abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_74340104

Fok! Dieetclub #289 Eat a cookie, skip a meal!

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Dienstmededeling van Troel

De komende weken zal ik veel minder online zijn door vele ziekenhuisbezoekjes en aansluitend een bevalling en kraamtijd met waarschijnlijk een kraamverzorgster die me regelmatig van de pc vandaan zal schoppen om in bed te gaan liggen. Hierdoor kan ik niet garanderen dat je binnen zoveel dagen in het overzichtje staat. Het overzichtje is echter niet gekoppeld aan het invoeren van de gegevens, dus vul ondertussen al wel je gegevens in, zodat als ik achter de pc zit, je kan koppelen en je meteen met de meest recente gegevens in het lijstje staat. Bij het inloggen kun je in ieder geval voor jezelf zien wat je ingevuld hebt.

(ik hoop dat ik het een beetje duidelijk opgeschreven heb )

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkElf op 03-11-2009 09:19:10 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340146
Nieuw topic!
Ik lees en doe weer mee.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_74340147
hoewel na alle regen je daar tot je oksels in de modder loopt met een beetje pech dus vanavond wordt het hardlopen naast een herfstbos
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340165
meelees-en-aanmoedig-post
Ja doei.
pi_74340205
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 08:58 schreef motorbloempje het volgende:
meelees-en-aanmoedig-post
maar goed, ik zei dus iets in de trant van: he je bent blauw , toen ik hem op slot gooide.

Op ses las ik net, leuk Veel plezier.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340220
ja! Had een open solli gestuurd en toen vroeg remlof ineens of ik daar nog echt zin in had
Ja doei.
pi_74340290
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:02 schreef motorbloempje het volgende:
ja! Had een open solli gestuurd en toen vroeg remlof ineens of ik daar nog echt zin in had
leuk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340454
het lijstje doet het niet, is dat bewust?

En MoBlo gefeliciteerd met blauw-zijn!
pi_74340529
nee, waarom zou dat bewust zijn?
Tis gefixt, had het nog niet gezien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340542
Mss wou je niet dat mensen in 1x kunnen zien wie hoeveel is afgevallen?
pi_74340717
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 09:20 schreef omearos het volgende:
Mss wou je niet dat mensen in 1x kunnen zien wie hoeveel is afgevallen?
nee hoor, heb gewoon er niet naar gekeken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74340994
Goedemorgen
Nog niet op de weegschaal gestaan, dat doen we volgende week wel weer.
Vandaag het 1e tentamen en donderdag de 2e, vanwege de vakantie niet het allerbeste kunnen leren maar hopelijk wel goed genoeg
Zit nog te twijfelen om vanavond een groepsles te volgen, maar die duren bijna altijd 2 uur en vind eigenlijk dat ik die tijd (plus een uur reistijd) maar heel even aan de tentamens moet besteden.
  dinsdag 3 november 2009 @ 11:09:05 #13
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74343231
Tentamens zijn ook belangrijk, nu ook mee bezig...en tevens werken en geestelijk voorbereiden op training van vanavond . Lekker druk dus

(ps, gewoon een matige tvp eigenlijk )
Live life to the Ender :D
pi_74343381
tentamenweek is hier weer voorbij. Kon er door Rome helaas maar 1 maken, maar die ging wel meteen redelijk goed volgens mij dus dat scheelt weer.

De rest gaat ook wel goed komen, in januari. Propedeuse, here I come
Ja doei.
pi_74343403
Ik ga ook niet sporten vandaag. Had vanmorgen wel mijn sportkleren meegenomen, maar voel me toch nog niet goed genoeg Nu al bijna 2 weken niet gesport door ziekte, maar eerst maar echt beter worden en dan weer sporten.
pi_74343451
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:14 schreef omearos het volgende:
Ik ga ook niet sporten vandaag. Had vanmorgen wel mijn sportkleren meegenomen, maar voel me toch nog niet goed genoeg Nu al bijna 2 weken niet gesport door ziekte, maar eerst maar echt beter worden en dan weer sporten.
Sporten terwijl je ziek bent is ook niet goed voor je, dus inderdaad maar eerst echt goed uitzieken
Vanavond ga ik misschien nog even hardlopen, dan heb ik geen reistijd en is ook maar een half uurtje

Volgende week woensdag mag ik mijn propedeuse op gaan halen stiekem toch wel trots dat ik alles in een keer gehaald heb
pi_74343830
Gaat lekker dus Moblo, Ender en Sarabi ook!

Sporten als je ziek bent is niet ok idd, heb zelfs ergens gelezen dat bijv hardlopen als je koorts hebt gevaarlijk kan zijn?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74343863
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:14 schreef omearos het volgende:
beterschap!

ik ga straks tennissen met Mr.Mo en we hebben ons opgegeven voor de vervolgcursus vanaf volgende week, dus we tennissen lekker door tot januari

godzijdank kom ik volgende week hopelijk in rustiger vaarwater zodat ik ook weer overdag kan sporten elke keer schrijf ik me in, en daarna weer uit omdat er iets voor studie of bestuur tussen kwam...
Ja doei.
pi_74344072
Jammer omeoros, dat lopen nu niet lukt, het is zo'n heerlijk weer ervoor.

Super Sarabi, je P!

Het staat je vreemd, dat blauw moblo.

Lopen in een bos, dat wil ik ook. Jammer dat echte bossen zo ver weg zijn. De eerste Evy is bijna afgerond. Tempo van 0,niks, maar het lukt.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_74344120
ik moet er ook nog even aan wennen maar ik vind 't wel leuk. In ieder geval een super leuk subforum, vind ik
ga je Evy 2 doen? Of doe je deze nog een keer?
Ja doei.
pi_74344128
wat goed Yppy, ik hang nog steeds rond les 13, misschien kan ik wel meer maar op de een of andere manier voelt dit ook wel lekker. Ach zal vast wel weer een keer een stapje verder zetten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74344160
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 11:36 schreef motorbloempje het volgende:
ik moet er ook nog even aan wennen maar ik vind 't wel leuk. In ieder geval een super leuk subforum, vind ik
En zolang je je niet te veel met het gebeuren achter de schermen bemoeit blijft het wrs ook leuk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74344179
even een tvp...
Kwak
  dinsdag 3 november 2009 @ 12:28:41 #24
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74345609
het is vast al gevraagd, maar waar hebben jullie Evy gevonden?
pi_74345658
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:28 schreef Ender_W het volgende:
het is vast al gevraagd, maar waar hebben jullie Evy gevonden?
zie pm
Ja doei.
  dinsdag 3 november 2009 @ 15:01:05 #26
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74350849
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 12:30 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

zie pm
speciaal voor MoBlo:

pi_74351417
zo hardloopkleren zijn aan.....nu nog even wachten totdat het eten gezakt is
pi_74353562
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 15:18 schreef Sarabi het volgende:
zo hardloopkleren zijn aan.....nu nog even wachten totdat het eten gezakt is
Hardlopen ging redelijk, heb wel weer een les herhaalt omdat het toch weer een tijdje geleden was
pi_74353950
de mr en ik hebben net besloten dat we morgenochtend om kwart voor 8 gaan rennen. Hij werkt thuis dus dan gaan we lekker morgenochtend ipv nu in de stromende regen en in t donker
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74354004
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:29 schreef DarkElf het volgende:
de mr en ik hebben net besloten dat we morgenochtend om kwart voor 8 gaan rennen. Hij werkt thuis dus dan gaan we lekker morgenochtend ipv nu in de stromende regen en in t donker
Gaat het morgen weer beter weer zijn?
Ik heb op de loopband hardgelopen, soms is het wel handig om er een in huis te hebben
pi_74354915
geen idee, maar iig is het licht dan, dat vind ik wel fijn
Regen maakt mij niet zoveel uit.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74355936
Ik liep juist het liefste in het duister. Dan zag niemand me.
***Levi was here***
  dinsdag 3 november 2009 @ 17:28:11 #33
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74356102
Ik vind lopen in het donker ook niet super, maar als ik 3x per week wil lopen zal ik wel moeten. 1x kan in het weekend overdag, 1x maandags na m'n werk (maar dan is het tegenwoordig ook al donker) en dan dus nog 1x 's avonds alleen in 't donker.
pi_74356146
in het donker is fijn, zolang Mr.Mo meehobbelt
Ja doei.
pi_74356833
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 17:23 schreef Levitation het volgende:
Ik liep juist het liefste in het duister. Dan zag niemand me.
oh daar ben ik al overheen maar tis echt heel slecht weer hier dus dan maar morgenochtend
De verwchtingen zijn iets beter voor dan. en In het donker is op zich ook niet erg,, we hebben een goed verlicht fietspad in de buurt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74359296
Na een hele zware vergadering mijzelf net getroost met een patatje oorlog en een frikandel speciaal. Bah. Eten voor troost. dat was lang geleden.
Morgen weer een frisse dag.
pi_74359377
Ow Mejuffrouw
Nog wel een beetje kunnen genieten van het eten?
(of gaat dat helemaal niet met troost eten, heb daar zelf geen last van. Ik eet gewoon altijd alles te veel/slecht)
pi_74359750
Eigenlijk heb ik er waanzinnig van genoten! koolhydraten! Vet! Heerllijk

voel me nu alleen een beetje vies...
pi_74363001
Maak het goed met jezelf door extra te gaan sporten. Dan hou je dat schuld gevoel ook niet.
pi_74363777
Ik ben nu precies een jaar bezig met afvallen en ik heb mijzelf voorgenomen om mijn verhaal op te schrijven wanneer ik dat bereikte.

Een jaar geleden ging bij mij de knop om dat er NU echt iets moest veranderen in mijn leven. Ik bewoog veel te weinig, heb een beroep waar ik de hele dag achter een PC zit en deed niets aan sport. Daarnaast at ik ongezond, was ik veel te zwaar met een BMI van 31+ en had ik nauwelijks conditie.

De knop ging om toen ik een nieuwe broek ging kopen. Heel wat broeken had ik in die winkel gepast, maar geen enkele broek paste mij. Dus ik deed wat iedereen dan doet en dat was de winkel vervloeken dat ze geen normale maten hadden...
3 dagen later gaf ik dan toch toe dat het aan mij lag. Tijd om echt wat aan mijn gezondheid te gaan doen.

Ik ben lid geworden van een sportschool en ben daar 3x per week gaan sporten. Daarnaast nog veel wezen wandelen, de trap pakken, enz. Gewoon elke beweging die ik kon pakken greep ik aan.

Verder ben ik heel erg op mijn eten gaan letten door alles op de website www.valtaf.ad.nl bij te gaan houden. Via die website leerde ik ook veel over eten. Ik kwam er echter dat de reden dat ik ongezond at, niet luiheid of gemakzucht was, maar vooral voortkwam omdat ik eigenlijk niets over eten en voedingstoffen af wist. Ik ben daarom heel veel gaan lezen om te leren hoe het nou echt zit. Zodat ik nu WEL weet wat wel en niet gezond is.

Ik ben gezond wezen afvallen. Dus niet je doodhongeren met een crashdieet, maar normaal eten, waarbij je gezonde keuzes maakt en de porties bescheiden houdt. Vooral veel groeten en fruit eten en alle ongezonde dingen mijden.

Het was lang niet altijd makkelijk en soms ging ik ook de fout in, bijv. op vakantie. Maar nu een jaar later ben ik 17 kilo afgevallen en heb ik een BMI van net boven de 25. Ook ben ik 14 cm buikomvang kwijt geraakt (je zou mij eens in een oude broek moeten zien). Het wandelen heeft plaats gemaakt voor hardlopen en ik voel mij gezonder dan ooit.

groen is gewicht in kg (linker schaal)
blauw is buikomvang in cm (rechter schaal)

Ik ben trouwens nog steeds bezig met afvallen. Mijn doel was om totaal 20,5 kg af te vallen, dus ik heb nog een paar kilo te gaan, zodat ik ook echt in de groene zone van de BMI terecht kom.

Ik wil iedereen hier een hart onder de riem steken. Het lukt jou ook.
pi_74364060
wat goed om te lezen en wat moet dat fijn zijn om op te schrijven en terug te kijken en vooral tevreden te zijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74364188
Goed om te lezen Dyna!
Ergens heb ik spijt dat ik geen oude broeken meer heb, voel me soms nog dikker dan dat ik mij voelde toen ik een bmi van 35+ had
pi_74364508
ik heb vandaag een spijkerbroek weggeooid die van mijn billen zakt.. ik wil hem niet eens houden, zie op foto's wel hoe t was en hoe ik t niet meer wil
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74364909
Mooi verhaal dyna!!!

ik ga morgen met de fysio aan de slag met oefeningen voor mijn spieren.... Ben benieuwd, maar ik vind het ook wel spannend.

