze daarom liever andere dingen gaan geloven. De wereld is geen paradijs.
Wat heeft dat ermee te maken ?
Met de beste bedoelingen in bullshit geloven maakt het niet minder bullshit.
quote:
Deze man staat volgens mij ook open, echter krijg ik door jouw verhalen het idee, dat die gast nog niet gelooft wat hij eet op het moment dat iemand hem dat verteld.
Door mijn verhalen ?
Ik vertel enkel hoe de test in elkaar zit, en wat het doel is, meer niet.
Ik ben benieuwd wat je hiermee bedoelt.
quote:
Zo komen de meeste van deze pseudo-skeptici over op mij.
Echt, je hebt weer een nieuw woordje gevonden he ? "Pseudo-skeptici"
Het straalt er gewoon vanaf dat dat woordje enkel gebruikt wordt om een beetje terug te kunnen schoppen,
maar het slaat echt nergens op.
Dat iemand dingen niet klakkeloos aanneemt is niet gek, dat is logisch.
Zelf neem je hopelijk ook niet direct alles aan wat mensen je vertellen.
quote:
Dus Randi staat open, P&T doen zo maar wat?
He, waar heb je het over ?
Ik zeg dat P&T geen onderzoek doen, zij hebben een tv-programma waarin ze dingen laten zien en dingen uitleggen. Dat is wat anders dan onderzoek doen.
James Randi heeft een testmethode opgesteld.
quote:
Ik ben het met Randi eens, omdat mensen zoals jou hier zo'n groot fan van zijn
Je bent het met Randi eens omdat ik er een fan van zou zijn ?
Echt, die redeneringen van jou zijn echt niet meer te volgen
quote:
en dat mensen zoals jou
Sorry maar het doet pijn aan mijn ogen, het is "zoals jij".
quote:
nieteens doorhebben wat kritiek inhoudt, klaploper-gedrag noem ik dat. Je moet volgens dit principe namelijk blind zijn, niks zelf onderzoeken, en de wetenschap/regering/zorg vertrouwen.
Ik zeg juist dat je mensen niet klakkeloos moet geloven.
En nu probeer je mij aan te smeren dat ik zou vinden dat je niet kritisch na mag denken ?
Volg jij jezelf uberhaupt wel ? Ik volg jou niet namelijk.
quote:
Dat bedoel ik niet. Opbouwende kritiek is een degelijke term, oftewel ergens in jouw opvoeding is iets misgegaan. Namelijk het feit dat je niet weet wat opbouwende kritiek is. Opbouwende kritiek heeft dan ook weinig met belachelijk maken te maken, of dingen ontkrachten. Het gaat er vanuit dat iedereen iets te vertellen heeft, en dat je dmv een goede discussie elkaar een houvast kunt geven om met de gedachten om te gaan. Oftewel wegschrijven van gedachten van mensen als onzin, past daar niet bij.
Ik weet wat opbouwende kritiek is.
Desalniettemin is de kern van opbouwende kritiek nog steeds 'kritiek' - namelijk aangeven waar iets niet goed zit.

Het is grappig dat jij begint over 'een goede discussie', ik haalde dit namelijk juist aan omdat jij liep te verkondigen dat je zo'n hekel aan randi hebt maar helemaal niks inhoudelijks kunt inbrengen tegen wat hij verkondigt !!!

Nergens zeg jij : "Nou, Randi zegt dit en dit, en daar ben ik het niet mee eens, want...".
Jij zegt alleen maar dat je hem zo gemeen vindt.

Dat is geen discussie.
quote:
Wat nobel, ze willen dus zelf niet inzien dat ze even dom bezig zijn? Ze noemen het domme mensen, terwijl ze nooit en te nimmer durven vertellen waar deze domheid vandaan komt? Laat ze eerst dat maar eens onderzoeken, dan komen ze er misschien achter dat er weinig domme mensen bestaan, eerder mensen die verward zijn door het fenomeen dat de maatschappij heet.
Weer zo'n compleet ongefundeerde uitspraak. Je weet echt niet waar je het over hebt he ?
Heb je uberhaupt wel eens een aflevering gekeken van Penn & Teller ?
Ze laten zien dat domme mensen in absurde dingen geloven, en waarom die mensen zo graag in die absurde dingen geloven.
Hiermee gaat je hele stuk dus weer onderuit.
quote:
Daarbij zijn mensen die iets anders zeggen dan gangbaar is, een erg makkelijk doelwit voor pestkoppen. Daar pestkoppen hier persoonlijk beter van denken te kunnen worden, door te kunnen zeggen dat wat iemand zegt, onzin, belachelijk of bullshit is. De enige die ze daarmee hebben uiteindelijk, is zichzelf, omdat ze nooit en te nimmer na zullen denken, waarom mensen tegenwoordig liever andere zaken geloven dan de reguliere bronnen, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen.
Zie je ?
Jouw hele standpunt in elke discussie is slechts gebaseerd op "Zij zijn gemeen !".
NOOIT gebaseerd op inhoud, NOOIT op argumenten.
Het enige waar jij mee aankomt is dat de ander een pestkop is.

