abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 november 2009 @ 20:37:01 #101
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_74327936
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:32 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]

Je hebt moeite met begrijpend lezen?
Als ik daaruit en uit je voorgaande posts zou moeten kunnen halen dat je slechts dit bedoelt...
quote:
Ik acht landen waar democratie en vrijheid heerst superieur aan landen waar dat niet het geval is.
Dan vrees ik van wel.
  maandag 2 november 2009 @ 20:52:01 #102
177885 JoaC
Het is patat
pi_74328621
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:25 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ik acht landen waar democratie en vrijheid heerst superieur aan landen waar dat niet het geval is. Jij niet?
Je hebt ook Oosterse landen waar vrijheid en democratie heerst.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
pi_74328700
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:52 schreef JoaC het volgende:

[..]

Je hebt ook Oosterse landen waar vrijheid en democratie heerst.
Dat ontken ik toch ook niet.
  maandag 2 november 2009 @ 20:58:27 #104
177885 JoaC
Het is patat
pi_74328927
quote:
Op maandag 2 november 2009 20:53 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Dat ontken ik toch ook niet.
Je beantwoord een vraag nier, dat laat ruimte over voor speculatie.
[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
  maandag 2 november 2009 @ 21:02:48 #105
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_74329125
Op PVV.nl, in omgekeerde chronologische volgorde:
quote:
Wilders: Van der Laan handlanger Mohammed B.

DEN HAAG - Geert Wilders vindt dat PvdA-minister Eberhard van der Laan en D66-leider Alexander Pechtold zich gedragen als „politieke handlangers” van Mohammed B., de man die vijf jaar geleden cineast Theo van Gogh vermoordde.
quote:
Wilders ziedend door etiket 'extreem-rechts'

Geert Wilders is woedend op drie wetenschappers die zijn PVV zouden typeren als een extreem-rechtse partij die de democratie ondermijnt.

''Ik ben echt ziedend. Ze zijn knettergek geworden. Wat een idiotie. Wij zijn democraten in hart en nieren'', stelde hij zaterdag.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 2 november 2009 @ 21:27:31 #106
177885 JoaC
Het is patat
pi_74330315
quote:
Op maandag 2 november 2009 21:02 schreef Montov het volgende:
Op PVV.nl, in omgekeerde chronologische volgorde:
[..]

[..]

Zucht, indirecte insinuatie dat vdLaan en Pechtold hem dood willen hebben
[..]
  maandag 2 november 2009 @ 23:39:40 #107
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74336002
Ik vind het altijd zo leuk dat hij zn mening vertegenwoordigd op de virtuele zetels die hij nu zou bezitten. Wat ik nog leuker vind is dat ze de kopvoddentaks terug hebben getrokken omdat ze het zelf niet doorberekend hebben en dan nog durven te vragen of de minister dat wil doen. Het is echt alsof de politiek failliet is.

En tsja die vergelijking met Mohammed B. is onterecht en roept alleen maar meer klapjostis op om kogelbrieven te sturen.
pi_74336197
Wilders: Pechtold en Van der Laan zijn politieke handlangers van Mohammed B.
Pechtold en Van der Laan: Wilders is extreem rechts en de PVV een gevaar voor de rechtstaat.
Wilders: Ik word gedemoniseerd!

Wat een kleuterklastaktiek.

Overigens is vrij eenvoudig aan te wijzen op welke punten realisering van het PVV beleid de rechtstatelijke waarborgen aantast. Ik snap niet waarom andere partijen daar niet veel harder op hameren. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen die zich het laatste half jaar achter de PVV geschaard hebben, daar best vatbaar voor zijn. Zo ben ik er overigens ook van overtuigd dat veel PVV-stemmers het niet zon punt vinden om de rechtstaat te ondermijnen, als dat maar betekent dat we Moslims buiten kunnen kieperen. Zulke mensen zijn een groter gevaar voor dit land dan een Moslim ooit is geweest.
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  maandag 2 november 2009 @ 23:52:11 #109
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74336340
quote:
Op maandag 2 november 2009 23:46 schreef Argento het volgende:
Wilders: Pechtold en Van der Laan zijn politieke handlangers van Mohammed B.
Pechtold en Van der Laan: Wilders is extreem rechts en de PVV een gevaar voor de rechtstaat.
Wilders: Ik word gedemoniseerd!

Wat een kleuterklastaktiek.

Overigens is vrij eenvoudig aan te wijzen op welke punten realisering van het PVV beleid de rechtstatelijke waarborgen aantast. Ik snap niet waarom andere partijen daar niet veel harder op hameren. Ik ben er van overtuigd dat veel mensen die zich het laatste half jaar achter de PVV geschaard hebben, daar best vatbaar voor zijn. Zo ben ik er overigens ook van overtuigd dat veel PVV-stemmers het niet zon punt vinden om de rechtstaat te ondermijnen, als dat maar betekent dat we Moslims buiten kunnen kieperen. Zulke mensen zijn een groter gevaar voor dit land dan een Moslim ooit is geweest.
Voordat Wilders Fortuyn er was vonden deze mensen de politiek niet interessant omdat ze niet begrepen hoe veel tijd en moeite het kostte om een wetswijziging door te voeren, nu denken ze dat als Wilders er eenmaal zit dat het binnen no-time goed gaat komen, zonder dat ze ook maar enige notie van hebben hoe het er in de politiek aan toe gaat. Ik zal overigens niet ontkennen dat er geen problemen zijn, maar dat soort problemen worden never binnen een a twee regeerperiodes opgelost.
  maandag 2 november 2009 @ 23:58:13 #110
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_74336475
Ik moet zeggen dat ik vind dat Alexander Pechtold hier iets minder enthousiast op had mogen springen. Hij had beter de inhoud van het rapport af kunnen wachten (hoe voorspelbaar die ook is).

Maargoed, Geert is weer eens zielig en hypocriet bezig. Kennelijk mag je met je vrije mening alleen maar allerlei bagger mag roepen als het in zijn straatje past. Want o wee als iemand kritiek heeft.

En dat Geert dingen uitdraagt die niet in een democratie thuishoren vind ik weer helemaal waar.
pi_74336661
Maar ja, Pechtold ontleend 15 zetels aan het Wilders-bashen. Dan kan hij deze uitgelezen kans natuurlijk niet aan zich laten ontgaan.
pi_74336706
Ik word zo moe van die populistische spoeddebatten over tijdelijke onzinthema's...Ga eens wat regelen voor de toekomst (behalve de AOW-leeftijd..)
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:11:55 #113
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74336750
Die peilingen zouden gewoon verboden moeten worden net zoals stand.nl en dergelijke rubrieken, laat dat maar lekker aan man bijt hond over, er word nu teveel gedaan alsof een peiling de politiek van de dag bepaalt, terwijl het over het algemeen een jaar of twee duurt voordat beleid doorgevoerd kan worden en daarna nog minimaal een jaar of 2 om ook maar te kunnen zien of het vruchten afwerpt, in dat opzicht kunnen populisten vanalles beweren voor snel stemgewin maar als puntje bij paaltje komt moet de kiezer dat mandaat niet alleen vandaag, maar ook over 2 en 6 jaar geven(en daar zijn wat D66 betreft ook wel wat voorbeelden van te vinden).
pi_74336939
CDA wint toch wel weer volgend jaar door leeggelopen PvdA'ers, anti-Wilders stemmers en D66'ers omdat Pechtold in de oppositie wil blijven. Stel je voor dat ie compromissen moest sluiten met een coalitie

Verder is Pechtold prima debater en is Wilders een komiek als je hem niet serieus neemt in de Kamer
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:47:30 #115
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74337312
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:23 schreef Rookert het volgende:
CDA wint toch wel weer volgend jaar door leeggelopen PvdA'ers, anti-Wilders stemmers en D66'ers omdat Pechtold in de oppositie wil blijven. Stel je voor dat ie compromissen moest sluiten met een coalitie

Verder is Pechtold prima debater en is Wilders een komiek als je hem niet serieus neemt in de Kamer
D66 kan best nog wel een compromis sluiten hoor, zelfs al worden ze bij de eerst volgende val gehalveerd, bij de PVV ligt dat anders, die zullen net zo halsstarrig zijn als de SP bij de vorige formatie en in dat opzicht is het heel interessant om te bekijken of de CDA/VVD de PVV binnenboord willen houden om deze net als de LPF te laten exploderen(aangezien de huidige structuur van de PVV geen probleem is als je in de oppositie zit, maar zodra de egotjes een functie hebben zich pas van hun eigen kant kunnen/zullen laten zien) ofdat dat er een grote coalitie gevormd word(waardoor Wilders weer kan huilen dat hij geboycot word).
pi_74337374
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

D66 kan best nog wel een compromis sluiten hoor, zelfs al worden ze bij de eerst volgende val gehalveerd, bij de PVV ligt dat anders, die zullen net zo halsstarrig zijn als de SP bij de vorige formatie en in dat opzicht is het heel interessant om te bekijken of de CDA/VVD de PVV binnenboord willen houden om deze net als de LPF te laten exploderen(aangezien de huidige structuur van de PVV geen probleem is als je in de oppositie zit, maar zodra de egotjes een functie hebben zich pas van hun eigen kant kunnen/zullen laten zien) ofdat dat er een grote coalitie gevormd word(waardoor Wilders weer kan huilen dat hij geboycot word).
PVV kan alleen regeren met 76 zetels en gelukkig gaat dat niet gebeuren. Het zal dan idd weer een tijdbommetje zijn voor het kabinet, al bestaat de PVV nu niet uit een snel samengeraapt zootje en dat was in 2002 bij de LPF wel het geval.

Wilders zal oppositie gaan voeren vanuit de coaltie gok ik
pi_74337482
Massale opkomst bij fakkeloptocht tegen extremist Wilders
quote:
extremist Wilders
Een fakkeloptocht met een ongekend aantal deelnemers tegen Geert Wilders en de PVV in Arnhem is maandagavond rustig en zonder incidenten verlopen. Dat meldden de politie en de gemeente Arnhem. Wilders was op bezoek in het Arnhemse hotel Haarhuis voor een besloten bijeenkomst van zijn partij.

Aan de fakkeloptocht deden ongeveer tweehonderd mensen mee. De gemeente Arnhem had extra veiligheidsmaatregelen genomen om problemen tijdens de fakkeltocht en door de komst van Geert Wilders te voorkomen. Welke maatregelen dat zijn, wilde een gemeentewoordvoerster niet zeggen. Wel was er veel politie op de been in Arnhem om deze 'smerige rechtsextremist' (volgens het door PvdA-minister Guusje Nadorst bestelde 'rapport') te beschermen.
Ik zat net Elsevier door te nemen en ik zit nog haast in mijn broek te zeiken van het lachen.
De lijn van Wilders: volg je hart en je principes .
Recht = recht en krom = krom.
  dinsdag 3 november 2009 @ 00:59:56 #118
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74337503
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:50 schreef Rookert het volgende:

[..]

PVV kan alleen regeren met 76 zetels en gelukkig gaat dat niet gebeuren. Het zal dan idd weer een tijdbommetje zijn voor het kabinet, al bestaat de PVV nu niet uit een snel samengeraapt zootje en dat was in 2002 bij de LPF wel het geval.

Wilders zal oppositie gaan voeren vanuit de coaltie gok ik
Als de PVV genoeg zetels haalt worden ze wel gedwongen om in een CDA/VVD kabinet te gaan zitten of D66 moet het gat vullend maken want ik zie de SP of klein links niet met de VVD regeren laatstaan dat klein christelijk dat met de PVV zal doen, mochten ze een rol van betekenis spelen.
pi_74337619
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Als de PVV genoeg zetels haalt worden ze wel gedwongen om in een CDA/VVD kabinet te gaan zitten of D66 moet het gat vullend maken want ik zie de SP of klein links niet met de VVD regeren laatstaan dat klein christelijk dat met de PVV zal doen, mochten ze een rol van betekenis spelen.
SP zal wel wegrennen ja, was gewoon zonde was ze met de uitslag van de vorige verkiezingen hebben gedaan, namelijk niks. Denk eigenlijk wel dat D66 het gat gaat vullen, de rest is niet redelijk genoeg of de gedachtegoederen liggen gewoon te ver uit elkaar.
pi_74337677
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef Rookert het volgende:

SP zal wel wegrennen ja, was gewoon zonde was ze met de uitslag van de vorige verkiezingen hebben gedaan, namelijk niks. Denk eigenlijk wel dat D66 het gat gaat vullen, de rest is niet redelijk genoeg of de gedachtegoederen liggen gewoon te ver uit elkaar.
De SP gooide de beloftes niet weg voor het pluche zoals de PvdA wel deed.
Het was nou juist zonde dat de PvdA koos voor rechts inplaats van links.
Audaces fortuna juvat
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:14:26 #121
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74337678
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:09 schreef Rookert het volgende:

[..]

ach als wilders niet gaat meeregeren zullen de peilingen wel weer uitwijzen dat de helft van zn stemmers terugrennen naar de SP, die dan weer kunnen claimen dat ze de partij van het volk zijn.
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:19:53 #122
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74337734
quote:
DEN HAAG - Geert Wilders vindt dat PvdA-minister Eberhard van der Laan en D66-leider Alexander Pechtold zich gedragen als 'politieke handlangers' van Mohammed B., de man die vijf jaar geleden cineast Theo van Gogh vermoordde.
Ik mag toch even aannemen dat dit een woede aanval is, "caught in the heat of the moment"-uitspraak....

Want als ie dit serieus meent is ie nog gekker dan ik eigenlijk al dacht!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:21:22 #123
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_74337753
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:19 schreef maartena het volgende:

[..]

Ik mag toch even aannemen dat dit een woede aanval is, "caught in the heat of the moment"-uitspraak....

Want als ie dit serieus meent is ie nog gekker dan ik eigenlijk al dacht!
Waarom was Geert dan niet bij de herdenking, en Rita wel?
pi_74337786
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 01:14 schreef Colnago het volgende:

[..]

De SP gooide de beloftes niet weg voor het pluche zoals de PvdA wel deed.
Het was nou juist zonde dat de PvdA koos voor rechts inplaats van links.
En daar zijn de compromissen die men moet maken in een coaltie. Ze schreeuwen het hardst in de oppositie tegen de "draaikonterij" van de regering en als ze er zelf zitten komen ze erachter dat ze wel moeten, omdat de situatie anders onhoudbaar wordt. En da's politiek..
  dinsdag 3 november 2009 @ 01:28:01 #125
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_74337839
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 00:59 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
D'66 heeft aangegeven NOOIT met de PVV te willen regeren. CDA en PvdA hebben dit eigenlijk ook enigszins aangegeven in eerdere uitspraken, maar meer in de trend van "onoverkoombare verschillen".

Als de PVV daadwerkelijk de verkiezingen wint, dan voorspel ik een politieke impasse. De PVV zal zelf nooi 76 zetels halen natuurlijk, dus heeft altijd een partij (of 2) nodig om een coalitie te kunnen vormen. Er zullen dan een hoop formatie-gesprekken plaatsvinden, waar naar mijn voorspelling niets uit gaat komen.

En krijgen we na 4 maanden touwtrekken een formateur die zijn ontslag indient omdat er geen regeerakkord bereikt kan worden, en dan is het aan een nieuwe formateur de taak om een coalitie te vormen, waarbij deze waarschijnlijk de PVV niet inschakelt - en waartoe hij gerechtigd is.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')