En Mejuffrouw, het troosteten ken ik wel, ik heb die neiging ook nog veels te veel. Eigenlijk jammer, je gaat je er niet beter door voelen, en het is niet goed voor je lijf..
pi_74365377
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 19:22 schreef Mejuffrouw het volgende:
Eigenlijk heb ik er waanzinnig van genoten! koolhydraten! Vet! Heerllijk

voel me nu alleen een beetje vies...
Je krijgt altijd zo'n vieze vette bek daarvan he

Weet je wat daartegen helpt? Alcohol

Balen van je vergadering though.
pi_74365595
Ow ja... en dan vergeet ik nog te vertellen hoeveel jullie en deze FOK thread mij geholpen hebben....
pi_74366395
Mooi verhaal dyna18. Echt goed van je dat je het kon. Ik geloof echt dat je je streefdoel gaat halen dus zet hem op.

O en tvp.
Gefeliciteerd ik heb in je topic gepost.
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:43:16 #48
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74368205
Mooi verhaal dyna, ik hoop volgend jaar ook zo'n verhaal te kunnen schrijven.

Wat is iedereen toch weer actief bezig, ik heb zoals gezegd even een dipje, ik blijf wat hangen op hetzelfde gewicht. dat komt gewoon helemaal door mezelf, ik heb al een poosje niet gefietst, ben druk geweest en heb gewoon teveel lekkers gegeten, dus eigenlijk moet ik blij zijn dat ik niet ben aangekomen .
En hoe stom het ook klinkt, het is wel fijn dat anderen dat ook wel eens hebben, dat stil staan of gewoon een periode er niet zo mee bezig zijn.

Nou ja, morgen weer met frisse moed verder, er staat een uurtje fietsen op het programma, we gaan er weer voor .
klerkje
pi_74368783
ik heb vanavond een rose gedronken, de ballen hoor, de boog kan niet altijd gespannen staan.
Morgen staat de wekker vroeg en dan hardlopen; morgen weer een dag dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74371128
Mooi verhaal Dyna Zo'n ommeslag in m'n leven heb ik dus ook 3-4 weken geleden gemaakt. Feels good!

Aan de tekst onder je gebruikersnaam en plaatje te zien speel jij WoW, precies hetgeen waar ik mee gestopt ben om die ommeslag voor elkaar te krijgen. Was er totaal aan verslaafd en ben cold-turkey (voor wie niet weet wat dat is: van de ene op de andere dag ergens totaal mee stoppen) gestopt, en dat voelt nu na 4-5 weken misschien nog wel beter dan het afvallen/sporten...
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74374536
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:43 schreef Spiegelei het volgende:
Mooi verhaal dyna, ik hoop volgend jaar ook zo'n verhaal te kunnen schrijven.

Wat is iedereen toch weer actief bezig, ik heb zoals gezegd even een dipje, ik blijf wat hangen op hetzelfde gewicht. dat komt gewoon helemaal door mezelf, ik heb al een poosje niet gefietst, ben druk geweest en heb gewoon teveel lekkers gegeten, dus eigenlijk moet ik blij zijn dat ik niet ben aangekomen .
En hoe stom het ook klinkt, het is wel fijn dat anderen dat ook wel eens hebben, dat stil staan of gewoon een periode er niet zo mee bezig zijn.

Nou ja, morgen weer met frisse moed verder, er staat een uurtje fietsen op het programma, we gaan er weer voor .
Die frisse moed is wel belangrijk gewoon volhouden en dat het afentoe iets minder gaat is niet erg
(en staar je niet helemaal blind op dat ene jaar van Dyna, de meeste mensen lukt het niet zo snel en dat is ook niet erg, langzaam afvallen is betern)
  woensdag 4 november 2009 @ 09:25:12 #52
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74375453
Ja langzaam afvallen daar heb ik geen problemen mee. Ik kan wel een dipje hebben als het bij een ander "beter"of sneller gaat, dan kan ik gewoon ff chagerijnig zijn, maar dat duurt meestal niet lang hoor. Gewoon even in mezelf mokken, want mezelf aan anderen spiegelen is natuurlijk niet goed, dat weet ik ook wel.

Het is zelfs zo dat ik in mijn omgeving (collega's bijvoorbeeld) ook helemaal niet heb gezegd dat ik aan het afvallen ben. Ik heb er geen zin in om mezelf te verantwoorden ofzo, ik heb ook echt veel overgewicht en eerlijk gezegd heb ik er geen behoefte aan als "men" dan op me gaat letten of ze al "iets" kunnen zien ofzo.
Dat houdt ook wel in dat men het nu (nog) niet echt ziet of het niet echt durft te zeggen/vragen. Maar dat geeft niet, ik doe het ook voor mezelf, en als ik daar dan een paar jaar mee bezig ben, nou so be it.
klerkje
pi_74375545
Dat klinkt heel verstandig Spiegelei
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_74376236
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:25 schreef Spiegelei het volgende:
Ja langzaam afvallen daar heb ik geen problemen mee. Ik kan wel een dipje hebben als het bij een ander "beter"of sneller gaat, dan kan ik gewoon ff chagerijnig zijn, maar dat duurt meestal niet lang hoor. Gewoon even in mezelf mokken, want mezelf aan anderen spiegelen is natuurlijk niet goed, dat weet ik ook wel.

Het is zelfs zo dat ik in mijn omgeving (collega's bijvoorbeeld) ook helemaal niet heb gezegd dat ik aan het afvallen ben. Ik heb er geen zin in om mezelf te verantwoorden ofzo, ik heb ook echt veel overgewicht en eerlijk gezegd heb ik er geen behoefte aan als "men" dan op me gaat letten of ze al "iets" kunnen zien ofzo.
Dat houdt ook wel in dat men het nu (nog) niet echt ziet of het niet echt durft te zeggen/vragen. Maar dat geeft niet, ik doe het ook voor mezelf, en als ik daar dan een paar jaar mee bezig ben, nou so be it.

Gezonde instelling.
pi_74376365
Wat ik zelf alleen ervaar is dat nu ik al een flinke tijd stilsta(ik denk eigenlijk al wel dik een jaar), dat ik niet meer zie hoeveel ik al bereikt heb, en alleen maar gefrustreerd raak omdat ik nu al tijden niet meer afval... En ik ben toen gewisseld van weegschaal, die 4 kilo de verkeerde kant op afweek, en dat is ook demotiverend..

Hopelijk gaat dat ooit weer over, en gaat mijn gewicht dan ook weer wat omlaag.
pi_74376556
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:57 schreef omearos het volgende:

[..]

Gezonde instelling.
idd, anders geef je jezelf alleen maar heel veel druk.

Daarom zie ik t ook allemaal wel, ik heb geen doel voor ogen, en als mensen ernaar vragen zeg ikdat ook steeds. Zoals t nu gaat gaat t goed en ik zie wel.

En stilstaan is frustrerend Boadicea, je weet wel dat je afgevallen bent en goed maar natuurlijk wil je graag verder. Een jaar is wel heel lang, vind het knap dat je de moed nog niet opgegeven hebt...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74376859
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:03 schreef Boadicea het volgende:
Wat ik zelf alleen ervaar is dat nu ik al een flinke tijd stilsta(ik denk eigenlijk al wel dik een jaar), dat ik niet meer zie hoeveel ik al bereikt heb, en alleen maar gefrustreerd raak omdat ik nu al tijden niet meer afval... En ik ben toen gewisseld van weegschaal, die 4 kilo de verkeerde kant op afweek, en dat is ook demotiverend..

Heel herkenbaar, jammer genoeg
pi_74377077
wat een rotnacht was het trouwens zeg, heb 2-3-4 en half 5 gezien. Heb vrij veel last van een paar gewrichten al ruim een week (door vocht en kou, moet mij altijd even aanpassen eraan blijkbaar)... uiteindelijk wel in slaap gevallen (dankzij een flinke pijnstiller) maar niet gelopen vanmorgen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 november 2009 @ 11:18:58 #59
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74378803
hoop dat je er een beetje snel vanaf bent DE. (beterschap?)
Ben nu nog aan het bijkomen van gisteravond. Mijn keeperstrainer had het op zijn heupen, erg zwaar, vooral omdat het veld zo modderig werd na de regen. Maar zoooooooo lekker....

Het is dan wel extreem jammer dat ik niet meer bij ons mam woon. Nu moet ik zelf wassen
pi_74378893
oh komt wel goed, zijn ietwat reumatische klachten en die spelen met de wisseling van de zomer naar de natte kou van de herfst flink op

Morgenochtend gaat de mr naar Amsterdam, die gaat rond 9 uur weg en dan ga ik meteen hardlopen (ben toch al op en bezig dan) Vandaag maar even rustig aan nog. Dan zaterdag weer en dan zit ik weer in mijn ritme (di-do/vr-zon)

Gelukkig heb je een wasmachine en hoef je niet ouderwets te schrobben enzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 4 november 2009 @ 11:42:09 #61
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74379638
quote:
Op woensdag 4 november 2009 10:03 schreef Boadicea het volgende:

Wat vervelend zeg en ook al een jaar, dat is wel lang zeg! Ik kan me voorstellen dat dat demotiverend is. Ik heb even niet in het schema gekeken, maar ben je bijna bij je streefgewicht, dat het daarom wat lastiger gaat?
Ja kan me er wel wat bij voorstellen (en dan loop ik te mokken over een 1 tot 2 weken stilstaan ).
Knap om toch gewoon door te zetten!
klerkje
pi_74380127
Nee, mijn streefgewicht is nog een kilo of 10 weg eigenlijk....

Het is volgens mij wel een punt waar ik vaker op gezeten heb. De eerste keer dat ik veel aankwam ben ik rond dit gewicht blijven hangen, en toen weer afgevallen. De tweede keer zat hier geloof ik ook een punt waar het bleef hangen.
pi_74380209
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:55 schreef Boadicea het volgende:
Nee, mijn streefgewicht is nog een kilo of 10 weg eigenlijk....

Het is volgens mij wel een punt waar ik vaker op gezeten heb. De eerste keer dat ik veel aankwam ben ik rond dit gewicht blijven hangen, en toen weer afgevallen. De tweede keer zat hier geloof ik ook een punt waar het bleef hangen.
Het kan zijn dat je lichaam dat gewoon een prettig gewicht vindt. En wat je lichaam vindt komt vaak niet overeen met wat je hoofd vindt.
***Levi was here***
pi_74380254
moeilijk lijkt mij dat en idd, ik piep omdat ik nu een week of 2-3 rond hetzelfde hang en dan al ongeduldig word ..

is er niet iets wat je kan veranderen zodat je je lichaam weer een impuls geeft of werkt dat niet zo?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74380267
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:57 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het kan zijn dat je lichaam dat gewoon een prettig gewicht vindt. En wat je lichaam vindt komt vaak niet overeen met wat je hoofd vindt.
ik denk dat mijn hoofd dwarsligt... Iets met mijn gewicht overeen laten komen met mijn zelfbeeld zeg maar...
Ik vind afvallen nog steeds eng, stel je voor dat ik een normaal gewicht zou hebben...
pi_74380312
Hoe slecht/gezond zijn eieren eigenlijk? en hoeveel mag je er per week?
Ik heb niet altijd zin in brood en neem daarom wel meerdere keren per week een omelet (eventueel met groente erbij)
pi_74380777
quote:
Op woensdag 4 november 2009 11:59 schreef Boadicea het volgende:

[..]

ik denk dat mijn hoofd dwarsligt... Iets met mijn gewicht overeen laten komen met mijn zelfbeeld zeg maar...
Ik vind afvallen nog steeds eng, stel je voor dat ik een normaal gewicht zou hebben...
Dat is ook wat mij tegenhoudt. Ik werk in een fabriek tussen allemaal mannen, wat zou er gebeuren als ik ineens gezien ga worden als "lekker ding", nemen ze mijn mening dan nog serieus? Kan ik dan nog "one of the guys" zijn?
Het saboteert toch, zoiets
  woensdag 4 november 2009 @ 12:21:07 #68
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74380913
Ik weet niet beter dat je niet meer dan 2 a 3 eieren per week zou mogen. Iets met cholesterol enzo.
pi_74380943
ik eet bijna elke ochtend een gekookt eitje, soms 2
Ja doei.
pi_74381032
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:21 schreef Ender_W het volgende:
Ik weet niet beter dat je niet meer dan 2 a 3 eieren per week zou mogen. Iets met cholesterol enzo.
Is achterhaald en nogal aan discussie onderhevig, in Frankrijk is het officiele advies bijvoorbeeld 10 eieren per week.
***Levi was here***
  woensdag 4 november 2009 @ 12:26:20 #71
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74381092
volgens het voedingscentrum:
quote:
In eieren zitten allerlei voedingsstoffen, vooral eiwit, maar ook ijzer, fosfor, selenium, vitamine A, B12, E, D en foliumzuur. Eiwit is belangrijk voor de opbouw van het lichaam. Eieren zijn ook rijk aan cholesterol. Omdat cholesterol een risicofactor is voor hart- en vaatziekten, vindt de Gezondheidsraad dat er niet te veel cholesterolrijke voedingsmiddelen gegeten moeten worden. Daarom is het advies van het Voedingscentrum: de consumptie van drie eieren per week past in een gevarieerde voeding.Verder is het belangrijk voldoende te variëren in eiwitrijke producten. Eiwit zit ook in bijvoorbeeld vlees, vis, gevogelte, kaas en melk.
pi_74381095
eitjes vullen heel goed en zijn ook nog eens gezond

en op een knackebrodje met kaas, halfzacht gekookt
Ja doei.
pi_74381140
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:26 schreef Ender_W het volgende:
[..]

