Je verdraait het een beetje, wat ik vind is dat mensen die hier in nederland leven zich aan de nederlandse wet dienen te houden en hun eigen geloof alleen een prioriteit mogen geven als deze wettelijk verantwoord is. wmb mogen die cartoons best in de kranten staan, het probleem is alleen dat er teveel aandacht besteed word aan deze kritiek, waardoor populisten als wilders kunnen schreeuwen dat iedereen die het zelfde geloof aanhangt zo denkt.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:58 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Oke, jij je zin, we schaffen cartoons gewoon af. Net als films. Het zou immers mensen kunnen beledigen.
Ik snap niet goed waar je heen wilt met deze opmerking, want iedere gek die een politicus vanwege zijn overtuiging neerschiet, is wat mij betreft een extremist. Maar ik zal mn uitspraak nader toelichten:quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.
Tja, de aanslag op Reagan gaf ook wel aan dat het niet alleen mensen van "bepaalde origine" zijn, zeg communisten, zwarten, joden, noem maar op..... die een moordaanslag willen beramen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:48 schreef Halve_Maen het volgende:
En Wilders kan ook zo lekker vrij buiten rondlopen gelukkig.
Hij zegt dat Wilders wel vrij rond kan lopen buiten. Gevaar lopen = vrij buiten lopen?quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:05 schreef JoaC het volgende:
[..]
Argento zegt dan ook dat hij dan waarschijnlijk gevaar loopt.
Hij zegt daarnaast dat Wilders zijn situatie tegelijkertijd uitbuit.
De meeste mensen die politici neerschieten zijn extremisten. Zo ook bijvoorbeeld Volkert van der Graaf, of bijv. John Hinckley (alhoewel dat meer een psychriatisch probleem was).quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:04 schreef Halve_Maen het volgende:
Totdat hij neergeschoten wordt natuurlijk. Dan zeg je 'tja, het was een extremist'.
En in 2006 toen hij de VVD verliet had hij die bewaking nog niet nodig. En je kan mij niet wijsmaken dat hij toen niet DONDERS GOED wist dat hij wel eens beveiliging nodig zou kunnen gaan hebben als hij bepaalde uitspraken deed. Hij had ook op een andere manier een dialoog kunnen openen met vooraanstaande leiders in de Islam-maatschappij, maar hij begon gelijk met uitspraken als "Moslims minder burgerrechten" en "Ik wil discrimineren" tot "tientallen miljoenen moslims moeten Europa uit" en het maken van een film die net zo eenzijdig is als Michael Moore's 911.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:14 schreef Halve_Maen het volgende:
Dat hij het uitbuit is totaal irrelevant aangezien hij 24/7 bewaking nodig heeft om zn veiligheid te garanderen.
het verbaasd me iedere keer weer hoe licht er wel niet over gesproken wordt. Prima, dan zitten er voor mijn part financiele redenen aan verbonden. Het feit dat hij met de dood bedreigd wordt is alarmerend en moet ALTIJD serieus genomen worden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:09 schreef maartena het volgende:
[..]
Tja, de aanslag op Reagan gaf ook wel aan dat het niet alleen mensen van "bepaalde origine" zijn, zeg communisten, zwarten, joden, noem maar op..... die een moordaanslag willen beramen.
Er zijn in Nederland wellicht enkele honderden extremisten ZO extreem dat ze wellicht in staat worden geacht om een aanslag op Wilders kunnen plegen
Maar het is ook de vraag of je wel met vuur wil spelen? Het is niet onmogelijk om een dialoog aan te gaan met de Islam en op die manier bepaalde punten naar voren te brengen, zonder mensen te beledigen. Je weet van te voren dat een KLEIN deel van de Islamitische cultuur inderdaad gewelddadig KAN reageren. Is het dan verstandig om met een film als Fitna de aandacht te trekken, terwijl het ook anders kan? Ik denk dat hij daarmee gewoon niet de juiste wijze heeft gekozen om de aandacht te trekken, dus als hij daarom nu bedreigd wordt.... dan is dat toch zijn eigen schuld.