Dat Penn&Teller precies laten zien waarom iets bullshit is, en uitleg geven - dat negeer je.
Je zegt alleen maar "Nou ik vind ze rotzakken en gemeen !".
Maar op de vraag wat er dan niet klopt aan wat ze vertellen geef jij NOOIT antwoord.
zzz
pi_74379336
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat is alleen zo als je daadwerkelijk in die termen gelooft. Ik ben niet zo van het hokjes-denken, sorry

Maar dat gaat voorbij aan het punt dat Randi er niet is om iets af te kraken maar wetenschappelijk onderbouwd bewijs te vergaren.

Denk dat als _Led_ ook zoiets zou meemaken hij het ook zou geloven, sommige mensen zoals ik willen het eerst zelf ervaren voor we iets geloven.
Dan mag hij zich in tussentijd wel wat nederiger opstellen. De enige die hij hiermee heeft, is zichzelf. Dit barbaarse gedrag kan er namelijk voor zorgen dat je er een gesloten visie op nahoudt welke het erg moeilijk maakt om ook maar ergens iets van te kunnen leren.
pi_74379339
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Als je zo'n gave zou bezitten, dan zou je erg goed nadenken, voordat je hiermee bekend wil worden. Neem aan dat je geen zin hebt, om de rest van je leven als proefmonster door te brengen. Heroes laat dit principe erg goed zien overigens.

Ik bedoel we hebben al moeite om onze donkere medemensen te accepteren. Hoeveel moeite gaan we krijgen om mensen met eventuele gaven die we niet begrijpen te accepteren?
Soms denk ik echt dat we als mensen in aparte dimensies leven, ik heb totaal geen moeite om anders-gekleurden te accepteren, die zijn net zo goed mens als ik met mijn roomhuidje

En de werkelijkheid baseren op een serie als Heroes is niet echt eerlijk, als ik die gave had zou ik me vrijwillig aanbieden voor onderzoek. Alles voor de mensheid
Mr. Prolapse 2009
pi_74379372
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dan mag hij zich in tussentijd wel wat nederiger opstellen. De enige die hij hiermee heeft, is zichzelf. Dit barbaarse gedrag kan er namelijk voor zorgen dat je er een gesloten visie op nahoudt welke het erg moeilijk maakt om ook maar ergens iets van te kunnen leren.
Je bedoelt nu James Randi? Of _Led_ ?

Beiden kan ik niet betrappen op barbaars gedrag, wel op het hebben van een eigen mening
Mr. Prolapse 2009
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:34:58 #90
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74379375
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:31 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Hmm nou dat geloof ik niet zo hoor, ik zie Randi echt als iemand die er erg veel genoegen in heeft om mensen onderuit te halen, nou zullen in het in veel gevallen ook echt mensen zijn die de boel bedonderen (bewust of onbewust) want ik geloof echt dat er heel veel kaf onder het koren zit.
pi_74379404
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:34 schreef senesta het volgende:

[..]