Voedingscentrum.
Sorry, ik hou niet van het -door de industrie gesponsorde- voedingscentrum .
***Levi was here***
pi_74381216
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:26 schreef Ender_W het volgende:
[..]

het voedingscentrum zijn een stelletje door unilever gesponsorde maffiosi.
het cholesterol in eieren is van de goede soort. niet van de soort waaar je hart en vaatziekten van krijgt.

van t voedingscentrum mag becel bijvoorbeeld wel zeggen dat hun producten goed voor je hart zijn, terwijl er naar verhouding veel omega 6 vetzuren in zitten. die krijgen mensen in de rest van hun voeding al veel binnen, en juist een overschot aan omega6 tegenover omega3 is slecht voor je hart en vaten

ik hou niet eens van eieren, dus ik ben echt geen eieren promotor, maar het advies van het voedinscentrum is het láátste waar ik naar luister als het gaat om gezonde prodeucten (hun advies over hoeveelheden is wel behoorlijk goed)
Kwak
pi_74381223
ik luister liever naar mijn eigen lichaam en die protesteert niet
Ja doei.
pi_74381320
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:30 schreef motorbloempje het volgende:
ik luister liever naar mijn eigen lichaam en die protesteert niet
Maar die protesteert bij mij ook niet als ik het volstop met taartjes.
Krijg er hooguit meer lichaam van.
***Levi was here***
pi_74381339
dat noem ik wel protesteren
Ja doei.
pi_74381370
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:33 schreef motorbloempje het volgende:
dat noem ik wel protesteren
Ah, ok. Bij protesteren dacht ik meer aan en .
***Levi was here***
pi_74381431
moet trouwens binnenkort voor het eerst bloed geven heb een oproep gehad

paar weken geleden heb ik me laten testen, of ik wel mocht, en ik had een HB van maar 103.. het minimum om te mogen geven is 100 dus ik mag nog net moet nog steeds even gaan uitvissen hoe dat zit en wat ik er precies aan kan doen. Maar verder was er niets mis met mijn lichaam naar het schijnt, ondanks dat ik daar altijd wel heel bang voor was (aangezien ze dan op allerlei enge dingen gaan testen en ik dan dacht dat ik met de hele rataplan aan syfilis, Hepatitis, aids, etc. thuis zou komen. Ik ben een niet practiserend hypochonder
Ja doei.
pi_74381591
Rare meting voor Hb, die van mij zit altijd rond de 8, minimum is 7,8 geloof ik.
Succes iig, Eerste keer is altijd even apart en uitzoeken hoe je lijf reageert.
pi_74381606
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:42 schreef omearos het volgende:
Rare meting voor Hb, die van mij zit altijd rond de 8, minimum is 7,8 geloof ik.
Succes iig, Eerste keer is altijd even apart en uitzoeken hoe je lijf reageert.
oh, wacht, dan was het iets anders M'n HB was wel rond de 8,1 ofzo maar wat was dan dat andere
Ja doei.
pi_74381788
Eieren zijn knettergezond! Vitamines, mineralen, vetten... En ze vullen goed. Ik ben van harte pro-ei

MoBlo, ik denk dat het je bovendruk was
pi_74381806
misschien bovendruk? maar dat zou wel laag zijn, bovendruk is meestal 110-120, zoiets.
Kom je vanzelf achter als je bij de bloedbank bent
pi_74381845
ben dol op eieren, idd vullen ze en ze zijn gewoon lekker.
4.5 minuten eitje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74381862
Ja, vandaar dat de minimumeis 100 is
pi_74381899
quote:
Op woensdag 4 november 2009 12:48 schreef omearos het volgende:
misschien bovendruk? maar dat zou wel laag zijn, bovendruk is meestal 110-120, zoiets.
Kom je vanzelf achter als je bij de bloedbank bent
ik ben al getest

en het was idd de bovendruk, en die was dus 103 en die was idd laag zeiden ze al

is daar iets aan te doen? Ze hebben het wel over hoge bloeddrukken enzo dat je daar wat aan kan doen? Maar ook met lage?

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 04-11-2009 12:59:54 ]
Ja doei.
pi_74382951
alles doen wat mensen met een hoge bloeddruk niet mogen? Geen idee eigenlijk, die van mij schommelt af en toe ook onder de 110, maar ik heb er verder geen klachten van dus ook niet in verdiept.

En je wordt elke keer dat je komt doneren getest op Hb en bloeddruk, en dan nog de hele vragenlijst natuurlijk.
pi_74383018
nou ja, om nu heel veel zout te gaan eten zie ik ook niet zo zitten
Ja doei.
pi_74383560
Goh, wat maf, ik heb volgens mij ook een bovendruk van rond de 100, maar ik heb er nog nooit wat over gehoord...
Ik had vandaag geloof ik mogen geven, maar ik ben niet fit, en ik heb er geen officiele oproep voor gehad, dus ik wacht nog even af..
  woensdag 4 november 2009 @ 13:56:47 #90
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_74384099
Mij willen ze niet hebben bij de bloedbank ben te lastig te prikken. Dan dus maar niet.
pi_74384295
ik kreeg voor die test toen een nieuw meisje, en ik maakte ene grapje en toen zij helemaal ' moet ik een collega halen anders? '

"Nou, na de 10e keer misprikken wil ik er een ander bij, maar vooralsnog, ga je gang hoor!" zei ik

Ja doei.
pi_74384745
Ik heb een keer bij bloedprikken een meisje gehad dat ingewerkt werd. 1 keer, nooit meer.
Ging ongeveer zo:
Levi: "prik maar links, daar ben ik makkelijker te prikken"
Meisje: "ik sta nu rechts, dus prik ik hier wel"
Levi: *zucht
Meisje prikt, en prikt en prikt, dwars door het vat heen.
Levi: "auw"
Meisje zegt niets.

Ik heb nog 4 dagen(!!) last van een blauwe, stijve arm gehad.
***Levi was here***
  woensdag 4 november 2009 @ 14:36:25 #93
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74385448
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:17 schreef Levitation het volgende:
Ik heb een keer bij bloedprikken een meisje gehad dat ingewerkt werd. 1 keer, nooit meer.
Ging ongeveer zo:
Levi: "prik maar links, daar ben ik makkelijker te prikken"
Meisje: "ik sta nu rechts, dus prik ik hier wel"
Levi: *zucht
Meisje prikt, en prikt en prikt, dwars door het vat heen.
Levi: "auw"
Meisje zegt niets.

Ik heb nog 4 dagen(!!) last van een blauwe, stijve arm gehad.
Ohw zo herkenbaar!
Ik heb een hele lichte huid en je ziet mijn aders heel goed, maar schijnbaar lopen mijn aders "schuin weg" ofzo, in iedergeval altijd lastig te prikken, zowel links als rechts lastig trouwens. De laatste keer zag het (jonge, wat minder ervaren) meisje dat gelukkig zelf ook wel in en schakelde een ervaren vrouw in.

Ik ben nu al heel lang niet meer geweest, ik heb vlug een hoge bloeddruk en met m'n huidige gewicht denk ik niet dat ik mag. Ha weer een mooi streven: afvallen om weer bloed (of plasma) te kunnen geven!
klerkje
pi_74385489
die van mij liggen ook diep, maar het boeit mij allemaal niet zo veel, ze prikken maar raak 10 pogingen hebben ze, daarna is 't afgelopen
Ja doei.
pi_74385535
Ik ben rechts moeilijk te prikken, maar links heel makkelijk, daar ligt een ader precies goed.
***Levi was here***
  woensdag 4 november 2009 @ 14:41:30 #96
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74385630
@ Levitation: tja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan .
klerkje
pi_74385804
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:41 schreef Spiegelei het volgende:
@ Levitation: tja waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan .
Ze was gewoon eigenwijs. En ik heb niets tegen eigenwijze mensen, zolang ze niet eigenwijs zijn met mijn lijf.
***Levi was here***
pi_74385881
Zo te horen vallen eieren dus wel mee ookal wil ik er ook niet veel meer dan 6 per week eten.

Bloedgeven doe ik ook sinds kort, ben vrij makkelijk te prikken gelukkig dus geen centje pijn en snel klaar
En pas een hele aardige vrouw bij de keuring, die er maar over door bleef gaan hoe gezond ik wel niet was (en dat een paar extra kilo niet uitmaakt daarbij)
pi_74385921
quote:
Op woensdag 4 november 2009 14:45 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ze was gewoon eigenwijs. En ik heb niets tegen eigenwijze mensen, zolang ze niet eigenwijs zijn met mijn lijf.
ik zou de volgende keer als ik haar weer had gewoon verzoeken m een ander als het nou je eerste keer was daar, ok, maar als je ALTIJD links wordt geprikt en zij wil perse rechts doen
Ja doei.
pi_74386185
Ik heb duidelijke aders, maar die moeten ze juist niet hebben want die zijn te klein (zelfs buisjes gaan dan moeizaam) De dikke aders liggen dieper en hebben de neiging om weg te rollen. Ik ben al een paar keer weggegaan met twee ellebogen in het verband omdat ze van kant gewisseld waren na een paar pogingen.
Dwars door de ader heb ik ook al een paar keer gehad, flinke blauwe plek krijg je dan.

Ik mag in januari weer, afgelopen keer was mijn Hb te laag en dan mag je 3 maanden niet
pi_74386490
ik mag geen bloeddonor zijn vanwege tekorten enzo, wel jammer. Ben heel makkelijk te prikken, liefst links, dus t zou een makkie zijn...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74386652
Ik ben overigens ook geen donor, hoor! Ik ben wel vaak geprikt voor buisjes bloed.
Huisartsen sturen mij voor alles altijd eerst langs het lab om bloed te laten prikken. Maar het altijd allemaal goed. Echt standaard als ik bij de huisarts kom, dat ze denken "die is te dik, die zal wel diabetes/hoog cholesterol/ whatever hebben." Maar mijn bloed is super gezond.
***Levi was here***
pi_74386894
Ik wil ook bloed geven als ik 85 kilo weeg, alleen ben ik moeilijk tot onprikbaar.

Ik dacht dat het makkelijker was geworden toen ik zoveel afgevallen was maar de laatste keer hebben ze me weer gemarteld.
  woensdag 4 november 2009 @ 15:39:51 #104
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74387555
@ DarkElf & Levitation; ik ging inderdaad bijna denken dat dit het "ik geef bloed'-topic was ofzo!
klerkje
pi_74387950
t lijkt erop ja

zo en wat eten de dieetdames en heren vanavond voor verantwoords?
ik maak ratatouille (courgette, tomaat, aubergine, rozemarijn, knoflook enzo) met een gegrild biefstukje..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74388063
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:49 schreef DarkElf het volgende:
t lijkt erop ja

ik maak ratatouille (courgette, tomaat, aubergine, rozemarijn, knoflook enzo) met een gegrild biefstukje..
dat heb ik nog nooit op, behalve dan uit blik tijdens het kamperen in Frankrijk deze zomer

lijkt me lekker eens zelf te maken

ik eet een pasta-ding (weet nog niet of het warm of koud wordt) met rode pesto, zalm en groente (ligt nog vanalles in de koelkast)
Ja doei.
pi_74388191
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:49 schreef DarkElf het volgende:
t lijkt erop ja

Klinkt goed!
Ik heb pangafilet in huis en een berg groenten, nog eens kijken wat ik er mee ga maken.
***Levi was here***
pi_74388294
macaroni met rode saus en gehakt
Moet iets makkelijks zijn, ben pas om 17:15 thuis en moet om 18:00 alweer weg, en in die tijd ook nog douchen.

Tips voor gezonde snelle recepten zijn altijd welkom
pi_74388368
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:57 schreef omearos het volgende:
macaroni met rode saus en gehakt
Moet iets makkelijks zijn, ben pas om 17:15 thuis en moet om 18:00 alweer weg, en in die tijd ook nog douchen.

Tips voor gezonde snelle recepten zijn altijd welkom
macaroni koken

gehakt in een pan, peper en zout erbij, geplette tomaten erbij

bij elkaar pleuren

kaas erover

klaar
Ja doei.
pi_74388422
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

macaroni koken

bij elkaar pleuren

kaas erover

klaar
Ik gooi er dan altijd nog een berg groenten bij. Maar dat doe ik bij vrijwel elk gerecht. Groenten!
***Levi was here***
pi_74388745
quote:
Op woensdag 4 november 2009 15:59 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

macaroni koken

bij elkaar pleuren

kaas erover

klaar
Macaroni koken
Saus uit vriezer halen, ontdooien, opwarmen
Kaas raspen en er overheen

Klaar

Heb een tijdje terug een grote pan saus gekookt en in porties ingevroren superhandig
pi_74388759
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:00 schreef Levitation het volgende:

[..]

Ik gooi er dan altijd nog een berg groenten bij. Maar dat doe ik bij vrijwel elk gerecht. Groenten!
ja, ze zei macaroni en rode saus met gehakt. ik las nergens groente

Ja doei.
pi_74388773
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:09 schreef omearos het volgende:

[..]

Macaroni koken
Saus uit vriezer halen, ontdooien, opwarmen
Kaas raspen en er overheen

Klaar

Heb een tijdje terug een grote pan saus gekookt en in porties ingevroren superhandig
Toevallig dat recept van SHE? Dat is echt lekkere saus.
***Levi was here***
pi_74388802
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:09 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, ze zei macaroni en rode saus met gehakt. ik las nergens groente

zoals ik al zei: ik gooi dat door ieder gerecht.
***Levi was here***
pi_74388878
Wat ik eet vanavond: witlofsalade, aardappeltjes en kipfilet
pi_74388905
wat wij gisteren aten is supermakkelijk (wel wat snijwerk dus niet zo handig als je al met 1 been buiten staat) en heel light:

2 sinaasappels in plakken snijden en de partjes eruit snijden, handvol zwarte olijven zonder pit in stukjes hakken, 2 grote rijpe tomaten in stukjes (zonder zaadjes), teentje knoflook persen, handje vol basilicumblaadjes snijden en erdoor.. beetje zwarte peper erover.

Pangasius door de bloem (waar je zout en peper in gedaan hebt) en bakken in zonnebloemolie.

Visje op bord, salsa eroverheen: klaar.

En nog iets met vis

pakketje maken van alufolie, oven op 220. Vis in t envelopje gooien, groenten erin bijv: venkel (gesneden) erin, wat olijven, wat stukjes wortel, paar krieltjes, wat geplette knoflook, peper en zout, klein klontje boter of olie, eventueel klein scheutje witte wijn.. maar je kan er ook wat bouillon ingooien... Dichtvouwen, half uurtje in de oven: klaar.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74388925
Ik eet vanavond gehaktballetjes, gekookte aardappels en broccoli...
pi_74388950
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

zoals ik al zei: ik gooi dat door ieder gerecht.
ja, ik ook, maar omearos blijkbaar niet
Ja doei.
pi_74389033
Klinkt lekker DE!
pi_74389064
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:17 schreef Sarabi het volgende:
Klinkt lekker DE!
is t ook, vind ik dan Ik schep er een groot genoegen in om (imo) heel lekker te eten ś avonds maar wel zo gezond mogelijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74389223
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:10 schreef Levitation het volgende:

[..]

Toevallig dat recept van SHE? Dat is echt lekkere saus.
die ga ik vanavond uitproberen
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:14 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ja, ik ook, maar omearos blijkbaar niet
Vaak wel, maar niet altijd, losse groente is ook lekker
pi_74389340
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:22 schreef omearos het volgende:

[..]

die ga ik vanavond uitproberen
[..]

Vaak wel, maar niet altijd, losse groente is ook lekker
die moet wel echt een (halve) dag opstaan hoor, die saus!
Ja doei.
pi_74389480
welke saus? (receppie?)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74389481
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

die moet wel echt een (halve) dag opstaan hoor, die saus!
idd, dus dat heb ik een keer op zondag gedaan. Hele huis rook ernaar
pi_74389516
ah, die doet vanavond dus die diepvries
Ja doei.
pi_74389525
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:28 schreef DarkElf het volgende:
welke saus? (receppie?)
DE SHE saus
Ja doei.
pi_74389526
quote:
Op woensdag 4 november 2009 16:28 schreef DarkElf het volgende:
welke saus? (receppie?)
eerlijk gekopieerd:

3 kg mooie tomaten.
2 ui, gesnipperd
olijfolie
2 chilipeper ( zaadlijsten eruit halen ) deze sudder je helemaal stuk en kan geen kwaad voor kleintjes
1 glas rode wijn ( alcohol verdampt tijdens sudderen, kan ook geen kwaad )
evt gehakt ( voor pasta oid)
zout/peper
halve bol knoflook
paar laurierblaadjes

Zet een flinke stoofpan op het vuur, snipper de ui.
Giet een scheut olijfolie in de pan, ui erbij. Draai vuur laag en nu is het afwachten. De ui moet super langzaam garen.
Niet alleen wordt deze dan zoeter, maar tevens haal je de scherpte eraf, en is deze geschikt voor kindjes en ouders met lastige darmpjes.
Na 35 minuten ( serieus, zo lang moet het garen! ) doe je fijn gesneden chilipepers erbij.
De capsaicine uit de pepers bindt zich met de ui. Laat ook dit 15 min stoven.
Dan doe je de geperste knof erbij
( verander niets aan de volgorde!! )
Mocht je de saus met gehakt willen maken, dan moet je die er nu in doen. Flink zout en zwarte peper.
Even doorwarmen, en dan ga je de gwassen tomaten erop stapelen.
Niet bang zijn, gewoon de pan helemaal volstapelen.
Vuur moet op standje stoof staan.
Na een uurtje zul je zien dat de tomaten beginnen te zakken; dan giet je er een glas wijn bij en laat je het verder met rust.

Ook geen deksel op de pan!! De saus moet inkoken.

Na 2/3 uur zijn de tomaten helemaal opgelost en is de lycopeen uit de tomaten optimaal opgenomen.
Laat gewoon net zo lang sudderen tot je een mooie dikke , prachtig rode saus hebt.
Soms duurt het 3/4 uur, soms langer, afhankelijk van de tomaat die je gebruikt.

Dit is een fantastische basissaus die je goed kunt invriezen. Het is gezond en heerlijk, bij kleintjes absoluut favoriet.
Je kunt het gebruiken als basis voor pasta, of pizza..maar wat ik vaak deed bij lastige etertjes, is groenten die niet favoriet zijn zoals sperzieboon of spruitjes, bedelven onder deze saus. Dan vreten ze't ineens wel
pi_74389778
Manlief vond die saus ook heerlijk. En hij is best een lastige met pastasaus.
***Levi was here***
pi_74389917
oh die ja! das idd lekker, lijkt op een andere pastasaus die ik wel eens maak
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74400220
Ik vind het zo jammer dat ik niet genoeg tijd heb om te sporten, zowel hardlopen als buikdansen heb ik afgelopen jaar laten vallen. En buikdansen is zo geweldig, zo vrouwelijk.

Was er niet ooit een buikdans-topic op fok? Kan 'm eigenlijk niet meer vinden.
***Levi was here***
pi_74400313
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:13 schreef Levitation het volgende:
Ik vind het zo jammer dat ik niet genoeg tijd heb om te sporten, zowel hardlopen als buikdansen heb ik afgelopen jaar laten vallen. En buikdansen is zo geweldig, zo vrouwelijk.

Was er niet ooit een buikdans-topic op fok? Kan 'm eigenlijk niet meer vinden.
Ik kom niet vaak mensen tegen die ook buikdansen! (of gedaan hebben)
Op het moment ben ik even gefrustreerd omdat ik een paar pasjes er gewoon niet in krijg (en al 3 weken neit geweest ben: ziek, toen was het niet vanwege vakantie en tentamens)

Maar inderdaad super om te doen
Volgens mij heb ik ergens in een buikdanstopic hier gepost.....
pi_74400474
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:15 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik kom niet vaak mensen tegen die ook buikdansen! (of gedaan hebben)
Op het moment ben ik even gefrustreerd omdat ik een paar pasjes er gewoon niet in krijg (en al 3 weken neit geweest ben: ziek, toen was het niet vanwege vakantie en tentamens)

Maar inderdaad super om te doen
Volgens mij heb ik ergens in een buikdanstopic hier gepost.....
Buikdans jij ook? Gaaf!
Ik heb 3 jaar gedanst, maar door studie en werk gaat het nu gewoon niet. Mis het wel enorm.
Gewoon doorzetten, dan leer je de lastige pasjes/bewegingen ook. Komt vast goed!
***Levi was here***
pi_74400567
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:19 schreef Levitation het volgende:

[..]

Buikdans jij ook? Gaaf!
Ik heb 3 jaar gedanst, maar door studie en werk gaat het nu gewoon niet. Mis het wel enorm.
Gewoon doorzetten, dan leer je de lastige pasjes/bewegingen ook. Komt vast goed!
Bijna een jaar nu maar vind het stom als andere iets wel kunnen en ik niet (terwijl het soms ook andersom is natuurlijk)
Maar het blijft super om te doen en goed voor je zelfbeeld

Topic gevonden: Buikdansen
pi_74400679
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:21 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Bijna een jaar nu maar vind het stom als andere iets wel kunnen en ik niet (terwijl het soms ook andersom is natuurlijk)
Maar het blijft super om te doen en goed voor je zelfbeeld

Topic gevonden: Buikdansen
Thanks voor de link! Is echt al lang niet in gepost, zie dat jij de laatste was.
***Levi was here***
pi_74400813
Oh ja, Miss_S buikdanst ook! Misschien een keer gezellig met z'n drieën?
Ja doei.
pi_74400854
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:26 schreef motorbloempje het volgende:
Oja! Da's waar! Maar die heb ik al in geen tijden meer gezien hier op Fok.
***Levi was here***
pi_74400902
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:23 schreef Levitation het volgende:

[..]

Thanks voor de link! Is echt al lang niet in gepost, zie dat jij de laatste was.
Je moet wat als je nieuw op fok bent ben toen googlen op onderwerpen die mij aanspraken
pi_74400990
Ik moet me weer ff op mijn huiswerk storten, ben vreselijk aan het SOGen.
Spreek jullie later weer.
***Levi was here***
pi_74401002
oh ja, hoe ging het eigenlijk met jouw studeren!?
Ja doei.
pi_74401066
quote:
pi_74401091
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:30 schreef motorbloempje het volgende:
oh ja, hoe ging het eigenlijk met jouw studeren!?
slecht
Heb helemaal geen zin meer. En ook geen tijd en energie. Heb vrijdag een gesprek met een studiebegeleider-dinges, ik wil namelijk de komende tijd gaan spijbelen. Tot september 2010 ofzo.
***Levi was here***
pi_74401112
gajedoendan!? kindjes maken?
Ja doei.
pi_74401167
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:32 schreef motorbloempje het volgende:
gajedoendan!? kindjes maken?
Ben aan het verbouwen/verhuizen. Meer badkamers maken dan kindertjes dus.
***Levi was here***
pi_74401234
je gaat wel kindjes maken?

Levi-en-hubby-kindjes worden volgens mij heel mooi
Ja doei.
pi_74401323
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:34 schreef motorbloempje het volgende:
je gaat wel kindjes maken?

Levi-en-hubby-kindjes worden volgens mij heel mooi
Maar voorlopig zitten ze niet in de planning.
Dit is onze badkamer:

Al ligt het stucwerk, de resterende tegels en de vloer nu ook in de tuin.
Geen plek voor kiddo's.
***Levi was here***
  woensdag 4 november 2009 @ 21:37:58 #146
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74401366
quote:
!
Niet meer actief op Fok!
pi_74401382
En deze hoop is inmiddels ongeveer 2 keer zo groot geworden:
***Levi was here***
pi_74401403
in het begin hebben ze genoeg aan een kinderbadje

maar wat een werk!
Ja doei.
pi_74401413
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:37 schreef Viking84 het volgende:

[..]

!
Pas maar op, straks heb je er nog een note bij

Levi, wat ga je ervan maken? Bad en/of douche?
pi_74401451
sauna natuurlijk
Ja doei.
pi_74401456
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:39 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Pas maar op, straks heb je er nog een note bij

Levi, wat ga je ervan maken? Bad en/of douche?
Impressie (waar de verhoudingen voor geen meter van kloppen)

Douche en bad dus.
***Levi was here***
pi_74401485
paintskilzz!!
Ja doei.
pi_74401500
Oja, studeren! Daarom ben ik niet aan het klussen. Niet om gezellig te fokken.
***Levi was here***
pi_74401518
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:40 schreef motorbloempje het volgende:
paintskilzz!!
Paint rocks
***Levi was here***
pi_74401539
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:41 schreef Levitation het volgende:
Oja, studeren! Daarom ben ik niet aan het klussen. Niet om gezellig te fokken.
vort!
Ja doei.
pi_74401598
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

vort!
Heb jij trouwens -per ongeluk- verstand van Oracle Designer?
***Levi was here***
pi_74401618
Oh, prettig ook dat je douche en WC scheidt

En ik moet ook als de bliksem verder met college voorbereiden, maar ja... Hoge entertainmentfator he, fok
pi_74401632
per ongeluk niet, en Mr.Mo schudt ook nee
Ja doei.
pi_74401805
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:44 schreef motorbloempje het volgende:
per ongeluk niet, en Mr.Mo schudt ook nee
Jammer. Ik ook niet en dat zou ik wel moeten.
***Levi was here***
pi_74401952
quote:
Als het google-baar was zou ik niet de drang hebben te stoppen met dit vak.
***Levi was here***
pi_74402069
Hey !
Gevonden ,was ff mega druk
Nog al iemand met een gesloopte badkamer, hier bijna : zal netjes in K&W een fotoreportage houden tzt (we starten over 2 weken)

Verder goed hier, t 4 maandelijkse probleem komt er weer aan dus ik hou heerlijk vocht vast
Ach nog een paar dagen en dan is dat weer weg !

Toedels !
pi_74402206
Ahh heb nu echt zo'n vreetkick
Tot nu toe beperkt kunnen houden tot 1 witte boterham met niets en 1 glas optimel
pi_74402232
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:56 schreef Sarabi het volgende:
Tot nu toe bewerkt kunnen houden tot 1 witte boterham met niets en 1 glas optimel
Lekker gaan douchen en dan vroeg naar bed. Dat helpt.
***Levi was here***
pi_74402324
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:56 schreef Sarabi het volgende:
Tot nu toe beperkt kunnen houden tot 1 witte boterham met niets en 1 glas optimel
Waarom eet je witbrood als je een vreetkick hebt?
pi_74402334
mijn vreetkick bestaat uit lekkere blokjes oude kaas en wat chorizo en een mok melk

lekker hoor! en die paar kleine stukjes kaas doen me ook niet meteen 5kg aankomen, dus ik geniet er lekker van
Ja doei.
  woensdag 4 november 2009 @ 21:59:33 #167
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74402343
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Idd, doe er dan tenminste pindakaas op!
Niet meer actief op Fok!
pi_74402404
had ik overigens al voor Dyna gedaan

bij deze, hulde dame! Gaat lekker!
Ja doei.
pi_74402439
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef motorbloempje het volgende:
mijn vreetkick bestaat uit lekkere blokjes oude kaas en wat chorizo en een mok melk

lekker hoor! en die paar kleine stukjes kaas doen me ook niet meteen 5kg aankomen, dus ik geniet er lekker van
Wrijf het er nog maar eens in... Ik mis de Hollandse kaas

Misschien dit weekend kaasfonduen!
pi_74402490
kan dat niet per expresse post?
Ja doei.
pi_74402505
quote:
Op woensdag 4 november 2009 21:59 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Omdat ik het lekker vind vooral de uiteinden
pi_74402534
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:01 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wrijf het er nog maar eens in... Ik mis de Hollandse kaas

Misschien dit weekend kaasfonduen!
Verkopen ze helemaal geen hollandse kaas daar? Hoe doe je dat dan? Neem je af en toe een voorraadje mee terug als je in NL bent?
Ik heb lekkere belegen beemster liggen.
***Levi was here***
pi_74402585
dit is Zaanlander Very Very Old met zoutkristallen er in
Ja doei.
pi_74402616
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:04 schreef motorbloempje het volgende:
dit is Zaanlander Very Very Old met zoutkristallen er in
Klinkt lekker!
***Levi was here***
pi_74402712
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:03 schreef Levitation het volgende:

[..]

Verkopen ze helemaal geen hollandse kaas daar? Hoe doe je dat dan? Neem je af en toe een voorraadje mee terug als je in NL bent?
Ik heb lekkere belegen beemster liggen.
Ze hebben het wel bij de supermarkt, maar het smaakt niet hetzelfde Beetje plastic-achtig. Ik ben verwend, in DH hadden we een fijne kaasboer in de buurt, lekker zo'n stuk belegen boerenkaas, dat kreeg ik rustig in een avond weg Ach ja, er is wel een reden waarom ik zoveel sport

Sarabi, ik zou eerlijkgezegd dan toch proberen om wat gezondere keuzes te maken
pi_74402788
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:06 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sarabi, ik zou eerlijkgezegd dan toch proberen om wat gezondere keuzes te maken
Ik weet het
Zal de bak met paprika en worteltjes maar eens voor mijn neus zetten
pi_74402834
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet het
Ik zou gewoon gaan slapen.
***Levi was here***
  woensdag 4 november 2009 @ 22:10:48 #178
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74402912
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:08 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik weet het
Maak er een cocktail van.
Niet meer actief op Fok!
pi_74402933
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ze moet een parasolletje tussen haar groenvoer gaan zetten?
Ja doei.
pi_74402990
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Cocktail?
En Levitation, ik vind het nog net iets te vroeg en moet eigenlijk nog studeren
  woensdag 4 november 2009 @ 22:15:14 #181
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74403114
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:12 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Cocktail?
En Levitation, ik vind het nog net iets te vroeg en moet eigenlijk nog studeren
Pff nu nog studeren. Wat studeer je dan? .

Ik ga morgen weer aan de slag. Even mezelf een schop onder de kont geven dan .
Niet meer actief op Fok!
pi_74403198
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:15 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Pff nu nog studeren. Wat studeer je dan? .

Ik ga morgen weer aan de slag. Even mezelf een schop onder de kont geven dan .
Wetenschapsfilosofie
En ik werk altijd het beste laat in de avond of heel vroeg in de ochtend, maar nu ben ik gewoon mijn tijd aan het verdoen op Fok
pi_74403237
oh ja, studeren.. dát ga ik morgen weer doen vanaf morgen krijgen we vertalingslessen en morgen ook weer Culture and History
Ja doei.
  woensdag 4 november 2009 @ 22:17:29 #184
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_74403256
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:16 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Wetenschapsfilosofie
En ik werk altijd het beste laat in de avond of heel vroeg in de ochtend, maar nu ben ik gewoon mijn tijd aan het verdoen op Fok
Soggen ftw .

Wetenschapsfilosofie is toch geen studie?
Niet meer actief op Fok!
pi_74404148
quote:
Op woensdag 4 november 2009 08:30 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Die frisse moed is wel belangrijk gewoon volhouden en dat het afentoe iets minder gaat is niet erg
(en staar je niet helemaal blind op dat ene jaar van Dyna, de meeste mensen lukt het niet zo snel en dat is ook niet erg, langzaam afvallen is betern)
Nou zo hard ging ik nou ook weer niet hoor. De laatste 8 maanden ben ik maar 4 kg afgevallen. een halve kilo per maand is niet echt veel.

Maar ik heb alle begrip voor mensen bij wie het was stil staat. Dat heb ik ook 3 maanden lang gehad. Pas toen ik andere sporten en beweging ging doen (in mijn geval hardlopen) begon ik weer af te vallen.
pi_74405092
quote:
Op woensdag 4 november 2009 22:36 schreef dyna18 het volgende:

[..]

Nou zo hard ging ik nou ook weer niet hoor. De laatste 8 maanden ben ik maar 4 kg afgevallen. een halve kilo per maand is niet echt veel.

Maar ik heb alle begrip voor mensen bij wie het was stil staat. Dat heb ik ook 3 maanden lang gehad. Pas toen ik andere sporten en beweging ging doen (in mijn geval hardlopen) begon ik weer af te vallen.
Ahh sorry verkeerd begrepen
Hopelijk gaat het hardlopen hier ook helpen met afvallen
pi_74407883
nee vikje, maar wel een vak. ik denk dat Sarabi je vraag verkeerd begreep.
Kwak
pi_74409286
Goedemorgen slanker wordende dames

zo eerst maar 's college en daarna spinnen. Ik zie er uit als een omgewaaid tramhuisje, maar eerst douchen, dan spinnen en daarna weer douchen is me iets te veel van het goede. Ik hoop dat mijn studiegenoten niet gaan klagen

Ja doei.
pi_74409443
goeiemorgen... t dak kraakt zowat van de wind en ik wilde perse gaan hardlopen maar nu twijfel ik dus
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74409449
in de namiddag wordt het beter weer lees ik net dus ik stel het og heel even uit... Maar ik moet vandaag echt gaan van mezelf.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74410486
Ik heb gisteren maar eens paprika's ingeslagen. Eens kijken of dat ook werkt als tussendoortje in plaats van een derde keer fruit. Of 's avonds als ik nog trek heb. Want ik eet echt te weinig groente
pi_74410515
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:31 schreef omearos het volgende:
Ik heb gisteren maar eens paprika's ingeslagen. Eens kijken of dat ook werkt als tussendoortje in plaats van een derde keer fruit. Of 's avonds als ik nog trek heb. Want ik eet echt te weinig groente
Paprika is een vrucht. Net als bijvoorbeeld tomaat.
***Levi was here***
pi_74410707
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:32 schreef Levitation het volgende:

[..]

Paprika is een vrucht. Net als bijvoorbeeld tomaat.
weer mis

Naja, vanavond iig salade, kan ik weer een paar dagen op teren
pi_74410732
quote:
Schuldig.
Ik probeer er al een tijd aan te werken, maar ik vind dat vreselijk moeilijk.
***Levi was here***
pi_74410738
quote:
Daar heb ik ook altijd problemen mee, ik eet veelste snel
pi_74410767
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:42 schreef omearos het volgende:

[..]

weer mis

Naja, vanavond iig salade, kan ik weer een paar dagen op teren
Wel een vruchtgroente met relatief weinig suiker en heel veel vitamines Prima plan dus!
pi_74410773
Ik heb eigenlijk een hekel aan kauwen, ik slik mijn eten daardoor veel te snel door. Klinkt stom, maar het is redelijk dwangmatig.

[ Bericht 0% gewijzigd door Levitation op 05-11-2009 10:13:43 (typo :@) ]
***Levi was here***
pi_74410789
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:45 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wel een vruchtgroente met relatief weinig suiker en heel veel vitamines Prima plan dus!
Tomaten zijn ook ideaal. Smaken goed, vullen prima en hebben heel weinig kcal.
***Levi was here***
pi_74410978
quote:
Op donderdag 5 november 2009 09:45 schreef Levitation het volgende:
Ik heb eigenlijk een hekel aan kouwen, ik slik mijn eten daardoor veel te snel door. Klinkt stom, maar het is redelijk dwangmatig.
Ja, dat herken ik wel
Hoevaak hoor je eigenlijk je te kouwen? Dat had ik ergens gelezen en zelfs als ik er op let haal ik de helft nog geen eens.

Tomaatjes en paprika die liggen hier ook weer klaar
Alleen zou ik vanmiddag gaan hardlopen, maar mijn vriend is er dan al dus even kijken of we samen gaan of dat ik een ander keertje ga.
pi_74413233
Een keertje gehoord als tip van een vrijwilliger op de Philippijnen:
"drink your solids and chew your liquids"

Oftewel: blijf kauwen tot het ongeveer vloeibaar is.

Ik eet ook redelijk snel, al was ik vaak de sloomste in het studentenhuis (tussen de jongens )
pi_74413313
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:19 schreef omearos het volgende:
Een keertje gehoord als tip van een vrijwilliger op de Philippijnen:
"drink your solids and chew your liquids"

Oftewel: blijf kauwen tot het ongeveer vloeibaar is.

Ik eet ook redelijk snel, al was ik vaak de sloomste in het studentenhuis (tussen de jongens )
Ik krijg al de rillingen als ik er aan denk.
***Levi was here***
  donderdag 5 november 2009 @ 11:42:06 #203
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_74413992
Ik ben ook bezig sinds maandag op mijn voeding te letten; 6x eten per dag, voldoende fruit en groente en 2 liter water per dag. ( M, 25jr, 83kg). En 2x in de week sporten. 1 uur cardio op lage intensiteit en krachtsport erbij.

Ik woog 83 kilo toen ik begon, mijn streefgewicht is 77kg. Vanmorgen toen ik op de weegschaal stond, woog in 81.6kg. Gaat wel erg hard moet ik zeggen nu, terwijl ik mijzelf niet aan het uithongeren ben, maar gewoon regelmatig eten, en ontbijten (heb ik een aantal jaren niet gedaan).

Ik heb er veel plezier in nu.
World domination is my middle name.
pi_74414138
ik ben juist een hele langzame eter, van kindsaf aan al.

t giet! echt heel hard... bah
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74414181
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:42 schreef Daklem het volgende:
Ik ben ook bezig sinds maandag op mijn voeding te letten; 6x eten per dag, voldoende fruit en groente en 2 liter water per dag. ( M, 25jr, 83kg). En 2x in de week sporten. 1 uur cardio op lage intensiteit en krachtsport erbij.

Ik woog 83 kilo toen ik begon, mijn streefgewicht is 77kg. Vanmorgen toen ik op de weegschaal stond, woog in 81.6kg. Gaat wel erg hard moet ik zeggen nu, terwijl ik mijzelf niet aan het uithongeren ben, maar gewoon regelmatig eten, en ontbijten (heb ik een aantal jaren niet gedaan).

Ik heb er veel plezier in nu.
Soms is het toch fijn om een man te zijn
Nee grapje, goed van je dat je jezelf een gezond patroon hebt aangeleerd
  donderdag 5 november 2009 @ 12:39:35 #206
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_74415736
quote:
Op donderdag 5 november 2009 11:48 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Soms is het toch fijn om een man te zijn
Nee grapje, goed van je dat je jezelf een gezond patroon hebt aangeleerd
Soms wel Mannen schijnen makkelijker af te vallen. Dat is voor mij wel een voordeel.

Zal mn vriendin ook blij mee zijn in ieder geval
pi_74416101
succes daklem!

ik heb net gerend, water is niet zo erg maar die tegenwind! Amai, dat is zwaar!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † donderdag 5 november 2009 @ 12:54:59 #208
43556 miss_dynastie
pi_74416232
Ik ben een vreselijk langzame eter. Komt door de keelafwijking van mijn paps, dan leer je dat zo'n beetje aan. Ik ben te dik geworden door gewoon constant door te eten, niet door te snel te eten
pi_74416260
(sorry klinkt grappig)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 5 november 2009 @ 18:53:39 #210
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_74428935
quote:
Op donderdag 5 november 2009 12:50 schreef DarkElf het volgende:
succes daklem!

ik heb net gerend, water is niet zo erg maar die tegenwind! Amai, dat is zwaar!
Dank je, dat gaat wel lukken. Ik heb tot nu toe geen enkele dag gesnoept. Zaterdag stel ik voor mij een dag in dat ik van alles mag eten, zonder er echt op te letten. Onbewust zul je dat toch wel doen denk ik.

Voorlopig gaat het goed, en 2 liter water drinken per dag gaat mij steeds beter af moet ik zeggen. Dat gaat steeds beter. Ik hoop er morgen weer 200 gram af te hebben. Ik heb echter niet gespot, dus ik denk dat het niet veel zal zijn.

Maandag is mijn eerste mogelijkheid weer om te gaan sporten, en daar gaan we ook gebruik van maken.
pi_74429142
onbewust doe je dat wel idd. wij doen ma-vrij heel braaf en zat en soms zon gewoon normaal eten en op een uitspatting hier en daar let je idd toch onbewust op

Maar t bevalt goed hoor, t gaat misschien wat minder snel maar tis zo makkelijk vol te houden zo en das belangrijk denk ik
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74429181
Net lekker hardgelopen, nu douchen en dan met vriendje naar de film
pi_74429554
Lopen met die wind is idd niet leuk DarkElf, maar des te fierder zijn we dat je toch bent geweest. Ga je nu weer lessen verder of blijf je hetzelfde doen? Ik doe nu 2 nieuwe lessen per week, dat gaat goed.

Sarabi, wat leuk dat jij ook loopt! Via een schema? En regende het bij jou ook zo? Die frisse wind in je gezicht, als het niet hard waait, vind ik zelf zo heerlijk.

Wij moesten thuis altijd snel weten, binnen een kwartier, het heeft een tijd geduurd voor ik dat af had geleerd.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_74429744
ik heb vandaag gewoon 13 gelopen misschien volgende week een les meer doen. Vandaag ging die 3x5 prima ondanks de wind (die maakt het wel moeilijker idd) maar heb een heel klein beetje last van mijn schenen dus ga sowieso zondag pas weer, op de atletiekbaan (vering) en dan les 13. Dan zie ik volgende week wel weer

waarom moesten jullie zo snel eten?

(ik was altijd degene die t laatst bezig was, heb ook regelmatig in t donker moeten eten alleen aan tafel omdat mijn ouders gek werden van mijn tempo.. )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74429829
Op een atletiekbaan loopt inderdaad veel fijner DE. En als het nu zo goed gaat, geeft dat wel veel zelfvertrouwen voor latere lessen.

Mijn vader kwam om 16.45 uur thuis uit zijn werk en mijn moeder moest om 17.15 uur weg. Omdat mijn vader weigerde alleen om te wassen (en wij waren te jong) moest mijn moeder dat ook nog doen voor ze ging werken. Dus moesten wij op tijd klaar zijn met eten.
*OUD heilige*
pi_74430075
oh jeetje dan leer je idd wel snel eten!

atletiekbaan is ok idd, dus probeer wat af te wisselen want mijn schenen zijn mijn zwakke punt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74442704
Ohh langzaam eten...ik probeer altijd 20 minuten te doen over mijn warme hap, maar dan zij nde laatste happen koud.. bah. Dus dan maar iets sneller eten..
Vandaag voor het eerst glutenvrije pizza maken : ben benieuwd !
pi_74444023
YPPY ik loop met Evy
Nu richting Bobbejaanland, iemand enig idee hoe het weer is in Belgie?
pi_74444404
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:18 schreef Sarabi het volgende:
YPPY ik loop met Evy
Nu richting Bobbejaanland, iemand enig idee hoe het weer is in Belgie?
Hier een wel erg waterig zonnetje Maar waar ligt Bobbejaanland eigenlijk?
pi_74444663
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Hier een wel erg waterig zonnetje Maar waar ligt Bobbejaanland eigenlijk?
Lichtaart, Kasterlee komt op mijn TomTom tevoorschijn
En wat ik online kan vinden gaat het nog wel redelijk worden
pi_74444709
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:47 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Lichtaart, Kasterlee komt op mijn TomTom tevoorschijn
En wat ik online kan vinden gaat het nog wel redelijk worden
Hier bij Eindhoven (=bijna-belgie) is het in ieder geval mooi weer! Alleen wel wat frisjes, maar da's met een dikke jas op te lossen.
Veel plezier!
***Levi was here***
pi_74444820
Regen in Bobbejaanland is niet erg, 2 jaar terug met onze nichtjes geweest en we konden overal zo in

Wij wonen 40 minuutjes van Bobbejaanland en hier schijnt een soort van zonnetje en tis droog.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74445023
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 09:53 schreef DarkElf het volgende:
Regen in Bobbejaanland is niet erg, 2 jaar terug met onze nichtjes geweest en we konden overal zo in

Wij wonen 40 minuutjes van Bobbejaanland en hier schijnt een soort van zonnetje en tis droog.
Ik volgens de routeplanner 44min.
***Levi was here***
pi_74445090
minimeet!
Ja doei.
pi_74445229
vanmorgen toch weer -8. schommel gewoon rond de -7.5/-8 blijkbaar. Komt wel goed allemaal.

Vanavond boodschappen doen en heb voor volgende week weer een heel net lijstje gemaakt. Voor t weekend is t altijd anders maar t valt nog mee denk ik. Morgen gaan we uit eten bij Gauchos dus dat wordt vooral ossenhaas eten en chardonnay drinken. Dus niet heel extreem. (wel borrelaars hier eerst maar wat geoorkte forelpate moet kunnen ) behalve de wijn maar gezien het feit dat ik door de weeks zelden tot nooit meer wijn drink mag dat best .. Zondag is het avondeten niet slecht (lamsvlees met groenten) maar wil wel een toetje gaan maken, moet ook eens kunnen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74460665
GETVER...glutenvrije pizzabodem smaakt naar karton BLEGH
Die heb ik dus weggedaan en de topping gegeten (ham, kaas, tomaat, ui, paprika en champignonnetjes)
dat was dus eens maar nooit meer...
pi_74465408
oh jammer zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74468904
Bobbejaan was droog en echt geweldig gezellig
Ook veel gelopen dus dat is altijd goed daarna in Eindhoven iets wezen eten met zijn allen
pi_74470798
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 17:58 schreef Stout het volgende:
GETVER...glutenvrije pizzabodem smaakt naar karton BLEGH
Die heb ik dus weggedaan en de topping gegeten (ham, kaas, tomaat, ui, paprika en champignonnetjes)
dat was dus eens maar nooit meer...
Wat had je gebruikt?

Het zal misschien een toevalstreffer zijn geweest, maar een vriendin van me had ooit een heerlijke hartige taart gebakken, glutenvrij, met witbroodmix van de natuurwinkel? Ik vind glutenvrije deegwaren vaak ook enorm smakeloos, maar dit was echt lekker stevig/hartig/broderig.
pi_74476649
quote:
Op vrijdag 6 november 2009 22:43 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Wat had je gebruikt?

Het zal misschien een toevalstreffer zijn geweest, maar een vriendin van me had ooit een heerlijke hartige taart gebakken, glutenvrij, met witbroodmix van de natuurwinkel? Ik vind glutenvrije deegwaren vaak ook enorm smakeloos, maar dit was echt lekker stevig/hartig/broderig.
Ik heb speciale glutenvrije pizzabodemmix gebruikt...precies volgens de verpakking (dr moest al zoveel olie in vond ik) maar nee die was echt goor
Heb ook nog witbroodmix glutenvrij staan, dat de volgende keer maar eens, maar voorlopig ff niet
pi_74476893
Heb besloten 2x in de week hard te lopen ipv 3, dat laatste lukt te vaak niet en dat is alleen maar demotiverend
Verder begin ik volgende week met zumba dus dan sport ik gemiddeld 4 uur in de week
pi_74477013
goeiemorgen

Nou prima toch Sarabi, als t demotiverend werkt is t ook niet ok, bovendien ga je zumba erbij doen
Leuk wel. Tis dat ik niet van de klasjes ben enzo....

Vanavond gaan we lekker uit eten maar goed tis Gauchos en ik eet zelden toetjes dus de score wordt rood vlees en een voorgerecht en ik drink wijn erbij (misschien wel rood, dan is t ook minder slecht en rood is ook lekker )

Morgen weer hardlopen, op de atletiekbaan dit keer, even lekker wat vering voor een keertje.

Fijn weekend allemaal!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74477075
Goed plan Sarabi ! Dan blijf je in elk geval lekker bezig en gemotiveerd ! En zumba....behoorlijk intensief zegt men, ik ken het niet anders dan een recalme op tv en dan ziet het er uit als niets voor mij gezien mijn geweldige *not* coordinatie
pi_74477093
das ook een reden, buiten de klasjes, dat t niets voor mij is. Mijn coördinatie is nou niet heel fantastisch te noemen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74477096
hoi!

ook goede voornemens hier: een loopgroepje zoeken. Ik zie ze in de buurt hier wel eens hardlopen en dat lijkt me motiverender dan met z'n tweeën 'wanneer het ons uitkomt'. Het komt zelden uit (vinden wij dan) dus dan is het wellicht handiger om een loopgroepje te zoeken
Ja doei.
pi_74477107
das wel een idee, maar had je niet als eens zoiets geprobeerd ? (of verwar ik je nu met iemand anders?)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74477128
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:06 schreef Stout het volgende:
Goed plan Sarabi ! Dan blijf je in elk geval lekker bezig en gemotiveerd ! En zumba....behoorlijk intensief zegt men, ik ken het niet anders dan een recalme op tv en dan ziet het er uit als niets voor mij gezien mijn geweldige *not* coordinatie
Ik heb een proeflesje gehad en het is behoorlijk intensief inderdaad (tenminste als je echt goed mee doet) en je krijgt er zelfs gewichtjes bij.
Dus ja hopelijk zijn alle lessen zo leuk als die proefles
pi_74477158
Succes dan maar !