Let op, daarmee zeg ik niet dat het terecht is, maar als je van te voren WEET dat Islamieten je bedreigen, dan moet je niet willens en wetens dingen gaan zeggen die de belasting betaler vervolgens mag oplossen door te betalen voor zijn beveiliging. Ik ben verder dan ook van mening dat ie zijn eigen beveiliging maar moet betalen, en dat niet de belastingbetaler moet opdraaien voor die kosten.
Verder zou het me niets verbazen als de werkelijke reden waarom 2012 geen ineenstortend Mekka heeft veel kapitalistischer is dan we denken. Relatief "vrije" landen zoals Indonesië, Turkije, Egypte, Tunesië, Marokko, etc waar Amerikaanse films gewoon in de bioscoop draaien en mensen er redelijk vrij zijn om die film in een bioscoop te bezoeken...... zijn ook een hele goede inkomstenpost natuurlijk. Dat kan wel eens miljoenen aan inkomsten schelen als dergelijke landen de film zouden boycotten.
Hij is ook vrij om buiten rond te lopen, het is alleen mogelijk levensgevaarlijk. Hij is qua buiten rond lopen dus alleen minder vrij uit angst voor de gevolgen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:14 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Hij zegt dat Wilders wel vrij rond kan lopen buiten. Gevaar lopen = vrij buiten lopen?
Het Wilders erbij halen kan als irrelevant bestempelt worden.quote:Dat hij het uitbuit is totaal irrelevant aangezien hij 24/7 bewaking nodig heeft om zn veiligheid te garanderen.
Nogmaals, dat is allemaal irrelevant. We kunnen niet dit probleem negeren "omdat Wilder het zelf uitgelokt heeft". Dat hij mensen beledigd heeft rechtvaardigd niet dat hij met de dood bedreigd wordt.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:18 schreef maartena het volgende:
[..]
En in 2006 toen hij de VVD verliet had hij die bewaking nog niet nodig. En je kan mij niet wijsmaken dat hij toen niet DONDERS GOED wist dat hij wel eens beveiliging nodig zou kunnen gaan hebben als hij bepaalde uitspraken deed. Hij had ook op een andere manier een dialoog kunnen openen met vooraanstaande leiders in de Islam-maatschappij, maar hij begon gelijk met uitspraken als "Moslims minder burgerrechten" en "Ik wil discrimineren" tot "tientallen miljoenen moslims moeten Europa uit" en het maken van een film die net zo eenzijdig is als Michael Moore's 911.
Laat hem zijn eigen boontjes doppen. Maar in plaats daarvan laat hij de belasting betaler er voor opdraaien.
of Hiddink, of Melkert,of Kosto , alleen zijn dat mensen uit andere hoeken, die niks met het islam debat te maken hebben/hadden.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:18 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
het verbaasd me iedere keer weer hoe licht er wel niet over gesproken wordt. Prima, dan zitten er voor mijn part financiele redenen aan verbonden. Het feit dat hij met de dood bedreigd wordt is alarmerend en moet ALTIJD serieus genomen worden.
Net als toen een gek Johan Derksen met de dood bedreigde.
Het verschil met een Volkert van der G en een Mohammed B zit hem in het feit dat Mohammed B zijn inspiratie haalde uit scriptie. Dezelfde scriptie die alle zelfmoordterroristen lezen. En 1 miljoen mensen in Nederland.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:23 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
of Hiddink, of Melkert,of Kosto , alleen zijn dat mensen uit andere hoeken.
als er gefundeerde kritiek bestaat om de koran te verscheuren dan hoor ik dat graag aan, natuurlijk met de aantekening dat vergelijkbare voetnoten ook uit de andere geloofsschriften moeten verdwijnen en in dat geval pleeg je censuur en krijg je idd een totalitaire communistische staat, zoniet word het een theocratie waarmee je precies het zelfde bereikt als een islamitische staat.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:26 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het verschil met een Volkert van der G en een Mohammed B zit hem in het feit dat Mohammed B zijn inspiratie haalde uit scriptie. Dezelfde scriptie die alle zelfmoordterroristen lezen. En 1 miljoen mensen in Nederland.
Verbieden is geen optie, kritiek uiten wel.