Hmm nou dat geloof ik niet zo hoor, ik zie Randi echt als iemand die er erg veel genoegen in heeft om mensen onderuit te halen, nou zullen in het in veel gevallen ook echt mensen zijn die de boel bedonderen (bewust of onbewust) want ik geloof echt dat er heel veel kaf onder het koren zit.
Dan zie je het echt verkeerd volgens mij
Dat het hem lukt wil niet meteen zeggen dat hij er genoegen in heeft.. waar lees je dat aan af bijvoorbeeld?
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:36:09 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74379423
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:34 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Soms denk ik echt dat we als mensen in aparte dimensies leven, ik heb totaal geen moeite om anders-gekleurden te accepteren, die zijn net zo goed mens als ik met mijn roomhuidje

En de werkelijkheid baseren op een serie als Heroes is niet echt eerlijk, als ik die gave had zou ik me vrijwillig aanbieden voor onderzoek. Alles voor de mensheid
Eerst wil je je ziel verkopen voor een miljoen en nu wil je alles geven voor de mensheid, je bent er nog niet helemaal uit?
pi_74379428
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:33 schreef _Led_ het volgende:

<loze beeldvorming, gecombineerd met kinderachtige conclusies>
Niet de moeite waard om op te reageren.
pi_74379449
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:36 schreef senesta het volgende:

[..]

Eerst wil je je ziel verkopen voor een miljoen en nu wil je alles geven voor de mensheid, je bent er nog niet helemaal uit?
Daarom zeg ik dat mijn ziel overrated is, zo probeer ik weer wat karma terug te kopen
Mr. Prolapse 2009
  Moderator woensdag 4 november 2009 @ 11:38:42 #95
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_74379523
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:35 schreef Flammie het volgende:

[..]

Dan zie je het echt verkeerd volgens mij
Dat het hem lukt wil niet meteen zeggen dat hij er genoegen in heeft.. waar lees je dat aan af bijvoorbeeld?
Aan de manier waarop hij in filmpjes zo voldaan mensen voor een publiek neersabelt?
Je wil me toch niet gaan vertellen dat je niet ziet hoe zelfvoldaan hij is he?
  woensdag 4 november 2009 @ 11:39:02 #96
31101 _Led_
pi_74379539
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zie je ? Exact wat ik in die post zeg : je reageert nooit inhoudelijk.
Vind je jezelf nou niet heel erg laf ?
zzz
pi_74379550
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:38 schreef senesta het volgende:

[..]

Aan de manier waarop hij in filmpjes zo voldaan mensen voor een publiek neersabelt?
Je wil me toch niet gaan vertellen dat je niet ziet hoe zelfvoldaan hij is he?

Als ik een charlatan als Char (woordgrapje ) zou kunnen ontmaskeren zodat eventuele echte paragnosten open durven te zijn, zou ik ook genieten
Mr. Prolapse 2009
pi_74379556
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wel de moeite waard om op te reageren want _LED_ heeft gewoon een aantal goede punten
  woensdag 4 november 2009 @ 11:41:29 #99
31101 _Led_
pi_74379618
Fantastisch hoe MC zich laat kennen
Het hebben over "goede discussie", maar te laf zijn om inhoudelijk te reageren
zzz
pi_74379695
Aan de andere kant.. hoe zou HIJ het vinden als wij elke post van hem quoten en daarin verkondigen

"Hier WIL ik niet eens op ingaan"

Dan ben je iemand die NIET wil leren ofzo zeker
pi_74379699
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Blijkbaar heeft niemand problemen met figuren als Char, Ogilvie, Hurkos, etc.
Zij hebben toch ook "aparte" gaven? Zie ze niet elke woensdag in de lokale universiteit onderworpen worden aan allerlei proeven en testjes.
Ook mensen die water claimen te kunnen vinden, geesten zeggen te zien, op afstand dingen kunnen opschrijven, telekinese als gave hebben, etc etc worden niet bij bosjes opgepakt om onder barbaarse omstandigheden uit elkaar geplukt te worden.
Het volk is er niet bang van, sterker nog, geeft graag geld uit aan dat soort lui. Dus of men gelooft het nu al en omarmt het, of men weet dat het onzin is, maar tolereert het.

Dus blijkbaar valt het nu wel mee met het lot van "anderskunnenden" in onze samenleving. En ik denk niet dat een geslaagde test bij Randi de mening van het volk zal doen omslaan.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_74379730
Omdat oplichters mensen als Char en Ogilvie niet mee willen werken aan tests. As far as I know.
Mr. Prolapse 2009
pi_74379800
Ogilvie wil wel meewerken aan tests en heeft dit gedaan...
Het resultaat is reden genoeg voor alle andere om het niet te doen, bang om ook dezelfde reputatie te krijgen als Ogilvie

Ze blijven liever speciaal dan dat ze een oplichter worden en als dusdanig wereldwijd te boek staan
pi_74379820
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef Flammie het volgende:
Het resultaat is reden genoeg voor alle andere om het niet te doen, bang om ook dezelfde reputatie te krijgen als Ogilvie

Ze blijven liever speciaal dan dat ze een oplichter worden
Heb je hier links en voorbeelden van? En wat de uitslagen waren enzo?
Mr. Prolapse 2009
pi_74379834
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Heb je hier links en voorbeelden van? En wat de uitslagen waren enzo?
Die miljoen dollar van Randi he....

Veel plezier
pi_74379856
Lol, heb ik er zo overheen gekeken

Thanks, eerst lunchen en zal ze dan tussendoor bekijken
Mr. Prolapse 2009
  woensdag 4 november 2009 @ 11:51:39 #107
31101 _Led_
pi_74379991
Zooo, nu gaat Mediaconsument gewoon even een tijdje wachten in de hoop dat er overheen gepost wordt,
en dan hoopt ie er na een tijdje weer middenin te springen in de hoop dat we z'n laffe gedoe vergeten zijn... En zodra dan blijkt dat ik hem er gewoon aan herinner gaat ie bij de mods calimero'en dat ik zo gemeen ben

(Ja hoor, die routine heb ik al vaker meegemaakt met hem )
zzz
pi_74380004
En dan is Randi de gemenerik
Er zijn hier mensen die verdienen veel geld met zwendel en Randi is gemeen en voldaan omdat hij dat aan het licht brengt en dat mag niet want het is veel beter dat mensen opgelicht worden

Sorry maar ik kan het hier -op welke manier ik het ook bekijk- NIET mee eens zijn
pi_74380210
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef Flammie het volgende:
En dan is Randi de gemenerik
Er zijn hier mensen die verdienen veel geld met zwendel en Randi is gemeen en voldaan omdat hij dat aan het licht brengt en dat mag niet want het is veel beter dat mensen opgelicht worden

Sorry maar ik kan het hier -op welke manier ik het ook bekijk- NIET mee eens zijn
Precies, die oplichters verdienen het gewoon om eens stevig aan de tand gevoeld te worden.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:13:21 #110
8372 Bastard
Persona non grata
pi_74380688
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:51 schreef _Led_ het volgende:
Zooo, nu gaat Mediaconsument gewoon even een tijdje wachten in de hoop dat er overheen gepost wordt,
en dan hoopt ie er na een tijdje weer middenin te springen in de hoop dat we z'n laffe gedoe vergeten zijn... En zodra dan blijkt dat ik hem er gewoon aan herinner gaat ie bij de mods calimero'en dat ik zo gemeen ben

(Ja hoor, die routine heb ik al vaker meegemaakt met hem )
Hmm je blijft wel dooremmeren nu in de hoop dat ie alsnog hapt he.. neem ik allemaal mee in de beoordeling.
The truth was in here.
  woensdag 4 november 2009 @ 12:17:54 #111
31101 _Led_
pi_74380831
Ik post het voor future-reference

Krijg ik nou geen sticker inm'n stickerboekje ?
zzz
pi_74392875
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:13 schreef Bastard het volgende:

[..]

Hmm je blijft wel dooremmeren nu in de hoop dat ie alsnog hapt he.. neem ik allemaal mee in de beoordeling.
Ik had naar mijn idee groot gelijk om hier niet meer op in te gaan.

Op het moment dat mensen gaan zeggen dat opbouwende kritiek niet bestaat, en dat dus alle kritiek als doel heeft de boel af te breken. Ik hier iets over zeg, en er daarna weer hersenloos gereageerd wordt, denk ik dat persoonlijke opmerkingen als die ik erna zag, niet door de beugel kunnen. Ze kunnen deze oorzaak dan ook beter bij zichzelf zoeken.

Was eigenlijk ook niet meer van plan om in dergelijke topics te posten, ik kon dan ook de behoefte niet weerstaan vannacht.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 05-11-2009 00:04:40 ]
pi_74402745

Geef deze man een show
  donderdag 5 november 2009 @ 00:03:22 #114
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74406948
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:46 schreef Flammie het volgende:
Yep, het moet verschrikkelijk zijn om dezelfde reputatie als Ogilvie te hebben met al een derde reeks op tv met meer dan een miljoen kijkers per uitzending

Zoveel indruk maakt randi dus niet met zijn " testen "
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_74407424
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:03 schreef Summers het volgende:

[..]

Yep, het moet verschrikkelijk zijn om dezelfde reputatie als Ogilvie te hebben met al een derde reeks op tv met meer dan een miljoen kijkers per uitzending

Hij is zelfs naar Almere verhuist om in te cashen op zijn succes bij naïef Nederland. Dat moet wel het hoogst haalbare zij voor een mensen-mens als Ogilvie: Almere.

[ Bericht 0% gewijzigd door NoCigar op 05-11-2009 00:54:00 ]
anonieme razernist
pi_74407666
quote:

[..]

Tsja maar met die miljoen dollar is nog niemand weggelopen
En een indruk op Ogilvie maakte het wel zeker... hij moest er zelfs van huilen
  donderdag 5 november 2009 @ 01:01:03 #117
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74407962
quote:
Op donderdag 5 november 2009 00:37 schreef Flammie het volgende:

[..]

Tsja maar met die miljoen dollar is nog niemand weggelopen
begrijpelijk in een wereld waarin de kennis nog tekort schiet om dat deel van de werkelijkheid
te kunnen testen , zou ook nog kunnen , blijkbaar vinden heel veel mensen dat waarschijnlijker.
quote:
En een indruk op Ogilvie maakte het wel zeker... hij moest er zelfs van huilen
huilen is gezond en menselijk , dat doen we allemaal weleens .

Feit is dat Ogilvie niet liegt over zijn gave en de manier waarop hij zegt aan zijn informatie te komen .

Wat Illusionist Randi zegt moeten we ook maar voor zoete koek aannemen en geloven dat hij niet liegt of dingen verdraait .

[ Bericht 7% gewijzigd door Summers op 05-11-2009 03:21:11 ]
pi_74409279
quote:

[..]

Nou, wat een carriere heeft die man.De enige roem die hij heeft is in ons land. In de UK wordt soms een programma van hem uitgezonden, maar dan wel op van die zenders die je alleen kijkt als je er toevallig langs komt met zappen tijdens de reclame.

Vergelijk het met Rosemary Altea, ook uit de UK. Haar carriere is toch wel een stukje beter ontwikkeld, zij hoeft zich neit elke avond uit te sloven in een of ander kaasland voor mensen waarvan de helft toch niet voldoende de taal spreekt om je te begrijpen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  donderdag 5 november 2009 @ 09:10:07 #119
31101 _Led_
pi_74410062
quote:
Op woensdag 4 november 2009 18:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik had naar mijn idee groot gelijk om hier niet meer op in te gaan.
Inderdaad, als je geen argumenten hebt en alleen maar kunt klagen dat Randi zo gemeen is is het maar beter om niet meer te reageren.
quote:
Was eigenlijk ook niet meer van plan om in dergelijke topics te posten, ik kon dan ook de behoefte niet weerstaan vannacht.
Dat roep je wel vaker zodra je geen argumenten meer hebt, meestal ben je binnen een uur weer terug om het opnieuw te proberen.

Ik vind het prima als je nog eens in dit topic wilt posten, maar dan graag met argumenten waar en waarom Randi het bij het verkeerde eind zou hebben, niet met gehuil over dat Randi en Penn&Teller zo gemeen zijn.

Dat geleuter van je over "ik wil een goede discussie" om vervolgens niet verder te komen dat dat geCalimero van "Randi en Penn&Teller zijn gewoon gemeen!" is nogal kinderachtig en wordt eerlijk gezegd gewoon een beetje saai en voorspelbaar.
zzz
  donderdag 5 november 2009 @ 09:10:31 #120
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_74410071
quote:
Op donderdag 5 november 2009 08:00 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nou, wat een carriere heeft die man.De enige roem die hij heeft is in ons land. In de UK wordt soms een programma van hem uitgezonden, maar dan wel op van die zenders die je alleen kijkt als je er toevallig langs komt met zappen tijdens de reclame.
de gemiddelde mens heeft natuurlijk minstens roem in 3 landen en weet op een avond minimaal 2 miljoen mensen te boeien , ik zie je punt .
quote:
Vergelijk het met Rosemary Altea, ook uit de UK. Haar carriere is toch wel een stukje beter ontwikkeld, zij hoeft zich neit elke avond uit te sloven in een of ander kaasland voor mensen waarvan de helft toch niet voldoende de taal spreekt om je te begrijpen...
Wij maken en zijn datzelfde kaasland .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')