Dark elf, zullen wij samen gaan ,dan doen wij het in elk geval samen verkeerd
pi_74477230
altijd fijn om naast een andere stuntelaar te staan met zoiets ja, dat smeedt meteen een band
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74477260
Bij zumba is het wel fijn dat het op dit moment zo populair is dat er altijd een grote groep staat, dus dan valt het niet zo op als het niet lukt
pi_74477266
Heb afgelopen week ook een keer met een Zumba les meegedaan op de sportschool, reden: ik was mijn MP3 speler vergeten en zonder muziek kan ik AB-SO-LUUT niet sporten Het is inderdaad intensief, maar door de opzwepende muziek en instructeur gecombineerd met de "groepsdruk" maak je de les waarschijnlijk toch wel vol. Veel succes (en plezier natuurlijk!) er mee dus Sarabi
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
pi_74477286
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:09 schreef DarkElf het volgende:
das wel een idee, maar had je niet als eens zoiets geprobeerd ? (of verwar ik je nu met iemand anders?)
ja, maar toen woonde ik in Arnhem en was het loopgroepje in Nijmegen dat werkte niet echt
Ja doei.
pi_74477318
quote:
Op zaterdag 7 november 2009 10:25 schreef Vido het volgende:
Heb afgelopen week ook een keer met een Zumba les meegedaan op de sportschool, reden: ik was mijn MP3 speler vergeten en zonder muziek kan ik AB-SO-LUUT niet sporten Het is inderdaad intensief, maar door de opzwepende muziek en instructeur gecombineerd met de "groepsdruk" maak je de les waarschijnlijk toch wel vol. Veel succes (en plezier natuurlijk!) er mee dus Sarabi
Yay
Weet alleen nog niet of ik woensdag of donderdag ga, ligt aan mijn propedeuse uitreiking en eventueel werk
  zondag 8 november 2009 @ 00:22:59 #244
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74497395
Nou, ik had ook weer wat vandaag. Mooi weer buiten, ik denk, voordat de regen begint ik ga nog een rondje fietsen. Had ik het maar niet gedaan... Ik was net goed en wel 3 kwartier en 25 km verder rij ik lek :S... voor de 2de keer met deze fiets. (Binnen 300 km), met mijn vorige racefiets nooit lekgereden.

Maar ja, shit happens, dan maar naar huis gaan lopen. Begint het te regenen en te hagelen. Gelukkig wel mobiel mee, dus vriendin kunnen bellen, na een half uurtje was ze er, maar het was wel een tikkie koud. Volgende keer maar opnieuw proberen..... oh nee, eerst band vervangen ..... Morgen weer voetballen, het enige wat daar lek kan gaan is de bal. En dat heb ik nog niet vaak meegemaakt . Wel verstandig gegeten verder. Chinees, klaargemaakt door de Chinese vriendin van een vriend van mij. Dat smaakt een stuk beter als wanneer men het haalt bij "de chinees".
pi_74500264
Ender balen zeg van je band ! Hopelijk gaat de bal vandaag niet lek !
Hier een andere activiteit : uithollen en snijden van een pompoen
vanmiddag maar ff wandelen dan, dat wordt vanmorgen niks, moet er over een uur zijn.
pi_74500504
Ik ga vandaag het huis eens even goed door, en daarna lekker even hobby'en, en misschien nog muffins bakken...
Die geef ik dan mee aan mijn vriendje, kan hij zijn collega's weer jaloers maken.

Ender, dat is balen zeg, een lekke band met dit weer... Weet je zeker dat er niet iets in je velg zit ofzo, dat hij steeds lek gaat?
pi_74503619
ik kan mij vandaag niet tot hardlopen zetten op de een of andere manier, heb al 2 keer gelopen deze week en ik heb echt gewoon geen zin om weer te gaan rennen eigenlijk. Ga wel zo met de mr een end wandelen, daar heb ik dan wel zin in , lekker in t zonnetje
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74503770
het is idd heerlijk weer, hier ook!

maar ik mag de hele dag aan de studie...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
! ben nog wel even bezig
Ja doei.
pi_74503863
oh das een hele hoop zeg, sterkte
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74504152
Wow succes met leren !
pi_74505463
Dan moet je nog best wat doen motorbloempje. Ik heb net ook nog even wat dingen gedaan, maar volgens mij ben ik nu weer klaar voor vandaag met werken...

Het weer is hier trouwens bagger, mistig en somber...
pi_74507889
net lekker een eind gewandeld, wat boodschapjes gedaan en heerlijk in het zonnetje gelopen. Tis echt van dat lekkere frisse weer
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 8 november 2009 @ 16:26:54 #253
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74510088
quote:
Op zondag 8 november 2009 09:45 schreef Boadicea het volgende:
Ik ga vandaag het huis eens even goed door, en daarna lekker even hobby'en, en misschien nog muffins bakken...
Die geef ik dan mee aan mijn vriendje, kan hij zijn collega's weer jaloers maken.

Ender, dat is balen zeg, een lekke band met dit weer... Weet je zeker dat er niet iets in je velg zit ofzo, dat hij steeds lek gaat?
Was het maar waar, maar de vorige keer was het de voorband (icm rommel op de weg en oververhitting) en nu de achterband (ik denk door een klap die ik maakte op bobbel in de weg, misschien toch net te veel snelheid op dat moment.

Maar de bal is vandaag gelukkig heel gebleven
  zondag 8 november 2009 @ 16:28:06 #254
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74510131
DE, zeg maar gewoon koud. (na mijn wedstrijd moest ik nog gespeelde wissel zitten, damn, koud zeg :-(
pi_74516023
Batterijen van m'n weegschaal zijn leeg, en met 'n stuk of 5 verschillende soorten batterijen in huis denk je dan dat je er gewoon nieuwe in kunt stoppen. Maar natuurlijk werkt zo'n suf ding weer op zo'n 9 volt blokje, die ik waarschijnlijk weer keer op keer vergeet te kopen
  zondag 8 november 2009 @ 19:47:40 #256
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74516729
Heb je een brandmelder??? batterij overzetten ... dan weet ik zeker dat je het niet vergeet
pi_74531318
Vido is het gelukt ? En was je tevreden met het resultaat ?
Ik wel...ik nader de 100... nog dik 8 kg maar dan ben ik daar... op naar de 2 cijfertjes voor de komma !
pi_74531323
net eens na t weekend gewogen en er is geen schade, maar vorige week was ik ook ineens op dinsdag wat zwaarder dus morgen weet ik t echt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74549009
Ik ben het niet vergeten! Collega's vroegen me wel de hele dag waarom er "batterij" op m'n hand stond, maar nu zit er wel een super mooie Ikea batterij in m'n weegschaal

Onder de 100 komen moet een van de mooiste dingen zijn die er is (naast uiteindelijk je streefgewicht halen) Stout, dus veel succes daarmee. Ik heb daarvoor nog wel even te gaan, nog 16-17kg ofzo. Door het vele sporten (in de afgelopen 29 dagen, 25 keer geweest) gaat het wel lekker, ben bijna elke avond in de sportschool te vinden wat niet verveelt (mensen kijken, muziek luisteren, kijken hoe je conditie verbetert), waardoor ik niet eens tijd heb voor ongezonde dingen

Vanochtend op m'n werk de zes verdiepingen voor de grap met de trap gedaan... Maar dat doe ik voorlopig toch even niet meer, een pak is niet de ideale kleding om in te zweten
pi_74562802
Kijk je wel uit met zoveel sporten ? Mijn dieetist geeft juist aan om niet elke dag iets te doen, maar ook dagen gewoon het te houden bij het bewegen dat je overdag al doet.Ze heeft ook wel gezegd waarom maar dat ben ik ff vergeten
pi_74562872
Waarschijnlijk omdat je bij te veel sporten het risico loopt spiermassa te gaan verbranden in plaats van vetten, maar dat is vrij eenvoudig tegen te gaan door voldoende eiwitten binnen te krijgen.

Andere redenen kunnen zijn dat je spieren rust nodig hebben (maar gezien mijn zitberoep krijgen ze dat sowieso wel) of dat je lichaam op een gegeven moment gewend raakt aan de grote hoeveelheid beweging, en zodra je dan stopt je een terugval kunt krijgen.

Ach, we zien wel, op het moment doe ik het vooral dagelijks omdat ik het leuk vind. Kan ook op de bank gaan hangen, een van de vele beroerd slechte tv programma's van vandaag de dag gaan kijken, maar zoals je misschien kunt zien aan m'n omschrijving ben ik nooit fan geweest van tv kijken
pi_74563079
Ik heb altijd begrepen dat het gaat om je spieren tijd te geven om zichzelf te herstellen. Elke dag sporten kan wel als je maar niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen traint.
pi_74563150
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:12 schreef omearos het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat het gaat om je spieren tijd te geven om zichzelf te herstellen. Elke dag sporten kan wel als je maar niet 2 dagen achter elkaar dezelfde spiergroepen traint.
Jups, daar ben ik de fout in gegaan in april... Je spieren hebben een bepaalde tijd nodig om te herstellen/sterker te worden. Ga je dezelfde spiergroepen weer trainen voordat ze goed hersteld zijn, dan maak je ze dus minder...

En ik zit er nu nog steeds mee, dus pas daar echt mee op. Bij mij kon het nog wel eens lang gaan duren omdat ik ook nog eens een staand/lopend beroep uitoefen, en dus de boel niet goed rust kan geven..
pi_74585444
Wo dat is wel heftig zeg !
Ik probeer gewoon een half uurtje per dag te bewegen en in het weekend een uurtje
Zat vind ik dat
pi_74585560
quote:
Op dinsdag 10 november 2009 08:21 schreef Boadicea het volgende:

[..]

Jups, daar ben ik de fout in gegaan in april... Je spieren hebben een bepaalde tijd nodig om te herstellen/sterker te worden. Ga je dezelfde spiergroepen weer trainen voordat ze goed hersteld zijn, dan maak je ze dus minder...

En ik zit er nu nog steeds mee, dus pas daar echt mee op. Bij mij kon het nog wel eens lang gaan duren omdat ik ook nog eens een staand/lopend beroep uitoefen, en dus de boel niet goed rust kan geven..
jeetje zeg das idd heftig.

ik loop 2-3 in de week hard en verder loop ik veel als ik boodschapjes ga doen enzo dus dat vind ik eerlijk gezegd genoeg. (2 jaar terug vaak gesport in de sportschool (3-4 x per week zeker en dan anderhalf uur tot meer per keer) ,heerlijk! maar helaas een soort reumatische aandoening gekregen (niet daardoor hoor ) waardoor de sportschool meer pijn dan fijn gaf dus deze hoeveelheid bewegen vind ik prima zo.)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74588965
Ik heb de laatste tijd niet zoveel gepost, maar geen nieuws is in dit geval niet slecht nieuws.
Sinds ik me hardlopen bezig ben, gaat mijn gewicht weer rap de goede kant op. Hiervoor gaf de weegschaal ondanks mijn sporten en op mijn eten letten 3 maanden lang hetzelfde aan (ongeveer). Maar nu is de lijn naar beneden weer goed ingezet.

Ow ja, ik heb de 1e serie van Evy nu helemaal afgerond. waardoor ik nu makkelijk 30 minuten aan een stuk kan hardlopen.
pi_74593478
Een ik-durf-me-nog-niet-aan-te-melden-post...
Ook leeg
pi_74594088
Je hoeft je hier nergens voor te schamen hoor En voor mij helpt het in ieder geval veel, er met anderen die er ook mee bezig zijn erover te kunnen "praten" So... join us
pi_74594103
quote:
Op woensdag 11 november 2009 02:09 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Een ik-durf-me-nog-niet-aan-te-melden-post...
welkom iig en wat Vido zegt, je hoeft je nergens voor te schamen en tegelijkertijd hoef je ook niet met je ziel en zaligheid bloot (doe ik ook niet hoor ) en dus kan je stapje voor stapje mee posten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74594111
Vandaag ga ik hardlopen, gisteren kwam er niets van en dus ga ik vandaag maar even in mijn eentje rennen... (gisteren zouden we samen gaan maar goed, eer de mr thuis was enzo... dus hadden we al bedacht dat t wrs vandaag zou gaan worden)

verder hadden we gisteren stamppot rauwe andijvie met pijnboompitjes/tomaatjes/spekjes en wat 20+ kaas en dat was genoeg voor 2 dagen dus vandaag is t kliekjesdag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74596522
Ik ben vanmorgen bij de fysio wezen oefenen, 5 kwartier bezig geweest, en het voelde best ok..

Confronterend was een beenoefening die ik deed met 7,5 kilo, en waarvan de fysio zei dat ik die voor deze problemen toch wel met 20 kilo had kunnen doen.... Maar dat komt wel weer....

Ik eet al een paar dagen erg netjes, en ik ben dus benieuwd wat de weegschaal ervan zal zeggen..
pi_74601254
Dankjewel Vido en Darkelf.. En ik zal af en toe wat meer van mezelf laten zien. Ben pas de laatste tijd open in dat soort gevoelens, ook naar mijn omgeving. Voorheen was praten over gewicht en afvallen echt een taboe voor me. Ook nu vind ik het moeilijk om mijn gewicht kenbaar te maken...
Ook leeg
  woensdag 11 november 2009 @ 13:10:26 #273
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_74602134
Dit is een eerste stap Vikingsmeisje, maar aan jou gewicht moet je niet te zwaar tillen . (flauw, I know )

Als jij hem niet wil noemen, moet het ook zeker niet doen. Daar zijn er meer van hier. (DarkElf, ik en nog wel meer) Maar het is prettig om met "lotgenoten" te kunnen kletsen en kijken hoe wij alleen een en ander aanpakken.
pi_74602209
idd, het gewicht vind ik zelf ook niet zo boeiend. Niet omdat ik mij schaam eigenlijk want er zijn zat mensen die het weten maar ik vind het zelf gewoon niet nodig om álles op internet te gooien.

Maar het is wel prettig om te lezen dat anderen ook bezig zijn met afvallen, gezonder leven, bewegen en hoe dat gaat.

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74603569
zo ik ga zo eens hardlopen, even kijken waar precies, de belgen zijn allemaal vrij dus t is heel druk op straat.

Ga een makkelijke les doen, voel me niet helemaal ok maar wil wel sporten dus dan maar een middenweg tussen niet gaan en veel doen

Soms voel ik me wel een ei dat ik niet serie van 1 van evy helemaal erdoor jas maar goed, alleen maar doen omdat anderen dat doen is ook geen reden en ik voel me hier ook goed bij dus dat moet ik mijzelf maar voorhouden. Mijn ontwikkeling is gewoon wat langzamer, nou ja prima eigenlijk
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74605693
les 14 gelopen
hij begon er (de mp3speler) en ik dacht; eens zien hoever ik kom.

ver dus want helemaal uitgelopen (alleen de laatste keer 6 was heel zwaar zeg! pff)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74605925
zo hee ik ben echt trots op mezelf
wie had dat ooit gedacht (dacht ik bij 3x3 minuten ook al )

vanavond trouwens geen kliekjesdag (dat wordt morgen als de mr laat thuis is, das handiger).
vanavond pangasiusfilet uit de oven met kruidenkorst (parmezaanse kaas/basilicum/tijm oa) met doperwtjes en worteltjes en krieltjes en een glaasje wijn erbij. Tis tenslotte feestdag hier in Vlaanderen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74611491
Als je jezelf gaat forceren meer te doen dan je écht wil doen (dus sneller een programma doorlopen dan waar je zin in hebt), hou je het uiteindelijk toch niet op de lange duur vol en ben je er over een tijdje helemaal op uitgekeken (op het hardlopen)

Ik heb gisteren trouwens m'n eerste echte SlimBelly les gehad, best wel heel erg vaag. Band om je buik die zich oppompt, en dan weer even laat leeglopen. Principe is dat het je lichaamsvet tegen je buikspieren duwt, zodat het goed doorbloedt raakt en sneller verbrand wordt. Je lichaam verbrand dan buikvet in plaats van vet over je hele lichaam. Je verbrand dus niet meer, maar wel op een specifieke plaats. Dat is de theorie, over 4 weken weet ik het resultaat Het voelt in ieder geval wel grappig, net of je de hele tijd heel erg je buik inhoudt, haha Met dat ding om uiteindelijk 50 minuten crosstrainer gedaan bij een hartslag van 150-155.
pi_74611522
Vier posts in 'n rij! Reported for spam...
pi_74611709
ja jullie posten gewoon te weinig

en erop uit gekeken raken is idd een risico als ik mezelf teveel push Dus ik doe het in mijn tempo maar ik ben wel heel fier op mezelf vandaag

ben benieuwd of dat ding nu echt effect gaat hebben
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74613749
Wat bedoelen jullie met de lessen van evy??
Ook leeg
pi_74613921
das een hardloopschema van een vlaamse mevrouw op je mp3 speler
je begint echt heel rustig en geleidelijk loop je, als het goed is naar de 5 km.

uitleg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74614188
quote:
Op woensdag 11 november 2009 19:37 schreef DarkElf het volgende:
das een hardloopschema van een vlaamse mevrouw op je mp3 speler
je begint echt heel rustig en geleidelijk loop je, als het goed is naar de 5 km.

uitleg
Oo, start-to-run
Die heb ik ook eens ergens kunnen downloaden! Ben er helaas nog niet aan toe. Hoewel dat hopelijk snel gaat veranderen, wellicht dat ik in april mee wil doen aan de CascadeLoop in Hoogeveen
Ook leeg
pi_74614384
wie weet

merk voor mezelf, ook voor mijn innerlijke rust (hoewel dat wat zweverig klinkt ) en zo, dat hardlopen alleen daar al lekker voor is.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74615051
Ik begrijp wat je bedoelt, ik 'sport' nu bij de fysiotherapeut en het geeft een stukje voldoening. In februari begonnen en toen lukte het me nog niet vijf minuten om op de slopende band te staan. Nu loop ik een stuk sneller met heuveltjes en zo.. En het wordt steeds beter!

En als je het wilt weten: ik ben inmiddels iets van twintig kilo kwijt!
Ook leeg
pi_74615342
zo hee wat een prestatie!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74615970
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:14 schreef DarkElf het volgende:
zo hee wat een prestatie!
Dankjewel!!

En je snapt aan mijn terughoudendheid vast wel dat ik nog een keer zoveel moet Maar het begin is er
Ook leeg
pi_74616560
tuurlijk snap ik dat, zoals ik al postte, je hoeft echt niet alles te vertellen hoor, nergens voor nodig

Maar hartstikke knap van je
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74617041
Klopt, wil ook niet alles vertellen. Maar alles opkroppen helpt ook niet. Juist nu ik wat opener word over mijn gevoelens en wat mijn gewicht met mezelf doet, gaat het allemaal veel makkelijker. Lijkt het..

Ik heb laatst een uitwaaitochtje meegemaakt, zo eentje met zo'n rescue-boot. En ja hoor, het pak paste niet, en ook voor het zwemvest moesten aanpassingen gedaan worden. Daar sta je dan.. De kapitein pakte het heel leuk aan: "Jij gaat niet meemaken dat we jou hierom op de kant laten staan!" Maar het voelt heel zwaar als je iedereen al klaar ziet zitten in de boot en het wachten is op jou. Nog niet zo lang geleden zou ik me gewoon afmelden voor zulke uitjes..
Ook leeg
pi_74618828
Bah al een paar dagen ziek en dan ga ik alleen maar ongezond eten en niet sporten stomme ik
Ben bijna zo ver om weer gewoon elke dag onder de 1000kcal te gaan zitten om maar af te vallen
pi_74618900
Pas je wel op, Sarabi? Je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en moet dus wel die energie krijgen!
Ook leeg
pi_74619034
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:54 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Pas je wel op, Sarabi? Je lichaam heeft energie nodig om te herstellen en moet dus wel die energie krijgen!
Ja, ik weet ook wel hoe het moet en uiteindelijk doe ik het ook wel
Maar soms zou ik de 'makkelijke' snelle manier willen kiezen
pi_74619117
quote:
Op woensdag 11 november 2009 21:58 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ja, ik weet ook wel hoe het moet en uiteindelijk doe ik het ook wel
Maar soms zou ik de 'makkelijke' snelle manier willen kiezen
Heel herkenbaar!
Ook leeg
pi_74619204
Maarja moet sowieso wat grote dingen omgooien in mijn leven dus dit past er ook wel bij
Geen gezeur meer maar gewoon hard mijn best doen
pi_74621927
quote:
Op woensdag 11 november 2009 20:59 schreef Vikingsmeisje het volgende:
Klopt, wil ook niet alles vertellen. Maar alles opkroppen helpt ook niet. Juist nu ik wat opener word over mijn gevoelens en wat mijn gewicht met mezelf doet, gaat het allemaal veel makkelijker. Lijkt het..

Ik heb laatst een uitwaaitochtje meegemaakt, zo eentje met zo'n rescue-boot. En ja hoor, het pak paste niet, en ook voor het zwemvest moesten aanpassingen gedaan worden. Daar sta je dan.. De kapitein pakte het heel leuk aan: "Jij gaat niet meemaken dat we jou hierom op de kant laten staan!" Maar het voelt heel zwaar als je iedereen al klaar ziet zitten in de boot en het wachten is op jou. Nog niet zo lang geleden zou ik me gewoon afmelden voor zulke uitjes..
Vreselijk is dat he? dit jaar passte ik niet in de Goliath in walibi world. Die hele rij die dan naar je zit te kijken, het gegniffel van de dunne meisjes die echt hopen dat je eruit gaat zodat zij erin kunnen, en de neerbuigende manier waarop iemand van mijn leeftijd me moet komen zeggen dat dit hem niet gaat worden Vreselijk
  donderdag 12 november 2009 @ 00:05:17 #296
38674 Spiegelei
sunny side up!
pi_74622754
Heel herkenbaar sweetlady-o & vikingsmeisje! Ik ben van mezelf al niet zo sportief (zal dat ook niet echt worden) en door m'n gewicht ben ik op zeker de langzaamste in semisportieve uitjes (echte diehared sportieve dingen doe ik gewoon niet, het moet wel gezellig blijven).
Ik heb ook wel eens zo'n zwemvest aan moeten doen (ging niet) en dan zeg je nog vooraf, ja ik heb wel een heule grote maat nodig. Maar voor de gemiddelde vrouw is groot maat 44 ofzo, tja daar ga je dan.
tis geen onwil meestal, maar ondertussen voel ik me dan wel goed voor schut staan.
Of zwarte piet spelen: grootste pak gaat net, nee dat is niet leuk.

Oh en mijn gewicht heb ik hier wel staan, maar mijn gewicht zeg ik niet in het openbaar zeg maar. Dat is echt nog een stap te ver voor mij. Ik weet zeker dat als ik zou vragen aan iemand eerlijk mijn gewicht te schatten (dus echt eerlijk en niet beleefd) dat ze er dan nog tientallen kilo's naast zitten (te laag).

Al met al ben ik heel tevreden met hoe het nu gaat (in 4 maanden 10 kilo afgevallen), en de weegschaal was vandaag ook weer zeer vriendeljk.
klerkje
pi_74622974
Goed bezig DE
pi_74658950
Ik vraag het toch maar even hier. Is het beter om eerst mijn avondmaal te eten en dan naar de sportschool te gaan of eerst sporten en dan thuis warm eten.
I'm the dude playin' the dude, disguised as another dude!
pi_74660212
quote:
Op vrijdag 13 november 2009 10:29 schreef ROFLOL het volgende:
Ik vraag het toch maar even hier. Is het beter om eerst mijn avondmaal te eten en dan naar de sportschool te gaan of eerst sporten en dan thuis warm eten.
Ligt er natuurlijk aan hoeveel tijd er tussen zit.
Ik ga liever niet sporten op een echt volle maag, dus zou eerder een boterham van te voren eten ofzo en dan sporten en daarna pas echt warm eten.
Of er moet 2uur+ tussen zitten
pi_74660444
mijn risico van pas eten na t sporten was dat ik echt honger had en dan teveel ging eten...
liever een kleine maaltijd voor t sporten (uurtje of zo) en dan wat kwark met fruit ofzo erna..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_74661394
Ik kan de eerste 3 uur na het (avond)eten echt niet sporten. Ging ook altijd pas rond 21.30 hardlopen. Maar ik heb dan ook en vervelende maag en ellendige darmen.
Bij mij is het overigens zo dat ik na het sporten juist minder honger heb. Ik eet minder als in na het sporten eet.

ROFLOL, je zou bijvoorbeeld voor het sporten een banaan en/of een boterham kunnen eten (zoals Sarabi ook al zei). Een te volle maag is heel vervelend bij het sporten, maar je moet wel iets gegeten hebben om te zorgen dat je niet heel flauw wordt.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')