Ziedaar de reden dat ik geen fan van Wilders ben. Ook niet van georganiseerde gelovenquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
als er gefundeerde kritiek bestaat om de koran te verscheuren dan hoor ik dat graag aan, natuurlijk met de aantekening dat vergelijkbare voetnoten ook uit de andere geloofsschriften moeten verdwijnen en in dat geval pleeg je censuur en krijg je idd een totalitaire communistische staat, zoniet word het een theocratie waarmee je precies het zelfde bereikt als een islamitische staat.
Wie weet haalden de bedreigers van Ad Melkert hun teksten wel uit 'De puinhopen van acht jaar Paars'. Verder haalde Mohammed B veel uit boeken OVER de Koran, er zijn redelijk veel "Wijze" tekstenquote:Op vrijdag 6 november 2009 00:26 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Het verschil met een Volkert van der G en een Mohammed B zit hem in het feit dat Mohammed B zijn inspiratie haalde uit scriptie. Dezelfde scriptie die alle zelfmoordterroristen lezen. En 1 miljoen mensen in Nederland.
Verbieden is geen optie, kritiek uiten wel.
Je zou hem ook kunnen vergelijken met Le Pen en De Wilde , die zullen ook vast wel bedreigd worden dan wel niet om andere redenen.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:32 schreef Halve_Maen het volgende:
[..]
Ziedaar de reden dat ik geen fan van Wilders ben. Ook niet van georganiseerde geloven
Uiteraard. Maar de vraag is dus eigenlijk dat omwille een enorm kleine groep extremisten, de Islam in Nederland over de gehele linie zou moeten worden aangepakt, zoals bijvoorbeeld een hoofddoekjes verbod, of Wilders z'n "kopvoddentaks".... of dat het beter op een andere wijze kan worden besproken.quote:Op vrijdag 6 november 2009 00:22 schreef Halve_Maen het volgende:
Nogmaals, dat is allemaal irrelevant. We kunnen niet dit probleem negeren "omdat Wilder het zelf uitgelokt heeft". Dat hij mensen beledigd heeft rechtvaardigd niet dat hij met de dood bedreigd wordt.
Dat zn film zuigt is geen reden om zijn doodsbedreigingen te bagetalliseren.
In jouw beleving beste jongen. Rationeel gezien stelt wilders niets voor. Manmanman, ik zou ook zo graag van alles willen maar rationeel gezien krijg ik van dat alles waarschjinlijk helemaal niets. Sjonge, extreen rechts, gevaar voor de rechtstaat. Om eerlijk te zijn, ik vind jouw geklets in de ruimte net zo'n gevaar hoor voor NL. Je zou je moeder nog verkopen is 't niet? Maargoed, ook het woord "deporteren" bekt wel erg lekker dramatisch om kracht bij te zetten daar het weel mooi klinkt als het ware dat de gaskamers weer opgestart kunnen worden.quote:Op donderdag 5 november 2009 19:15 schreef Monidique het volgende:
[..]
Misschien de grote boze wolf niet, maar toch zeker wel de extremistisch Geert Wilders-club die voorstelt om een bepaalde bevolkingsgroep rechten af te nemen en verklaart dat het bestaan van deze bevolkingsgroep een demografisch probleem is dat, onder andere middels deportaties, opgelost dient te worden.
Dit is geen wilde razernij, een ieder met een rationele blik zal zien dat Geert Wilders een extremist is die een reële bedreiging vormt voor de rechtsstaat en veel vrijheden in Nederland.
Vind je?quote:Op vrijdag 6 november 2009 09:26 schreef Dr.Nikita het volgende:
@TheTruth2oo9
Uitstekend geformuleerd en verwoordt.
Jouw inhoudelijke en goed onderbouwde reacties doen mij altijd deugd.quote:Op vrijdag 6 november 2009 08:00 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In jouw beleving beste jongen. Rationeel gezien stelt wilders niets voor. Manmanman, ik zou ook zo graag van alles willen maar rationeel gezien krijg ik van dat alles waarschjinlijk helemaal niets. Sjonge, extreen rechts, gevaar voor de rechtstaat. Om eerlijk te zijn, ik vind jouw geklets in de ruimte net zo'n gevaar hoor voor NL. Je zou je moeder nog verkopen is 't niet? Maargoed, ook het woord "deporteren" bekt wel erg lekker dramatisch om kracht bij te zetten daar het weel mooi klinkt als het ware dat de gaskamers weer opgestart kunnen worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |